abonnement Unibet Coolblue
pi_187748381
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Je houdt bij het beoordelen van de kwaliteit van een glas rekening mee dat het productieproces lawaaierig en heet is, dat er gloeiend heet glas op een meter afstand is, dat er gebroken glas op de vloer ligt, dat steigers glad kunnen zijn naast bewegende mallen en dat open vlammen her en der heen schieten?

Schiet mij maar lek, maar al dat wat je noemt doet toch compleet geen ene sodeflikker af aan de kwaliteit van het uiteindelijke glas wat er uit dat proces rolt? 8)7

Het klinkt me dan ook nogal in de oren als een compleet overbetaald fantasiebaantje. Excuus. No offence intended.
Hij zorgt er voor dat als jij uit een glas drinkt waar zijn werkgever zijn naam op zet; dat dit niet spontaan in je mond uit elkaar valt, breekt of klapt. Niet door elk glas te controleren, maar het systeem waarmee ze dat controlerne zo goed mogelijk op te zetten.

Nee, liefst bestond dat werk niet, maar aangezien er nogal wat idioten rondlopen die ook werken moet kwaliteit gecontroleerd, gespecificeerd en geborgd worden.

Zeker ook mijn soort werk niet, maar ben wat blij met mijn collega's van QA/QC.
Whatever...
pi_187748600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:14 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Msc. Financial Management van de UU?
Nope, Master in de US gedaan.

quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:08 schreef XL het volgende:

[..]

Waarom moet je als "gewone" director bij zo'n internationaal bedrijf zo veel vliegen. Je hebt toch in vrijwel ieder land op de planeet je gelijke?

300k KLM is 30x retour over de Atlantische Oceaan in Economy plus of 6 vluchten per week in Europa in Economy. Als director vlieg je iig geen business bij Big4
Ik bedien een aantal NL multinationals waarbij we veel projecten hier in NL aan het HQ verkopen, maar waarbij we wereldwijd leveren. Natuurlijk hebben we dan ook local teams, maar voor de relatie en de aansturing moet je er echt regelmatig naartoe.

Zover ik weet reizen wordt er bij alle Big-4 gewoon in Business gevlogen op lange (8 uur +) vluchten die door de nacht heen gaan, zeker als dat ook de 'travel policy' van de klant is. (ik reis vrijwel altijd samen met klanten uit NL).

Dan pak je op een retourtje Amsterdam - Hongkong rond de 35000 miles (met Platinum status). Dus met 6-7 x per jaar intercontinentaal tripje en paar rondjes in Europa zit je er zo op.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 11:25 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Bij Plat status krijg je 100% bonus miles. Zou dan uitkomen op enkel 150k en 300k award miles.
Dat systeem van level en award miles is eruit tegenwoordig. Je spaart zogenaamde 'XP' die je status bepalen en 'miles' die je kan besteden aan vluchten. Die miles worden ook niet meer bepaald op basis van afstand maar op basis van de ticketprijs.

Met die nieuwe regel kan het zijn dat ik op een retourtje Madrid wat ik laat boek voor 800 euro dus 6400 miles krijg (800 x 8), terwijl mijn ticket naar Brazilië wat ik in de werelddeal weken koop voor 500 euro, me maar 4000 miles oplevert.
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
  donderdag 4 juli 2019 @ 14:17:16 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187750555
Ah, dus account manager. Ik dacht dat director meer een vernederlandste vertaling was van VP
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187752384
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:17 schreef XL het volgende:
Ah, dus account manager. Ik dacht dat director meer een vernederlandste vertaling was van VP
De director functie houdt veel meer in dat de persoon tekenbevoegd is namens de maatschap.
  donderdag 4 juli 2019 @ 16:38:03 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187752712
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:17 schreef XL het volgende:
Ah, dus account manager. Ik dacht dat director meer een vernederlandste vertaling was van VP
Neejoh, director is de nieuwe senior manager. Je moet wat als iedereen zichzelf tegenwoordig manager noemt. Bij ons vallen de directors nog net binnen het "salarishuis" en wordt het vanaf SR director leuk. Maar stikt het ondertussen ook van de sr. executives vp's enweetikhet wat voor functienamen ze boven de directors verzonnen hebben.
  donderdag 4 juli 2019 @ 16:39:11 #186
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_187752722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Neejoh, director is de nieuwe senior manager. Je moet wat als iedereen zichzelf tegenwoordig manager noemt. Bij ons vallen de directors nog net binnen het "salarishuis" en wordt het vanaf SR director leuk. Maar stikt het ondertussen ook van de sr. executives vp's enweetikhet wat voor functienamen ze boven de directors verzonnen hebben.
Director is eerder salary partner toch?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 4 juli 2019 @ 16:40:45 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187752741
Ik werk niet bij een Big4, maar bij een club waar ze wel iets zinnigs doen ;) . Dus weet niet wat een salary partner is (al heb ik een vermoeden).

Ik krijg overigens ook significant minder dan bij een big4 club trouwens :P .
  donderdag 4 juli 2019 @ 17:04:48 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187753064
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Neejoh, director is de nieuwe senior manager. Je moet wat als iedereen zichzelf tegenwoordig manager noemt. Bij ons vallen de directors nog net binnen het "salarishuis" en wordt het vanaf SR director leuk. Maar stikt het ondertussen ook van de sr. executives vp's enweetikhet wat voor functienamen ze boven de directors verzonnen hebben.
Ken het eigenlijk zo dat senior managers een team van individual contributors hebben (met soms wat managers). Degene die de senior managers managed zijn de directors. Als je directors managed ben je VP en dan ga je snel naar president en dan board.

Bij de Big4 is en consulting algemeen is het altijd even zoeken, want vaak zijn de senior managers er nog gewoon billable :')

En dan natuurlijk in de rollen nog wat hierarchie voor de schaalbaarheid. Area, Regional, Country blabla

[ Bericht 2% gewijzigd door XL op 04-07-2019 17:10:10 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187753268
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Neejoh, director is de nieuwe senior manager. Je moet wat als iedereen zichzelf tegenwoordig manager noemt. Bij ons vallen de directors nog net binnen het "salarishuis" en wordt het vanaf SR director leuk. Maar stikt het ondertussen ook van de sr. executives vp's enweetikhet wat voor functienamen ze boven de directors verzonnen hebben.
In Amerikaanse systemen staat een director vaak lager in de hiërarchie dan een directeur hier. Een directielid is dan een vp.
Whatever...
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:29:49 #190
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_187757122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Neejoh, director is de nieuwe senior manager. Je moet wat als iedereen zichzelf tegenwoordig manager noemt. Bij ons vallen de directors nog net binnen het "salarishuis" en wordt het vanaf SR director leuk. Maar stikt het ondertussen ook van de sr. executives vp's enweetikhet wat voor functienamen ze boven de directors verzonnen hebben.
Herkenbaar. Als je geen director voor je naam hebt staan dan hoor je er niet meer bij!
  donderdag 4 juli 2019 @ 21:58:24 #191
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187757552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In Amerikaanse systemen staat een director vaak lager in de hiërarchie dan een directeur hier. Een directielid is dan een vp.
Yep ik werk voor een heel groot Amerikaans bedrijf en je struikelt er over de directors en dat alleen al in NL. We zitten in 60 landen dus :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187775847
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:59 schreef ETA het volgende:

[..]

¤2550 voor hbo'er met 2,5 jaar ervaring is toch niet zo heel vreemd?
Mwoah hij kan veel meer krijgen maar dan zal hij wel moeten verhuizen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_187776158
Vraagje; als ik 1 dag minder ga werken, 32 uur ipv 40 uur, kan ik dan simpelweg mijn nettoloon maal 0,8 doen om te berekenen wat ik over hou of is dat te kort door de bocht? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187776193
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
Vraagje; als ik 1 dag minder ga werken, 32 uur ipv 40 uur, kan ik dan simpelweg mijn nettoloon maal 0,8 doen om te berekenen wat ik over hou of is dat te kort door de bocht? :@
Dat is wat te kort door de bocht, ws houd je een stuk neer over. Vraag aan de salarisadministratie of ze een pro forma voor je willen maken, dan zie je precies wat het nieuwe plaatje zou worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_187776229
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is wat te kort door de bocht, ws houd je een stuk neer over. Vraag aan de salarisadministratie of ze een pro forma voor je willen maken, dan zie je precies wat het nieuwe plaatje zou worden.
Ik had gevraagd om een bruto-netto berekening en erbij verteld ik zit in die schaal, in die trede, in dat ploegenrooster met zoveel ploegentoeslag.

Antwoord was: we kunnen daar geen berekening van geven, want dat is afhankelijk van de schaal en trede waar je in zit en in welk ploegenrooster je werkt met hoeveel ploegentoeslag.

Domme fucks daar :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187776271
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:03 schreef vosss het volgende:
Domme fucks :')
Tja, mensen op payroll zijn over het algemeen de overtreffende trap in autistisch qua communicatie. Even langslopen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_187776287
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:06 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, mensen op payroll zijn over het algemeen de overtreffende trap in autistisch qua communicatie. Even langslopen.
Mwoah, over 20 dagen zie ik het vanzelf. Ik verwacht rond de 2000 netto over te houden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 10:25:01 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187776512
Bruto netto calculator op loonwijzer werkt ook vrij accuraat. In geval van cao’s en zo

In hoeverre ploegen en zo meegerekend kunnen worden weet ik niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 6 juli 2019 @ 11:35:36 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187777322
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:25 schreef Renesite het volgende:
Bruto netto calculator op loonwijzer werkt ook vrij accuraat. In geval van cao’s en zo

In hoeverre ploegen en zo meegerekend kunnen worden weet ik niet.
Dat zal je dan zelf als bedrag uit moeten rekenen en in moeten geven als bruto vergoeding.
Maar meestal als je parttime gaat werken veranderd ook de ploegentoeslag.
Maar ook je pensioen veranderd etc.

Slecht antwoord van payroll. Gelukkig bestaan er heus ook capabele payrollers maar blijkbaar niet bij vosss op het werk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187806955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:29 schreef Rusesabagina het volgende:

[..]

Weer eens een update


01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Director
03: Opleiding: MSc Financial Management, 10+ Leiderschapstrainingen
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel jaarlijkse bonus. (bij goede beoordeling 22k - 40k per jaar)
08: Bruto maand salaris: 8000
09: Netto maand salaris: 4900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 200k-300k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden
Big 4 salarissen vallen nog wel flink tegen... gelukkig heb ik bijtijds de overstap naar het bedrijfsleven gemaakt :7

Wat voor componenten heb jij nog meer in je salaris? Je bruto netto verhouding wijkt namelijk af.
  maandag 8 juli 2019 @ 07:09:52 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_187807707
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 01:04 schreef xminator het volgende:

[..]

Big 4 salarissen vallen nog wel flink tegen... gelukkig heb ik bijtijds de overstap naar het bedrijfsleven gemaakt :7

Wat voor componenten heb jij nog meer in je salaris? Je bruto netto verhouding wijkt namelijk af.
Jij verdient meer dan hem op die leeftijd?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_187808462
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 07:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jij verdient meer dan hem op die leeftijd?
Ik ben gelukkig nog (lang) niet op die leeftijd en qua salaris heb ik niks te klagen.
pi_187809314
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 07:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jij verdient meer dan hem op die leeftijd?
Dan hem :')
  maandag 8 juli 2019 @ 11:24:45 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187810059
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 01:04 schreef xminator het volgende:

[..]

Big 4 salarissen vallen nog wel flink tegen... gelukkig heb ik bijtijds de overstap naar het bedrijfsleven gemaakt :7

Wat voor componenten heb jij nog meer in je salaris? Je bruto netto verhouding wijkt namelijk af.
De startsalarissen zijn matig, maar dat is in de hele markt zo. Bij BIG4 zie je soms mensen snel stappen maken en daar krijg je (voor consulting) aardige salarissen....

Wat ik me meer afvraag, de cultuur daar is best old boys en ellebogen met vooral ook veel uren maken (extern+intern). Of het talent van vandaag daar nog trek in heeft? En de klanten?

Ik zie zowel talent als klanten bij kleinere partijen landen (waar consulting vaak wel holdings met heel veel merken zijn). Die kleine partijen orienteren zich veel meer aan tech bedrijven en nemen als bedrijf een sociale verantwoordelijkheid en bieden medewerkers zeer interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze initiatieven zie ik niet in gelijke mate bij BIG4 en ik denk dat het een probleem voor ze vormt. Veel van de Old Boy klanten van BIG4 omarmen dit veel meer en maken zich minder afhankelijk van deze partijen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187810408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 09:29 schreef Rusesabagina het volgende:

01: Bedrijfstak: Big 4 Consulting
02: Functie: Director
03: Opleiding: MSc Financial Management, 10+ Leiderschapstrainingen
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 - 45
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: 13e maand: nee, wel jaarlijkse bonus. (bij goede beoordeling 22k - 40k per jaar)
08: Bruto maand salaris: 8000
09: Netto maand salaris: 4900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed, Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 200k-300k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
13: Tevreden?: Zeer tevreden
Big 4 en dan 40 a 45 uur werken? Doe je goed.
pi_187817993
Kleine update, na wat cao verhogingen en 5% daarboven op erbij

01: Bedrijfstak: Bouw/Fundering
02: Functie: Machinist
03: Opleiding: vmbo-T/mbo 4
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-65 (waarvan de overuren een groot deel doorbetaalde reistijd is)
06: Aantal vakantiedagen: 25+13 atv
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3300~
09: Netto maand salaris: 2430~ omgerekend van 4 weken>maandelijks + gemiddeld 6-700 aan overuren
10: Overuren betaald: 130%/zaterdag 150%
11: Werkervaring: 9 Jaar/5 in deze functie
12: Goodies: Gebruik van materiaal/ 5min van ,huis(wel veel 1-4 uur reistijd voor het werk zelf, daar we in heel Nederland komen)/ C-rijbewijs
13: Tevreden?: Ja, zou alleen graag nog wat meer papieren willen halen evt
14: (Door)Groei mogelijkheden: Weinig, vooral horizontaal, andere functie/machine alleen dat maakt qua salaris niet veel uit
pi_187826492
quote:
99s.gif Op maandag 8 juli 2019 11:24 schreef XL het volgende:

[..]

De startsalarissen zijn matig, maar dat is in de hele markt zo. Bij BIG4 zie je soms mensen snel stappen maken en daar krijg je (voor consulting) aardige salarissen....

Wat ik me meer afvraag, de cultuur daar is best old boys en ellebogen met vooral ook veel uren maken (extern+intern). Of het talent van vandaag daar nog trek in heeft? En de klanten?

Ik zie zowel talent als klanten bij kleinere partijen landen (waar consulting vaak wel holdings met heel veel merken zijn). Die kleine partijen orienteren zich veel meer aan tech bedrijven en nemen als bedrijf een sociale verantwoordelijkheid en bieden medewerkers zeer interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze initiatieven zie ik niet in gelijke mate bij BIG4 en ik denk dat het een probleem voor ze vormt. Veel van de Old Boy klanten van BIG4 omarmen dit veel meer en maken zich minder afhankelijk van deze partijen.
Enig idee hoe groot het verschil tussen een BDO of Grant Thornton is en de Big4 met 10 - 15 jaar ervaring (geen partner)? Ben wel benieuwd wat je bij die clubs ongeveer verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2019 11:10:19 ]
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:13:05 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187827357
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:09 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Enig idee hoe groot het verschil tussen een BDO of Grant Thornton is en de Big4 met 10 - 15 jaar ervaring (geen partner)? Ben wel benieuwd wat je bij die clubs ongeveer verdient.
Dat weet ik niet. Ik ken bij BIG4 ook de boekhouders niet zo goed. Het zijn meer de digital transformation afdelingen die ik in actie zie. Deloitte & PWC met name. Heel soms EY en KPMG eigenlijk nooit.

Concurrentie zie ik komen van WPP, Dentsu, Publicis, Omnicon.... ieder met tig Boutique merkjes waar je wel waar voor je geld krijgt. BIG4 zijn erg vaak de huisconsultants die dit er nog wel even bij doen als je het mij vraagt. Uitzonderingen daargelaten en op basis van mijn ervaringen door mijn gekleurde bril.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187827415
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:13 schreef XL het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik ken bij BIG4 ook de boekhouders niet zo goed. Het zijn meer de digital transformation afdelingen die ik in actie zie. Deloitte & PWC met name. Heel soms EY en KPMG eigenlijk nooit.

Concurrentie zie ik komen van WPP, Dentsu, Publicis, Omnicon.... ieder met tig Boutique merkjes waar je wel waar voor je geld krijgt. BIG4 zijn erg vaak de huisconsultants die dit er nog wel even bij doen als je het mij vraagt. Uitzonderingen daargelaten en op basis van mijn ervaringen door mijn gekleurde bril.
en tax?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:47:50 #210
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187827894
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:17 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

en tax?
Ook niet mijn sport

Maar ja... eigenlijk hebben ze allemaal weinig ruimte om te optimaliseren

1) veel factureren aan de klant
2) weinig betalen aan het personeel

Zullen allemaal op een ongeveer gelijke marge zitten, dus als de consultant 100 euro per uur duurder is krijgt hij waarschijnlijk 2 tientjes meer...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')