SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf
Statement Tusk
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ze stemmen over (de helft van) de deal van May. Als dit wordt aangenomen, dan krijgen ze verlenging tot 22 mei en gaan ze er met de deal uit, inclusief backstop e.d.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat dan? Ik snap door die honderdduizend stemmingen niet meer wat er vandaag nou concreet kan gebeuren bij een meerderheid voor Ja of Nee, al een week of wat wordt elke stemming gepresenteerd als de belangrijkste van allemaal
Duidelijke uitlegquote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze stemmen over (de helft van) de deal van May. Als dit wordt aangenomen, dan krijgen ze verlenging tot 22 mei en gaan ze er met de deal uit, inclusief backstop e.d.
Wordt dit niet aangenomen, dan hebben ze nog tot 12 april om een ander plan te verzinnen. Daarbij zullen dan de voorbereidingen voor Europese Verkiezingen moeten worden gestart, als ze lang uitstel willen moeten ze namelijk 12 april de kieslijsten inleveren.
Wordt het vanmiddag nee en ze doen verder niets, dan klappen ze 12 april zonder deal uit de EU en is er dus een harde grens tussen het VK en de EU, ook tussen Ierland en Noord-Ierland, en kunnen ze alleen nog handelen met de vrij hoge WTO tarieven. Je kunt wel stellen dat dan de economie heel hard in gaat storten. Wat de potentiële gevolgen zijn in Noord-Ierland wil ik niet eens over nadenken.
Klopt. En de voortekenen voor vanmiddag zijn helaas niet gunstig.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Duidelijke uitleg
Dus de enige manier waarop er vanmiddag écht duidelijk zou kunnen zijn, is als men Ja stemt. Anders gaan we weer bakkeleien.
't is maar hoe je het bekijkt. Mijn popcorn leverancier vindt het vooruitzicht erg gunstigquote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. En de voortekenen voor vanmiddag zijn helaas niet gunstig.
Ja, maar we kunnen wel raden dat er geen meerderheid komt als de DUP en 20 hardliners tegen gaan stemmen. Waarom May dit toch ter stemming brengt maakt wel duidelijk dat ze desperaat is. Het moet bijna masochisme zijn, om dit voor een derde keer te zien worden verworpen. Er is geen plan B.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Duidelijke uitleg
Dus de enige manier waarop er vanmiddag écht duidelijk zou kunnen zijn, is als men Ja stemt. Anders gaan we weer bakkeleien.
twitter:StandUp4Brexit twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 08:18:03“This is a deal a nation signs only after having been defeated at war. This is not a deal that is fit for purpose for a sovereign country.“You are ceding control of whether you are going to get out of an international Treaty to a foreign power” @yanisvaroufakis #BBCQT https://t.co/SSoDoJ5JkL reageer retweet
Ach die mislukte vechtersbaas geeft ook wat te meldenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:05 schreef zoost het volgende:
twitter:StandUp4Brexit twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 08:18:03“This is a deal a nation signs only after having been defeated at war. This is not a deal that is fit for purpose for a sovereign country.“You are ceding control of whether you are going to get out of an international Treaty to a foreign power” @:yanisvaroufakis #BBCQT https://t.co/SSoDoJ5JkL reageer retweet
Het plan b is er wel, terug trekken, maar is politieke zelfmoord voor de conservatieven. Dit hele debacle en brexit is ook een conservatieve strijd onderling en een steeds ouder worden de meerderheid van de bevolking.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, maar we kunnen wel raden dat er geen meerderheid komt als de DUP en 20 hardliners tegen gaan stemmen. Waarom May dit toch ter stemming brengt maakt wel duidelijk dat ze desperaat is. Het moet bijna masochisme zijn, om dit voor een derde keer te zien worden verworpen. Er is geen plan B.
Ik ben het wel met hem eens dat geen enkel rationeel land dit zichzelf zou aandoen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach die mislukte vechtersbaas geeft ook wat te melden
Die rode lijnen waren niet van May, maar van het parlement, toch?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ben het wel met hem eens dat geen enkel rationeel land dit zichzelf zou aandoen.
Maar ze doen het echt zichzelf aan en May's rode lijnen en het GFA zorgen er eigenlijk voor dat er geen andere oplossing mogelijk is.
Nee, die waren echt van May (en het onderhandel team).quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:26 schreef Hanca het volgende:
Die rode lijnen waren niet van May, maar van het parlement, toch?
twitter:ladyhaja twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 07:20:29This is it. The definitive clip on Brexit and UK politics. https://t.co/CA2SD2huJG reageer retweet
Je verwacht het nietquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het parlement stond daar redelijk verdeeld in.
Wel de WA, niet de politieke verklaring.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:44 schreef FrituurVetPet het volgende:
Wat is de helft van de deal van May? En is het Europees parlement daar dan automatisch mee akkoord?
Ah ok, dus in principe geen probleem voor EU, maar wellicht wel voor MP's. Zie al een quote 'we gaan niet voor stemmen op een geblinddoekte deal'.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wel de WA, niet de politieke verklaring.
De WA, en ja daar is de EU mee akkoord. De WA is namelijk het resultaat vd onderhandelingen tussen de EU en het VK.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:44 schreef FrituurVetPet het volgende:
Wat is de helft van de deal van May? En is het Europees parlement daar dan automatisch mee akkoord?
Nee, ze stemmen om 15.30, Nederlandse tijd, als het goed is. Al weet ik niet waar ze nu dan nog 4 uur over gaan praten, de standpunten zijn toch wel uitgewisseld inmiddels.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:01 schreef greatgonzo het volgende:
wanneer wordt er gestemd? Overdag weer debat, vanavond 20.00 stemmen??
Dus.. als men vandaag instemt.. dan is het gewoon rond en hebben we een softe brexit. En hebben ze tot 22 mei om het praktisch uit te voeren. Of is dit nog weer eens soort verlenging, en kunnen ze weer tegen de praktische zaken stemmen, zodat een harde brexit nog steeds mogelijk is.quote:Als de Brexit-deal er vandaag door komt, krijgen de Britten uitstel tot 22 mei om alle wetgeving door te voeren. Lukt het niet, dan verschuift de deadline naar voren naar 12 april.
Nee, die verlenging tot 22 mei is de technische verlenging om alle noodzakelijke wetten door beide kamers te krijgen. Als ze nu voor stemmen, is het rond en komt er een brexit met deal (ik zou die niet per sé soft noemen, dat hangt van de vervolgdeal af).quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
ok.. maar dit snap ik niet helemaal:
[..]
Dus.. als men vandaag instemt.. dan is het gewoon rond en hebben we een softe brexit. En hebben ze tot 22 mei om het praktisch uit te voeren. Of is dit nog weer eens soort verlenging, en kunnen ze weer tegen de praktische zaken stemmen, zodat een harde brexit nog steeds mogelijk is.
Ik begrijp wel dat als ze tegen stemmen het hele riedeltje opnieuw begint, maar dan met deadline 12 april (en dus niet uitvoerbaar)
Het is wel uitvoerbaar als ze het ergens over eens kunnen worden en verkiezingen voor het EP willen gaan uitschrijven voor de tussenliggende periode, de eventuele "levensvatbare" voorstellen uit de indicatieve stemming zijn lichtere vormen van Brexit en daarbij is het uitschrijven van een verkiezing voor de EP nog wel te verkroppen. Voorwaarde is wel dat er een plan is en als dat er niet is houd het echt op 11 april op.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
ok.. maar dit snap ik niet helemaal:
[..]
Ik begrijp wel dat als ze tegen stemmen het hele riedeltje opnieuw begint, maar dan met deadline 12 april (en dus niet uitvoerbaar)
Daar zou ik mijn geld niet op zettenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
en als dat er niet is houd het echt op 11 april op.
Nee, hoor. Ook zonder plan kunnen ze wel uitstel krijgen. De Europese Commissie stelde al een uitstel tot eind dit jaar voor als meest wenselijke optie, May wilde daar alleen niet aan. Moeten ze wel verkiezingen houden, natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voorwaarde is wel dat er een plan is en als dat er niet is houd het echt op 11 april op.
Jawel, dit is de deal zonder de politieke agreement, dat deel gaan ze dan alsnog voor 12 april over stemmen. Ik neem trouwens aan dat ze dit gewoon hebben afgestemd met de EU.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:10 schreef TjjWester het volgende:
Begrijp ik nu goed dat ze de helft van de deal in stemming gaat brengen? Daar gaat brussel toch nooit mee akkoord??
Maar ze hebben er toch niks aan als ze voor de deal stemmen maar tegen de politieke agreement???quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, dit is de deal zonder de politieke agreement, dat deel gaan ze dan alsnog voor 12 april over stemmen. Ik neem trouwens aan dat ze dit gewoon hebben afgestemd met de EU.
Ik zet mijn geld op dat er niks afgestemd isquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, dit is de deal zonder de politieke agreement, dat deel gaan ze dan alsnog voor 12 april over stemmen. Ik neem trouwens aan dat ze dit gewoon hebben afgestemd met de EU.
Nee, dus als ze hier voor stemmen, zullen ze ook wel voor deel 2 stemmen. Ze moesten het uit elkaar halen van Bercow (ik vind het nog steeds absurd hoeveel macht een speaker heeft). Maar Labour gebruikt dit nu als argument om tegen te stemmen, dat is natuurlijk wel flauw.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Maar ze hebben er toch niks aan als ze voor de deal stemmen maar tegen de politieke agreement???
is ook niet nodig, want de aangescherpte politieke verklaring was op verzoek van het VKquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op dat er niks afgestemd is
Oh ja.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is ook niet nodig, want de aangescherpte politieke verklaring was op verzoek van het VK
ik moet het ook heel intensief volgen om alles mee te krijgenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja.![]()
Serieus, het kan zijn omdat ik oud wordt hè, maar ik kan het allemaal niet meer helemaal bijhouden
Ja ik had begrepen dat het een trucjes is om de regels te omzeilen maar stel toch mijn vragen hierbij,quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus als ze hier voor stemmen, zullen ze ook wel voor deel 2 stemmen. Ze moesten het uit elkaar halen van Bercow (ik vind het nog steeds absurd hoeveel macht een speaker heeft). Maar Labour gebruikt dit nu als argument om tegen te stemmen, dat is natuurlijk wel flauw.
vind het ook vreemd, het is tenslotte hetzelfde planquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja ik had begrepen dat het een trucjes is om de regels te omzeilen maar stel toch mijn vragen hierbij,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |