Misschien staat ze ook niet zo open voor steun van hen om bepaalde redenen. Weet je wie haar huisarts is?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef kanda91 het volgende:
je zou denken dat we tieners zijn, maar ik ben 28 en zij is 29. Ik heb haar ouders wel op de hoogte gesteld van dat ze dreigt met zelfmoord, maar niet met andere gevallen. Haar ouders zijn volgens mij ook niet echt een emetionele steun voor haar.
uhm nee, ik weet wel bij welke praktijk ze gaat. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:47 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Misschien staat ze ook niet zo open voor steun van hen om bepaalde redenen. Weet je wie haar huisarts is?
Ik zou dit inderdaad duidelijk communiceren en dat het op deze manier al geen relatie meer is maar dat ze jou in een rol van hulpverlener dwingtquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zij blijft verantwoordelijk voor haar gevoel, niet jij. Geef aan dat je vindt dat ze professionele hulp moet zoeken, dat ze 113 kan bellen en dat ze met jou over haar problemen kan praten, maar geef aan dat jij niet verantwoordelijk voor haar bent.
En dat jullie relatie hierdoor niet beter wordt ofzo.
Ik zou de politie bellen;quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef kanda91 het volgende:
je zou denken dat we tieners zijn, maar ik ben 28 en zij is 29. Ik heb haar ouders wel op de hoogte gesteld van dat ze dreigt met zelfmoord, maar niet met andere gevallen. Haar ouders zijn volgens mij ook niet echt een emetionele steun voor haar.
omdat zequote:Wat is het verschil tussen 0900-8844 en het alarmnummer 112?
U belt alleen 112 bij spoedeisende zaken. Bijvoorbeeld bij levensbedreigende situaties en/of als u een misdrijf ziet. Voor alles wat 'zonder zwaailicht' kan, en voor informatie en advies kiest u 0900-8844.
https://www.politie.nl/th(...)itle-waarom-09008844
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik zou de politie bellen;
[..]
omdat ze
a) dreigt met zelfmoord
b) jou deze zelfmoord in de schoenen probeert te schuiven door middel van chantage
Ze mogen haar dossier niet inhoudelijk met je bespreken, maar je kan daar wel aangeven dat ze regelmatig met zelfmoord blijft dreigen en behandeling ontloopt enzo. Geen idee in hoeverre ze daar iets mee kunnen, maar veel meer dan dat kun je niet doen denk ik. Ja, aanmelden voor bemoeizorg. En als ze echt iets suïcidaals onderneemt, 112 bellen.quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:49 schreef kanda91 het volgende:
[..]
uhm nee, ik weet wel bij welke praktijk ze gaat. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen.
1-1-3quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:52 schreef kanda91 het volgende:
[..]
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?
Nope, doen ze niks aan. Kan en mag gewoon in Nederlandquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:52 schreef kanda91 het volgende:
[..]
doet de poltie wat aan zelfmoordd poging?
Ik geef het wel door aan haar ouders, gezien ze familie zijn dat ze meer kunnen doen in dat opzichtquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ze mogen haar dossier niet inhoudelijk met je bespreken, maar je kan daar wel aangeven dat ze regelmatig met zelfmoord blijft dreigen en behandeling ontloopt enzo. Geen idee in hoeverre ze daar iets mee kunnen, maar veel meer dan dat kun je niet doen denk ik. Ja, aanmelden voor bemoeizorg. En als ze echt iets suïcidaals onderneemt, 112 bellen.
En jij hebt teruggestuurd "nee hoor, want zoals ik al aangaf wil ik je niet zien" toch?quote:Op zaterdag 6 april 2019 18:41 schreef kanda91 het volgende:
nu stuurt ze een bericht met:"ik zie je zo".
Die familie weet allang hoe laat het isquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:05 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Valt wel mee, ze is volwassene dus zij kunnen ook alleen maar de melding aannemen. En dan ben jij er iets serieuzer in aan het geloven dan zij.
Misschien kun je dan wel bij de familie in gesprek gaan waarom zij er niet zo in geloven? En anders aanbieden om te laten zien wat voor berichten zij aan jou stuurt, als dat hen meer inzicht geeft in de situatie.
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:06 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Die familie weet allang hoe laat het is
Ik stuur de gesprekken wel door naar haar ouders.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.
Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dat weet je niet, zeker niet alleen op basis van de summiere info hier, en het punt is wellicht ook meer dat ts het gevoel heeft dat hij zijn best heeft gedaan om aan te geven hoe of wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |