abonnement Unibet Coolblue
pi_186025998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 08:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Dan is het gewoon nog steeds no deal, maar dan door de EU geforceerd.

Het VK gaat nooit akkoord met een remain.
Dat is niet ons probleem gewoon eruit donderen die lui. Het is gewoon kijken wie de langste adem heeft als de EU vast blijft houden aan de afspraak van 12 april eruit kiezen ze echt wel voor intrekken oid. Ze willen gewoon dat wij het vuile werk doen zodat ze tot in lengte van dagen kunnen zeggen dat het onze schuld is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_186026026
  donderdag 4 april 2019 @ 10:59:13 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_186026283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:38 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Oi, dat is echt een heel vervelende gif, unsatisfying!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_186026374
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:48 schreef Nielsch het volgende:
degene die remain zou triggeren kan gewoon lekker op een tropisch eiland z'n memoires gaan schrijven, of in een hutje op de hei zoals cameron nu doet...
Ik denk idd dat het zakenleven ze zeer erkentelijk zullen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186026546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:04 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ze hebben nog 8 dagen om ermee te spelen...
ook dat weten we niet

zou zomaar kunnen dat er een jarenlange verlenging uit gaat rollen

ik bedoel we hebben nu echt alles al meegemaakt in dit theater (denken we)
pi_186026605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is niet ons probleem gewoon eruit donderen die lui.
een harde brexit is nu net wél heel erg een NL probleem, dat is het leuke
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 11:38:01 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186026836
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:16 schreef Hanca het volgende:
We kunnen hier wel doen alsof deze wet irrelevant is, maar er gaat wel een signaal vanuit. Ik zou zeggen dat May als ze geen uitstel kan regelen, naar de kamer terug moet om te vragen wat ze dan willen: revoke of no deal. Het signaal van deze wet is namelijk duidelijk: er moet sowieso geen no deal komen. Laat de kamer die wet ook maar uitvoeren dan. Zij zijn de enigen die dat kunnen. Allereerst door gewoon eens bij zinnen te komen en May haar deal te steunen.

Ik ben inmiddels wel benieuwd of het VK 12 april klaar is voor de Europese verkiezingen.
Ja, het is een signaal maar vind jij het ook niet godsgeklaagd dat men na het verstrijken van de originele deadline nog met signaal wetgeving gaat komen maar alle alternatieven in de prullenbak stemt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 11:44:10 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186026934
Om het feest nog wat groter te maken:

quote:
Police chiefs have voiced fears that inflammatory rhetoric from politicians and activists could fuel Brexit tensions as they revealed they have amassed their biggest ever peacetime reserve of 10,000 officers to deal with potential unrest in the event of no deal.

The chair of the National Police Chiefs Council, Martin Hewitt, warned “prominent individuals” involved in the protracted Brexit debate should avoid inciting anger given the “febrile” and “emotive” atmosphere, amid concerns of violence and disorder.

https://www.theguardian.c(...)n-for-no-deal-unrest
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 april 2019 @ 11:59:49 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186027224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Volgens mij kregen ze alleen uitstel tot 22 mei, als May's Deal zou worden aangenomen voor 12 April. Dat zie ik er niet van komen. Alles wat ze nu nog uit onderhandeld met Corbyn moet zijn weerslag krijgen in de "Political Declaration" (althans dat lijkt mij) en die moet dan weer geaccepteerd worden door de EU en misschien ook wel in een 2e referendum. Dat wordt dus minimaal een jaar uitstel.
ben benieuwd hoe May de wensen van Corbyn kan garanderen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186027382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:24 schreef riazop het volgende:

[..]

een harde brexit is nu net wél heel erg een NL probleem, dat is het leuke
Die lui zullen nooit een harde Brexit doen ze hebben de ballen al niet om dit te regelen. Die draaien gewoon bij als de EU zijn poot stijf houdt. En bij een harde Brexit word die handel echt wel geregeld wij hebben hun nodig maar zij ons ook.
Nog een bijkomend voordeel van een harde brexit als ze ooit weer bij de EU willen kan dat tegen dezelfde voorwaarden als de rest anders maar niet. Je kunt geen fatsoenlijke unie hebben met allemaal uitzonderingen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 12:07:12 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186027388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe May de wensen van Corbyn kan garanderen.
May is blijkbaar nu bang dat het VK uit elkaar zal vallen bij No Deal. Ik durf het wel aan om te stellen dat Leave zelf het VK uit elkaar zal doen vallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 april 2019 @ 12:11:07 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186027479
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

May is blijkbaar nu bang dat het VK uit elkaar zal vallen bij No Deal. Ik durf het wel aan om te stellen dat Leave zelf het VK uit elkaar zal doen vallen.
Ongeacht hoe die Leave loopt ben je Schotland sowieso kwijt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186027517
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ongeacht hoe die Leave loopt ben je Schotland sowieso kwijt.
dachten ze voor hun referendum ook
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 12:13:33 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186027533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ongeacht hoe die Leave loopt ben je Schotland sowieso kwijt.
Daar lijkt het wel op en men heeft de SNP het perfect wapen gegeven voor een referendum. "Wat wij ook stemmen in Schotland, Engeland negeert ons toch wel"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 12:14:09 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186027546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:12 schreef riazop het volgende:

[..]

dachten ze voor hun referendum ook
Nee. En een van de beloftes van Cameron waarmee dat referendum gewonnen werd was dat Schotland in de EU zou blijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 april 2019 @ 12:19:37 #41
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186027646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. En een van de beloftes van Cameron waarmee dat referendum gewonnen werd was dat Schotland in de EU zou blijven.
Precies, het hoofdargument voor Schotland om te blijven is nu weg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186027662
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, het is een signaal maar vind jij het ook niet godsgeklaagd dat men na het verstrijken van de originele deadline nog met signaal wetgeving gaat komen maar alle alternatieven in de prullenbak stemt?
Ja, natuurlijk het is een puinhoop. Verschrikkelijk. Maar ik geloof nog steeds niet dat die puinhoop tot no deal zal leiden, al doen ze wel meer hun best om er zo'n puinhoop van te maken dan ik verwacht had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186027700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ongeacht hoe die Leave loopt ben je Schotland sowieso kwijt.
Nee, de Schotten willen in meerderheid geen referendum voor onafhankelijkheid voor 2026. En voor uittreding uit het VK is zelfs maar een heel klein percentage, kleiner dan bij het vorige referendum. Zeker na het domme idee van SNP om dan gelijk een Schotse munt in te voeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_186027740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:06 schreef vipergts het volgende:
Die lui zullen nooit een harde Brexit doen
een harde brexit is geen keuze of bewust politici die dat vanuit een bestuurspositie dat aanstreven. (ook de harde brexiteer fractie rondom Res-mogg zijneen paar backbenchers die leuk dingen roepen vanaf de zijkant, denkend dat het vast niet echt gebeurt)

een harde brexit is en gevolg ervan als er egen enkel akkoord bereikt kan worden en ook eindeloos uitstel geen optie meer is.
(Economisch is een langdurige fase van onzekerheid zo mogelijk nog meer negatief als een harde no-deal brexit, juist omdat de industrie met alle scenario's rekening moet houden en moet inplannen)

De Harde No-Deal Brexit zal een gevolg zijn van permanent falen van de engelse politiek een geldige overeenkomst te bereiken, en zoals het er nu naar uitziet is die kans gewoon erg groot dat ze ook niet kunnen voorkomen zelfs als ze heel hard roepen dit te willen...

Hooguit heb ik een vermoeden dat de harde brexit net over de europese verkiezingen getild gaat worden (ook om geen onvoorspelbaarheden net voor die verkiezingen te scheppen). maar dat het dan bv op 1 juni zo ver zal zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 12:36:29 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186027942
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, de Schotten willen in meerderheid geen referendum voor onafhankelijkheid voor 2026. En voor uittreding uit het VK is zelfs maar een heel klein percentage, kleiner dan bij het vorige referendum. Zeker na het domme idee van SNP om dan gelijk een Schotse munt in te voeren.
Ik zou heel voorzichtig zijn met Britse opinie peilingen, het komt niet zelden voor dat de uitslagen nogal sterk beinvloed worden door de voorkeur van degene die ze organiseert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186028025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

een harde brexit is geen keuze of bewust politici die dat vanuit een bestuurspositie dat aanstreven. (ook de harde brexiteer fractie rondom Res-mogg zijneen paar backbenchers die leuk dingen roepen vanaf de zijkant, denkend dat het vast niet echt gebeurt)

een harde brexit is en gevolg ervan als er egen enkel akkoord bereikt kan worden en ook eindeloos uitstel geen optie meer is.
(Economisch is een langdurige fase van onzekerheid zo mogelijk nog meer negatief als een harde no-deal brexit, juist omdat de industrie met alle scenario's rekening moet houden en moet inplannen)

De Harde No-Deal Brexit zal een gevolg zijn van permanent falen van de engelse politiek een geldige overeenkomst te bereiken, en zoals het er nu naar uitziet is die kans gewoon erg groot dat ze ook niet kunnen voorkomen zelfs als ze heel hard roepen dit te willen...

Hooguit heb ik een vermoeden dat de harde brexit net over de europese verkiezingen getild gaat worden (ook om geen onvoorspelbaarheden net voor die verkiezingen te scheppen). maar dat het dan bv op 1 juni zo ver zal zijn.
Het is volgens mij meer dat ze of de deal doen of blijven iets anders kun je gewoon niet verkopen. Als je een harde brexit of steeds maar uitstelt kun je in de toekomst veel moeilijker onderhandelen als je nog eens wilt dat een groot bedrijf zich vestigt in je land. Die politici die daar zitten zijn allemaal vervangbaar dat beseffen ze zelf alleen nog niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 4 april 2019 @ 12:42:36 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186028028
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou heel voorzichtig zijn met Britse opinie peilingen, het komt niet zelden voor dat de uitslagen nogal sterk beinvloed worden door de voorkeur van degene die ze organiseert.
Dat ja, zeker over deze onderwerpen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 12:46:46 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186028098
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, de Schotten willen in meerderheid geen referendum voor onafhankelijkheid voor 2026. En voor uittreding uit het VK is zelfs maar een heel klein percentage, kleiner dan bij het vorige referendum. Zeker na het domme idee van SNP om dan gelijk een Schotse munt in te voeren.
Feit is dat een van de zaken, en niet het enigste, die de doorslag gaven bij het vorige referendum het EU lidmaatschap was, Scotland uit het VK zou door het VK geblokkeerd kunnen worden als lid en zou via Art 49 toetreding moeten vragen.
Dat schrok genoeg Schotten af om tegen onafhankelijkheid te stemmen. Ik zou er echt niet op rekenen dat de Schotten, die zich zwaar in de maling genomen voelen (62% stemde voor Remain) en vinden dat hun stem genegeerd word door Londen dat nog een keer laten gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_186028117
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:42 schreef vipergts het volgende:
Het is volgens mij meer dat ze of de deal doen of blijven iets anders kun je gewoon niet verkopen.
wat wil je zeggen, ik snap weinig van wat je schrijft...

Engelse politici, het parlement hebben uiteindelijk weinig te bepalen of er wel of niet een harde brexit komt..
zij kunnen dus niks 'uitstellen'...

de enige optie die bv het britse parlement nu zelf kan nemen is het instemmen in de voorliggende May-deal, of het instemmen met terugtrekken van de artikel-50-verklaring.
Weigeren ze dat beide, komt de no-deal brexit gewoon.

De andere lidstaten kunnen eventueel een uitstel geven, maar ook die hebben daartoe steeds minder reden en ook ontstaan er gewoon praktische bezwaren (specifiek dat engeland eigenlijk geen lid van de EU meer _kan_ zijn als het nieuwe europese parlement be-edigt wordt, dat kan namelijk enkel als alle actieve lidstaten daartoe verkozen vertegenwoordigers sturen en dat wil engeland niet)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
May is blijkbaar nu bang dat het VK uit elkaar zal vallen bij No Deal.
interessant hierbij.. een recente opiniepeiling onder Britse burgers gaf aan dat slechts een derde (36%) wilde dat Noord-Ierland deel zou blijven van het Verenigd Koninkrijk
https://www.irishtimes.co(...)main-in-uk-1.3848358

wat dat betreft is het de vraag of de engelsen werkelijk hun verenigd koninkrijk willen behouden of dat een klein unie tusen Wales en Engeland ook wel voldoet.


Overigens kan het voor de schotten qua onafhankelijkheidsideen wel anders zijn als engeland geen deel uitmaakt van de EU, en mogelijk er enorme grote hindernissen tov handel onderling bestaat.
Economisch zal dat voor de schotten geen echt fijn economisch vooruitzicht zijn, omdat ze natuurlijk economisch sterker aan engeland verknocht zitten dan bv aan het europese continent.

Een erg snel onafhankelijkheidsreferendum zal voor schotland om die reden ook weinig zinnig zijn, die zulen eerst willen dat er een basis-relatie tussen de EU en het VK bestaat om een eventuele overgang naar onafhankelijk iig geregeld te laten verlopen en niet weer in jarenlange politieke onzekerheid te komen te zitten.

[ Bericht 15% gewijzigd door RM-rf op 04-04-2019 12:56:03 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 13:35:10 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_186028914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat wil je zeggen, ik snap weinig van wat je schrijft...

Engelse politici, het parlement hebben uiteindelijk weinig te bepalen of er wel of niet een harde brexit komt..
zij kunnen dus niks 'uitstellen'...

de enige optie die bv het britse parlement nu zelf kan nemen is het instemmen in de voorliggende May-deal, of het instemmen met terugtrekken van de artikel-50-verklaring.
Weigeren ze dat beide, komt de no-deal brexit gewoon.

De andere lidstaten kunnen eventueel een uitstel geven, maar ook die hebben daartoe steeds minder reden en ook ontstaan er gewoon praktische bezwaren (specifiek dat engeland eigenlijk geen lid van de EU meer _kan_ zijn als het nieuwe europese parlement be-edigt wordt, dat kan namelijk enkel als alle actieve lidstaten daartoe verkozen vertegenwoordigers sturen en dat wil engeland niet)
[..]

interessant hierbij.. een recente opiniepeiling onder Britse burgers gaf aan dat slechts een derde (36%) wilde dat Noord-Ierland deel zou blijven van het Verenigd Koninkrijk
https://www.irishtimes.co(...)main-in-uk-1.3848358

wat dat betreft is het de vraag of de engelsen werkelijk hun verenigd koninkrijk willen behouden of dat een klein unie tusen Wales en Engeland ook wel voldoet.

Overigens kan het voor de schotten qua onafhankelijkheidsideen wel anders zijn als engeland geen deel uitmaakt van de EU, en mogelijk er enorme grote hindernissen tov handel onderling bestaat.
Economisch zal dat voor de schotten geen echt fijn economisch vooruitzicht zijn, omdat ze natuurlijk economisch sterker aan engeland verknocht zitten dan bv aan het europese continent.

Een erg snel onafhankelijkheidsreferendum zal voor schotland om die reden ook weinig zinnig zijn, die zulen eerst willen dat er een basis-relatie tussen de EU en het VK bestaat om een eventuele overgang naar onafhankelijk iig geregeld te laten verlopen en niet weer in jarenlange politieke onzekerheid te komen te zitten.
De ironie van Noord-Ierland is dat het VK meer geld uitgeeft aan NI dan aan de EU zonder er veel voor terug te krijgen.

Wat tegelijkertijd de reden is waarom veel Ieren reunificatie niet zien zitten, als je Ieren vraagt hoe ze over reunificatie denken als het miljarden kost dan is er nog maar iets van 52% voorstander.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')