Ik ga er vanuit dat iedereen van de 4 overblijvers ondertussen wel weet wie de mol is en niemand meer verkeerd gokt. Dat het nu vooral een kwestie is van het meeste over de mol weten en dat er vooral tactisch tegen de anderen kandidaat-winnaars wordt gespeeld (vrijstellingen, pasvragen, etc...).
Het is uiteraard een tunnel als een andere, maar 't viel me toch op dat Elisabet op dat vlak grotendeels wordt genegeerd door de rest, alsof ze geen concurrente is (als hypothetische mol dan). Bij dat kunstwerk staat ze wat zenuwachtig te giechelen, maar zijn het Axel en Bas die staan te discussiëren over welk schilderij van de mol is, Elisabet is irrelevant. Bij die quizvragen zat ze uiteraard weer foute antwoorden te geven, maar dat lijkt iedereen normaal te vinden, hoort erbij. Ook bij die tunnels zijn ze vooral strategisch tegen elkaar bezig voor die pasvragen, dat Elisabet ondertussen ergens is verdwenen, daar ligt niemand echt wakker van. Bas merkt er is iets over op, maar vooral omdat hij lijkt te vrezen dat Axel iets achter houdt waar hij zelf voordeel uit kan halen. Elisabet verdwenen, Elisabet geld verloren, Elisabet heeft misschien pasvragen.... maakt hen weinig uit, want ze is eigenlijk geen bedreiging voor de eindwinst.
Het enige wat me aan haar doet twijfelen, is dat het er soms té dik bovenop ligt, ze verliest in vergelijking met de anderen echt heel veel geld. Ik denk wel dat het een erg intelligente vrouw is en dat de mogelijkheid bestaat dat ze absoluut het spel wil winnen, ook als daar 0 ¤ tegenover staat, al vind ik dat een rare tactiek. Wat voor zin heeft om 1 van de 10 als mol aan te duiden als iedereen gaat saboteren en geld wil verliezen? Dan heb je 10 mollen en wordt het volstrekt willekeurig gokken naar degene die dan toevallig door Gilles is aangeduid.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.