Wat in mijn ogen ook een tergend slechte "ontwikkeling" is. Patch culture noemen ze het.quote:Volgens mij is het tegenwoordig in de software-ontwikkeling zo dat ze juist met zo min mogelijk kosten iets werkend neer te kunnen zetten om juist later te kunnen uitbreiden als het eenmaal meer tractie heeft verworven.
Dit is gewoon onzin. Als ze wilden concurreren met Steam dan zet je een client op die qua features en qua sales kan concurreren. Maar dat wilden ze niet, daarom maar gemakkelijk een paar exclusives opkopen en gewoon mensen forceren om het op jouw platform te spelen als ze het willen spelen op de launch.quote:En als je als Store wil slagen heb je als eerste AAA-content nodig die de concurrentie niet heeft.
grote kans dat het idd niet de devs zijn maar de publishers die een epic launch forceren, dat wil ik best gelovenquote:Op woensdag 3 april 2019 15:56 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ga je voor de diamanten loot chest editie van 250 euro?
Ze hebben het geld wel hard nodig he
Zielige kutdevs man, trieste shit dit weer . Kom gewoon met 60 euro een product dat af is, voor iedereen beschikbaar is en af is.
Nee de greed is te zien van mijlenver.
Mwoah, Randy is nogal buddy buddy met Epic hoor, dus ik geloof daar niet zoveel van.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:57 schreef mschol het volgende:
[..]
grote kans dat het idd niet de devs zijn maar de publishers die een epic launch forceren, dat wil ik best geloven
Waarom zou je alle full-fledged features van Steam willen na-apen en implementeren zonder dat je een goedgevulde store en een goeie userbase hebt? Dat is gewoon een groot risico nemen. de kosten van een ontwikkeling van een store, opzetten van de wereldwijde infrastructuur en onderhoud kost echt klauwen met geld.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wat in mijn ogen ook een tergend slechte "ontwikkeling" is. Patch culture noemen ze het.
Een product zo basic mogelijk insteken om met een hoop beloftes later het wel te fixen.
Zie ook Anthem.
[..]
Dit is gewoon onzin. Als ze wilden concurreren met Steam dan zet je een client op die qua features en qua sales kan concurreren. Maar dat wilden ze niet, daarom maar gemakkelijk een paar exclusives opkopen en gewoon mensen forceren om het op jouw platform te spelen als ze het willen spelen op de launch.
Dat is geen gezonde concurrentie, dat is gewoon een product weghalen bij een andere winkel. T zelfde als wat Microsoft deed met Tomb Raider ( die vervolgens enorm matig verkocht op Xbox ). Als die game gewoon gelijktijdig was uitgekomen op zowel Xbox als Ps4 had de game een stuk beter verkocht. Maar exclusiviteit opkopen viel zeker niet in de smaak bij de Tomb Raider fans.
Nogmaals zoals ik op de vorige pagina al zei, als ze een prima client hadden uitgebracht, de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.
Maar de manier waarop ze het nu aanpakken is gewoon smerig, en consumenten zitten er niet op te wachten.
Waarom zou je als userbase willen instappen op een matige client als er geen features zijn die jou als consument het makkelijker maken om te gamen en/of om nieuwe games te vinden die je tof lijken?quote:Waarom zou je alle full-fledged features van Steam willen na-apen en implementeren zonder dat je een goedgevulde store en een goeie userbase hebt
Juist en die markt willen ze aanspreken . Maar alsof die Fortnite kiddo's op Metro 2033 en Phoenix Point zitten te wachten . Komop man. Het is gewoon geldtrekkerij. Ze willen gewoon geen geld investeren in hun eigen product, omdat ze zo min mogelijk effort willen doen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen.quote:Genoeg kiddo's die enkel Fortnite tot nu spelen.
Je zegt het zelf al, voor jou is het niet aantrekkelijk. Maar niet iedereen is zoals jij.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom zou je als userbase willen instappen op een matige client als er geen features zijn die jou als consument het makkelijker maken om te gamen en/of om nieuwe games te vinden die je tof lijken?
[..]
Juist en die markt willen ze aanspreken . Maar alsof die Fortnite kiddo's op Metro 2033 en Phoenix Point zitten te wachten . Komop man. Het is gewoon geldtrekkerij. Ze willen gewoon geen geld investeren in hun eigen product, omdat ze zo min mogelijk effort willen doen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen.
Ja kan ik ze niet kwalijk nemen als je het vanuit een bedrijfsoogpunt bekijkt. Maar ik ben geen bedrijf, en ik heb er ook geen belang bij dat zij in bedrijf blijven.
Het gaat mij erom of ik toffe games kan spelen op een manier dat het voor mij makkelijk en prettig is. En dat is de Epic Games Store niet.
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..quote:Op woensdag 3 april 2019 21:56 schreef MMaRsu het volgende:
Haha alsof ik ooit nog iets van Firaxis ga kopen . Met hun buggy shitgames
Mag ik je even wijzen op hun console ports van 60 euro van Xcom 2 die nog steeds broken af zijn? Nee, die lui krijgen van mij sowieso geen geld meer.
Voor mij is het idd niet aantrekkelijk.
Maar voor wie wel? Wat zijn de voordelen van de EGS tov een platform als Steam dan?
Oh wacht, die zijn er letterlijk niet.
Ben benieuwd hoeveel geld MicroProse destijds heeft gespendeerd aan het beste deel uit de reeks.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens 1 van de tweakers discussies: betere content want meer geld voor de devvers..
Onzin, Steam heeft nooit exclusieve games opgekocht die vervolgens nergens anders gekocht konden worden.quote:Steam is gewoon hetzelfde als EGS maar heeft iets meer tijd gehad om te ontwikkelen. Niets meer, niets minder. Nogal logisch dat epic een stuk van de taart wilt.
geen idee, het was in de laatste epic discussie onder een tweakers het enige steekhoudende argumwnt dat ik kon vinden, en zelfs daar geloofde ik al weinig vanquote:Op woensdag 3 april 2019 22:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.
[..]
een veel gehoord argument (maar niet steekhoudend) is dat valve CS opgekocht heeft en die dus exclusief op steam heeft gezet, maar dat is dus anders tov epic:quote:Onzin, Steam heeft nooit exclusieve games opgekocht die vervolgens nergens anders gekocht konden worden.
ik denk nog niet dat het zo'n vaart zal lopen, de tijd zal moeten uitwijzen of dit wel of niet inziet en of de industrie als een geheel dit accepteert. volgens mij zijn er devvers die dit niet accepteren maar geen keus hebben.quote:Epic zet een precedent neer wat een enorme invloed kan hebben op de rest van de PC industrie. Als mensen dat niet zien dan weet ik het zelf ook niet meer.
Nogmaals het doet me denken aan mensen die 13 jaar geleden riepen " Maar het boeit mij niks ik wil gewoon die content + de game kopen/spelen " toen we riepen dat de gevaren van horse armor een naar effect kon hebben op de gaming industrie.
Neuh, je praat nu alleen over de grote jongens. Het onafhankelijke Supergiant Games kon actie-RPG Hades uitbrengen op EGS ten tijde van de launch, die hebben geen publisher achter zich (met uitzondering van Bastion in 2011). Operencia is een indie-game van het Hongaarse Zen Studios die ook op EGS verschijnt. Doen ook hun publishing zelf.quote:Op woensdag 3 april 2019 22:14 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maar het geld gaat dus niet naar de devs, het geld gaat naar de publishers. Je weet wel die zakenmannen zoals Bobby Kotick met miljoenen op de bank.
[..]
Die uitspraak heeft alleen zin als het platform open concurrentie aangaat ipv exclusives (titels tijdelijk in gijzeling nenen) te gebruiken, waar de ontwikkelaar netto hetzelfde van terugziet aangezien de winst naar de uitgever gaat.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Klopt, Sweeney heeft dan ook niet gezegd dat alle games per direct goedkoper zijn. Uit jouw eigen quote:
[..]
Klopt maar ik ben wel benieuwd naar de sales van die games op die store.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Neuh, je praat nu alleen over de grote jongens. Het onafhankelijke Supergiant Games kon actie-RPG Hades uitbrengen op EGS ten tijde van de launch, die hebben geen publisher achter zich (met uitzondering van Bastion in 2011). Operencia is een indie-game van het Hongaarse Zen Studios die ook op EGS verschijnt. Doen ook hun publishing zelf.
Vergeet niet dat ook die kleine partijen op Steam slechts 70% revenue krijgen ten opzichte van de 88% op EGS, nog even los van incentives als dev grants. Als je graag de ethische kant wil belichten is het niet eerlijk om alleen naar de big bois als Ubisoft en Deep Silver te kijken.
Proletariat inc., een andere onafhankelijke dev, kon de BR-game Spellbreak uitbrengen op EGS en werd bovendien Unreal dev grant Recipient. Unreal dev grants is het initiatief van Epic Games waarin in totaal 100 miljoen dollar is uitgeloofd aan gamestudios of mediabedrijven die de Unreal Engine op unieke/succesvolle manier adopteren.
Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.quote:Op donderdag 4 april 2019 00:40 schreef Skull-splitter het volgende:
Concurrentie impliceert dat je gelijk aanbod hebt van producten met verschillen in diensten danwel in prijzen.
Er zijn genoeg resellers die standaard 25% onder de prijs van steam zitten. Dan moet EGS onder die steam-25% gaan voordat ik wat doe (ik koop puur op prijs).quote:Op woensdag 3 april 2019 20:55 schreef MMaRsu het volgende:
de games die ze nu exclusief hebben opgekocht gewoon voor 10/15/20% goedkoper hadden gemaakt in de store dan waren er heel veel gamers wellicht zonder pardon overgestapt naar hun store.
nre omdat ik al 800+ games op steam hebquote:Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?
Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Dus je klaagt over de EGS om ontbrekende dingen terwijl je niet zou overstappen als ze het wel aanbieden?quote:Op donderdag 4 april 2019 10:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
nre omdat ik al 800+ games op steam heb
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.quote:Op donderdag 4 april 2019 07:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vind ik niet, je kan op allerlei manieren concurreren, ook door exclusieve content aan te bieden.
Dat stimuleert ook niet tot overstappen. Gevolg is dat je een deel van je collectie bij Steam hebt en een deel bij andere stores, zoals EA zijn producten al jaren alleen via origin aanbiedt. Belangrijk verschil: die ontwikkelen hun eigen exclusives ipv ze van anderen te kapen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:27 schreef PirE het volgende:
Stel jezelf de vraag:
Zou je overstappen van steam naar Epicgamesstore als beide clients exact dezelfde features hebben en ze verkopen dezelfde content voor dezelfde prijs?
Ik weet het antwoord wel en dat is geen ja.
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar dat is dus per definitie geen concurrentie. Ze ontwikkelen ook niks zelf.
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)quote:Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Op een platform wat open support gewend is. Je kunt je ook prima onderscheiden met een lagere prijs (concurrentie) ipv leunen op enige aanbieder te willen zijn (exclusiviteit)
Exclusiviteit heeft een consument nog nooit geholpen, wel winkels en producenten.
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar het is geen verplichting om op die manier te concurreren natuurlijk. Je kan dat op veel meer manieren doen dan alleen op prijs.
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Met auto's, kleding, en dergelijke zou ik je gelijk geven.
Hoe is iets concurrentie als niemand anders kan aanbieden wat jij biedt?
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.
Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat tochquote:Op vrijdag 5 april 2019 06:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen manier van concurreren zijn? Het maakt je onderscheidend ten opzichte van een ander.
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:52 schreef mschol het volgende:
[..]
maar een jumbo heeft een eigen variant van de AH Basic die, wellicht, qua ingrediënten en/of fabriek identiek is aan de AH variant.
voor wijnen zal iets soortgelijks ook wel van toepassing zijn
Ik snap deze niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:53 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als er een auto dealer is die naast reguliere automerken alleen maar porsches aanbied, dan concurreert die niet met andere dealers als het over porches gaat toch
ik wilde ermee aangeven dat in de supermarkt branche iets als exclusiviteit nagenoeg niet bestaat en je dus niet er mee kan concurreren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, en Steam heeft ook gewoon lootshooters.
De spellen zijn niet datgene waar je over concurreert, maar dat zijn dingen waar je mee concurreert. Je concurreert over marktaandeel.
Vind ik niet, dat zie je overal.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:04 schreef mschol het volgende:
epic concureert met exclusieve producten, en dat is gewoon smerig gedrag
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?quote:
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:09 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoezo concurrentie als je niet dezelfde producten aanbied?
Klopt, en beiden verkopen Bolletje. Je hoort mij niet klagen over huismerk (zelf geproceerd immers) maar wel over het kapen van Bolletje.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze strijden om marktaandeel op dezelfde markt, dat is gewoon concurreren met elkaar natuurlijk. Dat Epic dat doet door middel van exclusieve titels is gewoon een manier om marktaandeel te veroveren en dus de concurrentie met Valve aan te gaan.
Ik bedoel, Ah concurreert ook met Jumbo en Coop en die hebben ook exclusieve producten (zoals AH Basic of bepaalde wijnen) die je bij de Jumbo niet kan halen.
Alleen gaat je vergelijking mank aangezien je alleen de winkel kunt kiezen waar ze jouw product verkopen, terwijl concurrentie normaal gesproken hetzelfde of hoogst soortgelijk product bij verschillende aanbieders kunt kiezen, waarbij de winkels vaak ook de producenten zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mercedes en Audi concurreren toch ook zonder dat ze dezelfde producten aanbieden? De consument kan maar één keer geld uitgeven aan een auto, en zij willen dat het hun auto is. Die auto's zijn niet hetzelfde.
Hetzelfde met Steam en Epic. De consument kan in principe maar één keer games kopen, en zij willen dat het bij hen gebeurt. De inhoud van de store is niet gelijk, maar ze strijden wel degelijk om dezelfde consument die een game wil kopen. Dat maakt het gewoon concurrerende bedrijven, dat is verder niet zo heel ingewikkeld.
Tot nu toe zijn het publishers want netto meer geld. Simpel. Dat, en een zak geld omdat weggekocht bij concurrent.quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
“Kapen” vind ik niet helemaal de juist. Het is niet alsof ze at gunpoint hun product enkel bij Epic neerzetten.
Je vergeet even dat de developers en/of publishers hier ook zelf voor kiezen. Ze hoeven het niet te doen
Dat de gamers er niet blij mee zijn, allicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |