abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186281756
quote:
"denk je weleens aan zelfmoord" lijkt mij nou niet de vraag van mijn leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 april 2019 @ 21:41:23 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186281779
quote:
5s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij willen ze gewoon dood hoor.

Ik zie suicide echt als een daad die je pleegt als je echt echt echt niet meer wilt leven. Niet omdat je problemen je te groot zijn geworden ofzo / vlucht gedrag.
Die klopt dus niet. Mensen willen een einde aan hun overweldigende lijden maken en de dood lijkt in zo'n state of mind dan de enige oplossing.

Beter een einde aan de pijn dan een pijn zonder einde.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_186281780
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens hier mee. Ze willen gewoon geen pijn en ellende meer voelen.
Ach kom nou, die mensen denken volgens mij gewoon "ik wil gewoon dood" niet: "ik moet uit het leven stappen om al mijn problemen te ontvluchten"

Maar prima hoor, ik heb er inderdaad geen onderzoek in gedaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186281788
Ik heb het persoonlijk meegemaakt dat iemand zijn vergaande gedachtes hierover met mij deelde. Wat mij toen heel erg tegen is gevallen: hoe moeilijk het is om zo iemand op de juiste plek te krijgen, ik had direct door dat hij zo snel mogelijk geholpen moest worden en er proffesionals ingeschakeld moesten worden. Uren aan de telefoon met huisarts, crisisdienst etc zonder directe oplossing terwijl dat wel noodzakelijk was. Heb hem uiteindelijk bij de PAAZ afgezet waar hij vanwege capaciteitstekorten op de gesloten inrichting is geplaatst om hem maar ergens te krijgen waar er toereikende zorg was.

Leuk dat bespreekbaar maken maar de zorg is gewoon niet afdoende ingericht voor acute opvang. Als de mensen die je deelgenoot maakt van je problemen je niet kunnen helpen met het vinden van de weg naar de oplossing worden ze opgezadeld met een potentieel schuldgevoel van heb ik jou daar.
  woensdag 17 april 2019 @ 21:42:32 #55
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186281811
quote:
5s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij willen ze gewoon dood hoor.

Ik zie suicide echt als een daad die je pleegt als je echt echt echt niet meer wilt leven. Niet omdat je problemen je te groot zijn geworden ofzo / vlucht gedrag.
Ehm nee. Als stresshormonen en verdere inbalans zo ver oplopen dan is de drang om dat te laten stoppen echt bizar hoog. Zelfs al weet iemand wel dat er later weer verlichting kan komen.
pi_186281815
quote:
7s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Laat maar zien dan, dat bewijs. Mits je me lief vindt en van die informatie wilt voorzien uiteraard.
Natuurlijk vind ik je lief en wil je graag van informatie voorzien. Juist onwetendheid houdt het taboe mede in stand.
(mobiel is direct linken lastig, soms moet je even scrollen)
https://www.113.nl/i/suicide

En voor de zekerheid nog een andere bron:
https://www.dejongepsychi(...)/1063-mythes-suicide
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186281831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach kom nou, die mensen denken volgens mij gewoon "ik wil gewoon dood" niet: "ik moet uit het leven stappen om al mijn problemen te ontvluchten"

Ik denk dat er maar weinig mensen wakker worden met de gedachte dat ze graag dood willen. Nee, ze lopen al zo lang rond met hun pijn en lasten dat ze gewoon geen andere optie zien dan zelfmoord. Want dat is de enige manier (in hun ogen) hoe de pijn direct stopt.
pi_186281850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:41 schreef Tengano het volgende:

[..]

Die klopt dus niet. Mensen willen een einde aan hun overweldigende lijden maken en de dood lijkt in zo'n state of mind dan de enige oplossing.

Beter een einde aan de pijn dan een pijn zonder einde.
Zo heeft dat voor mij zeer zeker niet gewerkt. Ik wilde gewoon dood. Gelukkig niet genoeg om het heel serieus te nemen maar ik zou graag niet meer wakker geworden zijn.
Niet "om de pijn te ontvluchten" ja, als oorzaak misschien, zeer zeker niet als aanleiding.

Die mensen willen gewoon dood, dat speelt gewoon effectief in hun kop - lijkt mij.
pi_186281861
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:41 schreef Deshain het volgende:
Ik heb het persoonlijk meegemaakt dat iemand zijn vergaande gedachtes hierover met mij deelde. Wat mij toen heel erg tegen is gevallen: hoe moeilijk het is om zo iemand op de juiste plek te krijgen, ik had direct door dat hij zo snel mogelijk geholpen moest worden en er proffesionals ingeschakeld moesten worden. Uren aan de telefoon met huisarts, crisisdienst etc zonder directe oplossing terwijl dat wel noodzakelijk was. Heb hem uiteindelijk bij de PAAZ afgezet waar hij vanwege capaciteitstekorten op de gesloten inrichting is geplaatst om hem maar ergens te krijgen waar er toereikende zorg was.

Leuk dat bespreekbaar maken maar de zorg is gewoon niet afdoende ingericht voor acute opvang. Als de mensen die je deelgenoot maakt van je problemen je niet kunnen helpen met het vinden van de weg naar de oplossing worden ze opgezadeld met een potentieel schuldgevoel van heb ik jou daar.
True, that. Hulp zoeken kan een drama zijn. En als je al wat hebt gevonden moet de klik er ook nog zijn.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186281868
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:42 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ehm nee. Als stresshormonen en verdere inbalans zo ver oplopen dan is de drang om dat te laten stoppen echt bizar hoog. Zelfs al weet iemand wel dat er later weer verlichting kan komen.
Dan wil je toch gewoon bewust dood? Kom nou? :')
Straks heeft verkrachting niks met seks te maken en alleen maar puur met macht. Ik begrijp dit soort gedachtes niet hoor, super vreemd dat dit mainstream gedachtegoed is.
pi_186281900
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo heeft dat voor mij zeer zeker niet gewerkt. Ik wilde gewoon dood. Gelukkig niet genoeg om het heel serieus te nemen maar ik zou graag niet meer wakker geworden zijn.
Niet "om de pijn te ontvluchten" ja, als oorzaak misschien, zeer zeker niet als aanleiding.

Die mensen willen gewoon dood, dat speelt gewoon effectief in hun kop - lijkt mij.
En (als je dat wil beantwoorden) bood de dood/niet meer wakker worden op dat moment voor voordelen boven het in leven blijven?
pi_186281903
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze willen niet per se dood, ze willen voornamelijk niet meer leven. Dat is analoog aan elkaar natuurlijk maar is wel te nuanceren.
pi_186281909
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik je lief en wil je graag van informatie voorzien. Juist onwetendheid houdt het taboe mede in stand.
(mobiel is direct linken lastig, soms moet je even scrollen)
https://www.113.nl/i/suicide

En voor de zekerheid nog een andere bron:
https://www.dejongepsychi(...)/1063-mythes-suicide
Niet mijn ontwetendheid i.i.g.
  woensdag 17 april 2019 @ 21:45:45 #64
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186281916
quote:

[..]

Maar als je geen last had van geestelijk lijden, waarom wilde je dan dood?
pi_186281926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ze willen niet per se dood, ze willen voornamelijk niet meer leven. Dat is analoog aan elkaar natuurlijk maar is wel te nuanceren.
Nou daar ben ik het wel over eens, niet willen leven ;)
pi_186281981
quote:
'Zelfmoordgedrag betekent dat de persoon dood wil.' Onjuist: De doodswens is heel vaak dubbel. Iemand die zelfmoord wil plegen, wil vaak niet zomaar dood, maar ziet geen manier meer om op de huidige manier verder te leven. Vaak is het verlangen naar een ander leven (zonder problemen of pijn) sterker dan het verlangen naar de dood op zich.
Nou ik kan mij hier niet in vinden eerlijk gezegd.
pi_186282011
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Maar als je geen last had van geestelijk lijden, waarom wilde je dan dood?
Wie zegt dat ik geen last had van geestelijk lijden?
Oorzaak / aanleiding discussie, als iemand in zijn kop heeft dat die dood wilt dan wilt die dood.

Die gedachte niet serieus nemen is net zo zeer iemand zijn probleem niet serieus nemen.
  woensdag 17 april 2019 @ 21:49:27 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186282030
Ik pas
pi_186282044
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En (als je dat wil beantwoorden) bood de dood/niet meer wakker worden op dat moment voor voordelen boven het in leven blijven?
Je zin klopt niet?
pi_186282067
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig mensen wakker worden met de gedachte dat ze graag dood willen. Nee, ze lopen al zo lang rond met hun pijn en lasten dat ze gewoon geen andere optie zien dan zelfmoord. Want dat is de enige manier (in hun ogen) hoe de pijn direct stopt.
Ooit depressief geweest?
pi_186282075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zin klopt niet?
Sorry, woordje weggevallen.
Welke voordelen bood de dood boven het blijven leven op het moment dat je dacht over zelfmoord?
pi_186282110
quote:

[..]

Je bent hier toch nog? Zo effectief echt wilde je het dus niet.
pi_186282121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou ik kan mij hier niet in vinden eerlijk gezegd.
Dat je het er niet mee eens bent wil nog niet zeggen dat het niet klopt.
Er zullen individuele gevallen zijn waarin het mechanisme anders is, maar voor de overgrote meerderheid klopt het wel.
Het kan wel een lastige denksprong zijn om te maken.
pi_186282135
quote:
Nog vaker worden mensen heen en weer geslingerd tussen de wens om dood te willen en de hang naar het leven. Het is erg belangrijk dat een suïcidepoging serieus genomen wordt en dat de cliënt niet gedwongen wordt om op een nog extremere wijze te moeten aangeven dat het niet goed gaat.
https://geestelijkegezond(...)om/client-depressie/

Dood willen dus.
pi_186282142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ooit depressief geweest?
Want iedereen moet een depressie hetzelfde ervaren als jij? Pls
pi_186282146
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:51 schreef Chia het volgende:

[..]

Je bent hier toch nog? Zo effectief echt wilde je het dus niet.
Kun jij niet over oordelen.
pi_186282153
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Want iedereen moet een depressie hetzelfde ervaren als jij? Pls
Jij met je aannames. :')
pi_186282156
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kun jij niet over oordelen.
Over de effectiviteit wel
  woensdag 17 april 2019 @ 21:54:40 #79
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186282177
En dit sfeertje is dus de reden waarom ik het geen goed idee vind om hier mensen te helpen die op het randje zitten.
pi_186282184
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat je het er niet mee eens bent wil nog niet zeggen dat het niet klopt.
Er zullen individuele gevallen zijn waarin het mechanisme anders is, maar voor de overgrote meerderheid klopt het wel.
Het kan wel een lastige denksprong zijn om te maken.
Ik vind "zelden" totaal niet plausibel, zoveel mensen die niet meer willen leven, is ook gewoon een van de kenmerken van depressie... Dusseh...
pi_186282187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oorzaak / aanleiding discussie, als iemand in zijn kop heeft dat die dood wilt dan wilt die dood.

Die gedachte niet serieus nemen is net zo zeer iemand zijn probleem niet serieus nemen.
Niemand hier zegt dat de gedachte aan zelfmoord niet serieus genomen moet worden! :o
Die wens is zeer echt en zeer reeël voor degene die het betreft.
Maar het is een heel definitieve en onomkeerbare oplossing voor een probleem wat wellicht ook op een andere manier opgelost kan worden. Kiezen voor het leven is vaak zwaarder dan kiezen voor de dood. Want als je regelmatig denkt aan zelfmoord heb je heel wat werk te verzetten om door te leven en dat leven fijner te maken.
pi_186282189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij met je aannames. :')
Jij met je ontwijkende antwoorden :')

Ik vraag waar je heen wilt met die vraag, er staat niet voor niets een vraagteken pannenkoek.
  woensdag 17 april 2019 @ 21:55:37 #83
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186282198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan wil je toch gewoon bewust dood? Kom nou? :')
Straks heeft verkrachting niks met seks te maken en alleen maar puur met macht. Ik begrijp dit soort gedachtes niet hoor, super vreemd dat dit mainstream gedachtegoed is.
Bewust dood willen als hoofddoel? Ik zie dat je zelf ook met dat bijltje hebt gehakt en die gedachten hebben en niet doen anders noemt: "niet genoeg willen".

Kan je het voorstellen dat anderen het ervaren als een overdruk van negatieve gedachten, en die zo graag kwijt willen dat zelfmoord een optie wordt. Terwijl er ondertussen nog wel een ander gedachtenspoor loopt wat nog wel plannen voor het verdere leven maakt?

Verder heb ik niet de behoefte je er om te praten dus als je in die manier van er tegenaan kijken niets in kan zien laat ik het er ook lekker bij. Even goede vage online kennissen.
pi_186282199
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:53 schreef Chia het volgende:

[..]

Over de effectiviteit wel
Wat wil je oordelen over de effectifiteit dan? Ik zou misschien constateren en je oordelen een beetje voor je houden.
pi_186282203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

90% van de mensen wil niet dood, die willen alleen niet meer het leven dat ze leiden.
In heel veel gevallen kan je een ander leven krijgen als je met jezelf aan de slag gaat icm met goede professionele hulp.

Behalve bij chronische pijn of chronische depressies kan ik niet veel redenen bedenken dat zelfmoord de juiste keuze is.
Hell To The Liars
pi_186282212
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:55 schreef Chia het volgende:

[..]

Jij met je ontwijkende antwoorden :')

Ik vraag waar je heen wilt met die vraag, er staat niet voor niets een vraagteken pannenkoek.
Dat is geen open vraag die je stelde je maakt aannames, probeer het op een open manier en misschien krijg je wel eens antwoord in het leven.
pi_186282219
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:54 schreef Tengano het volgende:
En dit sfeertje is dus de reden waarom ik het geen goed idee vind om hier mensen te helpen die op het randje zitten.
Welk sfeertje? :D
pi_186282224
quote:
Alinea erboven:
quote:
Gedachten rondom zelfdoding komen voort uit de door de depressie veroorzaakte sterke vervormingen van het cognitief denken. De persoon is ervan overtuigt dat het met de toekomst niets meer wordt, maar dat die minstens even erg zal zijn als het heden. De persoon wil niet per se dood, maar weet geen andere manier meer om het huidige leven te veranderen. Er is geen zicht op verandering.
Maar ik wil hier geen welles-niettes spelletje van maken. We verschillen van mening, laten we het daar wat mij betreft op houden.
pi_186282279
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:55 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Bewust dood willen als hoofddoel? Ik zie dat je zelf ook met dat bijltje hebt gehakt en die gedachten hebben en niet doen anders noemt: "niet genoeg willen".

Kan je het voorstellen dat anderen het ervaren als een overdruk van negatieve gedachten, en die zo graag kwijt willen dat zelfmoord een optie wordt. Terwijl er ondertussen nog wel een ander gedachtenspoor loopt wat nog wel plannen voor het verdere leven maakt?

Verder heb ik niet de behoefte je er om te praten dus als je in die manier van er tegenaan kijken niets in kan zien laat ik het er ook lekker bij. Even goede vage online kennissen.
Jahoor, intense druk o.i.d. kan prima.

Geloof ook zeker in dit verhaal dus ;)
pi_186282303
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Alinea erboven:
[..]

Maar ik wil hier geen welles-niettes spelletje van maken. We verschillen van mening, laten we het daar wat mij betreft op houden.
Ook een optie, beide opties, een sluit het ander niet uit...

Punt dat ik maak is dat ik de opmerking "zelden" totaal niet geloofwaardig acht. Zeker als "dood willen" een van de kenmerken van depressie is.
pi_186282323
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

90% van de mensen wil niet dood, die willen alleen niet meer het leven dat ze leiden.
In heel veel gevallen kan je een ander leven krijgen als je met jezelf aan de slag gaat icm met goede professionele hulp.

Behalve bij chronische pijn of chronische depressies kan ik niet veel redenen bedenken dat zelfmoord de juiste keuze is.
Juiste keuze is een ander verhaal, maar als we akkoord gaan op dat 90% een redelijke schatting is, dan noemen we die 10% toch niet "zelden" of wel?
pi_186282381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:54 schreef Tengano het volgende:
Dat is dan ook niet de bedoeling van dit topic; mensen helpen die op het randje zitten. Meer de doelstelling om een discussie over het grote plaatje te krijgen.
pi_186282399
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Alinea erboven:
[..]

En dit lijkt me inderdaad verstandig.
pi_186282466
Uit persoonlijke ervaring:

Ik zou nogsteeds te vaak niet willen leven omdat ik er gewoon klaar mee ben. En dan heb ik geen behoefte aan een ander leven, maar dan wil ik gewoon niet meer leven.

En ik Denk dat dat voor genoeg mensen geldt.

Om terug te komen op de TT. Ik merk dat bespreekbaar maken van mijn eigen problemen vaak helpt om mensen open te laten zijn over die van hun en dat geeft Hun het idee dat ik ook naar hun zelfmoordgedachtes kan luisteren omdat ik het snap :) vaak werkt dat Al veel. Genoeg mensen die gelijk in de stress schieten en willen helpen door dingen te doen....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_186282681
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:06 schreef Californium het volgende:
Uit persoonlijke ervaring:

Ik zou nogsteeds te vaak niet willen leven omdat ik er gewoon klaar mee ben. En dan heb ik geen behoefte aan een ander leven, maar dan wil ik gewoon niet meer leven.

En ik Denk dat dat voor genoeg mensen geldt.

Om terug te komen op de TT. Ik merk dat bespreekbaar maken van mijn eigen problemen vaak helpt om mensen open te laten zijn over die van hun en dat geeft Hun het idee dat ik ook naar hun zelfmoordgedachtes kan luisteren omdat ik het snap :) vaak werkt dat Al veel. Genoeg mensen die gelijk in de stress schieten en willen helpen door dingen te doen....
Als je klaar bent met het leven, neem ik aan dat je ongelukkig bent?
Als je gelukkig zou zijn dan zou ik denken dat je er niet meer klaar mee bent.

Of zie ik dat verkeerd?
Hell To The Liars
pi_186282919
quote:
17s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:06 schreef Californium het volgende:

Om terug te komen op de TT. Ik merk dat bespreekbaar maken van mijn eigen problemen vaak helpt om mensen open te laten zijn over die van hun en dat geeft Hun het idee dat ik ook naar hun zelfmoordgedachtes kan luisteren omdat ik het snap :) vaak werkt dat Al veel.
^O^ :Y als aanvulling vaak helpt in duidelijk onverhuld taalgebruik zeggen dat je je kunt voorstellen dat dingen soms gewoon ongelofelijk kut en uitzichtloos zijn ook :Y. En beschrijven hoe je jezelf zou voelen in een vergelijkbare situatie zodat de ander daarop kan aansluiten ect.

Einde gesprekstechnieken ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_186283067
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Als je klaar bent met het leven, neem ik aan dat je ongelukkig bent?
Als je gelukkig zou zijn dan zou ik denken dat je er niet meer klaar mee bent.

Of zie ik dat verkeerd?
Some ben ik niet perse "ongelukkig"
pi_186283112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

^O^ :Y als aanvulling vaak helpt in duidelijk onverhuld taalgebruik zeggen dat je je kunt voorstellen dat dingen soms gewoon ongelofelijk kut en uitzichtloos zijn ook :Y. En beschrijven hoe je jezelf zou voelen in een vergelijkbare situatie zodat de ander daarop kan aansluiten ect.

Einde gesprekstechnieken ;)
Ja precies! En dat het ok is dat het gevoel er is :)!
  woensdag 17 april 2019 @ 22:59:23 #99
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186284599
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2019 20:55 schreef maily het volgende:
Als mensen zover zijn dat ze geen andere uitweg zien dan zelfmoord, ga je hen niet tegenhouden. Die willen niet geholpen worden.
Misschien kun je het proces vertragen ....

Ik denk dat ze wel geholpen willen worden. Niet om in leven te blijven, maar hulp bij vredig sterven. Dat is gewoon prettiger, thuis of in een hospice of zo, alles netjes verzorgd en dan de kist in.
In elk geval voor iedereen beter dan voor de trein springen en maar hopen dat al je stukken gevonden worden.
pi_186285913
Beetje gelezen, dus wat ik zeg zal al wel gezegd zijn.
Maar naar mijn idee is het goed om de mensen die zelfmoord plegen wat uit de media te willen houden. Bespreekbaar maken kan op heel veel manieren en dat gebeurt ook. Media (nieuws) wakkeren niet echt bespreekbaarheid aan maar gewoon dat een ander het lef had om het te doen en jij nog niet (gezien vanuit het perspectief van iemand die aan zelfmoord denkt). Er is nogal een groot verschil tussen media-aandacht creeeren en (bijvoorbeeld) campagnes die erop zijn gericht om iets bespreekbaar te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2019 23:47:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')