quote:Twaalfde eeuw
De bouw van de beroemde vroeggotische kathedraal begon in de twaalfde eeuw en werd in de dertiende eeuw grotendeels afgerond. De Notre-Dame is een van de bekendste bouwwerken ter wereld en trekt jaarlijks miljoenen bezoekers.
https://nos.nl/artikel/22(...)spits-ingestort.html
15 miljoen tientjes is een leuke start.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Alsof een tientje van ons nog iets zou bijdragen :-P
ja en 50 euro is het minimum dus zal wel wat sneller oplopenquote:
Zet anders https://don.fondation-pat(...)treDame/~my-donation nog even in de OP, voor het geval meer mensen willen doneren.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:42 schreef Kassamiep het volgende:
Lapo:
[..]
15 miljoen tientjes is een leuke start.
quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:44 schreef capricia het volgende:
Dank!
https://www.fondation-patrimoine.org/
Als Nederlander en EU burger wil ik graag mijn betrokkenheid tonen bij deze ramp, het is tenslotte ook onze culturele historie.
"Choose your own amount" staat eronder.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en 50 euro is het minimum dus zal wel wat sneller oplopen
quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Choose your own amount" staat eronder.
Gedaan. Ook de livestreams maar even verborgen - die zijn nu toch alweer iets minder relevant.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zet anders https://don.fondation-pat(...)treDame/~my-donation nog even in de OP, voor het geval meer mensen willen doneren.
Dat is dan je eigen keuze.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:47 schreef RAVW het volgende:
[..]ja hallo voor minder gaan we niet hoor dan maar even een dagje of twee niet eten
quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Gedaan. Ook de livestreams maar even verborgen - die zijn nu toch alweer iets minder relevant.
Welke zijn dat?quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:51 schreef cherrycoke het volgende:
de rosaces van viollet le ducs 19 eeuwse restoratie zijn onherstelbaar vernietigd
dat vroeg ik me ook af. Maar nu je kunt zien dat de brand vooral het dak maar minder erg het plafond heeft beschadigd snap ik het wel. Als je een paar ton water ineens op het dak had gegooid was het gewelvenplafond helemaal ingestort. Dan had je pas echt catastrofale schade veroorzaakt.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:44 schreef Falco het volgende:
Waarom hadden ze geen blushelicopter ingezet?
ik denk dat Wikipedia het beter kan uitleggen dan ikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Top!!quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Gedaan. Ook de livestreams maar even verborgen - die zijn nu toch alweer iets minder relevant.
quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:51 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik denk dat Wikipedia het beter kan uitleggen dan ik
[ afbeelding ]Als hij die spits er niet op had gezet was de schade aan het interieur veel kleiner geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als die kerk er niet had gestaan, was er helemaal geen schade geweest aan de kerk!quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als hij die spits er niet op had gezet was de schade aan het interieur veel kleiner geweest.
en met zulke aantallen die je nodig hebt, oei oei oei.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:54 schreef Kassamiep het volgende:
Blijkbaar gaat het dak herstellen een nog grotere uitdaging worden dan gedacht - er zijn geen bomen van de juiste lengte meer in Frankrijk...
Kerk ???? Kathedraal is het , er is wel een verschil tussen een kerk of Kathedraal hoorquote:Op dinsdag 16 april 2019 18:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als die kerk er niet had gestaan, was er helemaal geen schade geweest aan de kerk!
3 a 7 mensen licht gewondquote:Op dinsdag 16 april 2019 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Ik verbaas me er echt over dat mensen in tranen zijn om dit gebouw...Tuurlijk is het jammer maar ik bedoel er zijn niet eens gewonden gevallen. Het lijkt wel of dit erger is dan 9-11 volgens sommigen....Ik vind mensenlevens toch meer waarde hebben dan een oud gebouw..
maar goed dat hoort bij het risico van het vak zal ik maar zeggen ( politie mannen en brandweer lui )quote:
Weet je dat zeker ? Er sterven dagelijks miljoenen mensen onnodig.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Ik verbaas me er echt over dat mensen in tranen zijn om dit gebouw...Tuurlijk is het jammer maar ik bedoel er zijn niet eens gewonden gevallen. Het lijkt wel of dit erger is dan 9-11 volgens sommigen....Ik vind mensenlevens toch meer waarde hebben dan een oud gebouw..
mensen gaan, maar het tastbare historie blijft bestaan.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Als je de derde wereld bedoelt? Is ook triest ja maar i don't carequote:Op dinsdag 16 april 2019 19:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? Er sterven dagelijks miljoenen mensen onnodig.
Do you really care ? Eerlijk zijn.
ach er worden elke dag 350 000 babies geboren wereldwijd en iedere seconde worden er ergens op de wereld 4 kinderen geboren. Dat zijn 250 babies per minuut en hiervan worden er 220 in arme landen geboren dus dat vult dan ook wel weer aanquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? Er sterven dagelijks miljoenen mensen onnodig.
Do you really care ? Eerlijk zijn.
Het is mijn/ons cultureel erfgoed wat hier in vlammen opgegaan is. Mij doet dat wel wat.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
bijna niet beschadigt geloof ikquote:
Vies door rook, stof en water, maar kan schoongemaakt worden. Niet beschadigd.quote:
niet door bluswater geraakt dus het is alleen vuilquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vies door rook, stof en water, maar kan schoongemaakt worden. Niet beschadigd.
quote:Een van de betrokkenen bij het beheer en onderhoud van de schatten van de wereldberoemde kathedraal, Laurent Prades, heeft tegen Franse media gezegd dat het orgel momenteel onbespeelbaar is door stof en roet, maar dat het door geen druppel bluswater is geraakt en er niets is gesmolten of verbrand
Niemand die dan ook zegt dat mensenlevens niet meer waard zijn dan gebouwen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Dat zit bij de Fransen meer ingebakken ?quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niemand die dan ook zegt dat mensenlevens niet meer waard zijn dan gebouwen.
Maar de Notre Dame 'een oud gebouw' noemen en niet begrijpen waarom miljoenen mensen, inclusief niet-gelovigen, rouwen om wat er gebeurd is, is kenmerkend voor de Hollandsche visie op traditie, cultuur en historie: kortzichtig
Absoluut. Fransen zijn sowieso trotser op hun land, cultuur en geschiedenis.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:11 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat zit bij de Fransen meer ingebakken ?
wat een boer niet kent dat ....... maar inderdaad vele denken het is ver van mijn bed ...quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar de Notre Dame 'een oud gebouw' noemen en niet begrijpen waarom miljoenen mensen, inclusief niet-gelovigen, rouwen om wat er gebeurd is, is kenmerkend voor de Hollandsche visie op traditie, cultuur en historie: kortzichtig
jaja dat weten we nu wel he ... Hollanders zijn kutquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zie je wel in hoe slecht ze zijn in Engels....quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Absoluut. Fransen zijn sowieso trotser op hun land, cultuur en geschiedenis.
Dat onze buurlanden beter omgaan met hun cultureel erfgoed dan Nederland is geen geheim hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
jaja dat weten we nu wel he ... Hollanders zijn kut
eind van de dag is er maar een enkeling die het er mee eens is dus het lijkt er nu meer op dat je alles aangrijpt om bevestiging te zoeken voor je eigen kortzichtige visie
de een wel de ander nietquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat onze buurlanden beter omgaan met hun cultureel erfgoed dan Nederland is geen geheim hoor.
Generaliseren.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh oke, jij zult er wel kijk op hebben...quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch komen?quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nederland heeft ook niet veel eigen dingen natuurlijk.
Stroopwafel maar daar houd het wel een beetje bij op.
en windmolensquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nederland heeft ook niet veel eigen dingen natuurlijk.
Stroopwafel maar daar houd het wel een beetje bij op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |