abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187711353
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:03 schreef pokkerdepok het volgende:
ik was vorig jaar zomer in japan. was dan wel een uitzonderlijk hete zomer, maar toch:

onderschat the hitte niet. ik kwam er zelfs op uit, dat je beter af bent in een lange (dunne) broek en in een superdun wit windjasje, gewoon om niet bloot te staan aan direct zonlicht. dat is namelijk de echte killer. hitte zelf is nog te doen, je zweet je rot, maar een kwartiertje in e volle zon, en je kan me opvegen. paar keer zwaar oververhit geweest.

ik had 1 vest bij me, nauwelijks aangehad, maar toch wel lekker om te hebben. zeker als je nog de bergen in gaat, waar het een stuk kouder kan worden.

en regen... doe gewoon paraplu, die kan je op elke straathoek kopen, en kost bijna niks. een jas is te warm, ook als het regent.
Twee keer in hoogzomer in Japan geweest. Mijn tips:

- Je kleden als een Topper: lange witte katoenen broek, witte katoenen bloes met lange mouwen (kun je altijd oprollen, is meer voor de muggen), gympen.
- Petje, zonnebril.
- Handdoekje om je nek, en eentje in je zak om het zweet op te vangen (overal te koop).
- Goed insmeren. Overdag zonnebrand, 's avonds anti-muggenspul.
- Veel drinken. En dan sportdrankjes als Pocari Sweat.
- Veel koude soba, waterijsjes en watermeloen eten.
- Zoveel mogelijk binnenactiviteiten opzoeken (airco), of de schaduw van een boom in het park.
- Festivals, vuurwerk O+
  dinsdag 2 juli 2019 @ 08:56:49 #102
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187711456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]

- Je kleden als een Topper: lange witte katoenen broek, witte katoenen bloes met lange mouwen (kun je altijd oprollen, is meer voor de muggen), gympen.
- Petje, zonnebril.
- Handdoekje om je nek, en eentje in je zak om het zweet op te vangen (overal te koop).
- Zoveel mogelijk binnenactiviteiten opzoeken (airco), of de schaduw van een boom in het park.
- Festivals, vuurwerk O+
prima tips.
witte gympen. donkere, en je voeten koken.

veel japanse mannen lopen inderdaad gewoon met een handdoekje rond. veel vrouwen met parasol.

ik had mn idee van een dun wit windjack uit china. daar verkopen ze in de zomer nu overal speciale zonjasjes, met hoodie.
pi_187713425
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:56 schreef pokkerdepok het volgende:
witte gympen. donkere, en je voeten koken.
En witte katoenen sokken. Veel witte katoenen sokken. En verkoelende gels en talkpoeder meenemen voor pijnlijke voeten (na het vele lopen) en warmte-uitslag aan de binnenkant van je benen. :)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 12:16:58 #104
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187713471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:12 schreef Aurelius het volgende:

[..]

En witte katoenen sokken. Veel witte katoenen sokken. En verkoelende gels en talkpoeder meenemen voor pijnlijke voeten (na het vele lopen) en warmte-uitslag aan de binnenkant van je benen. :)
en je bilspleet :)
pi_187713600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en je bilspleet :)
Om die uit te spoelen heb je soaplands. Wel niet einde van de maand gaan als alle oudjes hun AOW krijgen. O-)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:13:34 #106
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_187714159
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Om die uit te spoelen heb je soaplands. Wel niet einde van de maand gaan als alle oudjes hun AOW krijgen. O-)
:D Is dat niet een sex industrie dingetje?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:15:50 #107
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_187714190
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:43 schreef Aurelius het volgende:

[..]

- Petje, zonnebril.
- Festivals, vuurwerk O+
Pokari sweat *O*

Voor de rest: Jongens, t is geen sahara :P
Ik ben gewoon mid Aug op t heetst van de dag die takke berg bij Nara opgeklommen en Fushimi Inari.
Ja, t is warm. Ja, je zweet. Maar niet ondoenlijk.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:23:41 #108
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187714296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Pokari sweat *O*

Voor de rest: Jongens, t is geen sahara :P
Ik ben gewoon mid Aug op t heetst van de dag die takke berg bij Nara opgeklommen en Fushimi Inari.
Ja, t is warm. Ja, je zweet. Maar niet ondoenlijk.
vorige zomer, gemiddeld zo 35 tot 40, met als uitschieter 46. levensgevaarlijk.
maar wat ik al zei, het was een historisch hete zomer daar, vorig jaar.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:32:55 #109
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_187714410
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vorige zomer, gemiddeld zo 35 tot 40, met als uitschieter 46. levensgevaarlijk.
maar wat ik al zei, het was een historisch hete zomer daar, vorig jaar.
Met 46 moet je wel ff rustigaan doen. Maar 35-40, ach.
Veel drinken. Klaar. Die pokari sweat was dan wel fantastisch.
L'Amour menaçant:
  Moderator dinsdag 2 juli 2019 @ 13:39:33 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187714473
Wij denken eraan om volgend jaar naar Japan te gaan, in maart/april vanwege de kersenbloesem O+ Ik las wel dat het dan nog behoorlijk fris kan zijn maar dat deert me niet, beter dan hitte ;) Anderen ook in deze periode geweest? Wat zijn de do’s en don’ts?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:40:57 #111
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187714491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:32 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Met 46 moet je wel ff rustigaan doen. Maar 35-40, ach.
Veel drinken. Klaar. Die pokari sweat was dan wel fantastisch.
dat is het zeker, voor je zouten enzo. die verlies je hard, als je aan een stuk door zweet.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 13:42:10 #112
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187714497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:39 schreef MaJo het volgende:
Wij denken eraan om volgend jaar naar Japan te gaan, in maart/april vanwege de kersenbloesem O+ Ik las wel dat het dan nog behoorlijk fris kan zijn maar dat deert me niet, beter dan hitte ;) Anderen ook in deze periode geweest? Wat zijn de do’s en don’ts?
weinig, gewoon doen, is erg mooi. maar wel ook veel toeristen, dus lastiger hotels te vinden en vervoer is drukker.
  Moderator dinsdag 2 juli 2019 @ 14:19:59 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187715018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

weinig, gewoon doen, is erg mooi. maar wel ook veel toeristen, dus lastiger hotels te vinden en vervoer is drukker.
Dat las ik al wel ja, golden week sowieso vermijden ;) Is het dan zinvol om al ver van tevoren hotels e.d. te boeken? Ik overweeg zelfs voor het eerst om een volledige reis te boeken, waar alles al geregeld is. Vooral omdat ik echt NIKS weet over Japan. Aan de andere kant is de helft van de voorpret ook het alles zelf uitzoeken O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_187715077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat las ik al wel ja, golden week sowieso vermijden ;) Is het dan zinvol om al ver van tevoren hotels e.d. te boeken? Ik overweeg zelfs voor het eerst om een volledige reis te boeken, waar alles al geregeld is. Vooral omdat ik echt NIKS weet over Japan. Aan de andere kant is de helft van de voorpret ook het alles zelf uitzoeken O+
Japan is echt heel goed zelf te regelen vooraf, ook voor mensen die er niet jaarlijks naar toe gaan. Ter plekke kan het wat lastiger zijn want Engels spreken vinden Japanners vaak erg lastig, ook in de grotere steden. Openbaar vervoer is ook heel toerist vriendelijk. Gewoon doen!
pi_187715397
quote:
Vergeet ook niet de voorbereidingen olympics 2020. Dus alle prijzen zullen volgend jaar erg hoog zijn. Ook in de lente meer mensen daardoor in de stad.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:18:39 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187715676
Gewoon zelf boeken :)
Kijken hoe lang je weg wilt en op basis daarvan een route plannen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_187721001
Bedankt allen voor bovenstaande reacties over Japan in de zomer! Goeie tips! Denk dat ik me er wel mee red. En mocht ik nog ergens tegenaan lopen dan check ik wel weer even in, in dit topic :) Want wel een pocket-wifi geregeld...lijkt me toch wel praktisch om je internet steeds bij je te hebben. Las ook al dat openbare wifi nog lang niet overal vanzelfsprekend is.

Anyway, we gaan het beleven!
...of munt?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:59:20 #118
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187722168
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

inerdaad, golden week beter niet.

japan is vrij makkelijk, alles is goed geregeld. je kan overal lekker eten, hetis veilig, en mensen helpen je soms overdreven goed.
ik zou gewoon zelf regelen.

vorige zomer boekte ik de avond van tevoren een hotel, en dan even reizen en was altijd prima.

maar in de lente, en sowieso grote steden en helemaal kyoto, kan je beter wel iets van tevoren regelen, of thuis al. gewoon booking.com.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 7 juli 2019 @ 12:27:27 #119
39237 crew  H_T
2733
pi_187792809
Aeroflot heeft nu tickets in de aanbieding, maar helaas niet vanuit Nederland. Maar kan leuk zijn als je ook weer eens naar Parijs wil gaan :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Redactie Games dinsdag 9 juli 2019 @ 21:42:07 #120
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_187836311
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Aeroflot heeft nu tickets in de aanbieding, maar helaas niet vanuit Nederland. Maar kan leuk zijn als je ook weer eens naar Parijs wil gaan :)
November is trouwens een prima maand om te gaan. Paar dagen Parijs erbij pakken. Niet verkeerd plan. Ik ga er nog even over nadenken.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 16 juli 2019 @ 09:26:25 #121
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_187947812
Wij zijn van plan om met zn 6 man 12 dagen in oktober naar Japan te gaan en een rondreis te combineren met de Grandprix in Suzuka.
Word een huurauto incl koffers een probleem ?
shinkansen zijn natuurlijk ook een optie naar minder flexibel .

Iemand nog een idee qua reisroute als je cultuur, natuur en strand,snorkelen wil bezoekende ?
pi_187948459
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 09:26 schreef foetre het volgende:
Wij zijn van plan om met zn 6 man 12 dagen in oktober naar Japan te gaan en een rondreis te combineren met de Grandprix in Suzuka.

Iemand nog een idee qua reisroute als je cultuur, natuur en strand,snorkelen wil bezoekende ?
Suzuka is goed bereikbaar qua openbaar vervoer. Tijdens de F1 zijn er zelfs extra snelbussen. Ik zou dus geen auto huren maar een JR Pass voor 1 week kopen.

https://www.japan-guide.com/ad/suzuka-circuit/

12 dagen zei je? Ik zou 5 dagen Tokyo doen en dan 7 dagen Osaka, Kyoto en Hiroshima met de rail pass.

Strand en snorkelen in oktober kan in Okinawa, maar daar moet je naartoe vliegen. Ook heb je in die tijd van het jaar nog kans op orkanen. Ik zou dit afraden.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 16 juli 2019 @ 11:24:56 #123
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_187948952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 09:26 schreef foetre het volgende:

De shinkansen is naar mijn herinnering juist super flexibel.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 19:48:45 #124
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_187956072
Fijn bedankt voor de info, ik ga gelijk wat leuke hotels zoeken.
  maandag 22 juli 2019 @ 12:48:40 #126
22565 asco
Los in deze tent
pi_188053313
Iemand ervaring met echt goedkope vliegtickets (enkel) naar Japan?
Met overstappen geen probleem. Als het maar echt goedkoop is.
AMS-BRU-DUS-FRA etc allemaal geen probleem om te vertrekken.

Ben bezig met tickets rond de wereld en heb alles wel zoek alleen dus nog echt goedkope tickets naar Japan (bestemming welke ook deel uitmaakt van de wereldreis dus elke stad in Japan is prima).

Zeer flexibel, alles buiten seizien is prima.
pi_188321465
Oke, wederom een verandering van mijn plannen. Dit keer wel zeker. Ik ga de tweede helft van september richting Tokyo (en ervoor nog 2 dagen Kyoto).

Nu heb ik een vrij specifieke vraag, hopelijk kan iemand me er mee helpen.

Als fan van de film Lost in Translation, wil ik samen met vrienden heel cliché naar de Karaoke Kan in Shibuya. Ik wil dan ook graag voor een avond reserveren zodat we zeker een van de twee kamers uit LiT hebben. Een probleem hier is echter dat het niet lukt met reserveren. Via de officiele Karaoke Kan website kom ik met Google translate een heel eind. Echter, krijg ik een error wanneer ik mijn naam in het Griekse alfabet invul aangezien het in het Japanse Katakana schrift moet (tenminste, dat begrijp ik uit de door Google vertaalde rode letters).

Een andere, en enige andere optie die ik via internet kan vinden is de volgende site: https://favy-jp.com/topics/1876. Hier is alleen de reserveringspagina ook wat vaag. Je kan bijvoorbeeld niet invullen hoelang je wilt...

Om een lang verhaal kort te houden, iemand hier enig idee hoe ik bij de Karaoke Kan in Shibuya kan reserveren?
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:37:08 #128
28167 matthijst
pi_188321568
Japanese name converter?
The name "Matthew " in Japanese is
マシュー (mashuu) :P
pi_188325411
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:37 schreef matthijst het volgende:
Japanese name converter?
The name "Matthew " in Japanese is
マシュー (mashuu) :P
Verrek, totaal niet aan gedacht. Dankje! Ik ga dit vanavond eens proberen :) .
pi_188336509
Oké, het is gelukt! De volgende horde wordt het bevestigen van de reservering. Er staat dat ze de dag nadat de reservering is gemaakt opbellen om hem te bevestigen. Ik ben benieuwd haha.
pi_188402199
Hmm nog steeds niet gebeld of gemaild. Lastig dit.
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:08:06 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188519483
quote:
Ik denk dat het verschrikkelijk druk is rond die tijd :P + er komt steeds meer in de steigers te staan vanwege Tokyo 2020 (denk: monumenten en landmarks die je graag wilt zien). Op dit moment o.a. Kiyomizudera in Kyoto en de Miyajima floating torii gate, volledig bedekt in doeken.

Ik zit zelf nog steeds in een facebook group voor mensen die naar Japan gaan en net teruggekomen zijn en waar je altijd goede tips krijgt en updates over wat er gaande is. Er zitten zelfs Japanners of expats die je goede tips kunnen geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door SEMTEX op 19-08-2019 13:14:27 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 19 augustus 2019 @ 13:10:05 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188519511
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:48 schreef asco het volgende:
Iemand ervaring met echt goedkope vliegtickets (enkel) naar Japan?
Met overstappen geen probleem. Als het maar echt goedkoop is.
AMS-BRU-DUS-FRA etc allemaal geen probleem om te vertrekken.

Ben bezig met tickets rond de wereld en heb alles wel zoek alleen dus nog echt goedkope tickets naar Japan (bestemming welke ook deel uitmaakt van de wereldreis dus elke stad in Japan is prima).

Zeer flexibel, alles buiten seizien is prima.

Tijdens mijn zoektocht was Aeroflot altijd het goedkoopst, vraag is of je dat wilt. We hebben zelf uiteindelijk gekozen voor Cathay pacific. Was maar ietsje duurder dan Aeroflot en het eten en de vlucht was aangenamer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 15:53:44 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188521663
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 13:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschrikkelijk druk is rond die tijd :P + er komt steeds meer in de steigers te staan vanwege Tokyo 2020 (denk: monumenten en landmarks die je graag wilt zien). Op dit moment o.a. Kiyomizudera in Kyoto en de Miyajima floating torii gate, volledig bedekt in doeken.

Ik zit zelf nog steeds in een facebook group voor mensen die naar Japan gaan en net teruggekomen zijn en waar je altijd goede tips krijgt en updates over wat er gaande is. Er zitten zelfs Japanners of expats die je goede tips kunnen geven.
Ja de Olympische Spelen zullen het wel drukker en duurder maken -O- Toch wil ik wel graag :D

Kun je mij een linkje naar die groep dm’en?
  Redactie Games vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:19:08 #135
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_188587318
Deze serie ontdekt:
Moeite waard, deed me weer denken aan de kleine gemoedelijke eettentjes die ik bezocht terwijl ik daar aan het rondreizen was.. O+

Samurai Gourmet schijnt ook een goeie te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Noodle op 23-08-2019 12:29:05 ]
pi_188600426
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Deze serie ontdekt:
Moeite waard, deed me weer denken aan de kleine gemoedelijke eettentjes die ik bezocht terwijl ik daar aan het rondreizen was.. O+

Beide heel leuk inderdaad! Samurai Gourmet is zeker ook een aanrader :). Krijg je ook wel honger van hehe
  maandag 26 augustus 2019 @ 11:42:30 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188630982
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 12:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Deze serie ontdekt:

Vergeet Kantaro Sweettooth salaryman niet O+
pi_188631285
Kantaro _O_

[ Bericht 83% gewijzigd door Pheno op 26-08-2019 12:32:41 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Redactie Games vrijdag 6 september 2019 @ 15:22:34 #139
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_188815725
pi_188920010
Gisteren geboekt. Ga in november 3,5 weken. Ga nog van alles researchen om te kijken waar ik allemaal heen wil. Houd niet van plannen, maar wel allerlei ideeën op zak hebben en dan lekker een beetje freewheelen. Tokyo en Osaka (plus Kyoto en mogelijk meer eromheen) ga ik sowieso heen, rest wordt ff kijken. Hokkaido lijkt me heel vet, maar zonde om doorheen te haasten, dus denk dat ik dan eerder naar het zuidwesten ga. Maar wordt in elk geval leuk om nog te researchen. Wil naast de bekende plekken ook ergens heen gaan waar echt totaal geen toeristen komen, was in Korea ook supervet.

Ga ook veel lol hebben om 48 draadjes hier door te bladeren. :D
pi_188920947
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Vergeet Kantaro Sweettooth salaryman niet O+
Vorige Tokyo trip een paar van de tentjes uit deze serie bezocht. :9
  Redactie Games zondag 15 september 2019 @ 13:41:18 #142
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_188955879
Ah, het Grand Sumo Tournooi in Tokyo is weer begonnen dit jaar.
pi_188956872
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2019 00:27 schreef Kerftminister het volgende:
Gisteren geboekt. Ga in november 3,5 weken. Ga nog van alles researchen om te kijken waar ik allemaal heen wil. Houd niet van plannen, maar wel allerlei ideeën op zak hebben en dan lekker een beetje freewheelen. Tokyo en Osaka (plus Kyoto en mogelijk meer eromheen) ga ik sowieso heen, rest wordt ff kijken. Hokkaido lijkt me heel vet, maar zonde om doorheen te haasten, dus denk dat ik dan eerder naar het zuidwesten ga. Maar wordt in elk geval leuk om nog te researchen. Wil naast de bekende plekken ook ergens heen gaan waar echt totaal geen toeristen komen, was in Korea ook supervet.

Ga ook veel lol hebben om 48 draadjes hier door te bladeren. :D
leuk man. plekken zonder toeristen zijn niet moeilijk te vinden in japan. zorg dat je een jr pass voor de trein hebt, en ga gewoon een keer op een lokaal treintje, en stap ergens uit waar het er leuk uitziet.
pi_189422915
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

leuk man. plekken zonder toeristen zijn niet moeilijk te vinden in japan. zorg dat je een jr pass voor de trein hebt, en ga gewoon een keer op een lokaal treintje, en stap ergens uit waar het er leuk uitziet.
Klinkt goed!

Zojuist eindelijk klaar met het lezen van alle 48 draadjes in deze reeks. Veel nuttige info opgedaan. Heb al met een paar locals daar contact, denk dat ik hetzelfde ga doen als in HK. Overdags lekker mijn eigen plan trekken en in de avond met die mensen afspreken en lekker wat eten, drinken, zuipen, stappen etc. :D Karaoke is sowieso een must, vorig jaar in Korea veel geld in de coin noraebang gegooid en sindsdien niet echt meer karaoke gedaan, terwijl ik dat supervet vind.

Ben ook een behoorlijke speciaalbierliefhebber, dus ik ga eens kijken hoe de scene in Japan is, lekker craft beer izakayas opzoeken, ben benieuwd.
pi_189423862
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:32 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Klinkt goed!

Zojuist eindelijk klaar met het lezen van alle 48 draadjes in deze reeks. Veel nuttige info opgedaan. Heb al met een paar locals daar contact, denk dat ik hetzelfde ga doen als in HK. Overdags lekker mijn eigen plan trekken en in de avond met die mensen afspreken en lekker wat eten, drinken, zuipen, stappen etc. :D Karaoke is sowieso een must, vorig jaar in Korea veel geld in de coin noraebang gegooid en sindsdien niet echt meer karaoke gedaan, terwijl ik dat supervet vind.

Ben ook een behoorlijke speciaalbierliefhebber, dus ik ga eens kijken hoe de scene in Japan is, lekker craft beer izakayas opzoeken, ben benieuwd.
prima plan.
japanners staan erom bekend, dat zodra je er een biertje in doet, ze ineens super sociaal en vriendelijk worden. in tegenstelling tot het normale leven, waarin ze toch vrij gesloten zijn. veel extremer dan in korea, waar ik ook geweest ben.

overal leuke bars in tokyo, pas aleen op in shunjuku en roppongi, waar ze buitenlanders nogal eens scammen.
pi_189425346
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 01:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima plan.
japanners staan erom bekend, dat zodra je er een biertje in doet, ze ineens super sociaal en vriendelijk worden. in tegenstelling tot het normale leven, waarin ze toch vrij gesloten zijn. veel extremer dan in korea, waar ik ook geweest ben.

overal leuke bars in tokyo, pas aleen op in shunjuku en roppongi, waar ze buitenlanders nogal eens scammen.
Ja die Afrikanen had je in HK ook overal. Doe ik lekker niks mee. :D Voorkeur heeft het om in Shibuya te gaan clubben, maar als ik niks geregeld krijg om met mensen te gaan dan doe ik denk ik aan de Tokyo pub crawl mee. Was me in HK super goed bevallen. Al vind ik het veel leuker om tussen de locals te staan.

Nu nog de komende weken goed wikitravel gaan doorlezen. Mn idee is om week 1 Tokyo, week 2 Osaka en Kyoto en week 3 waarschijnlijk Hiroshima met nog iets daar in de regio erbij te gaan doen. Vind het wel leuk om iets erbij te pakken nog waar minder westerlingen zijn, zoals Gyeongju in Korea, maar ga ik nog ff uitzoeken. Moet ook nog wat inlezen over Tokyo. Moet ook gaan uitzoeken welke arcadehallen ik heen kan en ik oude Tekkens enzo kan spelen.
pi_189425609
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 09:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja die Afrikanen had je in HK ook overal. Doe ik lekker niks mee. :D Voorkeur heeft het om in Shibuya te gaan clubben, maar als ik niks geregeld krijg om met mensen te gaan dan doe ik denk ik aan de Tokyo pub crawl mee. Was me in HK super goed bevallen. Al vind ik het veel leuker om tussen de locals te staan.

Nu nog de komende weken goed wikitravel gaan doorlezen. Mn idee is om week 1 Tokyo, week 2 Osaka en Kyoto en week 3 waarschijnlijk Hiroshima met nog iets daar in de regio erbij te gaan doen. Vind het wel leuk om iets erbij te pakken nog waar minder westerlingen zijn, zoals Gyeongju in Korea, maar ga ik nog ff uitzoeken. Moet ook nog wat inlezen over Tokyo. Moet ook gaan uitzoeken welke arcadehallen ik heen kan en ik oude Tekkens enzo kan spelen.
check Onomoshi, is mijn tip. of iets in die omgeving, de inland sea. een van de mooiste gebieden in japan.
in akihabara hebben de grote arcades oude tekken kasten. en Super Patato is een beroemde retro game shop/ arcade.
zo'n 17 jaar geleden heb ik veel geclubt in shibuya, love hill district, super cool. niet goedkoop, maar er zaten daar toen ook veel kleine sta/indrink barretjes, goedkoop. en je hebt zo contact.
ook liggen bij bars/hostels/platenwinkels etc vaak foldertjes met uitgaans agenda, wat je hier ook wel hebt.

en check shunjuku golden gai, een verscholen buurtje met steegjes, helemaal vol met barretjes en restaurants waar amper 6 mensen in kunnen. perfect voor barhoppen.
pi_189427057
quote:
99s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
Probeer ook een rondleiding bij Asahi, Kirin of een ander biermerk te regelen. Dat klinkt niet als speciaalbier, maar dat blijken ze er wel te hebben.

Ik heb bijvoorbeeld deze gedaan in de buurt van Osaka: https://www.asahibeer.co.jp/brewery/language/english/#Suita

Je krijgt dan geheel gratis een rondleiding, een cursus bier inschenken ( ja, echt :') ) en mag in precies twintig minuten drie halve liters opdrinken (minder mag ook) en wat zoutjes opeten.

In Tokyo heb je dit wat prijzige biercafé van Asahi: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Asahi_Beer_Hall met aardig uitzicht en goede snacks.

En als je op Hokkaido belandt, dan uiteraard naar de Sapporo brouwerij.
pi_189428525
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 09:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

check Onomoshi, is mijn tip. of iets in die omgeving, de inland sea. een van de mooiste gebieden in japan.
in akihabara hebben de grote arcades oude tekken kasten. en Super Patato is een beroemde retro game shop/ arcade.
zo'n 17 jaar geleden heb ik veel geclubt in shibuya, love hill district, super cool. niet goedkoop, maar er zaten daar toen ook veel kleine sta/indrink barretjes, goedkoop. en je hebt zo contact.
ook liggen bij bars/hostels/platenwinkels etc vaak foldertjes met uitgaans agenda, wat je hier ook wel hebt.

en check shunjuku golden gai, een verscholen buurtje met steegjes, helemaal vol met barretjes en restaurants waar amper 6 mensen in kunnen. perfect voor barhoppen.
Onomichi? Ziet er vet uit op foto's, lijkt bijna Mediterraans. Goede tip, is goed te doen ook vanuit de Hiroshima regio.

Akihabara moet ik sowieso eens doorheen lopen, heel benieuwd naar de Japanofielen die daar rondlopen, voor mij een attractie op zich. Vind sowieso het interessantst aan reizen (naast het eten) de mensen en bepaalde toeristische groepen horen daar ook bij, heel curieus. :D

Las iets over dat Mikado bekend staat om de vechtspellen, worden ook vaak toernooien gehouden, daar misschien ff een rondje lopen.

Die barretjes/izakayas lijken me echt super, helemaal in mn straatje. Golden gai zag er ook extreem vet uit op video's. Zou in Nederland nooit in mn eentje in een bar gaan zitten of iets, maar daar kan dat prima lijkt me.

Heb ook alvast wat berekeningen gemaakt, maar het is bijna zeker voor mij dat zo'n JR pass me geld gaat besparen, dus die haal ik en laat ik mn 2e of 3e dag ingaan, dat ik de rest van mn reis die kan gebruiken. Kan ik vanuit Tokyo en Osaka evt. nog wat dagtrips doen zonder teveel te hoeven plannen. Althans als ik het goed begrepen heb kan je met zo'n pas gewoon op de bonnefooi op zo'n shinkansen ergens heen stappen (op die twee snelste na)

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Probeer ook een rondleiding bij Asahi, Kirin of een ander biermerk te regelen. Dat klinkt niet als speciaalbier, maar dat blijken ze er wel te hebben.

Ik heb bijvoorbeeld deze gedaan in de buurt van Osaka: https://www.asahibeer.co.jp/brewery/language/english/#Suita

Je krijgt dan geheel gratis een rondleiding, een cursus bier inschenken ( ja, echt :') ) en mag in precies twintig minuten drie halve liters opdrinken (minder mag ook) en wat zoutjes opeten.

In Tokyo heb je dit wat prijzige biercafé van Asahi: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Asahi_Beer_Hall met aardig uitzicht en goede snacks.

En als je op Hokkaido belandt, dan uiteraard naar de Sapporo brouwerij.
Klinkt een beetje als de Guinness tour in Dublin. Wel geinig als ik in de buurt ben! Zag al wat microbrouwerijen ook voorbij komen, dat lijkt me heel interessant ook om te zien en een biertje te doen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Kerftminister op 14-10-2019 13:56:44 ]
pi_189429158
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:48 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Onomichi? Ziet er vet uit op foto's, lijkt bijna Mediterraans. Goede tip, is goed te doen ook vanuit de Hiroshima regio.

Akihabara moet ik sowieso eens doorheen lopen, heel benieuwd naar de Japanofielen die daar rondlopen, voor mij een attractie op zich. Vind sowieso het interessantst aan reizen (naast het eten) de mensen en bepaalde toeristische groepen horen daar ook bij, heel curieus. :D

Las iets over dat Mikado bekend staat om de vechtspellen, worden ook vaak toernooien gehouden, daar misschien ff een rondje lopen.

Die barretjes/izakayas lijken me echt super, helemaal in mn straatje. Golden gai zag er ook extreem vet uit op video's. Zou in Nederland nooit in mn eentje in een bar gaan zitten of iets, maar daar kan dat prima lijkt me.

Heb ook alvast wat berekeningen gemaakt, maar het is bijna zeker voor mij dat zo'n JR pass me geld gaat besparen, dus die haal ik en laat ik mn 2e of 3e dag ingaan, dat ik de rest van mn reis die kan gebruiken. Kan ik vanuit Tokyo en Osaka evt. nog wat dagtrips doen zonder teveel te hoeven plannen. Althans als ik het goed begrepen heb kan je met zo'n pas gewoon op de bonnefooi op zo'n shinkansen ergens heen stappen (op die twee snelste na)
[..]
ja ochomishi, tegen de bergen opgebouwd. je kan ergens met een kabelbaan omhoog, uitzicht, en dan leuke wandeling naar beneden. prima als dagtochtje, inderdaad.

akihabara is hilarisch. je kijkt je ogen uit. en als je niet oppast, ben je al je geld daar kwijt, te veel leuke dingen, haha..
mikado ken ik niet. kan je nog wel nakano broadway aanraden, alsje tijd hebt en dat soort dingen eht leuk vind. na akihabara het tweede nerd paradijs, eigenlijk. meerdere verdiepingen in een jaren 80 mall, en minder toeristen, dus wat echter.

die jr pass haal je er ruimschoots uit, als je treint naar kyoto-osaka-hiroshima en terug.
je kan inderdaad gewoon op de shinkansen stappen, mits hij niet overvol is natuurlijk, maar dat is meestal niet het geval. anders neem je gewoon de volgende. wel opletten dat je niet in reservation of green cars (eerste klas) gaat zitten, en een aantal van de allersnelste treinen mag je ook niet in. maar die info krijg je wel als je de pas koopt. van tevoren kopen, trouwens, in nederland.
pi_189459676
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ochomishi, tegen de bergen opgebouwd. je kan ergens met een kabelbaan omhoog, uitzicht, en dan leuke wandeling naar beneden. prima als dagtochtje, inderdaad.

akihabara is hilarisch. je kijkt je ogen uit. en als je niet oppast, ben je al je geld daar kwijt, te veel leuke dingen, haha..
mikado ken ik niet. kan je nog wel nakano broadway aanraden, alsje tijd hebt en dat soort dingen eht leuk vind. na akihabara het tweede nerd paradijs, eigenlijk. meerdere verdiepingen in een jaren 80 mall, en minder toeristen, dus wat echter.

die jr pass haal je er ruimschoots uit, als je treint naar kyoto-osaka-hiroshima en terug.
je kan inderdaad gewoon op de shinkansen stappen, mits hij niet overvol is natuurlijk, maar dat is meestal niet het geval. anders neem je gewoon de volgende. wel opletten dat je niet in reservation of green cars (eerste klas) gaat zitten, en een aantal van de allersnelste treinen mag je ook niet in. maar die info krijg je wel als je de pas koopt. van tevoren kopen, trouwens, in nederland.
Ga ik misschien zondag ff kopen. Qua die info ben ik helemaal ingelezen, heb heel wikitravel over Japan al doorgenomen en natuurlijk alles hier. Alles wat relevant is voor mij iig. Lees ook allemaal dingen over het aanpassen van jezelf qua kleding en gedrag enzo, dat vind ik wat minder interessant. Ik ga me hetzelfde kleden als ik hier zou doen hoor. :D Qua gedrag lijkt het me allemaal niet zo moeilijk wat normaal doen is, al hebben van die luide Amerikanen daar wat meer moeite mee begrijp ik.

Anyways nu begint het leuke werk (lekker op tijd 2,5 week van te voren :D) om leuke plekken enzo uit te zoeken. Takachiho Gorge interesseert me. Iemand hier bekend mee? Weet nog niet zeker of ik erheen wil, maar zit na te denken op welke manier dit een goede optie zou zij. Misschien 1 nacht daar in de buurt verblijven of in een dichtbijzijnde stad verblijven en met de bus heen gaan, maar de busschemas die ik zien komen niet met elkaar overeen.

Verder gebruik ik dan vaak van die travel vlogs, maar ik merk al gelijk dat wanneer je een beetje buiten de begaande paden wil gaan dat er al gelijk veel minder content is. _O- Bamboebossen buiten Arashiyama om zoeken is ook niet heel makkelijk. Maakt het wel leuk ook weer.
pi_189462515
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:03 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ga ik misschien zondag ff kopen. Qua die info ben ik helemaal ingelezen, heb heel wikitravel over Japan al doorgenomen en natuurlijk alles hier. Alles wat relevant is voor mij iig. Lees ook allemaal dingen over het aanpassen van jezelf qua kleding en gedrag enzo, dat vind ik wat minder interessant. Ik ga me hetzelfde kleden als ik hier zou doen hoor. :D Qua gedrag lijkt het me allemaal niet zo moeilijk wat normaal doen is, al hebben van die luide Amerikanen daar wat meer moeite mee begrijp ik.

Anyways nu begint het leuke werk (lekker op tijd 2,5 week van te voren :D) om leuke plekken enzo uit te zoeken. Takachiho Gorge interesseert me. Iemand hier bekend mee? Weet nog niet zeker of ik erheen wil, maar zit na te denken op welke manier dit een goede optie zou zij. Misschien 1 nacht daar in de buurt verblijven of in een dichtbijzijnde stad verblijven en met de bus heen gaan, maar de busschemas die ik zien komen niet met elkaar overeen.

Verder gebruik ik dan vaak van die travel vlogs, maar ik merk al gelijk dat wanneer je een beetje buiten de begaande paden wil gaan dat er al gelijk veel minder content is. _O- Bamboebossen buiten Arashiyama om zoeken is ook niet heel makkelijk. Maakt het wel leuk ook weer.
je kan veel ook ter plekke uitvinden. bij elk lokaal station zit wel een tourist info kantoortje. zekr in de kleine plaatsjes, helpen die je overdreven goed.

qua gedrag, ja er zijn veel regeltjes daarin. maar als je toerist bent, verwacht niemand echt van je dat je ze kent. leidt soms wel tot hilarische, soms frustrerende situaties, maar dat is ook leuk, toch..
pi_189462929
O absoluut. Daar houd ik juist van. :D Was toen in Korea ook geweldig, supertijd gehad. Helpt ook wel mee dat ik al behoorlijk wat gereisd heb in Azië, waaronder in Taiwan en Korea, die plekken hebben toch wel redelijk wat gelijkenissen met Japan alsnog.

En wat betreft plekken inderdaad, zo heb ik het de afgelopen zomer in HK ook gedaan, toen had ik echt helemaal niks voorbereid. _O- Beste twee weken van mn leven gehad. Sprak geen woord Kantonees ook. _O- Kan nu iig wel wat woorden Japans van wat YouTube kanalen. Vooral Kimagure Cook kijk ik veel.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:40:48 #154
28167 matthijst
pi_189463532
Geboekt voor eind maart. Eerst 5 nachten in Beijing, dan 4 in Osaka en 8 in Tokio.

Vorige keer combi met Seoul gedaan, wel leuk op weg naar Japan *O*
pi_189531866
JR Pass besteld :D

Nu nog proberen de komende twee weken nog wat info op te zoeken over plekken die me leuk lijken te bezoeken, misschien dat ik een paar dagen Kyushu mee pak.
pi_189772434
Ik kom hier ook even vragen om advies. Mijn vriendin en ik willen graag naar Japan maar we zijn helaas gebonden aan schoolvakanties. We zitten er over te denken om tijdens de Meivakantie 10 dagen naar Japan te gaan. Van 25 April tot 5 Mei. Ik lees nu echter dat op 29 Mei de Golden week begint. Is het dan de moeite waard om te gaan of is het dan de gehele week al erg druk?

We zitten er over te denken om te beginnen in Kyoto en dan op 29 Mei naar Tokyo te reizen.
Of zou het beter zijn om de gehele reis in Tokyo te verblijven en dan vanuit daar wat dagtripjes te doen (bijv. Hakone)?
pi_189772878
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:22 schreef Waelreyad het volgende:
Ik kom hier ook even vragen om advies. Mijn vriendin en ik willen graag naar Japan maar we zijn helaas gebonden aan schoolvakanties. We zitten er over te denken om tijdens de Meivakantie 10 dagen naar Japan te gaan. Van 25 April tot 5 Mei. Ik lees nu echter dat op 29 Mei de Golden week begint. Is het dan de moeite waard om te gaan of is het dan de gehele week al erg druk?

We zitten er over te denken om te beginnen in Kyoto en dan op 29 Mei naar Tokyo te reizen.
Of zou het beter zijn om de gehele reis in Tokyo te verblijven en dan vanuit daar wat dagtripjes te doen (bijv. Hakone)?
Japan staat bij ons ook nog op het programma en net als jou staan Tokyo en Kyoto ver bovenaan op het ''verlanglijstje'', maar ik zou 10 dagen zelf echt te weinig vinden voor beide steden, ook rekening houdende met jetlag aan het begin van je vakantie. Als je 10 dagen gaat zou ik gewoon lekker Tokyo doen met dagtripje(s) inderdaad. Ik zou voor allebei toch minimaal 12-14 volle dagen willen hebben denk ik.
pi_189775106
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Japan staat bij ons ook nog op het programma en net als jou staan Tokyo en Kyoto ver bovenaan op het ''verlanglijstje'', maar ik zou 10 dagen zelf echt te weinig vinden voor beide steden, ook rekening houdende met jetlag aan het begin van je vakantie. Als je 10 dagen gaat zou ik gewoon lekker Tokyo doen met dagtripje(s) inderdaad. Ik zou voor allebei toch minimaal 12-14 volle dagen willen hebben denk ik.
Och zo lang duurt het niet om met de trein van Tokio naar Kyoto te gaan. Ja het is gehaast maar ik zou het zelf toch allebei doen..
pi_189775807
Tokyo en omgeving kon ik het zo een week volhouden, zoveel is daar te doen. Met Kyoto had ik dat minder, daar was ik veel sneller 'uitgekeken'. Ik had het na 5 tempels wel gezien zeg maar.

Kyoto is daarentegen ook prima te combineren met Osaka, is volgens mij nog geen uur met de trein.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_189776131
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 22:22 schreef Waelreyad het volgende:

Ik vond 10 dagen ruim voldoende voor beide steden, en met de trein ben je in een paar uur van Tokio naar Kyoto, houd er rekening mee dat de golden week zeeeer druk is. Hotel zou ik dan zekeer reserveren ruim tevoren.
pi_189777469
Bedankt voor alle adviezen. Aangezien golden week vanaf 29 April begint, is het dan zo dat het in de 3 dagen ervoor nog wel redelijk rustig is in Kyoto en omgeving? Wij komen de 26e namelijk aan, ik dacht als we dan beginnen in Kyoto, en dan de 29e richting Tokyo gaan we juist tegen de stroom in?
  maandag 4 november 2019 @ 14:12:09 #162
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189780502
Queer Eye Tokyo gekeken afgelopen weekend.
Blijft een bizarre cultuur.

Wel leuk om herkenbare plekken te zien O+
L'Amour menaçant:
  Redactie Games zaterdag 9 november 2019 @ 17:25:56 #163
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_189867329
pi_189876410
Eerste week bijna gehad, had 2 tot 3 dagen nodig om te acclimatiseren. Ook omdat ik solo reis en daar blijkbaar altijd even aan moet wennen. Met wat locals gemeet, mooie stapavond gehad in Shinjuku en geëxploreerd in Shinjuku, Shibuya, Odaiba, Asakusa, Ginza, Tsukiji, Akihabara, Meguro en rond de Tokyo Dome. Grootste deel van mn 'to eat' list gehad al. Ben fan van udon met tempura ontbijt bij Hanamaru geworden :D

Vandaag had ik nog 1 dag Tokyo, meeste wel gezien wat ik wilde zien, dus Mt. Takao bezocht. Nu even wat eten en speciaalbiertochtje doen dichtbij mijn hotel in Kanda en morgen naar Osaka!
pi_189877450
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:37 schreef Waelreyad het volgende:
Bedankt voor alle adviezen. Aangezien golden week vanaf 29 April begint, is het dan zo dat het in de 3 dagen ervoor nog wel redelijk rustig is in Kyoto en omgeving? Wij komen de 26e namelijk aan, ik dacht als we dan beginnen in Kyoto, en dan de 29e richting Tokyo gaan we juist tegen de stroom in?
Je bent gek! Nee echt- waarom die week? Je onderschat het hoor. Je gaat ook direct mega over de kop betalen. Tegen de stroom in gaat niet op. het stroomt alle kanten op! Je moet je maar bedenken: Als heel Nederland tegelijk maar 1 week per jaar vakantie heeft en iedereen gaat alleen op vakantie in eigen land. Zou je dan ook naar de efteling gaan? En naar zandvoort?

Als je dan toch perse wil gaan dan idd zoals tote zegt nu alles al vast leggen. Eigenlijk al vrij laat maar zorg dat je overal reserveringen voor hebt. Weinig ruimte voor spontaniteit in die tijd.
pi_189884591
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:37 schreef Waelreyad het volgende:
Ik ben drie keer met Golden Week in Japan geweest en wat jij voorstelt is inderdaad het beste. De dagen voor Golden Week zijn rustig in Kyoto en Nara. Tokyo op Keizerdag en Kinderdag is zowat verlaten dus ideaal voor sightseeing in Tokyo. Check wel even de openingstijden. Denk er alleen niet aan om dan naar Hakone, Nikko of Disney te gaan, tenzij je nu al gereserveerd hebt.
  zondag 10 november 2019 @ 20:09:25 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189884798
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 02:24 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Och zo lang duurt het niet om met de trein van Tokio naar Kyoto te gaan.
Het was als ik het me goed herinner slechts 2 uur met de Shinkansen en die is op zich al een belevenis.
  zondag 10 november 2019 @ 20:10:07 #168
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189884826
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 07:13 schreef polariteit het volgende:
Tokyo en omgeving kon ik het zo een week volhouden, zoveel is daar te doen. Met Kyoto had ik dat minder, daar was ik veel sneller 'uitgekeken'. Ik had het na 5 tempels wel gezien zeg maar.

Kyoto is daarentegen ook prima te combineren met Osaka, is volgens mij nog geen uur met de trein.
Uurtje met de Thunderbird :P Vergeet Nara niet (half uurtje van Kyoto, heel dorp vol met hertjes. Wel redelijk toeristisch)
pi_189885423
quote:
2s.gif Op zondag 10 november 2019 20:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Uurtje met de Thunderbird :P Vergeet Nara niet (half uurtje van Kyoto, heel dorp vol met hertjes. Wel redelijk toeristisch)
Nara is idd ook wel mooi. Oppassen met die hertjes, ze beroven je zo van je eten :p
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 11 november 2019 @ 13:43:49 #170
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189893994
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:31 schreef polariteit het volgende:

[..]

Nara is idd ook wel mooi. Oppassen met die hertjes, ze beroven je zo van je eten :p
Ik zal het beeld van 2 gillende rennende meisjes over t grasveld met een hert er achteraan denderend nooit vergeten :D
L'Amour menaçant:
  maandag 11 november 2019 @ 14:21:16 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_189894300
Ik heb vijf maanden in Tokyo gezeten en nog lang niet alles gezien. Kyoto was ik na twee dagen wel klaar mee. Ik vond de omgeving (Nara, Fushimi Inari) veel interessanter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189896806
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:11 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je bent gek! Nee echt- waarom die week? Je onderschat het hoor. Je gaat ook direct mega over de kop betalen. Tegen de stroom in gaat niet op. het stroomt alle kanten op! Je moet je maar bedenken: Als heel Nederland tegelijk maar 1 week per jaar vakantie heeft en iedereen gaat alleen op vakantie in eigen land. Zou je dan ook naar de efteling gaan? En naar zandvoort?

Als je dan toch perse wil gaan dan idd zoals tote zegt nu alles al vast leggen. Eigenlijk al vrij laat maar zorg dat je overal reserveringen voor hebt. Weinig ruimte voor spontaniteit in die tijd.
Nou, we kunnen de komende jaren alleen in deze periode gaan, wegens het werk van mijn vriendin.
Daarnaast wordt het pas druk vanaf 2 Mei, volgens deze website: https://www.japan-guide.com/e/e2282.html .Wij landen al op 26 April in Osaka, dus hebben we 4 dagen in Kyoto en een reisdag naar Tokyo voordat Golden week begint. Op 2 Mei zitten we al in Tokyo, Ik lees juist dat Tokyo zelf juist rustiger is tijdens GW omdat iedereen juist de stad verlaat, is dit niet het geval dan? We hebben de hotels trouwels al vastgelegd.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik ben drie keer met Golden Week in Japan geweest en wat jij voorstelt is inderdaad het beste. De dagen voor Golden Week zijn rustig in Kyoto en Nara. Tokyo op Keizerdag en Kinderdag is zowat verlaten dus ideaal voor sightseeing in Tokyo. Check wel even de openingstijden. Denk er alleen niet aan om dan naar Hakone, Nikko of Disney te gaan, tenzij je nu al gereserveerd hebt.
Ja inderdaad, we willen voor die tijd o.a. naar Nara en Kyoto zelf ontdekken. Ik ga er vanuit dat Hakone en Nikko niet haalbaar zijn, we willen eigenlijk in die 5 dagen vooral Tokyo zelf zien. Ik denk dat je je prima 5 dagen kunt vermaken in Tokyo toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Waelreyad op 11-11-2019 18:20:36 (spelling) ]
pi_189898233

Hoppa! En niet eens alles wat ik kon vinden :D
pi_189900180
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:10 schreef Waelreyad het volgende:

[..]

Ja inderdaad, we willen voor die tijd o.a. naar Nara en Kyoto zelf ontdekken. Ik ga er vanuit dat Hakone en Nikko niet haalbaar zijn, we willen eigenlijk in die 5 dagen vooral Tokyo zelf zien. Ik denk dat je je prima 5 dagen kunt vermaken in Tokyo toch?
Dat ligt er aan wat jullie leuk vinden, maar je kan je er zeker wel een week vermaken met alleen een beetje rondkijken en eten.
pi_189902962
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:21 schreef speknek het volgende:
Ik heb vijf maanden in Tokyo gezeten en nog lang niet alles gezien. Kyoto was ik na twee dagen wel klaar mee. Ik vond de omgeving (Nara, Fushimi Inari) veel interessanter.
ik vind kyoto erg leuk. de tempels wordt je snel zat, als je alles afgaat. maar de rest van de stad is mooi. vaak nog oud, wat zeldzaam is in japan. pak de volgende keer de fiets, of een lokaal treintje naar buitenwijken. echt wat je op fotos van voor de oorlog ziet.
en die tempels kom je toch wel tegen, waar je ook gaat.
pi_189904670
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 19:36 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]

Haha dat is herkenbaar
Nadat ik ooit 1 uur lang ofzo die KitKat winkel in Tokyo station had liggen zoeken liep ik naar buiten met een tasje vol met KitKats, de schade bedroeg ongeveer 50 euro :’)
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:19:12 #177
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189905220
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:

Euhm, voor bepaalde type Shinkansen heb je een apart kaartje nodig. de JR pass geldt daar niet. Dus zomaar op een Shinkansen stappen zou ik ook weer niet doen.

quote:
JAPAN RAIL PASS cannot be used for travel on NOZOMI and MIZUHO trains on the Tokaido, Sanyo, and Kyushu Shinkansen lines.
(zelf toevallig op de Nozomi trein gereisd van Tokyo naar Kyoto).
pi_189905478
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Euhm, voor bepaalde type Shinkansen heb je een apart kaartje nodig. de JR pass geldt daar niet. Dus zomaar op een Shinkansen stappen zou ik ook weer niet doen.
[..]

(zelf toevallig op de Nozomi trein gereisd van Tokyo naar Kyoto).
ja dat zei ik toch.
pi_189914564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:23 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Haha dat is herkenbaar
Nadat ik ooit 1 uur lang ofzo die KitKat winkel in Tokyo station had liggen zoeken liep ik naar buiten met een tasje vol met KitKats, de schade bedroeg ongeveer 50 euro :’)
±100 euro hier... :@
pi_189914923
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:03 schreef Qunix het volgende:

[..]

±100 euro hier... :@
zo een vermoeden had ik al ;)
pi_189933810
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 19:36 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]

Haha kolere!

Nu moet je natuurlijk wel een uitgebreid smaakte test doen en daar een verslag van maken :D :P
pi_190048222
Zit nu in Kumamoto, ov hier in de regio behoorlijk overschat. Dagtrip Takachiho is al een groot rood kruis doorheen. _O- zit hier nog morgen en dan zaterdag Nagasaki, dat wordt een stuk makkelijker denk ik. :D
pi_190048236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:35 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu in Kumamoto, ov hier in de regio behoorlijk overschat. Dagtrip Takachiho is al een groot rood kruis doorheen. _O- zit hier nog morgen en dan zaterdag Nagasaki, dat wordt een stuk makkelijker denk ik. :D
:D
Niet overal in Japan kan het net zo goed als in de grote steden. Het ov valt wel tegen op het platteland. Maar wel voldoende treinverbindingen met heel veel dorpen en gehuchten. Met de streekbussen zou ik hetzelfde verwachten als in NL qua frequentie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 21-11-2019 08:38:03 ]
  donderdag 21 november 2019 @ 10:57:31 #184
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190049609
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

:D
Niet overal in Japan kan het net zo goed als in de grote steden. Het ov valt wel tegen op het platteland. Maar wel voldoende treinverbindingen met heel veel dorpen en gehuchten. Met de streekbussen zou ik hetzelfde verwachten als in NL qua frequentie.
Met de bus van Motohakone naar de Fuji meren was ook een drama met t OV :D
Zo'n slingerende bus die er uuuuuuuren over deed, en de laatste bus van Hakone naar Motohakone was om 21:00, dus je moest ook nog super op tijd terug.

Dat was echt een weggegooide dag. Uren heen, uurtje meer, uren terug :')
Maar wel lol gehad.
L'Amour menaçant:
pi_190115746
Ben weer full circle. Terug in Tokyo zojuist na 1250km trein vanuit Nagasaki. Merk gelijk weer dat Tokyo mijn minst favoriete stad is waar ik ben verbleven. Lastig uit te leggen waarom, maar mis op plekken de authenticiteit en passie die er in de andere steden meer is.

Ben 1 week Tokyo geweest, 1 week Osaka, 3 dagen Hiroshima, 3 dagen Kumamoto en 2 dagen Nagasaki. Over het algemeen was mijn plan om overdags dingen te gaan doen, dan douchen in hotel, eten om vervolgens vaak een speciaalbiercafe op te zoeken en dan wel te zien wat het wordt. Echt hele leuke avonden gehad. Kumamoto in Voyager geweest, die tent is echt geweldig. Zouden sluiten om 1, maar uiteindelijk tot 3 gezeten met 2 locals en de barman. (Die me meerdere keren vertelde dat die me nogal kawaii vond, hij is namelijk gay _O-)

Gisteren in Nagasaki ook lekker op de bonnefooi bij zo'n staancafe gaan staan en na een uurtje komen dan mooie gesprekken los. Stond blijkbaar nog een bekende Japanner die ik natuurlijk niet kende. Stond ff met hem te lullen, spreekt vloeiend Engels, begonnen meiden dit gillend te filmen omdat hij zo'n type Dave Roelvink celebrity is.

Ondanks de taalbarrière echt mooie gesprekken gehad. Ook mooi was toen ik via Google Maps bij een sushitent in Kumamoto aankwam, waar de eigenares via een vertaalapparaat met me praatte. Vroeg ze wat ik wilde, dus ik gokkend om een omakase gevraagd, toen kreeg ik me toch een hoop goed spul.

In Tokyo tijdens het stappen in Shinjuku 2 Nederlanders leren kennen en daarmee de Osaka pub crawl gedaan een week later. Was ook een schandalige avond hahaha.

Ook in Hiroshima hoorde ik toevallig Nederlands praten in een barretje dus ook lekker bij die gasten gaan zitten. Ook toppers. Valt me toch op dat de Nederlanders in Japan allemaal heel erg prima zijn, itt veel andere westerse toeristen daar.

Echt een top tijd gehad. Morgen nog een hele dag Tokyo te goed, wordt vooral winkelen en in de avond met een vriendin van me hier nog wat eten.

Lijkt me wel leuk om een reisverslag te typen en hierop te zetten als er animo voor is. Na een solo reis toch wel lekker om al je gedachten te kunnen vastleggen.
pi_190116215
Ik dacht altijd dat Japan super veel natuur had, bergen, van die mysterieuze wouden, watervallen, maar lees altijd alleen maar over steden als bestemmingen. Zitten die mensen hele dag in de stad of is het dan heel makkelijk om de natuur als dagtrip op te zoeken?
pi_190116707
Als ik ooit naar Japan zou gaan, de natuur hoort erbij.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Redactie Games maandag 25 november 2019 @ 21:55:36 #188
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_190125191
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:41 schreef Kerftminister het volgende:
Ben weer full circle. Terug in Tokyo zojuist na 1250km trein vanuit Nagasaki. Merk gelijk weer dat Tokyo mijn minst favoriete stad is waar ik ben verbleven. Lastig uit te leggen waarom, maar mis op plekken de authenticiteit en passie die er in de andere steden meer is.

Ben 1 week Tokyo geweest, 1 week Osaka, 3 dagen Hiroshima, 3 dagen Kumamoto en 2 dagen Nagasaki. Over het algemeen was mijn plan om overdags dingen te gaan doen, dan douchen in hotel, eten om vervolgens vaak een speciaalbiercafe op te zoeken en dan wel te zien wat het wordt. Echt hele leuke avonden gehad. Kumamoto in Voyager geweest, die tent is echt geweldig. Zouden sluiten om 1, maar uiteindelijk tot 3 gezeten met 2 locals en de barman. (Die me meerdere keren vertelde dat die me nogal kawaii vond, hij is namelijk gay _O-)

Gisteren in Nagasaki ook lekker op de bonnefooi bij zo'n staancafe gaan staan en na een uurtje komen dan mooie gesprekken los. Stond blijkbaar nog een bekende Japanner die ik natuurlijk niet kende. Stond ff met hem te lullen, spreekt vloeiend Engels, begonnen meiden dit gillend te filmen omdat hij zo'n type Dave Roelvink celebrity is.

Ondanks de taalbarrière echt mooie gesprekken gehad. Ook mooi was toen ik via Google Maps bij een sushitent in Kumamoto aankwam, waar de eigenares via een vertaalapparaat met me praatte. Vroeg ze wat ik wilde, dus ik gokkend om een omakase gevraagd, toen kreeg ik me toch een hoop goed spul.

In Tokyo tijdens het stappen in Shinjuku 2 Nederlanders leren kennen en daarmee de Osaka pub crawl gedaan een week later. Was ook een schandalige avond hahaha.

Ook in Hiroshima hoorde ik toevallig Nederlands praten in een barretje dus ook lekker bij die gasten gaan zitten. Ook toppers. Valt me toch op dat de Nederlanders in Japan allemaal heel erg prima zijn, itt veel andere westerse toeristen daar.

Echt een top tijd gehad. Morgen nog een hele dag Tokyo te goed, wordt vooral winkelen en in de avond met een vriendin van me hier nog wat eten.

Lijkt me wel leuk om een reisverslag te typen en hierop te zetten als er animo voor is. Na een solo reis toch wel lekker om al je gedachten te kunnen vastleggen.
Ik heb zelf een reisverslag bijgehouden gewoon in zo'n dagboek van Moleskine, gewoon op papier. Offline, lekker voor mezelf. Heeft ook wel wat om later weer door terug te bladeren. 2 Maanden door Japan, best wel weer leuk om na lange tijd door te lezen.
pi_190128449
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 14:13 schreef Funk__Doc het volgende:
Ik dacht altijd dat Japan super veel natuur had, bergen, van die mysterieuze wouden, watervallen, maar lees altijd alleen maar over steden als bestemmingen. Zitten die mensen hele dag in de stad of is het dan heel makkelijk om de natuur als dagtrip op te zoeken?
Meestal wel. Heb zelf dagtrips naar o.a. Mt Takao, Miyajima, Mt Aso en Onomichi gedaan. Takachiho stond ook op de agenda maar vereistte helaas meer planning. Maar hetgeen is dat ik in 3,5 week helemaal van Tokyo naar de absolute westkust van Japan ben gegaan en weer terug, was zeker goed te doen, maar betekende wel dat ik natuurlijk veel in steden was, wat ik prima vind.

Maar bijvoorbeeld alleen Kyushu kan je echt al 3 weken voor uit trekken. Mt Aso, Kagoshima, Beppu, die onsens dichtbij Aso, Takachiho, dat natuureiland onder Kagoshima, eilanden aan de westkust. Wil sowieso nog wel eens terug keren voor Kyushu.
pi_190128497
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 13:41 schreef Kerftminister het volgende:

Naar huis ten bosch geweest in nagasaki? Vond ik echt hilarisch.

Wat deden andere westerse toeristen verkeerd btw?
pi_190218493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 05:13 schreef RipCity het volgende:

[..]

Naar huis ten bosch geweest in nagasaki? Vond ik echt hilarisch.

Wat deden andere westerse toeristen verkeerd btw?
Nee helaas niet, kostte 7000 yen dat vond ik wel heel erg gortig. Efteling is 2x zo goedkoop. In plaats van dat maar naar Mt Inasa gegaan, gratis en misschien nog wel mooier.

Westerse toeristen, nja Duitsers en Engelsen nooit last van, maar Fransen zijn Fransen, daar heb ik altijd problemen mee. Extreem asociale lui, de Chinezen van Europa. Verder allemaal van die rare gasten met blauwe en groen geverfde haren en anime truien aan die alles bij elkaar lopen te schreeuwen, van die Youtube vlog types die dan moeten laten zien hoe DANGEROUS en WEIRD alles is. Die verknallen soms wel een beetje de ervaring.

Wat houd ik trouwens van die izakaya cultuur. Nu ik terug ben in Nederland realiseer ik me dat nog meer. Geweldig man, maar goed dat we dat niet hier hebben. Zou me een hoop geld kosten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kerftminister op 01-12-2019 19:06:26 ]
pi_190218608
Je kan inderdaad duidelijk zien wie een Chinees/Koreaan is en wie een Japanner is. Met name in Akihabara en Kyoto viel mij dat meerdere keren op.
pi_190232862
In Dotonbori al helemaal. Maar ik kan de talen ook wel uit elkaar houden. Spreek zelf nu ook een paar woordjes Japans en sowieso al Koreaans.
  Redactie Games woensdag 11 december 2019 @ 18:34:23 #194
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_190383426
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb een kickstarterproject van een Tokyo based fotograaf gesponsord.
Was al fan van z'n foto's en ik vind dit boek een leuke aandenking van m'n reis O+

https://www.liamwong.com/

Neon! *O*
Boek binnen sinds vandaag! Wat een prachtig materiaal staat erin.. _O_ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 11-12-2019 18:40:20 ]
  woensdag 11 december 2019 @ 18:57:51 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_190383905
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 16:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb een kickstarterproject van een Tokyo based fotograaf gesponsord.
Was al fan van z'n foto's en ik vind dit boek een leuke aandenking van m'n reis O+

https://www.liamwong.com/

Neon! *O*
Lekker laat, maar wooowww
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:30:25 #196
28167 matthijst
pi_190384551
Boek ook binnen 🙂
Dacht dat ik een normale versie besteld had, maar zat een tas bij en is gesigneerd.
Mooie foto's, maar ook wel ietwat eentonig met die filters. Wel leuk voor de heb.
  Redactie Games woensdag 11 december 2019 @ 20:51:30 #197
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_190386607
Mwoah het is niet alleen maar Cyberpunk Neon hoor..

donderdag 12 december 2019 @ 09:25:57 #198
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190392914
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Lekker laat, maar wooowww
Lekker laat, maar toevallig EXACT op de dag dat het boek is binnengekomen! :D
Gisteren lag ie, na in April gekickstart te zijn, dan eindelijk op de deurmat.
Erg mooi boek. Heel fel neon geprint ook, op glossy papier.

quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:34 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Boek binnen sinds vandaag! Wat een prachtig materiaal staat erin.. _O_ O+
Ah, NL wordt op dezelfde dag bediend! O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Ang3l op 12-12-2019 09:36:13 ]
L'Amour menaçant:
pi_190392945
Dit jaar voor het eerst sinds 2009 niet elk jaar naar Japan geweest. En volgend jaar waarschijnlijk ook niet. :'(

Vanaf 2021 wel weer jaarlijks. :)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:23:03 #200
28167 matthijst
pi_191343723
Ga over 7 1/2 week. We zouden eigenlijk eerst 5 dagen naar Beijing gaan, maar met die coronabende dat maar geannuleerd. We gaan nu 5 nachten naar Okayama, 4 Osaka, 8 Tokyo.
Had nog nooit van Okayama gehoord, maar ziet er wel leuk uit. Van daaruit gaan we dagtrips naar Hiroshima, Naoshima en Kurashki maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')