ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Dat alles achteraf betekend en gefactureerd wordt hoeft niet te betekenen dat je niks meer via de kaartautomaat kan aanpassen. Als NS zou willen zouden ze die kaartautomaten best zo kunnen aanpassen dat een klassewissel i.c.m. Flex ook via de automaat geregeld kan worden.
Hoe zie je dat voor je?
Er staat geen enkele info op je kaart, anders dan dat je Flex hebt en ingecheckt bent. Geldigheid, klasse, reistarief en toeslagen staat allemaal enkel 'in de cloud'. Je kan dus ook geen klassewissel laden bij een automaat, want die info staat in je abonnement en niet op je kaart zelf. Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Er staat geen enkele info op je kaart, anders dan dat je Flex hebt en ingecheckt bent. Geldigheid, klasse, reistarief en toeslagen staat allemaal enkel 'in de cloud'. Je kan dus ook geen klassewissel laden bij een automaat, want die info staat in je abonnement en niet op je kaart zelf. Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Die kaart kan prima fungeren als sleutel naar dat account. En een internetkabel naar die automaten ligt er ongetwijfeld al. Technisch hoeft dat niet zo ingewikkeld te zijn. Maar de NS verwart wel vaker kunnen en willen...
Er staat geen enkele info op je kaart, anders dan dat je Flex hebt en ingecheckt bent. Geldigheid, klasse, reistarief en toeslagen staat allemaal enkel 'in de cloud'. Je kan dus ook geen klassewissel laden bij een automaat, want die info staat in je abonnement en niet op je kaart zelf. Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Nou, dan haalt die kaartautomaat die informatie toch op uit 'de cloud'? Alle informatie die nodig is om de kaart te kunnen herkennen is immers op één of andere manier aanwezig, anders kan je ook geen bestellingen ophalen.
Bij het aanvragen van een wijziging schrijft het ding dan niets weg naar de kaart, maar stuurt hij in plaats daarvan een seintje naar de backend om bijvoorbeeld een klassewissel door te geven.
Die kaart kan prima fungeren als sleutel naar dat account. En een internetkabel naar die automaten ligt er ongetwijfeld al. Technisch hoeft dat niet zo ingewikkeld te zijn. Maar de NS verwart wel vaker kunnen en willen...
Dit inderdaad.
Ik kan me best voorstellen dat NS ervoor heeft gekozen om dit niet in de automaten te bouwen. 93% van de Nederlanders heeft een smartphone, door mensen te dwingen om dit soort acties via de app te verrichten staan er minder mensen in de rij bij de kaartautomaat.
Op zondag 14 april 2019 01:03 schreef Dr_Flash het volgende: Ja maar hoe gaat dat dan? "de conducteur heeft je in de 1e klas zien zitten dus betaal je voor die reis 1e klas"?
Zullen ze eerst 40 keer zo veel conducteurs aan moeten stellen, of alle sudokuboekjes onder 380 volt zetten.
Dit is wat een conducteur ziet bij controle van NS Flex: Bron plaatje: NS Community
Bij controle zoekt de smartphone van de HC contact met de servers van NS om op te halen in welke klasse je mag reizen, en of er reizigers met korting mogen worden meegenomen (het icoontje met de twee poppetjes en een plusteken). Als er geen dataverbinding is registreert de HC de situatie ("reiziger aangetroffen in 1e klas") en rekent de backend daarna zelf het juiste tarief uit.
Ik was gisteravond een rondje gaan maken. Tussen Dordrecht en Breda werd ik gecontroleerd, en kreeg ik van de conducteur een opmerking: "Ik zie dat je in Arnhem bent ingecheckt, en in Amsterdam een toeslag op je kaart hebt geladen. Nu zit je in een trein richting Arnhem, leg eens uit?"
Hij zei dat hij op zijn apparaat niet kon zien dat ik Weekend Vrij heb, en zei dat ik had moeten uit- en inchecken in Amsterdam. Toen ik zei dat ik WV heb geloofde hij me, "ik kan dat niet zien, ik zie alleen 'reizen op rekening'". Hij kon echter wel zien dat ik reisrecht 1e klas heb... en op het bovenstaande screenshot is dat ook te zien?
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 14-04-2019 01:24:14 ]
Edit: aan de locatie "Ridderspoor" te zien is dat het terrein waar al die DM90-treinen opgesteld staan.
Edit 2: en jep, Telegraaf heeft een foto waarop een ambulance te zien is bij de rij DM90-treinen en een tweetal hele oude verblijfswagens. Ik kan mij niet voorstellen dat die nog in gebruik zijn. Iemand die de wagons gebruikte als illegale verblijfplaats?
Edit 3: ik had over de bult in het dak van de DM90 heen gekeken. Dus wel een DM90.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 14-04-2019 10:58:01 ]
[..] Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Dat is nu al precies wat er gebeurt als je je OVC voor de lezer houdt bij een apparaat alleen je hoeft geen gegevens verder in te voeren omdat het gaat op basis van "Iets wat je hebt"; Je OVC is identificerend voor NS.
Edit: aan de locatie "Ridderspoor" te zien is dat het terrein waar al die DM90-treinen opgesteld staan.
Edit 2: en jep, Telegraaf heeft een foto waarop een ambulance te zien is bij de rij DM90-treinen en een tweetal hele oude verblijfswagens. Ik kan mij niet voorstellen dat die nog in gebruik zijn. Iemand die de wagons gebruikte als illegale verblijfplaats?
Edit 3: ik had over de bult in het dak van de DM90 heen gekeken. Dus wel een DM90.
WTF
Schijnt om Buffel 3410 te gaan, aldus de buren van Somda
Edit: aan de locatie "Ridderspoor" te zien is dat het terrein waar al die DM90-treinen opgesteld staan.
Edit 2: en jep, Telegraaf heeft een foto waarop een ambulance te zien is bij de rij DM90-treinen en een tweetal hele oude verblijfswagens. Ik kan mij niet voorstellen dat die nog in gebruik zijn. Iemand die de wagons gebruikte als illegale verblijfplaats?
Edit 3: ik had over de bult in het dak van de DM90 heen gekeken. Dus wel een DM90.
Dat gedeelte van het terrein wordt dag en nacht beveiligd door bewaking + hond, het zal eventuele zwervers dus niet heel makkelijk afgaan om daar hun tentje op te zetten...
Dat gedeelte van het terrein wordt dag en nacht beveiligd door bewaking + hond, het zal eventuele zwervers dus niet heel makkelijk afgaan om daar hun tentje op te zetten...
Waarom, eindigt dat spul niet gewoon op de sloop of gaan ze elders nog rijden?
Op zondag 14 april 2019 11:15 schreef MTL het volgende: Dan weet ik het ook niet. Komt vast nog wel een nieuwsbericht over als ze weten wat er gebeurd is.
quote:
De politie houdt er sterk rekening mee dat er sprake is van zelfdoding. De politie wil niet zeggen waarop ze dat baseert.
[...] kreeg ik van de conducteur een opmerking: "Ik zie dat je in Arnhem bent ingecheckt, en in Amsterdam een toeslag op je kaart hebt geladen. [...]
Maar, hoe zit dat dan? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat je bij NSFlex juist geen andere producten op de kaart kan laden. Maar, dat kan dus wel?
Het is namelijk wel wat suf dat je niet via de website een weekend-1eklas-upgrade kan activeren van ¤5,-. Anderzijds, als ik me een maand weekendvrij pak dan doe ik sowieso gelijk de 1e klasse erbij nemen. Zoveel duurder is dat ook weer niet.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Maar, hoe zit dat dan? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat je bij NSFlex juist geen andere producten op de kaart kan laden. Maar, dat kan dus wel?
Toeslagen kan in elk geval wel, als je met Flex reist kun je een ICd-toeslag kopen door je pas langs een paal te halen. De toeslag wordt dan achteraf gefactureerd.
quote:
Het is namelijk wel wat suf dat je niet via de website een weekend-1eklas-upgrade kan activeren van ¤5,-. Anderzijds, als ik me een maand weekendvrij pak dan doe ik sowieso gelijk de 1e klasse erbij nemen. Zoveel duurder is dat ook weer niet.
Toeslagen kan in elk geval wel, als je met Flex reist kun je een ICd-toeslag kopen door je pas langs een paal te halen. De toeslag wordt dan achteraf gefactureerd. [..]
Oh, ik was in de war door je "reisrecht 1e klasse"-verhaal en dacht daardoor te lezen dat je een 1e klasse toeslag op de kaart had geladen via de kaartautomaat.
Maar ICD-toeslag dus, helder.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
De Buffels gaan ook elders rijden, namelijk in Roemenië. Echter ze staan er inmiddels al vele jaren, dus het gaat niet erg snel met de export.
Volgens mij gaan ze nooit het land uit. In Roemenië zitten ze geloof ik behoorlijk op zwart zaad, dat de overdracht nooit zal plaatsvinden. Vorig jaar zou de overbrenging al plaatsvinden. Nog niks mee gebeurd, en de stellen takelen al behoorlijk af.
Is dat opgeblazen hok niet het toilet in de DM90? Die dikke buis in de vloer lijkt wel op de afvoer van het toilet, en daar zat het toilet ook ongeveer in de trein
Sinds 1 januari krijgen houders van een Voordeelurenabonnement ook korting als ze inchecken voor 6.30 uur op werkdagen. En de week tussen Kerst en Oud en Nieuw is het ook de hele dag met korting.
Het is afgelopen met het 'stunten' met het dal vooordeel-abonnement. voorheen was er drie keer per jaar de aanbieding, 29 euro voor het eerste jaar, daarna 50 euro per jaar. men blijft beweren dat je na flink wat zeuren alsnog de 29 euro als prijs kunt krijgen, echter is mij dat niet gelukt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 15 april 2019 14:29 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is afgelopen met het 'stunten' met het dal vooordeel-abonnement. voorheen was er drie keer per jaar de aanbieding, 29 euro voor het eerste jaar, daarna 50 euro per jaar. men blijft beweren dat je na flink wat zeuren alsnog de 29 euro als prijs kunt krijgen, echter is mij dat niet gelukt.
Wat probeer je hier nu mee te zeggen? 1. De 3-jaarlijkse aanbieding komt niet meer terug en je betaalt altijd 50 euro? 2. Het lukt niet meer om bij de klantenservice ook het tweede jaar voor 29 euro te krijgen?
Op maandag 15 april 2019 14:29 schreef spectrumanalyser het volgende: Het is afgelopen met het 'stunten' met het dal vooordeel-abonnement. voorheen was er drie keer per jaar de aanbieding, 29 euro voor het eerste jaar, daarna 50 euro per jaar. men blijft beweren dat je na flink wat zeuren alsnog de 29 euro als prijs kunt krijgen, echter is mij dat niet gelukt.
Mij wel al 3 keer. Gewoon kiezen voor de opzegoptie in het belmenu. die kunnen meer dan de rest van de klantenservice.
Ja, klopt. Dankzij die afdeling heb ik ook weer 9 maanden korting op mijn KPN-abo... Black Friday-actie die "alleen voor nieuwe klanten is". Yeah right.
Op maandag 15 april 2019 19:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is wel een uitstervend iets. Netflix, bijvoorbeeld, heeft geen enkele maatregel in de procedures voor klantbehoud en dat is heel bewust.
Toch handig, zo'n camera gericht op de stroomafnemer. Levert mooie beelden op.
Zo dat is een behoorlijk knal!
Op internet eens een filmpje gezien van een man die op de trein de bovenleiding even vastpakt. Je kan je voorstellen dat hij zijn handen wel even voelde tintelen. Helaas vergeten waar de video te zien was.
Ze weten het zichzelf wel makkelijk te maken. Op spoor 18 vertrekken voornamelijk de intercity's naar Venlo, Heerlen en Maastricht. Volgens mij kennen die treinen veel uit- en instappers in Utrecht. Dus een volle coupé bij binnenkomst in Utrecht kan best wel eens leeg zijn na vertrek uit Utrecht. Reizigers worden op deze manier wel blij gemaakt met een dode mus: die worden massaal gelokt naar de coupé waar het rustig is, met de belofte dat de kans op een zitplaats groter is. Terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Een volle coupé met 60 zitplaatsen levert meer kans op een zitplaats op als daar bijvoorbeeld 50 man uitstappen dan een "lege" coupé met 20 man waar er maar 5 van uitstappen. Het doel van sneller uit- en instappen wordt zo wel bereikt, maar de vraag is of de reiziger hier nu écht blij van wordt.
Op vrijdag 19 april 2019 11:09 schreef b2py het volgende: In welke zin heeft dat te maken met de proef voor tonen treinpositie op een CTA?
Dit volgens de NS:
quote:
Wat heb ik er als reiziger aan? Doordat u op het reisinformatiebord kunt lezen in welke coupé nog zitplaatsen beschikbaar zijn, kunt u zich vóór binnenkomst van de trein alvast begeven naar de plek op het perron waar deze coupé zal stoppen. Bovendien ziet u hoeveel tijd u hier nog voor heeft.
Hierdoor stapt u makkelijker, sneller en veiliger in en kan de trein op tijd vertrekken.
Nee. Het is niet de verantwoordelijkheid van de vervoerder om maar rekening te houden met ELKE denkbare vorm van debiliteit onder reizigers. Die hebben zelf ook een verantwoordelijkheid.
Op zaterdag 20 april 2019 11:36 schreef Dr_Flash het volgende: Nee. Het is niet de verantwoordelijkheid van de vervoerder om maar rekening te houden met ELKE denkbare vorm van debiliteit onder reizigers. Die hebben zelf ook een verantwoordelijkheid.
Uiteraard, maar de vervoerder zal toch op een manier aan de reiziger moeten laten weten wanneer welke trein vertrekt.
En voor mij als reiziger zal het me een worst zijn wat er op dat bord staat, als de berichtgeving maar consistent is.
PETALING JAYA: A total of 17 people were fatally struck by trains in various locations last year owing to lackadaisical attitude and carelessness, says Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB).
He said the company had to spend some RM200,000 last year to replace stolen parts and repair damages caused by livestock straying onto tracks.
He added that those found guilty of damaging train equipment faced a maximum punishment of RM5,000 or three years' jail or both upon conviction. Bron: https://www.thestar.com.m(...)n-in-2018-says-ktmb/
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2019 11:50:30 ]
Ik hoorde gisteren tot mijn verbazing dat in België de kosten die gemaakt zijn als gevolg van een zelfdoding op het spoor door de NMBS op de nabestaanden van de overledene kunnen worden verhaald. Is dat in Nederland of andere landen ook mogelijk/gebruikelijk?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2019 12:03:14 ]
Volgens mij gebeurt dat in Nederland alleen bij ongelukken, zoals met die bierfiets. Bij suïcide zouden de nabestaanden met de rekening opgezadeld worden, dat gaat ProRail en de vervoerders wat te ver.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NMBS stuurt een brief naar de nabestaanden met daarin informatie over de schade die zij geleden hebben, en vraagt naar informatie over de verzekeringen die het slachtoffer had. Als daar een WA-verzekering bij zit, dient NMBS een claim in bij de verzekeringsmaatschappij.
Ze willen ook wel een aanspraak maken op de erfenis, de kosten direct op de nabestaanden verhalen wordt zelden gedaan.
Op zaterdag 20 april 2019 12:16 schreef dennistd het volgende: Volgens mij gebeurt dat in Nederland alleen bij ongelukken, zoals met die bierfiets. Bij suïcide zouden de nabestaanden met de rekening opgezadeld worden, dat gaat ProRail en de vervoerders wat te ver.
Ik vind het bij een ongeluk minstens zo onsmakelijk om de nabestaanden een rekening te sturen...
En ik vind het sowieso niet kunnen. Als de NMBS het financieel moeilijk heeft weet ik nog wel honderd betere manieren die bovendien meer geld opleveren. Of duizend.
Op zaterdag 20 april 2019 12:36 schreef Dr_Flash het volgende: En ik vind het sowieso niet kunnen. Als de NMBS het financieel moeilijk heeft weet ik nog wel honderd betere manieren die bovendien meer geld opleveren. Of duizend.
Ja, dat gratis reizen van WO I veteranen moet maar een keer afgelopen zijn.
Nou ja persoonlijk zal het me de bliksem wezen ook. Maar ik was even benieuwd hoe lang die nabestaanden na die kille brief nog in de kou gestaan hebben tot er eindelijk eens iets kwam.
Op zaterdag 20 april 2019 12:02 schreef J.B. het volgende: Ik hoorde gisteren tot mijn verbazing dat in België de kosten die gemaakt zijn als gevolg van een zelfdoding op het spoor door de NMBS op de nabestaanden van de overledene kunnen worden verhaald. Is dat in Nederland of andere landen ook mogelijk/gebruikelijk?
Vind het overigens vrij bizar. En het zet me ook aan het denken: In theorie kan dus blijkbaar een ieder die schade ondervindt zich partij stellen? Met andere woorden: theoretisch kun je als reiziger ook je schade civielrechtelijk verhalen? In ieder geval wel zo fijn dat dit land nog niet zover is afgezakt dat dit ook daadwerkelijk gedaan wordt.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zondag 21 april 2019 17:09 schreef dennistd het volgende: Hebben jullie trouwens nog zin in het rondje dat ik in januari voorstelde? [ code verwijderd ]
Voorstellen voor een datum:
zondag 12 mei
zondag 19 mei
zaterdag 25 mei zondag 26 mei
Trek me niks van mij aan mocht de rest het graag op een zaterdag willen, maar een zondag zou mijn voorkeur hebben.
Welke gek stapt er op zaterdagavond om 23.23u in Rostock de trein in om op zondag in Kaiserslautern de wedstrijd van je club (in de derde liga, 5e plaats) te bekijken en vervolgens pas in de nacht op maandag om 4.14u weer terug te zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je 29 uur onderweg wil zijn voor een wedstrijd van 90 minuten. En om zo'n trein enigszins betaalbaar te houden moet je toch al gauw met een mannetje of 500 900 zijn.
Op maandag 22 april 2019 00:06 schreef dennistd het volgende: Welke gek stapt er op zaterdagavond om 23.23u in Rostock de trein in om op zondag in Kaiserslautern de wedstrijd van je club (in de derde liga, 5e plaats) te bekijken en vervolgens pas in de nacht op maandag om 4.14u weer terug te zijn?
Voetbalfans hè. Prioriteiten liggen voor die mensen nou eenmaal anders.
Gelukkig zijn die Duitsers een stuk braver in de trein, als je Nederlandse voetbalfans zo lang in de trein zet dan komt-ie als een cabrio
Op maandag 22 april 2019 00:27 schreef dennistd het volgende: Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je 29 uur onderweg wil zijn voor een wedstrijd van 90 minuten.
Nou, dat snap ik wel. Een beetje. Het zou helemaal niks voor mij zijn, maar als je supporter bent en samen met al je maten een weekend avontuur kan beleven dan lachen toch.
Deze vind ik dan wel weer prachtig - uit je gelinkte fanbrief: "Falls der Bahnverkehr im Schienennetz am Spieltag durch interne Probleme der deutschen Bahn bedingt gestört sein sollte, bitten wir vorab um Ihr Verständnis.". Het lijkt mij volstrekt vanzelfsprekend dat indien zich een storing in het treinverkeer voordoet alle supporters zich voorbeeldig gedragen. Ook als ze de wedstrijd dan missen ofzo.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Grappig dat het, op echt één uitzondering na (Groningen), precies een weerspiegeling is van waar wij 10.000 leerlingen "kwijt" gaan raken in de aankomende 4 jaar. Daar is geen nieuw station te vinden op de kaart.
Op woensdag 24 april 2019 09:39 schreef Dr_Flash het volgende: En Schiphol ligt op de plek van Haarlem. Er klopt echt geen fuck van dat kaartje. Hoe moeilijk kan het zijn>
ProRail_VL twitterde op woensdag 24-04-2019 om 10:45:59Breda-België> Twee treinen van de IC Brussel defect in het grensgebied> Reizigers van trein 9212 zijn geëvacueerd met trein 9219 en die is nu ook defect> Nieuwe evacuatietrein is onderweg> Geen treinverkeer van en naar België via de overgang bij Hazeldonk. reageerretweet
twitter:
ProRail_VL twitterde op woensdag 24-04-2019 om 11:22:00Breda-Breda Grens> Trein 9219 is weer onderweg naar Breda> Aan boord ook de eerder geëvacueerde reizigers uit trein 9212> Fingers crossed dat jullie nu in Breda aankomen. reageerretweet
[ Bericht 16% gewijzigd door dennistd op 24-04-2019 11:30:46 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven