abonnement Unibet Coolblue
  Admin zondag 7 april 2019 @ 08:11:28 #91
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186078094
Hierboven zijn wat posts teruggeplaatst die verwijderd waren. Het verandert verder natuurlijk niets aan de policy.
Een topic dat je niet bevalt laat je links liggen. En topic dat je wel bevalt reageer je ontopic in.
Op die manier is en blijft FOK! voor iedereen. Een topic dat jij niet leuk vindt kan een ander wél leuk of interessant of relevant vinden.

Het aanvallen van TS of medeusers of het ontsporen van topics met berichten dat het topic niet voldoet aan arbitraire, persoonlijke voorkeuren is gewoon niet toegestaan. Of een topic gesloten wordt is aan de moderator. Of en hoe wordt ingegrepen is aan de moderator.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 7 april 2019 @ 08:32:05 #92
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186078185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 23:21 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat denk je te bereiken? Doodzwijgen en hopen dat er nieuwe users komen om WGR weer levend te krijgen?

Ik begrijp echt niet hoe jullie denken dat dit een goed idee is.
Ik snap de bedoeling wel. Alles is zo'n beetje gezegd en we blijven in cirkeltjes lopen. Een groepje users wil A, maar de policy zegt B. Omdat we de policy niet gaan aanpassen aan de wensen van een individuele user of groepje users hebben we dus een impasse. Een discussie is dan vrij zinloos.
Dat gezegd hebbende; als je toch de discussie wil blijven voeren mag dat wmb en ik zal er zo nu en dan op terug komen, maar ik heb niet de tijd om hier dagenlang een discussie met tien users gaande te houden. Waar jullie elkaar eenvoudig afwisselen zit ik hier in mijn uppie en heb ik meer dingen te doen dan één topic bijhouden en daar steeds weer hetzelfde riedeltje in iets andere bewoordingen neer te zetten.

Ik zie ook de noodzaak niet. Als ik kijk naar de hier genoemde 'kwalijke' topics dan gaat het om twee of drie topics die als voorbeeld voorbij komen. Dat kan ik met de beste wil van de wereld geen probleem vinden. Het is hoe dan ook een veel kleiner probleem dan het probleem van topics die volgegooid worden met posts over hoe rot het topic is. Dat zijn veel ergere topics imo. Niet vanwege de OP, maar vanwege de reacties erop die het topic verpesten. Met de nieuwe policy wordt dát nou juist strenger aangepakt.
Topics die geen plek hebben in een forum kunnen door de moderator naar het juiste forum worden verplaatst. Topics die helemaal nergens over gaan kunnen worden gesloten, zolang er niet inmiddels al gewoon een serieuze discussie in plaats vindt. In dat geval gaat het belang van de users die hun tijd hebben gestoken in het topic in de meeste gevallen voor. Daar kan in bepaalde gevallen van worden afgeweken, maar de serieuze reacties geven eigenlijk al aan dat het topic door voldoende mensen wordt gewaardeerd natuurlijk.

Ik snap dan ook niet precies wat jullie nu daadwerkelijk willen. Door de vele posts zie ik in ieder geval de oorspronkelijke wens niet meer terug.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_186078794
Och, Danny het is niet zo moeilijk hoor, echt niet. Het gaat gewoon om het feit dat trollen sinds de nieuwe policy juist nog meer ruimte krijgen. En dat de serieuzere fora redelijk op ONZ etc gaan lijken. En jij riep zo hard: met de nieuwe policy krijgen trollen geen kans.
In meerdere subfora loopt zo ongeveer dezelfde discussie, maar er gaat geen enkel lichtje branden?
Jij blijft maar focussen op het feit dat ‘wij’ lopen te kloten in topics en lopen te zeuren dat we onze zin niet krijgen, en je stopt elke keer veel tijd in lappen tekst die totaal niet ingaan op het probleem. Het is absurd dat je ‘ons’ wegzet als mensen die veel kwalijkere dingen doen dan de idioten die verzonnen topics meerzetten en dat toontje begint mij persoonlijk heel erg de keel uit te hangen.

Maar goed, jaag gerust de welwillende users weg en ontneem ze het plezier dat ze hier jarenlang hebben beleefd (aan WGR) en laat je forum lekker met jouw toestemming nog verder door trollen etc verkloten.
  zondag 7 april 2019 @ 10:04:40 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186078818
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Och, Danny het is niet zo moeilijk hoor, echt niet. Het gaat gewoon om het feit dat trollen sinds de nieuwe policy juist nog meer ruimte krijgen. En dat de serieuzere fora redelijk op ONZ etc gaan lijken. En jij riep zo hard: met de nieuwe policy krijgen trollen geen kans.
In meerdere subfora loopt zo ongeveer dezelfde discussie, maar er gaat geen enkel lichtje branden?
Jij blijft maar focussen op het feit dat ‘wij’ lopen te kloten in topics en lopen te zeuren dat we onze zin niet krijgen, en je stopt elke keer veel tijd in lappen tekst die totaal niet ingaan op het probleem. Het is absurd dat je ‘ons’ wegzet als mensen die veel kwalijkere dingen doen dan de idioten die verzonnen topics meerzetten en dat toontje begint mij persoonlijk heel erg de keel uit te hangen.

Maar goed, jaag gerust de welwillende users weg en ontneem ze het plezier dat ze hier jarenlang hebben beleefd (aan WGR) en laat je forum lekker met jouw toestemming nog verder door trollen etc verkloten.
Hear, hear!
The love you take is equal to the love you make.
  Admin zondag 7 april 2019 @ 11:25:37 #95
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186079903
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Och, Danny het is niet zo moeilijk hoor, echt niet. Het gaat gewoon om het feit dat trollen sinds de nieuwe policy juist nog meer ruimte krijgen. En dat de serieuzere fora redelijk op ONZ etc gaan lijken. En jij riep zo hard: met de nieuwe policy krijgen trollen geen kans.
Ik heb nog geen goed voorbeeld gezien van trollen. En al zeker niet in een mate die schrikbarend genoeg zou zijn om hier dagenlang een discussie over te voeren. Als ik door de topics kijk is het imo echt niet zo dat er een wildgroei aan (vermeende) trollen is. Of wel?

quote:
In meerdere subfora loopt zo ongeveer dezelfde discussie, maar er gaat geen enkel lichtje branden?
Jawel hoor. Er zijn users die het anders willen dan het is. Net zoals er users zijn die juist heel blij zijn met hoe de regels nu zijn. En daar zijn ook niet-trollen tussen.

quote:
Jij blijft maar focussen op het feit dat ‘wij’ lopen te kloten in topics en lopen te zeuren dat we onze zin niet krijgen, en je stopt elke keer veel tijd in lappen tekst die totaal niet ingaan op het probleem. Het is absurd dat je ‘ons’ wegzet als mensen die veel kwalijkere dingen doen dan de idioten die verzonnen topics meerzetten en dat toontje begint mij persoonlijk heel erg de keel uit te hangen.
Ik benadruk puur dat het niet wenselijk is om in topics je ongenoegen over TS of topic te uiten. Als je zelf een topic opent dat anderen als onwenselijk zouden beschouwen heb je neem ik aan ook graag dat posts van mensen die roepen dat het topic niet deugt worden verwijderd in plaats van dat de moderator het topic dan maar sluit.
Wat niet door lijkt te dringen is dat we niet voor een groepje gebruikers de regels gaan veranderen. Dat zou alleen maar opleveren dat een andere groep users dezelfde discussie die we nu voeren gaan voeren.
Trollen wordt aangepakt binnen topics. Denk je dat een topic een trolltopic is, dan negeer je het topic. Als iedereen dat braaf doet en zijn energie steekt in topics die ze wel de moeite waard vinden zakt dat vermeende trolltopic snel omlaag.

Het is jammer dat die essentie hier niet door lijkt te dringen. Ik doe mijn best het uit te leggen, en opnieuw en opnieuw en opnieuw, maar er wordt compleet voorbijgegaan aan wat ik zeg. Dat mag natuurlijk, maar aan die boodschap verandert uiteindelijk niets. Wat vooral jammer is is dat je meent dat trolls nu alles zouden mogen en alle ruimte krijgen. Niets is minder waar. Meer topics blijven open, op een positieve manier. We zien (veel) minder topics waarin gekloot wordt, omdat bij gekloot in een topic dat gekloot wordt aangepakt. Waar voorheen tig topics om zeep gingen door boegeroep heb je nu in de topiclijst één of twee (meer voorbeelden zijn niet gegeven, dus vraag ik me af waar we het over hebben) topics die door een deel van de users als 'troll' worden gezien. Tja, je gaat dat nooit 100% voorkomen. Maar ik mis eenvoudigweg hoe dat enkele topic zo'n enorm probleem kan zijn voor een kleine groep users.

Maar als de helft van het forum vol staat met wat door de groep die hier in discussie is wordt gezien als 'trolltopics' hoor ik graag welke dat zijn. Als dat inderdaad het halve forum is en het zijn inderdaad baggertopics gaat er qua moderatie iets verkeerd. Nergens in de policy wordt trollen namelijk goedgekeurd.

quote:
Maar goed, jaag gerust de welwillende users weg en ontneem ze het plezier dat ze hier jarenlang hebben beleefd (aan WGR) en laat je forum lekker met jouw toestemming nog verder door trollen etc verkloten.
Vertrekken doet iedereen vrijwillig (tenzij geband natuurlijk). Dat heeft niets met wegjagen te maken.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 7 april 2019 @ 11:26:16 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186079912
Niet alleen plezier beleefd, vooral hebben bijgedragen, want een subforum als WGR bestaat bij de gratie van mensen die kennis hebben en deze willen delen om anderen te helpen.
Zonder relevante kennis heeft het subforum geen bestaansrecht.

Het is primair geen subforum waar je eens gezellig gaat zitten neuzelen over artikel 166 lid 2 van het wetboek van strafrecht.

Het verklaart ook waarom de SC hier nagenoeg niet-bestaand is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin zondag 7 april 2019 @ 11:31:38 #97
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186079983
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:26 schreef Leandra het volgende:
Niet alleen plezier beleefd, vooral hebben bijgedragen, want een subforum als WGR bestaat bij de gratie van mensen die kennis hebben en deze willen delen om anderen te helpen.
Zonder relevante kennis heeft het subforum geen bestaansrecht.
men kan natuurlijk nog steeds discussiëren. Wij (ik, FOK! etc) hebben geen flauw idee wie wel of niet relevante kennis hebben. We weten immers niets van onze users dat ze ons niet zelf hebben verteld en hebben geen idee of wat ze verteld hebben waar is of niet. Dat maakt dat we geen onderscheid maken in wie vragen stelt of antwoord geeft en we niet gaan beoordelen of dergelijke antwoorden wel of niet kloppen. Er ontstaat vanzelf een discussie waar meerdere invalshoeken en meningen worden gegeven. Daarmee zeg ik niet dat bijdragen van professionals niet welkom zijn natuurlijk, alleen dat wij geen flauw idee kunnen hebben wie wel of niet een professional is. En dan kunnen mensen hier zeggen dat ze relevante kennis bezitten, maar dat is totaal niet verifieerbaar. De waardering is dan ook niet omdat er relevante kennis is, maar omdat er een positieve bijdrage wordt geleverd. En dat kan iemand die geen, of minder, relevante kennis bezit natuurlijk net zo goed.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 7 april 2019 @ 11:39:09 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186080088
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:31 schreef Danny het volgende:

[..]

men kan natuurlijk nog steeds discussiëren. Wij (ik, FOK! etc) hebben geen flauw idee wie wel of niet relevante kennis hebben. We weten immers niets van onze users dat ze ons niet zelf hebben verteld en hebben geen idee of wat ze verteld hebben waar is of niet. Dat maakt dat we geen onderscheid maken in wie vragen stelt of antwoord geeft en we niet gaan beoordelen of dergelijke antwoorden wel of niet kloppen. Er ontstaat vanzelf een discussie waar meerdere invalshoeken en meningen worden gegeven. Daarmee zeg ik niet dat bijdragen van professionals niet welkom zijn natuurlijk, alleen dat wij geen flauw idee kunnen hebben wie wel of niet een professional is. En dan kunnen mensen hier zeggen dat ze relevante kennis bezitten, maar dat is totaal niet verifieerbaar. De waardering is dan ook niet omdat er relevante kennis is, maar omdat er een positieve bijdrage wordt geleverd. En dat kan iemand die geen, of minder, relevante kennis bezit natuurlijk net zo goed.
Wat ben je nou aan het naar beneden praten? Ik kom niet heel vaak in WGR en zelfs ík zie welke users gefundeerd advies geven en positief bijdragen aan Fok.
Ik mag toch hopen dat de WGR mods dat ook weten.
En ik heb daar waardering voor, net als meerdere users.

Ik snap wel dat mensen het kut vinden omdat ze andere users willen helpen en nu én ondergesneeuwd raken door duidelijke trollen (dat zomertijdtopic is échte niet serieus, hóe kun je dat niet zien??) én omdat ze hier in FB even te horen krijgen dat ze niets voorstellen en hun smoelwerk dicht moeten houden erover.

Dat is toch een rare, ongewenste situatie lijkt mij, en anderen.

Maar jou niet, blijkbaar. Heel jammer vind ik hoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 april 2019 @ 11:39:25 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080091
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:31 schreef Danny het volgende:

[..]

men kan natuurlijk nog steeds discussiëren. Wij (ik, FOK! etc) hebben geen flauw idee wie wel of niet relevante kennis hebben. We weten immers niets van onze users dat ze ons niet zelf hebben verteld en hebben geen idee of wat ze verteld hebben waar is of niet. Dat maakt dat we geen onderscheid maken in wie vragen stelt of antwoord geeft en we niet gaan beoordelen of dergelijke antwoorden wel of niet kloppen. Er ontstaat vanzelf een discussie waar meerdere invalshoeken en meningen worden gegeven. Daarmee zeg ik niet dat bijdragen van professionals niet welkom zijn natuurlijk, alleen dat wij geen flauw idee kunnen hebben wie wel of niet een professional is. En dan kunnen mensen hier zeggen dat ze relevante kennis bezitten, maar dat is totaal niet verifieerbaar. De waardering is dan ook niet omdat er relevante kennis is, maar omdat er een positieve bijdrage wordt geleverd. En dat kan iemand die geen, of minder, relevante kennis bezit natuurlijk net zo goed.
Dat jij het niet weet zegt niet zoveel, de users die hier regelmatig komen, en het gros van de WGR-mods weten dat wel.

Ik heb je al eerder zien verkondigen dat je niet kon beoordelen of een user BS zat te posten, leuk dat je dat niet kunt beoordelen, maar als jij en de forum admins het niet kunnen en dus notes niet op waarde kunnen schatten heeft het voor mods ook weinig nut meer een user voot te dragen voor een ban.

Al even afgezien van het feit dat "meningen" overal moeten kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186080100
Hernoem WGR ook gewoon naar ONZ als dat wat je hier verkondigt echt je insteek is.
Je hebt geen flauw idee hoeveel mensen er hier in WGR geholpen hebben en zijn met kennis van zaken

Maar goed, ook hier uit de FB blijf ik weg. En ja, met je riedeltjes en deze instelling jaag je wel mensen weg, dan kun je het nog zo mooi verdraaien.
:W
  zondag 7 april 2019 @ 11:46:13 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080193
WGR draait 9 van de 10 keer niet om meningen maar om feiten, dus leuk dat al die verschillende "meningen" geuit moeten kunnen worden en de feiten daarmee ondergesneeuwd raken, lijkt me ook echt in het belang van iemand die een antwoord op een vraag zoekt ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin zondag 7 april 2019 @ 11:56:59 #102
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186080360
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 11:39 schreef Molo het volgende:

Wat ben je nou aan het naar beneden praten? Ik kom niet heel vaak in WGR en zelfs ík zie welke users gefundeerd advies geven en positief bijdragen aan Fok.
Tuurlijk, maar dan weet ik nog steeds niet of het een professional is.

quote:
Ik mag toch hopen dat de WGR mods dat ook weten.
Ook die hebben geen enkele manier om dat zeker te weten.

quote:
En ik heb daar waardering voor, net als meerdere users.
Ik heb waardering voor alle users.

quote:
Ik snap wel dat mensen het kut vinden omdat ze andere users willen helpen en nu én ondergesneeuwd raken door duidelijke trollen (dat zomertijdtopic is échte niet serieus, hóe kun je dat niet zien??)
Nogmaals; het is één topic. Ondergesneeuwd heeft bij mij een iets andere definitie.

quote:
én omdat ze hier in FB even te horen krijgen dat ze niets voorstellen en hun smoelwerk dicht moeten houden erover.
Ik heb gemist waar dat staat. Zou je me de post waar dat gezegd wordt kunnen aanwijzen? Want dat is natuurlijk grote onzin als dat zo gezegd is.

quote:
Dat is toch een rare, ongewenste situatie lijkt mij, en anderen.
Absoluut. Het schofferen van users is ongewenst. Van user naar user, van user naar crew en dus zeker ook van crew naar user.

quote:
Maar jou niet, blijkbaar. Heel jammer vind ik hoor
Mij ook hoor. Ik heb alleen geen enkele post gezien waarin dat gezegd wordt. Nu ben ik maar alleen tegen een zee van users, dus zal ik er overheen hebben gelezen. Waarvoor excuus.

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat jij het niet weet zegt niet zoveel, de users die hier regelmatig komen, en het gros van de WGR-mods weten dat wel.
Hoe weten die dat dan? Ja, tenzij ze familie of persoonlijke vrienden zijn natuurlijk. Die weten heus welke studie/werk je doet/deed. Maar ik heb werkelijk geen idee wat je gestudeert hebt, welk werk je doet etc. Je kunt hier vertellen wat je doet, maar dan moet ik dat dus aannemen. En waarom zou ik het van user A wel en van user B niet aannemen? Users zijn anoniem.

quote:
Ik heb je al eerder zien verkondigen dat je niet kon beoordelen of een user BS zat te posten, leuk dat je dat niet kunt beoordelen, maar als jij en de forum admins het niet kunnen en dus notes niet op waarde kunnen schatten heeft het voor mods ook weinig nut meer een user voot te dragen voor een ban.
Users worden nog steeds voorgedragen voor een ban door mods. Alleen is het zo dat FA's en A's bepalen of en hoe lang zo'n ban gezet wordt.

quote:
Al even afgezien van het feit dat "meningen" overal moeten kunnen.
Zonder meningen is FOK! letterlijk niets. Dan krijg je wat je hierboven ook ergens ziet. Iemand post iets en de rest van het topic is 'mee eens'. Dat is niet waar FOK! voor staat. FOK! staat sinds 1999 voor een plek voor iedereen en waar meningen op fatsoenlijke manier gegeven welkom zijn. Dat gaat NOOIT veranderen. Het is de hele reden dat FOK! is opgezet.

quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 11:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Hernoem WGR ook gewoon naar ONZ als dat wat je hier verkondigt echt je insteek is.
Ik heb zó het idee dat je totaal niet leest wat ik schrijf, danwel besluit mijn woorden zelf van een eigen interpretatie te voorzien. Dat is jammer, want je conclusie erover strookt niet met de insteek ervan.

quote:
Je hebt geen flauw idee hoeveel mensen er hier in WGR geholpen hebben en zijn met kennis van zaken
Klopt. Users zijn anoniem. Derhalve weten we niet wie wel of geen kennis van zaken heeft. Evengoed kan iemand heel goed googlen. Ik weet dat inderdaad niet. Ik weet je naam niet, ik weet niet hoe oud je bent, weet niet of je man of vrouw bent, weet niet welke opleiding je gedaan hebt of welk werk je doet. Ik weet dat je nickname 'Doedezemaar' is en ik zou je mailadres kunnen zien, maar daarmee houdt het wel een beetje op. Derhalve ga ik uit van het positiefste en dat is dat mensen die hier posten andere proberen te helpen. De een doet dat wat beter dan de ander, zoals dat overal gebeurt.

quote:
Maar goed, ook hier uit de FB blijf ik weg. En ja, met je riedeltjes en deze instelling jaag je wel mensen weg, dan kun je het nog zo mooi verdraaien.
Nou ja, het doel is niet om wie dan ook weg te jagen. Ik probeer op een zo duidelijk en direct mogelijke manier een eerlijk antwoord te geven op vragen die hier gesteld worden. Als ik je daarmee wegjaag dan is het enige dat ik kan doen stoppen met reageren. Ook prima hoor, scheelt me bergen tijd, maar ik vind het wel sjiek om een discussie NIET uit de weg te gaan en vragen van users gewoon zo eerlijk en duidelijk mogelijk te beantwoorden.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 7 april 2019 @ 12:00:43 #103
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186080403
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 11:46 schreef Leandra het volgende:
WGR draait 9 van de 10 keer niet om meningen maar om feiten, dus leuk dat al die verschillende "meningen" geuit moeten kunnen worden en de feiten daarmee ondergesneeuwd raken, lijkt me ook echt in het belang van iemand die een antwoord op een vraag zoekt ^O^
Ook WGR is meer dan
V: 'ik wil dit of dat, mag dat'
A: 'Ja, zie https://www.wetten.***********'
'slotje'.

Dat topics toch tientallen tot honderden posts bereiken geeft ook al aan dat een discussie mogelijk is. We hebben hier geen commissie van mensen die bepalen welke antwoorden wel en niet juist zijn. Daarvoor ontbreekt de kennis. En alsnog; wetten zijn ook aan interpretatie onderhevig. Het kan wmb totaal geen kwaad om een discussie mogelijk te maken. En een mening kan ook een persoonlijke ervaring zijn, of een tegenvraag, of een stelling enz enz.

Ik ga in ieder geval weer even iets anders doen. Ik hoor wel of mijn reacties verder nog gewenst zijn of dat ze alleen maar mensen wegjagen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 7 april 2019 @ 12:01:24 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080408
Echt, je vraagt je af hoe andere mensen die vrij goed onderlegd zijn (al dan niet in bepaalde vakgebieden) kunnen beoordelen of iemand wel of niet over relevante kennis beschikt?

Zo weet ik dat Lienekien meer weet van spaarhypotheken dan ik, maar dat we op het gebied vam hypotheken allebei behoorlijk goed onderlegd zijn, ongeacht welk deel daarvan algemene ontwikkeling en welk deel vakkennis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 april 2019 @ 12:04:21 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080452
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Ook WGR is meer dan
V: 'ik wil dit of dat, mag dat'
A: 'Ja, zie https://www.wetten.***********'
'slotje'.
Doe je nou werkelijk alsof je mij moet uitleggen wat WGR wel en niet is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin zondag 7 april 2019 @ 12:08:59 #106
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186080544
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe je nou werkelijk alsof je mij moet uitleggen wat WGR wel en niet is?
De je nou werkelijk alsof je mij moet uitleggen wat FOK! wel en niet is?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 7 april 2019 @ 12:09:36 #107
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186080554
Daar laat ik het even bij. Wil niemand wegjagen met het geven van antwoorden op vragen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 7 april 2019 @ 12:12:45 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080603
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:08 schreef Danny het volgende:

[..]

De je nou werkelijk alsof je mij moet uitleggen wat FOK! wel en niet is?
Je kent het forum en de specifieke subfora zo goed?
Als je WGR kende dan had je dat voorbeeldje "Wettenlinkje - slotje" niet gegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Admin zondag 7 april 2019 @ 12:15:30 #109
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_186080641
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 12:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kent het forum en de specifieke subfora zo goed?
Als je WGR kende dan had je dat voorbeeldje "Wettenlinkje - slotje" niet gegeven.
Ik weet waar FOK! voor staat. WGR is onderdeel van FOK! en dus staat WGR ook voor een forum waar iedereen welkom is en waar de regels voor iedereen gelden. Ik hoef niet elk subforum te kennen of elke pagina te kennen om te weten wat FOK! is en waar FOK! voor staat.

Maar als ik toch niets van WGR weet, aldus jij, dan heeft het ook sowieso geen nut voor mij (of jullie) als ik hier verder post.

Ow, en dat wettenlink voorbeeld is in deze discussie geopperd. Weet even niet meer door wie, maar niet door mij
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 7 april 2019 @ 12:21:22 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080702
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:15 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik weet waar FOK! voor staat. WGR is onderdeel van FOK! en dus staat WGR ook voor een forum waar iedereen welkom is en waar de regels voor iedereen gelden. Ik hoef niet elk subforum te kennen of elke pagina te kennen om te weten wat FOK! is en waar FOK! voor staat.

Maar als ik toch niets van WGR weet, aldus jij, dan heeft het ook sowieso geen nut voor mij (of jullie) als ik hier verder post.
Maar niet doorhebben dat degenen die de trolltopics verneuken met hun opmerkingen niet degenen zijn die hier voor een serieuzer subforum pleiten.
Daarentegen beschuldig je degenen die graag minder trolls op WGR willen er wel van de trolltopics te vervuilen met opmerkingen.

Dat die trolls hun eigen vriendjes meenemen uit KLB/ONZ en dat die de topics nog harder vertrollen wordt de serieuze users dus kwalijk genomen, die moeten het topic maar links laten liggen, en zelfs als ze dat doen wordt ze wel verweten dat er in het topic getrolled wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 12:29:36 #111
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_186080806
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:01 schreef Leandra het volgende:
Echt, je vraagt je af hoe andere mensen die vrij goed onderlegd zijn (al dan niet in bepaalde vakgebieden) kunnen beoordelen of iemand wel of niet over relevante kennis beschikt?

Zo weet ik dat Lienekien meer weet van spaarhypotheken dan ik, maar dat we op het gebied vam hypotheken allebei behoorlijk goed onderlegd zijn, ongeacht welk deel daarvan algemene ontwikkeling en welk deel vakkennis is.
En het is heel mooi dat die kennis aanwezig is, en daar zijn we ook erg blij mee. Maar dat betekent toch niet dat jullie een alleenrecht hebben om op die onderwerpen te antwoorden?

Het is niet verboden om een verkeerd antwoord te geven, als dat antwoord in de ogen van de poster de waarheid is. Als moderator kan ik niet in iemands hoofd kijken en zien of iemand trollt of niet. Natuurlijk kan dat in sommige gevallen wel en dan verwijderen we de post (En dan geef ik even als voorbeeld een user die problemen heeft met zijn computer en als antwoord krijgt dat-ie dan het beste de system.sys oid kan verwijderen).

Ik heb zelf ook wel eens antwoord gegeven in een topic waarvan ik overtuigd was dat het het juiste antwoord was. Bleek ook niet zo te zijn. Ben ik dan meteen een troll?
En postgeschiedenis geeft ook geen indicatie, want ik weet nog dat er een user was (ben z'n naam even kwijt) die continu liep te baggeren in ONZ en KLB, maar hier heel goede adviezen gaf.

Ben je van mening dat iets een troll-post is, dan hebben we daar FB en de TR knop voor. Maar het kan voorkomen dat de moderator die de melding bekijkt een andere mening heeft en de post (of topic) laat staan. En het komt nu op mij over alsof dat als onacceptabel wordt gezien. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar dat is het gevoel dat ik erbij krijg.

(alleen de eerste alinea was even een rechtstreekse reactie op jouw post ;), de rest is gewoon algemeen)
pi_186080894
Fijn dat er posts zijn teruggezet. Maar toch...
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik sluit me aan bij bovenstaande 3 users.
Ik ook.

Discussie is zinloos, meningen van users met verstand van zaken zijn anders dan die van de mensen met knopjes en zo te lezen gaat dat niet veranderen. Voor mij vervalt daarmee de meerwaarde en betrouwbaarheid van WGR.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 7 april 2019 @ 12:36:32 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080907
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2019 12:29 schreef Armani XL het volgende:

[..]

En het is heel mooi dat die kennis aanwezig is, en daar zijn we ook erg blij mee. Maar dat betekent toch niet dat jullie een alleenrecht hebben om op die onderwerpen te antwoorden?

Het is niet verboden om een verkeerd antwoord te geven, als dat antwoord in de ogen van de poster de waarheid is. Als moderator kan ik niet in iemands hoofd kijken en zien of iemand trollt of niet. Natuurlijk kan dat in sommige gevallen wel en dan verwijderen we de post (En dan geef ik even als voorbeeld een user die problemen heeft met zijn computer en als antwoord krijgt dat-ie dan het beste de system.sys oid kan verwijderen).

Ik heb zelf ook wel eens antwoord gegeven in een topic waarvan ik overtuigd was dat het het juiste antwoord was. Bleek ook niet zo te zijn. Ben ik dan meteen een troll?
En postgeschiedenis geeft ook geen indicatie, want ik weet nog dat er een user was (ben z'n naam even kwijt) die continu liep te baggeren in ONZ en KLB, maar hier heel goede adviezen gaf.

Ben je van mening dat iets een troll-post is, dan hebben we daar FB en de TR knop voor. Maar het kan voorkomen dat de moderator die de melding bekijkt een andere mening heeft en de post (of topic) laat staan. En het komt nu op mij over alsof dat als onacceptabel wordt gezien. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar dat is het gevoel dat ik erbij krijg.

(alleen de eerste alinea was even een rechtstreekse reactie op jouw post ;), de rest is gewoon algemeen)
Neemt niet weg dat het geen kwaad kan users die keer op keer hun "mening" posten en die "mening" blijkt keer op keer BS te zijn eens aan te spreken op het feit dat hun feitenvrije geneuzel nonsens is.

Een keer een foutje maken is iets anders dan keer op keer maar BS neerplempen omdat jij denkt dat het zo is, en je niet eens even de moeite neemt die "kennis" te controleren.
En dan heb ik het dus niet over jou, maar over een user.

Ik maak ook wel eens een fout, maar ik ga bijvoorbeeld geen adviezen zitten geven in CUL of CRE, waarom niet? Omdat ik daar de kennis niet voor heb, en dus is de kans groot dat mijn advies nergens op slaat en dat is topicverstorend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 april 2019 @ 12:39:08 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186080943
Maar het stoort me echt dat mensen die een WGR met minder getroll willen eigenlijk verweten wordt topics "die ze niet aanstaan" te vertrollen. Dat is echt de omgekeerde wereld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 april 2019 @ 12:52:54 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186081133
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:39 schreef Leandra het volgende:
Maar het stoort me echt dat mensen die een WGR met minder getroll willen eigenlijk verweten wordt topics "die ze niet aanstaan" te vertrollen. Dat is echt de omgekeerde wereld.
Idd.

Dat is echt zo’n fundamenteel verkeerde benadering door admin/mods van wat hier nu al dagen wordt besproken dat ik het verbijsterend vindt. Dat de mensen die hier achter de schermen zo’n kokervisie hebben op dit verhaal en zo overtuigd zijn van hun gelijk hierin. Verbijsterend.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 12:57:57 #116
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_186081200
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:39 schreef Leandra het volgende:
Maar het stoort me echt dat mensen die een WGR met minder getroll willen eigenlijk verweten wordt topics "die ze niet aanstaan" te vertrollen. Dat is echt de omgekeerde wereld.
Ik heb die post waarschijnlijk gemist, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet gezegd is. Ik kan ook goed begrijpen dat het gezegd is uit emotie aangezien deze hele discussie ook voor de moderators lastig is.

Wij moeten een beslissing maken met betrekking tot een melding in FB of een TR, en die melding behandelen we ook serieus. Maar we moeten daarbij ook de policy in ogenschouw houden (en dat kan je een dooddoener noemen of "verschuilen achter de policy") Maar dat betekent ook dat we in gevallen een andere beslissing nemen dan de melder graag zou zien. Als dat dan een hele discussie gaat opleveren in FB kan dat ook frustratie opleveren.

Ik eis geen respect, want respect moet je verdienen. En als ik als moderator dingen dermate fout doe dat ik dat respect niet verdien, dan kan ik beter opstappen en ruimte maken voor iemand anders. Maar als dat niet zo is dan zou ik het ook waarderen dat mijn beslissing geaccepteerd wordt, ook al ben je het er niet mee eens.

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat het geen kwaad kan users die keer op keer hun "mening" posten en die "mening" blijkt keer op keer BS te zijn eens aan te spreken op het feit dat hun feitenvrije geneuzel nonsens is.
Deze begrijp ik heel goed. En ik begrijp ook de frustratie die eruit voort komt. Het is vermoeiend om continu mensen te moeten corrigeren, al kan daar ook wel voldoening in liggen >:)

quote:
Een keer een foutje maken is iets anders dan keer op keer maar BS neerplempen omdat jij denkt dat het zo is, en je niet eens even de moeite neemt die "kennis" te controleren.

En dan heb ik het dus niet over jou, maar over een user.
En in een ideale wereld zou dat ook zo zijn. Maar meer dan een "denk na voordat je post" kunnen we niet doen. We kunnen users niet verplichten zelf op onderzoek uit te gaan. Dan zouden er ook geen topics meer komen, want alles is wel op internet te vinden.

quote:
Ik maak ook wel eens een fout, maar ik ga bijvoorbeeld geen adviezen zitten geven in CUL of CRE, waarom niet? Omdat ik daar de kennis niet voor heb, en dus is de kans groot dat mijn advies nergens op slaat en dat is topicverstorend.
En dat siert je. Ik heb zelf ook dezelfde insteek. Ik reageer ook niet in topics waar ik niets te zoeken heb omdat ik de kennis niet heb. Maar het is een utopie om dat van alle users te gaan verwachten.
  zondag 7 april 2019 @ 13:04:42 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186081299
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2019 12:57 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Ik heb die post waarschijnlijk gemist, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet gezegd is. Ik kan ook goed begrijpen dat het gezegd is uit emotie aangezien deze hele discussie ook voor de moderators lastig is.

Wij moeten een beslissing maken met betrekking tot een melding in FB of een TR, en die melding behandelen we ook serieus. Maar we moeten daarbij ook de policy in ogenschouw houden (en dat kan je een dooddoener noemen of "verschuilen achter de policy") Maar dat betekent ook dat we in gevallen een andere beslissing nemen dan de melder graag zou zien. Als dat dan een hele discussie gaat opleveren in FB kan dat ook frustratie opleveren.

Ik eis geen respect, want respect moet je verdienen. En als ik als moderator dingen dermate fout doe dat ik dat respect niet verdien, dan kan ik beter opstappen en ruimte maken voor iemand anders. Maar als dat niet zo is dan zou ik het ook waarderen dat mijn beslissing geaccepteerd wordt, ook al ben je het er niet mee eens.
Dat zomertijdtopic wordt iedere keer als voorbeeld genomen van dat je het topic maar links moet laten liggen in plaats van er topicverstorend te gaan lopen posten. En er wordt dan gedaan alsof de users die hier pleiten voor een serieuzer WGR degenen zijn die verantwoordelijk zijn voor dat topicverstorend posten in dat topic.

Nou zal ik dat allemaal wel gemist hebben voor er geveegd is, maar zoals ik de users hier ken, zijn er niet veel die werkelijk topicverstorend gaan posten in een topic, tenzij men serieus denkt dat het een trolltopic is en een beetje dollen het doel van het topic is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 7 april 2019 @ 13:08:29 #118
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_186081356
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zomertijdtopic wordt iedere keer als voorbeeld genomen van dat je het topic maar links moet laten liggen in plaats van er topicverstorend te gaan lopen posten. En er wordt dan gedaan alsof de users die hier pleiten voor een serieuzer WGR degenen zijn die verantwoordelijk zijn voor dat topicverstorend posten in dat topic.

Nou zal ik dat allemaal wel gemist hebben voor er geveegd is, maar zoals ik de users hier ken, zijn er niet veel die werkelijk topicverstorend gaan posten in een topic, tenzij men serieus denkt dat het een trolltopic is en een beetje dollen het doel van het topic is.
troll roepen in het topic.
dit topic kan niet serieus zijn
je bent een kutuser
en meer van die posts.

En geloof me dit kwam niet alleen van users die amper in WGR komen.

Dat is dus ook wat we er uit willen hebben,

Ook dat de user die met 4 personen en per persoon 5.000 de grens over wil te horen krijgt dat er nog iets speelt met zn broer is niet wat we willen.

Vandaar dat er elke keer wordt aangegeven, ben je het niet eens met een topic plaats een TR of kom hier als het hier nog niet onder de aandacht is gebracht.
En accepteer dan een mod een andere mening gedachte kan hebben.
Hak niet door als een mod een besluit neemt want dat werkt voor geen van beide kanten.
Niet als het topic er door verstoord wordt en ook niet als fb hierdoor alleen maar een wespennest wordt.


En dat is niet persoonlijk.
Gewoon dezelfde strekking die ik elke keer al heb aangegeven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 13:12:56 #119
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_186081423
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zomertijdtopic wordt iedere keer als voorbeeld genomen van dat je het topic maar links moet laten liggen in plaats van er topicverstorend te gaan lopen posten. En er wordt dan gedaan alsof de users die hier pleiten voor een serieuzer WGR degenen zijn die verantwoordelijk zijn voor dat topicverstorend posten in dat topic.
Daar kan ik geen uitspraken over doen, ik heb het topic maar zijdelings bekeken en ook niet geschoond. Mijn persoonlijke mening over de vraagstelling van die TS hou ik ook maar wijselijk voor me ;)
quote:
Nou zal ik dat allemaal wel gemist hebben voor er geveegd is, maar zoals ik de users hier ken, zijn er niet veel die werkelijk topicverstorend gaan posten in een topic, tenzij men serieus denkt dat het een trolltopic is en een beetje dollen het doel van het topic is.
Maar geven we met z'n allen juist niet aan dat dat iets is wat we juist niet willen (in WGR), of begrijp ik het nu verkeerd? Waarom dan die dolletjes over TS (op een normale manier) naar de SC verplaatsen die daar juist voor bedoeld is?
  zondag 7 april 2019 @ 13:16:45 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186081488
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2019 13:12 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Daar kan ik geen uitspraken over doen, ik heb het topic maar zijdelings bekeken en ook niet geschoond. Mijn persoonlijke mening over de vraagstelling van die TS hou ik ook maar wijselijk voor me ;)
[..]

Maar geven we met z'n allen juist niet aan dat dat iets is wat we juist niet willen (in WGR), of begrijp ik het nu verkeerd? Waarom dan die dolletjes over TS (op een normale manier) naar de SC verplaatsen die daar juist voor bedoeld is?
Iemand die een trolltopic opent (in een subforum waar hij normaal niet komt) doet dat bewust niet in de SC.
En "dollen" over een user in de SC wordt over het algemeen ook niet gewaardeerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')