abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 april 2019 @ 11:43:30 #51
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185967287
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Occidentaal = westers.
Orientaal = oosters.
Meridionaal = zuidelijk en
Septentrionaal = noordelijk.

Iig orientaals wordt wel in NL af en toe gebruikt, vroeger meer dan nu.
Occidentaal ook nog wel, maar al wel minder.
Laatste twee worden gewoonlijk niet echt gebruikt in het NLs.
Nee, precies. We kennen dat vooral van antieke kaarten.



Eens kijken welke interessante termen hij verder nog zou kunnen gebruiken. Zou "Aquilonisch" al vergeven zijn?
http://www.perseus.tufts.(...)Atext%3A1999.04.0059

Of suggereert dat weer een connectie met raciale adelaarsneuzen?
pi_185967340
Jezus christus. Wit zijn is tegenwoordig ook al een voorrecht en een naar woord. Hou op jullie hoor. Per definitie is dus alles wat wit en Noord Europees is, zeker slecht. Waar slaat dat op.
pi_185967394
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, precies. We kennen dat vooral van antieke kaarten.

[ afbeelding ]

Eens kijken welke interessante termen hij verder nog zou kunnen gebruiken. Zou "Aquilonisch" al vergeven zijn?
http://www.perseus.tufts.(...)Atext%3A1999.04.0059

Of suggereert dat weer een connectie met raciale adelaarsneuzen?
Of Lemurisch natuurlijk, kan ook. ;).
I´m back.
  maandag 1 april 2019 @ 11:55:00 #54
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185967509
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Of Lemurisch natuurlijk, kan ook. ;).
Europeanen gelijkstellen met halfapen is ook weer het andere uiterste. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185967566
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Europeanen gelijkstellen met halfapen is ook weer het andere uiterste. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, is een beetje een mysterie waar het mythische Atlantis zou hebben gelegen hè. Kan net zo goed ergens in Zeeland hebben gelegen, net als Troje volgens sommigen. :P. En dan zijn de Antediluvianen die Atlantis gebouwd hebben dus septentrionale Borealen c.q. borealistische Septentrionalen die uit de Zeeuwse klei getrokken zijn? Wat zeiden de Engelse huurlingen ook weer tijdens een episode in de 80-jarige oorlog toen ze in Zeeland aankwamen om een handje te helpen: these are the buttocks of the world.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 01-04-2019 12:30:22 ]
I´m back.
  maandag 1 april 2019 @ 12:17:28 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185967912
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, is een beetje een mysterie waar het mythische Atlantis zou hebben gelegen hè. Kan net zo goed ergens in Zeeland hebben gelegen, net als Troje volgens sommigen. :P. En dan zijn de Antediluvianen die Atlantis gebouwd hebben dus septentrionale Borealen c.q. borealistische Spetentrionalen die uit de Zeeuwse klei getrokken zijn? Wat zeiden de Engelse huurlingen ook weer tijdens een episode in de 80-jarige oorlog toen ze in Zeeland aankwamen om een handje te helpen: these are the buttocks of the world.
Ze kwamen zelf binnen via Flushing, dus wat dat betreft is het één pot nat. :P
pi_185968047
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:25 schreef Iblardi het volgende:

Dat hij dat dan kennelijk weer voorstelt in de veronderstelling dat het een "schone" term zou zijn doet mij vermoeden dat hij meer met de esthetiek dan met de (crypto-)politieke inhoud van woorden bezig is.
Of die esthetiek-reden is een dekmantel voor begrippen die hij ter extreme zijde heeft opgepikt. ?
Als wannabee-slimme jongen gebruikt Baudet moeilijke woorden, verwijzingen naar klassieke mythes en figuren of nauwelijks bekende dode dichters, schrijvers, denkers, musici.
Namedropping om slim te lijken. Zo haalde hij de minerva-uil uit zijn boekenkast.
Zijn boreale neigingen kun je ook zo in dat wannabeestreven zien

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 01-04-2019 12:35:57 ]
pi_185968221
Als jullie eens net zoveel aandacht en moeite zouden steken in het bekritiseren van wanbeleid van dat partijen-kartel waar jullie zelf op hebben gestemd. Maar neuh..
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 12:39:55 #59
236264 crew  capricia
pi_185968315
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:35 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Als jullie eens net zoveel aandacht en moeite zouden steken in het bekritiseren van wanbeleid van dat partijen-kartel waar jullie zelf op hebben gestemd. Maar neuh..
Wie is jullie?
En hoe weet jij waar mensen op gestemd hebben?
Definitely not CIA
pi_185969198
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Wie is jullie?
En hoe weet jij waar mensen op gestemd hebben?
Iedereen die niet op FvD stemt. Dat is de lijn van Baudet.
  maandag 1 april 2019 @ 16:00:24 #61
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185971758
De beste 1 april grap: Johan Derksen voor FVD de politiek in als woordvoerder Emancipatie.

_O-

advocaatsmeets twitterde op maandag 01-04-2019 om 08:50:46 Blij dat ik vandaag eindelijk bekend mag maken dat ik samen met Johan Derksen zal toetreden tot de Eerste Kamer namens Forum. Johan wordt woordvoerder emancipatie en ik neem volksgezondheid en sport voor mijn rekening. Veel dank aan Thierry en Theo voor het gestelde vertrouwen. reageer retweet
pi_185971840
Nou, lachen gieren brullen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185971877
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
De beste 1 april grap: Johan Derksen voor FVD de politiek in als woordvoerder Emancipatie.

_O-

advocaatsmeets twitterde op maandag 01-04-2019 om 08:50:46 Blij dat ik vandaag eindelijk bekend mag maken dat ik samen met Johan Derksen zal toetreden tot de Eerste Kamer namens Forum. Johan wordt woordvoerder emancipatie en ik neem volksgezondheid en sport voor mijn rekening. Veel dank aan Thierry en Theo voor het gestelde vertrouwen. reageer retweet
Dan was die van het Haga college een stuk beter. Kijk maar op de frontpage naar het verwoestende effect dat die had _O-
  maandag 1 april 2019 @ 16:07:23 #64
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185971910
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dan was die van het Haga college een stuk beter. Kijk maar op de frontpage naar het verwoestende effect dat die had _O-
Helaas was het helemaal geen grap, maar een keutel die snel weer werd ingetrokken onder het mom van 1 april. :')
pi_185972530
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Helaas was het helemaal geen grap, maar een keutel die snel weer werd ingetrokken onder het mom van 1 april. :')
Je bent er wel goed ingetuind he. Dat je het zelfs achteraf nog niet gelooft.
pi_185973021
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja klopt maar blijkbaar boeit dat mensen niet. Liever gewoon een beetje calimero'en oh FvD wordt zoveel verkeerd begrepen. We mogen niet praten over migratie dat is het. Alle kritiek is van mensen die de media blind volgen 8-) Of wat een demonisatie om te zeggen dat je verkeerd bezig bent als je niet naar maximale vrijheid streeft.
[..]

Of zoals dit doen alsof je er niets van weet terwijl het je gewoon kant en klaar aangeleverd wordt.
Ik doe niet alsof. Ik zie gewoon geen racistisch/fascistisch element. Kom maar met voorbeelden ipv altijd maar te roepen racisme dit...fascisme dat...
pi_185973044
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:46 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Jezus christus. Wit zijn is tegenwoordig ook al een voorrecht en een naar woord. Hou op jullie hoor. Per definitie is dus alles wat wit en Noord Europees is, zeker slecht. Waar slaat dat op.
Het is een geestenziekte en komt enkel bij de moderne ''linkse'' mens voor heb ik het idee..
  maandag 1 april 2019 @ 17:03:52 #68
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185973168
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 21:16 schreef zakjapannertje het volgende:
Eigenlijk pleit Baudet voor het tegenovergestelde van waar Cliteur voor staat, nl. het seculier humanisme.
https://humanistischecano(...)otheistisch-dilemma/
Ik heb het stuk gelezen maar ik kan niet echt ontdekken waarom Baudet het tegenovergestelde van Cliteur zou bepleiten. Het stuk van Cliteur geeft imo goed weer hoe we er als samenleving/maatschappij mee om zouden moeten gaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 1 april 2019 @ 17:06:22 #69
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185973211
quote:
Tegen de vrije samenleving. Wat een rare man is het toch ook. En zegt steeds raardere dingen.
Baudet is tegen de vrije samenleving? Hoe verzin je deze onzin nou weer?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 maandag 1 april 2019 @ 17:19:29 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185973453
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:06 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet is tegen de vrije samenleving? Hoe verzin je deze onzin nou weer?
Als iemand zegt bezwaar te hebben tegen de idealen van de Franse Revolutie en vooral de tijd ervoor helemaal geweldig vindt is het wellicht tijd om even na te denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 1 april 2019 @ 17:21:38 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185973494
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:57 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik doe niet alsof. Ik zie gewoon geen racistisch/fascistisch element. Kom maar met voorbeelden ipv altijd maar te roepen racisme dit...fascisme dat...
Wellicht de FvD zelf niet. Het aantal zelfverklaarde stemmers op die partij die desalniettemin heel blasé over Ras en IQ spreekt en het ook steevast van stal haalt komt erop af als vliegen op stront, tho'.

Dus tja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_185973531
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet "Ik wil graag dat Europa dominant blank, en cultureel blijft zoals het is."


Lijkt best wel op een racistisch sentiment van Baudet.
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Dominant blank is in deze context gechargeerd en doet denken aan nazisme. Maar hij kan ook gewoon Boreaal bedoelen. Gewoon Noord Europees. Blank ja. Wat is daar mis mee.
De kans dat Europa cultureel blijft zoals het is is het grootst als de meerderheid blank blijft. Ik denk dat Baudet daarom in een spagaat zit. Hij wil terug naar een conservatief-liberaal Nederland en de kans daarop is het grootst als Nederland in meerderheid blank blijft. Want; minder invloed van over het algemeen minder liberale buiten-Europese culturen. Het gaat dus niet om kleurverandering an sich maar het gaat er om dat kleurverandering logischerwijs gepaard gaat met andere culturele invloeden die veelal minder liberaal zijn en veelal minder matchen met de onze.

Van mij hoeft Nederland niet in meerderheid blank te blijven, ik denk zelfs dat dat onhoudbaar is. Ik verwacht dat op lange termijn de meerderheid halfbloed wordt en tot die tijd zijn blanken in de meerderheid puur door de grote voorsprong. We moeten er alleen voor waken dat wij als Nederland hiermee niet onze liberale normen, waarden, welvaart en welzijn verliezen in dit proces. Daarvoor moeten we de instroom verminderen, selectiever zijn, strengere eisen stellen en bereid zijn mensen terug te sturen. Een kleine instroom van mensen die iets toevoegen aan de samenleving (qua verstand, qua gedrag, qua inzet etc.) is prima. Dit soort mensen integreren beter in een liberale samenleving en houden hun eigen broek op. Hierdoor kun je de gewenste normen en waarden redelijkerwijs behouden en managen. Een instroom van mensen met laag verstand, misdragingen, weinig inzet en soms zelfs anti-westers sentiment heeft een tegenovergesteld effect op de samenleving. Namelijk; culturele achteruitgang, spanningen in de samenleving, hogere werkloosheid, hogere criminaliteit, hogere armoede, financiële druk op de staatskas en dergelijke meer.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 1 april 2019 @ 17:23:55 #73
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185973533
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als iemand zegt bezwaar te hebben tegen de idealen van de Franse Revolutie en vooral de tijd ervoor helemaal geweldig vindt is het wellicht tijd om even na te denken.
Maar het staat verder in dat stuk toch prima uitgelegd? Volgens Baudet zit er een grens aan persoonlijke vrijheid itt 1 van de idealen van de Franse revolutie die streven naar de onvoorwaardelijke en maximale vrijheid van het individu.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 1 april 2019 @ 17:26:47 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185973595
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dan was die van het Haga college een stuk beter. Kijk maar op de frontpage naar het verwoestende effect dat die had _O-
Het was een gevalletje wat-is-dit?
  maandag 1 april 2019 @ 17:27:50 #75
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185973612
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 17:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wellicht de FvD zelf niet. Het aantal zelfverklaarde stemmers op die partij die desalniettemin heel blasé over Ras en IQ spreekt en het ook steevast van stal haalt komt erop af als vliegen op stront, tho'.

Dus tja.
Dat kan je ook omdraaien en de vergelijking door trekken met extreem links gekkies die als vliegen op stront op Groenlinks afkomen.

Persoonlijk vind ik het niet fair om een partij daar op af te rekenen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')