abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:25:57 #276
236264 crew  capricia
pi_185998341
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:16 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hebben ze toch ook gedaan in verschillende media?
Toch staat het op hun website dat ze wel een Nexit willen:
“Het is tijd om te stoppen met de muntunie en de open grenzen, en daarna de EU te verlaten.”
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/europese-unie
Wat is het nu?
Het lijkt of ze de tekst van de website nog niet overal aangepast hebben..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185998401
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Toch staat het op hun website dat ze wel een Nexit willen:
“Het is tijd om te stoppen met de muntunie en de open grenzen, en daarna de EU te verlaten.”
Wat is het nu?
Het lijkt of ze de tekst van de website nog niet overal aangepast hebben..
Daar lijkt het wel op ja. Lekker onprofessioneel :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185998451
Huh? FvD wil niet meer uit de EU?

Is dat serieus?
pi_185998454

:D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185998701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Lekker onprofessioneel :')
Tussen Nexit en toch maar geen Nexit of een on-hold variant zit niet zomaar even wat gedraai. Er zit vanuit FvD oogpunt hetzelfde verloochenen in waar FvD D66 van beschuldigde met het referendum. Met het verschil dat D66 er flink wat tijd overheen gegaan is en babypartij (qua bestaan) forum al meteen zn vergebakken taart aan gort hakt en voorbij gaat aan de eigen idealen.

Het volgende wat we kunnen verwachten is dat ze meedoen aan het kartel wat dan uiteraard geen kartel meer is wat bestreden moet worden want dan ze zitten er zelf in. En hoeveel blijft er daarna nog over dat niet binnen jaren van de radar verdwijnt.

In the end is het weer de zoveelste protestpartij die eerst vol op het orgel gaat en die je uiteindelijk volwassener gaat zien worden. D66 was ooit een soort FvD, De Sp met hun tomaat was eerst een tegenpartij met hun 'stem tegen'. De LPF stuntelde zich door een tijderk en het meeste van forum is nu al aan het verwateren.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 21:51:21 #281
236264 crew  capricia
pi_185998901

[ Bericht 61% gewijzigd door capricia op 02-04-2019 21:59:14 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185999019
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Op basis waarvan trek je die conclusie? Tijd dat Baudet de massa immigratie omarmt dan of het klimaatakkoord ondersteunt. Dan zullen zijn kiezers en masse hetzelfde doen :')
Op basis dat ik nergens lees dat iemand die op FvD gestemd heeft verontwaardigd is dat hij nu ineens niet meer voor een Nexit is. Nexit is niet echt een marginaal standpunt lijkt me, sterker. Een Nexit zal het meeste impact op Nederland hebben van al FvD z'n standpunten, en dan "zomaar" tegen een Nexit stemmen is dan raar, heel raar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 april 2019 @ 22:16:05 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185999362
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:51 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat hij zichzelf nog serieus neemt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:19:36 #284
236264 crew  capricia
pi_185999429
Ik zie Wilders Baudet al uitmaken voor linkse eurofiel. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 april 2019 @ 22:20:52 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185999453
NH lijkt overigens ook wel een leuk verhaal te worden, gezien het FvD en VVD allebei niet snappen waar de conclusie vandaan komt :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185999458
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:57 schreef koemleit het volgende:

[..]

Op basis dat ik nergens lees dat iemand die op FvD gestemd heeft verontwaardigd is dat hij nu ineens niet meer voor een Nexit is.
Baudet is wel voor een Nexit, dat heb ik hem een paar dagen geleden nog horen zeggen. Blijkbaar is een deel van het bestuur en/of achterban daar niet voor en hebben ze het in de koelkast gezet en willen eerst een referendum.
pi_185999466
Ik heb iets gemist ??
Wie en wanneer heeft letterlijk gezegd dat hij of de FvD niet meer een uittreding uit de EU wil.
Linkje naar een citaat ?
  dinsdag 2 april 2019 @ 22:22:25 #288
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185999487
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:57 schreef koemleit het volgende:
Op basis dat ik nergens lees dat iemand die op FvD gestemd heeft verontwaardigd is dat hij nu ineens niet meer voor een Nexit is. Nexit is niet echt een marginaal standpunt lijkt me, sterker. Een Nexit zal het meeste impact op Nederland hebben van al FvD z'n standpunten, en dan "zomaar" tegen een Nexit stemmen is dan raar, heel raar.
FvD is niet een voorstander van Nexit, maar een voorstander van een bindend referendum over Nexit. Begrijpend lezen. :')
pi_185999520
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef borealist het volgende:

[..]

FvD is niet een voorstander van Nexit, maar een voorstander van een bindend referendum over Nexit. Begrijpend lezen. :')
nu wel ja, maar voor de verkiezingen was dit heel anders. (heb ik het over de tweede kamer verkiezingen of ze voor of na de provinciale staten verkiezingen gedraaid zijn weet ik niet)
pi_185999552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:21 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Baudet is wel voor een Nexit, dat heb ik hem een paar dagen geleden nog horen zeggen. Blijkbaar is een deel van het bestuur en/of achterban daar niet voor en hebben ze het in de koelkast gezet en willen eerst een referendum.
Als Baudet voor een Nexit is, waarom stemt hij dan niet met de motie Wilders mee? De achterban stemt toch op je omdat ze jouw ideeën goed vinden.
Of moet een partij maar doen wat de achterban wil? dat is toch de omgekeerde wereld? een achterban voegt zich bij een partij, niet andersom.

anders gesteld, als kiezer kijk je toch welke partij het beste bij je aansluit, als partij ga je toch geen standpunten bedenken die bij "de meeste" kiezers aansluiten.

Puur populisme dus.
pi_185999562
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:24 schreef koemleit het volgende:

[..]

nu wel ja, maar voor de verkiezingen was dit heel anders. (heb ik het over de tweede kamer verkiezingen of ze voor of na de provinciale staten verkiezingen gedraaid zijn weet ik niet)
Ze draaiden voor de provinciale staten verkiezingen al half.

En van hun eerste kamer fractievoorzitter is het nog steeds niet duidelijk of hij zelfs wel voor dat referendum is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_185999563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:21 schreef Bluesdude het volgende:
Ik heb iets gemist ??
Wie en wanneer heeft letterlijk gezegd dat hij of de FvD niet meer een uittreding uit de EU wil.
Linkje naar een citaat ?
Baudet heeft blijkbaar tegen een motie van de PVV VOOR een Nexit gestemd.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:26:34 #293
236264 crew  capricia
pi_185999566
Samenvattend: FvD stemt tegen uittreding uit een ‘cultuurmarxistisch project’ dat volgens Baudet ‘tot doel heeft de vernietiging vd Europese beschaving’:
thierrybaudet twitterde op zondag 20-08-2017 om 08:54:55 Omdat de Europese Unie een cultuurmarxistisch project is dat tot doel heeft de vernietiging van de Europese beschaving. https://t.co/EqLbrlbpoS reageer retweet
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:27:46 #294
236264 crew  capricia
pi_185999587
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:21 schreef Bluesdude het volgende:
Ik heb iets gemist ??
Linkje naar een citaat ?
Zie post 281.
FvD stemde tegen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185999589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze draaiden voor de provinciale staten verkiezingen al half.

En van hun eerste kamer fractievoorzitter is het nog steeds niet duidelijk of hij zelfs wel voor dat referendum is.
Ik vind dat je als partij eerst voor een Nexit bent, en nu ineens voor een referendum je moet uitleggen waarom dat is. Een Nexit is geen "120 of 130 op de snelweg" maar heeft wel wat meer impact.
pi_185999596
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:22 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik begrijp dat op de FvD-website staat dat het standpunt is : de EU verlaten.
quote:
Het is tijd om te stoppen met de muntunie en de open grenzen, en daarna de EU te verlaten

Dit is niet verwijderd en is het officieel ingetrokken als partijstandpunt ?
Wanneer dan ? En wat zegt/schrijft men letterlijk? Linkje svp
pi_185999606
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:26 schreef koemleit het volgende:

[..]

Als Baudet voor een Nexit is, waarom stemt hij dan niet met de motie Wilders mee? De achterban stemt toch op je omdat ze jouw ideeën goed vinden.
Of moet een partij maar doen wat de achterban wil? dat is toch de omgekeerde wereld? een achterban voegt zich bij een partij, niet andersom.

Nee, een partij voegt zich naar haar leden. Deed D66 ook bij het referendum. Er worden op partijcongressen vaker moties aangenomen die het bestuur ontraden heeft en toch gaat de fractie dan meestal overeenkomstig die aangenomen motie op het partijcongres stemmen. De leden hebben het voor het zeggen in een normale partij, niet de partijleider.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_185999615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, een partij voegt zich naar haar leden. Deed D66 ook bij het referendum. Er worden op partijcongressen vaker moties aangenomen die het bestuur ontraden heeft en toch gaat de fractie dan meestal overeenkomstig die aangenomen motie op het partijcongres stemmen. De leden hebben het voor het zeggen in een normale partij, niet de partijleider.
ben ik het mee eens.
pi_185999624
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik vind dat je als partij eerst voor een Nexit bent, en nu ineens voor een referendum je moet uitleggen waarom dat is. Een Nexit is geen "120 of 130 op de snelweg" maar heeft wel wat meer impact.
Draaikontgenot.

Ben benieuwd hoeveel partijpunten overboord vallen als de FvD groter wordt in de 2de kamer. Als de echte PVV 2.0 zijn, doen ze dit binnen een dag
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:30:07 #300
236264 crew  capricia
pi_185999628
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

Het zijn de kroonjuwelen van Forum.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')