abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186070105
Beste mensen,

Ik zit in een dilemma. Ik heb nu een jaar lang een relatie en de afgelopen maanden is het niks anders dan ruzie. iedere keer wanneer ik het uit wil maken dreigt ze met zelfmoord. Vlak voordat ik haar leerde kennen had ze een poging gewaagd. Ik ben tot einde raad, ik heb haar ouders ingelicht, maar ik denk dat die het niet heel serieus nemen. Ik zit er mentaal helemaal doorheen.
ik zal even toelichten wat de problemen zijn. we hebben beiden een ander beeld van ons relatie. ik wilde het rustig aan doen, maar zij zat er al snel in. het begon al snel omdat ze het niet fijn vond omdat een vriendin van me vertelde over haar avonturen met de mannen die ze had, door alle ruzies heen heb ik haar uit eindelijk geblokkeerd. later kwam ik achter dat zij nog appjes kreeg van een man waar ze een nachtelijk avontuur mee had gehad. wat pas in december 2018 defitnief is gestopt omdat zij hem blokkeerde. ik weet uiteindelijk hoevaak ze contact hebben gehad. wat ik er wel bij wil vertellen is dat ik het niet aan haar heb gevraagd om dat te doen. Ze is daarnaast ook in mn telefoon gegaan en heeft nummers van mijn vrienden en vriendinnen overgenomen, iedere keer als we ruzie hadden ging ze dreigen dat ze iemand van hun zou bellen. daarnaast heeft ze vaak gedreigd om te bellen naar mn werk, omdat een vrouwelijke collega me meevroeg om een drankje te doen. ze dreigde dat ze haar zou benaderen via linkedin. Ik heb echt gewoon geen idee wat ik moet doen, ik ben aan de ene kant echt bang dat ze zelfmoord pleegt, maar aan de andere kant is het hele geval gewoon teveel voor me geworden.
excuus voor de spelfouten etc.

hoop dat jullie me goed advies kunnen geven
Kanda
  Redactie Frontpage zaterdag 6 april 2019 @ 18:34:06 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_186070157
Dit klinkt als een heel ongezonde relatie. Wanneer ze haar zelf iets aan doet nadat jij de relatie verbreekt is niet jouw schuld. Ze is je aan het chanteren, jij bent hier imho het slachtoffer, niet zij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:38:58 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186070213
Maak het uit en zorg goed voor je zelf.

Als ze dan van een flat afspringt; het is haar keuze als ze dat doet, wss gebruikt ze het alleen maar als loze dreiging om jou emotioneel te manipuleren.

Loopt ze al bij een psycholoog?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186070231
Ze is 2 keer erheen geweest voor een gesprek en heeft het 3 maanden geleden laten vallen. Ze heeft een doorverwijzing gehad van de huisarts afgelopen week, maar geen afspraak gemaakt. Ik kan dit serieus niet meer aan. ik heb geen behoefte om haar te zien noch te spreken, maar nu stuurt ze een bericht met:"ik zie je zo".
Kanda
pi_186070279
Wat een vervelende situatie..
Hoe oud zijn jullie? En hoe komt het dat haar ouders het niet zo serieus nemen? Weten zij ook van haar andere dreigementen cq chantagepogingen?
pi_186070299
Hoe oud zijn jullie? Woont ze nog thuis?
pi_186070311
Zij blijft verantwoordelijk voor haar gevoel, niet jij. Geef aan dat je vindt dat ze professionele hulp moet zoeken, dat ze 113 kan bellen en dat ze met jou over haar problemen kan praten, maar geef aan dat jij niet verantwoordelijk voor haar bent.

En dat jullie relatie hierdoor niet beter wordt ofzo.
pi_186070341
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef kanda91 het volgende:
je zou denken dat we tieners zijn, maar ik ben 28 en zij is 29. Ik heb haar ouders wel op de hoogte gesteld van dat ze dreigt met zelfmoord, maar niet met andere gevallen. Haar ouders zijn volgens mij ook niet echt een emetionele steun voor haar.
Misschien staat ze ook niet zo open voor steun van hen om bepaalde redenen. Weet je wie haar huisarts is?
pi_186070361
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien staat ze ook niet zo open voor steun van hen om bepaalde redenen. Weet je wie haar huisarts is?
uhm nee, ik weet wel bij welke praktijk ze gaat. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen.
Kanda
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:50:24 #10
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_186070385
Daar komt ellende van, en hoe langer je blijft hoe groter de ellende wordt. Moet je indenken hoe het zou zijn als jullie kinderen zouden krijgen. Het enige wat je kunt doen is goed aangeven dat het over is, en daarna als ze berichten blijft sturen blokkeren.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_186070398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zij blijft verantwoordelijk voor haar gevoel, niet jij. Geef aan dat je vindt dat ze professionele hulp moet zoeken, dat ze 113 kan bellen en dat ze met jou over haar problemen kan praten, maar geef aan dat jij niet verantwoordelijk voor haar bent.

En dat jullie relatie hierdoor niet beter wordt ofzo.
Ik zou dit inderdaad duidelijk communiceren en dat het op deze manier al geen relatie meer is maar dat ze jou in een rol van hulpverlener dwingt
Je kunt liefde niet dwingen.

Dus ze kan jou zo proberen te gijzelen maar dat is geen liefde. Ze zal alleen maar creëren dat de liefde afneemt
Misschien aanbieden dat je haar nog een x aantal weken helpt haar mentale schaapjes op het droge te krijgen (Maar kort, 2 weken of zo). Dus met haar naar de huisarts of zo? Of een crisis opvang plek regelen. Maar dat je haar partner niet meer bent omdat de liefde over is

Je zou ook naar je eigen huisarts kunnen gaan voor advies. Die hebben daar een praktijkondersteuner voor geloof ik
pi_186070406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef kanda91 het volgende:
je zou denken dat we tieners zijn, maar ik ben 28 en zij is 29. Ik heb haar ouders wel op de hoogte gesteld van dat ze dreigt met zelfmoord, maar niet met andere gevallen. Haar ouders zijn volgens mij ook niet echt een emetionele steun voor haar.
Ik zou de politie bellen;
quote:
Wat is het verschil tussen 0900-8844 en het alarmnummer 112?

U belt alleen 112 bij spoedeisende zaken. Bijvoorbeeld bij levensbedreigende situaties en/of als u een misdrijf ziet. Voor alles wat 'zonder zwaailicht' kan, en voor informatie en advies kiest u 0900-8844.
https://www.politie.nl/th(...)itle-waarom-09008844
omdat ze
a) dreigt met zelfmoord
b) jou deze zelfmoord in de schoenen probeert te schuiven door middel van chantage
Google is your friend, abuse your friends
pi_186070422
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:51 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik zou de politie bellen;
[..]

omdat ze
a) dreigt met zelfmoord
b) jou deze zelfmoord in de schoenen probeert te schuiven door middel van chantage
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?
Kanda
pi_186070448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:49 schreef kanda91 het volgende:

[..]

uhm nee, ik weet wel bij welke praktijk ze gaat. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen.
Ze mogen haar dossier niet inhoudelijk met je bespreken, maar je kan daar wel aangeven dat ze regelmatig met zelfmoord blijft dreigen en behandeling ontloopt enzo. Geen idee in hoeverre ze daar iets mee kunnen, maar veel meer dan dat kun je niet doen denk ik. Ja, aanmelden voor bemoeizorg. En als ze echt iets suïcidaals onderneemt, 112 bellen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:55:22 #15
286575 Roces18
Chef de party
pi_186070462
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:52 schreef kanda91 het volgende:

[..]

1-1-3
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186070491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

1-1-3
ja maar 113 moet door de persoon zelf gebeld worden, niet?
Kanda
pi_186070588
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:52 schreef kanda91 het volgende:

[..]

Nope, doen ze niks aan. Kan en mag gewoon in Nederland
pi_186070630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ze mogen haar dossier niet inhoudelijk met je bespreken, maar je kan daar wel aangeven dat ze regelmatig met zelfmoord blijft dreigen en behandeling ontloopt enzo. Geen idee in hoeverre ze daar iets mee kunnen, maar veel meer dan dat kun je niet doen denk ik. Ja, aanmelden voor bemoeizorg. En als ze echt iets suïcidaals onderneemt, 112 bellen.
Ik geef het wel door aan haar ouders, gezien ze familie zijn dat ze meer kunnen doen in dat opzicht
Kanda
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:06:02 #19
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_186070677
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:41 schreef kanda91 het volgende:
nu stuurt ze een bericht met:"ik zie je zo".
En jij hebt teruggestuurd "nee hoor, want zoals ik al aangaf wil ik je niet zien" toch?
Prrrrr
pi_186070684
Je kan sommige mensen niet redden van zichzelf, je kan wel jezelf redden van de problemen van iemand anders.

Laat je niet chanteren. Neem afstand. En als je acuut gevaar ziet bel je hulpdiensten, maar laat je jezelf niet meeslepen.
Zoals jij het beschrijft zit zij vast in zeer ongezond gedrag, als jij daar in mee gaat wordt zij daarin alleen maar meer bevestigd en ben je eerder onderdeel van het probleem dan een oplossing. Niemand wordt er beter van een dergelijke relatie.

Misschien zal het uitmaken van de relatie een reden zijn dat ze wel in behandeling gaat. Hoe dan ook is haar gedrag na het afsluiten van het contact niet jou schuld.
pi_186070693
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:05 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Valt wel mee, ze is volwassene dus zij kunnen ook alleen maar de melding aannemen. En dan ben jij er iets serieuzer in aan het geloven dan zij.
Misschien kun je dan wel bij de familie in gesprek gaan waarom zij er niet zo in geloven? En anders aanbieden om te laten zien wat voor berichten zij aan jou stuurt, als dat hen meer inzicht geeft in de situatie.
Die familie weet allang hoe laat het is
pi_186070728
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:06 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Die familie weet allang hoe laat het is
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.
pi_186070744
Ik heb een tijd lang een vriendje gehad die daar ook mee dreigde. Daardoor kon ik het veel te lang niet uitmaken, maar uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik ondanks de dreigementen, het toch uit gemaakt.

Hij leeft nogsteeds :)
pi_186070749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.
Ik stuur de gesprekken wel door naar haar ouders.
Kanda
pi_186070806
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')