ik vrees dat dit een aardige voorspelling is, het zou al heel wat zijn als Red Bull het aantal racewins van vorig jaar kan evenaren laat staan verbeterenquote:Op maandag 15 april 2019 11:31 schreef opreis het volgende:
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
Ja snap ik, die zorg heb ik ook wel gedeeltelijk. Maar ik ga niet begin van het seizoen doemdenken als er nog 18 races te rijden zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 11:31 schreef opreis het volgende:
Weet ik ook wel, maar het punt is dat Mercedes nu gewoon bulletproof lijkt en je de hulp van Ferrari (en evt Gasly...lol) nodig gaat hebben om hard in te lopen op Bottas en Hamilton.
Alleen lijkt er geen sleet op te zitten bij Mercedes.
Ze hebben al jaren de beste auto's
Strategisch maken ze weinig blunders
Coureurs lijken dit jaar ook van hoog caliber (Hamilton was al snel, Bottas lijkt nu ook dichter er op te zitten)
Betrouwbaarheid is ook weer geweldig.
Ga er maar gewoon van uit dat het Hamilton 1, Bottas 2 wordt, en als Ferrari weer implodeert zo als de afgelopen jaren de derde plek voor Max een mooi resultaat zal zijn.
dat is wel zo maar ik zou het toch wel leuk vinden als er met deze hybrid motoren er een keer een andere kampioen isquote:Op maandag 15 april 2019 11:41 schreef twiFight het volgende:
Ondanks de dominantie heb ik de laatste 2 seizoenen mij toch prima vermaakt hoor. Ik kijk F1 dan ook niet om de scorebordjournalistiek aan het einde van het seizoen.
Het Mercedesteam loopt gewoon heel goed, zoals opreis al oppert. Als zij geen fouten maken is het aan de andere teams om te zorgen dat ze het beter doen. En die laten het gewoon liggen.
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedesquote:Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.
In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.
Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
dat heet formule Wquote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken
Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule).quote:Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.
In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.
Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Nog nooit zo erg als nu. Ferrari 2000-2004 is er helemaal niets bij.quote:Op maandag 15 april 2019 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vandaar dat er om de zoveel jaar een nieuwe formule komt (vandaar ook de naam Formule).
Er zijn altijd periodes geweest van dominante motoren. Waar de winst kwam uit een loop-hole in de regels, welke gaandeweg gedicht werden, was het een periode van wisselende kampioenen.
De winst van je best doen om de regels naar je eigen hand te zetten is historisch gezien een meer-jaren-payoff in de F1. Het is aan de andere teams om in die jaren de winnende formule in te halen en dat is toch ons kijkgenot?
Binnenkort een andere formule.
Hebben ze hun huiswerk dus niet goed genoeg gemaakt.quote:Op maandag 15 april 2019 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was het sterkste punt van Red Bull en de zwakste van Mercedes.
Een herhaling van 2017 lijkt het wel, uiteindelijk komt het goed maar dan is het gat al te groot.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lullige is dat die veranderde aero regels Red Bull heeft terug geworpen en dus eigenlijk in het voordeel zijn van Mercedes
Het zou voor de liefhebbers van de techniek niet eens veel uitmaken.quote:Op maandag 15 april 2019 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Als je F1 ooit een "level playing field" wil maken, dan produceer je 20x dezelfde auto, zet je ze allemaal op dezelfde afstelling en laat je vlak voor de start lootjes trekken
Tjonge jonge, die Marko laat zich ook voor het karretje spannen tegenwoordig.quote:Op maandag 15 april 2019 12:54 schreef opreis het volgende:
Komt goed jongens
https://www.gpblog.com/nl(...)-honda-in-baku-.html
Niets? Ik gaf gewoon mijn zicht na afloop en dan krijg je van die oranje gekleurde tegen reacties.quote:Op zondag 14 april 2019 23:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wat wil je nou horen? Dat Lewis momenteel de beste coureur in de beste auto is? Dat is geen mening maar een feit.
Waar kom jij vandaan joh?quote:Wat Nederlanders niet begrijpen is dat individuen boven zichzelf kunnen stijgen indien ze voldoende steun krijgen. Wij zijn heer en meester in vrijwel alle sporten om sporters net niet dat mentale zetje te geven wat het verschil maakt. En waarom? Uit angst om op de bek te gaan. Nou dan ga je een paar keer op je bek, uiteindelijk win je.
Dus ik mag niet realistisch zijn?quote:Op maandag 15 april 2019 06:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Weet je, laat ook maar. Het was al lang duidelijk dat je te ver in italie zn reet zit om ook nog maar iets anders te zien.
Dus iemand die realistisch is en geen gekleurde bril heeft is een trol? Sure hahahaquote:Op maandag 15 april 2019 07:37 schreef franske19 het volgende:
[..]
Hij is een bekende VBL trol. Lekker negeren.
Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval.quote:Op maandag 15 april 2019 00:12 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Want Sky is niet pro-Lewis, bijvoorbeeld. Wat jij wil is gewoon onrealistisch tenzij je in een land woont wat geen rijder of team levert. En precies het probleem wat ik aanstip.
Ik snap dus niet waarom zoveel mensen 'tegen' een landgenoot zijn, buiten trollen om.
Nee hoor klopt.quote:Op maandag 15 april 2019 09:23 schreef vosss het volgende:
Max is 4de geworden dankzij en een falende strategie van Ferrari en zelf een solide race rijden.
Dat daar discussie over was.
Of ik begrijp het verkeerd.
Ja en nee.quote:Op maandag 15 april 2019 09:34 schreef vosss het volgende:
Degelijk en goed. De ene kans die hij bij Vettel had geprobeerd en het netjes weten te houden. Dan kan max zeggen wat ie wil dat ie niks veranderd aan zn rijstijl, maar 2 jaar geleden hadden ze er allebei afgelegen.
Als ie niet degelijk en goed had gereden dan was Leclerc hem nog voorbij gegaan.
Die P4 kwam bovenal door alweer een falende strategie van Ferrari. En als iemand faalt of fouten maakt dan moet je er wel zijn. En dat was Max. Dus gewoon keurig. Maar zonder de fouten van Ferrari was hij gewoon op P5 gefinisht. Dat zou iedereen toch wel moeten doorzien lijkt me.
Vooralsnog kan hij prima aanhaken/bijblijven en de kansen die zich voordoen gewoon pakken.
Als hij tot de zomerstop bij kan blijven en als de 2de helft net zo goed gaat als vorig jaar dan doet ie gewoon mee om de titel. Maargoed, dat is koffie dik kijken. We zien wel.
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.quote:Op zondag 14 april 2019 23:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klopt.
Dat is wat iedereen voor de race eigenlijk al zei.
Zonder fouten van anderen zou het P5 worden. Ferrari screwed up en dus werd het P4.
Hoger dan verwacht, toch blijf ik er bij dat Max niet meer dan degelijk gereden heeft. Gewoon in orde. Was er, geen fouten.
Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederlandquote:Op maandag 15 april 2019 13:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand is tegen een landgenoot, Max in dit geval.
Het probleem wat ik en anderen aanstippen is het vreselijke onrealistische wat allemaal gezegd wordt en dat alle tegenstanders (bv Renault of Vettel) compleet met alles de grond in getrapt moeten worden (vaak onterecht zie bv quali China).
Ook al is het een landgenoot dan mag je best realistisch naar Max kijken.
Dan ben je nog niet tegen hem.
Ik ben F1 fan, niet Nederland fan.
Daarom kijk ik niet naar F1.
Net zo lief is er niets Nederlands, gaat mij om F1.
Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2019 13:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
Er kan mij een zijn ontgaan, maar ik zeg dan ook nauwelijks, om mijzelf in te dekkenquote:Op maandag 15 april 2019 13:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas heeft Leclerc nog ingehaald geloof ik.
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.htmlquote:Kvyat haalt verhaal bij stewards na zware straf: "Zij waren het wél met mij eens"
Ik snapte sowieso al niet dat Kvyat een straf kreeg.quote:Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html
Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap!quote:Op maandag 15 april 2019 11:46 schreef Nattekat het volgende:
In 2005 deed de FIA er alles aan om dominantie te verbreken. Dat lukte geweldig.
In 2019 is Mercedes veel dominanter dan Ferrari toen, en de FIA helpt ze door hun zwakke plek universeel te maken.
Ik vind het echt belachelijk dat dat team al zo lang zo extreem dominant is. Heeft deels te maken met het falende Ferrari, maar ze zijn nog steeds het te kloppen team.
Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault!quote:Op maandag 15 april 2019 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Wat opreis zegt. Zelfs als scoort Ferrari 1-2's, dan duurt het nu alsnog al 4 races minimaal om HAM in te halen als hij podiums blijft scoren.
Als je al uitvalbeurten in je scenario's gaat gebruiken (na 3 races ), dan bevestig je al hoe groot het probleem is... Laat staan dat Max nog geen ronde aan de leiding heeft gereden, dus Red Bull nemen we helemaal niet serieus in de titelstrijd.
Zelfs al wordt je de snelste, Merc is op z'n slechts het derde team, dus die harken gegarandeerd 10 punten per race binnen, dus het is al snel veel lastiger dan men denkt om achterstand in te halen (helemaal met het 2% uitvalpercentage ofzo van Merc...).
1+2 nu is 43 punten. Toen 18.quote:Op maandag 15 april 2019 15:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Pardon? In 2004 had Ferrari 2,2 keer zoveel punten als de opvolger in het kampioenschap!
In 2018 Mercedes maar 1,14.
Dus 14% verschil versus 120% verschil.
Heel die straf sloeg sowieso nergens op, was gewoon een race-incident in de openingsronden die er eigenlijk elke race wel zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html
Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden.quote:Op maandag 15 april 2019 14:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)l-met-mij-eens-.html
Dus die mafketels (stewards) verkloten iemands race en er zitten geen consequenties aan?
Stewards zouden ook gestraft moeten kunnen worden voor het niet consequent straffen. Had eigenlijk allang moeten gebeuren.
deze waren vroeger pas dominantquote:Op maandag 15 april 2019 15:43 schreef twiFight het volgende:
Tsja, wat is dominant. Ik vind Mercedes al twee jaar niet per se dominant. Wel duidelijk de betere. Maar als je naar 2017 en 2018 zijn beide jaren de twee hoogstgeklasseerde coureurs gewoon van verschillende teams. In 2018 was Bottas zelfs 5e. Nu is dat juist wel weer een scorebordargument, maar toch. Andere teams hadden kansen genoeg.
In de jaren ervoor stonden de twee Mercedesrijders allebei torenhoog bovenaan en Mercedes ook met 60%+ punten voor. Dat is dominantie.
Auwquote:Op maandag 15 april 2019 16:23 schreef Nattekat het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)JMETXFKB&sh=19157e21
Statistiek
Het is inderdaad gewoon triest. En dan geloven mensen er nog in dat Merc niet favoriet is, of dat Hamilton die kampioenschappen voor de porten van de hel moest wegslepen. Het meest dominante team allertijden en met de huidige regelgeving is er geen enkele mogelijkheid om die dominantie te bedreigen...quote:Op maandag 15 april 2019 16:23 schreef Nattekat het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)JMETXFKB&sh=19157e21
Statistiek
Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA.quote:Op maandag 15 april 2019 15:46 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Blijkbaar doen ze toch niets aan de straf, gezien er geen melding wordt gemaakt dat de punten op zijn "strafblad" geschrapt worden. Als ze het met hem eens zouden zijn, zouden die punten niet gegeven hoeven worden.
Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat.quote:Op maandag 15 april 2019 18:55 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Nou lekker dan, wist niet van die strafpunten. Gaat lekker daar bij de FIA.
Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit.quote:Op maandag 15 april 2019 19:14 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Lees nou eens wat er werkelijk in dat nieuwsberichtje staat. Kvyat heeft met de stewards gesproken en Kvyat zegt dat ze het gedeeltelijk wel met elkaar eens zijn geworden. Je straatje schoonvegen noemen we dat.
Max heeft twee ronden aan de leiding gereden in Australië.quote:Op maandag 15 april 2019 15:25 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ricgod heeft al wel een paar ronden aan de leiding gereden! Hup renault!
Natuurlijk neemt Tost het op voor z'n rijder. Dat doet elke teambaas. Dat zegt heel weinig.quote:Op maandag 15 april 2019 19:18 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je begrijp dat de stewards deze bewering van Kvyat zo kunnen weerleggen? Als Franz Tost al niets zegt en het opneemt voor Kvyat, praat hij zeker geen bullshit.
Sommige mensen doen echt alsof Kvyat er elke start op uit is om minstens twee bolides te rammen.
Strollolol.quote:Op maandag 15 april 2019 20:28 schreef Tinos85 het volgende:
Stroll
You’re pushing the radio button not the energy
In het slechtste geval voor Merc zijn ze ongeveer even snel. Maar de Merc is betrouwbaarder, team is beter in de afstelling tijdens het weekend. Ze hebben geen klotende Duitse snor achter het stuur en geen bavianen op de tactische afdeling. Het algehele plaatje maakt ze dominant vind ik.quote:Op maandag 15 april 2019 08:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En daar heeft hij gelijk in want de vorige race wonnen ze alleen maar door de motorproblemen van Ferrari.
Sorry hoor dat sommige mensen niet kijken naar nationaliteit.quote:Op maandag 15 april 2019 13:49 schreef MakkieR het volgende:
Niet Nederlander fan zijn, dat kan alleen maar in Nederland
Ja hoor wat is dat voor onzin. Max had ook even de betere bandjes en viel ook direct weg.quote:Op maandag 15 april 2019 13:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een race rijdt zonder fouten, is het in mijn ogen ook een puike wedstrijd. Hij had in ieder geval geprobeerd een inhaalactie te maken. Weer als enige in de top 6 die een echte inhaalactie deed. Vettel was immers een teamorder, Hamilton bij de start beter weggereden is ook geen inhaal actie. de rest heb ik nauwelijks mooie acties zien maken van de top 6.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |