hoe wist je dat hij het niet zou doen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:09 schreef Halimede het volgende:
Ik heb een tijd lang een vriendje gehad die daar ook mee dreigde. Daardoor kon ik het veel te lang niet uitmaken, maar uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik ondanks de dreigementen, het toch uit gemaakt.
Hij leeft nogsteeds
nee joh , kan je advies vragenquote:Op zaterdag 6 april 2019 18:56 schreef kanda91 het volgende:
[..]
ja maar 113 moet door de persoon zelf gebeld worden, niet?
zit je niet met een schuldgevoel?quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:12 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.
Dat wist ik niet zeker, maar we konden zo niet verder. We waren beide al volwassen en als hij er voor kiest om zelfmoord te plegen over zoiets, dan ligt die verantwoordelijkheid niet bij mij. Ik had het vreselijk gevonden als hij het wel had gedaan, maar je kan ook niet eeuwig gevangene van iemand blijven.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:13 schreef kanda91 het volgende:
[..]
hoe wist je dat hij het niet zou doen?
ik ben bang als het gebeurd, dat ik heel mn leven rond ga lopen met gevoel dat ik bloed aan mn handen heb.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:19 schreef Halimede het volgende:
[..]
Dat wist ik niet zeker, maar we konden zo niet verder. We waren beide al volwassen en als hij er voor kiest om zelfmoord te plegen over zoiets, dan ligt die verantwoordelijkheid niet bij mij. Ik had het vreselijk gevonden als hij het wel had gedaan, maar je kan ook niet eeuwig gevangene van iemand blijven.
Kans is groot dat ze dat niet zal doen, mensen die zelfmoord plegen zijn over het algemeen niet vocaal over hun plannen. Misschien is het slim om anders dit met je eigen huisarts te bespreken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:24 schreef kanda91 het volgende:
[..]
ik ben bang als het gebeurd, dat ik heel mn leven rond ga lopen met gevoel dat ik bloed aan mn handen heb.
Dit denken mensen maar er zijn totaal geen getallen of onderzoeken die dit ondersteunenquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:27 schreef Halimede het volgende:
[..]
Kans is groot dat ze dat niet zal doen, mensen die zelfmoord plegen zijn over het algemeen niet vocaal over hun plannen. Misschien is het slim om anders dit met je eigen huisarts te bespreken.
Ik denk dat de jouwe sowieso niet zichzelf wat aan gaat doen. De OP staat al zo ramvol drama dat ik zeker weet dat die dreigementen ook een manier zijn om je bij haar te houden.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:13 schreef kanda91 het volgende:
[..]
hoe wist je dat hij het niet zou doen?
Tenzij terminaal is het vooral een kwestie van mensen die zichzelf moeten willen en kunnen redden ja. Loslaten kan makkelijker worden als je voor jezelf het idee hebt dat je er alles aan hebt gedaan wat je kon. Vandaar ook mijn advies om nogmaals de ouders te contacteren en te verzekeren dat ze weten wat voor situatie dit is. Zeggen dat ze ermee dreigt komt mogelijk anders over dan de daadwerkelijke berichten over en weer, dat zou dus een verschil kunnen maken.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:12 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Ja na dat cruciale punt moet je het loslaten, mensen willen om diverse redenen liever niet meer leven blijkbaar. Ik dacht ook dat ik iemand kon redden van een zekere dood. Niks blijkt minder waar blijkt nu.
Goed gedaan.quote:Op zaterdag 6 april 2019 19:48 schreef kanda91 het volgende:
Ik heb haar moeder gebeld en die haalt haar op, ze belde me huilend op en was onderweg naar me.....
Met een nieuw nummer heb je haar nog niet uit je hoofd en uit je leven he....quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:05 schreef kanda91 het volgende:
ik wijzig hierna mijn nummer, bedankt iedereen!
Het is een startquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met een nieuw nummer heb je haar nog niet uit je hoofd en uit je leven he....
Daar heb je wel weer een punt... maar je kan zoiets niet je leven laten controlerenquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:30 schreef Allures het volgende:
[..]
Dit denken mensen maar er zijn totaal geen getallen of onderzoeken die dit ondersteunen
Dat zeker!quote:
Of je blokkeert haar, en negeert anonieme oproepen. Over een paar weken heeft ze een nieuw slachtoffer en ben je er vanaf.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:05 schreef kanda91 het volgende:
ik wijzig hierna mijn nummer, bedankt iedereen!
Dat is ook een optie!quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:27 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Of je blokkeert haar, en negeert anonieme oproepen. Over een paar weken heeft ze een nieuw slachtoffer en ben je er vanaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |