abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 april 2019 @ 19:41:07 #101
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186016932
Haha dat gaan ze A. niet implementeren, dingen zoals user reviews etc.

En ik vind het allemaal 1 grote teringzooi, daarom mogen ze opbokken :) het is allemaal rotzooi. Niks positiefs aan :)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 3 april 2019 @ 20:08:41 #102
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186017632
Ze gaan de Epic Launcher echt wel uitbreiden met features hoor, zou dom zijn als ze het niet doen. Vergeet niet dat Steam ook in de beginjaren een hoop stront over zich heen geflikkerd heeft gekregen voor het uitbrengen van eerste launcher. En ik vind het frappant dat Steam alleen maar goeie dingen in jouw ogen doet. Customer support is nog echt nihil, als je issues hebt. Of denk je dat Steam eeuwenlang achteruit kan leunen op hun Cashcow?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 3 april 2019 @ 20:19:50 #103
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186017909
Ik heb nog nooit problemen gehad met Steam Customer Support persoonlijk.

Het punt is dat ze expres een launcher hebben uitgebracht zonder al deze features. Als ze het namelijk hadden willen implementeren hebben ze daar letterlijk jarenlang de tijd voor gehad.

Leentjebuur kijken bij Steam had prima gekund. Ze willen het gewoonweg niet. Dingen zoals user reviews ga je niet terugzien op EGS. Mark my words.

Dat Steam in 2005 niet meer was dan een verkapte authenticatie server voor Half Life 2 was ook fucked up. Daar was men ook niet blij mee. Ik had persoonlijk altijd alleen maar goede ervaringen met Valve op dat punt dus was ik ook niet zo negatief erover.

En die beginjaren, ja dat is meer dan 10 jaar geleden. Inmiddels zijn ze al enorm lang op een punt waar andere clients ook bij hun hebben afgekeken.

Dus tja, nogmaals Epic Games Store heeft jarenlang de tijd gehad om al deze features te implementeren om hun store net zo gebruikersvriendelijk, en developer friendly te maken als Steam dat is. Ze hebben er gewoon voor gekozen om dat niet te doen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 3 april 2019 @ 20:50:20 #104
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186018653
Volgens mij is het tegenwoordig in de software-ontwikkeling zo dat ze juist met zo min mogelijk kosten iets werkend neer te kunnen zetten om juist later te kunnen uitbreiden als het eenmaal meer tractie heeft verworven. Epic kiest ervoor om de “agressieve” marketing tactiek te kiezen om als doel meer een groter deel van de gebruikers over te halen naar hun platform met exclusives en dat kost geld. Ze hebben vast wel gekeken naar wat de andere concurrenten doen zoals Origin, uPlay en GoG, maar het blijft wel zo dat het marktaandeel van Steam al jaren lang bovenaan staat ondanks dat er andere launchers op de markt zijn. Dus Epic gooit het over een andere boeg. Je kan er van alles van vinden (goed of fout), maar uiteindelijk is dit gewoon proberen de markt open te breken, door iets anders een commerciële strategie in te zetten. Geld moeten zowel de publishers en developers verdienen, om hun werk voort te kunnen zetten. En als je als Store wil slagen heb je als eerste AAA-content nodig die de concurrentie niet heeft.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 3 april 2019 @ 20:55:40 #105
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186018799
quote:
Volgens mij is het tegenwoordig in de software-ontwikkeling zo dat ze juist met zo min mogelijk kosten iets werkend neer te kunnen zetten om juist later te kunnen uitbreiden als het eenmaal meer tractie heeft verworven.
Wat in mijn ogen ook een tergend slechte "ontwikkeling" is. Patch culture noemen ze het.

Een product zo basic mogelijk insteken om met een hoop beloftes later het wel te fixen.

Zie ook Anthem.

quote:
En als je als Store wil slagen heb je als eerste AAA-content nodig die de concurrentie niet heeft.
Dit is gewoon onzin. Als ze wilden concurreren met Steam dan zet je een client op die qua features en qua sales kan concurreren. Maar dat wilden ze niet, daarom maar gemakkelijk een paar exclusives opkopen en gewoon mensen forceren om het op jouw platform te spelen als ze het willen spelen op de launch.

Dat is geen gezonde concurrentie, dat is gewoon een product weghalen bij een andere winkel. T zelfde als wat Microsoft deed met Tomb Raider ( die vervolgens enorm matig verkocht op Xbox ). Als die game gewoon gelijktijdig was uitgekomen op zowel Xbox als Ps4 had de game een stuk beter verkocht. Maar exclusiviteit opkopen viel zeker niet in de smaak bij de Tomb Raider fans.

Nogmaals zoals ik op de vorige pagina al zei, als ze een prima client hadden uitgebracht, de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.

Maar de manier waarop ze het nu aanpakken is gewoon smerig, en consumenten zitten er niet op te wachten.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186018862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:56 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ga je voor de diamanten loot chest editie van 250 euro?

Ze hebben het geld wel hard nodig he :')

Zielige kutdevs man, trieste shit dit weer :r. Kom gewoon met 60 euro een product dat af is, voor iedereen beschikbaar is en af is.

Nee de greed is te zien van mijlenver.
grote kans dat het idd niet de devs zijn maar de publishers die een epic launch forceren, dat wil ik best geloven
  woensdag 3 april 2019 @ 20:59:10 #107
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186018919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:57 schreef mschol het volgende:

[..]

grote kans dat het idd niet de devs zijn maar de publishers die een epic launch forceren, dat wil ik best geloven
Mwoah, Randy is nogal buddy buddy met Epic hoor, dus ik geloof daar niet zoveel van.

Maar het zou kunnen. Dan zijn ze niet zo "developer friendly" als Sweeney men wil laten geloven. Want dan gaan ze dus gewoon achter de rug van de developer om afspraken maken met publishers, terwijl de developers misschien wel gewoon op Steam wilden lanceren.

Zo dev friendly :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 3 april 2019 @ 21:18:26 #108
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186019449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:55 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wat in mijn ogen ook een tergend slechte "ontwikkeling" is. Patch culture noemen ze het.

Een product zo basic mogelijk insteken om met een hoop beloftes later het wel te fixen.

Zie ook Anthem.
[..]

Dit is gewoon onzin. Als ze wilden concurreren met Steam dan zet je een client op die qua features en qua sales kan concurreren. Maar dat wilden ze niet, daarom maar gemakkelijk een paar exclusives opkopen en gewoon mensen forceren om het op jouw platform te spelen als ze het willen spelen op de launch.

Dat is geen gezonde concurrentie, dat is gewoon een product weghalen bij een andere winkel. T zelfde als wat Microsoft deed met Tomb Raider ( die vervolgens enorm matig verkocht op Xbox ). Als die game gewoon gelijktijdig was uitgekomen op zowel Xbox als Ps4 had de game een stuk beter verkocht. Maar exclusiviteit opkopen viel zeker niet in de smaak bij de Tomb Raider fans.

Nogmaals zoals ik op de vorige pagina al zei, als ze een prima client hadden uitgebracht, de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.

Maar de manier waarop ze het nu aanpakken is gewoon smerig, en consumenten zitten er niet op te wachten.
Waarom zou je alle full-fledged features van Steam willen na-apen en implementeren zonder dat je een goedgevulde store en een goeie userbase hebt? Dat is gewoon een groot risico nemen. de kosten van een ontwikkeling van een store, opzetten van de wereldwijde infrastructuur en onderhoud kost echt klauwen met geld.
Dat de store nog niet full-fledged features heeft wil niet zeggen dat te vergelijken is als een incomplete buggy game zoals Anthem. Dat is appels met peren vergelijken. Wat zij proberen te doen is eerst gewoon een goeie simpele basis neer te zetten, zodat de gebruikers de belangrijkste features hebben. Dat is een game kunnen kopen en spelen. Ik snap het wel waarom ze het op die manier doen. Die features komen wel als ze meer tractie krijgen en meer users op hun platform hebben. Niet iedereen is vanaf dag 1 een steamgebruiker. Genoeg kiddo's die enkel Fortnite tot nu spelen.

Exclusives: Je kan het er mee eens zijn of niet. Niemand dwingt je uiteindelijk om de launcher te installeren of de game te kopen op hun platform. Als je het er niet mee eens bent, dan koop je het toch niet in de Epic Games Store. Vote with your wallet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 03-04-2019 21:27:00 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 3 april 2019 @ 21:37:18 #109
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186019900
quote:
Waarom zou je alle full-fledged features van Steam willen na-apen en implementeren zonder dat je een goedgevulde store en een goeie userbase hebt
Waarom zou je als userbase willen instappen op een matige client als er geen features zijn die jou als consument het makkelijker maken om te gamen en/of om nieuwe games te vinden die je tof lijken?

quote:
Genoeg kiddo's die enkel Fortnite tot nu spelen.
Juist en die markt willen ze aanspreken :'). Maar alsof die Fortnite kiddo's op Metro 2033 en Phoenix Point zitten te wachten :'). Komop man. Het is gewoon geldtrekkerij. Ze willen gewoon geen geld investeren in hun eigen product, omdat ze zo min mogelijk effort willen doen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen.

Ja kan ik ze niet kwalijk nemen als je het vanuit een bedrijfsoogpunt bekijkt. Maar ik ben geen bedrijf, en ik heb er ook geen belang bij dat zij in bedrijf blijven.

Het gaat mij erom of ik toffe games kan spelen op een manier dat het voor mij makkelijk en prettig is. En dat is de Epic Games Store niet.

Maar de EGS client is ook buggy trouwens. Mensen worden continue gehacked, er zitten beveiligingsfouten in, het scant " onbedoeld " naar bestanden op je computer die het uitleest..

Dus vind dat niet zo'n appels en peren verhaal als Anthem. Het ging mij er meer om dat een product wordt neergezet met een roadmap van " We gaan het product wel fixed de komende tijd! Stick with us!"
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 3 april 2019 @ 21:43:44 #110
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186020031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:37 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Waarom zou je als userbase willen instappen op een matige client als er geen features zijn die jou als consument het makkelijker maken om te gamen en/of om nieuwe games te vinden die je tof lijken?
[..]

Juist en die markt willen ze aanspreken :'). Maar alsof die Fortnite kiddo's op Metro 2033 en Phoenix Point zitten te wachten :'). Komop man. Het is gewoon geldtrekkerij. Ze willen gewoon geen geld investeren in hun eigen product, omdat ze zo min mogelijk effort willen doen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen.

Ja kan ik ze niet kwalijk nemen als je het vanuit een bedrijfsoogpunt bekijkt. Maar ik ben geen bedrijf, en ik heb er ook geen belang bij dat zij in bedrijf blijven.

Het gaat mij erom of ik toffe games kan spelen op een manier dat het voor mij makkelijk en prettig is. En dat is de Epic Games Store niet.
Je zegt het zelf al, voor jou is het niet aantrekkelijk. Maar niet iedereen is zoals jij.

Er zijn eenmaal ook mensen op de wereld die geen Steam op hun pc hebben staan of voor lief nemen om meerdere client/launchers op hun pc te installeren. Dus het doet er voor veel mensen ook niet toe of een launcher wel of niet alle features van Steam heeft.

Elke platform heeft last van security-issues. Ook Steam.

Wil je nog raden op welk platform XCom 3 als eerste gelanceerd wordt? Of denk je dat je het antwoord hierop nu wel weet? :D
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 3 april 2019 @ 21:56:19 #111
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186020331
Haha alsof ik ooit nog iets van Firaxis ga kopen _O-. Met hun buggy shitgames _O-
Mag ik je even wijzen op hun console ports van 60 euro van Xcom 2 die nog steeds broken af zijn? Nee, die lui krijgen van mij sowieso geen geld meer.

Voor mij is het idd niet aantrekkelijk.

Maar voor wie wel? Wat zijn de voordelen van de EGS tov een platform als Steam dan vanuit het perspectief van de consument?

Oh wacht, die zijn er letterlijk niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door MMaRsu op 03-04-2019 22:14:33 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186020539
Steam is gewoon hetzelfde als EGS maar heeft iets meer tijd gehad om te ontwikkelen. Niets meer, niets minder. Nogal logisch dat epic een stuk van de taart wilt.
Conscience do cost.
pi_186020581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:56 schreef MMaRsu het volgende:
Haha alsof ik ooit nog iets van Firaxis ga kopen _O-. Met hun buggy shitgames _O-
Mag ik je even wijzen op hun console ports van 60 euro van Xcom 2 die nog steeds broken af zijn? Nee, die lui krijgen van mij sowieso geen geld meer.

Voor mij is het idd niet aantrekkelijk.

Maar voor wie wel? Wat zijn de voordelen van de EGS tov een platform als Steam dan?

Oh wacht, die zijn er letterlijk niet.
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
pi_186020635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:05 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
Ben benieuwd hoeveel geld MicroProse destijds heeft gespendeerd aan het beste deel uit de reeks. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 april 2019 @ 22:14:10 #115
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186020778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:05 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.

quote:
Steam is gewoon hetzelfde als EGS maar heeft iets meer tijd gehad om te ontwikkelen. Niets meer, niets minder. Nogal logisch dat epic een stuk van de taart wilt.
Onzin, Steam heeft nooit exclusieve games opgekocht die vervolgens nergens anders gekocht konden worden.

Epic zet een precedent neer wat een enorme invloed kan hebben op de rest van de PC industrie. Als mensen dat niet zien dan weet ik het zelf ook niet meer.

Nogmaals het doet me denken aan mensen die 13 jaar geleden riepen " Maar het boeit mij niks ik wil gewoon die content + de game kopen/spelen " toen we riepen dat de gevaren van horse armor een naar effect kon hebben op de gaming industrie.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186022293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:14 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.
[..]
geen idee, het was in de laatste epic discussie onder een tweakers het enige steekhoudende argumwnt dat ik kon vinden, en zelfs daar geloofde ik al weinig van
quote:
Onzin, Steam heeft nooit exclusieve games opgekocht die vervolgens nergens anders gekocht konden worden.
een veel gehoord argument (maar niet steekhoudend) is dat valve CS opgekocht heeft en die dus exclusief op steam heeft gezet, maar dat is dus anders tov epic:

valve heeft CS gekocht (net even iets anders als exclusiviteit kopen) en vervolgens exclusief op steam aangeboden maar dan gaat het om een eigen product, prima heb ik geen grote issues mee.

epic lijkt publishers nu om te kopen voor een exclusieve deal en dat is een walgelijke actie
quote:
Epic zet een precedent neer wat een enorme invloed kan hebben op de rest van de PC industrie. Als mensen dat niet zien dan weet ik het zelf ook niet meer.

Nogmaals het doet me denken aan mensen die 13 jaar geleden riepen " Maar het boeit mij niks ik wil gewoon die content + de game kopen/spelen " toen we riepen dat de gevaren van horse armor een naar effect kon hebben op de gaming industrie.
ik denk nog niet dat het zo'n vaart zal lopen, de tijd zal moeten uitwijzen of dit wel of niet inziet en of de industrie als een geheel dit accepteert. volgens mij zijn er devvers die dit niet accepteren maar geen keus hebben.

voor de duidelijkheid: ik ben niet perse tegen nog een launcher, maar ik ben tegen launchers van publishers die met een extra zak geld hun launcher willen vullen om zo maar niet te hoeven te concurreren voor de grote titels
  woensdag 3 april 2019 @ 23:42:22 #117
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186022528
Ik ben ook niet perse tegen nog een launcher. Moet het wel degelijk zijn en mij voordelen bieden. Tot nu toe zie ik geen voordelen.

Maar ik denk dat het wel zijn vaart zal lopen, Sweeney heeft net gezegd in een interview met PC Gamer dat hij niet gaat stoppen met exclusives opkopen, ook al staan ze al op Steam.

Zoals we hebben gezien in de industrie zijn dingen zoals microtransacties, season passes, pre-order bonusses, early acces pay to play early en dat soort shit nu al niet meer weg te denken. Kijk hoe snel dat is gegaan. Die shit word nu geaccepteerd als de normale gang van zaken. Kinderen weten letterlijk niet beter en verdedigen dit soort dingen onder het mom van maar developers moeten ook geld verdienen!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games donderdag 4 april 2019 @ 00:12:30 #118
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_186022887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:14 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.
[..]

Neuh, je praat nu alleen over de grote jongens. Het onafhankelijke Supergiant Games kon actie-RPG Hades uitbrengen op EGS ten tijde van de launch, die hebben geen publisher achter zich (met uitzondering van Bastion in 2011). Operencia is een indie-game van het Hongaarse Zen Studios die ook op EGS verschijnt. Doen ook hun publishing zelf.

Vergeet niet dat ook die kleine partijen op Steam slechts 70% revenue krijgen ten opzichte van de 88% op EGS, nog even los van incentives als dev grants. Als je graag de ethische kant wil belichten is het niet eerlijk om alleen naar de big bois als Ubisoft en Deep Silver te kijken.

Proletariat inc., een andere onafhankelijke dev, kon de BR-game Spellbreak uitbrengen op EGS en werd bovendien Unreal dev grant Recipient. Unreal dev grants is het initiatief van Epic Games waarin in totaal 100 miljoen dollar is uitgeloofd aan gamestudios of mediabedrijven die de Unreal Engine op unieke/succesvolle manier adopteren.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 4 april 2019 @ 00:16:17 #119
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_186022921
Dat is trouwens best een leuk gerelateerd onderwerp als we het hebben over het steunen van ontwikkelaars. Hieronder bijvoorbeeld een greep uit (vnl. onafhankelijke) devs/projecten die geld hebben gekregen uit de eerder genoemde dev grant pot:


Ander (recent) voorbeeld is Limestone Games, superkleine indiestudio (+/- 10 man) uit Estland die werkt aan Aeon must Die! Zij behoren tot één van de laatste ontvangers van het 'prijzengeld' als grant recipient. Check die brute trailer:


Atomic Heart idem. Was jij volgens mij ook enthousiast over, MMaRsu? Moet je nagaan dat die game er straks misschien wel komt danzij Tim Sweeney O+


Het zijn dus niet alleen games, je hebt bijv. ook een C++ editor om te leren programmeren binnen de Unreal Engine (https://www.udemy.com/unrealcourse/) en allerlei andere projecten zoals animated shorts in VR, muziekvideo's en digitale rondleidingen. Het is niet alleen maar "moedwillig de industrie om zeep helpen" daar bij Epic Games.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 4 april 2019 @ 00:40:51 #120
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186023132
quote:
2s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Klopt, Sweeney heeft dan ook niet gezegd dat alle games per direct goedkoper zijn. Uit jouw eigen quote:
[..]

Die uitspraak heeft alleen zin als het platform open concurrentie aangaat ipv exclusives (titels tijdelijk in gijzeling nenen) te gebruiken, waar de ontwikkelaar netto hetzelfde van terugziet aangezien de winst naar de uitgever gaat.

En dat stoort me dus het meest aan Epic op dit moment. Niemand zou een neuk geven als ze gewoon dezelfde titels als op steam gingen verpatsen, al dan niet tegen een lagere prijs.

Edit naar aanleiding van bovenstaande post: de kritiek nu is specifiek voor hun store front, niet op wat ze verder voor games betekenen, van het vrij beschikbaar maken van hun engine, documentatie tot aan geldprijzen die gamestudios op poten kunnen helpen. Dat gedeelte van Epic is gewoon OK.

Het zit hem dus in het kapen van exclusives en dat heeft geen reet met concurrentie te maken.

Concurrentie impliceert dat je gelijk aanbod hebt van producten met verschillen in diensten danwel in prijzen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 4 april 2019 @ 00:56:47 #121
194233 Friday12
Originele kloon
pi_186023243
Lol top.. mijn borderlands pakt mijn mobo gpu _O-
  donderdag 4 april 2019 @ 00:57:18 #122
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186023250
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 00:12 schreef 2dope het volgende:

[..]

Neuh, je praat nu alleen over de grote jongens. Het onafhankelijke Supergiant Games kon actie-RPG Hades uitbrengen op EGS ten tijde van de launch, die hebben geen publisher achter zich (met uitzondering van Bastion in 2011). Operencia is een indie-game van het Hongaarse Zen Studios die ook op EGS verschijnt. Doen ook hun publishing zelf.

Vergeet niet dat ook die kleine partijen op Steam slechts 70% revenue krijgen ten opzichte van de 88% op EGS, nog even los van incentives als dev grants. Als je graag de ethische kant wil belichten is het niet eerlijk om alleen naar de big bois als Ubisoft en Deep Silver te kijken.

Proletariat inc., een andere onafhankelijke dev, kon de BR-game Spellbreak uitbrengen op EGS en werd bovendien Unreal dev grant Recipient. Unreal dev grants is het initiatief van Epic Games waarin in totaal 100 miljoen dollar is uitgeloofd aan gamestudios of mediabedrijven die de Unreal Engine op unieke/succesvolle manier adopteren.
Klopt maar ik ben wel benieuwd naar de sales van die games op die store.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186024066
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 00:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Concurrentie impliceert dat je gelijk aanbod hebt van producten met verschillen in diensten danwel in prijzen.
Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 4 april 2019 @ 09:27:22 #124
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_186024993
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?

Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 4 april 2019 @ 09:41:02 #125
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_186025149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:55 schreef MMaRsu het volgende:

de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.
Er zijn genoeg resellers die standaard 25% onder de prijs van steam zitten. Dan moet EGS onder die steam-25% gaan voordat ik wat doe (ik koop puur op prijs).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 4 april 2019 @ 10:05:07 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186025531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?

Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
nre omdat ik al 800+ games op steam heb
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games donderdag 4 april 2019 @ 11:52:46 #127
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186027078
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186027108
Grim Dawn blijft epic, nieuwe expansion is erg tof _O_
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 4 april 2019 @ 16:04:30 #129
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_186031376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:05 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

nre omdat ik al 800+ games op steam heb
Dus je klaagt over de EGS om ontbrekende dingen terwijl je niet zou overstappen als ze het wel aanbieden?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 4 april 2019 @ 16:16:36 #130
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186031593
Ik klaag over het alomvattende product. Exclusiviteit opkopen, matige launcher, geen voordelen voor de consument.

Maar correct, ik zou er sowieso geen producten aanschaffen als ze exclusief daar te koop zijn.

Ik doe niet aan exclusiviteit op de pc. Pc is een open platform, dat moet lekker zo blijven.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 4 april 2019 @ 23:26:16 #131
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186041070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 4 april 2019 @ 23:28:39 #132
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186041111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?

Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Dat stimuleert ook niet tot overstappen. Gevolg is dat je een deel van je collectie bij Steam hebt en een deel bij andere stores, zoals EA zijn producten al jaren alleen via origin aanbiedt. Belangrijk verschil: die ontwikkelen hun eigen exclusives ipv ze van anderen te kapen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_186043558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:28:18 #134
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186045839
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)

Exclusiviteit heeft een consument nog nooit geholpen, wel winkels en producenten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_186045865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)

Exclusiviteit heeft een consument nog nooit geholpen, wel winkels en producenten.
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:31:55 #136
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186045920
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.

Hoe is iets concurrentie als niemand anders kan aanbieden wat jij biedt?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_186046016
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.

Hoe is iets concurrentie als niemand anders kan aanbieden wat jij biedt?
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.

Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186046344
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.

Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.

voor wijnen zal iets soortgelijks ook wel van toepassing zijn
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:53:34 #139
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186046355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186046452
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:52 schreef mschol het volgende:

[..]

maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.

voor wijnen zal iets soortgelijks ook wel van toepassing zijn
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.

De spellen zijn niet datgene waar je over concurreert, maar dat zijn dingen waar je mee concurreert. Je concurreert over marktaandeel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186046458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:53 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat toch
Ik snap deze niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186046517
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.

De spellen zijn niet datgene waar je over concurreert, maar dat zijn dingen waar je mee concurreert. Je concurreert over marktaandeel.
ik wilde ermee aangeven dat in de supermarkt branche iets als exclusiviteit nagenoeg niet bestaat en je dus niet er mee kan concurreren.

alle supermarkten concurreren uiteindelijk met prijzen en kortingen op AAA producten (zie de wekelijkse en maandelijkse aanbiedingen)

epic concureert met exclusieve producten, en dat is gewoon smerig gedrag
  Redactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 11:05:04 #143
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186046524
Het is nog steeds een manier concurrentie. Toegegeven, niet de meest sjieke manier van concurrentie, maar nog steeds concurrentie. Net zoals dat Microsoft op een gegeven moment Internet Explorer standaard bij zijn besturingssysteem ging leveren en daardoor Netscape uit de markt drukte, omdat niemand meer Netscape ging kopen...
Dat was puur voor marktaandeel.
Ja, browsers waren ooit een betaald product..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_186046540
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:04 schreef mschol het volgende:

epic concureert met exclusieve producten, en dat is gewoon smerig gedrag
Vind ik niet, dat zie je overal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 5 april 2019 @ 11:09:10 #145
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186046599
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik snap deze niet.
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186046628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:09 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.

Hetzelfde met Steam en Epic. De consument kan in principe maar één keer games kopen, en zij willen dat het bij hen gebeurt. De inhoud van de store is niet gelijk, maar ze strijden wel degelijk om dezelfde consument die een game wil kopen. Dat maakt het gewoon concurrerende bedrijven, dat is verder niet zo heel ingewikkeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:22:41 #147
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186048382
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.

Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Klopt, en beiden verkopen Bolletje. Je hoort mij niet klagen over huismerk (zelf geproceerd immers) maar wel over het kapen van Bolletje.

Of is er iets wat als Metro Exodus is, exact hetzelfde verhaal en gameplay maar dan met iets mindere textures?

Of is het gewoon te moeilijk te begrijpen?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Games vrijdag 5 april 2019 @ 13:24:33 #148
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_186048405
“Kapen” vind ik niet helemaal de juist. Het is niet alsof ze at gunpoint hun product enkel bij Epic neerzetten.

Je vergeet even dat de developers en/of publishers hier ook zelf voor kiezen. Ze hoeven het niet te doen :?

Dat de gamers er niet blij mee zijn, allicht.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:27:15 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186048446
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.

Hetzelfde met Steam en Epic. De consument kan in principe maar één keer games kopen, en zij willen dat het bij hen gebeurt. De inhoud van de store is niet gelijk, maar ze strijden wel degelijk om dezelfde consument die een game wil kopen. Dat maakt het gewoon concurrerende bedrijven, dat is verder niet zo heel ingewikkeld.
Alleen gaat je vergelijking mank aangezien je alleen de winkel kunt kiezen waar ze jouw product verkopen, terwijl concurrentie normaal gesproken hetzelfde of hoogst soortgelijk product bij verschillende aanbieders kunt kiezen, waarbij de winkels vaak ook de producenten zijn.

Kennelijk is het wel heel ingewikkeld want je lijkt het simpelweg niet te snappen.

Begrijp me goed: ik ben voor concurrentie, vooral als dit in het voordeel van consument en producent/ontwikkelaar is. Niemand had er problemen mee gehad als je kon kiezen tussen GOG, EGS, Steam, Uplay en Origin. Wel als Origin ineens een exclusive kan maken van een Square Enix titel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:31:49 #150
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_186048521
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
“Kapen” vind ik niet helemaal de juist. Het is niet alsof ze at gunpoint hun product enkel bij Epic neerzetten.

Je vergeet even dat de developers en/of publishers hier ook zelf voor kiezen. Ze hoeven het niet te doen :?

Dat de gamers er niet blij mee zijn, allicht.
Tot nu toe zijn het publishers want netto meer geld. Simpel. Dat, en een zak geld omdat weggekocht bij concurrent.

Ze hoeven niks en ik zie dit ook als een experiment. Echter is de PC markt altijd relatief open geweest. Niemand heeft ze verplicht om naar Steam te gaan en Valve bood gewoon infrastructuur zonder veel risico voor publishers.

Ideaal gezien (uit economisch en concurrentiestandpunt) heeft elke publisher een eigen digitale winkel, bepalen ze zelf hun eigen risico's en diensten. Als de games dan zelf nog beheerd kunnen worden vanuit steam of eender welk systeem dan ook: prima.

Maar nu vervalt de optie tot keus...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')