abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2019 @ 11:26:23 #76
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186099021
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef Fel_licht het volgende:
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.
Dit hang er vanaf welk geloof of wetenschap je aanhangt.

Jezus stelt duidelijk dat de goede geest van de vader komt welke God is, en de kwade geest van de vader welke Satan is.

De grootste leugen die Satan ooit verteld heeft is dat hij niet bestaat, en voor die leugen zijn atheïsten zeker vatbaar.
pi_186101609
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 08:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar ze worden in zonde geboren, dus zijn ze al slecht zodra ze hun moeder verlaten?
Of zijn ze in de baarmoeder al evil? Op welk moment kruipt die bedrieger waar je het in je OP over hebt in een baby?
Baby's zijn tot niet veel in staat maar de erfzonde is erfelijk ja.
Misverstaan is ook verstaan maar dan mis.
pi_186101657
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?
Dan zou er geen jaloezie zijn geweest als de één opgroeide in een gebied waar het dorre klimaat de oogst vaak laat mislukken terwijl de ander opgroeit in een vruchtbaar gebied met een mild klimaat (er van uit gaande dat de mens sowieso niet in Eden zou opgroeien, zoals de volkeren waarvan Kaïn eentje trouwde nadat hij Abel gedood had)?
Zouden mensen die in goede gebieden veel van hun oogst en rijkdom gewoon standaard naar arme gebieden sturen?
pi_186101728
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?
Dan zou er geen jaloezie zijn geweest als de één opgroeide in een gebied waar het dorre klimaat de oogst vaak laat mislukken terwijl de ander opgroeit in een vruchtbaar gebied met een mild klimaat (er van uit gaande dat de mens sowieso niet in Eden zou opgroeien, zoals de volkeren waarvan Kaïn eentje trouwde nadat hij Abel gedood had)?
Zouden mensen die in goede gebieden veel van hun oogst en rijkdom gewoon standaard naar arme gebieden sturen?
Dan waren Adam en Eva in de tuin van Eden gebleven.
pi_186101742
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Aha, helder, duidelijk, compleet antwoord dat op al mijn vragen in gaat! :Y ^O^
pi_186101791
Maar goed, door het appelhappen is de duivel dus in de mens gekomen?

Wel apart; God maakt de mens en 1 van de eerste dingen die de mens doet is tegen zijn wil in gaan en de duivel in zich laten komen.
Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent, en anders gewoon een sadist die iets bewust creëert wat tegen hem gaat zondigen zodat hij het vervolgens kan straffen. Vind je het gek dat de mens dan de duivel in zich heeft, als je zo'n schepper hebt?
  maandag 8 april 2019 @ 14:21:53 #82
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186101821
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef ToT het volgende:

Wel apart; God maakt de mens en 1 van de eerste dingen die de mens doet is tegen zijn wil in gaan en de duivel in zich laten komen.
Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent.
Zegt eerder wat over mensen die in een achterlijke God geloven.
pi_186101831
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:21 schreef borealist het volgende:

[..]

Zegt eerder wat over mensen die in een achterlijke God geloven.
Dat sowieso!
Ik snap ook niet dat mensen vandaag de dag met de huidige wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen nog in een scheppingsverhaal kunnen geloven.
De ouderdom van het universum, de Big Bang theorie (hoewel die an sich wel wat omstreden is, maar er zijn wel allerlei alternatieven voor), de kennis van vorming van elementen in zonnen, vorming van planeten, abiogenesis / chemische evolutie enz enz enz.
pi_186101855
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat sowieso!
Ik snap ook niet dat mensen vandaag de dag met de huidige wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen nog in een scheppingsverhaal kunnen geloven.
't is dat of het sprookje dat een onbestaande niets gedaan heeft en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn
  maandag 8 april 2019 @ 14:24:40 #85
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186101868
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat sowieso!
Doen veel christenen ook niet. Jezus spreekt immers van de evolutie leer, en het mag voor zichzelf spreken dat christenen met de evolutie leer voor de dag zijn gekomen.
pi_186101887
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

't is dat of het sprookje dat een onbestaande niets gedaan heeft en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn

Verder zou je een goed boek over de evolutie moeten lezen, of Youtube filmpjes er over bekijken. :)
pi_186101894
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef borealist het volgende:

[..]

Doen veel christenen ook niet. Jezus spreekt immers van de evolutie leer, en het mag voor zichzelf spreken dat christenen met de evolutie leer voor de dag zijn gekomen.
Jezus sprak over de evolutie? :? Oh? :?
En ik denk niet dat Darwin een christen was. Althans niet in zijn latere jaren.
pi_186102047
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Verder zou je een goed boek over de evolutie moeten lezen, of Youtube filmpjes er over bekijken. :)
Na zo'n 5 minuten kijken valt toch wel duidelijk te zeggen dat hij een mooie bril heeft.
  maandag 8 april 2019 @ 14:35:20 #89
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186102078
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:26 schreef ToT het volgende:
Jezus sprak over de evolutie? :? Oh? :?
En ik denk niet dat Darwin een christen was. Althans niet in zijn latere jaren.
Hetgeen dat niet vruchtbaar is plant zich door de natuurkrachten minder veelvuldig voort, en zodoende maken de natuurkrachten het vruchtbare nog vruchtbaarder. Is dat niet de evolutie leer?

En dit bedoel ik natuurlijk deels in de figuurlijke zin, men kan spreken over een vruchtbaar mens. Maar als je deze simpele stelling niet begrijpt zitten we helaas al op een dood spoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door borealist op 08-04-2019 14:41:52 ]
pi_186102221
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:35 schreef borealist het volgende:

[..]

Hetgeen dat niet vruchtbaar is plant zich door de natuurkrachten minder veelvuldig voort, en zodoende maken de natuurkrachten het vruchtbare nog vruchtbaarder. Is dat niet de evolutie leer?

En dit bedoel ik natuurlijk deels in de figuurlijke zin, men kan spreken over een vruchtbaar mens. Maar als je deze simpele stelling niet begrijpt zitten we helaas al op een dood spoor.
Oh wauw, nog zo'n vooringenomen figuur hier. :')

Nu weet ik weer waarom ik zelden in dit subforum kom! :W
  maandag 8 april 2019 @ 14:45:53 #91
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186102247
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:44 schreef ToT het volgende:
Oh wauw, nog zo'n vooringenomen figuur hier. :')
Nee hoor, ik probeer jou langzaam door de materie te leiden, maar blijkbaar heb jij geen zin om iets te leren.
  maandag 8 april 2019 @ 15:29:47 #92
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186102968
quote:
8s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:30 schreef Fel_licht het volgende:
"Weerhoud u van het kwade en de duivel zal vluchten."

Mij hoef je niet te vertellen dat er niet iets is als de kwade in mensen, hoe die er huist en sluimert en weldra zijn kop opsteekt. Dagelijks staan de kranten er vol van, van bedrog en moord, ongeacht achter welk licht of religie hij zich probeert te verschuilen. Het is eenmaal een bedrieger die ongetwijfeld verwarring zaait.
Zo slap om het kwade te zoeken in iets buiten jezelf. Nee het kwaad komt van binnenuit.

De spreuk is trouwens Bijbels onhoudbaar. Ik neem aan dat God zich weerhield van het kwade, maar de duivel vluchtte niet van hem, nee die liep gewoon bij hem binnen. Zie Job.
  maandag 8 april 2019 @ 15:31:19 #93
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186102984
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 11:26 schreef borealist het volgende:

[..]

Dit hang er vanaf welk geloof of wetenschap je aanhangt.

Jezus stelt duidelijk dat de goede geest van de vader komt welke God is, en de kwade geest van de vader welke Satan is.

De grootste leugen die Satan ooit verteld heeft is dat hij niet bestaat, en voor die leugen zijn atheïsten zeker vatbaar.
Waar vertelt satan dat dan?

God zegt zelf dat het kwaad, het onheil, van hem zelf afkomstig is. Maar dat willen gelovigen liever niet lezen.
  maandag 8 april 2019 @ 15:33:16 #94
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186103000
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef ToT het volgende:
Dan waren er geen baby's geweest. De wereld zou in no time vol zijn...

ofwel dank god op je blote knietjes voor de dood. De eerste moord werd trouwens door God zelf gepleegd, in het paradijs nog wel...
  maandag 8 april 2019 @ 15:34:56 #95
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186103018
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef Fel_licht het volgende:
en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn
Nee he, toch niet weer dit domme afgezaagde riedeltje... :|W
pi_186103523
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Waar staat dit in de Bijbel ?
pi_186103548
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ze zijn er uitgezet.
pi_186103605
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef ToT het volgende:

Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent, en anders gewoon een sadist die iets bewust creëert wat tegen hem gaat zondigen zodat hij het vervolgens kan straffen. Vind je het gek dat de mens dan de duivel in zich heeft, als je zo'n schepper hebt?
En niet te vergeten dat hij ook een leugenaar was. Van appelhappen ga je dood ; dikke leugen. Ze waren onsterfelijk? Niet dus, ze waren al de tijd sterfelijk gezien ze de kans niet hebben gekregen om aan de Levensboom te zitten. Moet ik hen dit nog voorlezen ook ? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ATON op 08-04-2019 16:26:41 ]
  maandag 8 april 2019 @ 16:56:21 #99
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186104176
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

God zegt zelf dat het kwaad, het onheil, van hem zelf afkomstig is. Maar dat willen gelovigen liever niet lezen.
Dat is het Oude Testament, welke door het Nieuwe Testament nietig is. Natuurlijk zijn er 'christenen' die meer heil vinden in het OT dan het NT. En zo zijn er veel intellectueel zwakkeren die niet de woorden van Jezus aanvallen, maar een beetje op het OT gaan afgeven.
pi_186106518
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En dat geloof jij dan wel?
  maandag 8 april 2019 @ 19:34:05 #101
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186106858
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 08:36 schreef Driepink het volgende:
Zonder het kwade is er ook geen goede
Dit is hetzelfde als stellen dat als niemand liegt er plotseling geen waarheid meer is. Maar door het goede komt het kwade wel in een scherper contrast te staan.

quote:
Een vrouw uit de menigte zei tot hem: Gezegend de schoot die u droeg en de borsten die u voedden.
Jezus zei tot haar: Gezegend zijn zij die geluisterd hebben naar het woord van de Vader, zij hebben er waarlijk zorg voor gedragen. Want er zullen dagen komen dat jullie zeggen: Gezegend de schoot die niet ontvangen heeft en de borsten die geen melk gegeven hebben.
Voorspelde Jezus het feminisme?
pi_186107266
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:16 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ik verwacht nog steeds een antwoord op mijn vraag.
pi_186108738
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Waar staat dit in de Bijbel ?
De Bijbel is geen woordenboek.

Erfzonde zal wel erfelijk zijn. Dat is vaak de betekenis van het woord erven.
pi_186108974
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:14 schreef Fel_licht het volgende:
Vanwaar haal je dan het begrip ' erfzonde ' vandaan ?

quote:
De erfzonde is pas uitgevonden in de 5e eeuw door o.a. ene Augustinus. Niks erfelijks aan.
pi_186109041
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:24 schreef ATON het volgende:

[..]

Vanwaar haal je dan het begrip ' erfzonde ' vandaan ?
[..]

De erfzonde is pas uitgevonden in de 5e eeuw door o.a. ene Augustinus. Niks erfelijks aan.
Doch we zijn niet origineel zoals God ons in zijn evenbeeld geschapen heeft omwille van het eten van de verboden vrucht door onze voorouders? Volgens de Bijbel dan.. ?
pi_186109176
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 15:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee he, toch niet weer dit domme afgezaagde riedeltje... :|W
Tja, dat heet de evolutietheorie.
pi_186109818
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:26 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Doch we zijn niet origineel zoals God ons in zijn evenbeeld geschapen heeft omwille van het eten van de verboden vrucht door onze voorouders? Volgens de Bijbel dan.. ?
Er is niet iets als de erfzonde. Dit is een bedenksel uit de 5e eeuw.
pi_186109861
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:32 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Blijkbaar weet je daar al niks over.
pi_186109935
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Er is niet iets als de erfzonde. Dit is een bedenksel uit de 5e eeuw.
Wat wordt dan wel in de Bijbel omschreven?
pi_186109942
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Blijkbaar weet je daar al niks over.
Ja, visjes gaan aan wal en krijgen pootjes en worden aapjes en die worden dan mensen en de visjes kwamen eigenlijk nergens vandaan zoals alles een beetje floeps is in de evolutietheorie. Floeps en daar was het. Maar er bestaan natuurlijk grote woordjes voor om daar doekjes om te winden en zich te onderscheiden van de simpele mens. De wetenschap in het algemeen is eenmaal zo goed de aarde aan het vervuilen dat het met de revolutionaire chemotherapie komt aankloppen om iedereen gelukkig te maken. O, maar daar hoef je bij die gelovigen niet mee af te komen. De wetenschap is eenmaal het grote wondermiddel in hun ogen. Kijk naar al die medicatie die al die mensenlevens gered heeft zeggen ze dan. Maar door wat worden we ziek? Hoe ga je naar je werk zonder vervuilende auto? O ja, mijn vader is gestorven aan kanker maar dat komt natuurlijk door het roken. Tegenwoordig krijg je bij vis die je uit de zee haalt direct een plastic zak die ze opgeslokt hebben. Dankzij de medische experimenten op de joden hebben we een fantastische medische wetenschap. Duizenden zijn al gestorven in de naam van de wetenschap. Maar kom daar niet mee aankloppen. Wij hebben mooie oogkleppen. Maar he, jij gebruikt toch zelf een laptop om ons daar mee om de oren te slaan? Waar is je domme god nou?

[ Bericht 4% gewijzigd door Fel_licht op 08-04-2019 22:43:58 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 07:42:14 #111
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186114150
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 22:09 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ja, visjes gaan aan wal en krijgen pootjes en worden aapjes en die worden dan mensen en de visjes kwamen eigenlijk nergens vandaan zoals alles een beetje floeps is in de evolutietheorie. Floeps en daar was het.
De paleontologie beschrijft gewoon wat ze vindt. Als de resten van de vroegste landdieren zoveel visachtige kenmerken hebben ligt de hypothese dat ze zich uit vissen ontwikkelden nogal voor de hand. Je ziet ook dat die ontwikkeling geleidelijk plaatsvindt. Hetzelfde met de overgang van apen naar mensen, dinosauriërs naar vogels, landzoogdieren naar walvissen etc.
pi_186114217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 07:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De paleontologie beschrijft gewoon wat ze vindt. Als de resten van de vroegste landdieren zoveel visachtige kenmerken hebben ligt de hypothese dat ze zich uit vissen ontwikkelden nogal voor de hand. Je ziet ook dat die ontwikkeling geleidelijk plaatsvindt. Hetzelfde met de overgang van apen naar mensen, dinosauriërs naar vogels, landzoogdieren naar walvissen etc.
[ afbeelding ]
En als we dat niet geloven dan maak je ons wel wat anders wijs. Denk zelf eens even na.
pi_186114383
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 07:50 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

En als we dat niet geloven dan maak je ons wel wat anders wijs. Denk zelf eens even na.
Denk zelf eens even na.
pi_186114390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:11 schreef ATON het volgende:

[..]

Denk zelf eens even na.
:) Wie herhaalt die sprookjes nou steeds tot in het oneindige toe?
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:12:07 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_186114394
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 07:50 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van je een beetje inlezen en je gezond verstand gebruiken, lijkt me.
pi_186114416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van je een beetje inlezen en je gezond verstand gebruiken, lijkt me.
Inlezen? Vrijwillige indoctrinatie?
pi_186114428
Proberen om mensen die niet in wetenschap geloven wetenschap uit te leggen, is volkomen zinloos. Ik begrijp de aandrang om mensen dingen te laten snappen, maar dan moet er minstens enige wil toe zijn. Die is er niet.
pi_186114481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:15 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Inlezen? Vrijwillige indoctrinatie?
look who's talking :D
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:31:52 #119
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186114531
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 16:56 schreef borealist het volgende:

[..]

Dat is het Oude Testament, welke door het Nieuwe Testament nietig is. Natuurlijk zijn er 'christenen' die meer heil vinden in het OT dan het NT. En zo zijn er veel intellectueel zwakkeren die niet de woorden van Jezus aanvallen, maar een beetje op het OT gaan afgeven.
In het NT is JHWH zo goed als afwezig, het zijn de avonturen van Jezus en Paulus (in een notendop). Beiden hingen enorm aan het OT als vrome joden.
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:32:31 #120
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186114537
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:16 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Wat ik geloof doet er niet toe.
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:33:44 #121
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186114549
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:14 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Erfzonde is één van de vreselijkste uitvindingen van de Roomse kerk.
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:34:56 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186114563
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:32 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Waarvoor overdonderend bewijs is. Van de hele bijbel tot ongeveer aan 2 Koningen is geen spoortje van bewijs...integendeel.
pi_186114568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarvoor overdonderend bewijs is. Van de hele bijbel tot ongeveer aan 2 Koningen is geen spoortje van bewijs...integendeel.
Voor jou misschien, maar ik neem niet alles blindelings aan.
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:36:36 #124
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186114576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:35 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Voor jou misschien, maar ik neem niet alles blindelings aan.
Nee jij gelooft in een scheppende God (waar géén enkel bewijs voor is). Wie is hier nu goedgelovig?
pi_186114585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee jij gelooft in een scheppende God (waar géén enkel bewijs voor is). Wie is hier nu goedgelovig?
Jij natuurlijk.
pi_186114597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou... Daar doe je het 1500 jaar lange grootschalige kindermisbruik, de kindermoord, de massamoorden, de uitbuiting en de martelpraktijken toch wel een beetje tekort mee.
  dinsdag 9 april 2019 @ 08:39:31 #127
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186114610
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:37 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Jij natuurlijk.
OK einde discussie. Als je zo gaat beginnen heeft verder praten geen zin.

[ Bericht 1% gewijzigd door noodgang op 09-04-2019 09:34:03 (trolgeroep niet nodig) ]
pi_186114618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... Daar doe je het 1500 jaar lange grootschalige kindermisbruik, de kindermoord, de massamoorden, de uitbuiting en de martelpraktijken toch wel een beetje tekort mee.
:D
pi_186114705
Nou, wat een uitstekend topic weer. Ik ben blij dat F&L na een ruim jaar op sterven na dood te zijn geweest nu weer een rijk gevuld subforum is waar mensen goed hebben nagedacht over wat ze te melden hebben en nog eens wat moeite in hun topics en posts steken. En dat met bijna alleen maar nieuwe F&L-bezoekers!

Alles komt weer helemaal goed. Ik mis alleen nog een topic waarin een psychotische rechtsradicaal in gebrekkig Nederlands meldt dat Mohammed een pedofiel was en antifascisme het echte fascisme is.
pi_186114736
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:48 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, wat een uitstekend topic weer. Ik ben blij dat F&L na een ruim jaar op sterven na dood te zijn geweest nu weer een rijk gevuld subforum is waar mensen goed hebben nagedacht over wat ze te melden hebben en nog eens wat moeite in hun topics en posts steken. En dat met bijna alleen maar nieuwe F&L-bezoekers!

Alles komt weer helemaal goed. Ik mis alleen nog een topic waarin een psychotische rechtsradicaal in gebrekkig Nederlands meldt dat Mohammed een pedofiel was en antifascisme het echte fascisme is.
Wees eens on topic. Is er hier geen klaagbaak voor dit soort dingen? :{
pi_186114779
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:52 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Wees eens on topic. Is er hier geen klaagbaak voor dit soort dingen? :{
O ja. 'De kwade in mensen.' Nou, dat is je hierboven door een stuk of tien verschillende mensen geprobeerd uit te leggen, maar je begrijpt er geen letter van en wil het ook niet begrijpen, dus ik heb niet de indruk dat het verder allemaal erg veel zin heeft.
pi_186114798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:57 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Niets van gemerkt, eerlijk gezegd.

Dat straalt er van alle kanten vanaf inderdaad.
pi_186114803
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat straalt er van alle kanten vanaf inderdaad.
Goed zo, dat is dan duidelijk dus.
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 09:47:08 #134
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_186115294
Trollgeroep en persoonlijke aanvallen zijn niet nodig. Discussie is mooi, maar probeer het niet op de man te spelen. Het is geen noodzaak een ander kosten wat kost van je gelijk te overtuigen
pi_186116559
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 09:47 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]Trollgeroep en persoonlijke aanvallen zijn niet nodig. Discussie is mooi, maar probeer het niet op de man te spelen. Het is geen noodzaak een ander kosten wat kost van je gelijk te overtuigen[/modbreak]
Bedankt.
pi_186119646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 08:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Net als bij het Celibaat.

Ik refereerde eerder niet voor niets metaforisch aan de term satanische leer omdat dit soort leringen juist de slechtste kwaliteiten in de mens kunnen oproepen.

Bij erfzonde de gedachte dat iemand bij zijn/haar geboorte al onvolmaakt en onvolledig is. Of dat de ander onvolmaakt is en de eigen leer superieur.

Het naleven van het celibaat kan een enorm verwarrend schuldgevoel oproepen indien iemand toch seksuele gevoelens van lust blijft koesteren.

Veel religies en stromingen prediken vaak een haast onhaalbare idealistische leer. Als iemand zich maar zo en zo gedraagt, dan en dan alleen bereik je die onbereikbare plek van geluk en verlichting. Liefst in een denkbeeldig hiernamaals. Als het vervolgens na een tijdje niet lukt (wat natuurlijk het geval is bij bijna alle mensen) wat doet dat dan met een persoon?

We zien de gevolgen van wereldwijd seksueel (kinder)misbruik door priesters, het afslachten van mensen omdat ze in iemands religieuze ogen zondig zijn. Geschiedenis als het heden laat geen enkel ander beeld zien. Altijd hetzelfde terugkerende patroon. Stel daarom ook altijd als oprecht religieus geïnteresseerd persoon deze kritische vragen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:45:01 #137
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186120789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:32 schreef Elzies het volgende:
We zien de gevolgen van wereldwijd seksueel (kinder)misbruik door priesters, het afslachten van mensen omdat ze in iemands religieuze ogen zondig zijn. Geschiedenis als het heden laat geen enkel ander beeld zien. Altijd hetzelfde terugkerende patroon. Stel daarom ook altijd als oprecht religieus geïnteresseerd persoon deze kritische vragen.
En jij denkt dat de wereld beter af is zonder het christendom? De grootste massamoordenaars van de afgelopen eeuw waren atheïsten. Qua verkrachtingen staan christenen ook niet op de eerste plek.

Christelijken massamoorden zijn ook schromelijk overdreven. De inquisitie was onderdeel van een heftige burgeroorlog en koste slechts aan 4000 mensen het leven, een fractie van de slachtoffers van de Armeense genocide.

Je herhaalt een typisch links verhaaltje waar geen flikker van klopt.

Dat wil niet zeggen dat de meeste christenen geen liegende idioten zijn, maar vergeleken met de linkse pathologische leugenaars is het redelijk onschuldig.
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:06:17 #138
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186121079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:45 schreef borealist het volgende:

[..]

En jij denkt dat de wereld beter af is zonder het christendom? De grootste massamoordenaars van de afgelopen eeuw waren atheïsten. Qua verkrachtingen staan christenen ook niet op de eerste plek.

Christelijken massamoorden zijn ook schromelijk overdreven. De inquisitie was onderdeel van een heftige burgeroorlog en koste slechts aan 4000 mensen het leven, een fractie van de slachtoffers van de Armeense genocide.

Je herhaalt een typisch links verhaaltje waar geen flikker van klopt.

Dat wil niet zeggen dat de meeste christenen geen liegende idioten zijn, maar vergeleken met de linkse pathologische leugenaars is het redelijk onschuldig.
Dat klopt. Dat neemt niet weg dat het christendom door de eeuwen heel wat doden op haar kerfstok heeft, denk alleen al aan de tienduizenden tijdens de kruistochten. Op 15 juli 1099 wist een leger van kruisvaarders uit Europa door de vestingmuren van Jeruzalem te breken om daar een volledig christelijke stad van te maken en werden de 20.000 inwoners, zowel moslims als joden, over de kling gejaagd. En dat was met de beperkte middelen van toen...
pi_186121481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat klopt. Dat neemt niet weg dat het christendom door de eeuwen heel wat doden op haar kerfstok heeft, denk alleen al aan de tienduizenden tijdens de kruistochten. Op 15 juli 1099 wist een leger van kruisvaarders uit Europa door de vestingmuren van Jeruzalem te breken om daar een volledig christelijke stad van te maken en werden de 20.000 inwoners, zowel moslims als joden, over de kling gejaagd. En dat was met de beperkte middelen van toen...
Wil je daarmee zeggen dat Christenen de dag van vandaag moeten vervolgd worden voor het kwaad dat geschiedde in het verleden waar ze niets mee te maken hebben? Er is altijd wel ergens een stok in de buurt om een hond te slaan.

By the way, het zijn de daden die een mens maken tot wat hij is, ik weet echter niet in hoeverre jij moordenaars als goddeloos beschouwt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fel_licht op 09-04-2019 18:34:10 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 18:47:52 #140
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186123455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:29 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Wil je daarmee zeggen dat Christenen de dag van vandaag moeten vervolgd worden voor het kwaad dat geschiedde in het verleden waar ze niets mee te maken hebben?
Dat is een heel Bijbelse gedachte. Erfzonde is er een van. En denk aan het vijfde gebod. En ook Jezus zou onschuldig zijn geëxecuteerd.
quote:
Er is altijd wel ergens een stok in de buurt om een hond te slaan.

By the way, het zijn de daden die een mens maken tot wat hij is, ik weet echter niet in hoeverre jij moordenaars als goddeloos beschouwt?

De Bijbel staat vol met gelovige moordenaars. De eerstgeboren mens sloeg de tweede dood. Was hij goddeloos? Geenzins, hij sprak gewoon met hem. Dan volgt er nog een lange rij met moordenaars, David spant de kroon.
pi_186123572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 18:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is een heel Bijbelse gedachte. Erfzonde is er een van. En denk aan het vijfde gebod. En ook Jezus zou onschuldig zijn geëxecuteerd.
[..]

De Bijbel staat vol met gelovige moordenaars. De eerstgeboren mens sloeg de tweede dood. Was hij goddeloos? Geenzins, hij sprak gewoon met hem. Dan volgt er nog een lange rij met moordenaars, David spant de kroon.
En Kaïn dan maar klagen dat zijn straf zwaarder is dan hij kon dragen. Wat een rechtvaardige god.

Schijnbaar heeft God het niet zo voor slechte volkeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fel_licht op 09-04-2019 19:04:32 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:07:44 #142
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_186123899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 16:06 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je zit perspectiefloze linkse onzin uit te kramen. Net als fake news is het een oneindige stroom linkse bagger waar steeds minder mensen voor vallen. Een ieder met een greintje verstand weet wie de echte agressor was in die oorlog.
pi_186123966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:07 schreef borealist het volgende:

[..]

Je zit perspectiefloze linkse onzin uit te kramen. Net als fake news is het een oneindige stroom linkse bagger waar steeds minder mensen voor vallen. Een ieder met een greintje verstand weet wie de echte agressor was in die oorlog.
Ahja, vermeld het woord God en ze maken je zwart voor dingen waar je helemaal niet kunt aan doen want bemerk dat zij van de wetenschap zijn. Wist je dat de wetenschap zelfs kan vermelden wat er miljoenen jaren geleden gebeurd is terwijl meer dan de helft ervan waarschijnlijk niet meer kunnen herinneren wat ze de dag voordien gegeten hebben.
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:23:08 #144
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_186124259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:07 schreef borealist het volgende:

[..]

De katholieken. Maar dat zijn toch ook christenen?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 9 april 2019 @ 19:27:26 #145
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_186124360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 19:10 schreef Fel_licht het volgende:

[..]

Ahja, vermeld het woord God en ze maken je zwart voor dingen waar je helemaal niet kunt aan doen want bemerk dat zij van de wetenschap zijn. Wist je dat de wetenschap zelfs kan vermelden wat er miljoenen jaren geleden gebeurd is terwijl meer dan de helft ervan waarschijnlijk niet meer kunnen herinneren wat ze de dag voordien gegeten hebben.
Hoatzin maakt jou en borealist in ieder geval nergens zwart. Jigzog en ToT heb ik dat nu ook niet echt zien doen al heb ik niet alles gelezen en zie ik dat er ingegrepen is door een mod.

Maar goed, als ik je een vraag mag stellen. Kun je in jouw ogen ook een christen zijn als je niet in de letterlijke opvatting van het verhaal over de schepping gelooft?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_186125337
Ik heb aardig wat reacties gelezen maar begrijp nog steeds niet waar dit topic over gaat. Wil iemand mij dat uitleggen? Gewoon de kern in 5 zinnen ofzo
pi_186125745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:12 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb aardig wat reacties gelezen maar begrijp nog steeds niet waar dit topic over gaat. Wil iemand mij dat uitleggen? Gewoon de kern in 5 zinnen ofzo
Gewoon even polsen naar de "onzin" van tegenwoordig.

We maken er wel iets van zolang we mekaar niet te veel uitschijten.

Ik wil graag in een schepper geloven en we verstaan vaak mekaars standpunt niet. Ik wil echt graag de schepper in mijn leven als die bestaat, dat lijkt mij fascinerend. Maar schijnbaar demoniseerd de Bijbel die vaak. Mocht je nu de schepper van dit alles leren kennen, dat zou toch fantastisch zijn? Vaak krijg je dan te horen van kijk welke miserie de wereld is, maar dat is dan toch vaak de oorzaak van de mens zelf? Daarom geloof ik in een kwade die kan bestaan in mensen, een vaak onmenselijk wezen. De kwade in mensen, of het kwaad, ik verwoordde het anders omdat ik dacht dat ik anders verkeerde reacties ging triggeren.

Nuja, de noodzakelijke onzin van je leven. 8)7
pi_186125922
Ach ja iets kan niet geheel goed zijn (God) mensen moeten er ook wat angst voor hebben. Als je weet dat God helemaal goed is dan kan je in je leven doen wat je wil. Als je gelooft dat God ook een eikelige kant heeft, je sturen naar de hel als je iemand vermoord ofzo, dan ben je minder snel geneigd om iemand te vermoorden. God kan niet puur goed zijn want anders is hij eigenlijk slecht.

Weet zelf niet waarom mensen zelf niet in staat zouden zijn tot wat ze doen zonder dat er de noodzaak is van een 'onmenselijk wezen'. Bedoel kijk om je heen zijn heel veel aardige mensen toch. Maar het zijn de extreme kuttige mensen die extra opvallen. Is niet onmenselijk, is gewoon menselijk, de wet van de grote getallen, we zijn nu met 7 miljard.

En tjah als je wel in God gelooft dan hoor je ook in de duivel te geloven dus dan heb je het misschien over een 'onmenselijk wezen'. De duivel die je beinvloedt etc.

Zelf zie ik niks waarvan ik denk dat mensen zo kwaadaardig zijn dat het onmenselijk is. Zijn gewoon veel mensen en dan krijg je soms te horen over de meest extreme mensen. Hoort er gewoon bij.
pi_186125980
Phoenyx, vind je dat iemand moet gestraft worden als hij iets verkeerd gedaan heeft, of vind je dat niet goed?
pi_186126066
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 20:44 schreef Fel_licht het volgende:
Phoenyx, vind je dat iemand moet gestraft worden als hij iets verkeerd gedaan heeft, of vind je dat niet goed?
Nou ja hangt er wat vanaf wat hij of zij verkeerd heeft gedaan. Als iemand een keer de aardappelen heeft laten aanbranden hoeft ie niet direct straf te krijgen. Steelt iemand dan wel. Steelt iemand eten omdat hij dood aan het gaan is van de honger dan niet. Voor mij zijn er veel grijze gebieden wat dat betreft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')