Sinds wanneer is zelfverrijking een competentie dan?quote:Op zondag 7 april 2019 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.
Geen idee. Maar wat heeft dat te maken met wat ik zei?quote:Op zondag 7 april 2019 13:06 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zelfverrijking een competentie dan?
Omdat jij aangaf dat eigenbelang geen kwaadaardige eigenschap is en ik daar anders over denkquote:Op zondag 7 april 2019 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen idee. Maar wat heeft dat te maken met wat ik zei?
Ah, zo. De persoon die handelt uit eigenbelang vindt dat volgens mij te rechtvaardigen ja. Dat de buitenwereld daar heel anders over denkt, doet er niet toe.quote:Op zondag 7 april 2019 13:11 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Omdat jij aangaf dat eigenbelang geen kwaadaardige eigenschap is en ik daar anders over denk
Onwetend moet dat dan heten.quote:Op zondag 7 april 2019 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan. Maar het is niet intentioneel kwaadaardig.
Ik denk niet dat Jigzoz dat zo zei.quote:Op zondag 7 april 2019 13:11 schreef dokter.knakworst het volgende:
[..]
Omdat jij aangaf dat eigenbelang geen kwaadaardige eigenschap is en ik daar anders over denk
Dan heb ik het verkeerd gelezen, mijn fout en sorryquote:Op zondag 7 april 2019 15:25 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jigzoz dat zo zei.
"is niet intentioneel kwaadaardig" is niet hetzelfde als "eigenbelang is geen kwaadaardige eigenschap"
quote:
De kwade als tegenstelling tot de heilige geest beste ToT.quote:Op zondag 7 april 2019 17:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Een topic waarin niet serieus gediscussieerd mag worden, echt.....
Trouwens, hoezo is de TT "de kwade" i.p.v. "het kwaad"?
Ow de duivel.quote:Op zondag 7 april 2019 18:37 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
De kwade als tegenstelling tot de heilige geest beste ToT.
Graag gedaan.
Dat had je wel graag gedacht he.quote:Op zondag 7 april 2019 18:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow de duivel.
Schuilt die in de mensen zelf, ja?
Is slechte dingen doen niet gevolg van opvoeding, omgevingsinvloeden, cultuur, genetica enz.? En is wat goed en kwaad is geen afspiegeling van de geldende normen binnen een maatschappij?
Dat je zelf verantwoordelijk bent door je eigen opvattingen daden die je aanleert door je omgeving?quote:
Wij denken eenmaal niet gelijk Tot. Fantasiëen over bokkenpotenmannetjes bvb. Nee, hoor, ToT. Ik denk dat je alles een beetje te simplistisch wenst in te zien.quote:Op zondag 7 april 2019 18:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat je zelf verantwoordelijk bent door je eigen opvattingen daden die je aanleert door je omgeving?
Altijd nog beter dan geloven dat er een ventje met bokkenpoten in je schuilt die je die slechte dingen laat doen, maar hee: als jij gelukkiger wordt door die gedachte:Ligt allemaal aan dat bokkenpotenventje dan!
Ligt niet aan jou.
Nou, hoe zie jij de duivel in de mens dan?quote:Op zondag 7 april 2019 19:33 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wij denken eenmaal niet gelijk Tot. Fantasiëen over bokkenpotenmannetjes bvb. Nee, hoor, ToT. Ik denk dat je alles een beetje te simplistisch wenst in te zien.
Ik dacht dat het bij jou ging om serieuze discussies. Komaan man!quote:Op zondag 7 april 2019 19:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou, hoe zie jij de duivel in de mens dan?
Jij had het over de kwade in de mens in tegenstelling tot de heilige geest.quote:Op zondag 7 april 2019 20:11 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik dacht dat het bij jou ging om serieuze discussies. Komaan man!
Dat wat atheisten van beweren dat het onbestaande is, jawel. Dat, ja.quote:Op zondag 7 april 2019 20:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij had het over de kwade in de mens in tegenstelling tot de heilige geest.
Dan praat je toch over de duivel?
Dus de duivel schuilt in ieder mens?quote:Op zondag 7 april 2019 22:35 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dat wat atheisten van beweren dat het onbestaande is, jawel. Dat, ja.
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.quote:Op zondag 7 april 2019 23:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus de duivel schuilt in ieder mens?
En dat is de bron van het kwaad? De mens heeft dus geen vrije wil? The devil made me do it?
Ah bijna ieder baby'tje is dus slecht, maar er zijn ook zuigelingen die niet slecht zijn? Aangezien je "zowat" zegt?quote:Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.
Ik heb er mijn twijfels bij. Mensen die serieuze discussies aangaan zien wel in dat die baby'tjes vaak uitgroeien tot grote baby'tjes oftewel strontaapjes die beter wat manieren leren.quote:Op zondag 7 april 2019 23:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah bijna ieder baby'tje is dus slecht, maar er zijn ook zuigelingen die niet slecht zijn? Aangezien je "zowat" zegt?
Maar ze worden in zonde geboren, dus zijn ze al slecht zodra ze hun moeder verlaten?quote:Op zondag 7 april 2019 23:19 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Ik heb er mijn twijfels bij. Mensen die serieuze discussies aangaan zien wel in dat die baby'tjes vaak uitgroeien tot grote baby'tjes oftewel strontaapjes die beter wat manieren leren.
Dit hang er vanaf welk geloof of wetenschap je aanhangt.quote:Op zondag 7 april 2019 23:17 schreef Fel_licht het volgende:
Zowat ieder mens zal wel zondig geboren zijn en bij voorkeur bekeert zich.
Baby's zijn tot niet veel in staat maar de erfzonde is erfelijk ja.quote:Op maandag 8 april 2019 08:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar ze worden in zonde geboren, dus zijn ze al slecht zodra ze hun moeder verlaten?
Of zijn ze in de baarmoeder al evil? Op welk moment kruipt die bedrieger waar je het in je OP over hebt in een baby?
Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?quote:Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Baby's zijn tot niet veel in staat maar de erfzonde is erfelijk ja.
Dan waren Adam en Eva in de tuin van Eden gebleven.quote:Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?
Dan zou er geen jaloezie zijn geweest als de één opgroeide in een gebied waar het dorre klimaat de oogst vaak laat mislukken terwijl de ander opgroeit in een vruchtbaar gebied met een mild klimaat (er van uit gaande dat de mens sowieso niet in Eden zou opgroeien, zoals de volkeren waarvan Kaïn eentje trouwde nadat hij Abel gedood had)?
Zouden mensen die in goede gebieden veel van hun oogst en rijkdom gewoon standaard naar arme gebieden sturen?
Aha, helder, duidelijk, compleet antwoord dat op al mijn vragen in gaat!quote:Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dan waren Adam en Eva in de tuin van Eden gebleven.
Zegt eerder wat over mensen die in een achterlijke God geloven.quote:Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef ToT het volgende:
Maar goed, door het appelhappen is de duivel dus in de mens gekomen?
Wel apart; God maakt de mens en 1 van de eerste dingen die de mens doet is tegen zijn wil in gaan en de duivel in zich laten komen.
Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent.
Dat sowieso!quote:Op maandag 8 april 2019 14:21 schreef borealist het volgende:
[..]
Zegt eerder wat over mensen die in een achterlijke God geloven.
't is dat of het sprookje dat een onbestaande niets gedaan heeft en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijnquote:Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat sowieso!
Ik snap ook niet dat mensen vandaag de dag met de huidige wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen nog in een scheppingsverhaal kunnen geloven.
Doen veel christenen ook niet. Jezus spreekt immers van de evolutie leer, en het mag voor zichzelf spreken dat christenen met de evolutie leer voor de dag zijn gekomen.quote:Op maandag 8 april 2019 14:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat sowieso!
Ik snap ook niet dat mensen vandaag de dag met de huidige wetenschappelijke kennis en ontwikkelingen nog in een scheppingsverhaal kunnen geloven.
quote:Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
't is dat of het sprookje dat een onbestaande niets gedaan heeft en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn
Jezus sprak over de evolutie?quote:Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef borealist het volgende:
[..]
Doen veel christenen ook niet. Jezus spreekt immers van de evolutie leer, en het mag voor zichzelf spreken dat christenen met de evolutie leer voor de dag zijn gekomen.
Na zo'n 5 minuten kijken valt toch wel duidelijk te zeggen dat hij een mooie bril heeft.quote:Op maandag 8 april 2019 14:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Verder zou je een goed boek over de evolutie moeten lezen, of Youtube filmpjes er over bekijken.
Hetgeen dat niet vruchtbaar is plant zich door de natuurkrachten minder veelvuldig voort, en zodoende maken de natuurkrachten het vruchtbare nog vruchtbaarder. Is dat niet de evolutie leer?quote:Op maandag 8 april 2019 14:26 schreef ToT het volgende:
Jezus sprak over de evolutie?Oh?
En ik denk niet dat Darwin een christen was. Althans niet in zijn latere jaren.
Oh wauw, nog zo'n vooringenomen figuur hier.quote:Op maandag 8 april 2019 14:35 schreef borealist het volgende:
[..]
Hetgeen dat niet vruchtbaar is plant zich door de natuurkrachten minder veelvuldig voort, en zodoende maken de natuurkrachten het vruchtbare nog vruchtbaarder. Is dat niet de evolutie leer?
En dit bedoel ik natuurlijk deels in de figuurlijke zin, men kan spreken over een vruchtbaar mens. Maar als je deze simpele stelling niet begrijpt zitten we helaas al op een dood spoor.
Nee hoor, ik probeer jou langzaam door de materie te leiden, maar blijkbaar heb jij geen zin om iets te leren.quote:
Zo slap om het kwade te zoeken in iets buiten jezelf. Nee het kwaad komt van binnenuit.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:30 schreef Fel_licht het volgende:
"Weerhoud u van het kwade en de duivel zal vluchten."
Mij hoef je niet te vertellen dat er niet iets is als de kwade in mensen, hoe die er huist en sluimert en weldra zijn kop opsteekt. Dagelijks staan de kranten er vol van, van bedrog en moord, ongeacht achter welk licht of religie hij zich probeert te verschuilen. Het is eenmaal een bedrieger die ongetwijfeld verwarring zaait.
Waar vertelt satan dat dan?quote:Op maandag 8 april 2019 11:26 schreef borealist het volgende:
[..]
Dit hang er vanaf welk geloof of wetenschap je aanhangt.
Jezus stelt duidelijk dat de goede geest van de vader komt welke God is, en de kwade geest van de vader welke Satan is.
De grootste leugen die Satan ooit verteld heeft is dat hij niet bestaat, en voor die leugen zijn atheïsten zeker vatbaar.
Dan waren er geen baby's geweest. De wereld zou in no time vol zijn...quote:Op maandag 8 april 2019 14:09 schreef ToT het volgende:
Dus als Adam en Eva niet hadden zitten appelhappen, waren baby's verder onschuldig geweest?
Nee he, toch niet weer dit domme afgezaagde riedeltje...quote:Op maandag 8 april 2019 14:24 schreef Fel_licht het volgende:
en toen waren er vissen die je voorouder geworden zijn
Waar staat dit in de Bijbel ?quote:Op maandag 8 april 2019 14:05 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Baby's zijn tot niet veel in staat maar de erfzonde is erfelijk ja.
Ze zijn er uitgezet.quote:Op maandag 8 april 2019 14:15 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dan waren Adam en Eva in de tuin van Eden gebleven.
En niet te vergeten dat hij ook een leugenaar was. Van appelhappen ga je dood ; dikke leugen. Ze waren onsterfelijk? Niet dus, ze waren al de tijd sterfelijk gezien ze de kans niet hebben gekregen om aan de Levensboom te zitten. Moet ik hen dit nog voorlezen ook ?quote:Op maandag 8 april 2019 14:19 schreef ToT het volgende:
Maar goed, door het appelhappen is de duivel dus in de mens gekomen?
Wel apart; God maakt de mens en 1 van de eerste dingen die de mens doet is tegen zijn wil in gaan en de duivel in zich laten komen.
Zegt toch wel iets over die God, lijkt me dan. Op z'n minst incompetent, en anders gewoon een sadist die iets bewust creëert wat tegen hem gaat zondigen zodat hij het vervolgens kan straffen. Vind je het gek dat de mens dan de duivel in zich heeft, als je zo'n schepper hebt?
Dat is het Oude Testament, welke door het Nieuwe Testament nietig is. Natuurlijk zijn er 'christenen' die meer heil vinden in het OT dan het NT. En zo zijn er veel intellectueel zwakkeren die niet de woorden van Jezus aanvallen, maar een beetje op het OT gaan afgeven.quote:Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waar vertelt satan dat dan?
God zegt zelf dat het kwaad, het onheil, van hem zelf afkomstig is. Maar dat willen gelovigen liever niet lezen.
En dat geloof jij dan wel?quote:Op maandag 8 april 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waar vertelt satan dat dan?
God zegt zelf dat het kwaad, het onheil, van hem zelf afkomstig is. Maar dat willen gelovigen liever niet lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |