Dit ja. Max stijgt boven zichzelf uit tot nu toe, haalt alles er uit wat er in zit.quote:Op zondag 14 april 2019 18:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om toe te geven wanneer Max het goed doet?
Uiteindelijk voor een snellere Ferrari gefinished en ook nog de strijd aan kunnen gaan met een andere Ferrari. Boven verwachting gepresteerd.
Wat had hij nog meer moeten doen?
die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezienquote:Op zondag 14 april 2019 18:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De regie? Die was gewoon ronduit dramatisch, alsof ze een paar stagiaires met een paar blikjes energydrank teveel op aan de camera's hebben gehangen en in de regiekamer de lokale toetsenist van de jostiband om tussen camera's te schakelen.
Dat is dan ook zo'n beetje het enige moment van actie in heel de race, dat kun je de regie dan weer niet kwalijk nemen aangezien ze niet veel anders haddenquote:Op zondag 14 april 2019 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezien
quote:Op zondag 14 april 2019 18:46 schreef OscarMopperkont het volgende:
Alain Prost die stond wel te zwaaien als een Renault ja
Hij moet alsnog met een minder snelle auto dicht genoeg in de buurt blijven om een undercut te kunnen doen. En daarna nog steeds zn banden managen terwijl hij ook zn rondjes moet pushen om bij de snellere auto's in de buurt te blijvenquote:Op zondag 14 april 2019 19:10 schreef potjecreme het volgende:
De strijd aan gaan....hij heeft 1 aanval kunnen doen door pitstrategie. Tis door deze strategie dat hij tussen de Ferrari's staat.
Ik snap er niks van, vorig jaar deden ze het al met Räikkönen en nu weer. Totaal zinloos om Leclerc nog vier ronden door te laten rijden en dus een 3 sec voorsprong weg te geven naar een 10 sec achterstand. Willen ze een concurrent elimineren?quote:Op zondag 14 april 2019 17:38 schreef bianconeri het volgende:
Ferrari grote verliezer. Die schieten echt totaal in de stress door alle druk ofzo?
Ongelofelijk wat die tactisch uitspoken. Zo zonde.
Dat met Leclerc was gewoon raar.
Laten coureurs vaak te lang door rijden. Ik snap best dat Vettel de 1e rijder eerst, maar dan nog.
Wat is een FCY?quote:Op zondag 14 april 2019 19:28 schreef Fir3fly het volgende:
Ferrari zat met Leclerc duidelijk te azen op een FCY/SC. Kleine kans maar de enige kans die ze zouden krijgen om Mercedes te verslaan.
is gewoon on topic, behind the scenesquote:Op zondag 14 april 2019 19:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kunnen we ophouden hem te pluggen?
Zie filmpje in de tweet.twitter:LandoNorris twitterde op zondag 14-04-2019 om 18:09:21Formula 1 is living in #RACE1000, meanwhile I’m living in #RACE5000 🚀 https://t.co/z55pH73N9u reageer retweet
VSC, sorry. Verkeerde afkortingquote:
Valt tegen hoor, de manier hoe Kvyat in de situatie terecht komt laten ze amper zien. Op tv lijkt het alsof hij helemaal niks eraan kon doen.quote:Op zondag 14 april 2019 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die crash tusen STR en mclaren kan ik iig dromen, 35x gezien
Mercedes boys gaan echt wel een keer uitvallen.quote:Op zondag 14 april 2019 19:55 schreef Breekfast het volgende:
Het seizoen is eigenlijk al voorbij. Vettel heeft nu al 31 punten achterstand. Tegen een foutloos Mercedes en een foutloze Hamilton haal je dat echt niet meer in, kansloos.
Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen.quote:Op zondag 14 april 2019 20:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mercedes boys gaan echt wel een keer uitvallen.
Bottas zit er alleen maar om Hamilton kampioen te maken. Ik ben bang dat ze pas gaan stoppen als de 8 titels binnen zijn.quote:Op zondag 14 april 2019 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen.
Och, de Ferrari is duidelijk sneller in trage bochten en rechte stukken, die winnen er wel een paar hoor. Daarnaast denk ik dat Bottas zich ook wel zal laten zien en punten zal stelen van Hamilton.quote:Op zondag 14 april 2019 19:55 schreef Breekfast het volgende:
Het seizoen is eigenlijk al voorbij. Vettel heeft nu al 31 punten achterstand. Tegen een foutloos Mercedes en een foutloze Hamilton haal je dat echt niet meer in, kansloos.
Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei?quote:Op zondag 14 april 2019 18:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk om toe te geven wanneer Max het goed doet?
Uiteindelijk voor een snellere Ferrari gefinished en ook nog de strijd aan kunnen gaan met een andere Ferrari. Boven verwachting gepresteerd.
Wat had hij nog meer moeten doen?
Het valt me juist op hoe weinig uitvalbeurten de drie top teams hebben dit jaar. Vorig jaar was het eerder de norm dan een uitzondering, dat er weer eens een Mercedes, Ferrari en nog veel vaker een RBR auto zonder punten kwam te zitten door een crash, een fout, of motorpech. Zit wel stilletjes te hopen dat er ergens een Mercedes of een Ferrari uitvalt. Want helaas zonder hun autopech is RBR dit seizoen tot nu toe kansloos.quote:Op zondag 14 april 2019 20:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Misschien, maar vaker dan Ferrari? Ik zie het niet gebeuren. Zelfs Bottas zie ik nog wel met redelijk gemak 2e worden dit seizoen.
Veel beter dan dit resultaat was ook niet mogelijk. Mercedes was veel te snel en Vettel was uiteindelijk niet meer bij te houden. Een maximaal resultaat, daar moest ik Max wel gelijk in geven, er zat dit weekend stomweg niet meer in.quote:Op zondag 14 april 2019 20:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei?
Reed gewoon een degelijke race, geen fouten gemaakt.
Gewoon netjes.
Wat heeft hij goed gedaan dan? Niets.
En dat hij voor Leclerc eindigde heeft niets met het beter geweest zijn dan Leclerc of dat Max daar wat mee te maken had. Dat was gewoon een blunder van Ferrari.
Boven verwachting? Ja, 4e ipv 5e. Maar zoals gezegd alleen maar omdat Ferrari blunderde.
Max heeft zelf gewoon normaal degelijk gereden.
Klopt, en als jij dat als journalist zegt, krijg je geen 1-op-1-interviews meer.quote:Op zondag 14 april 2019 20:30 schreef Breekfast het volgende:
Red Bull zal wel steeds meer overtuigd zijn dat ze met Honda de juiste keuze hebben gemaakt. Renault blijft maar problemen houden met de betrouwbaarheid.
Hopen dat Renault wel doorgaat, nu ze niet meer in de spotlights staanquote:Op zondag 14 april 2019 20:30 schreef Breekfast het volgende:
Red Bull zal wel steeds meer overtuigd zijn dat ze met Honda de juiste keuze hebben gemaakt. Renault blijft maar problemen houden met de betrouwbaarheid.
Met McLaren deden ze het de eerste races van het seizoen prima en het fabrieksteam kan meestrijden voor plek 4 in het constructeurskampioenschapquote:Op zondag 14 april 2019 20:33 schreef XL het volgende:
[..]
Hopen dat Renault wel doorgaat, nu ze niet meer in de spotlights staan
Niet nodig om zo te overdrijven.quote:Op zondag 14 april 2019 20:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, en als jij dat als journalist zegt, krijg je geen 1-op-1-interviews meer.
Ik hoor van verschillende mensen dat het erg lijkt alsof hij eerst een tikje van Stroll kreeg. Dat zou me nu weer eens helemaal niks verbazen.quote:Op zondag 14 april 2019 19:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Valt tegen hoor, de manier hoe Kvyat in de situatie terecht komt laten ze amper zien. Op tv lijkt het alsof hij helemaal niks eraan kon doen.
Van voren leek het zo, maar het was niet zo, wat goed te zien was vanaf de on board van Russell. Stroll zat er nog achter.quote:Op zondag 14 april 2019 20:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik hoor van verschillende mensen dat het erg lijkt alsof hij eerst een tikje van Stroll kreeg. Dat zou me nu weer eens helemaal niks verbazen.
Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault.quote:Op zondag 14 april 2019 20:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat valt er over Max meer te zeggen dan wat ik al zei?
Reed gewoon een degelijke race, geen fouten gemaakt.
Gewoon netjes.
Wat heeft hij goed gedaan dan? Niets.
En dat hij voor Leclerc eindigde heeft niets met het beter geweest zijn dan Leclerc of dat Max daar wat mee te maken had. Dat was gewoon een blunder van Ferrari.
Boven verwachting? Ja, 4e ipv 5e. Maar zoals gezegd alleen maar omdat Ferrari blunderde.
Max heeft zelf gewoon normaal degelijk gereden.
De enige tactiek die werkt bij Ferrari, is het kweken van een snor bij Vettel.quote:Op zondag 14 april 2019 20:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault.
Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingenquote:
Mee eens wel.quote:Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.quote:Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
Mwah, renault doet het gewoon slecht en dat moet ook gewoon benoemd kunnen worden.quote:Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Er gaan natuurlijk ook structureel dingen mis. Dat kan, maar dan moet jij niet boos worden als journalisten dat benoemen.quote:Op zondag 14 april 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk alle partijen. Jij als je denkt dat Renault pissed is vanwege één opmerking, Plooij en Mol die standaard van het negatieve uitgaan bij Renault (elk probleem bij RB lag 'altijd' aan Renault) en hardop verwoorden en natuurlijk Renault die hiermee haar van een typische kant laten zien en de pers een kant op willen dwingen
Misschien kinderachtig, maar wel een kinderachtige reactie op een minstens zo kinderachtige actie van Renault.quote:Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Als je pas een jaar of vijf kijkt wel ja. Die stuiver wisselt nogal.quote:Op zondag 14 april 2019 22:19 schreef hjansen82 het volgende:
F1 is 20 rijders die tegen elkaar racen en aan het eind wint Mercedes.
Ik ben er van overtuigd dat het anders zou zijn als die kneus aan het roer bij Renault is wat minder hoog van de toren blaast. Al jaren overschat hij de ontwikkeling, het vermogen en de betrouwbaarheid van zijn product. Iets minder praatjes zouden hem beter staan. Eerst maar eens wat laten zien.quote:Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou het sfeertje bij Zigno over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 14 april 2019 22:22 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat het anders zou zijn als die kneus aan het roer bij Renault is wat minder hoog van de toren blaast. Al jaren overschat hij de ontwikkeling, het vermogen en de betrouwbaarheid van zijn product. Iets minder praatjes zouden hem beter staan. Eerst maar eens wat laten zien.
Volgens mij heeft Hamilton er van de laatste 15 er 10 gewonnenquote:Op zondag 14 april 2019 22:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Als je pas een jaar of vijf kijkt wel ja. Die stuiver wisselt nogal.
Een Leclerc, Bottas of Verstappen?quote:Op zondag 14 april 2019 14:53 schreef Gruj0 het volgende:
Denk je dat een nieuw kampioen in de vorm van Bottas of Leclerc zoveel verandering brengt? Nee, de twee teamtoppers blijven domineren en de rest bungelt er maar wat achter.
Klopt.quote:Op zondag 14 april 2019 20:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Veel beter dan dit resultaat was ook niet mogelijk. Mercedes was veel te snel en Vettel was uiteindelijk niet meer bij te houden. Een maximaal resultaat, daar moest ik Max wel gelijk in geven, er zat dit weekend stomweg niet meer in.
Whut?quote:Op zondag 14 april 2019 20:32 schreef Fer het volgende:
Ik zat nog eens naar Vettel te kijken bij de start. Begint mij op te vallen, dat hij telkens in drukke situaties op 1 andere auto kan focussen en dan de rest over hoofd lijkt te zien. Nu ook weer, volledig gefocust op Bottas en ondertussen glipt rechts Leclerc ernaast.
Bottas hield hem op, logischer zou dan zijn om gelijk naar rechts het gat dicht te gooien.
We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch?quote:Op zondag 14 april 2019 21:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou het sfeertje bij Ziggo over Renault is zoals op fora. Ik vind dat onnodig. Net als die opmerking bij het uitvallen van Hulkenberg. Dat is gewoon kinderachtig. Weer een bewijs hoe kneuterig de Nederlandse verslaggeving bij F1 is.
Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land.quote:Op zondag 14 april 2019 23:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch?
Alles moet met een gigantische oranje bril op gedaan worden. Overdreven opgehemeld, tegenstanders gebashed.
Honda bv ook opgehemeld voor nog niets.
Nederlanders zijn zo nationalistisch als de pest. Worden zo onrealistisch als het maar kan.
Wat wil je met dit onsamenhangende bericht zeggen?quote:Op zondag 14 april 2019 20:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Je snapt niet Ferrari een auto heeft die zn 2 a 3 tienden per rondje sneller is dan die van Max. Het feit dat Max een undercut kan uitvoeren op Leclerc en bijna op Vettel laat zien dat Leclerc dus harder had moeten rijden in die snellere auto of zuiniger op zn banden had moeten zijn om er zo een eenstopper van te maken zoals Ricciardo dat ook kon in zn Renault.
Dat mag, tuurlijk.quote:Op zondag 14 april 2019 23:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land.
Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.quote:Op zondag 14 april 2019 23:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat mag, tuurlijk.
Maar er zit een verschil tussen trots zijn op wat iemand bereikt heeft en een oranje bril en niet realistisch meer kijken.
En zeker van echte F1 fans (of voetbal of wat ook), praatprogramma's en andere dingen verwacht ik mensen die van de sport genieten en onpartijdig daarvan genieten.
Je vergeet de jank liedjes over de team radio :quote:
Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson.quote:Op zondag 14 april 2019 23:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.
Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je.
Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'.quote:Op zondag 14 april 2019 23:02 schreef Googolplexian het volgende:
Weet niet of al gepost maar HEFTIG begin, dit!
En dat is de reden waarom hij zo irritant is.quote:Op maandag 15 april 2019 00:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'.
Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.quote:Op maandag 15 april 2019 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson.
Het staat je vrij om te zappen naar de Duitsers.quote:Op zondag 14 april 2019 23:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
We kennen Nederlanders, Ziggo en dan met name Kamphuis inmiddels wel toch?
Alles moet met een gigantische oranje bril op gedaan worden. Overdreven opgehemeld, tegenstanders gebashed.
Honda bv ook opgehemeld voor nog niets.
Nederlanders zijn zo nationalistisch als de pest. Worden zo onrealistisch als het maar kan.
Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.quote:Op zondag 14 april 2019 23:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat wil je met dit onsamenhangende bericht zeggen?
Ferrari is sneller idd, leuk?
De undercut komt van het team, niet Max. Dat Leclerc zo slecht ging was een tactische blunder van Ferrari. Niets kwaliteit van Max of slechtheid van Leclerc.
Degelijke race, hij was er gewoon. Deed zijn ding en profiteerde van een blunder.
Hij is een bekende VBL trol. Lekker negeren.quote:Op zondag 14 april 2019 23:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Er is niks mis met een oranje bril. Dat oikofobische gelul moet eens een keer afgelopen zijn. Ook Nederlanders mogen trots zijn op de prestaties van hun landgenoten. Zoals ieder ander land.
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op maandag 15 april 2019 06:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.
En daar heeft hij gelijk in want de vorige race wonnen ze alleen maar door de motorproblemen van Ferrari.quote:Op maandag 15 april 2019 00:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mercedes heeft 3 1-2's bij de eerste 3 races, Hamilton 'I don't feel like we're the dominant team'.
Ik schaal Stoffel dan ook een stukje hoger in dan Gasly. Ik denk dat Stoffel het Max zo nu en dan best lastig zou maken. Natuurlijk is Max de betere, maar Stoffel zou er veel dichterbij zitten.quote:Op maandag 15 april 2019 08:12 schreef mikieu het volgende:
Volgens mij werd Vandoorne nog minder vernederd dan Gasly atm..
En volgens vele ging Gasly het Max wel even moeilijk maken.. vorige race was zijn pace even goed in schone lucht (zeiden die kenners)..
Man, hij kon op soft de pace van Max op de mediums niet eens bijhouden
Max is gewoon gigantisch vooruit gegaan sinds de laatste keren dat Gasly de kans had tegen hem te racen, en juist dat talent zet hem nu op #3.
blijft speculatie, dat de auto Gasly niet ligt is duidelijk, ik denk dat we alleen met zekerheid kunnen stellen dat Ricciardo het beter zou doen met deze auto dan hijquote:Op maandag 15 april 2019 08:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik schaal Stoffel dan ook een stukje hoger in dan Gasly. Ik denk dat Stoffel het Max zo nu en dan best lastig zou maken. Natuurlijk is Max de betere, maar Stoffel zou er veel dichterbij zitten.
Discussie is blijkbaar of hij degelijk of goed gereden heeftquote:Op maandag 15 april 2019 09:23 schreef vosss het volgende:
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden.
Dat daar discussie over was.
Of ik begrijp het verkeerd.
Door er gewoon bij te blijven en punten af te snoepen wanneer een ander faalt, staat hij gewoon 3e in het kampioenschap. Met een auto die 5e had moeten staan. In dat op zicht heeft hij zich sterk verbeterd t.o.v. vorig jaar.quote:Op maandag 15 april 2019 09:34 schreef vosss het volgende:
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen.
Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan.
Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me.
Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken.
Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel.
Dit meen je niet.. toch ?quote:Op maandag 15 april 2019 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Meedoen om de titel.![]()
Na 3 races al meer dan een racewin achter...
Al doet Max het lekker, dit zijn meer punten dan hij had 'moeten' hebben met deze auto ja, boven het niveau van de RBR.
De titel is echter alweer voor Mercedes, laten we alsjeblieft niemand voor de gek houden.
Zet je toch een robot neer.quote:Op maandag 15 april 2019 00:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Van fans kan ik dat nog tolereren (soms), maar sportcommentaar moet gewoon neutraal, nuttig en on point zijn. Net zoals ik in een filmreview ook niet hoef te horen dat de reviewer een stijve krijgt van scarlett johansson.
Wiskunde niet je sterkste punt?quote:Op maandag 15 april 2019 10:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit meen je niet.. toch ?
Als Hammie of Vettel 1 race uitvalt en Verstappen staat op het podium (welke plek dan ook) dan stijgt hij gelijk naar P2.
Als je kijkt naar betrouwbaarheid en strategie, heeft vooral Ferrari te vrezen op uitval of lagere finishes dit seizoen.
Uiteindelijk heeft Max alleen een kansje als Ferrari en Mercedes zoveel mogelijk met beide coureurs mee gaan doen in de strijd.quote:Op maandag 15 april 2019 11:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Wiskunde niet je sterkste punt?
Ham 68
Bot 62
Max 39
Ham staat inmiddels al een race win voor dus zelfs die kom je niet met 1 uitval beurt van Ham en een race win niet voorbij.
Bottas staat er 23 punten voor. Dus die zou je bij een uitval beurt van beurt van Bottas EN een race winst van Max voorbij kunnen.
Dus dat op het podium staan, welke plek dan ook klopt niet, en het geld ook alleen voor Bottas.
EDIT:Hoe langer ik er naar kijk hoe merkwaardiger ik het vind hoe je op die conclusie bent gekomen
Kijkende naar een mogelijke wereldtitel voor Max. Opzich zou het nog wel kunnen, maar het probleem voor Max is dat Ferrari Mercedes nog geen punten heeft gekost. Die lopen nu dus keihard uit. Als Vettel en Leclerc ook afwisselend eerste zouden worden dan blijft de top wat dichter bij elkaar maar er is nu al een behoorlijk gat, ten eerste moet Red Bull dan het gat in snelheid overbruggen om uberhaupt een race te kunnen winnen, en dan moeten ze dus ook nog vaker gaan winnen dan Mercedes om dat gat weer in te lopen.
Grappig dat je het woord "tegen" bezigt.quote:Op maandag 15 april 2019 00:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.
Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om.
Oké, fair point. Mijn misser, ik dacht dat het dichter bij elkaar zat. Nog steeds geen man overboord.quote:Op maandag 15 april 2019 11:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Wiskunde niet je sterkste punt?
Ham 68
Bot 62
Max 39
Ham staat inmiddels al een race win voor dus zelfs die kom je niet met 1 uitval beurt van Ham en een race win niet voorbij.
Bottas staat er 23 punten voor. Dus die zou je bij een uitval beurt van beurt van Bottas EN een race winst van Max voorbij kunnen.
Dus dat op het podium staan, welke plek dan ook klopt niet, en het geld ook alleen voor Bottas.
EDIT:Hoe langer ik er naar kijk hoe merkwaardiger ik het vind hoe je op die conclusie bent gekomen
Kijkende naar een mogelijke wereldtitel voor Max. Opzich zou het nog wel kunnen, maar het probleem voor Max is dat Ferrari Mercedes nog geen punten heeft gekost. Die lopen nu dus keihard uit. Als Vettel en Leclerc ook afwisselend eerste zouden worden dan blijft de top wat dichter bij elkaar maar er is nu al een behoorlijk gat, ten eerste moet Red Bull dan het gat in snelheid overbruggen om uberhaupt een race te kunnen winnen, en dan moeten ze dus ook nog vaker gaan winnen dan Mercedes om dat gat weer in te lopen.
ik vrees dat dit een aardige voorspelling is, het zou al heel wat zijn als Red Bull het aantal racewins van vorig jaar kan evenaren laat staan verbeterenquote:Op maandag 15 april 2019 11:31 schreef opreis het volgende:
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
Ja snap ik, die zorg heb ik ook wel gedeeltelijk. Maar ik ga niet begin van het seizoen doemdenken als er nog 18 races te rijden zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 11:31 schreef opreis het volgende:
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
dat is wel zo maar ik zou het toch wel leuk vinden als er met deze hybrid motoren er een keer een andere kampioen isquote:Op maandag 15 april 2019 11:41 schreef twiFight het volgende:
Ondanks de dominantie heb ik de laatste 2 seizoenen mij toch prima vermaakt hoor. Ik kijk F1 dan ook niet om de scorebordjournalistiek aan het einde van het seizoen.
Het Mercedesteam loopt gewoon heel goed, zoals opreis al oppert. Als zij geen fouten maken is het aan de andere teams om te zorgen dat ze het beter doen. En die laten het gewoon liggen.
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedesquote:Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.
In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.
Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
dat heet formule Wquote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken
Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule).quote:Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.
In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.
Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Nog nooit zo erg als nu. Ferrari 2000-2004 is er helemaal niets bij.quote:Op maandag 15 april 2019 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule).
Er zijn altijd periodes geweest van dominante motoren. Waar de winst kwam uit een loop-hole in de regels, welke gaandeweg gedicht werden, was het een periode van wisselende kampioenen.
De winst van je best doen om de regels naar je eigen hand te zetten is historisch gezien een meer-jaren-payoff in de F1. Het is aan de andere teams om in die jaren de winnende formule in te halen en dat is toch ons kijkgenot?
Binnenkort een andere formule.
Hebben ze hun huiswerk dus niet goed genoeg gemaakt.quote:Op maandag 15 april 2019 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes.
Een herhaling van 2017 lijkt het wel, uiteindelijk komt het goed maar dan is het gat al te groot.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Het zou voor de liefhebbers van de techniek niet eens veel uitmaken.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken
Tjonge jonge, die Marko laat zich ook voor het karretje spannen tegenwoordig.quote:Op maandag 15 april 2019 12:54 schreef opreis het volgende:
Komt goed jongens
https://www.gpblog.com/nl(...)-honda-in-baku-.html
Niets? Ik gaf gewoon mijn zicht na afloop en dan krijg je van die oranje gekleurde tegen reacties.quote:Op zondag 14 april 2019 23:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.
Waar kom jij vandaan joh?quote:Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je.
Dus ik mag niet realistisch zijn?quote:Op maandag 15 april 2019 06:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.
Dus iemand die realistisch is en geen gekleurde bril heeft is een trol? Sure hahahaquote:Op maandag 15 april 2019 07:37 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hij is een bekende VBL trol. Lekker negeren.
Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval.quote:Op maandag 15 april 2019 00:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.
Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om.
Nee hoor klopt.quote:Op maandag 15 april 2019 09:23 schreef vosss het volgende:
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden.
Dat daar discussie over was.
Of ik begrijp het verkeerd.
Ja en nee.quote:Op maandag 15 april 2019 09:34 schreef vosss het volgende:
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen.
Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan.
Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me.
Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken.
Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel.
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.quote:Op zondag 14 april 2019 23:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt.
Dat is wat iedereen voor de race eigenlijk al zei.
Zonder fouten van anderen zou het P5 worden. Ferrari screwed up en dus werd het P4.
Hoger dan verwacht, toch blijf ik er bij dat Max niet meer dan degelijk gereden heeft. Gewoon in orde. Was er, geen fouten.
Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederlandquote:Op maandag 15 april 2019 13:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval.
Het probleem wat ik en anderen aanstippen is het vreselijke onrealistische wat allemaal gezegd wordt en dat alle tegenstanders (bv Renault of Vettel) compleet met alles de grond in getrapt moeten worden (vaak onterecht zie bv quali China).
Ook al is het een landgenoot dan mag je best realistisch naar Max kijken.
Dan ben je nog niet tegen hem.
Ik ben F1 fan, niet Nederland fan.
Daarom kijk ik niet naar F1.
Net zo lief is er niets Nederlands, gaat mij om F1.
Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2019 13:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
Er kan mij een zijn ontgaan, maar ik zeg dan ook nauwelijks, om mijzelf in te dekkenquote:Op maandag 15 april 2019 13:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik.
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.htmlquote:Kvyat haalt verhaal bij stewards na zware straf: "Zij waren het wél met mij eens"
Ik snapte sowieso al niet dat Kvyat een straf kreeg.quote:Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html
Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap!quote:Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.
In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.
Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault!quote:Op maandag 15 april 2019 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Wat opreis zegt. Zelfs als scoort Ferrari 1-2's, dan duurt het nu alsnog al 4 races minimaal om HAM in te halen als hij podiums blijft scoren.
Als je al uitvalbeurten in je scenario's gaat gebruiken (na 3 races), dan bevestig je al hoe groot het probleem is... Laat staan dat Max nog geen ronde aan de leiding heeft gereden, dus Red Bull nemen we helemaal niet serieus in de titelstrijd.
Zelfs al wordt je de snelste, Merc is op z'n slechts het derde team, dus die harken gegarandeerd 10 punten per race binnen, dus het is al snel veel lastiger dan men denkt om achterstand in te halen (helemaal met het 2% uitvalpercentage ofzo van Merc...).
1+2 nu is 43 punten. Toen 18.quote:Op maandag 15 april 2019 15:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap!
In 2018 Mercedes maar 1,14.
Dus 14% verschil versus 120% verschil.
Heel die straf sloeg sowieso nergens op, was gewoon een race-incident in de openingsronden die er eigenlijk elke race wel zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html
Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden.quote:Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html
Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
deze waren vroeger pas dominantquote:Op maandag 15 april 2019 15:43 schreef twiFight het volgende:
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg.
In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie.
Auwquote:Op maandag 15 april 2019 16:23 schreef Nattekat het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)JMETXFKB&sh=19157e21
Statistiek
Het is inderdaad gewoon triest. En dan geloven mensen er nog in dat Merc niet favoriet is, of dat Hamilton die kampioenschappen voor de porten van de hel moest wegslepen.quote:Op maandag 15 april 2019 16:23 schreef Nattekat het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)JMETXFKB&sh=19157e21
Statistiek
Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA.quote:Op maandag 15 april 2019 15:46 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden.
Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat.quote:Op maandag 15 april 2019 18:55 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA.
Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit.quote:Op maandag 15 april 2019 19:14 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat.
Max heeft twee ronden aan de leiding gereden in Australië.quote:Op maandag 15 april 2019 15:25 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault!
Natuurlijk neemt Tost het op voor z'n rijder. Dat doet elke teambaas. Dat zegt heel weinig.quote:Op maandag 15 april 2019 19:18 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit.
Sommige mensen doen echt alsof Kvyat er elke start op uit is om minstens twee bolides te rammen.
Strollolol.quote:Op maandag 15 april 2019 20:28 schreef Tinos85 het volgende:
Stroll![]()
![]()
![]()
You’re pushing the radio button not the energy
In het slechtste geval voor Merc zijn ze ongeveer even snel. Maar de Merc is betrouwbaarder, team is beter in de afstelling tijdens het weekend. Ze hebben geen klotende Duitse snor achter het stuur en geen bavianen op de tactische afdeling. Het algehele plaatje maakt ze dominant vind ik.quote:Op maandag 15 april 2019 08:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar heeft hij gelijk in want de vorige race wonnen ze alleen maar door de motorproblemen van Ferrari.
Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.quote:Op maandag 15 april 2019 13:49 schreef MakkieR het volgende:
Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederland
Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.quote:Op maandag 15 april 2019 13:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
Ik heb altijd Formula 1 gekeken al vanaf Damon Hill ook toen er geen Nederlanders meededen en het uitgezonden werd op vrijwel iedere open kanaal zoals RTL 7. Maar natuurlijk gaat mijn belangstelling uit naar de Nederlanders, Een Amerikaan kijkt ook naar Amerikanen, Een Spanjaard kijkt naar Spanjaarden en een Engelsman kijkt ook naar zijn eigen nationaliteit. Dit is niet vreemd, dat doet elke Nationaliteit. Maar wacht even Nederlanders hebben geen Nationaliteit of Identiteit. Vraag maar aan Maxima. Dat laat jij hier wel heel duidelijk zien. Ik ben trots Nederlander te zijn en ik ben trots dat we een ongelooflijk talent hebben in Max Verstappen, mag ik dan ook trots zijn, Nederlander te zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.
Ga jij maar F1 kijken puur omdat er een Nederlander rijdt.
Typisch de nep fans.
Waarom zou ik ''Nederlander fan'' moeten zijn omdat we toevallig in Nederland zouden zijn?
Wat is dat voor onzin. Dat is juist typisch Nederlands. Dat arrogante nationalistische ipv gewoon van de sport te houden.
[..]
Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.
Niemand in de top 6 heeft een mooie actie gemaakt. Daar was de wedstrijd niet naar, helaas.
De rede dat Max een poging kreeg bij Vet? Geen idee of dat anders ook t geval was geweest, misschien nu iets makkelijkerquote:Op maandag 15 april 2019 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het toevoegd dat de banden minder warm mogen worden gemaakt? Dat spinnen nog voor de start lijkt me niet echt de bedoeling.
Tijdens de race kan ik er nog iets inkomen, hoewel ik nog geen hele grote voordelen zie en het lijkt me een typisch dingetje waar het ene team meer last van heeft dan een ander.quote:Op dinsdag 16 april 2019 00:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
De rede dat Max een poging kreeg bij Vet? Geen idee of dat anders ook t geval was geweest, misschien nu iets makkelijker
WTF is dit voor een kinderlijk gemiep, echtquote:Op maandag 15 april 2019 22:45 schreef fathank het volgende:
'kijk mij, ik ben een echte fan want ik kijk voor de sport, niet voor de persoon die achter het stuur zit'
Kun je net zo goed zelfrijdende auto's gaan kijken.
Geen idee waarom de tussenvorm is. In DTM zijn bandenwarmers geheel verboden en dat zorgt af en toe wel voor wat spanning.quote:Op maandag 15 april 2019 23:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het toevoegd dat de banden minder warm mogen worden gemaakt? Dat spinnen nog voor de start lijkt me niet echt de bedoeling.
Nu ja, als Bottas zo blijft rijden zoals die nu doet gaat dat weer gebeuren. Het lijkt er gewoon op dat hij vorig seizoen gewoon een off-season had en zich nu herpakt heeft,. Goed , Lewis troefde hem af maar hij reed wel pole en werd 2e, en Vettel en Leclerc konden ook niet echt potten breken, ze kwamen niet eens echt dichtbij. Dat terwijl RB wel in undercut range van ferrari kon blijven, en ferrari staat er bekend om dat ze strategische blunders maken onder druk.quote:Op maandag 15 april 2019 15:43 schreef twiFight het volgende:
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg.
In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie.
Dat was wel een genot idd.quote:Op maandag 15 april 2019 08:14 schreef potjecreme het volgende:
Het moment van de gp voor mij.
[ afbeelding ]
Mercedes' magnificent 'double-stack'
In F1 willen ze op termijn bandenwarmers ook gaan verbieden, toch?quote:Op dinsdag 16 april 2019 00:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Geen idee waarom de tussenvorm is. In DTM zijn bandenwarmers geheel verboden en dat zorgt af en toe wel voor wat spanning.
Laat Ronald van Dam dit maar niet horen...quote:Op dinsdag 16 april 2019 01:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
In F1 willen ze op termijn bandenwarmers ook gaan verbieden, toch?
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.quote:Op maandag 15 april 2019 22:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.
Ga jij maar F1 kijken puur omdat er een Nederlander rijdt.
Typisch de nep fans.
Waarom zou ik ''Nederlander fan'' moeten zijn omdat we toevallig in Nederland zouden zijn?
Wat is dat voor onzin. Dat is juist typisch Nederlands. Dat arrogante nationalistische ipv gewoon van de sport te houden.
[..]
Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.
Niemand in de top 6 heeft een mooie actie gemaakt. Daar was de wedstrijd niet naar, helaas.
En laat het nou net voor Bottas onmogelijk maken om een undercut of een overcut op Hamilton te proberenquote:
Check. Wat ook direct laat zien dat Mercedes een stuk slimmer te werk gaat dan Ferrari.quote:Op dinsdag 16 april 2019 09:15 schreef opreis het volgende:
[..]
En laat het nou net voor Bottas onmogelijk maken om een undercut of een overcut op Hamilton te proberen
Het was een beetje matig. Twee lange pitstops (3+ sec) en de timing was een verkeerd waardoor Bottas ook nog eens 2 seconden extra vertraging opliep.quote:
Ik ben fan van Max omdat het gewoon echt een enorm talent is met een mij aansprekende stijl. Niet per se omdat het een Nederlander is. Christian Albers kon ik bv niet snel genoeg zien uitvallen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
Trots hoef je ook niet per se te zijn maar dat afbranden om het afbranden. Dat getroll is super irritant.quote:Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
In alle landen worden sporten groot wanneer landgenoten goed presteren, daarin is Nederland echt totaal geen uitzondering. En dat de nationale sportverslaggeving extra aandacht geeft aan eigen sporters is ook alles behalve uniek.quote:Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
Dat bestaat en heet F2.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken
Wat een onzin nogmaals.quote:Op dinsdag 16 april 2019 07:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het is in Nederland juist precies andersom. Zodra iemand met z'n kop boven het maaiveld komt, wordt hij afgebrand.
Ik zeg niet dat nou iedereen Max-fan moet zijn. Ga voor je favoriet. Maar een beetje trots dat een landgenoot het goed doet, dat mogen we hier nog wel eens leren.
En bijna geen hond die er naar kijkt. Het racen is er ook niet veel beter door.quote:Op dinsdag 16 april 2019 15:52 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dat bestaat en heet F2.
Afstelling is nog vrij en lootjes trekken doen we voor het hele seizoen, maar verder zo goed als hetzelfde.
Niemand trolt hier.quote:Op dinsdag 16 april 2019 12:56 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Trots hoef je ook niet per se te zijn maar dat afbranden om het afbranden. Dat getroll is super irritant.
Nou leuk voor je.quote:Op maandag 15 april 2019 23:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb altijd Formula 1 gekeken al vanaf Damon Hill ook toen er geen Nederlanders meededen en het uitgezonden werd op vrijwel iedere open kanaal zoals RTL 7. Maar natuurlijk gaat mijn belangstelling uit naar de Nederlanders, Een Amerikaan kijkt ook naar Amerikanen, Een Spanjaard kijkt naar Spanjaarden en een Engelsman kijkt ook naar zijn eigen nationaliteit. Dit is niet vreemd, dat doet elke Nationaliteit. Maar wacht even Nederlanders hebben geen Nationaliteit of Identiteit. Vraag maar aan Maxima. Dat laat jij hier wel heel duidelijk zien. Ik ben trots Nederlander te zijn en ik ben trots dat we een ongelooflijk talent hebben in Max Verstappen, mag ik dan ook trots zijn, Nederlander te zijn.
Whutquote:Op maandag 15 april 2019 22:45 schreef fathank het volgende:
'kijk mij, ik ben een echte fan want ik kijk voor de sport, niet voor de persoon die achter het stuur zit'
Kun je net zo goed zelfrijdende auto's gaan kijken.
Zover ik weet rijden Henk en Piet iig niet mee.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Whut
Waarom zou je F1 kijken speciaal voor de persoon achter het stuur?
Zoals ik net ook zei welke nationaliteit welke coureur dan ook heeft zal mij worst zijn.
Of dat hij Henk of Piet heet.
En jij hebt in veel andere landen gewoond en gezien dat het daar anders is? Denk je dat ze in brazilie Massa niet geweldig vonden Senna de GOAT? Hamilton, Norris en Albon krijgen veel aandacht bij sky. In Italie is Ferrari de beste. In Mexico Perez. In Duitsland is schumacher de GOAT.quote:Op dinsdag 16 april 2019 18:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand trolt hier.
Alleen alles wat niet over Max ophemelen gaat wordt direct gezien als getrol.
Je mag hier niet realistisch kijken naar de F1, je moet Vettel haten omdat hij Max wel eens tegen komt. Je moet alles wat Max uitspookt geweldig vinden ook al slaat het nergens op.
[..]
Nou leuk voor je.
Hoezo zouden we geen nationaliteit hebben? Nederlanders zijn zo nationalistisch als wat.
Ja heel mooi dat we Max hebben, maar dat boeit me echt geen reet.
Al was hij Australisch, Braziliaans, Italiaans of wat ook.
Ik wil dat de F1 prachtig is om naar te kijken, spannend en boeiend.
Dat NL een talent heeft, ach ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |