abonnement Unibet Coolblue
pi_186099063
quote:
13s.gif Op maandag 8 april 2019 10:04 schreef Chia het volgende:

[..]

En dat kwam dan bovenop de suggestie dat het project bijna volledig afhankelijk is van andermans geld. Dat komt dan gewoon niet zo tof over.
Dat is toch gewoon geld wat ze anders toch wel zouden erven.

Beter krijg je dat wat eerder
pi_186099092
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:40 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar dan zelf steeds zeggen dat je zo hard werkt ...
Heel blank "hoog opgeleid" Nederland kun je dan wel veroordelen

pi_186099106
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:41 schreef Jester65 het volgende:
Sjors en vooral Lieke hadden niet echt de gunfactor, al dan niet zo neergezet door de programmamakers.
te mooi, te rijk

Maar veel mensen willen liever zwetende 50plussers die hun geld verbranden zien
pi_186099129
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 10:53 schreef Sport_Life het volgende:
seren.
Het laten bouwen van zo'n vila incl een hele yoga beleving vergt behoorlijk organisatie en doorzettingsvermogen. Het is niet zo dat je die Balinezen aan het werk zet en 3 maanden later staat er een vila.. Maar dat gedeelte heeft de redactie niet laten zien en dat vind ik tekort doen aan het stel.

Deze aflevering stapte eigenlijk pas halverwege het project in
pi_186099150
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:33 schreef riazop het volgende:

[..]

te mooi, te rijk

Maar veel mensen willen liever zwetende 50plussers die hun geld verbranden zien
Idd :D.
We zien liever mensen keihard falen dan dat ze met succes in Bali zitten.
Zou dan eerder medelijden hebben met de kijkers dan met Sjors en die meid :P
pi_186099188
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 11:04 schreef Sport_Life het volgende:

Het is toch walgelijk dat ze van tevoren de aflevering niet mogen zien?!
Dat is vigerend beleid.

Gelukkig maar, het moet nu juist geen slap promotiefilmpje zijn
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 11:39:11 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_186099233
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 10:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, meedoen met "ik vertrek" is een risicovolle onderneming.
Natuurlijk staat het bedrijf na uitzending op de kaart en kan het goed uitpakken voor de marketing.

Maar per aflevering komt er altijd een keerzijde naar boven:
Geldtekort
Spanning binnen de relatie
Gebrek aan kennis land
Kindermishandeling door ze weg te halen uit hun vertrouwde omgeving.
Oplichting door aannemer of gemeente
Een ziekte of heimwee

Nu was er bij dit stel niet veel mis, dus nam men van alles een beetje.
Lieke deed in het begin een uitspraak, en toen dacht ik al, o hier gaan ze jullie later op pakken.

Ik zou er nooit aan meedoen.
En dan nog, nu gaan zitten huilen maakt het niet beter. Ze hadden beter niet kunnen reageren en het laten overwaaien, heel twitterend NL is je dinsdag alweer vergeten.

Alsof de Scheetjes niet volksgrap nummer 1 waren na hun uitzending. En zij zijn zelf de lachende derde, en zijn er nog wel weer geweest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_186099247
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:36 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is vigerend beleid.

Gelukkig maar, het moet nu juist geen slap promotiefilmpje zijn
Eens :).
Denk dat dat wel hun doel was. Bijna klaar, alleen nog even promoten. Ach dan bellen we de Avro wel even op ;)

Desalniettemin had ik liever de realiteit gezien :). Als dat niet kan, of je wilt als redactie niet overkomen als PR bureau, zend dan niets uit :)
pi_186099260
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Deze aflevering stapte eigenlijk pas halverwege het project in
Precies, we hebben niet gezien wie dit ontwerp bedacht heeft, hoe het contact vanaf het begin liep, hoe ze in contact zijn gekomen met de bouwers, enz.
pi_186099335
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 11:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

We zullen nooit weten wat er daadwerkelijk is gebeurt. Maar ondertussen weet iedereen dat het beeld door programma makers ietwat onevenwichtig wordt neergezet, terwijl uiteindelijk het doel lijkt bereikt. Namelijk een vakantie oord met yoga.
Ik geef het stel het voordeel van de twijfel en vind het jammer dat ze zo zijn neergezet, waardoor heel Nederland een oordeel klaar heeft liggen. :)
Maar waarom mag men ze per se niet onsympathiek vinden op basis van de getoonde beelden? Zoals ootje al zegt, dat is het punt van dit hele programma en dat is gewoon een risico dat ze zelf bewust hebben genomen. Als je het concept van dit programma om te janken vindt moet je niet meedoen en niet kijken. :)

En zoals ik al eerder zei:
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:12 schreef Chia het volgende:
Bij de terugblik komen de meeste projecten wel wat genuanceerder in beeld.
Dus als je realiteit wilt zien, of in ieder geval wat daarbij meer in de buurt komt, moet je die voortaan maar kijken. Sowieso gaat het dan meer over de gehele tijdlijn.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Heel blank "hoog opgeleid" Nederland kun je dan wel veroordelen

[ afbeelding ]
Ik kan niet zo goed liplezen, maar volgens mij zie niemand beweren dat ze zo hard werken hoor. :T

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En dan nog, nu gaan zitten huilen maakt het niet beter. Ze hadden beter niet kunnen reageren en het laten overwaaien, heel twitterend NL is je dinsdag alweer vergeten.

Alsof de Scheetjes niet volksgrap nummer 1 waren na hun uitzending. En zij zijn zelf de lachende derde, en zijn er nog wel weer geweest
Die hebben er gewoon hun handelsmerk van gemaakt idd. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2019 11:44:40 ]
pi_186099395
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 11:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]



Desalniettemin had ik liever de realiteit gezien
Denk dat we ook wel een DEEL vd realiteit hebben gezien.

Daarom is het ook een belangwekkende show.

Ik vond dit duo ook niet beter of slechter dan andere ikvertrekkers

Die minachting voor locals is wat dat betreft echt een constante in alle afleveringen
pi_186099560
Vanmorgen was Lieke op Radio2 te horen, die pedicure is gewoon betaald door de producer :') en daarna monteerde ze gelijk uitspraken van Sjors over een discussie van 3 maanden eerder in de aflevering :D

Dat is natuurlijk wel makkelijk scoren.
Hell To The Liars
  maandag 8 april 2019 @ 11:57:25 #288
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186099585
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 09:51 schreef Sport_Life het volgende:
Heb je die aflevering met de bus chauffeur gezien enkele weken terug? Die zaten er ook bovenop, de afloop was niet best..
Heb jij toen een andere aflevering gezien dan ik? Hetgene wat hij juist niet deed was er bovenop zitten.
Don't let my username fool you...
  maandag 8 april 2019 @ 12:04:03 #289
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186099693
Bij bijna elke migratie van ik vertrek is de geldbron interessant.

Veelal de ouders/grootouders, een flinke erfenis of een voorschot hierop. Vroeger vaak een gouden handdruk en zoals bij de scheetjes een flinke schadevergoeding. Deze werd veel later uitgekeerd als gepland waarop hun migratie niet verliep zoals gehoopt.

Ik ben ervan overtuigd dat zonder financiële hulp het bijna onmogelijk is om te gaan.

Daarnaast zijn er weinig tot geen stellen die emigreren en daar beiden een baan vinden. En als ze al moeten bijverdienen doen ze dat vaak in Nederland.
Conclusie zonder een flinke financiële bijdrage is emigreren en opnieuw beginnen bijna onmogelijk, als Nederlands stel.

(Let wel, studenten, mensen die voorde liefde emigreren en expats die gaan huren niet meegerekend)

Ik vind ook deze emigratie geslaagd en vind het knap wat die twee durven en gedaan hebben. Commentaar op die twee is dan ook een uiting van onkunde en inlevingsvermogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 08-04-2019 12:10:16 ]
  maandag 8 april 2019 @ 12:04:25 #290
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186099698
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Heb jij toen een andere aflevering gezien dan ik? Hetgene wat hij juist niet deed was er bovenop zitten.
Dit inderdaad
  maandag 8 april 2019 @ 12:05:29 #291
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186099723
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:56 schreef Droopie het volgende:
Vanmorgen was Lieke op Radio2 te horen, die pedicure is gewoon betaald door de producer :') en daarna monteerde ze gelijk uitspraken van Sjors over een discussie van 3 maanden eerder in de aflevering :D

Dat is natuurlijk wel makkelijk scoren.
Ja, zo werkt het bij veel programma's. Daarom is het een persoonlijke keuze om mee te doen.

Daarnaast is het dom om dat een producer te laten betalen voor een pedicure van ¤5,-.
pi_186099810
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:56 schreef Droopie het volgende:
Vanmorgen was Lieke op Radio2 te horen, die pedicure is gewoon betaald door de producer :') en daarna monteerde ze gelijk uitspraken van Sjors over een discussie van 3 maanden eerder in de aflevering :D

Dat is natuurlijk wel makkelijk scoren.
:D.
Nou vertrouw ik die griet ook niet helemaal, maar als dit waar is dan is 't wel erg makkelijk idd.
pi_186099834
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Heb jij toen een andere aflevering gezien dan ik? Hetgene wat hij juist niet deed was er bovenop zitten.
Hij was ter plekke, zij deden alles via Skype. Wat veel beter ging.
  maandag 8 april 2019 @ 12:14:42 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186099852
De officiële reactie van het stel op de uitzending staat op hun site:
https://www.happyfishbali.com/media/#Ik%20vertrek
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186099916
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij bijna elke migratie van ik vertrek is de geldbron interessant.

Veelal de ouders/grootouders, een flinke erfenis of een voorschot hierop. Vroeger vaak een gouden handdruk en zoals bij de scheetjes een flinke schadevergoeding. ...
Maar dat is OOK Nederland anno 2019.

Sinds de op hol geslagen huizenmarkt klotst het geld over de plinten. Veel 50plussers bulken van het geld omdat ze een paar huisjes hebben (die 10 jaar terug misschien nog "onder water" stonden).

Er is toch niets mis met een beetje lol te maken met een vooruitgeschoven erfenis? Wat moet je anders met je geld doen. Oppotten?

Vorige week had je dat duo in Oostenrijk die met familiegeld een een toko kochten. Netjes opgeknapt.
Als het project niets wordt verkoop je het gewoon weer en kom je terug. Spreken de kids iig vloeiend Duits.
pi_186099967
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hij was ter plekke, zij deden alles via Skype. Wat veel beter ging.
Dat weet je dus niet, want je hebt een heel stuk van de voorbereiding niet gezien. :T Wie weet wat er allemaal al in de steigers is gezet toen ze wel fysiek (nog niet definitief) daar waren. Of hoe goede lokale kennissen zijn ingezet om ter plekke een oogje in het zeil te houden. Die bouwvergunning is ongetwijfeld ook al voor de bouw in gang gezet en niet enkel via Skype.
  maandag 8 april 2019 @ 12:24:54 #297
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186099987
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Maar dat is OOK Nederland anno 2019.

Sinds de op hol geslagen huizenmarkt klotst het geld over de plinten. Veel 50plussers bulken van het geld omdat ze een paar huisjes hebben (die 10 jaar terug misschien nog "onder water" stonden).

Er is toch niets mis met een beetje lol te maken met een vooruitgeschoven erfenis? Wat moet je anders met je geld doen. Oppotten?

Vorige week had je dat duo in Oostenrijk die met familiegeld een een toko kochten. Netjes opgeknapt.
Als het project niets wordt verkoop je het gewoon weer en kom je terug. Spreken de kids iig vloeiend Duits.
Het is ook geen commentaar, laat iedereen lekker genieten.

Het is gewoon een constatering dat het zonder flinke bak "eigen" geld niet te doen is, en vervolgens die twee daarop af te vallen.
Net als die van vorige week.

Die gingen op de vlucht voor haar schoonmoeder...
Die kwam ook lekker in beeld, maar daar hoor je niemand over. Dochterlief bloeide helemaal mooi zonder dat zeikwijf.
pi_186099994
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik ben ervan overtuigd dat zonder financiële hulp het bijna onmogelijk is om te gaan.

Daarnaast zijn er weinig tot geen stellen die emigreren en daar beiden een baan vinden. En als ze al moeten bijverdienen doen ze dat vaak in Nederland.
Conclusie zonder een flinke financiële bijdrage is emigreren en opnieuw beginnen bijna onmogelijk, als Nederlands stel.

Emigreren en dan op jezelf staan is niet mogelijk met een zak geld. Maar dat is verhuizen naar een andere plek in NL en een <winkel> starten ook niet.
  maandag 8 april 2019 @ 12:25:57 #299
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186100013
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:23 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet, want je hebt een heel stuk van de voorbereiding niet gezien. :T Wie weet wat er allemaal al in de steigers is gezet toen ze wel fysiek (nog niet definitief) daar waren. Of hoe goede lokale kennissen zijn ingezet om ter plekke een oogje in het zeil te houden. Die bouwvergunning is ongetwijfeld ook al voor de bouw in gang gezet en niet enkel via Skype.
Ze hadden er inderdaad wat vrienden zitten, en een architect.

Verwacht ook niet dat papa het ze allemaal zelf heeft laten regelen.
  maandag 8 april 2019 @ 12:26:27 #300
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186100025
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:25 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Emigreren en dan op jezelf staan is niet mogelijk met een zak geld. Maar dat is verhuizen naar een andere plek in NL en een <winkel> starten ook niet.
Wat is je punt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')