We wonen er net 2 dagen en we zijn er vanuit gegaan dat de badkamer niet op deze manier lekkage geeft. Ik vind ook dat wij daar niet vanuit hoeven gaan.quote:Op zondag 7 april 2019 20:28 schreef SOG het volgende:
Je wist dat de kitranden op bepaalde plekken vervangen moest worden. Waarom niet meteen gedaan dan?
Nogal wiedes dat er lekkages ontstaan als er een tegel los zit en kitranden vervangen moeten worden. Wat is er verborgen aan dan?
Nou liever dit dan een lekke leiding lijkt mij.quote:Op zondag 7 april 2019 20:35 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
We wonen er net 2 dagen en we zijn er vanuit gegaan dat de badkamer niet op deze manier lekkage geeft. Ik vind ook dat wij daar niet vanuit hoeven gaan.
Zeker.quote:Op zondag 7 april 2019 20:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nou liever dit dan een lekke leiding lijkt mij.
En eerder was dit niet te zien door jou of voor de bouwkundige?quote:Op zondag 7 april 2019 20:22 schreef hallolievekinderen het volgende:
Ons is nooit iets verteld over lekkage in de badkamer, wel kan ik zien dat er vaker lekkage geweest is, omdat er vocht plekken zitten op ongeveer dezelfde plek waar nu het water loopt.
Vraag is, is dit een verborgen gebrek?
Nee, dit was bij ons niet bekend.quote:Op zondag 7 april 2019 21:03 schreef baskick het volgende:
[..]
En eerder was dit niet te zien door jou of voor de bouwkundige?
Het gaat niet om of het jou bekend was, maar of het dat had kunnen zijn.quote:Op zondag 7 april 2019 21:03 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
[..]
Nee, dit was bij ons niet bekend.
Ik denk dat ik dmv een bouwtechnische keuring aan de onderzoeksplicht gedaan heb ja.quote:Op zondag 7 april 2019 21:05 schreef baskick het volgende:
[..]
Het gaat niet om of het jou bekend was, maar of het dat had kunnen zijn.
Heb je die tegel en kitwerk überhaupt vervangen?quote:Op zondag 7 april 2019 21:08 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dmv een bouwtechnische keuring aan de onderzoeksplicht gedaan heb ja.
En die is het niet opgevallen? Hoe hadden de vorige bewoners het dan moeten weten?quote:Op zondag 7 april 2019 21:08 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dmv een bouwtechnische keuring aan de onderzoeksplicht gedaan heb ja.
Als die badkamer zo lek is als een mandje, en daar lijkt het op als zelfs dweilen al lekkage veroorzaakt. (Of heb je hele emmers over de vloer gegooid?) En die lekkage is niet gerelateerd aan de kitranden/tegel zou ik ook voor verborgen gebrek gaan ja.quote:Op maandag 8 april 2019 07:36 schreef hallolievekinderen het volgende:
De losse tegel is niet de oorzaak van de lekkage, het is daar kurkdroog.
Ook de kitranden waar in het bouwtechnisch rapport overgesproken worden zijn droog.
en ja we hebben een afscheiding tussen de douche en de rest van de badkamer.
Sinds we weten van de lekkage, doen we extra voorzichtig met water in de badkamer maar we blijven de lekkage houden.
Ik ga de makelaar straks bellen, en een email sturen aan de vorige bewoners.quote:Op maandag 8 april 2019 07:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als die badkamer zo lek is als een mandje, en daar lijkt het op als zelfs dweilen al lekkage veroorzaakt. (Of heb je hele emmers over de vloer gegooid?) En die lekkage is niet gerelateerd aan de kitranden/tegel zou ik ook voor verborgen gebrek gaan ja.
Ik zou hier niet zelf mee gaan hobbyen. Gaat om grote bedragen. Dat lekdetectiebedrijf is een prima idee. Maar ik zou eerst juridisch advies inwinnen voor je gaat communiceren met de verkoper. Maar wacht daar ook niet te lang mee.quote:Op maandag 8 april 2019 07:46 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Ik ga de makelaar straks bellen, en een email sturen aan de vorige bewoners.
We laten een lek detectie bedrijf komen en dan zien we wel verder.
Heb je een aankoopmakelaar in de hand genomen toen je het huis kocht? Mogelijk dat die dan nog wat voor je kan betekenen?quote:Op maandag 8 april 2019 07:46 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Ik ga de makelaar straks bellen, en een email sturen aan de vorige bewoners.
We laten een lek detectie bedrijf komen en dan zien we wel verder.
Je ziet nu dus wel vochtplekken waarvan blijkt dat er al langere tijd een lekkage is, maar bij eerdere bezoeken zag je die niet? Vreemd verhaalquote:Ons is nooit iets verteld over lekkage in de badkamer, wel kan ik zien dat er vaker lekkage geweest is, omdat er vocht plekken zitten op ongeveer dezelfde plek waar nu het water loopt.
Dit is precies wat ik in post #7 bedoelde. Nu kennelijk wel te zien dat de lekkage al ouder is, maar destijds kennelijk niet te zien (of niet gezien) dat er lekkage is geweest.quote:Op maandag 8 april 2019 08:30 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Je ziet nu dus wel vochtplekken waarvan blijkt dat er al langere tijd een lekkage is, maar bij eerdere bezoeken zag je die niet? Vreemd verhaal
Een woning helemaal leeg inspecteren is anders als er over meubels en spullen staan.quote:Op maandag 8 april 2019 08:30 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Je ziet nu dus wel vochtplekken waarvan blijkt dat er al langere tijd een lekkage is, maar bij eerdere bezoeken zag je die niet? Vreemd verhaal
Maar vóór de overdracht loop je toch nog een keer door het huis heen (terwijl deze leeg staat)?quote:Op maandag 8 april 2019 08:50 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Een woning helemaal leeg inspecteren is anders als er over meubels en spullen staan.
Dus toen het huis nog bewoond was, zag je de oude lekkage niet omdat er meubels stonden. En nu die meubels weg zijn, is het wel te zien? Zaten die mensen dan altijd op een natte bank ofzo? Dan was de lekkage toch wel aan het plafond te zien?quote:Op maandag 8 april 2019 08:50 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Een woning helemaal leeg inspecteren is anders als er over meubels en spullen staan.
En je hoeft er niet vanuit te gaan dat de badkamer op deze manier lekt.
Wel is het zo dat de mensen die hier woonde denk alleen maar onder de douche stonden, en wij ( mijn kinderen ) nu een in bad gaan en wij de badkamer dus op een andere manier gebruiken.
Als er een vochtplek zat, maar er is overheen geschilderd, vervolgens wordt het bad niet meer gebruikt, dan valt zo'n plek in eerste instantie niet op. Als je vervolgens lekkage hebt, en je gaat nogmaals eens goed kijken naar die plekken, dan kan het goed zijn dat die vochtplekken je dan pas opvallen.quote:Op maandag 8 april 2019 10:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus toen het huis nog bewoond was, zag je de oude lekkage niet omdat er meubels stonden. En nu die meubels weg zijn, is het wel te zien? Zaten die mensen dan altijd op een natte bank ofzo? Dan was de lekkage toch wel aan het plafond te zien?
En de vorige bewoners gebruikten de badkamer anders; ze maakten gebruik van de douche i.p.v. het bad. Dat suggereert dat er bij douchen geen probleem is. Hoe kan je die oude lekkage dan zien?
In de OP lekte het door dweilen (in mijn beleving een vochtige dweil - dus geen teiltjes water over de vloer) en nu lekt het door het badderen (in mijn beleving spatwater - dus geen liters water over de vloer). Wat lekt er nu?
Juist omdat je bij een leeg huis meer ziet, is er op de dag van overdracht altijd nog een laatste inspectie.
Dan is het otch een bar slechte bouwkundige instpectie geweest. die mannen gaan overal met een vochtmeter langs (als ze het goed doen) en dan komen ze daar echt wel achterquote:Op maandag 8 april 2019 13:00 schreef jroz het volgende:
[..]
Als er een vochtplek zat, maar er is overheen geschilderd, vervolgens wordt het bad niet meer gebruikt, dan valt zo'n plek in eerste instantie niet op. Als je vervolgens lekkage hebt, en je gaat nogmaals eens goed kijken naar die plekken, dan kan het goed zijn dat die vochtplekken je dan pas opvallen.
Ik zou zeggen dat TS aan zijn onderzoeksplicht te hebben voldaan door een bouwkundige keuring te laten uitvoeren. Als die vochtplekken dus zelfs door diegene niet naar voren kwamen hebben de vorige bewoners het wellicht goed verborgen proberen te houden.
Verborgen gebrek dus zonder twijfel.
Ik denk dat je dat niet voldoende hebt gedaan. Althans: ik denk dat degene die de bouwkundige keuring heeft gedaan zijn werk niet helemaal goed heeft gedaan. En dat is een zaak tussen jou en het keurings-bureau. Verkoper staat daar buiten.quote:Op zondag 7 april 2019 21:08 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
Daarnaast was het door de vochtplekken al duidelijk dat het al eerder had gelekt.quote:Op maandag 8 april 2019 16:27 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zie geen verborgen gebrek. Je badkamervloer is niet waterdicht, dat staat gewoon in je keuringsrapport, dus dat wist je. Nu heb je het getest en weer je het zeker.
In mijn vorige huis (dat ik verkocht) deed de VEH (of een handlangertje) de keuring. Echt een dijenkletser van de eerste orde: wel een ongeverfd latje op de lijst van gebreken zetten, maar de verrotte vloerbalken in de kruipruimte, onvermeld laten, domweg omdat ie de kruipruimte niet in wilde.quote:Op maandag 8 april 2019 13:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik jullie dit zo zie zeggen raad ik aan om vereniging eigen huis niet een keuring te laten doen. Wij hebben al een paar keuringen laten doen maar die hebben nooit langere tijd kranen op gehad of met vochtmeters gekeken.
Maar in dit geval zou het dus de oorzaak van de lekkage kunnen zijn en is het dus geen verborgen gebrek (meer).quote:Op maandag 8 april 2019 14:03 schreef Ivo1985 het volgende:
Een loszittende badkamertegel of gebroken voeg is altijd een lek, in die zin dat op de plaats van de losse tegel of voeg de badkamer niet waterdicht is. Alleen hoeft dat in praktijk niet altijd een probleem te zijn, bij normaal gebruik van de badkamer wordt immers niet elk hoekje blootgesteld aan (spat)water.
Wat is dit nou voor reactie...quote:Op maandag 8 april 2019 20:06 schreef Fer het volgende:
Wacht eens even, vrijdag de overdracht en de volgende dag zaten alle kinderen al in het bad. Is dat niet wat snel?
Waarom? Ik douchte me al op de dag van de overdracht in m'n toenmalige eerste koopwoning, in m'n "huurhok" was er amper iets voor.quote:Op maandag 8 april 2019 20:06 schreef Fer het volgende:
Wacht eens even, vrijdag de overdracht en de volgende dag zaten alle kinderen al in het bad. Is dat niet wat snel?
Want jij wacht altijd een week voordat je in bad gaat?quote:Op maandag 8 april 2019 20:06 schreef Fer het volgende:
Ik vermoed dat hij de aanname doet dat er veelal minstens enkele dagen geklust wordt voor de daadwerkelijke verhuizing. Niet geheel onterecht denk ik, maar niet per definitie bij elke verhuizing.quote:Op maandag 8 april 2019 21:17 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Want jij wacht altijd een week voordat je in bad gaat?
Bij het rondje voordat men naar de notaris gaat hadden alle kranen open moeten gaan en was de lekkage ontdekt.quote:Op maandag 8 april 2019 21:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Ik douchte me al op de dag van de overdracht in m'n toenmalige eerste koopwoning, in m'n "huurhok" was er amper iets voor.
Niet als het de vloer is die niet waterdicht is.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:04 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Bij het rondje voordat men naar de notaris gaat hadden alle kranen open moeten gaan en was de lekkage ontdekt.
Na dat klussen fris ik mezelf toch graag op. Lekker in schone kleding weer in de auto.quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:19 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij de aanname doet dat er veelal minstens enkele dagen geklust wordt voor de daadwerkelijke verhuizing. Niet geheel onterecht denk ik, maar niet per definitie bij elke verhuizing.
Tja, een periode van overlap tussen oude en nieuwe woning is niet zeldzaamquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:21 schreef Ivo1985 het volgende:
klussen fris ik mezelf toch graag op. Lekker in schone
"Ik ga er vanuit."quote:Op zondag 7 april 2019 20:35 schreef hallolievekinderen het volgende:
[..]
We wonen er net 2 dagen en we zijn er vanuit gegaan dat de badkamer niet op deze manier lekkage geeft. Ik vind ook dat wij daar niet vanuit hoeven gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |