quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:25 schreef Falco het volgende:
Ik vond de OP met dat goatse plaatje toch beter.
remlof, ben jij dat?quote:Op zaterdag 13 april 2019 21:25 schreef Falco het volgende:
Ik vond de OP met dat goatse plaatje toch beter.
Nee, het valt mij alleen op dat Baudet zich, uiteraard toevallig, regelmatig in het gezelschap weet van mensen met dit soort ideeen.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:39 schreef BijzonderSuf het volgende:
[..]
Dus? Baudet is subsidiair verantwoordelijk voor de uitlatingen van zijn proefschriftbegeleider? Of wat wilde je zeggen?
Dat doet me denken aan een peiling van De Hond van een paar weken terug. Die liet zien hoe 'vertrouwen in de toekomst' (lees: een optimistische, vrolijke levenshouding) van invloed is op de politieke voorkeur.quote:Op zondag 14 april 2019 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probeer het eens met een gevoel voor humor?
Ach, als je leven kut is omdat je de capaciteiten niet hebt om die grote lease bak voor de deur te hebben die je zo graag wil dan gaat dan ten koste van de vrolijkheidquote:Op zondag 14 april 2019 14:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een peiling van De Hond van een paar weken terug. Die liet zien hoe 'vertrouwen in de toekomst' (lees: een optimistische, vrolijke levenshouding) van invloed is op de politieke voorkeur.
Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen welk verband er zichtbaar bleek.
Het is dan ook vrij makkelijk bij elkaar te psychologiseren. Ontevredenheid en geen verwachting op verbetering -> gevoel van onrechtvaardigheid -> behoefte aan een zondebok, want als jij het slachtoffer bent, dan moet er ook een dader zijn.quote:Op zondag 14 april 2019 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, als je leven kut is omdat je de capaciteiten niet hebt om die grote lease bak voor de deur te hebben die je zo graag wil dan gaat dan ten koste van de vrolijkheid
Ik zie vooral mensen in die hoek zitten die denken dat ze een geboorterecht ergens op hebben en dat vooral maar gewoon moeten krijgen ongeacht of ze daar nu voor werken of de capaciteiten ervoor beschikken
Indeed. En vooral met dat laatste heb ik erg veel moeite, het is niet onrechtvaardig dat jij niet zo slim bent als je zelf denkt te zijn. En succes of mislukking zijn geen zero sum game.quote:Op zondag 14 april 2019 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is dan ook vrij makkelijk bij elkaar te psychologiseren. Ontevredenheid en geen verwachting op verbetering -> gevoel van onrechtvaardigheid -> behoefte aan een zondebok, want als jij het slachtoffer bent, dan moet er ook een dader zijn.
Want ook dat is een bekend verschijnsel: succes schrijven we toe aan onszelf; mislukking aan anderen.
Nou ja, het is misschien niet de leukste menselijke eigenschap, maar blijkbaar helpt het om teleurstellingen te verwerken en extra te genieten van succeservaringen.quote:Op zondag 14 april 2019 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indeed. En vooral met dat laatste heb ik erg veel moeite, het is niet onrechtvaardig dat jij niet zo slim bent als je zelf denkt te zijn. En succes of mislukking zijn geen zero sum game.
Het zou leuk zijn als we eens wat realistischer werden in ons verwachtingspatroon maar dat zal wel veel te veel gevraagd zijn.quote:Op zondag 14 april 2019 15:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, het is misschien niet de leukste menselijke eigenschap, maar blijkbaar helpt het om teleurstellingen te verwerken en extra te genieten van succeservaringen.
Radicaal-rechts heeft daar een erg goed werkend politiek model van gemaakt. Dat links dat niet voor elkaar krijgt, is op zich vrij logisch. Je kunt mensen niet helpen met het externaliseren van hun teleurstellingen als je tegelijkertijd minderheden wil beschermen. Of je moet de meerderheid aanwijzen als zondebok, maar dat wordt vanzelfsprekend nooit een groot succes. Zie een partij als DENK.
Ja. De evolutie heeft ons zo gevormd. Vrij weinig aan te doen, anders dan mensen onderwijzen in kritisch denken.quote:Op zondag 14 april 2019 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als we eens wat realistischer werden in ons verwachtingspatroon maar dat zal wel veel te veel gevraagd zijn.
Dat doen zelfs CEOs, bankiers of een Henry Ford en Steve Jobs in het verleden.quote:Op zondag 14 april 2019 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
Want ook dat is een bekend verschijnsel: succes schrijven we toe aan onszelf; mislukking aan anderen.
Mijn ervaring is dat je dit gedrag ook ziet bij linkse mensen. Het ligt vaak aan anderen dat succes hen niet komt aanwaaien terwijl het vaak een kwestie van pech (gezondheid bijvoorbeeld) of een gebrek aan initiatief plus verantwoordelijkheid nemen is. Dit zijn karaktertrekken/situaties die je bij links ingestelde mensen vaker ziet.quote:Op zondag 14 april 2019 15:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, het is misschien niet de leukste menselijke eigenschap, maar blijkbaar helpt het om teleurstellingen te verwerken en extra te genieten van succeservaringen.
Radicaal-rechts heeft daar een erg goed werkend politiek model van gemaakt. Dat links dat niet voor elkaar krijgt, is op zich vrij logisch. Je kunt mensen niet helpen met het externaliseren van hun teleurstellingen als je tegelijkertijd minderheden wil beschermen. Of je moet de meerderheid aanwijzen als zondebok, maar dat wordt vanzelfsprekend nooit een groot succes. Zie een partij als DENK.
Zeker. De SP drijft er ook aardig op, maar die zoeken hun zondebok in het neoliberalisme en dat slaat echt aanmerkelijk minder goed aan dan de zondebokken die aan de andere kant aangewezen worden.quote:Op zondag 14 april 2019 15:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je dit gedrag ook ziet bij linkse mensen. Het ligt vaak aan anderen dat succes hen niet komt aanwaaien terwijl het vaak een kwestie van pech (gezondheid bijvoorbeeld) of een gebrek aan initiatief plus verantwoordelijkheid nemen is. Dit zijn karaktertrekken/situaties die je bij links ingestelde mensen vaker ziet.
Bankiers zijn niet links en die tonen dit gedrag continu.quote:Op zondag 14 april 2019 15:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je dit gedrag ook ziet bij linkse mensen. Het ligt vaak aan anderen dat succes hen niet komt aanwaaien terwijl het vaak een kwestie van pech (gezondheid bijvoorbeeld) of een gebrek aan initiatief plus verantwoordelijkheid nemen is. Dit zijn karaktertrekken/situaties die je bij links ingestelde mensen vaker ziet.
Iedereen heeft dat in meer of mindere mate en het hoeft ook helemaal niet erg te zijn. Het verklaart alleen maar waarom mensen die pessimistisch zijn veel vaker op zondebokpartijen stemmen.quote:Op zondag 14 april 2019 15:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bankiers zijn niet links en die tonen dit gedrag continu.
Dat is natuurlijk volstrekt legitiem voor een politieke partij, systeemkritiek.quote:Op zondag 14 april 2019 15:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker. De SP drijft er ook aardig op, maar die zoeken hun zondebok in het neoliberalisme
Het is dus essentieel om systeemkritiek te scheiden van zondebokpolitiek. Maar kritiek op zoiets als het neoliberalisme kan beide zijn.quote:Op zondag 14 april 2019 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk volstrekt legitiem voor een politieke partij, systeemkritiek.
Vergelijkbaar met hoe de VVD 'het buitenland' en EU de schuld geven wanneer de Nederlandse economie weer eens onderaan bungelt (een frame dat wordt overgenomen door de media).
Dat is toch net wat anders dan de compleet feitenvrije gif die FvD op mensen af vuurt
Goed punt. Aardig boek met onderbouwde kritiek is 'Principles' van Ray Dario.quote:Op zondag 14 april 2019 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is dus essentieel om systeemkritiek te scheiden van zondebokpolitiek. Maar kritiek op zoiets als het neoliberalisme kan beide zijn.
Hoezo is dat een kritisch boek dan? Lijkt me meer een soort how-to-invest book.quote:Op zondag 14 april 2019 16:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt. Aardig boek met onderbouwde kritiek is 'Principles' van Ray Dario.
Als het in de 'Soros en de Joden' sfeer treedt dan wel ja. Vooral wanneer amper duidelijk wordt gemaakt wat Soros voor wereldverkankerende dingen aan het doen is, en hoe dat verschilt van anderen.quote:Op zondag 14 april 2019 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is dus essentieel om systeemkritiek te scheiden van zondebokpolitiek. Maar kritiek op zoiets als het neoliberalisme kan beide zijn.
Dit vind ik bijvoorbeeld heel legitiem.quote:Op zondag 14 april 2019 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
quote:Youp: Freek maakt een karikatuur van links
Youp van 't Hek heeft gisteravond op NPO Radio 1 uitgehaald naar collega-cabaretier Freek de Jong. In Onze man in Deventer zei hij tegen Özcan Akyol met stijgende verbazing te hebben gekeken naar zijn uitval richting Thierry Baudet op het boekenbal. ,,Het was geen goede actie.”
Van ‘t Hek sprak gisteravond uitgebreid over zijn carrière in het Radio 1- programma. Zo onthulde Van ‘t Hek in de jaren tachtig al driemaal te zijn gevraagd om een oudejaarsconference te maken voordat hij uiteindelijk ja zei.
Wim Kan, de vader van de oudejaarsconference, deed in 1982 zijn laatste show. In de jaren die daarop volgden, wisselden Seth Gaaikema en Freek de Jonge elkaar af. ,,Al in 1985 kwam vanuit de VARA de vraag of ik de oudejaarsconference wilde doen. Ik was enorm vereerd, maar dat durfde ik toen echt nog niet. Het voelde niet goed om daar toen al ja tegen te zeggen”, vertelde Youp. De komiek had in het jaar daarvoor net zijn grote doorbraak gehad met de sketch ‘Lenen lenen, betalen betalen’ uit de voorstelling Man vermist die op televisie enorm aansloeg. De zalen zaten opeens vol.
In de jaren die daarop volgden, vroeg de VARA het drie maal aan Van ‘t Hek. ,,In 1987 zei ik: over twee jaar doe ik het.” Inmiddels heeft de 65-jarige cabaretier negen keer de eindejaarsshow gedaan. ,,Ik heb het er met de VARA over gehad om er in 2020 weer een te gaan maken. Als ze mij vandaag zouden vragen, is de kans heel groot dat ik ja zeg. Het zou mijn tiende worden - dat is toch een mooi rond getal.”
Ook vertelde Youp in het gesprek over hoe hij heeft gekeken naar Freek de Jonge. De Jonge viel tijdens de opening van het Boekenbal uit tegen Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet. ,,Iedereen moet doen wat hij wil, en misschien had hij ook wel gelijk. Ik ga Freek niet aan- of afvallen.” Toch besluit Youp hem wel de maat te nemen. ,,Maar het was geen goede actie. Freek maakte een karikatuur van links en gaf zo dat hele volk van Baudet munitie om te zeggen: zie je wel.”
Nee, bevat ook wat beschouwingen op de ontwikkeling van de middenklasse in Amerika (Dario komt zelf uit een middenklasse-gezin) en wat de invloed van politiek op de economie is en vice versa.quote:Op zondag 14 april 2019 16:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoezo is dat een kritisch boek dan? Lijkt me meer een soort how-to-invest book.
https://www.nakedcapitali(...)sm-isnt-working.htmltwitter:60Minutes twitterde op maandag 08-04-2019 om 01:09:04Ray Dalio grew up middle class and became a billionaire, but now he says the American dream is lost and wealth inequality is a “national emergency” https://t.co/lJU6CnP8co https://t.co/2d0kHm14B0 reageer retweet
quote:As you can see, there had been nothing like it prior to 1979-82. It was one of the most pivotal times in the last hundred years. The political pendulum throughout the world swung to the right, bringing Margaret Thatcher, Ronald Reagan, and Helmut Kohl to power. "Liberal" had ceased to mean being in favor of progress and had come to mean "paying people not to work."
Daar word ik nou verdrietig van.twitter:saharazizlaw twitterde op zondag 14-04-2019 om 14:29:52U.S. Has Spent Six Trillion Dollars on Wars That Killed Half a Million People Since #9/11, Report Says @RUCSRR https://t.co/0HNnWYdqio reageer retweet
Afschuwelijk versus afgrijselijk? Wat is je punt?quote:Op zondag 21 april 2019 15:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Selectieve verontwaardiging van Asscher.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)resident-die-de-rod/quote:Le Duc Anh overleden, de gewezen Vietnamese president die de Rode Khmer versloeg
Le Duc Anh was van 1992 tot 1997 president van het Verenigde Vietnam. Daarvoor had hij er al een lange carrière opzitten als militair en politicus. Als opperbevelhebber van het Vietnamese leger leverde hij in de jaren 80 een beslissende bijdrage in de nederlaag van de beruchte Rode Khmer van Pol Pot in buurland Cambodja. Le Duc Anh was 98.
Lucas Vanclooster
11:05
Humor.twitter:wierdduk twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 22:04:08"Grote aarzelingen bij links na aanslag" https://t.co/5QFGiEESkT via @telegraaf reageer retweet
quote:Op dinsdag 23 april 2019 23:24 schreef Klopkoek het volgende:
Humor.twitter:wierdduk twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 22:04:08"Grote aarzelingen bij links na aanslag" https://t.co/5QFGiEESkT via @:telegraaf reageer retweet
quote:De hoogste prijs is nu door honderden christenen betaald, onder wie veel vrouwen en kinderen, in de ogen van de terroristen figuranten in het morbide theater dat hen is opgedragen door hun profeet, die volgens zijn extremistische volgelingen pas vrede voorzag als de islam, desnoods met geweld, over de hele wereld heerst.
Links wil dit allemaal niet weten. Links heeft modellen voor sociaaleconomische problemen, niet voor cultureel-religieuze. Dus is het enige wapen waarmee links zich kan mengen in het islamdebat het wapen van de demonisering. Heeft burgemeester Halsema inmiddels uit solidariteit een kerk bezocht?
Wierd Duk is ziek in zijn hoofd.quote:
Leon de Winter is de laatste tijd helemaal van het padje af. Heeft het in zijn columns over de tentakels van Soros, Fox is betrouwbaarder dan de NOS enzovoortsquote:
Toch niet verassend? Ze hebben zich gedeisd moeten houden omdat een van hun een massamoord pleegde dus nu vol op het orgel, natuurlijk.quote:Op woensdag 24 april 2019 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
Toch bijzonder dat bepaalde lieden na zo'n aanslag zich vooral druk lopen te maken om de reactie van links en/of de media. Dat er meer dan 300 doden zijn gevallen, is bijzaak. Nee, wat echt van belang is, is hoe politieke tegenstanders reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |