Is het demoniseren als er vergelijkbare standpunten op na worden gehouden als desbetreffende leiders/partijen? Of is het alleen demoniseren als je geen kritiek kan hebben en geen argumenten hebt om die kritiek te kunnen weerleggen?quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jajoh kom maar door.. Hitler vergelijkingen, het demoniseren is weer begonnen! Vorige keer eindigde dat ook in een moord, laten we kijken hoe snel we die nu op ons geweten kunnen krijgen! Ja toch?!
Wat is er te vergelijken qua standpunten met die van Hitler? Vaak genoeg zeggen dat het te vergelijken is met Hitler en mensen gaan het vanzelf denken, maar kom nou, er zijn geen argumenten voor.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Is het demoniseren als er vergelijkbare standpunten op na worden gehouden als desbetreffende leiders/partijen? Of is het alleen demoniseren als je geen kritiek kan hebben en geen argumenten hebt om die kritiek te kunnen weerleggen?
Snowflake.
Hebben ze geen last van, klimaatontkenners hè.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:25 schreef capricia het volgende:
Eerst moest die weerman ontslagen worden, toen die bewindslieden, en nu een meldpunt linkse docenten.
Wat een fijn klimaat levert dit op.
Hiermee zorg je er juist voor dat er helemaal niemand meer het in zijn of haar hoofd haalt om leraar te worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet zo heel veel rechtse docenten zijn. Maar goed, ik zei het net al: ook zij hebben hun voorkeuren voor zich te houden.
Punt is dat er voor bemoeienis van het FvD al het één en ander op het internet rond ging betreffende docenten die echt te ver gingen. En geef toe; er zijn echt gevallen waar dit het geval is voorbij gekomen. Het FvD constateerde dat en gebruikt hun middelen om dit in kaart te brengen.
Want?quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hiermee zorg je er juist voor dat er helemaal niemand meer het in zijn of haar hoofd haalt om leraar te worden.
Wat een leuk verhaaltje. Zo'n onderbuikstory doet het altijd goed bij de FvD/PVV-lovers.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:31 schreef SpecialK het volgende:
Even wat eerstehands materiaal
Ik was 15. Middelbare school. Voor maatschappijleer was de opdracht: doe een korte presentatie over op welke partij je zou stemmen en waarom.
Ik had SP gekozen. Kom uit een nogal links nest. En hoop kinderen uit de klas kozen pvda, d66 etc... je presenteerde, de leraar vroeg 1 of 2 korte vragen en toen de volgende.
1 jongen die presenteerde had de VVD gekozen. Aan het einde van de presentatie kreeg hij meteen een hele barrage aan sturende negatieve vragen van de leraar. Met aan het einde letterlijk een soort afzeik opmerking.
Weet niet met wat het was maar het verschil een de intensiteit was duidelijk anders.
Ik besefte mij toen niet hoe raar dat was. Voor mijn was het logisch. De VVD was ook een slechte partij dus logisch dat de leraar je dan afzeek want je gaf natuurlijk gewoon niet goed genoeg nagedacht over je keuze.
Heb verder nog veel meer van dit soort gedoe meegemaakt. Ik snap heel goed dat mensen overtuigd zijn dat er foute dingen gebeuren op school en dat er een naar autocratisch links sfeertje heerst.
Niet te controleren natuurlijk, maar wel mooi voor het meldpunt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Wat een leuk verhaaltje. Zo'n onderbuikstory doet het altijd goed bij de FvD/PVV-lovers.
En deze slik ik als room.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:31 schreef SpecialK het volgende:
Ik was 15. Middelbare school. Voor maatschappijleer was de opdracht: doe een korte presentatie over op welke partij je zou stemmen en waarom.
Ik had SP gekozen. Kom uit een nogal links nest. En hoop kinderen uit de klas kozen pvda, d66 etc... je presenteerde, de leraar vroeg 1 of 2 korte vragen en toen de volgende.
1 jongen die presenteerde had de VVD gekozen. Aan het einde van de presentatie kreeg hij meteen een hele barrage aan sturende negatieve vragen van de leraar. Met aan het einde letterlijk een soort afzeik opmerking.
Weet niet met wat het was maar het verschil een de intensiteit was duidelijk anders.
Ik besefte mij toen niet hoe raar dat was. Voor mijn was het logisch. De VVD was ook een slechte partij dus logisch dat de leraar je dan afzeek want je gaf natuurlijk gewoon niet goed genoeg nagedacht over je keuze. Achteraf gezien hilarisch want iedereen inclusief ikzelf aapte natuurlijk gewoon onze ouders na.
Heb verder nog veel meer van dit soort gedoe meegemaakt. Ik snap heel goed dat mensen overtuigd zijn dat er foute dingen gebeuren op school en dat er een naar autocratisch links sfeertje heerst.
Had je je toen maar wat meer op het onderwijs gefocust, dan zou je misschien hebben geleerd dat beseffen geen wederkerend werkwoord is.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:31 schreef SpecialK het volgende:
Ik besefte mij toen niet hoe raar dat was. Voor mijn was het logisch. De VVD was ook een slechte partij dus logisch dat de leraar je dan afzeek want je gaf natuurlijk gewoon niet goed genoeg nagedacht over je keuze.
Dit is een persoonlijke ervaring.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Wat een leuk verhaaltje. Zo'n onderbuikstory doet het altijd goed bij de FvD/PVV-lovers.
https://wnl.tv/2018/09/16(...)u-er-als-eerste-uit/quote:“Als u straks een grotere partij wordt moet u zich niet laten misleiden door dit soort argumenten, dan gaat het niet goed,” waarschuwt De Boer. “Als ik straks een grote partij wordt, dan bent u de eerste die eruit vliegt,” aldus Baudet.
Ja het is anekdotisch inderdaad.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En een meldpunt waar ontzettend veel misbruik van kan worden gemaakt is de oplossing? Juist ja.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja het is anekdotisch inderdaad.
Dus ik denk dat het gezond is als er wat meer werk werd gedaan om te achterhalen hoe groot dit probleem echt is.
Als het niks blijkt te zijn of het valt me dan soit.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er worden iedere week bijna een half miljoen lessen gegeven in het VO alleen. Bij welk aantal 'linkse indoctrinatielessen' is er sprake van een probleem?
ALLEMAAL!!!! LINKSCH GESPUISquote:Op woensdag 27 maart 2019 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Er staat nog een vraag open voor de voorvechters van dit prachtige instrument:
[..]
Van mij mogen ze. Ook dat is namelijk vrijheid van onderwijs.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Straks gaan ze het nog hebben over het oprichten van scholen voor alleen mensen met een rechts gedachtengoed.
Oh je denkt dat ik lieg? Wel fijn dat je iig onderkent dat dit dermate onacceptabel gedrag is dat je voor jezelf het weg moet stoppen als een leugen. Beter dan dat je zou denken dat het geen probleem zou zijn als het waar was.quote:
Aannames.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh je denkt dat ik lieg? Wel fijn dat je iig onderkent dat dit dermate onacceptabel gedrag is dat je voor jezelf het weg moet stoppen als een leugen. Beter dan dat je zou denken dat het geen probleem zou zijn als het waar was.
Westwoodblvd had dit al op pagina 1 gemeld:quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er te vergelijken qua standpunten met die van Hitler? Vaak genoeg zeggen dat het te vergelijken is met Hitler en mensen gaan het vanzelf denken, maar kom nou, er zijn geen argumenten voor.
Daarnaast past het in Baudets patroon van anti-intellectualismequote:Op woensdag 27 maart 2019 20:45 schreef westwoodblvd het volgende:
Any teacher considered disloyal was sacked. Many attended classes during school holidays in which the Nazi curriculum was spelled out and 97% of all teachers joined the Nazi Teachers’ Association. All teachers had to be careful about what they said as children were encouraged to inform the authorities if a teacher said something that did not fit in with the Nazi’s curriculum for schools.
Bron: C. N. Trueman, "Nazi Education"
Lees maar mijn eerste post in dit topic. Dat zijn de voorwaarden waaronder ik het acceptabel vind.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En een meldpunt waar ontzettend veel misbruik van kan worden gemaakt is de oplossing? Juist ja.
Het is ook onzin argument van die meneer.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
Die neiging van Baudet andersdenkenden weg te zuiveren zie je ook in deze film
op 2.55 minuten
[..]
https://wnl.tv/2018/09/16(...)u-er-als-eerste-uit/
Zelfs bij 1 melding zullen de FvDerts hier al uitzinnig van vreugde roepen dat het klopt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Er staat nog een vraag open voor de voorvechters van dit prachtige instrument:
[..]
En dan een balkje.quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs bij 1 melding zullen de FvDerts hier al uitzinnig van vreugde roepen dat het klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |