Dat is een foto ookquote:Op woensdag 10 april 2019 15:52 schreef LXIV het volgende:
Het is geen foto maar een plaatje op basis van meetgegevens
Nee JWT is uitgesteld.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:51 schreef kree het volgende:
is btw die nieuwe telescoop al in de lucht? hubble v2 zeg maar?
Zag er laatst een docu over en toen was het planning 2018
ah okquote:
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Webb_Space_Telescope#Missionquote:Op woensdag 10 april 2019 16:09 schreef kree het volgende:
[..]
ah okBen wel benieuwd met wat ze daar weer allemaal mee gaan uitvinden
Dit.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:52 schreef LXIV het volgende:
En een foto is wat?quote:Op woensdag 10 april 2019 15:52 schreef LXIV het volgende:
quote:
Ik denk dat hij bedoelt dat een foto gemaakt wordt door fotonen die een lichtgevoelige sensor raken. Deze foto is wss aan de hand van straling en dergelijke gemaakt, dus ander soort sensoren.quote:
De mysteries van de kosmosquote:Op zondag 10 maart 2019 16:38 schreef YuckFou het volgende:
alles, niets, nu, ooit en toen, allemaal menselijke begrippen die we hebben gevangen, gecreëerd of benoemd om de wereld om ons heen begrijpelijk te maken, maar al zijn we nog zo bovengemiddeld intelligent, afgezet tot onze andere planeet-mede-bewoners, we blijven beperkt tot wat ons brein toelaat, sommige geesten zijn flexibel en komen met theorieën over dit soort zaken, maar ik ben er heilig van overtuigd dat er zoveel meer is dan we kunnen bevatten...
Voor mij is de oersoep bijvoorbeeld, energie in z'n puurste vorm, hoe je dat meet of weet? Dat kunnen we niet, en daarom verzinnen we een plausibele oplossing omdat onze fantasie of beperking of mentale staat niet daar voorbij kan kijken.
Energie is niet niks, er is nooit niks geweest, er is altijd energie, overal alleen hoe die zich manifesteert bepaald hoe wij daar tegen aan kijken.
Ik geloof dat het voor ons zichtbare en wellicht meetbare deel van het heelal het gebied is waar er orde in de chaos heerst, erbuiten, wellicht als je door een zwart gat zou vliegen, heerst de chaos en is energie nog in z'n puurste vorm aanwezig, een vorm die wij nu niet, en wellicht nooit niet, zullen begrijpen.
Ik denk niet dat hij dat bedoelt, hij heeft geen idee wat een foton isquote:Op woensdag 10 april 2019 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat een foto gemaakt wordt door fotonen die een lichtgevoelige sensor raken. Deze foto is wss aan de hand van straling en dergelijke gemaakt, dus ander soort sensoren.
Maarja discutabel idd.
Waarom dan?quote:Op woensdag 10 april 2019 16:22 schreef -XOR- het volgende:
Hawking-straling waarnemen is de next frontier.
Lijkt me sterk dat ze die ooit gaan waarnemenquote:Op woensdag 10 april 2019 16:22 schreef -XOR- het volgende:
Hawking-straling waarnemen is de next frontier.
Om zijn entropie-vermoedens omtrent zwarte gaten te bevestigen. Niet dat het gaat lukken trouwens.quote:
quote:Op woensdag 10 april 2019 16:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Combinatie relativiteitstheorie en kwantummechanica.
Ah oke. En die entropie vermoedens bestaan uit dat er wél iets kan ontsnappen uit een zwart gat? Maar je denkt dat het praktisch onmogelijk is waar te nemen of denk je dat die straling niet daadwerkelijk uit het zwarte gat kan ontsnappen?quote:Op woensdag 10 april 2019 16:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om zijn entropie-vermoedens omtrent zwarte gaten te bevestigen. Niet dat het gaat lukken trouwens.
Nee heeft te maken met het ene deel van een deeltje dat wel over de rand het gat indenderd en het andere deel van het deeltje er nog bij weg kon komen.quote:Op woensdag 10 april 2019 16:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Ah oke. En die entropie vermoedens bestaan uit dat er wél iets kan ontsnappen uit een zwart gat? Maar je denkt dat het praktisch onmogelijk is waar te nemen of denk je dat die straling niet daadwerkelijk uit het zwarte gat kan ontsnappen?
watquote:Op woensdag 10 april 2019 16:53 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Nee heeft te maken met het ene deel van een deeltje dat wel over de rand het gat inzenders en het andere deel an het deeltje er nog bij weg kon komen.
Het is meer dat je spelling nogal vaag isquote:Op woensdag 10 april 2019 16:56 schreef Mickytjuh het volgende:
Ja dit is echt even een mini samenvatting in simpeletaal
laatste volg ik ff niet. Maar moet idd er ff wel wat meer simpele uitleg over hebben denkquote:Op woensdag 10 april 2019 16:56 schreef Mickytjuh het volgende:
Ja dit is echt even een mini samenvatting in simpeletaal
Hawkingstraling wordt in het algemeen verklaard met virtuele deeltjes. Door kwantumvacuümfluctuaties ontstaan paren van virtuele deeltjes (deeltjes met hun antideeltjes) nabij de waarnemingshorizon van het zwarte gat. Het kan zijn dat een van beide deeltjes in het gat valt, en daarbij voldoende energie opdoet om het paar reëel (niet-virtueel) te maken. Als dan het andere deeltje aan de zwaartekracht van het zwarte gat weet te ontsnappen, lijkt het van buiten af gezien, alsof het deeltje door het zwarte gat is uitgezonden. Dat deeltje neemt dan een deel van de energie van het deeltjespaar met zich mee.quote:Op woensdag 10 april 2019 16:57 schreef kree het volgende:
[..]
laatste volg ik ff niet. Maar moet idd er ff wel wat meer simpele uitleg over hebben denk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |