Zwaar gewonde brandweerman werd gisteren medegedeeld.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Ik verbaas me er echt over dat mensen in tranen zijn om dit gebouw...Tuurlijk is het jammer maar ik bedoel er zijn niet eens gewonden gevallen. Het lijkt wel of dit erger is dan 9-11 volgens sommigen....Ik vind mensenlevens toch meer waarde hebben dan een oud gebouw..
Tulpenquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nederland heeft ook niet veel eigen dingen natuurlijk.
Stroopwafel maar daar houd het wel een beetje bij op.
Te nuchter voor wat?quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:18 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
We zijn daarvoor te nuchter.
Althans de mensen boven de rivieren
dat die er eerder mee waren wil niet zeggen dat ze er vandaan kwamen natuurlijkquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:18 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Oorspronkelijk komen die uit China
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
Tulpen
klompen
Delfs blauw
Kazen Alkmaar ( gouda )
Heineken
Kaarsen (gouda)
Frikandellen
enz enz
vergeet de Delta werken niet
Joh, als er straks een beetje knappe ondernemer met VOC-mentaliteit de boel opkoopt om de zaak te slopen en te herinrichten als foeilelijk, modern, multifunctioneel woon-werk-en-shopgebied, zie ik dat nog wel gebeuren...quote:
quote:
Dat is inderdaad een schitterende kerk. Wel jammer van de beeldenstorm..quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goed voorbeeld wel: Grote Kerk Breda, overheid geeft eindelijk subsidie voor restauratie...
Bedrag uitgekeerd voor het in stand houden van een van de weinige gotische meesterwerken die Nederland nog heeft? Een half miljoen.
Dat was de eerste ramp ja.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een schitterende kerk. Wel jammer van de beeldenstorm..
ja naja dat schip is van de grond op met de ouderwetse technieken en materialen opnieuw opgebouwdquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:25 schreef RAVW het volgende:
[..]![]()
ja oke maar dacht meer aan hoe het nu was ..
daarom enz enz
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leek mij relevant in deze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Wat nog meer dan? Ben niet zo op de hoogte vd geschiedenis van die kerk. Dat het na de beeldenstorm een protestantse kerk is geworden weet ik wel.quote:
De tweede beeldenstorm in de jaren '60 van vorige eeuw, toen ineens alles 'sober' moest. Hele kerkinterieuren verdwenen en muurschilderingen weggewerkt.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat nog meer dan? Ben niet zo op de hoogte vd geschiedenis van die kerk. Dat het na de beeldenstorm een protestantse kerk is geworden weet ik wel.
of zo als ze hier gedaan hebben kerken om gebouwd als woonhuizen ...quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, als er straks een beetje knappe ondernemer met VOC-mentaliteit de boel opkoopt om de zaak te slopen en te herinrichten als foeilelijk, modern, multifunctioneel woon-werk-en-shopgebied, zie ik dat nog wel gebeuren...
Tja, het moet vooral 'nut' hebben he...quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
of zo als ze hier gedaan hebben kerken om gebouwd als woonhuizen ...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
die vind ik dan nog wel wat hebben eigenlijkquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
of zo als ze hier gedaan hebben kerken om gebouwd als woonhuizen ...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Nouja, naar verhouding is er natuurlijk nog wel het een en ander bewaard gebleven. Die praalgraven zijn grotendeels uniek voor de Lage Landen, en dat die schildering van Christoffel nog min of meer intact is mag ook een wonder heten.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een schitterende kerk. Wel jammer van de beeldenstorm..
gemeente en nut hebben ?? nee denk eerder het $$$$$$ dquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, het moet vooral 'nut' hebben he...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |