quote:
Op woensdag 24 april 2019 17:10 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:[..]
Gedrag is wel anders dan prestaties. Dat wou ik alleen zeggen. Niet dat ik onterecht ben weggestuurd verder, maar dat heeft weinig te maken met intelligentie. Misschien wel met inschattingsvermogen

Met dat inschattingsvermogen is het nog steeds niet zo best gesteld, wel? Zo vader, zo zoon?
Weet je TS, in ons leven moeten we door heel veel hoepels springen, en we weten allemaal hoe frustrerend en onzinnig het is om door hoepels te springen. Maar dat door hoepels springen,
dat is het leven.
In 2001 ben ik naar de VS verhuisd, om daar een PhD te doen. Die PhD, dat was een eitje. Overleven in een grote stad, dat was lastig.
Terugkijkend heb ik juist van dat overleven in een grote stad enorm veel geleerd. Afgelopen jaar zijn we weer verhuisd, weer naar een ander land, en juist al die fustratie die ik toen heb meegemaakt, kwam me nu goed van pas om niet weer de zelfde fouten te maken. Met de jaren word je ook wat harder, wat wijzer en slimmer.
Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen is dat je die frustraties van nu moet omarmen. Beter dat je nu om leert gaan met tegenslag, dan dat je over tien jaar bij een beetje tegenslag knakt.
Of wat ga je dan doen, weer bij je vader vragen of hij jouw problemen op kan lossen?
Verder hebben we het niet zo op fraude hier op FOK. Ik laat dit topic open, omdat het een interessante discussie is, maar ik hoop dat je inziet dat we hier niemand aanmoedigen om van het rechte pad af te gaan. Als mijn studenten zo zouden frauderen, dan kunnen ze vertrekken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson