ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Dat alles achteraf betekend en gefactureerd wordt hoeft niet te betekenen dat je niks meer via de kaartautomaat kan aanpassen. Als NS zou willen zouden ze die kaartautomaten best zo kunnen aanpassen dat een klassewissel i.c.m. Flex ook via de automaat geregeld kan worden.
Hoe zie je dat voor je?
Er staat geen enkele info op je kaart, anders dan dat je Flex hebt en ingecheckt bent. Geldigheid, klasse, reistarief en toeslagen staat allemaal enkel 'in de cloud'. Je kan dus ook geen klassewissel laden bij een automaat, want die info staat in je abonnement en niet op je kaart zelf. Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Er staat geen enkele info op je kaart, anders dan dat je Flex hebt en ingecheckt bent. Geldigheid, klasse, reistarief en toeslagen staat allemaal enkel 'in de cloud'. Je kan dus ook geen klassewissel laden bij een automaat, want die info staat in je abonnement en niet op je kaart zelf. Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Die kaart kan prima fungeren als sleutel naar dat account. En een internetkabel naar die automaten ligt er ongetwijfeld al. Technisch hoeft dat niet zo ingewikkeld te zijn. Maar de NS verwart wel vaker kunnen en willen...
Er staat geen enkele info op je kaart, anders dan dat je Flex hebt en ingecheckt bent. Geldigheid, klasse, reistarief en toeslagen staat allemaal enkel 'in de cloud'. Je kan dus ook geen klassewissel laden bij een automaat, want die info staat in je abonnement en niet op je kaart zelf. Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Nou, dan haalt die kaartautomaat die informatie toch op uit 'de cloud'? Alle informatie die nodig is om de kaart te kunnen herkennen is immers op één of andere manier aanwezig, anders kan je ook geen bestellingen ophalen.
Bij het aanvragen van een wijziging schrijft het ding dan niets weg naar de kaart, maar stuurt hij in plaats daarvan een seintje naar de backend om bijvoorbeeld een klassewissel door te geven.
Die kaart kan prima fungeren als sleutel naar dat account. En een internetkabel naar die automaten ligt er ongetwijfeld al. Technisch hoeft dat niet zo ingewikkeld te zijn. Maar de NS verwart wel vaker kunnen en willen...
Dit inderdaad.
Ik kan me best voorstellen dat NS ervoor heeft gekozen om dit niet in de automaten te bouwen. 93% van de Nederlanders heeft een smartphone, door mensen te dwingen om dit soort acties via de app te verrichten staan er minder mensen in de rij bij de kaartautomaat.
Op zondag 14 april 2019 01:03 schreef Dr_Flash het volgende: Ja maar hoe gaat dat dan? "de conducteur heeft je in de 1e klas zien zitten dus betaal je voor die reis 1e klas"?
Zullen ze eerst 40 keer zo veel conducteurs aan moeten stellen, of alle sudokuboekjes onder 380 volt zetten.
Dit is wat een conducteur ziet bij controle van NS Flex: Bron plaatje: NS Community
Bij controle zoekt de smartphone van de HC contact met de servers van NS om op te halen in welke klasse je mag reizen, en of er reizigers met korting mogen worden meegenomen (het icoontje met de twee poppetjes en een plusteken). Als er geen dataverbinding is registreert de HC de situatie ("reiziger aangetroffen in 1e klas") en rekent de backend daarna zelf het juiste tarief uit.
Ik was gisteravond een rondje gaan maken. Tussen Dordrecht en Breda werd ik gecontroleerd, en kreeg ik van de conducteur een opmerking: "Ik zie dat je in Arnhem bent ingecheckt, en in Amsterdam een toeslag op je kaart hebt geladen. Nu zit je in een trein richting Arnhem, leg eens uit?"
Hij zei dat hij op zijn apparaat niet kon zien dat ik Weekend Vrij heb, en zei dat ik had moeten uit- en inchecken in Amsterdam. Toen ik zei dat ik WV heb geloofde hij me, "ik kan dat niet zien, ik zie alleen 'reizen op rekening'". Hij kon echter wel zien dat ik reisrecht 1e klas heb... en op het bovenstaande screenshot is dat ook te zien?
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 14-04-2019 01:24:14 ]
Edit: aan de locatie "Ridderspoor" te zien is dat het terrein waar al die DM90-treinen opgesteld staan.
Edit 2: en jep, Telegraaf heeft een foto waarop een ambulance te zien is bij de rij DM90-treinen en een tweetal hele oude verblijfswagens. Ik kan mij niet voorstellen dat die nog in gebruik zijn. Iemand die de wagons gebruikte als illegale verblijfplaats?
Edit 3: ik had over de bult in het dak van de DM90 heen gekeken. Dus wel een DM90.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 14-04-2019 10:58:01 ]
[..] Dan zou men eerst bij een automaat even moeten inloggen op hun persoonlijke NS-account
Dat is nu al precies wat er gebeurt als je je OVC voor de lezer houdt bij een apparaat alleen je hoeft geen gegevens verder in te voeren omdat het gaat op basis van "Iets wat je hebt"; Je OVC is identificerend voor NS.
Edit: aan de locatie "Ridderspoor" te zien is dat het terrein waar al die DM90-treinen opgesteld staan.
Edit 2: en jep, Telegraaf heeft een foto waarop een ambulance te zien is bij de rij DM90-treinen en een tweetal hele oude verblijfswagens. Ik kan mij niet voorstellen dat die nog in gebruik zijn. Iemand die de wagons gebruikte als illegale verblijfplaats?
Edit 3: ik had over de bult in het dak van de DM90 heen gekeken. Dus wel een DM90.
WTF
Schijnt om Buffel 3410 te gaan, aldus de buren van Somda
Edit: aan de locatie "Ridderspoor" te zien is dat het terrein waar al die DM90-treinen opgesteld staan.
Edit 2: en jep, Telegraaf heeft een foto waarop een ambulance te zien is bij de rij DM90-treinen en een tweetal hele oude verblijfswagens. Ik kan mij niet voorstellen dat die nog in gebruik zijn. Iemand die de wagons gebruikte als illegale verblijfplaats?
Edit 3: ik had over de bult in het dak van de DM90 heen gekeken. Dus wel een DM90.
Dat gedeelte van het terrein wordt dag en nacht beveiligd door bewaking + hond, het zal eventuele zwervers dus niet heel makkelijk afgaan om daar hun tentje op te zetten...
Dat gedeelte van het terrein wordt dag en nacht beveiligd door bewaking + hond, het zal eventuele zwervers dus niet heel makkelijk afgaan om daar hun tentje op te zetten...
Waarom, eindigt dat spul niet gewoon op de sloop of gaan ze elders nog rijden?
Op zondag 14 april 2019 11:15 schreef MTL het volgende: Dan weet ik het ook niet. Komt vast nog wel een nieuwsbericht over als ze weten wat er gebeurd is.
quote:
De politie houdt er sterk rekening mee dat er sprake is van zelfdoding. De politie wil niet zeggen waarop ze dat baseert.
[...] kreeg ik van de conducteur een opmerking: "Ik zie dat je in Arnhem bent ingecheckt, en in Amsterdam een toeslag op je kaart hebt geladen. [...]
Maar, hoe zit dat dan? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat je bij NSFlex juist geen andere producten op de kaart kan laden. Maar, dat kan dus wel?
Het is namelijk wel wat suf dat je niet via de website een weekend-1eklas-upgrade kan activeren van ¤5,-. Anderzijds, als ik me een maand weekendvrij pak dan doe ik sowieso gelijk de 1e klasse erbij nemen. Zoveel duurder is dat ook weer niet.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Maar, hoe zit dat dan? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat je bij NSFlex juist geen andere producten op de kaart kan laden. Maar, dat kan dus wel?
Toeslagen kan in elk geval wel, als je met Flex reist kun je een ICd-toeslag kopen door je pas langs een paal te halen. De toeslag wordt dan achteraf gefactureerd.
quote:
Het is namelijk wel wat suf dat je niet via de website een weekend-1eklas-upgrade kan activeren van ¤5,-. Anderzijds, als ik me een maand weekendvrij pak dan doe ik sowieso gelijk de 1e klasse erbij nemen. Zoveel duurder is dat ook weer niet.
Toeslagen kan in elk geval wel, als je met Flex reist kun je een ICd-toeslag kopen door je pas langs een paal te halen. De toeslag wordt dan achteraf gefactureerd. [..]
Oh, ik was in de war door je "reisrecht 1e klasse"-verhaal en dacht daardoor te lezen dat je een 1e klasse toeslag op de kaart had geladen via de kaartautomaat.
Maar ICD-toeslag dus, helder.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
De Buffels gaan ook elders rijden, namelijk in Roemenië. Echter ze staan er inmiddels al vele jaren, dus het gaat niet erg snel met de export.
Volgens mij gaan ze nooit het land uit. In Roemenië zitten ze geloof ik behoorlijk op zwart zaad, dat de overdracht nooit zal plaatsvinden. Vorig jaar zou de overbrenging al plaatsvinden. Nog niks mee gebeurd, en de stellen takelen al behoorlijk af.
Is dat opgeblazen hok niet het toilet in de DM90? Die dikke buis in de vloer lijkt wel op de afvoer van het toilet, en daar zat het toilet ook ongeveer in de trein
Sinds 1 januari krijgen houders van een Voordeelurenabonnement ook korting als ze inchecken voor 6.30 uur op werkdagen. En de week tussen Kerst en Oud en Nieuw is het ook de hele dag met korting.