quote:Dat het niet goed gaat met de winkels van Hudson's Bay, is een understatement. Binnen twee jaar tijd werden er meer dan 15 winkels in ons land uit de grond gestampt. Met uiteraard het warenhuis aan het Amsterdamse Rokin als flagshipstore.
Volgens het Duitse zakenblad Wirtschaftswoche is het nu al gedaan met de pret. De warenhuizen draaien zo slecht dat volgens het blad een faillissement of in ieder geval sluiting meer dan voor de hand ligt. Dat stelt het weekblad op basis van documenten opgesteld door het Oostenrijkse moederbedrijf van Hudson's Bay.
Volgens de Duitsers blijkt daaruit dat in Nederland alleen de verliezen in 2028 tot een miljard euro kunnen oplopen als er niets gebeurt. Vorig jaar werd er al aanzienlijk verlies gedraaid. Verrassend is het allemaal niet dat het van oorsprong Canadese warenhuis geen voet aan de grond krijgt in een land waar V&D ten gronde ging en met De Bijenkorf de markt voor luxueuzere warenhuizen eigenlijk al verzadigd was.
Alle goede bedoelingen en kekke commercials ten spijt. Overigens voorspelde Quote 500-lid Ronny Rosenbaum de ondergang van het bedrijf al meer dan een jaar geleden. 'Die Hudson's Bay aan het Rokin kun je dichtspijkeren,' zei hij toen. Om te vervolgen: 'Wat ik ervan hoor is negatief. Ze komen met leuke formules, maar alles waar ze mee komen is er al. Wat heeft het nou voor een zin om Tommy Hilfiger te verkopen?' Tja, de vastgoedkoning heeft gesproken en gelijk gekregen.
La Place, ik kom er nooit maar het schijnt nogal een succes te zijn! Al heeft klacht.nl wel het één en ander aan klachten staan.... ook wel suffige waar de 'klant' een slaatje probeert uit te slaan met een gratis menu als oplossing...quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:11 schreef Aurelius het volgende:
Hudson's Bay in Leiden is ook altijd uitgestorven. Terwijl de La Place op de bovenste verdieping altijd druk is.
Met kleine kinderen is het wel makkelijk, anders kwam ik er ook niet.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:17 schreef Bocaj het volgende:
La Place, ik kom er nooit maar het schijnt nogal een succes te zijn! Al heeft klacht.nl wel het één en ander aan klachten staan.... ook wel suffige waar de 'klant' een slaatje probeert uit te slaan met een gratis menu als oplossing...
In Amsterdam zijn het in feite 3 panden met 3 ingangen. Hoe ze dat ooit zo bedacht hebben vind ik echt bizar.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De Hudson Bay in Amsterdam werd vooral gebruikt als doorgangetje naar een cafe aan de andere kant van het gebouw. Als je binnenkomt zie je personeel als bloedhonden opkijken *snuif*, een klant! en vervolgens verlaat je het gebouw snel weer aan de achterkant.
HB Amsterdam is idd dramatisch.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn het in feite 3 panden met 3 ingangen. Hoe ze dat ooit zo bedacht hebben vind ik echt bizar.
Ja vreemd idd. Maarja warenhuizen zijn volgens mij ook redelijk verleden tijd tenzij ze in een heel goedkoop of duur segment zitten. De bijenkorf doet het wel goed volgens mij, maar in Amsterdam komen daar Russen en Chinezen die letterlijk voor tienduizenden euro's aan dure tassen en juwelen kopen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn het in feite 3 panden met 3 ingangen. Hoe ze dat ooit zo bedacht hebben vind ik echt bizar.
wel handig, kunnen ze er straks gewoon drie winkels van makenquote:Op vrijdag 12 april 2019 10:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn het in feite 3 panden met 3 ingangen. Hoe ze dat ooit zo bedacht hebben vind ik echt bizar.
ahah dit zei ik in 2017 en het is ook uit gekomen. Denk dat er nog meer quotes zijn van mede Fok gebruikers die daadwerkelijk ook zijn uitgekomen.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:05 schreef KingRadler het volgende:
Hudson's bay zal net als de V&D worden er doorheen lopen en niks kopen.
quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij HB stonden bij iedere roltrap twee mensen personeel om je een goedemiddag te wensen, een beetje irritant als je drie roltrappen op moet.
Op het gevaar af dat er al een antwoord is. Je bedrijf staat met je goodwill op de balans voor (even voor het gemak) 100 euro. Een indicatie dat je bedrijf dus 100 euro waard is.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:38 schreef Cynix ® het volgende:
Even een tussendoorvraagje van een leek op dit gebied: waarom moet de HEMA zoveel afschrijven op goodwill?
"Heeft u een klantenkaart?"quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij HB stonden bij iedere roltrap twee mensen personeel om je een goedemiddag te wensen, een beetje irritant als je drie roltrappen op moet.
genotquote:Op vrijdag 12 april 2019 12:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
"Heeft u een klantenkaart?"
Nee
"Wilt u een klantenkaart?"
Nee
"Dan krijgt u ¤10 korting op een volgende aankoop. Ik zou hem nemen."
Ik niet
"Maar meneer...."
Als ik nou verdomme nog 1x nee moet zeggen reken ik helemaal niks meer af en ga ik wel naar een ander
Dat snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 12 april 2019 13:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat ik bij Hudson's Bay ook zo apart vind, is die enorme make-up afdeling. Wie denkt nou serieus dat je daar veel omzet mee kunt halen? Misschien werkt het bij Bijenkorf, maar je gaat zoiets toch niet 1 op 1 kopiëren?
Bij Bijenkorf krijg je ook persoonlijke aandacht, zeker als ze weten dat je een serieuze klant bent.quote:Op vrijdag 12 april 2019 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja vreemd idd. Maarja warenhuizen zijn volgens mij ook redelijk verleden tijd tenzij ze in een heel goedkoop of duur segment zitten. De bijenkorf doet het wel goed volgens mij, maar in Amsterdam komen daar Russen en Chinezen die letterlijk voor tienduizenden euro's aan dure tassen en juwelen kopen.
https://nos.nl/artikel/22(...)in-de-problemen.htmlquote:De introductie in Nederland is niet goed gegaan. "Wij begrijpen niet hoe Hudson's Bay naar Nederland is gekomen met zo weinig risicobewustzijn en kennis van de behoeftes van Nederlandse klanten." Ook sprak hij van hoge verliezen en zei hij dat fouten alleen met meer investeringen en een andere koers opgelost kunnen worden. Tot september 2018 was Hudson's Bay Nederland eigendom van het Canadese Hudson's Bay.
ze weten niet wat voor creditcard je in je zak hebt he.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Bij Bijenkorf krijg je ook persoonlijke aandacht, zeker als ze weten dat je een serieuze klant bent.
Net als in Harrod's, Londen overigens Waar de piccolo/liftbediende/roltrapwacht uiterst beleefd en zeer vriendelijk je de weg naar het toilet wijst, alsof je de koningin zelf bent, terwijl hij ook wel weet dat je gewoon weer een toerist bent van 'kijken, kijken, niet kopen' .
Hudson er uit, Karlstadt er in.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:30 schreef KingRadler het volgende:
Tegen de Duitse krant Handelsblatt zei de topman van Galeria Karstadt Kaufhof gisteren
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)in-de-problemen.html
Echt HEMA.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:42 schreef Postbus100 het volgende:
Nederland zoekt gewoon een down-to-earth warenhuis met niet te ingewikkelde spullen voor een gangbare prijs en aangename kwaliteit. Spullen die je soms nog kunnen verrassen. Denk ik.
Precies. Alleen dwalen die momenteel een beetje af\, met hun rare hebbedingetjes en gadgets. Beetje jammerquote:
Duidelijk. Bedankt.quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op het gevaar af dat er al een antwoord is. Je bedrijf staat met je goodwill op de balans voor (even voor het gemak) 100 euro. Een indicatie dat je bedrijf dus 100 euro waard is.
Als je bedrijf nu gekocht wordt voor 70, betekent dit dus dat die 100 er 30 teveel waren. Je moet dus derhalve je goodwill bijstellen met -30, en dat gaat direct in de kosten.
Dat doen Gamma, Praxis, Karwei, MM en Kruidvat ook al zo *****irritant!quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
"Heeft u een klantenkaart?"
Nee
"Wilt u een klantenkaart?"
Nee
"Dan krijgt u ¤10 korting op een volgende aankoop. Ik zou hem nemen."
Ik niet
"Maar meneer...."
Als ik nou verdomme nog 1x nee moet zeggen reken ik helemaal niks meer af en ga ik wel naar een ander
Of gewoon echt Galeria Kaufhof.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |