abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186197562
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve Thierry.

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2019 20:51:23 ]
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:25:07 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_186198173
Ik vond de OP met dat goatse plaatje toch beter.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_186198289
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:25 schreef Falco het volgende:

'Goatse' - P. Mondriaan (1938)
  zaterdag 13 april 2019 @ 22:09:38 #4
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186199062
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2019 21:25 schreef Falco het volgende:
remlof, ben jij dat? :?
pi_186201223
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 19:39 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Dus? Baudet is subsidiair verantwoordelijk voor de uitlatingen van zijn proefschriftbegeleider? Of wat wilde je zeggen?
Nee, het valt mij alleen op dat Baudet zich, uiteraard toevallig, regelmatig in het gezelschap weet van mensen met dit soort ideeen.

Ongetwijfeld puur boreaal toeval.
  zondag 14 april 2019 @ 00:32:22 #6
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186201781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

boreaal
Is dat het nieuwe modewoord? :?
pi_186211375
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 00:32 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Is dat het nieuwe modewoord? :?
Probeer het eens met een gevoel voor humor?
pi_186211433
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Probeer het eens met een gevoel voor humor?
Dat doet me denken aan een peiling van De Hond van een paar weken terug. Die liet zien hoe 'vertrouwen in de toekomst' (lees: een optimistische, vrolijke levenshouding) van invloed is op de politieke voorkeur.

Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen welk verband er zichtbaar bleek.
pi_186211547
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan een peiling van De Hond van een paar weken terug. Die liet zien hoe 'vertrouwen in de toekomst' (lees: een optimistische, vrolijke levenshouding) van invloed is op de politieke voorkeur.

Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen welk verband er zichtbaar bleek.
Ach, als je leven kut is omdat je de capaciteiten niet hebt om die grote lease bak voor de deur te hebben die je zo graag wil dan gaat dan ten koste van de vrolijkheid ;)

Ik zie vooral mensen in die hoek zitten die denken dat ze een geboorterecht ergens op hebben en dat vooral maar gewoon moeten krijgen ongeacht of ze daar nu voor werken of de capaciteiten ervoor beschikken
pi_186211630
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, als je leven kut is omdat je de capaciteiten niet hebt om die grote lease bak voor de deur te hebben die je zo graag wil dan gaat dan ten koste van de vrolijkheid ;)

Ik zie vooral mensen in die hoek zitten die denken dat ze een geboorterecht ergens op hebben en dat vooral maar gewoon moeten krijgen ongeacht of ze daar nu voor werken of de capaciteiten ervoor beschikken
Het is dan ook vrij makkelijk bij elkaar te psychologiseren. Ontevredenheid en geen verwachting op verbetering -> gevoel van onrechtvaardigheid -> behoefte aan een zondebok, want als jij het slachtoffer bent, dan moet er ook een dader zijn.

Want ook dat is een bekend verschijnsel: succes schrijven we toe aan onszelf; mislukking aan anderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2019 14:56:42 ]
pi_186211717
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is dan ook vrij makkelijk bij elkaar te psychologiseren. Ontevredenheid en geen verwachting op verbetering -> gevoel van onrechtvaardigheid -> behoefte aan een zondebok, want als jij het slachtoffer bent, dan moet er ook een dader zijn.

Want ook dat is een bekend verschijnsel: succes schrijven we toe aan onszelf; mislukking aan anderen.
Indeed. En vooral met dat laatste heb ik erg veel moeite, het is niet onrechtvaardig dat jij niet zo slim bent als je zelf denkt te zijn. En succes of mislukking zijn geen zero sum game.
pi_186211827
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Indeed. En vooral met dat laatste heb ik erg veel moeite, het is niet onrechtvaardig dat jij niet zo slim bent als je zelf denkt te zijn. En succes of mislukking zijn geen zero sum game.
Nou ja, het is misschien niet de leukste menselijke eigenschap, maar blijkbaar helpt het om teleurstellingen te verwerken en extra te genieten van succeservaringen.

Radicaal-rechts heeft daar een erg goed werkend politiek model van gemaakt. Dat links dat niet voor elkaar krijgt, is op zich vrij logisch. Je kunt mensen niet helpen met het externaliseren van hun teleurstellingen als je tegelijkertijd minderheden wil beschermen. Of je moet de meerderheid aanwijzen als zondebok, maar dat wordt vanzelfsprekend nooit een groot succes. Zie een partij als DENK.
pi_186211880
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 15:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, het is misschien niet de leukste menselijke eigenschap, maar blijkbaar helpt het om teleurstellingen te verwerken en extra te genieten van succeservaringen.

Radicaal-rechts heeft daar een erg goed werkend politiek model van gemaakt. Dat links dat niet voor elkaar krijgt, is op zich vrij logisch. Je kunt mensen niet helpen met het externaliseren van hun teleurstellingen als je tegelijkertijd minderheden wil beschermen. Of je moet de meerderheid aanwijzen als zondebok, maar dat wordt vanzelfsprekend nooit een groot succes. Zie een partij als DENK.
Het zou leuk zijn als we eens wat realistischer werden in ons verwachtingspatroon maar dat zal wel veel te veel gevraagd zijn.
pi_186211929
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zou leuk zijn als we eens wat realistischer werden in ons verwachtingspatroon maar dat zal wel veel te veel gevraagd zijn.
Ja. De evolutie heeft ons zo gevormd. Vrij weinig aan te doen, anders dan mensen onderwijzen in kritisch denken.
  zondag 14 april 2019 @ 15:21:52 #15
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186212259
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
Dat doen zelfs CEOs, bankiers of een Henry Ford en Steve Jobs in het verleden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 14 april 2019 @ 15:28:31 #16
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_186212405
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 15:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je dit gedrag ook ziet bij linkse mensen. Het ligt vaak aan anderen dat succes hen niet komt aanwaaien terwijl het vaak een kwestie van pech (gezondheid bijvoorbeeld) of een gebrek aan initiatief plus verantwoordelijkheid nemen is. Dit zijn karaktertrekken/situaties die je bij links ingestelde mensen vaker ziet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_186212536
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2019 15:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je dit gedrag ook ziet bij linkse mensen. Het ligt vaak aan anderen dat succes hen niet komt aanwaaien terwijl het vaak een kwestie van pech (gezondheid bijvoorbeeld) of een gebrek aan initiatief plus verantwoordelijkheid nemen is. Dit zijn karaktertrekken/situaties die je bij links ingestelde mensen vaker ziet.
Zeker. De SP drijft er ook aardig op, maar die zoeken hun zondebok in het neoliberalisme en dat slaat echt aanmerkelijk minder goed aan dan de zondebokken die aan de andere kant aangewezen worden.
  zondag 14 april 2019 @ 15:51:46 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186212938
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2019 15:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Bankiers zijn niet links en die tonen dit gedrag continu.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_186213010
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 15:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bankiers zijn niet links en die tonen dit gedrag continu.
Iedereen heeft dat in meer of mindere mate en het hoeft ook helemaal niet erg te zijn. Het verklaart alleen maar waarom mensen die pessimistisch zijn veel vaker op zondebokpartijen stemmen.
  zondag 14 april 2019 @ 15:55:57 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186213031
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 15:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeker. De SP drijft er ook aardig op, maar die zoeken hun zondebok in het neoliberalisme
Dat is natuurlijk volstrekt legitiem voor een politieke partij, systeemkritiek.

Vergelijkbaar met hoe de VVD 'het buitenland' en EU de schuld geven wanneer de Nederlandse economie weer eens onderaan bungelt (een frame dat wordt overgenomen door de media).

Dat is toch net wat anders dan de compleet feitenvrije gif die FvD op mensen af vuurt
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_186213172
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 15:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volstrekt legitiem voor een politieke partij, systeemkritiek.

Vergelijkbaar met hoe de VVD 'het buitenland' en EU de schuld geven wanneer de Nederlandse economie weer eens onderaan bungelt (een frame dat wordt overgenomen door de media).

Dat is toch net wat anders dan de compleet feitenvrije gif die FvD op mensen af vuurt
Het is dus essentieel om systeemkritiek te scheiden van zondebokpolitiek. Maar kritiek op zoiets als het neoliberalisme kan beide zijn.
  zondag 14 april 2019 @ 16:07:59 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_186213262
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 16:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is dus essentieel om systeemkritiek te scheiden van zondebokpolitiek. Maar kritiek op zoiets als het neoliberalisme kan beide zijn.
Goed punt. Aardig boek met onderbouwde kritiek is 'Principles' van Ray Dario.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_186213280
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 16:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goed punt.
Dank u.
  zondag 14 april 2019 @ 16:24:11 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186213560
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 16:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Goed punt. Aardig boek met onderbouwde kritiek is 'Principles' van Ray Dario.
Hoezo is dat een kritisch boek dan? Lijkt me meer een soort how-to-invest book.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 14 april 2019 @ 16:25:53 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_186213602
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 16:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als het in de 'Soros en de Joden' sfeer treedt dan wel ja. Vooral wanneer amper duidelijk wordt gemaakt wat Soros voor wereldverkankerende dingen aan het doen is, en hoe dat verschilt van anderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')