leef je onder een steen ofzo? ben dat nummer al zeker een keer of 20 tegen gekomenquote:Op woensdag 17 april 2019 19:54 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb echt nog nooit van '113' gehoord (en kijk toch vrij veel TV), dat kan natuurlijk aan mij liggen, maar hoe effectief zouden die campagnes dan geweest zijn?
Maar waar? Ik las net bushokjes, maar daar heb ik het hier niet op gezien. Op TV ook niet en op de radio ook nietquote:Op woensdag 17 april 2019 20:34 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
leef je onder een steen ofzo? ben dat nummer al zeker een keer of 20 tegen gekomen
Bijvoorbeeld ook nog bij letterlijk ieder nieuwsbericht dat hierover gaat aan het einde van het bericht. Nooit opgevallen?quote:Op woensdag 17 april 2019 20:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar waar? Ik las net bushokjes, maar daar heb ik het hier niet op gezien. Op TV ook niet en op de radio ook niet
Verder wel eens met de OP natuurlijk.
Dat zou wat kunnen verklaren: die lees ik eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 17 april 2019 20:38 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld ook nog bij letterlijk ieder nieuwsbericht dat hierover gaat aan het einde van het bericht. Nooit opgevallen?
Als het goed is staat het ook bij de FOK! regels van dit forumgedeelte?quote:Op woensdag 17 april 2019 20:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou wat kunnen verklaren: die lees ik eigenlijk nooit.
Zelfmoordgedachten bespreken is niet de bedoeling. Dat is gewoonweg te zware problematiek en past niet op een forum, waar veel meer gevaar op de loer ligt dan slechts je verhaal kwijt kunnen, zoals Trashcanman ook aanhaalde. Dat is voor een forum te groot, dat gaat definitief weg.quote:Op woensdag 17 april 2019 20:29 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar waar ligt dan de grens tussen zelfmoord en bijvoorbeeld zelfmoordgedachten bespreken?
De vraag is of je er naasten er echt mee helpt om uitgebreid te vertellen over je gedachten. Mijn moeder deed dat bij ons en dat was best wel heel erg zwaar. Constant zorgen maken, elk telefoontje kan hét telefoontje zijn, dat is ook echt geen fijn gevoel.quote:Op woensdag 17 april 2019 20:39 schreef valentijn101 het volgende:
Ik denk dat het ook voor nabestaande goed is.
Ik denk dat vele met een gevoel van:” wat had ik kunnen doen” blijven zitten. Ook voor omstanders is het lastig. Kun je zo iets bespreken. De vraag “heb je iets aan hem gemerkt” durf je ook niet snel te vragen omdat je bang bent iemand te kwetsen of verwijtend over te komen.
Zoiets dusquote:Op woensdag 17 april 2019 20:55 schreef maily het volgende:
Als mensen zover zijn dat ze geen andere uitweg zien dan zelfmoord, ga je hen niet tegenhouden. Die willen niet geholpen worden.
Misschien kun je het proces vertragen ....
Het lijkt me héél sterk dat iedereen die geen andere uitweg meer ziet niet geholpen wil worden. Best een bizar statementquote:Op woensdag 17 april 2019 20:55 schreef maily het volgende:
Als mensen zover zijn dat ze geen andere uitweg zien dan zelfmoord, ga je hen niet tegenhouden. Die willen niet geholpen worden.
Misschien kun je het proces vertragen ....
Van hoeveel mensen in je omgeving weet jij dat ze weleens over zelfmoord dachten of nu nog denken?quote:Op woensdag 17 april 2019 21:09 schreef Tengano het volgende:
Ik vind eigenlijk niet dat het in de taboesfeer zit. Het is een algemeen voorkomend begrip en wat door veel mensen nogal eng gevonden wordt omdat het ook nog eens een keer met de dood te maken heeft. Maar als je er op googelt vindt je wel allerlei sites en hits en mogelijkheden die mensen verder kunnen helpen om hun (suicidale) gedachten weer enigzins in het hier en nu te krijgen.
Suiciale gedachten komen vaak voort uit wanhoop en een geestelijk lijden dat zo zwaar is dat de dood een verlossing lijkt. Maar het is juist het geestelijk lijden dat je het leven ontneemt. En alleen professionals zijn eigenlijk geschikt naast ervaringsdeskundigen om dit type mensen tegemoet te treden, aan te voelen en ze nabij te staan en zonodig te helpen.
Goede bedoelingen van mensen die vanuit hun angst handelen kunnen vaak te belastend zijn in zo'n situatie. Vandaar dat een topic van iemand die op het randje zit redelijk risicovol is omdat zij ongewenst getriggerd kunnen worden; er zitten altijd wel users bij die onbewust en onbedoeld toch net het verkeerde zeggen en suicidale mensen kunnen erg weinig extra meer hebben omdat zij geestelijk al overbelast zijn, en dat moet je dus niet willen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Kom nou zeg.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dood willen is zelden een reden voor zelfmoord.
Welke vraag?quote:Op woensdag 17 april 2019 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik denk wel dat er een hoop eenzame en onbegrepen mensen zijn, voor wie het zo ontzettend zou helpen als iemand hen ‘De vraag van je leven’ (113- zelfmoordpreventie) stelt.
Heb je de rest van die alinea ook gelezen?quote:
quote:Op woensdag 17 april 2019 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Van hoeveel mensen in je omgeving weet jij dat ze weleens over zelfmoord dachten of nu nog denken?6% zit aan de anti depressiva o.i.d.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ja, ik reageer op dat stukje tekst van je, dood willen is de directe aanleiding voor zelfmoord.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je de rest van die alinea ook gelezen?
Mensen willen vaak niet dood. Ze willen een einde aan de misère en de enige oplossing die zij op dat moment zien is zelfmoord.
Volgens mij willen ze gewoon dood hoor.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mensen willen vaak niet dood. Ze willen een einde aan de misère en de enige oplossing die zij op dat moment zien is zelfmoord.
En dat ben ik niet met je eens. En organisaties als 113 zelfmoordpreventie ook niet.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, ik reageer op dat stukje tekst van je, dood willen is de directe aanleiding voor zelfmoord.
Laat maar zien dan, dat bewijs. Mits je me lief vindt en van die informatie wilt voorzien uiteraard.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat ben ik niet met je eens. En organisaties als 113 zelfmoordpreventie ook niet.
Eens hier mee. Ze willen gewoon geen pijn en ellende meer voelen.quote:Op woensdag 17 april 2019 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je de rest van die alinea ook gelezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |