abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185923675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:18 schreef Ixnay het volgende:

Het doel van dit initiatief van FvD is alleen het in beeld brengen wat de omvang van het probleem is.
Niet als zo'n kliklijnmeldpunt geopend wordt door iemand die een kruistocht begonnen is tegen linkse indoctrinatie. Dat zou jou als voorvechter van de vrije meningsvorming toch ook niet goed moeten vinden.

quote:
Als ik te hard rijd word ik ook gefotografeerd en krijg ik zelfs een boete. Dat gebeurt hier niet eens.
Rare vergelijking. Gaan we uitspraken van leraren opnemen en turven hoeveel linkse en rechtse uitspraken ze doen? En dan een boete opleggen als het te links (of rechts) is?

quote:
Als je gewoon je werk goed doet als leraar en objectief blijft hoef je nergens voor te vrezen. Ik snap niet waarom goede objectieve docenten zich hier zo druk om maken.
Behalve dan dat hier sterk geïnsinueerd wordt dat het onderwijs als geheel links indoctrineert. Daarmee komt het aanzien van iedere leraar, ongeacht politieke kleur, in het geding. De objectiviteit van vrijwel iedere leraar wordt hier ter discussie gesteld, dus juist objectieve leraren moeten hiertegen in verweer komen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185923980
quote:
Docenten hebben vaak een sterke politieke richting. Dit is hun goed recht.
Echter is het in het belang van de democratie dat kinderen vrij hun mening kunnen vormen zodat ze in volwassenheid een stem kunnen uitbrengen op een partij zodat de uitslag representatief is voor de gehele bevolking.

Het doel van dit initiatief van FvD is alleen het in beeld brengen wat de omvang van het probleem is. Een enkele linkse uitspraak van 1 docent zal weinig verschil maken. Maar al die kleine incidenten samen zijn misschien wel meerdere zetels op het moment dat deze leerlingen volwassen zijn.

Als ik te hard rijd word ik ook gefotografeerd en krijg ik zelfs een boete. Dat gebeurt hier niet eens.

Als je gewoon je werk goed doet als leraar en objectief blijft hoef je nergens voor te vrezen. Ik snap niet waarom goede objectieve docenten zich hier zo druk om maken.
Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_185924080
quote:

Het doel van dit initiatief van FvD is alleen het in beeld brengen wat de omvang van het probleem is.
Nee... het doel is de oorlog tegen links, omdat die vijand is die deze cultuur wilt vernietigen/ondermijnen, aldus FvD-ideoloog Baudet
quote:
Objectiviteit bestaat niet. Docenten hebben altijd op een zeker moment dingen gezegd over moraal, politiek, maatschappelijk kwesties. Het is ook hun taak kinderen sociaal te vormen...
En dat kan niet zonder waarden en normen te overwegen en over te dragen aan de kinderen.
Natuurlijk... een docent die teveel een moraal dramt mag aangesproken worden daarop.
Maar dit is niet wat FvD beoogt. FvD wil een culturele zuivering van linksigheid, dan wel meer hun rechts geleuter in het onderwijs.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:42:54 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185924107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Niet als zo'n kliklijnmeldpunt geopend wordt door iemand die een kruistocht begonnen is tegen linkse indoctrinatie. Dat zou jou als voorvechter van de vrije meningsvorming toch ook niet goed moeten vinden.
Wat kan het kwaad? In het slechtste geval verandert er niks. In het beste geval krijgen we objectiever onderwijs.

Het lijkt wel alsof we dat niet willen, objectiever onderwijs. En alsof we willen dat die docenten lekker linkse dingen mogen propageren. Een docent is er om feiten en kennis over te dragen aan leerlingen en niet om een bepaald moraal aan te leren

quote:
Rare vergelijking. Gaan we uitspraken van leraren opnemen en turven hoeveel linkse en rechtse uitspraken ze doen? En dan een boete opleggen als het te links (of rechts) is?
Juist niet, dat zei ik toch?

quote:
Behalve dan dat hier sterk geïnsinueerd wordt dat het onderwijs als geheel links indoctrineert. Daarmee komt het aanzien van iedere leraar, ongeacht politieke kleur, in het geding. De objectiviteit van vrijwel iedere leraar wordt hier ter discussie gesteld, dus juist objectieve leraren moeten hiertegen in verweer komen.
Stel het is te rechts. Dan mag er net zo goed een klacht ingediend worden voor te rechts onderwijs. Ik denk namelijk dat dit al gebeurt.

En ik ben zelf altijd links geweest.

Je kunt iets op 2 manieren zeggen.

Variant 1:
Deze uitgeprocedeerde kinderen moeten nu terug naar hun geboorteland nu het er veilig is. Dit is vervelend voor ze omdat ze zich meer thuis voelen in Nederland. Zij hebben geen verblijfsvergunning. We kunnen niet alles toelaten, want anders komen straks alle kinderen uit de hele wereld hierheen. Dit kost de Nederlandse staat veel geld. Er zijn dan meer scholen en leraren nodig. Ook zijn er voorzieningen nodig. Verder is het algemeen bekend dat mensen met een immigratieachtergrond over het algemeen minder belasting betalen en meer belasting kosten

Variant 2:
Deze uitgeprocedeerde kinderen moeten nu terug naar hun geboorteland nu het er veilig is. Dit is erg zielig voor ze. Ze komen nu in een land dat ze niet kennen. Zullen daar moeite hebben omdat ze de taal niet spreken en moeilijker vriendjes maken. Verder is het nog steeds niet helemaal veilig daar.

Dit kunnen allebei feitelijke uitspraken zijn. Toch kunnen bepaalde argumenten, ook al zijn ze beide geheel feitelijk en juist een leerling een bepaalde politieke richting uitsturen. Vooral als je de ene variant wel vertelt en de andere variant niet.
pi_185924230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat kan het kwaad? In het slechtste geval verandert er niks. In het beste geval krijgen we objectiever onderwijs.
Dat is wel heel naïef. In het slechtste geval worden er nauwelijks meldingen gedaan, maar heeft FvD toch weer zijn twee seconden faam gehad en zijn de onderbuikgevoelens weer gevoed. Met zo'n meldpunt wordt gewoon een ongezond werkklimaat gecreëerd.

quote:
Het lijkt wel alsof we dat niet willen, objectiever onderwijs. En alsof we willen dat die docenten lekker linkse dingen mogen propageren. Een docent is er om feiten en kennis over te dragen aan leerlingen en niet om een bepaald moraal aan te leren
Ik ben geen aanhanger van het postmoderne gedachtegoed, maar als blijkbaar vrij voldongen feiten als klimaatproblematiek afgedaan worden als 'linkse indoctrinatie' wordt het lastig om nog vakken te doceren. Vakken als economie, maatschappijleer, geschiedenis en zelfs natuurkunde zijn niet zonder aannames.

quote:
Stel het is te rechts. Dan mag er net zo goed een klacht ingediend worden voor te rechts onderwijs. Ik denk namelijk dat dit al gebeurt.
Behalve dan dat dit geen onafhankelijk meldpunt is, maar vooropgezet om specifiek links gedachtegoed te weren. Eenieder die stelt dat dit een objectief meldpunt pretendeert te zijn heeft echt de berichtgeving niet goed gevolgd.

quote:
Je kunt iets op 2 manieren zeggen.
(...)
Dit kunnen allebei feitelijke uitspraken zijn. Toch kunnen bepaalde argumenten, ook al zijn ze beide geheel feitelijk en juist een leerling een bepaalde politieke richting uitsturen. Vooral als je de ene variant wel vertelt en de andere variant niet.
Daar ben ik het mee eens, maar indoctrinatie gaat echt een paar stappen verder dan wat je nu schetst. Ik ben het eens met een overrepresentatie van links gedachtegoed, maar heb het dan daar over en schets het onderwijs niet af als een soort GroenLinks-propagandamachine.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:49:16 #106
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185924238
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.
De vraag is altijd hoe onafhankelijk deze onafhankelijke onderzoeksbureaus zijn. Dat bureau dat onderzoek deed naar Trump en de Russen is ook onafhankelijk zeggen ze. Er is niks onafhankelijker dan camerabeelden die de waarheid laten zien.

Ik vraag me ook af hoe dat onderzoeksbureau dit wil onderzoeken. Ze moeten toch eerst echt erachter zien te worden wat er precies gezegd wordt in de klas. Het blijft gissen zonder daadwerkelijke camerabeelden of bijvoorbeeld interviews met leerlingen.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 21:57:48 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185924443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
Objectiviteit bestaat niet. Docenten hebben altijd op een zeker moment dingen gezegd over moraal, politiek, maatschappelijk kwesties. Het is ook hun taak kinderen sociaal te vormen...
En dat kan niet zonder waarden en normen te overwegen en over te dragen aan de kinderen.
Natuurlijk... een docent die teveel een moraal dramt mag aangesproken worden daarop.
Maar dit is niet wat FvD beoogt. FvD wil een culturele zuivering van linksigheid, dan wel meer hun rechts geleuter in het onderwijs.
Objectiviteit bestaat wel hoor. Een wiskundeleraar geeft objectief les, mits het een goede wiskundeleraar is.

Voorbeeld wiskundesom: De huidige milieumaatregelen van het Nederlandse kabinet zorgen voor 7 x 10-4 grade opwarming van de aarde. Hoeveel Nederlanden heb je nodig om in een eeuw de toename van de temperatuur op aarde een tiende graad te laten stijgen?

Hier zit niets politieks aan. Toch weet ik waarom wij deze som niet in de wiskundeles gaan terugzien.
pi_185924459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dat onderzoeksbureau dit wil onderzoeken. Ze moeten toch eerst echt erachter zien te worden wat er precies gezegd wordt in de klas. Het blijft gissen zonder daadwerkelijke camerabeelden of bijvoorbeeld interviews met leerlingen.
Het onderzoeksbureau zou kunnen starten met het lesmaterieel zelf. En dan voornamelijk van vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer.
pi_185924478
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dat onderzoeksbureau dit wil onderzoeken.
Dat is het werk van een onderzoeksbureau om daar een gedegen plan voor te schrijven. Ik verwacht dat er een betere opzet uit rolt dan 'we vragen kinderen om leraren te snitchen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:00:03 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185924491
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het onderzoeksbureau zou kunnen starten met het lesmaterieel zelf. En dan voornamelijk van vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer.
En stel dat het resultaat neutraal is. Wat hebben we bereikt dan met dat onderzoek?

We weten nog steeds niet hoe links de les is.
pi_185924516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:57 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Objectiviteit bestaat wel hoor. Een wiskundeleraar geeft objectief les, mits het een goede wiskundeleraar is.
Wiskunde, daarmee heb je ook gelijk het enige vak te pakken dat inherent feitelijk is, omdat het op axioma's gestoeld is.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:03:02 #112
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185924548
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is het werk van een onderzoeksbureau om daar een gedegen plan voor te schrijven. Ik verwacht dat er een betere opzet uit rolt dan 'we vragen kinderen om leraren te snitchen'.
Ik word ook gesnitcht door het CJIB als ik te hard rijd.
Terwijl ik een hele goede en veilige chauffeur ben, vind ikzelf.

Verder vind ik dat je op basis van alleen een snelheid mij niet mag bekeuren voordat er een goed onafhankelijk onderzoeksbureau is ingeschakeld.
pi_185924561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik word ook gesnitcht door het CJIB als ik te hard rijd.
Nope, die controleren je.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:23:36 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185924949
quote:
Voor iets wat niet objectief is vast te stellen, al helemaal niet door degenen die de meldingen moeten gaan maken, in veel gevallen niet achteraf is te verifiëren en door de makers van het meldpunt ook nog eens duidelijk in een bepaalde richting wordt gestuurd? Iedere leraar is in principe vogelvrij.

En dan nog, een objectieve docent bestaat niet. Want je gelooft het misschien niet, maar docenten zijn ook mensen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185925033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]

En stel dat het resultaat neutraal is. Wat hebben we bereikt dan met dat onderzoek?

We weten nog steeds niet hoe links de les is.
Je weet dan dat het niet aan het lesmateriaal ligt. Bij een onderzoek moet natuurlijk ook bepaalde zaken uitsluiten.
Vervolgens kun je bij willekeurige verschillende scholen vragen waar ze hun toetsvragen vandaan halen. En bij een vak als maatchappijlleer, wat zijn de antwoorden.
pi_185925042
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wiskunde, daarmee heb je ook gelijk het enige vak te pakken dat inherent feitelijk is,
En natuurkunde, scheikunde en biologie zijn dat bijvoorbeeld niet, want...?
pi_185925126
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En natuurkunde, scheikunde en biologie zijn dat bijvoorbeeld niet, want...?
Omdat deze vakken in essentie ook maar één aaneenschakeling van 'working theories' zijn.

Mijn punt is: waar leg je de grens?
pi_185925195
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat deze vakken in essentie ook maar één aaneenschakeling van 'working theories' zijn.

Mijn punt is: waar leg je de grens?
Ja, dat is in feite mijn vraag inderdaad.
pi_185925347
Wat dat betreft zou men er in het onderwijs goed aan doen om leerlingen kritisch op te leiden en te leren dat veel zaken die als feiten gepresenteerd worden, soms op zeer twijfelachtige aannames berusten.

Op zo'n manier is men ook veel beter in staat om goed onderzoek van slecht onderzoek te scheiden en sommige dingen niet af te doen als 'slechts een (linkse/rechtse) mening'.

Dat vind ik een veel interessante benadering dan de vraag hoe links docenten wel of niet zijn.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:56:24 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185925629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:

[..]
VVD en CDA zijn ontzettend links
Wat :D ?
Huilen dan.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 22:58:49 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185925678
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat dat betreft zou men er in het onderwijs goed aan doen om leerlingen kritisch op te leiden en te leren dat veel zaken die als feiten gepresenteerd worden, soms op zeer twijfelachtige aannames berusten.

Op zo'n manier is men ook veel beter in staat om goed onderzoek van slecht onderzoek te scheiden en sommige dingen niet af te doen als 'slechts een (linkse/rechtse) mening'.

Dat vind ik een veel interessante benadering dan de vraag hoe links docenten wel of niet zijn.
En dat is dan ook precies de praktijk op een (fatsoenlijke) academische opleiding.
Huilen dan.
pi_185925938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken. Ik heb mijn best gedaan. Zo heb ik tijdens de traningen diversiteitssensitief onderwijs die wij kregen geprobeerd om afwijkende politieke ideeën op de agenda te krijgen. Maar hé, die training draaide natuurlijk om één specifiek soort diversiteit.

Zie daar maar eens tegen te strijden met een klacht bij een docent, een leidinggevende, een decaan of de rector - ze behoren allemaal tot dezelfde intellectuele bende.
De basis is altijd: respect voor elkaar. In de les moet iedereen zich zo veel mogelijk veilig voelen. En dat betekent dat je niet altijd alles vrijuit maar kunt zeggen. Het zou wat zijn als ik het prima vond wanneer een leerling in mijn les 'ik wil minder Marokkanen' ging roepen, zoals Wilders deed in een Haags cafe, terwijl er ook Marokkaanse leerlingen bij zitten. Ik begrijp dat jij dat zorgelijk vindt, maar ik maak me dan vooral zorgen om die Marokkaanse leerlingen en hoe zij zich voelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185926105
Het heeft meer weg van een ordinaire witchhunt dan wat anders.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:23:39 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185926373
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:14 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Het heeft meer weg van een ordinaire witchhunt dan wat anders.
Verklaar je nader.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:25:04 #125
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185926410
Haha een docent mag niet "blanke ras" tussen aanhalingstekens zetten terwijl het FvD hun eigen woorden en wensen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185926448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.

Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.

Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.

Vandaar dat het niet zo hard gaat met onze technologische vooruitgang.
Je formuleert wat ongenuanceerd.

Overigens zijn er prima boeken geschreven over een achterliggend probleem wat jij volgens mij benoemt:

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185926467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Haha een docent mag niet "blanke ras" tussen aanhalingstekens zetten terwijl het FvD hun eigen woorden en wensen zijn.
Ze moeten 'boreaal' zeggen.
pi_185926532
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. FvD maakt er nu een politiek geladen en beladen onderwerp van, terwijl er best goede redenen zijn om de politieke voorkeur van het docentenkorps eens onder de loep te nemen. Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.

Een goed onderzoeksbureau zou het onderzoek goed hebben kunnen uitvoeren. Nu het van FvD is, met een meldpunt, worden de resultaten bij ontvangst direct in de prullenbak gegooid.
pi_185926643
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:30 schreef Oostwoud het volgende:
Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.
pi_185926695
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.
Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:37:41 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185926727
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit.
Nee niet 'vooruit'.

Het hele idee achter een publieke omroep komt voort uit de lessen van de jaren 20 en 30.

Dat betekent dus dat het niet gestuurd wordt door allemaal belangen en kongsis

Dus daarom is een onafhankelijke positie erg noodzakelijk, waar het trouwens nogal aan schort in Nederland. Zo links is de NPO niet eens.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185926885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.
Dat wordt al gedaan. Ik kan me bijvoorbeeld van NRC herinneren dat ze verweten wordt in het geval van Israël-Palestina te partijdig te zijn in het voordeel van Palestina. Uit analyse bleek dat het omgekeerde het geval was: het Israëlische perspectief kwam vaker positief naar voren dan het Palestijnse.

Maar goed, dat ter illustratie.

Mensen kunnen hun media zelf kiezen. Het aanbod is behoorlijk breed. Als mensen écht hulp nodig hebben om er achter te komen dat de Groene Amsterdammer en de Correspondent best progressief zijn, dan overwegen ze er sowieso al geen abonnement op. Als mensen niet weten dat NRC nogal graag economische analyses plaatst, of als ze niet begrijpen dat Trouw nogal een hang naar religie en milieu heeft: zelfde verhaal.

Wil je rechtse media? Die is er volop. De Telegraaf is nog altijd de grootste krant van Nederland. Niet sinds kort, maar al decennialang. Dan heb je nog het AD en online kun je terecht bij TPO, Jalta, DDS en voor het echt grove werk bij GeenStijl.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:45:50 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185926931
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185926956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee niet 'vooruit'.

Het hele idee achter een publieke omroep komt voort uit de lessen van de jaren 20 en 30.

Dat betekent dus dat het niet gestuurd wordt door allemaal belangen en kongsis

Dus daarom is een onafhankelijke positie erg noodzakelijk, waar het trouwens nogal aan schort in Nederland. Zo links is de NPO niet eens.
Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.
pi_185926963
quote:
Volledig gestoord die man. Ernstig dat zo'n figuur studenten mag vergiftigen met z'n ondoordachte idioterie.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:52:34 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185927104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.
De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.

En dan is er NTR met sensatietelevisie
https://lindaduits.nl/2012/09/nieuwsuur-als-sensatietelevisie/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185927148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.

En dan is er NTR met sensatietelevisie
https://lindaduits.nl/2012/09/nieuwsuur-als-sensatietelevisie/
Ja, dat is dan ook wel weer waar.

Maar goed, het wordt van belastinggeld betaald, dus als er het idee bestaat dat het allemaal te links is, dan moet dat maar eens onderzocht worden.

Mijn punt is dat de overheid zich niet te bemoeien heeft met onafhankelijke media.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 00:05:25 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185927374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat is dan ook wel weer waar.

Maar goed, het wordt van belastinggeld betaald, dus als er het idee bestaat dat het allemaal te links is, dan moet dat maar eens onderzocht worden.

Mijn punt is dat de overheid zich niet te bemoeien heeft met onafhankelijke media.
Er zitten nota bene drie Telegraaf omroepen in het bestel (WNL, Powned, Tros) dus het is gewoon gejank. De machtige NPO bazen zijn ook nog eens VVDers.

Het hele punt van de publieke omroep is nu net de onafhankelijkheid. Althans, dat is de bedoeling en is in Nederland relatief slecht geregeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185928127
'arme leerlingen'

De eindopmerking van Pleij (tegen Beertema) is in deze ENORM veelzeggend.

Check Jinek 29-03.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185928732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:26 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je formuleert wat ongenuanceerd.

Overigens zijn er prima boeken geschreven over een achterliggend probleem wat jij volgens mij benoemt:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geen enkele van die boeken zegt ook maar iets over de situatie op Nederlandse universiteiten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185929293
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat :D ?
Dit werkt alleen in real life. Hier kan je het gewoon teruglezen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185929519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 00:41 schreef Montagui het volgende:
'arme leerlingen'

De eindopmerking van Pleij (tegen Beertema) is in deze ENORM veelzeggend.

Check Jinek 29-03.
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.

Terecht, overigens.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 08:22:47 #143
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185929838
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.

Terecht, overigens.
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
pi_185930109
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
Ik begrijp uitstekend dat je je dat niet kunt voorstellen. Dat lijkt me zo ongeveer de essentie van het hele PVV-aanhangerschap.
pi_185930379
Beertema, was dat niet die onnozelaar die zichzelf compleet voor schut zette door, in een door hemzelf aangevraagd debat over leerlingen die meer respect zouden moeten hebben, elk Kamerlid dat het niet met hem eens was uit te schelden?
pi_185931353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Terecht, overigens.
Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige (en in zijn jonge jaren overtuigd communist) of die van een theoreticus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Montagui op 30-03-2019 10:48:49 ]
pi_185931403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige of die van een theoreticus.
Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.
pi_185931444
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.
Wat mij betreft viel hij door de mand, constant interrumperen, niet uit laten praten, meewarig kijken en weglachen. Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.
pi_185931520
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.
Zo kun je het ook zien ja.

Ik geef overigens al een jaar of twintig les, dus ik heb ook wel enig contact met de onderwijsrealiteit. Die absurde beschrijvingen van Beertema heb ik nog nooit ergens herkend.

Maar dat is het lastige van PVV-politici. Je weet nooit of ze bewust in karikaturen en hyperbolen praten.
pi_185931558
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Beertema is vooral ook de man die regelmatig nog glimmend in de kamer praat over de periode dat de kinderen er van langs kregen met een lineaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')