abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 mei 2019 @ 00:43:42 #76
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_186555690
Ik volg sinds kort Jim Stoppani op Instagram en die man post best veel nuttige info en alternatieve manieren van trainen. Ik merk bijvoorbeeld met het benchen dat ik nog wat last en hinder ondervind van mijn schouder blessure, nu liet hij een manier zien om te benchen in een powerrack en ben ik deze week wat aan het aankloten geweest om het op die manier te proberen en dat beviel mij prima. Volgen jullie nog specifieke atleten/fitness guru’s om kennis op te doen?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  donderdag 2 mei 2019 @ 00:50:56 #77
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186555794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:43 schreef leeroy het volgende:
Ik volg sinds kort Jim Stoppani op Instagram en die man post best veel nuttige info en alternatieve manieren van trainen. Ik merk bijvoorbeeld met het benchen dat ik nog wat last en hinder ondervind van mijn schouder blessure, nu liet hij een manier zien om te benchen in een powerrack en ben ik deze week wat aan het aankloten geweest om het op die manier te proberen en dat beviel mij prima. Volgen jullie nog specifieke atleten/fitness guru’s om kennis op te doen?
Zou wel zijn supplementenadvies volledig negeren

Aanraders zijn o.a. ATHLEAN-X, Jeff Nippard, Scott Herman, Alan Thrall, Jeremy Ethier en Mike Thurston.
Dom Mazzetti is eigenlijk ook verplichte kost :+
  donderdag 2 mei 2019 @ 00:54:27 #78
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_186555857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou wel zijn supplementenadvies volledig negeren

Aanraders zijn o.a. ATHLEAN-X, Jeff Nippard, Scott Herman, Alan Thrall, Jeremy Ethier en Mike Thurston.
Dom Mazzetti is eigenlijk ook verplichte kost :+
Wilde net aan de post-workout Haribo beginnen 😂
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:12 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186559391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:43 schreef leeroy het volgende:
Ik volg sinds kort Jim Stoppani op Instagram en die man post best veel nuttige info en alternatieve manieren van trainen. Ik merk bijvoorbeeld met het benchen dat ik nog wat last en hinder ondervind van mijn schouder blessure, nu liet hij een manier zien om te benchen in een powerrack en ben ik deze week wat aan het aankloten geweest om het op die manier te proberen en dat beviel mij prima. Volgen jullie nog specifieke atleten/fitness guru’s om kennis op te doen?
Momenteel eigenlijk alleen Julien Pineau, Australianstrengthcoach (de man is naast skilled ook nog eens bijzonder grappig) en Jim Wendler.

Eigenlijk best tegenstrijdige personages, maar ergens daartussenin vind ik het beste m'n weg.

Alan Thrall vind ik wel goed voor z'n how-to's.
Athlean-X zijn Bench-uitleg vind ik super en heeft mij veel geholpen met complicatievrij benchen.

Verder gewoon heel veel geluisterd naar coaches en hier en daar een seminar gevolgd.

Workarounds voor kleine pijntjes en blessures zoek ik wanneer het nodig is en niet bij specifieke personen. 9 van de 10x zoek ik zelf uit wat werkt voor mij en wat niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:17:45 #80
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186559398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou wel zijn supplementenadvies volledig negeren

Dat is met al die gasten, ze noemen allemaal iets in commercieel belang.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186559422
Vintage Genetics Nederlander die prima trainingstips geeft.
Af en toe Bradley Martin en Calum van Moger.
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:22:55 #82
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_186559489
Dankzij Athlean-X heb ik m'n polsen in het gareel gekregen. O+ Fijne tips over de range of motion verbeteren, ik kan nu tenminste fatsoenlijk push ups pogen zonder dat pols begint te zeiken.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 2 mei 2019 @ 10:39:28 #83
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186559772
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:19 schreef Questular het volgende:
Vintage Genetics Nederlander die prima trainingstips geeft.

Dat is die Wesley Vissers ofzo toch?
Beest van een gast maar z'n video's kan ik echt niet zien. Beetje een popie jopie.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186562572
Athlean-x voor techniek en het hoe en waarom, en hij pusht ook helemaal niet producten of dat soort dingen.
En jeremy ethier ook fijn voor wetenschappelijk onderbouwd advies.

Er zijn er zo veel tegenwoordig en er zit ook een heleboel overlap in natuurlijk. Er zullen wel meer goede tussen zitten maar op een gegeven moment moet je gewoon kappen met kijken en gaan doen.
  Moderator donderdag 2 mei 2019 @ 13:16:13 #85
18653 crew  D.
pi_186562786
Ook even een update van mijn kant: -O-

Mijn 531BBB schema was redelijk te doen, maar in combinatie met klussen in huis en een zwakke rug net iets teveel.

Al bijna 2 weken last van mijn onderrug, waardoor het eigenlijk al niet meer lukte is het er dinsdag helemaal ingeschoten en kon ik me bijna niet meer bewegen. Mijn bovenrug heeft het ook opgegeven.
En ik daarmee nu even mijn schema. Even rust en lichte cardio nu, en ik begin zodra het weer lijkt te gaan gewoon opnieuw :Y
  donderdag 2 mei 2019 @ 13:32:05 #86
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186563130
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:16 schreef D. het volgende:
Ook even een update van mijn kant: -O-

Mijn 531BBB schema was redelijk te doen, maar in combinatie met klussen in huis en een zwakke rug net iets teveel.

Al bijna 2 weken last van mijn onderrug, waardoor het eigenlijk al niet meer lukte is het er dinsdag helemaal ingeschoten en kon ik me bijna niet meer bewegen. Mijn bovenrug heeft het ook opgegeven.
En ik daarmee nu even mijn schema. Even rust en lichte cardio nu, en ik begin zodra het weer lijkt te gaan gewoon opnieuw :Y
Te hoog ingezet of form breakdown ivm slechte core?
In ieder geval een zwakte naar voren gekomen waar je aan kan werken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 2 mei 2019 @ 16:43:34 #87
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186567144
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:17 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is met al die gasten, ze noemen allemaal iets in commercieel belang.
Meestal wel idd. Mike Thurston had wel gewoon een informatief filmpje terwijl hij wordt gesponsord :P
pi_186570679
Vandaag mijn sport spullen vergeten mee te nemen naar de sportschool :+
Heb een tijdje geslacked naar kom nu weer meer in mijn ritme. Nu maar vol houden
Faka G
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:04:19 #89
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186571582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Meestal wel idd. Mike Thurston had wel gewoon een informatief filmpje terwijl hij wordt gesponsord :P
Kijk jij serieus naar filmpjes van 10 minuten over shakes?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:38:28 #90
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_186572555
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je zou eens naar lvysaur 4-4-8 kunnen kijken als je graag 4 setjes doet en sterker wil worden
https://www.reddit.com/r/(...)tronglifts_starting/
Ah, mijn schema is daadwerkelijk op dat programma gebaseerd, in die zin dat ik het aantal herhalingen eerst op 8 breng (x4) en dan in de laatste set zoveel mogelijk herhalingen. Die specifieke subreddit herbergt toch een behoorlijke hoeveelheid kennis op het gebied van fitness.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 09:21:16 #91
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186580485
quote:
7s.gif Op donderdag 2 mei 2019 20:38 schreef MissionPhailed het volgende:

Die specifieke subreddit herbergt toch een behoorlijke hoeveelheid kennis op het gebied van fitness.

Zeker, maar ook een hele grote berg bullshit.
9 van de 10 posts zijn van mensen die van alles tot in den treure customizen omdat zij blijkbaar alles beter weten.

Heel veel; "Ja maar ik wil 6 dagen per week trainen dus ga ik 6 dagen op rij 5/3/1 BBB doen,
kutprogramma werkt niet want m'n lifts stallen al na 3 weken dus ik ga customizen en zelf wat verzinnen. Nu is Wendler kut want z'n programma werkt niet". (even een voorbeeld met een programma wat ik ken bijvoorbeeld)

Het feit dat ze totaal niet gedaan hebben wat het programma voorschrijft dat laten ze links liggen,
6 dagen op rij hangen ze 2,5 uur per dag in de sportschool en doen ze naast hun werksets ook nog eens 3x zoveel assistance als voorgeschreven. Op dag 7 zouden ze rust moeten hebben maar liggen ze met een kater uit te brakken.
+ Het feit dat ze totaal geen aandacht besteden aan rust of hun CNS of mentale gesteldheid en dus in 2 weken totaal opbranden en geen constructieve training meer kunnen doen.

Vervolgens gaan ze vragen stellen over hun eigen geschreven programma's, krijgen ze constructieve feedback over rustdagen en hun eigen bedachte trainingsprogramma en gaan ze dus geheel andere dingen doen en maken ze vooruitgang, waardoor hun eigen bedachte "programma" dus wél gaat werken. Zij vinden zichzelf pioniers, als je het mij vraagt zijn ze gewoon een stukje wijzer geworden door het fout te doen en daarna de juiste dingen te doen.

Ivysaur 4-4-8 is daar gewoon ook zo'n voorbeeld van, niet dat het programma niet werkt hoor, maar de arrogantie is zum kotsen;
Hij zeikt bewezen beginnersprogrammering af om vervolgens te beweren dat het niet zoveel uitmaakt voor beginners. Dan gooit hij er een eigen sausje overheen en doet exact hetzelfde als een ander programma, het enige daadwerkelijke verschil is de rep-scheme.
Maar dat maakte in eerste instantie toch al niet uit voor beginners.

Mijn ervaring leert dat als je eerst iets anders af moet breken om je eigen te promoten dat het totaal geen meerwaarde biedt. Zo heeft Thrall ook deels zijn krediet verspeeld door zijn eigen heilige programma stijf tegenover andere bewezen programma's te zetten. Waar ook nog 9 van de 10 beweringen niet waar of niet geheel waar zijn.

En laten we over voeding daar maar niet beginnen; Iedereen doet Vegan Keto Intermittent Fasting zonder ook maar enig idee te hebben hoe voeding in elkaar steekt. Fasted Cardio en dat soort vreemde kreten zie je daar veel te veel. De hysterie stuurt de menigte.

Het is een top-subreddit met een hoop interessante dingen maar je moet wel weten wat je leest en tussen de regeltjes door lezen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 mei 2019 @ 10:27:09 #92
129836 withxhonor
straight edge
pi_186581527
Lekkere cardio sessie vanmorgen

50-40-30-20-10 cal
Assaultbike
Ski erg
Row

35.50
high fives and stagedives
pi_186582884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:21 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zo heeft Thrall ook deels zijn krediet verspeeld door zijn eigen heilige programma stijf tegenover andere bewezen programma's te zetten. Waar ook nog 9 van de 10 beweringen niet waar of niet geheel waar zijn.
Sinds wanneer doet hij zulke uitspraken dan? In wat ik van hem gezien heb is hij juist altijd genuanceerd en niet zo rechtlijnig alsof er maar een weg naar Rome zou zijn.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 11:59:11 #94
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186583119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 11:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Sinds wanneer doet hij zulke uitspraken dan? In wat ik van hem gezien heb is hij juist altijd genuanceerd en niet zo rechtlijnig alsof er maar een weg naar Rome zou zijn.
Hij zegt niet dat er een weg naar Rome is, hij doet alleen vreemde uitspraken over een programma wat hij blijkbaar niet eens kent en zet die cijfers tegenover z'n eigen programma.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator vrijdag 3 mei 2019 @ 12:30:11 #95
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186583601
2x20 dumbbell burpee box stepups. Hell ;(
En 20 powercleans. :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 3 mei 2019 @ 12:43:28 #96
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186583781
Vanavond heftige conditioning sessie op het programma op de Airdyne.
Lichtelijk angstig door de recente ontwikkeling van astma-aanvallen die ik gehad heb.
Erg benieuwd of ik de intensiteit kan halen die ik van mijzelf eis, of misschien daar voorbij kan pushen.

De hamvraag is eigenlijk preventief puffen en hard-stukgaan of naturel hard-stukgaan met de puffer in de aanslag :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186589307
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:15 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

U riep? :+ De sportschool is inmiddels 'vast' onderdeel van de week; geen moeite om erheen te fietsen, ook na een lange werkdag. Ik bouw de gewichten langzaam op om blessures te vermijden (nu 4 x 7 bankdrukken met 50 kg, OHP 4 x 8 met 30 kg, etc. Geen indrukwekkende gewichten maar er zit wat progressie in)
^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou wel zijn supplementenadvies volledig negeren

Aanraders zijn o.a. ATHLEAN-X, Jeff Nippard, Scott Herman, Alan Thrall, Jeremy Ethier en Mike Thurston.
Dom Mazzetti is eigenlijk ook verplichte kost :+
Ik zoek eigenlijk nog een keer een leuk YT channel van iemand die crossfit combineert met krachttraining. :@ Maar iemand is gelijk heel erg crossfit(wedstrijden) georiënteerd of is een krachttrainer die ongefundeerd crossfit haat. :')

quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:43 schreef Rauw. het volgende:
Vanavond heftige conditioning sessie op het programma op de Airdyne.
Lichtelijk angstig door de recente ontwikkeling van astma-aanvallen die ik gehad heb.
Erg benieuwd of ik de intensiteit kan halen die ik van mijzelf eis, of misschien daar voorbij kan pushen.

De hamvraag is eigenlijk preventief puffen en hard-stukgaan of naturel hard-stukgaan met de puffer in de aanslag :9
Als noob lijkt mij dat preventief puffen juist het meeste uit je training haalt?
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:24:42 #98
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186589484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik zoek eigenlijk nog een keer een leuk YT channel van iemand die crossfit combineert met krachttraining. :@ Maar iemand is gelijk heel erg crossfit(wedstrijden) georiënteerd of is een krachttrainer die ongefundeerd crossfit haat. :')

Dat komt omdat ze beide voor heel verschillende dingen trainen.
Meeste topathleten volgen een simpel krachtprogramma in combinatie met WODs van hun Crossfit trainer.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:28:18 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186589533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Als noob lijkt mij dat preventief puffen juist het meeste uit je training haalt?
Dat wel,
heb ervoor gekozen het niet te doen om anaerobisch en aerobisch wat te testen.
Verhelderend, weet nu in ieder geval hoe ver ik het +/- kan pushen momenteel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186589564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:24 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze beide voor heel verschillende dingen trainen.
Meeste topathleten volgen een simpel krachtprogramma in combinatie met WODs van hun Crossfit trainer.
Ik zoek daarom ook niet per se een atleet die combineert, maar gewoon content waarin het beiden voorkomt gericht op beginners / intermediates. Had dat inderdaad wat onhandig geformuleerd.

Vind het sowieso wel leuk als iemand niet direct een atleet is, maar gewoon toegewijd. Een kanaal van een Panzermaus (FOK!ker die in korte tijd van ecto naar spierbundel ging) zou ik ook leuk vinden bijvoorbeeld.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:36:36 #101
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186590905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:21 schreef Rauw. het volgende:
Ivysaur 4-4-8 is daar gewoon ook zo'n voorbeeld van, niet dat het programma niet werkt hoor, maar de arrogantie is zum kotsen;
Hij zeikt bewezen beginnersprogrammering af om vervolgens te beweren dat het niet zoveel uitmaakt voor beginners. Dan gooit hij er een eigen sausje overheen en doet exact hetzelfde als een ander programma, het enige daadwerkelijke verschil is de rep-scheme.
Maar dat maakte in eerste instantie toch al niet uit voor beginners.
Naja Starting Strength en Stronglifts5x5 zijn VOORNAMELIJK zo populair omdat ze erg toegankelijk zijn. Iedere boerenlul kan die schemaatjes volgen. Het is niet zo dat je na X weken SS of SL5X5 er sterker uit komt dan met een programma als Ivysaur 4-4-8 of zo. Waarschijnlijk ook zelfs minder sterk omdat het volume gewoonweg laag is

Op squats na dan he
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:49:46 #102
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186591100
Volume is niet alles.
Kom op man, gaan we nou echt alle variabelen wegschrijven en een programma op alleen volume keuren?

Als op de manier zoals jij denkt kan elke fucking boer wel een programma schrijven met 2 reps meer en roepen dat dat beter is omdat meer volume.

Meer is niet persé beter, beter is beter.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:58:01 #103
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186591260
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:49 schreef Rauw. het volgende:
Volume is niet alles.
Kom op man, gaan we nou echt alle variabelen wegschrijven en een programma op alleen volume keuren?

Als op de manier zoals jij denkt kan elke fucking boer wel een programma schrijven met 2 reps meer en roepen dat dat beter is omdat meer volume.

Meer is niet persé beter, beter is beter.
'alle variabelen wegschrijven' lol
dat is

LETTERLIJK

wat SS en SL5X5 doen. Alle variabelen wegschrijven behalve de kg's die je op de bar doet
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:59:40 #104
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186591293
Maar ik schrijf ze vooral af op de gebrekkige manier van plateaus doorbreken. Door te kappen met progressive overload en maar wat langer te rusten of gewoon wat minder vaak te tillen. Dan gaat dat getalletje iig nog wel eventjes omhoog ;)
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:36:14 #105
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186592040
Het moment dat je 2 of 3 weken stalled op een dergelijk programma is het sowieso goed om eens verder te kijken wat er is in de wereld van programmering, daar hoeven we denk ik niet over te discussiëren. Offdays zijn er altijd.

De kracht van SS en SL zit hem juist in het simpele progressieschema en de toegankelijkheid.
Loop met iedere willekeurige idioot je sportschool in en ze trainen een maand of 3 zonder ook maar een seconde aan een rekenmachine te hoeven denken.
Er bestaat geen simpeler en toegankelijker programma als je het mij vraagt.

Als je ook begrijpt dat de ontwikkelaars van deze programma's daadwerkelijk coaches zijn dan snap je waarschijnlijk ook waarom simpel vaak beter is. Als er 10 nieuwe gasten zich aanmelden voor je college-sportteam dan wil je liever je tijd besteden aan het helpen met form en je trainees zich daarop laten focussen in plaats van percentages en repschemes.

Ivysaur kan "shitten (zijn woorden) op wat hij wil, maar uiteindelijk is zijn programma toegespitst op wat handig en goed is voor hem, en niet op wat voor honderden zo niet duizenden gewerkt heeft en nog steeds werkt. Ik durf zelfs te beweren dat 4 op de 5 starters al snel afhaakt met zijn template. Is het niet omdat ze het niet begrijpen dan is het wel omdat ze al snel wat beginnen te doen wat niks erop lijkt.

Tuurlijk, het werkt. Maar dat doen 8/12/8 of 6/9/6 of whatever ook.
Voor beginners maakt het niet heel veel uit, gooi wat gewichten op die stang en zorg dat je bewegingspatronen goed zijn. Daar heb je meer aan dan de marginale snellere progressie die Ivysaur je (misschien) te bieden heeft.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 3 mei 2019 @ 20:51:00 #106
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186592448
Ik zeg toch dat ze vooral toegankelijk zijn c_/
pi_186593970
@Rauw. @hugecooll waar zijn jullie eigen trainingsschema's op gebaseerd dan? Of zijn die zo selfmade dat dat niet meer te zeggen is? :P

Heb zelf laatst een (beginners)variant van Wendlers 5/3/1 in een excelsheet gezet om iets gestructureerder te trainen op kracht naast WODs. :)
  Moderator vrijdag 3 mei 2019 @ 22:13:18 #108
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186594561
Ben blij dat mn crossfitbox voor mij een training kiest :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 4 mei 2019 @ 06:43:47 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186600185
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:48 schreef Chia het volgende:
@:Rauw. @:hugecooll waar zijn jullie eigen trainingsschema's op gebaseerd dan? Of zijn die zo selfmade dat dat niet meer te zeggen is? :P

Heb zelf laatst een (beginners)variant van Wendlers 5/3/1 in een excelsheet gezet om iets gestructureerder te trainen op kracht naast WODs. :)
Wendler 5/3/1 for Athletes op het moment (inseason);
Werksets 5/3/1+ voor Powercleans, Deadlift, Squats, Bench en Overhead Press.
50push (push ups momenteel)
50pull (inverted rows & BB rows)
50core (ab-roller)
50nek (extensions)

Weken dat ik geen wedstrijd heb 3x, als ik speel op zondag train ik 2x.
Afhankelijk daarvan kan ik ook kiezen nog 5x5 First set last toe te voegen, maar meestal doe ik dat niet of alleen in weken dat ik opeenvolgend geen wedstrijden heb.

Over 4 weken begin ik met 2cycles 4x p/w;
Off-season is 5/3/1 + 5x5FSL. Zelfde accessories. De supplementals ga ik wellicht met Dumbbells doen. Maar daar duik ik komende weken in.
Dan nog een anchor te bepalen.
Dan begint het seizoen weer en neig ik naar For Athletes wederom op te pakken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 4 mei 2019 @ 06:56:33 #110
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186600194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:13 schreef Renesite het volgende:
Ben blij dat mn crossfitbox voor mij een training kiest :s)
Dat risico wil ik niet lopen. Herstel is voor mij cruciaal en ik moet dus iets doen waar ik van kan herstellen. Als ik op vrijdagavond een heftige metcon of herowod doe kan die op zondag nog wel eens doorzingen.

Verder niet zoveel mis mee. Al is een kracht programma naast je CrossFit programmering niet verkeerd. (Desnoods 2 dagen globogym)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 07:09:09 #111
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186600209
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 06:56 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat risico wil ik niet lopen. Herstel is voor mij cruciaal en ik moet dus iets doen waar ik van kan herstellen. Als ik op vrijdagavond een heftige metcon of herowod doe kan die op zondag nog wel eens doorzingen.

Verder niet zoveel mis mee. Al is een kracht programma naast je CrossFit programmering niet verkeerd. (Desnoods 2 dagen globogym)
Dan pak ik m flexibel door niet om de dag te gaan maar dan pak ik een dagje extra rust. :)
Ik heb geen goede doorzettingsvermogen eigenlijk dus laat ik het vooral doen. Ik schrijf me wel in 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186600860
Ik sport gewoon aan de hand van mijn eigen gemaakte split schema waar ik genoeg variatie van oefeningen in kan gooien om het leuk te houden.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:48:06 #113
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186603634
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 21:48 schreef Chia het volgende:
@:Rauw. @:hugecooll waar zijn jullie eigen trainingsschema's op gebaseerd dan? Of zijn die zo selfmade dat dat niet meer te zeggen is? :P
Mijne lijkt momenteel het meest op lvysaur 448. Eigenlijk wil ik een aangepaste versie van nSuns 531 4 day doen, maar ik heb maar 3 dagen :P
+ ik probeer niet te veel te customizen omdat ik dan steeds zo veel volume toevoeg ( :+ ) dat ik 3 uur bezig ben en da's niet heel efficiënt

Dus ik probeer te doen wat nodig is ipv wat ik max kan. Is ook wat beter voor herstel en zo
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:28:16 #114
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_186605329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 11:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mijne lijkt momenteel het meest op lvysaur 448. Eigenlijk wil ik een aangepaste versie van nSuns 531 4 day doen, maar ik heb maar 3 dagen :P
+ ik probeer niet te veel te customizen omdat ik dan steeds zo veel volume toevoeg ( :+ ) dat ik 3 uur bezig ben en da's niet heel efficiënt

Dus ik probeer te doen wat nodig is ipv wat ik max kan. Is ook wat beter voor herstel en zo
Jij volgt een Pokemon?
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:31:16 #115
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186605388
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:28 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Jij volgt een Pokemon?
Is een L :6
  zaterdag 4 mei 2019 @ 19:20:18 #116
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_186611220
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is een L :6
Wat :@
pi_186626085
Vandaag hadden we hero WOD 'Danny',

een 20 min. AMRAP:
30x box jump
20x push press
30x pull up

Een hoge rep pull up georiënteerde WOD vanwege Murph binnenkort. Ik wilde vandaag graag eens echt iets pull-ups achtigs doen (ipv ring rows of seated), maar geen jumping pull-ups vanwege de boxjumps, dus heb een banded variant gedaan. Normaal gebruik ik die banded variant alleen voor negative pull-ups.

Wel leuk voor een keertje en het was een lekkere training. ^O^
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 13:41:58 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186626372
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 13:25 schreef Chia het volgende:
Vandaag hadden we hero WOD 'Danny',
[ afbeelding ]
een 20 min. AMRAP:
30x box jump
20x push press
30x pull up

Een hoge rep pull up georiënteerde WOD vanwege Murph binnenkort. Ik wilde vandaag graag eens echt iets pull-ups achtigs doen (ipv ring rows of seated), maar geen jumping pull-ups vanwege de boxjumps, dus heb een banded variant gedaan. Normaal gebruik ik die banded variant alleen voor negative pull-ups.

Wel leuk voor een keertje en het was een lekkere training. ^O^
Die van vandaag was ook wel iets met veel reps

Metcon (Time)
For time
30 hspu
40 pull ups
50 kb swings 24/16kg
60 sit ups
70 burpees

Zelf deed ik pikes ipv hspu en ringrows ipv pullups. De kipping blijft killing ;(
Banded kippings zijn waardeloos.

18:19! Was een 20min timecap.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186626923
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Die van vandaag was ook wel iets met veel reps

Metcon (Time)
For time
30 hspu
40 pull ups
50 kb swings 24/16kg
60 sit ups
70 burpees

Zelf deed ik pikes ipv hspu en ringrows ipv pullups. De kipping blijft killing ;(
Banded kippings zijn waardeloos.

18:19! Was een 20min timecap.
Netjes. :o Ik zou al minstens 10 minuten nodig hebben voor die burpees. :') Denk niet dat ik die timecap zou halen.

En kipping mag bij ons sowieso niet banded. Maar die zullen wel waardeloos zijn omdat dat elastiek je beweging dan ook beïnvloed?
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 14:25:34 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186627202
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Netjes. :o Ik zou al minstens 10 minuten nodig hebben voor die burpees. :') Denk niet dat ik die timecap zou halen.

En kipping mag bij ons sowieso niet banded. Maar die zullen wel waardeloos zijn omdat dat elastiek je beweging dan ook beïnvloed?
Klopt. Daarom mogen die eigenlijk nooit.

Die burpees was ik wel lang mee bezig inderdaad ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 5 mei 2019 @ 14:38:35 #121
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186627439
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Die van vandaag was ook wel iets met veel reps

Metcon (Time)
For time
30 hspu
40 pull ups
50 kb swings 24/16kg
60 sit ups
70 burpees

Zelf deed ik pikes ipv hspu en ringrows ipv pullups. De kipping blijft killing ;(
Banded kippings zijn waardeloos.

18:19! Was een 20min timecap.
Ah die burpees kun je mooi combineren met je pullups c_/


_O- sprak hij vol zelfvertrouwen _O-
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 14:39:11 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186627449
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ah die burpees kun je mooi combineren met je pullups c_/


_O- sprak hij vol zelfvertrouwen _O-

How about no
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 6 mei 2019 @ 08:20:56 #123
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186642722
Gisteren voorzichtig weer overhead gepressed, dat heb ik vannacht wel vernomen :') .
Pluspunt; Ik weet nu precies waar de kwetsuur zit. (licht) Benchen moet misschien nog wel lukken. Squatten gaat nog.
Negatief; Ik weet nu precies waar de kwetsuur zit. Traps moet ik verder even met rust laten.

Beetje geimproviseerde workout dit weekend;
single-arm deadlifts 5x5
OHP 3x5
Goodmornings 3x8
5x20 Facepulls met bands
3x20 Pulldowns met bands

5 rondes;
2min Airdyne 30"recovery"/30"sprint"
10 Single-arm KB-swings
5 OHP

Nu deload week, dus vanavond licht benchen en relatief licht squatten.
Rest van de tijd wat experimenteren wat wél en wat niet gaat werken de komende tijd.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 08:26:25 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186642755
Mijn buikspieren janken ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186644055
Mijn vleugels ;(
  maandag 6 mei 2019 @ 12:07:42 #126
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186646296
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 10:01 schreef Chia het volgende:
Mijn vleugels ;(
Wat heb je gedaan? :0
pi_186646520
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan? :0
Banded pull-ups met Danny.
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:20 schreef Rauw. het volgende:
Gisteren voorzichtig weer overhead gepressed, dat heb ik vannacht wel vernomen :') .
Pluspunt; Ik weet nu precies waar de kwetsuur zit. (licht) Benchen moet misschien nog wel lukken. Squatten gaat nog.
Negatief; Ik weet nu precies waar de kwetsuur zit. Traps moet ik verder even met rust laten.

Beetje geimproviseerde workout dit weekend;
single-arm deadlifts 5x5
OHP 3x5
Goodmornings 3x8
5x20 Facepulls met bands
3x20 Pulldowns met bands

5 rondes;
2min Airdyne 30"recovery"/30"sprint"
10 Single-arm KB-swings
5 OHP

Nu deload week, dus vanavond licht benchen en relatief licht squatten.
Rest van de tijd wat experimenteren wat wél en wat niet gaat werken de komende tijd.
Hoe doe je single-arm deadlifts? en doe je dat dan ook met barbell?
  maandag 6 mei 2019 @ 12:17:59 #128
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186646585
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Banded pull-ups met Danny.
[..]

Hoe doe je single-arm deadlifts? en doe je dat dan ook met barbell?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 6 mei 2019 @ 12:32:15 #129
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186646875
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Banded pull-ups met Danny.
[..]
Ah zo c_/
  maandag 6 mei 2019 @ 12:39:41 #130
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186647055
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:20 schreef Rauw. het volgende:
Gisteren voorzichtig weer overhead gepressed, dat heb ik vannacht wel vernomen :') .
Pluspunt; Ik weet nu precies waar de kwetsuur zit. (licht) Benchen moet misschien nog wel lukken. Squatten gaat nog.
Negatief; Ik weet nu precies waar de kwetsuur zit. Traps moet ik verder even met rust laten.

Beetje geimproviseerde workout dit weekend;
single-arm deadlifts 5x5
OHP 3x5
Goodmornings 3x8
5x20 Facepulls met bands
3x20 Pulldowns met bands

5 rondes;
2min Airdyne 30"recovery"/30"sprint"
10 Single-arm KB-swings
5 OHP

Nu deload week, dus vanavond licht benchen en relatief licht squatten.
Rest van de tijd wat experimenteren wat wél en wat niet gaat werken de komende tijd.
Mss kun je wel OHP doen zonder shrug. Deadliften zou ik voorzichtiger mee zij
  maandag 6 mei 2019 @ 13:00:21 #131
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186647537
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mss kun je wel OHP doen zonder shrug. Deadliften zou ik voorzichtiger mee zij
Leg mij er momenteel even bij neer dat het zo is.
Hand aan die zijde is ook nog niet geheel zoals het hoort dus aan de rechterzijde even geen gewichten. Heb de indruk dat het niet veel meer dan een weekje of 2/3 herstel kan zijn dus moet het die tijd maar geven.

Deadliften en Powercleanen is ook jammer dat het niet gaat zoals het moet, maar ik bouw wat hinges in en squat wel een 2e keer per week. :Y

Klein oponthoud in het proces.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 7 mei 2019 @ 13:14:04 #132
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186669793
Iemand nog leuke/goede boeken aan te raden?
Liefst niet te oppervlakkig en met wat ruimte tot nadenken.

Zit niet te wachten op de anekdotes van Johan Cruyff ofzo.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_186671493
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 13:14 schreef Rauw. het volgende:
Iemand nog leuke/goede boeken aan te raden?
Liefst niet te oppervlakkig en met wat ruimte tot nadenken.

Zit niet te wachten op de anekdotes van Johan Cruyff ofzo.
Boek gericht op training/voeding?

Wat een snelle mycroft iig oplevert:
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat zijn er, wat mij betreft maar een paar. Er zijn een hoop goede artikelen en uitleg te vinden op het i-net.

Ik heb wel aardig wat boeken gelezen, maar een artikel zoals van Tate hierboven is veel meer to the point en duidelijker dan een boek wat een hoop 'opvulling' heeft waar je doorheen moet.

Maar Bank Press: The Science van Josh Bryant zou ik niet gemist willen hebben. Dat is een boek wat je regelmatig weer oppikt voor tips and tricks. En boeken van Rippetoe en Lon Kilgore zijn de moeite waard. Pavel Tsatsouline kan je een hoop over kracht leren, Dan John, Dave Tate, Andy Bolton, en nog wel een zooi.
pi_186672569
:W
@Chia thnx for asking nog hoe het ging pas. Ik zat even in een sportdipje vanwege wat persoonlijke omstandigheden. Maar nu de draad weer opgepakt en net wezen zwemmen. Zwembad heeft de tijden van het banenzwemmen iets verruimd, dus nou kan ik er 60 doen ipv 40 en dat ging best lekker ^O^

Donderdag dan eindelijk weer naar de sportschool ^O^
Ben nu weer 3.5kg boven mn streefgewicht helaas, dus hopelijk is dat er snel weer af als ik mn ritme weer gevonden heb :)
  woensdag 8 mei 2019 @ 07:29:24 #135
248821 Rauw.
op je bord.
pi_186689292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 14:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Boek gericht op training/voeding?



Mag ook breder dan dat. Ik leer de laatste tijd wat meer over het zenuwstelsel en de werking ervan. Ook de invloed van voedsel op mentaal en fysieke inspanningen.
Vind ik machtig interessant.

Enige pré is dat het toegepaste onderzoeken zijn en niet alleen droge stof.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 21:38:12 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186705557
Snatch ging vandaag goed :) ! Alleen squat snatch... net als de overhead squat krijg ik die beweging gewoon niet voor elkaar. Wat een hel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186718681
Yes ook weer over de drempel van de gym heengekomen ^O^
Uur geBodypumpt (lekkere release dit hoor) en half uur op loopband (10%, 5 km/u). Alleen op laatst bij pump wel iets last van mn schouders dus geen powerpress meer gedaan, maar upright rowing.
Voldaan gevoel nu 🏋️‍♀️💪
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:56:49 #138
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186723691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:07 schreef _Hestia_ het volgende:
Yes ook weer over de drempel van de gym heengekomen ^O^
Uur geBodypumpt (lekkere release dit hoor) en half uur op loopband (10%, 5 km/u). Alleen op laatst bij pump wel iets last van mn schouders dus geen powerpress meer gedaan, maar upright rowing.
Voldaan gevoel nu 🏋️‍♀️💪
Hoe kwam je eigenlijk op het idee om bij schouderpijn maar upright rows te gaan doen?
pi_186727136
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoe kwam je eigenlijk op het idee om bij schouderpijn maar upright rows te gaan doen?
Omdat ik er alleen last van had als ik barbell boven mn schouders deed en echt helemaal omhoog uitstootte. Niet als ik tot aan mn borst/schouders deed ^O^
Dus upright rows ging prima.
pi_186727863
Iemand hier die one handed pull ups kan? Ik doe nu weighted pull ups maar met 1 hand zit er zo goed als geen beweging in. Is het echt iets onhaalbaars of moet ik gewoon door buffelen.
pi_186744122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:15 schreef opreis het volgende:
Iemand hier die one handed pull ups kan? Ik doe nu weighted pull ups maar met 1 hand zit er zo goed als geen beweging in. Is het echt iets onhaalbaars of moet ik gewoon door buffelen.
Nee, die kan ik niet :7

Maar ik kan (mede dankzij dit topic) inmiddels wel 7 Chin ups, dus misschien heb je iets aan de tips die ik hier kreeg. Het beste kun je beginnen met negatieven, dus jezelf boven de stang hijsen dan dan één one handed pull up in neerwaartse beweging, zo langzaam mogelijk (eerst 3 seconden, daarna opbouwen naar 10 seconden). Tegen de tijd dat je die 10 sec. haalt, kun je de reps gaan opbouwen. Verder langdurig aan één arm hangen, en daarbij je schouderblad draaien.

Misschien kun je ook met een weerstandsband werken, geen idee, dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Ik doe wel geregeld de assisted pull up machine, vooral omdat het wel eens leuk is om sets van 10 reps te doen, dus misschien is dat ook een optie voor de eenhandige pull up.

Stap twee is de 'Greasing the Groove'-methode die mij hier werd aangeraden: zo veel mogelijk herhalingen (op 40-50-% van je kunnen) over de hele dag verspreid doen, zodat je spieren niet uitgeput raken maar je lichaam (en je hersenen, vooral) gewend raken aan deze nieuwe beweging.
pi_186744401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:15 schreef opreis het volgende:
Iemand hier die one handed pull ups kan? Ik doe nu weighted pull ups maar met 1 hand zit er zo goed als geen beweging in. Is het echt iets onhaalbaars of moet ik gewoon door buffelen.
Heb je al verschillende progressies geprobeerd?
  Moderator zondag 12 mei 2019 @ 19:38:55 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186791429
Ik baal wat dat die kipping pullups niet zo goed gaan. Ik heb te weinig schoudermobiteit. De toes to bar beweging gaat wel maar ik mis de voorzwaai bijna. Irritant :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 mei 2019 @ 19:47:35 #144
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186791692
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:38 schreef Renesite het volgende:
Ik baal wat dat die kipping pullups niet zo goed gaan. Ik heb te weinig schoudermobiteit. De toes to bar beweging gaat wel maar ik mis de voorzwaai bijna. Irritant :{
Lukken normale pullups wel?
  Moderator zondag 12 mei 2019 @ 20:01:30 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186792113
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Lukken normale pullups wel?
Ja. Denk het. Doe ik eigk nooit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 mei 2019 @ 20:05:00 #146
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186792195
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja. Denk het. Doe ik eigk nooit.
Naja ik hoor altijd van Crossfitters die kippen dat ze toch echt wel heus waar eerst 10 normale pullups moesten kunnen voor ze mochten kippen dus misschien is het een idee om eerst aan normale pullups te werken dan
  Moderator zondag 12 mei 2019 @ 20:05:59 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186792219
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja ik hoor altijd van Crossfitters die kippen dat ze toch echt wel heus waar eerst 10 normale pullups moesten kunnen voor ze mochten kippen dus misschien is het een idee om eerst aan normale pullups te werken dan
Nouja. Zal het eens doen. Denk dat me dat wel moet lukken :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 mei 2019 @ 20:11:19 #148
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_186792353
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nouja. Zal het eens doen. Denk dat me dat wel moet lukken :7
Als je denkt dat je ze wel kan maar ze eigenlijk nooit doet, dan is de kans denk ik wel groter dat je ze niet kunt maar succes :P
pi_186792366
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 15:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Heb je al verschillende progressies geprobeerd?
Denk dat ik die maar is ga proberen. Als je gast het ziet doen dan lijkt het zo simpel. Ik kan 10x met 10kg extra gewicht. Maar met 1 hand zit er gewoon 0 beweging in. Niet eens een beetje
pi_186792516
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 20:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja ik hoor altijd van Crossfitters die kippen dat ze toch echt wel heus waar eerst 10 normale pullups moesten kunnen voor ze mochten kippen dus misschien is het een idee om eerst aan normale pullups te werken dan
Volgens mij is het bij ons wel dat je er minimaal een aantal strict moet kunnen om de kippingvariant te mogen doen in een WOD. Of überhaupt serieus leren kippen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')