Misschien staat ze ook niet zo open voor steun van hen om bepaalde redenen. Weet je wie haar huisarts is?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef kanda91 het volgende:
je zou denken dat we tieners zijn, maar ik ben 28 en zij is 29. Ik heb haar ouders wel op de hoogte gesteld van dat ze dreigt met zelfmoord, maar niet met andere gevallen. Haar ouders zijn volgens mij ook niet echt een emetionele steun voor haar.
uhm nee, ik weet wel bij welke praktijk ze gaat. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Misschien staat ze ook niet zo open voor steun van hen om bepaalde redenen. Weet je wie haar huisarts is?
Ik zou dit inderdaad duidelijk communiceren en dat het op deze manier al geen relatie meer is maar dat ze jou in een rol van hulpverlener dwingtquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zij blijft verantwoordelijk voor haar gevoel, niet jij. Geef aan dat je vindt dat ze professionele hulp moet zoeken, dat ze 113 kan bellen en dat ze met jou over haar problemen kan praten, maar geef aan dat jij niet verantwoordelijk voor haar bent.
En dat jullie relatie hierdoor niet beter wordt ofzo.
Ik zou de politie bellen;quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef kanda91 het volgende:
je zou denken dat we tieners zijn, maar ik ben 28 en zij is 29. Ik heb haar ouders wel op de hoogte gesteld van dat ze dreigt met zelfmoord, maar niet met andere gevallen. Haar ouders zijn volgens mij ook niet echt een emetionele steun voor haar.
omdat zequote:Wat is het verschil tussen 0900-8844 en het alarmnummer 112?
U belt alleen 112 bij spoedeisende zaken. Bijvoorbeeld bij levensbedreigende situaties en/of als u een misdrijf ziet. Voor alles wat 'zonder zwaailicht' kan, en voor informatie en advies kiest u 0900-8844.
https://www.politie.nl/th(...)itle-waarom-09008844
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik zou de politie bellen;
[..]
omdat ze
a) dreigt met zelfmoord
b) jou deze zelfmoord in de schoenen probeert te schuiven door middel van chantage
Ze mogen haar dossier niet inhoudelijk met je bespreken, maar je kan daar wel aangeven dat ze regelmatig met zelfmoord blijft dreigen en behandeling ontloopt enzo. Geen idee in hoeverre ze daar iets mee kunnen, maar veel meer dan dat kun je niet doen denk ik. Ja, aanmelden voor bemoeizorg. En als ze echt iets suïcidaals onderneemt, 112 bellen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:49 schreef kanda91 het volgende:
[..]
uhm nee, ik weet wel bij welke praktijk ze gaat. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen.
1-1-3quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:52 schreef kanda91 het volgende:
[..]
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?
Nope, doen ze niks aan. Kan en mag gewoon in Nederlandquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:52 schreef kanda91 het volgende:
[..]
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?
Ik geef het wel door aan haar ouders, gezien ze familie zijn dat ze meer kunnen doen in dat opzichtquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ze mogen haar dossier niet inhoudelijk met je bespreken, maar je kan daar wel aangeven dat ze regelmatig met zelfmoord blijft dreigen en behandeling ontloopt enzo. Geen idee in hoeverre ze daar iets mee kunnen, maar veel meer dan dat kun je niet doen denk ik. Ja, aanmelden voor bemoeizorg. En als ze echt iets suïcidaals onderneemt, 112 bellen.
En jij hebt teruggestuurd "nee hoor, want zoals ik al aangaf wil ik je niet zien" toch?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:41 schreef kanda91 het volgende:
nu stuurt ze een bericht met:"ik zie je zo".
Die familie weet allang hoe laat het isquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:05 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Valt wel mee, ze is volwassene dus zij kunnen ook alleen maar de melding aannemen. En dan ben jij er iets serieuzer in aan het geloven dan zij.
Misschien kun je dan wel bij de familie in gesprek gaan waarom zij er niet zo in geloven? En anders aanbieden om te laten zien wat voor berichten zij aan jou stuurt, als dat hen meer inzicht geeft in de situatie.
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:06 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Die familie weet allang hoe laat het is
Ik stuur de gesprekken wel door naar haar ouders.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.
Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.
hoe wist je dat hij het niet zou doen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:09 schreef Halimede het volgende:
Ik heb een tijd lang een vriendje gehad die daar ook mee dreigde. Daardoor kon ik het veel te lang niet uitmaken, maar uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik ondanks de dreigementen, het toch uit gemaakt.
Hij leeft nogsteeds
nee joh , kan je advies vragenquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:56 schreef kanda91 het volgende:
[..]
ja maar 113 moet door de persoon zelf gebeld worden, niet?
zit je niet met een schuldgevoel?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:12 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.
Dat wist ik niet zeker, maar we konden zo niet verder. We waren beide al volwassen en als hij er voor kiest om zelfmoord te plegen over zoiets, dan ligt die verantwoordelijkheid niet bij mij. Ik had het vreselijk gevonden als hij het wel had gedaan, maar je kan ook niet eeuwig gevangene van iemand blijven.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:13 schreef kanda91 het volgende:
[..]
hoe wist je dat hij het niet zou doen?
ik ben bang als het gebeurd, dat ik heel mn leven rond ga lopen met gevoel dat ik bloed aan mn handen heb.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:19 schreef Halimede het volgende:
[..]
Dat wist ik niet zeker, maar we konden zo niet verder. We waren beide al volwassen en als hij er voor kiest om zelfmoord te plegen over zoiets, dan ligt die verantwoordelijkheid niet bij mij. Ik had het vreselijk gevonden als hij het wel had gedaan, maar je kan ook niet eeuwig gevangene van iemand blijven.
Kans is groot dat ze dat niet zal doen, mensen die zelfmoord plegen zijn over het algemeen niet vocaal over hun plannen. Misschien is het slim om anders dit met je eigen huisarts te bespreken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:24 schreef kanda91 het volgende:
[..]
ik ben bang als het gebeurd, dat ik heel mn leven rond ga lopen met gevoel dat ik bloed aan mn handen heb.
Dit denken mensen maar er zijn totaal geen getallen of onderzoeken die dit ondersteunenquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:27 schreef Halimede het volgende:
[..]
Kans is groot dat ze dat niet zal doen, mensen die zelfmoord plegen zijn over het algemeen niet vocaal over hun plannen. Misschien is het slim om anders dit met je eigen huisarts te bespreken.
Ik denk dat de jouwe sowieso niet zichzelf wat aan gaat doen. De OP staat al zo ramvol drama dat ik zeker weet dat die dreigementen ook een manier zijn om je bij haar te houden.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:13 schreef kanda91 het volgende:
[..]
hoe wist je dat hij het niet zou doen?
Tenzij terminaal is het vooral een kwestie van mensen die zichzelf moeten willen en kunnen redden ja. Loslaten kan makkelijker worden als je voor jezelf het idee hebt dat je er alles aan hebt gedaan wat je kon. Vandaar ook mijn advies om nogmaals de ouders te contacteren en te verzekeren dat ze weten wat voor situatie dit is. Zeggen dat ze ermee dreigt komt mogelijk anders over dan de daadwerkelijke berichten over en weer, dat zou dus een verschil kunnen maken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:12 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.
Goed gedaan.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:48 schreef kanda91 het volgende:
Ik heb haar moeder gebeld en die haalt haar op, ze belde me huilend op en was onderweg naar me.....
Met een nieuw nummer heb je haar nog niet uit je hoofd en uit je leven he....quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:05 schreef kanda91 het volgende:
ik wijzig hierna mijn nummer, bedankt iedereen!
Het is een startquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met een nieuw nummer heb je haar nog niet uit je hoofd en uit je leven he....
Daar heb je wel weer een punt... maar je kan zoiets niet je leven laten controlerenquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:30 schreef Allures het volgende:
[..]
Dit denken mensen maar er zijn totaal geen getallen of onderzoeken die dit ondersteunen
Dat zeker!quote:
Of je blokkeert haar, en negeert anonieme oproepen. Over een paar weken heeft ze een nieuw slachtoffer en ben je er vanaf.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:05 schreef kanda91 het volgende:
ik wijzig hierna mijn nummer, bedankt iedereen!
Dat is ook een optie!quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Of je blokkeert haar, en negeert anonieme oproepen. Over een paar weken heeft ze een nieuw slachtoffer en ben je er vanaf.
woon in een appartement, maar ik heb haar moeder gesproken. ze is nu thuis.quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:23 schreef SugeLucky het volgende:
Ze kan ook aan je deur komen neem ik aan?
Dus is het nu uit of dat nog steeds niet? Wat zij doet is haar verantwoordelijkheid, niet de jouwe. Dit soort emotionele chantage moet je echt niet willen. Dit is geen relatie, jij bent een gevangene en zolang je je laat chanteren zul je dat blijven.quote:Op zaterdag 6 april 2019 22:30 schreef kanda91 het volgende:
[..]
woon in een appartement, maar ik heb haar moeder gesproken. ze is nu thuis.
ik denk dat het over is. Ze blijft voorlopig bij haar ouders en die gaan op haar lettenquote:Op zaterdag 6 april 2019 22:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus is het nu uit of dat nog steeds niet? Wat zij doet is haar verantwoordelijkheid, niet de jouwe. Dit soort emotionele chantage moet je echt niet willen. Dit is geen relatie, jij bent een gevangene en zolang je je laat chanteren zul je dat blijven.
Uitmaken, contact 100% verbreken, en nooit meer omkijken. Jij bent meer waard dan dit soort bullshit.
Heeft een van jullie beiden dus aangegeven de relatie te gaan verbreken?quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:17 schreef kanda91 het volgende:
[..]
ik denk dat het over is. Ze blijft voorlopig bij haar ouders en die gaan op haar letten
Ik vind het een helder verhaal.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:23 schreef Samuel24 het volgende:
Ik vind dit hele verhaal van TS nogal verwarrend en eenzijdig eigenlijk.
Ik vind dat moeilijk omdat hij vrij weinig info over zijn vriendin geeft. Ik bedoel...hoe lang duurde de relatie? Waardoor ontstond er steeds ruzie? Heeft zijn vriendin echt eerder een zelfmoordpoging gedaan? Zo ja waarom is hij dan een relatie met haar aangegaan als hij dit al wist van haar? etc.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind het een helder verhaal.
Wel eenzijdig, want we horen alleen zijn verhaal. Maar dat is niet zo verrassend, want dat geldt voor alle topics.
Heb je verder nog een bijdrage waarmee TS iets kan?
Letterlijk uit de OP:quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:28 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik vind dat moeilijk omdat hij vrij weinig info over zijn vriendin geeft. Ik bedoel...hoe lang duurde de relatie? Waarom ontstond er meteen ruzie? Heeft zijn vriendin echt eerder een zelfmoordpoging gedaan? Zo ja waarom is hij dan een relatie met haar aangegaan als hij dit al wist van haar? etc.
quote:Ik heb nu een jaar lang een relatie en de afgelopen maanden is het niks anders dan ruzie. iedere keer wanneer ik het uit wil maken dreigt ze met zelfmoord. Vlak voordat ik haar leerde kennen had ze een poging gewaagd.
Dit staat er allemaal inquote:Op zaterdag 6 april 2019 23:28 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik vind dat moeilijk omdat hij vrij weinig info over zijn vriendin geeft. Ik bedoel...hoe lang duurde de relatie? Waardoor ontstond er steeds ruzie? Heeft zijn vriendin echt eerder een zelfmoordpoging gedaan? Zo ja waarom is hij dan een relatie met haar aangegaan als hij dit al wist van haar? etc.
De antwoorden staan allemaal in de OP.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik had er nog een paar vragen aan toegevoegd.
Dat niet. Maar het zou mogelijk een rode vlag kunnen zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De antwoorden staan allemaal in de OP.
En insinueer je nu dat het niet goed is om een relatie te beginnen met iemand die een zelfmoordpoging heeft gedaan, of daaraan heeft gedacht?
Alles staat in de OP of dit topic. Misschien handig dat je alles even leest voordat je inhoudelijk ergens op reageert.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik had er nog een paar vragen aan toegevoegd.
Rode vlag waarvoor?quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:35 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat niet. Maar het zou mogelijk een rode vlag kunnen zijn.
Voor de relatie natuurlijk. Omdat je dan dus dit soort dingen kan krijgen zoals TS nu heeft meegemaakt met zijn vriendin.quote:
dat is wat ze vertelde, dat ze het probeerde met een gastank en die staat nog in haar slaapkamerquote:Op zaterdag 6 april 2019 23:22 schreef loveli het volgende:
Ik hoop dat het over is, maar denk dat je nog wel wat van haar gaat horen.
Die zelfmoordpoging voor je haar leerde kennen, was dat een echte of weet je het alleen omdat ze het je heeft verteld?
Mocht ze er nog een keer mee dreigen, meteen de politie (112) bellen. Die komen als iemand een gevaar voor zichzelf of anderen is. En overal blokkeren en je niet laten chanteren.
quote:Ik ben tot einde raad, ik heb haar ouders ingelicht, maar ik denk dat die het niet heel serieus nemen.
Waarom heeft niemand die gastank verwijderd als ze daar ooit zelfmoord mee wilde plegen? Waarom heeft ze dat zelf niet gedaan?quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:47 schreef kanda91 het volgende:
[..]
dat is wat ze vertelde, dat ze het probeerde met een gastank en die staat nog in haar slaapkamer
een heliumtank, ik heb werkelijk geen idee.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom heeft niemand die gastank verwijderd als ze daar ooit zelfmoord mee wilde plegen? Waarom heeft ze dat zelf niet gedaan?
Antwoord: omdat het zo lekker dramatisch is als je ernaar kunt wijzen.
(welk gas?)
??? Wat moet zij in godsnaam met een heliumtank?quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:59 schreef kanda91 het volgende:
[..]
een heliumtank, ik heb werkelijk geen idee.
Zij ook niet, als ze daar zelfmoord mee wilde plegen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:59 schreef kanda91 het volgende:
[..]
een heliumtank, ik heb werkelijk geen idee.
zelfmoord plegen?quote:Op zondag 7 april 2019 00:01 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
??? Wat moet zij in godsnaam met een heliumtank?
Balonnen opblazen en met een piepstem praten.quote:Op zondag 7 april 2019 00:01 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
??? Wat moet zij in godsnaam met een heliumtank?
Ik weet wat Helium is en waar het voor gebruikt word. Maar ik vind het toch vreemd dat zij een hele tank in haar kamer heeft zitten.quote:Op zondag 7 april 2019 00:06 schreef loveli het volgende:
Niet dat mensen zelf niet kunnen googelen, maar een linkje met handleiding is misschien niet zo handig.
Iemand in mijn omgeving was ook op die manier van plan om er een eind aan te maken.quote:Op zondag 7 april 2019 00:09 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ik weet wat Helium is en waar het voor gebruikt word. Maar ik vind het toch vreemd dat zij een hele tank in haar kamer heeft zitten.
Ik heb zelf nog nooit zo´n ding in mijn kamer gehad namelijk. En niemand anders die ik ken ook verder.
Oke is goed.quote:Op zondag 7 april 2019 00:15 schreef Samzz het volgende:
Zullen we ophouden over het hoe? Dat is niet echt relevant.
@:Samuel24 diemag je wel een heel stuk minder gebruiken in dit soort serieuze topics.
quote:
Ja dat lijkt me ook wel inderdaad.quote:Op zondag 7 april 2019 00:41 schreef Samzz het volgende:
[..]. Ga je een heel stuk prettiger door overkomen
.
Ja iemand die net een zelfmoord poging heeft gedaan levert een goede basis voor een relatie..quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De antwoorden staan allemaal in de OP.
En insinueer je nu dat het niet goed is om een relatie te beginnen met iemand die een zelfmoordpoging heeft gedaan, of daaraan heeft gedacht?
Dat laatste lijkt me niet echt nodig.quote:Op woensdag 10 april 2019 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon niet emotioneel laten chanteren.
Dan pleegt ze maar zelfmoord.
Deze verantwoordelijkheid ligt compleet in haar handen en als ze het al daadwerkelijk zou doen, moet je je daar absoluut niet schuldig over voelen.
Egoistisch kind dat jouw leven extra zuur probeert te maken.
Ik zou tegen d'r zeggen (niet zwart op wit anders krijg jij nog de schuld ook) : doe maar.
Eensquote:Op donderdag 11 april 2019 10:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet echt nodig.
Je kan de relatie ook gewoon afkappen en er daarna geen woorden meer aan vuil maken. Maar als je daarbij ook nog zo iemand gaat doodwensen dan zit je zelf ook behoorlijk fout vind ik.
Ja joh, volwassen meiske heb je uitgezocht. Niet reageren. Ze probeert je te manipuleren om een reactie van je los te krijgen want ze kan er niet mee omgaan dat ze geen macht meer over je heeft.quote:Op zondag 28 april 2019 15:48 schreef kanda91 het volgende:
Ik heb niks meer van me laten horen de afgelopen tijd, maar ik krijg nog steeds mailtjes. De ene dag van hoe ze spijt van alles wat ze heeft gezegd en gedaan en de andere dag hoe laag ik ben en haar leven heb verpest en dan weer dat ze echt niet meer verder kan, dat het teveel pijn doet allemaal. Krijg onder tussen een lading scheldwoorden over me heen en ze hoopt dat ik sterf want dat is wat ik verdien en verdien ik ook het verlies van mijn broer, want mensen die zo laag zijn als ik verdienen dat. Ik blijf constant haar email adressen blokkeren. Het is werkelijk een drama, ik dacht dat ik er van af was, niet dus. ik heb zelfs een mail ontvangen waar ze de telefoonnummers van mijn collega's heeft en als ik niet reageer krijgen ze allemaal foto's te zien, en ja, ze heeft de nummers echt.
1 keer een mail terug sturen waarin je zegt dat je geen contact meer wil en dit de laatste keer is dat je zal antwoorden. Bij een volgend dreigement of volgende mail zal je met alle verzamelde stukken naar de politie gaan en klacht neer leggen.quote:Op zondag 28 april 2019 15:48 schreef kanda91 het volgende:
Ik heb niks meer van me laten horen de afgelopen tijd, maar ik krijg nog steeds mailtjes. De ene dag van hoe ze spijt van alles wat ze heeft gezegd en gedaan en de andere dag hoe laag ik ben en haar leven heb verpest en dan weer dat ze echt niet meer verder kan, dat het teveel pijn doet allemaal. Krijg onder tussen een lading scheldwoorden over me heen en ze hoopt dat ik sterf want dat is wat ik verdien en verdien ik ook het verlies van mijn broer, want mensen die zo laag zijn als ik verdienen dat. Ik blijf constant haar email adressen blokkeren. Het is werkelijk een drama, ik dacht dat ik er van af was, niet dus. ik heb zelfs een mail ontvangen waar ze de telefoonnummers van mijn collega's heeft en als ik niet reageer krijgen ze allemaal foto's te zien, en ja, ze heeft de nummers echt.
Het zijn fotos die in het vertrouwen naar haar zijn verstuurd, dus zou genant kunnen zijnquote:Op zondag 28 april 2019 16:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
1 keer een mail terug sturen waarin je zegt dat je geen contact meer wil en dit de laatste keer is dat je zal antwoorden. Bij een volgend dreigement of volgende mail zal je met alle verzamelde stukken naar de politie gaan en klacht neer leggen.
Je zou eventueel de ouders ook kunnen inlichten dat je naar de politie zal gaan als ze niet stopt met je te storen.
En licht desnoods je collega's in dat er foto's aan kunnen gaan komen. Heeft ze genant materiaal?
begin me sterk af te vragen of ze borderline heeftquote:Op zondag 28 april 2019 16:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja joh, volwassen meiske heb je uitgezocht. Niet reageren. Ze probeert je te manipuleren om een reactie van je los te krijgen want ze kan er niet mee omgaan dat ze geen macht meer over je heeft.
Dit heeft allemaal niks met jou te maken of dat ze je mist. Dit gaat om haar, zij moet 'winnen', haar zin krijgen.
Lijkt er met die emotionele chantage en stemmingswisselingen wel op idd, ook dat hulp weigeren komt dan vaak voor. Misschien dat die zelfmoord-dreigingen ook niet zo serieus zijn als haar ouders het nieteens geloven.quote:Op zondag 28 april 2019 16:23 schreef kanda91 het volgende:
[..]
begin me sterk af te vragen of ze borderline heeft
het blijft lastig, het stomme is dat ik toch zorgen blijf maken.quote:Op zondag 28 april 2019 16:26 schreef Hiernamaals het volgende:
[..]
Lijkt er met die emotionele chantage en stemmingswisselingen wel op idd, ook dat hulp weigeren komt dan vaak voor. Misschien dat die zelfmoord-dreigingen ook niet zo serieus zijn als haar ouders het nieteens geloven.
Maar hoeft geen borderline te zijn, kan ook gewoon verwend en egocentrisch zijn.
Ja logisch, ze klinkt onvoorspelbaar en ik denk dat niemand een idee heeft van wat ze gaat doen. Maar nadat ze jou zo heeft behandeld en jij je best hebt gedaan kun jij niet heel veel meer doen. Die problemen die ze heeft heb jij niet veroorzaakt, jij bent niet verantwoordelijk voor haar en iedereen die haar kent zal dit waarschijnlijk ook wel weten.quote:Op zondag 28 april 2019 16:27 schreef kanda91 het volgende:
[..]
het blijft lastig, het stomme is dat ik toch zorgen blijf maken.
Bedankt!quote:Op zondag 28 april 2019 16:35 schreef Hiernamaals het volgende:
[..]
Ja logisch, ze klinkt onvoorspelbaar en ik denk dat niemand een idee heeft van wat ze gaat doen. Maar nadat ze jou zo heeft behandeld en jij je best hebt gedaan kun jij niet heel veel meer doen. Die problemen die ze heeft heb jij niet veroorzaakt, jij bent niet verantwoordelijk voor haar en iedereen die haar kent zal dit waarschijnlijk ook wel weten.
Maar nog steeds een enge situatie, ik duim voor je
Dit.quote:Op zondag 28 april 2019 16:23 schreef Hiernamaals het volgende:
Klote man, maar denk dat het de meeste mensen weinig kan schelen als ze privé-foto's van jou te zien krijgen, zelfs als het naakt-foto's ofzo. Als het allemaal een beetje volwassen mensen zijn iig. Snap dat je dat genant vindt, maar zou er niet wakker van liggen.
Waarom lees je die mails nog? Tijd voor een nieuw mailadres. Chantage is strafbaar, doe er wat mee.quote:Op zondag 28 april 2019 15:48 schreef kanda91 het volgende:
Dat doet er helemaal niet toe.quote:Op zondag 28 april 2019 16:23 schreef kanda91 het volgende:
[..]
begin me sterk af te vragen of ze borderline heeft
Precies. Ze gedraagt zich debiel.quote:
Ik heb zo’n zelfde ex-vriendin gehad. Die heeft er zo vaak mee gedreigd dat ik uiteindelijk zelf maar naar de keukenla ben gelopen met de vraag of ik haar er misschien mee moest helpen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:09 schreef Halimede het volgende:
Ik heb een tijd lang een vriendje gehad die daar ook mee dreigde. Daardoor kon ik het veel te lang niet uitmaken, maar uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik ondanks de dreigementen, het toch uit gemaakt.
Hij leeft nogsteeds
Onnodig zeg. Een man mag deze gevoelens niet hebben?quote:
Wie zegt dat ik het over de gevoelens heb? Ik krijg koppijn van die emotionele niet te lezen OP.quote:Op zondag 28 april 2019 20:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Onnodig zeg. Een man mag deze gevoelens niet hebben?
Baasquote:Op zondag 28 april 2019 19:23 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik heb zo’n zelfde ex-vriendin gehad. Die heeft er zo vaak mee gedreigd dat ik uiteindelijk zelf maar naar de keukenla ben gelopen met de vraag of ik haar er misschien mee moest helpen.
Je raad het al, ze heeft het nooit gedaan.
Edit: Na de relatiebreuk is overigens wel borderline bij haar geconstateerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |