Wat in mijn ogen ook een tergend slechte "ontwikkeling" is. Patch culture noemen ze het.quote:Volgens mij is het tegenwoordig in de software-ontwikkeling zo dat ze juist met zo min mogelijk kosten iets werkend neer te kunnen zetten om juist later te kunnen uitbreiden als het eenmaal meer tractie heeft verworven.
Dit is gewoon onzin. Als ze wilden concurreren met Steam dan zet je een client op die qua features en qua sales kan concurreren. Maar dat wilden ze niet, daarom maar gemakkelijk een paar exclusives opkopen en gewoon mensen forceren om het op jouw platform te spelen als ze het willen spelen op de launch.quote:En als je als Store wil slagen heb je als eerste AAA-content nodig die de concurrentie niet heeft.
grote kans dat het idd niet de devs zijn maar de publishers die een epic launch forceren, dat wil ik best gelovenquote:Op woensdag 3 april 2019 15:56 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ga je voor de diamanten loot chest editie van 250 euro?
Ze hebben het geld wel hard nodig he
Zielige kutdevs man, trieste shit dit weer . Kom gewoon met 60 euro een product dat af is, voor iedereen beschikbaar is en af is.
Nee de greed is te zien van mijlenver.
Mwoah, Randy is nogal buddy buddy met Epic hoor, dus ik geloof daar niet zoveel van.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:57 schreef mschol het volgende:
[..]
grote kans dat het idd niet de devs zijn maar de publishers die een epic launch forceren, dat wil ik best geloven
Waarom zou je alle full-fledged features van Steam willen na-apen en implementeren zonder dat je een goedgevulde store en een goeie userbase hebt? Dat is gewoon een groot risico nemen. de kosten van een ontwikkeling van een store, opzetten van de wereldwijde infrastructuur en onderhoud kost echt klauwen met geld.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat in mijn ogen ook een tergend slechte "ontwikkeling" is. Patch culture noemen ze het.
Een product zo basic mogelijk insteken om met een hoop beloftes later het wel te fixen.
Zie ook Anthem.
[..]
Dit is gewoon onzin. Als ze wilden concurreren met Steam dan zet je een client op die qua features en qua sales kan concurreren. Maar dat wilden ze niet, daarom maar gemakkelijk een paar exclusives opkopen en gewoon mensen forceren om het op jouw platform te spelen als ze het willen spelen op de launch.
Dat is geen gezonde concurrentie, dat is gewoon een product weghalen bij een andere winkel. T zelfde als wat Microsoft deed met Tomb Raider ( die vervolgens enorm matig verkocht op Xbox ). Als die game gewoon gelijktijdig was uitgekomen op zowel Xbox als Ps4 had de game een stuk beter verkocht. Maar exclusiviteit opkopen viel zeker niet in de smaak bij de Tomb Raider fans.
Nogmaals zoals ik op de vorige pagina al zei, als ze een prima client hadden uitgebracht, de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.
Maar de manier waarop ze het nu aanpakken is gewoon smerig, en consumenten zitten er niet op te wachten.
Waarom zou je als userbase willen instappen op een matige client als er geen features zijn die jou als consument het makkelijker maken om te gamen en/of om nieuwe games te vinden die je tof lijken?quote:Waarom zou je alle full-fledged features van Steam willen na-apen en implementeren zonder dat je een goedgevulde store en een goeie userbase hebt
Juist en die markt willen ze aanspreken . Maar alsof die Fortnite kiddo's op Metro 2033 en Phoenix Point zitten te wachten . Komop man. Het is gewoon geldtrekkerij. Ze willen gewoon geen geld investeren in hun eigen product, omdat ze zo min mogelijk effort willen doen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen.quote:Genoeg kiddo's die enkel Fortnite tot nu spelen.
Je zegt het zelf al, voor jou is het niet aantrekkelijk. Maar niet iedereen is zoals jij.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom zou je als userbase willen instappen op een matige client als er geen features zijn die jou als consument het makkelijker maken om te gamen en/of om nieuwe games te vinden die je tof lijken?
[..]
Juist en die markt willen ze aanspreken . Maar alsof die Fortnite kiddo's op Metro 2033 en Phoenix Point zitten te wachten . Komop man. Het is gewoon geldtrekkerij. Ze willen gewoon geen geld investeren in hun eigen product, omdat ze zo min mogelijk effort willen doen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen.
Ja kan ik ze niet kwalijk nemen als je het vanuit een bedrijfsoogpunt bekijkt. Maar ik ben geen bedrijf, en ik heb er ook geen belang bij dat zij in bedrijf blijven.
Het gaat mij erom of ik toffe games kan spelen op een manier dat het voor mij makkelijk en prettig is. En dat is de Epic Games Store niet.
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..quote:Op woensdag 3 april 2019 21:56 schreef MMaRsu het volgende:
Haha alsof ik ooit nog iets van Firaxis ga kopen . Met hun buggy shitgames
Mag ik je even wijzen op hun console ports van 60 euro van Xcom 2 die nog steeds broken af zijn? Nee, die lui krijgen van mij sowieso geen geld meer.
Voor mij is het idd niet aantrekkelijk.
Maar voor wie wel? Wat zijn de voordelen van de EGS tov een platform als Steam dan?
Oh wacht, die zijn er letterlijk niet.
Ben benieuwd hoeveel geld MicroProse destijds heeft gespendeerd aan het beste deel uit de reeks.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
Onzin, Steam heeft nooit exclusieve games opgekocht die vervolgens nergens anders gekocht konden worden.quote:Steam is gewoon hetzelfde als EGS maar heeft iets meer tijd gehad om te ontwikkelen. Niets meer, niets minder. Nogal logisch dat epic een stuk van de taart wilt.
geen idee, het was in de laatste epic discussie onder een tweakers het enige steekhoudende argumwnt dat ik kon vinden, en zelfs daar geloofde ik al weinig vanquote:Op woensdag 3 april 2019 22:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.
[..]
een veel gehoord argument (maar niet steekhoudend) is dat valve CS opgekocht heeft en die dus exclusief op steam heeft gezet, maar dat is dus anders tov epic:quote:Onzin, Steam heeft nooit exclusieve games opgekocht die vervolgens nergens anders gekocht konden worden.
ik denk nog niet dat het zo'n vaart zal lopen, de tijd zal moeten uitwijzen of dit wel of niet inziet en of de industrie als een geheel dit accepteert. volgens mij zijn er devvers die dit niet accepteren maar geen keus hebben.quote:Epic zet een precedent neer wat een enorme invloed kan hebben op de rest van de PC industrie. Als mensen dat niet zien dan weet ik het zelf ook niet meer.
Nogmaals het doet me denken aan mensen die 13 jaar geleden riepen " Maar het boeit mij niks ik wil gewoon die content + de game kopen/spelen " toen we riepen dat de gevaren van horse armor een naar effect kon hebben op de gaming industrie.
Neuh, je praat nu alleen over de grote jongens. Het onafhankelijke Supergiant Games kon actie-RPG Hades uitbrengen op EGS ten tijde van de launch, die hebben geen publisher achter zich (met uitzondering van Bastion in 2011). Operencia is een indie-game van het Hongaarse Zen Studios die ook op EGS verschijnt. Doen ook hun publishing zelf.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.
[..]
Die uitspraak heeft alleen zin als het platform open concurrentie aangaat ipv exclusives (titels tijdelijk in gijzeling nenen) te gebruiken, waar de ontwikkelaar netto hetzelfde van terugziet aangezien de winst naar de uitgever gaat.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Klopt, Sweeney heeft dan ook niet gezegd dat alle games per direct goedkoper zijn. Uit jouw eigen quote:
[..]
Klopt maar ik ben wel benieuwd naar de sales van die games op die store.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Neuh, je praat nu alleen over de grote jongens. Het onafhankelijke Supergiant Games kon actie-RPG Hades uitbrengen op EGS ten tijde van de launch, die hebben geen publisher achter zich (met uitzondering van Bastion in 2011). Operencia is een indie-game van het Hongaarse Zen Studios die ook op EGS verschijnt. Doen ook hun publishing zelf.
Vergeet niet dat ook die kleine partijen op Steam slechts 70% revenue krijgen ten opzichte van de 88% op EGS, nog even los van incentives als dev grants. Als je graag de ethische kant wil belichten is het niet eerlijk om alleen naar de big bois als Ubisoft en Deep Silver te kijken.
Proletariat inc., een andere onafhankelijke dev, kon de BR-game Spellbreak uitbrengen op EGS en werd bovendien Unreal dev grant Recipient. Unreal dev grants is het initiatief van Epic Games waarin in totaal 100 miljoen dollar is uitgeloofd aan gamestudios of mediabedrijven die de Unreal Engine op unieke/succesvolle manier adopteren.
Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Concurrentie impliceert dat je gelijk aanbod hebt van producten met verschillen in diensten danwel in prijzen.
Er zijn genoeg resellers die standaard 25% onder de prijs van steam zitten. Dan moet EGS onder die steam-25% gaan voordat ik wat doe (ik koop puur op prijs).quote:Op woensdag 3 april 2019 20:55 schreef MMaRsu het volgende:
de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.
nre omdat ik al 800+ games op steam hebquote:Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?
Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Dus je klaagt over de EGS om ontbrekende dingen terwijl je niet zou overstappen als ze het wel aanbieden?quote:Op donderdag 4 april 2019 10:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
nre omdat ik al 800+ games op steam heb
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.quote:Op donderdag 4 april 2019 07:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.
Dat stimuleert ook niet tot overstappen. Gevolg is dat je een deel van je collectie bij Steam hebt en een deel bij andere stores, zoals EA zijn producten al jaren alleen via origin aanbiedt. Belangrijk verschil: die ontwikkelen hun eigen exclusives ipv ze van anderen te kapen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?
Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)quote:Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)
Exclusiviteit heeft een consument nog nooit geholpen, wel winkels en producenten.
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.
Hoe is iets concurrentie als niemand anders kan aanbieden wat jij biedt?
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.
Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat tochquote:Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:52 schreef mschol het volgende:
[..]
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.
voor wijnen zal iets soortgelijks ook wel van toepassing zijn
Ik snap deze niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat toch
ik wilde ermee aangeven dat in de supermarkt branche iets als exclusiviteit nagenoeg niet bestaat en je dus niet er mee kan concurreren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.
De spellen zijn niet datgene waar je over concurreert, maar dat zijn dingen waar je mee concurreert. Je concurreert over marktaandeel.
Vind ik niet, dat zie je overal.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:04 schreef mschol het volgende:
epic concureert met exclusieve producten, en dat is gewoon smerig gedrag
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?quote:
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?
Klopt, en beiden verkopen Bolletje. Je hoort mij niet klagen over huismerk (zelf geproceerd immers) maar wel over het kapen van Bolletje.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.
Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Alleen gaat je vergelijking mank aangezien je alleen de winkel kunt kiezen waar ze jouw product verkopen, terwijl concurrentie normaal gesproken hetzelfde of hoogst soortgelijk product bij verschillende aanbieders kunt kiezen, waarbij de winkels vaak ook de producenten zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.
Hetzelfde met Steam en Epic. De consument kan in principe maar één keer games kopen, en zij willen dat het bij hen gebeurt. De inhoud van de store is niet gelijk, maar ze strijden wel degelijk om dezelfde consument die een game wil kopen. Dat maakt het gewoon concurrerende bedrijven, dat is verder niet zo heel ingewikkeld.
Tot nu toe zijn het publishers want netto meer geld. Simpel. Dat, en een zak geld omdat weggekocht bij concurrent.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
“Kapen” vind ik niet helemaal de juist. Het is niet alsof ze at gunpoint hun product enkel bij Epic neerzetten.
Je vergeet even dat de developers en/of publishers hier ook zelf voor kiezen. Ze hoeven het niet te doen
Dat de gamers er niet blij mee zijn, allicht.
Als je een dikke zak met duiten krijgt waarom zou je het niet doen ( behalve dat je enorm veel goodwill verliest, maar daar geven publishers niets om )quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
“Kapen” vind ik niet helemaal de juist. Het is niet alsof ze at gunpoint hun product enkel bij Epic neerzetten.
Je vergeet even dat de developers en/of publishers hier ook zelf voor kiezen. Ze hoeven het niet te doen
Dat de gamers er niet blij mee zijn, allicht.
Ik vind het ook nare business practices, echter ik blijf het gewoon wel een vorm van commerciële concurrentie vinden.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn het publishers want netto meer geld. Simpel. Dat, en een zak geld omdat weggekocht bij concurrent.
Ze hoeven niks en ik zie dit ook als een experiment. Echter is de PC markt altijd relatief open geweest. Niemand heeft ze verplicht om naar Steam te gaan en Valve bood gewoon infrastructuur zonder veel risico voor publishers.
Ideaal gezien (uit economisch en concurrentiestandpunt) heeft elke publisher een eigen digitale winkel, bepalen ze zelf hun eigen risico's en diensten. Als de games dan zelf nog beheerd kunnen worden vanuit steam of eender welk systeem dan ook: prima.
Maar nu vervalt de optie tot keus...
Niet iedereen krijgt een dikke zak met duiten die in die store komt. Sommigen doen het vrijwillig.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:33 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als je een dikke zak met duiten krijgt waarom zou je het niet doen ( behalve dat je enorm veel goodwill verliest, maar daar geven publishers niets om )
Dit maakt echt 0 verschil verder.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Klopt, en beiden verkopen Bolletje. Je hoort mij niet klagen over huismerk (zelf geproceerd immers) maar wel over het kapen van Bolletje.
Dat maakt ook totaal niet uit.quote:Of is er iets wat als Metro Exodus is, exact hetzelfde verhaal en gameplay maar dan met iets mindere textures?
Ik denk dat het concept 'concurrentie op de markt van retailplatformen' inderdaad te moeilijk te begrijpen is.quote:Of is het gewoon te moeilijk te begrijpen?
Ja, die winkels concurreren ook met elkaar he. En die doen dat door je te lokken en te binden met exclusieve deals.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Alleen gaat je vergelijking mank aangezien je alleen de winkel kunt kiezen waar ze jouw product verkopen, terwijl concurrentie normaal gesproken hetzelfde of hoogst soortgelijk product bij verschillende aanbieders kunt kiezen, waarbij de winkels vaak ook de producenten zijn.
Ik ben bang van wel.quote:Kennelijk is het wel heel ingewikkeld want je lijkt het simpelweg niet te snappen.
Uiteraard ben je voor dingen die in het voordeel van iedereen zijn, en ik snap best dat het opkopen van exclusives bij veel mensen wat wrevel veroorzaakt. Dat neemt echter niet weg dat het gewoon een manier is om met Steam te concurreren.quote:Begrijp me goed: ik ben voor concurrentie, vooral als dit in het voordeel van consument en producent/ontwikkelaar is. Niemand had er problemen mee gehad als je kon kiezen tussen GOG, EGS, Steam, Uplay en Origin. Wel als Origin ineens een exclusive kan maken van een Square Enix titel.
Dat is echt heel ondergeschikt aan het behouden van een open markt op de pc imo!quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
En het is gewoon leuk om MMaRsu op de kast te jagen natuurlijk..
Zo “Open” vind ik de PC markt anders niet meer. Maar dat is een andere discussie..quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:54 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is echt heel ondergeschikt aan het behouden van een open markt op de pc imo!
Die heb ik ook uitgelezen, erg goed iddquote:Op vrijdag 5 april 2019 13:58 schreef ems. het volgende:
Ik ben trouwens begonnen aan het eerste boek van de Metro serie en die bevalt heel goed
FTFYquote:Op vrijdag 5 april 2019 14:13 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ben alvast voorbereid op Cyberpunk 2077 exclusief in de GoG store.
Rockstar social club bedoel jequote:Op vrijdag 5 april 2019 14:13 schreef Ludachrist het volgende:
Ik ben alvast voorbereid op Red Dead Redemption 2 exclusief in de Epic Store.
Vooral ook niet op ingaan en je standpunt verder onderbouwen. Top.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit maakt echt 0 verschil verder.
[..]
Dat maakt ook totaal niet uit.
[..]
Ik denk dat het concept 'concurrentie op de markt van retailplatformen' inderdaad te moeilijk te begrijpen is.
Maar bij die supermarkten zijn die exclusieve deals dus niet exclusief. Negeer je dat moedwillig?quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, die winkels concurreren ook met elkaar he. En die doen dat door je te lokken en te binden met exclusieve deals.
maar dat is al JAREN bekend (daar zijjn de keystores groot mee geworden) en pas sinds kort verbied de EU dat (waar nu op gehandhaaft gaat worden)quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vooral ook niet op ingaan en je standpunt verder onderbouwen. Top.
Steam is overigens echt niet heilig en halen vandaag het nieuws dat ze aan geoblocking doen omdat games kennelijk niet in de gehele EU dezelfde prijzen kennen.
Groot gedeelte kwam naar mijn weten niet uit de EU, maar uit Rusland, Turkije en dergelijke. Daar gaat die rechtzaak ook niet over.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat is al JAREN bekend (daar zijjn de keystores groot mee geworden) en pas sinds kort verbied de EU dat (waar nu op gehandhaaft gaat worden)
ik heb naast idd russische, turkse keys ook veel poolse keys gezien, en die lagen in de EU, in de goedkope zone/tierquote:Op vrijdag 5 april 2019 15:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Groot gedeelte kwam naar mijn weten niet uit de EU, maar uit Rusland, Turkije en dergelijke. Daar gaat die rechtzaak ook niet over.
Oh? Heb je daar toevallig een bron van? Ik koop altijd van die keystoresquote:Op vrijdag 5 april 2019 15:00 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat is al JAREN bekend (daar zijjn de keystores groot mee geworden) en pas sinds kort verbied de EU dat (waar nu op gehandhaaft gaat worden)
Ik wil het nog wel een keer heel langzaam uitleggen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar bij die supermarkten zijn die exclusieve deals dus niet exclusief. Negeer je dat moedwillig?
En velen zullen gewoon naar de piratenbaai gaan (een no win situatie) of wachten tot het weer op steam komt, een schokkende zes maanden later.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik wil het nog wel een keer heel langzaam uitleggen.
Je hebt een groep mensen die spelletjes kopen. Dit zijn de zogenaamde gamers. Momenteel zijn er maar een paar plekken waar die hun spelletjes kunnen kopen. De belangrijkste en bekendste plek waar ze dat doen is Steam. Steam verdient daar geld mee, omdat zij een deel van het aankoopbedrag zelf houden.
Een ander bedrijf, dat heet Epic, had op een gegeven moment het idee om ook een winkel te beginnen voor spelletjes. Dan konden zij ook geld verdienen op het moment dat gamers een spelletje bij hun kochten. Er was alleen een probleem, want alle gamers kochten hun spelletjes al bij Steam. Je begrijpt, dit is een probleem voor een winkel, want zonder klanten wordt het niks.
Epic moest dus klanten weglokken bij Steam, anders verdienen ze niks in de winkel. Dat betekende dat zij met Steam moesten gaan concurreren (let op! belangrijk woord!) om dezelfde gamers. Die kopen hun spelletje immers maar in één winkel tegelijk, niet in twee.
Epic heeft toen de allerslimste mensen in het heeeeele bedrijf heeeel hard laten denken. Allerlei ideeën passeerden de revue. 'Wat als we gewoon goedkoper worden?', 'wat als we een betere winkel aanbieden?', 'wat als we een nichemarkt aanboren?', maar geen van die ideeën zou het gewenste effect opleveren omdat de marktpenetratie van Steam gewoon te groot was.
Toen had iemand een heel goed idee. 'Wat als we nu gewoon zorgen dat mensen een spelletje alleen bij ons kunnen kopen? Dan moeten ze wel komen!'. En dat klopt! Als je Borderlands 3 wilt kopen moet je dat wel bij Epic doen! Dat betekent dat zij de concurrentie om de gamer die Borderlands 3 wil kopen nu al gewonnen hebben van Steam!
Zo, dat was het einde van mijn verhaal. Ik hoop dat je nu begrijpt op welke manier Steam en Epic met elkaar concurreren, en dat het opkopen van exclusives slechts een manier is om dat te doen. Nou, laat het me weten als je nog vragen hebt! Groetjes!
Irrelevant, het gaat erom dat ze middels het opkopen van exclusives de concurrentie aangaan met Steam. Of dat uiteindelijk goed werkt of niet moet de toekomst uitwijzen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:18 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En velen zullen gewoon naar de piratenbaai gaan (een no win situatie) of wachten tot het weer op steam komt, een schokkende zes maanden later.
Dat maakt, wederom, geen reet uit. Exclusives kopen is een manier om te concurreren met een andere winkel. Zo simpel is het. Echt.quote:Daar doet een lang en kinderlijk verhaal verder niets aan af, en het ging ook niet in op het vergelijken van exclusives (huismerken zo u wil) met vrij verkrijgbare titels op andere platformen (de a-merken zo u wil), waarbij geen enkele supermarkt ineens het alleenrecht van cola en heineken gaat afdwingen.
Lastig te zeggen. De single player games die ik speel zijn vaak grafisch een stuk eenvoudiger (CK2, civlilization). Wel merk ik dat als ik bijvoorbeeld een practice game opstart van battlefield (waar geen andere spelers zijn) dat ik er veel minder last van heb.quote:
Oude gare voeding, die gewoon niet top notch werkt bij piekverbruik? En ik neem aan dat je al een clean-install hebt geprobeerd? Windows vind ik gewoon kut met troubleshooten, geen touw aan vast te knopen waar de fout zit soms.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:30 schreef ems. het volgende:
Meteen even een hardware vraagje, omdat ik een noob ben:
Mijn computer is, meen ik, redelijk sterk. Niet het allernieuwste van het nieuwste maar meer dan krachtig genoeg voor de meeste games nu en de nabije toekomst. Toch heb ik vaak bij games het idee dat er -iets- is waardoor mijn fps minder goed is dan dat hij hoort te zijn. Dit probleem komt vooral goed naar voren bij FPS games waarbij die kleine fps drops goed merkbaar zijn.
Het opmerkelijke is dat het aanpassen van de settings vaak van geen enkele invloed is. Of ik BF5 in ultra of medium quality settings zet lijkt niet/nauwelijks van invloed te zijn op hoe het spel loopt. Hetzelfde probleem heb ik ook met dezelfde specs ervaren bij het ietwat lichtere BF4. In beide settings heb ik nog steeds dat er een kleine (voor mij) onverklaarbare drop plaatsvindt op het moment dat ik bijvoorbeeld snel de muis draai om te reageren op iets. Als ik dan bijvoorbeeld op twitch/youtube naar gameplay kijk dan loopt het allemaal veel gestroomlijnder dan bij mij en daarvan moet ik huilen.
De lagere fps zijn niet onoverkoombaar maar ik heb gewoon het gevoel dat er iets is wat een compleet soepele ervaring tegenwerkt en hoewel ik het mis kan hebben lijkt het mij in de eerste instantie niet te liggen aan mijn specs:
Intel Core i7-4770 @ 3.40 GHz
Nvidia Geforce GTX 1070ti
16gb DDR3 ram
Nieuwe SSD schijven.
144hz monitor.
Alle drivers zijn uiteraard helemaal up to date en wat betreft temperaturen kom ik tijdens het spelen ook niets bijzonders tegen.
Nogmaals: Spellen zijn goed speelbaar maar voor FPS games wil ik alles gewoon 100% soepel hebben en dat is het helaas niet. Ik ben echt geen pro maar ik merk gewoon dat bij snelle actie ik regelmatig achter het net vis omdat die kleine stotteringen mij tegenwerken.
Iemand die wat educated guesses heeft Of is mijn systeem tegen mijn verwachtingen in toch al dermate verjaard dat ik dit moet verwachten? In dat geval is het weer vreemd dat het aanpassen van de kwaliteits-settings eigenlijk van weinig invloed is.
True het is best vergezocht, maar als je binnen dezelfde game in een singleplayerpotje nergens last van hebt en in de multiplayer heb je regelmatig spikes, dan heb je het probleemgebied meteen een stuk kleiner.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. De single player games die ik speel zijn vaak grafisch een stuk eenvoudiger (CK2, civlilization). Wel merk ik dat als ik bijvoorbeeld een practice game opstart van battlefield (waar geen andere spelers zijn) dat ik er veel minder last van heb.
Maar ik kan mij ergens ook niet voorstellen dat het aan internet ligt. Ik heb dit voor en na een verhuizing gehad en op beide adressen was mijn internet snel zat. Of zie ik iets over het hoofd?
Nog geen 2 jaar oud en ik heb juist een beetje geïnvesteerd in een degelijke voeding omdat ik las dat dat belangrijk wasquote:Op vrijdag 5 april 2019 15:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Oude gare voeding, die gewoon niet top notch werkt bij piekverbruik?
Nee, allicht moet ik dat dan maar eens ondernemen.quote:En ik neem aan dat je al een clean-install hebt geprobeerd? Windows vind ik gewoon kut met troubleshooten, geen touw aan vast te knopen waar de fout zit soms.
Zeker, maar op welke manier kan mijn internet (van het vorige en huidige huis) dan het probleem zijn? Waren ook twee verschillende providers.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:05 schreef 2dope het volgende:
[..]
True het is best vergezocht, maar als je binnen dezelfde game in een singleplayerpotje nergens last van hebt en in de multiplayer heb je regelmatig spikes, dan heb je het probleemgebied meteen een stuk kleiner.
Spelen met V-sync heeft helaas ook nooit iets uitgemaakt. Ik zal vanavond eens kijken naar borderless window maar ik kan me niet voorstellen dat dat de fps zou verbeteren.quote:Heb je V-Sync aan/uit? Als het al uit staat ff aanzetten en vice versa. Check ook Nvidia control panel daarvoor ff want die is leidend. Probeer borderless window ipv full screen (of vice versa) om te zien of dat verschil maakt.
cpu bottleneck?quote:Het opmerkelijke is dat het aanpassen van de settings vaak van geen enkele invloed is. Of ik BF5 in ultra of medium quality settings zet lijkt niet/nauwelijks van invloed te zijn op hoe het spel loopt.
Maar je FPS is toch ook goed, gemiddeld? Het doel daarvan is dus ook niet het verbeteren van je framerate maar de oorzaak van de periodieke spikes te achterhalen. Er worden door Windows namelijk allerlei (vaak ongewenste) 'full screen optimizations' doorgevoerd die je daarmee omzeilt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Spelen met V-sync heeft helaas ook nooit iets uitgemaakt. Ik zal vanavond eens kijken naar borderless window maar ik kan me niet voorstellen dat dat de fps zou verbeteren.
Ik ga het vanavond iig even testen want ik ben wanhopigquote:Op vrijdag 5 april 2019 16:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Maar je FPS is toch ook goed, gemiddeld? Het doel daarvan is dus ook niet het verbeteren van je framerate maar de oorzaak van de periodieke spikes te achterhalen. Er worden door Windows namelijk allerlei (vaak ongewenste) 'full screen optimizations' doorgevoerd die je daarmee omzeilt.
Dat advies heeft zoals gezegd dus ook niet als doel om de framerate te optimaliseren maar om te kijken of de microstutters zich nog steeds voordoen. Althans zo begrijp ik het uit zijn beschrijving: gemiddeld goeie framerate met periodieke drops.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:20 schreef MMaRsu het volgende:
bij mij krijg ik in fullscreen altijd meer frames dan window of borderless
Je systeem zou geen probleem moeten zijn. Al jouw specs zijn gelijkwaardig aan de mijne, op de processor na, die van jou is een nieuwere i7 dan mijn i5.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:30 schreef ems. het volgende:
Meteen even een hardware vraagje, omdat ik een noob ben:
Iemand die wat educated guesses heeft Of is mijn systeem tegen mijn verwachtingen in toch al dermate verjaard dat ik dit moet verwachten? In dat geval is het weer vreemd dat het aanpassen van de kwaliteits-settings eigenlijk van weinig invloed is.
Ga ik ook mee sleutelen, tnx iigquote:Op vrijdag 5 april 2019 16:39 schreef 2dope het volgende:
[..]
@:ems. je kunt ook proberen om op de executable van de betreffende game "full screen optimization" eens uit te zetten. Rechtermuisknop > properties > Compatibility tab (als ik me niet vergis)
1920x1080. En 144 hz dus. In de eerste instantie was ik nog foutief in de veronderstelling dat mijn monitor gewoon niet snel genoeg was maar na een upgrade naar een monitor met 144 ipv 60 hz heb ik dus helaas geen verschil gemerkt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:40 schreef V. het volgende:
[..]
Je systeem zou geen probleem moeten zijn. Al jouw specs zijn gelijkwaardig aan de mijne, op de processor na, die van jou is een nieuwere i7 dan mijn i5.
Wat is je resolutie waarop je speelt?
Staat je refresh rate ook wel op 144 in Nvidia control panel? En haal je die 144fps ook daadwerkelijk in sommige games? Zoniet dan zou je'm kunnen proberen terug te schroeven naar 120 of 60 (ook in-game) om te kijken of dat verschil maakt.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Ga ik ook mee sleutelen, tnx iig
[..]
1920x1080. En 144 hz dus. In de eerste instantie was ik nog foutief in de veronderstelling dat mijn monitor gewoon niet snel genoeg was maar na een upgrade naar een monitor met 144 ipv 60 hz heb ik dus helaas geen verschil gemerkt.
Behalve dat mijn gecurvede 32" scherm bloedgeil is, natuurlijk
Dan zouden jouw games moeten lopen als een malle. Ik met mijn i5 en ook een 1070ti draai BF4 naadloos (weliswaar 60 hz) op 2560x1080. En de fps zijn een stuk hoger dan 60.quote:Op vrijdag 5 april 2019 16:46 schreef ems. het volgende:
1920x1080. En 144 hz dus. In de eerste instantie was ik nog foutief in de veronderstelling dat mijn monitor gewoon niet snel genoeg was maar na een upgrade naar een monitor met 144 ipv 60 hz heb ik dus helaas geen verschil gemerkt.
Behalve dat mijn gecurvede 32" scherm bloedgeil is, natuurlijk
Ja en ja, om en nabij.quote:Op vrijdag 5 april 2019 17:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Staat je refresh rate ook wel op 144 in Nvidia control panel? En haal je die 144fps ook daadwerkelijk in sommige games?
Ik kan dat alsnog eens proberen.quote:Zoniet dan zou je'm kunnen proberen terug te schroeven naar 120 of 60 (ook in-game) om te kijken of dat verschil maakt.
Dat dacht ik dus ook Vandaar de vraag.quote:Op vrijdag 5 april 2019 17:23 schreef V. het volgende:
[..]
Dan zouden jouw games moeten lopen als een malle.
Source is een geweldige maar enigszins verjaarde engine, of in ieder geval de versie die GO gebruikt. Ik denk niet dat ik veel kan leren daarvan.quote:Kun je niet effe CS:GO proberen, want dat loopt nog op een transistorradio.
BF4 is vele malen meer demanding dan GO.quote:Op vrijdag 5 april 2019 17:34 schreef MMaRsu het volgende:
Bf 4 en cs go zijn niet echt demanding natuurlijk
Dat lijkt mij ook, vandaar dus de vragenquote:Op vrijdag 5 april 2019 18:52 schreef MMaRsu het volgende:
Klopt maar voor een dergelijk systeem als wat je daar hebt moet het alsnog appeltje eitje zijn hoor
Dat is al flink beperkt met de afgelopen patches. Maar qua performance hoort het te staan als een huis, zeker op mijn systeem. Dat doet het dus niet.quote:Apex is slecht gecode, nog steeds veel crashes enz bij mense
Geen 1 fps. Gewoon een gigantische drop in totale fps op het moment dat ik multiplayer in ga. En een gebrek aan stabiele fps dus, zeker op het moment dat het wat drukker wordt op het scherm. Begrijpelijk op wat oudere computers maar op mijn computer hoor ik daar, denk ik, geen last van te hebben.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:22 schreef MMaRsu het volgende:
Over wat voor framedrops hebben we het? ga je naar 1fps of zijn het microstutters of whats happening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |