abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185964438
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 06:25 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Defineer gedweep, defineer hun racistische ideeën?

En niet xenofoob of kritisch, of zelfs afkeer van een volk of cultuur. Maar echt exclusief op ras aub. Kleur van de huid.
Denk bijvoorbeeld aan de uitspraken van Hiddema dat bepaalde volkeren minder iq hebben.
pi_185964538
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 07:31 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Denk bijvoorbeeld aan de uitspraken van Hiddema dat bepaalde volkeren minder iq hebben.
Heeft Hiddema dat gezegd?
pi_185964555
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 07:43 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Heeft Hiddema dat gezegd?
Ja
pi_185964574
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 07:45 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ja
Heb je dat ook niet uit context gehaald ofzo bijv. dat dat gewoon een statistisch gegeven is?
  maandag 1 april 2019 @ 08:12:33 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185964710
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 06:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ironisch dit te lezen in een topic waar men constant naar Fortuyn terugverwijst
Fortuyn, die op riep tot een oorlog tegen de Islam, Els Borst is Bin Laden, artikel 1 moest uit de grondwet.... Een hoop revisionisme doet de rondte want over de doden niets dan goeds maar gewoon een foute man met foute ideeën.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185964734
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 07:45 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ja
https://eenvandaag.avrotr(...)schappelijk-bewezen/

Hiddema heeft het over volkeren, zoals ik in mijn vraag al aangaf is dat niet racistisch want het betreft geen ras.

Ramautarsing heeft het wel over ras en heeft zich teruggetrokken uit FvD. Er is geen bewijs was zijn uitspraak direct overeenkomt met de ideeën van FvD.
  maandag 1 april 2019 @ 08:26:47 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185964803
De Telegraaf: Yernaz Ramataursing, de kandidaat voor de Amsterdamse gemeenteraad, met wie dit allemaal begon, trekt een verband tussen IQ en volkeren.

Hiddema: „Nou, wat is daar nou weer mis mee? Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap.”
https://www.telegraaf.nl/(...)f-voor-de-volkertjes

-------------------------------

VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff was milder van toon en sprak van "uitspraken die ik niet tot de mijne zou nemen". "Ik vind het ingewikkeld om te duiden, want bij alles wat ze (FvD, red.) zeggen en een beetje slecht valt, wordt het binnen drie dagen weer teruggetrokken."

Dijkhoff heeft geen goed woord over voor het gescherm met wetenschappelijke onderzoeken door FvD. "Als je quasi interessant gaat doen over wetenschappelijke debatten, moet je goed weten wat de causale verbanden zijn en wat de correlaties zijn", zegt Dijkhoff.

"Ik weet dat er verschillende IQ's in verschillende landen zijn, maar er is geen causaal verband te leggen met ras. Die verschillen kun je toeschrijven aan sociale status en achtergrond. In bepaalde landen is bijvoorbeeld het onderwijs minder ontwikkeld."

https://www.nu.nl/politie(...)orum-democratie.html
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185964936
Okay, dan lees je niet wat ik zeg of vraag en ga je artikelen plempen zonder echt antwoord te geven.

Ik zeg niet dat ik het eens ben met deze uitspraken he? Maar FvD (of wie/wat dan ook) racistisch noemen vind ik een hele ernstige aantijging. Racisme is verboden en als dat toegestaan wordt als gedachtengoed in een politieke partij is er iets verschrikkelijk mis.

Dus nogmaals. Niet over volken. Niet over xenofobie. Forum voor Democratie, als partij, is racistisch. Go.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 01-04-2019 10:24:05 ]
  maandag 1 april 2019 @ 09:42:27 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185965536
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:42 schreef Bot13 het volgende:
Okay, dan lees je niet wat ik zeg of vraag en ga je artikelen plempen zonder echt antwoord te geven.

Ik zeg niet dat ik het eens ben met deze uitspraken he? Maar FvD (of wie/wat dan ook) racistisch noemen vind ik een hele ernstige aantijging. Racisme is verboden en als dat toegestaan wordt als gedachtengoed in een politieke partij is er iets verschrikkelijk mis.

Dus nogmaals. Niet over volken. Niet over xenofobie. Forum voor Democratie, als partij, is racistisch. Go.
Je haalt de feiten enigszins door elkaar. Racisme is niet strafbaar.

Vergelijk het net pedofilie. Je mag je prima tot 12-jarigen aangetrokken voelen, je mag ze alleen niet uit elkaar trekken.

Zo is het ook bij racisme. Zo'n gast kan best zeggen dat bepaalde groepen een lager IQ hebben, racisme maar niet strafbaar. Pas wanneer je daarom moslims niet aanneemt of zwarten achter in de bus laat zitten is het strafbaar.

De definitie van racisme is volgens de VN verdragen dan weer wel zo breed dat het ras, huidskleur of afkomst/nationaliteit omvat. Volken kan je dus even goed als rassen racistisch bejegenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door timmmmm op 01-04-2019 11:12:27 ]
Laffe huichelaar
pi_185965964
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:42 schreef timmmmm het volgende:
R
[..]

Vergelijk het net pedofilie. Je mag je prima tot 12-jarigen aangetrokken voelen, je mag ze alleen niet uit elkaar trekken.

Zo is het ook bij racisme. Zo'n gast kan best zeggen dat bepaalde groepen een lager IQ hebben, racisme maar niet strafbaar. Pas wanneer je daarom moslims niet aanneemt of zwarten achter in de bus laat zitten is het strafbaar.

De definitie van racisme is volgens de VN verdragen dan weer wel zo breed dat het ras, huidskleur of afkomst/nationaliteit omvat. Volken kan je dus even goed als rassen racistisch bejegenen.
Prima. Dan is het niet strafbaar. Ik vind racisme nog steeds verwerpelijk en op zijn zachtst gezegd ongepast voor een politieke partij. Als FvD echt racistisch gedachtengoed uit, zou ik daar graag concrete voorbeelden van hebben.
pi_185966437
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 10:17 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Prima. Dan is het niet strafbaar. Ik vind racisme nog steeds verwerpelijk en op zijn zachtst gezegd ongepast voor een politieke partij. Als FvD echt racistisch gedachtengoed uit, zou ik daar graag concrete voorbeelden van hebben.
Baudet "Ik wil graag dat Europa dominant blank, en cultureel blijft zoals het is."

Lijkt best wel op een racistisch sentiment van Baudet.
pi_185966550
Dominant blank is in deze context gechargeerd en doet denken aan nazisme. Maar hij kan ook gewoon Boreaal bedoelen. Gewoon Noord Europees. Blank ja. Wat is daar mis mee.
  maandag 1 april 2019 @ 11:02:27 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185966661
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 10:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Dominant blank is in deze context gechargeerd en doet denken aan nazisme. Maar hij kan ook gewoon Boreaal bedoelen. Gewoon Noord Europees. Blank ja. Wat is daar mis mee.
Hij lijkt te zeggen dat het Europide type in Europa het meest voorkomende menstype zou moeten blijven. Waar woorden als "volk", "etniciteit" en "boreaal" nog een zekere ambiguïteit bezitten, is "blank" toch wel vrij onmiskenbaar een raciale term.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:02:42 #39
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_185966664
quote:
Dominant blank is in deze context gechargeerd en doet denken aan nazisme. Maar hij kan ook gewoon Boreaal bedoelen.Gewoon Noord Europees. Blank ja. Wat is daar mis mee.
Weer zo'n Baudetfluisteraar :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185966756
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:02 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Hij lijkt te zeggen dat het Europide type in Europa het meest voorkomende menstype zou moeten blijven. Waar woorden als "volk", "etniciteit" en "boreaal" nog een zekere ambiguïteit bezitten, is "blank" toch wel vrij onmiskenbaar een raciale term.
Ik ben eigenlijk wel blij dat hij dat doet eerlijk gezegd in welk opzicht hij dit ook bedoelde. Als er vandaag 0 weerstand was zouden onze volksvertegenwoordigers van Nederland zo een nieuw Afrikaans land maken.
pi_185966813
quote:
Mis = het is een eufemisme voor een racistisch standpunt.
Mis = het woord boreaal is vooral populair in discriminerende kringen van extreemrechts

Zou Baudet dit woord overgenomen hebben van Le Pen, die hij ooit bewonderde.?

mikofLohr twitterde op zondag 31-03-2019 om 23:43:07 Baudet stelt 'Septentrionaal' voor als alternatief voor 'Boreaal'. Ik ging Googlen op 'Europe Septentrionale' en het kostte me één minuut om een spreektekst van Le Pen uit 2009 te vinden waarin hij letterlijk deze term gebruikt. reageer retweet
pi_185966816
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel blij dat hij dat doet eerlijk gezegd in welk opzicht hij dit ook bedoelde. Als er vandaag 0 weerstand was zouden onze volksvertegenwoordigers van Nederland zo een nieuw Afrikaans land maken.
Je weet dat jij dan ook weg moet wezen met je Chinese uiterlijk, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185966857
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:09 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Je lult maar wat he ?
En nogal zwaar verketterend voor de permanent rechtse kamermeerderheid
  maandag 1 april 2019 @ 11:25:47 #44
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185966987
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mis = het is een eufemisme voor een racistisch standpunt.
Mis = het woord boreaal is vooral populair in discriminerende kringen van extreemrechts

Zou Baudet dit woord overgenomen hebben van Le Pen, die hij ooit bewonderde.?

mikofLohr twitterde op zondag 31-03-2019 om 23:43:07 Baudet stelt 'Septentrionaal' voor als alternatief voor 'Boreaal'. Ik ging Googlen op 'Europe Septentrionale' en het kostte me één minuut om een spreektekst van Le Pen uit 2009 te vinden waarin hij letterlijk deze term gebruikt. reageer retweet
Het ligt op zichzelf wel voor de hand als Latijns equivalent van het Griekse Boreas.
quote:
I. Lit., the seven stars near the north pole (called also the Wain, and the Great or Little Bear):
...
A. The northern regions, the north (as a quarter of the heavens).
...
B. The north wind.
...
C. Sing., northern countries, the north (as territory; “very rare)

http://www.perseus.tufts.(...)Atext%3A1999.04.0059
Dat hij dat dan kennelijk weer voorstelt in de veronderstelling dat het een "schone" term zou zijn doet mij vermoeden dat hij meer met de esthetiek dan met de (crypto-)politieke inhoud van woorden bezig is.
  maandag 1 april 2019 @ 11:26:30 #45
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185966993
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:42 schreef timmmmm het volgende:

In de praktijk is er stevige censuur wat betreft wetenschappelijke artikelen die suggereren dat niet elke groep hetzelfde IQ heeft. Op dit moment is er zeker spraken van een soort van schaduw censuur waar veel informatie stilletjes van het Internet verdwijnt, inclusief het Internet Archief.

Ik krijg ook het gevoel dat FvD nog flink wat tegenwind kan krijgen als ze zich meer openlijk uitspreken tegen positieve discriminatie.
pi_185967005
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 08:16 schreef Bot13 het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)schappelijk-bewezen/

Hiddema heeft het over volkeren, zoals ik in mijn vraag al aangaf is dat niet racistisch want het betreft geen ras.

Ramautarsing heeft het wel over ras en heeft zich teruggetrokken uit FvD. Er is geen bewijs was zijn uitspraak direct overeenkomt met de ideeën van FvD.
Wel aardig dat je vorig topic nog aangaf allemaal dingen over FvD te hebben gehoord die niet bleken te kloppen en dat je nu opeens blijkbaar expert bent..
  maandag 1 april 2019 @ 11:28:33 #47
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185967017
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2019 11:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je weet dat jij dan ook weg moet wezen met je Chinese uiterlijk, he.
Niet per se. Hij gebruikte het woord "dominant", niet "exclusief".
pi_185967117
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het ligt op zichzelf wel voor de hand als Latijns equivalent van het Griekse Boreas.
[..]

Dat hij dat dan kennelijk weer voorstelt in de veronderstelling dat het een "schone" term zou zijn doet mij vermoeden dat hij meer met de esthetiek dan met de (crypto-)politieke inhoud van woorden bezig is.
Occidentaal = westers.
Orientaal = oosters.
Meridionaal = zuidelijk en
Septentrionaal = noordelijk.

Iig orientaals wordt wel in NL af en toe gebruikt, vroeger meer dan nu.
Occidentaal ook nog wel, maar al wel minder.
Laatste twee worden gewoonlijk niet echt gebruikt in het NLs.
I´m back.
pi_185967143
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wel aardig dat je vorig topic nog aangaf allemaal dingen over FvD te hebben gehoord die niet bleken te kloppen en dat je nu opeens blijkbaar expert bent..
Mooie ad hominem, maar ik kende het artikel niet eens voordat de discussie op deze uitspraak uitkwam. Ik las het artikel en vond geen racistische uitspraak van Hiddema zoals wel geargumenteerd werd. Mag ik geen bronnen meer checken als ik aan een argument twijfel uit vrees om als 'expert' aangemerkt te worden?
pi_185967158
[dubbel]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')