Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.
Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. pic.twitter.com/a9o7Wyyeyz
— Tommy Derksen (@tommy_derksen) 23 maart 2019
Het Renaissance Instituut. Cliteur is de baas daar, geloof ik.quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:51 schreef HPoi het volgende:
Eh, FvD is een wetenschappelijk bureau? Verder: Nazipraktijken.
Oh godquote:Op woensdag 27 maart 2019 19:50 schreef Sapstengel het volgende:
een docent
[...]
Blijkbaar is dat meldpunt hard nodig
Het onderwijs willen zuiveren.. het zijn vreemde tijden als je methoden van de culturele revolutie hier in wil zetten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:03 schreef Confetti het volgende:
Dit heeft niets met verklikken te maken, maar met constateren. De lerarenkliek moet nodig gezuiverd worden van het extreem-linkse gedachtegoed. Ze hebben veel teveel macht om volledig met rust gelaten te worden. Er moet meer controle en verantwoording komen.
Een hele goede reden om je kind van die school te halen, ongeacht tegen wie ze boe moeten roepen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een meldpunt voor dit soort indoctrinatie dus: NWS / Basisschooldocent leert kinderen boe te roepen als ze Baudet zien.
Maar dit moet je niet melden aan FvD, maar aan de schoolleiding en hooguit aan de inspectie. Ik zou het belachelijk vinden als basisschoolleerlingen wordt verteld welke politieke partij wel en niet goed is. Maar ik vind het nog belachelijker (en ook veel gevaarlijker) als een politieke partij zich met de inhoud van de lessen gaat bemoeien.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een meldpunt voor dit soort indoctrinatie dus: NWS / Basisschooldocent leert kinderen boe te roepen als ze Baudet zien.
Ja, het klinkt erg naar heropvoedingskampen, als je gaat 'zuiveren'.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het onderwijs willen zuiveren.. het zijn vreemde tijden als je methoden van de culturele revolutie hier in wil zetten.
Begonnen als 'Denktank' in welke mate ze daar opdrachten hebben gedaan, vraag ik me af.quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:51 schreef HPoi het volgende:
Eh, FvD is een wetenschappelijk bureau? Verder: Nazipraktijken.
Daar heb je een punt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dit moet je niet melden aan FvD, maar aan de schoolleiding en hooguit aan de inspectie. Ik zou het belachelijk vinden als basisschoolleerlingen wordt verteld welke politieke partij wel en niet goed is.
Dat is helemaal niet aan de orde.quote:Maar ik vind het nog belachelijker (en ook veel gevaarlijker) als een politieke partij zich met de inhoud van de lessen gaat bemoeien.
Same here. Nah, ik denk het eigenlijk ook wel. Toch?quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop maar dat dit één of andere vroege 1 april grap betreft
Zo is dat. Erdogan is het met ons eensquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:03 schreef Confetti het volgende:
Dit heeft niets met verklikken te maken, maar met constateren. De lerarenkliek moet nodig gezuiverd worden van het extreem-linkse gedachtegoed. Ze hebben veel teveel macht om volledig met rust gelaten te worden. Er moet meer controle en verantwoording komen.
Nou, dat doen ze dus indirect wel. Als je dreigt dat mensen worden gemeld bij bepaalde gedragingen, is de bedoeling dat het gedrag wordt aangepast. En dus in dit geval dat de lessen worden aangepast. En daarvan moet elke politieke partij ver blijven.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
[..]
Dat is helemaal niet aan de orde.
Kan je dit onderbouwen of is het puur duimzuigerij?quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:07 schreef Zalmslaatje het volgende:
Er zijn al 10tallen kliklijnen door linkse partijen ingesteld, de meeste nog dik gesubsidieerd ook.
En docenten hebben hun politieke voorkeur uit de les te houden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, dat doen ze dus indirect wel. Als je dreigt dat mensen worden gemeld bij bepaalde gedragingen, is de bedoeling dat het gedrag wordt aangepast. En dus in dit geval dat de lessen worden aangepast. En daarvan moet elke politieke partij ver blijven.
Hersenspoeling in de klas moeten we ook gewoon vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef westwoodblvd het volgende:
Vrijheid van meningsuiting maar dan niet als je in het onderwijs werkt. Dat is dan de Renaissance van Baudet.
Als het doel is om objectief les te gaan geven snap ik het nog enigzins. Maar op deze manier? Hm.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:27 schreef SpecialK het volgende:
Niet per se een slecht plan mits.
1. De focus vooral ligt op politiek beladen lesstof of a-wetenschappelijke lesstof gebracht als feit en wetenschap.
2. Docenten die hun meningen op bijzonder intimiderende wijze overbrengen of zware sociale druk gebruiken bij het uiten van hun meningen.
3. Er ook ruimte is voor datzelfde maar dan rechtse meningen.
4. Dit vooral bedoeld is als dossieropbouw om de scholen aan te sporen dit gedrag aan te pakken. Niet om individuele docenten aan de schandpaal te nagelen.
Als je als docent een beetje linksig bent en studenten vragen je mening en die geef je gewoon dan heb je wat mij betreft niks te zoeken in deze dossieropbouw. Zelfs niet als je een keertje buiten de les om wat verhitte discussies hebt met leerlingen die jou opzoeken. Maar ben je een stuk vreten die zijn positie van macht misbruikt om je leerlingen vooral niet kritisch te leren denken... en steeds maar blijft rammen op je rare politieke meningen... tsja dan heb ik niks goeds over je te zeggen.
Yup. Het bruine randje aan de FvD wordt een bruin uitroepteken.quote:
Er zijn conciërges op dezelfde manier uitgeschakeld door leerlingen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:30 schreef capricia het volgende:
Dus als ik een hekel aan een docent heb, zet ik hem op zo’n lijst. Wat er verder met die gegevens gebeurd is volstrekt onduidelijk.
De ontelbare discriminatie en racisme meldpunten in alle mogelijke smaken en variëteiten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je dit onderbouwen of is het puur duimzuigerij?
Niet helemaal. Als er een politiek debat is in het kader van maatschappijleer, mag een docent ook best zijn mening geven. Heb nog best wat debatten op het VWO gehad met een GL stemmende economieleraar. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat het een mening is, en aangepast zijn aan niveau (in groep 4 van de basisschool ga je geen politiek debat houden).quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En docenten hebben hun politieke voorkeur uit de les te houden.
"Hersenspoeling". Doe normaal man.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hersenspoeling in de klas moeten we ook gewoon vinden.
Niet als je links bent en in het onderwijs werkt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef westwoodblvd het volgende:
Vrijheid van meningsuiting maar dan niet als je in het onderwijs werkt. Dat is dan de Renaissance van Baudet.
Ik heb zelf wat ervaring met wat eigenlijk onacceptabel docentengedrag zou moeten zijn op mijn middelbare school mbt politiek. Is alweer 18 jaartjes terug maar ik zie wel waarom men hier mee aan komt zetten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Als het doel is om objectief les te gaan geven snap ik het nog enigzins. Maar op deze manier? Hm.
Jij wordt gehersenspoeld.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou gaat het in sommige gevallen nog een flinke stap verder, en daar is het meldpunt voor bedoeld. Ik snap heel die ophef echt niet. Weet je waarover ophef moet zijn? Enkele van de docenten in kwestie.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als er een politiek debat is in het kader van maatschappijleer, mag een docent ook best zijn mening geven. Heb nog best wat debatten op het VWO gehad met een GL stemmende economieleraar. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat het een mening is, en aangepast zijn aan niveau (in groep 4 van de basisschool ga je geen politiek debat houden).
Muh politics.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En docenten hebben hun politieke voorkeur uit de les te houden.
Dat was ook een tijd van heksenjachten en godsdienstoorlogen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:17 schreef capricia het volgende:
Ik stel me bij het woord “Renaissance Instituut” toch iets anders voor dan dit.
Ik had uitsluitend linkse docenten die het normaal vonden hun mening als feit te presenteren. Daar had ik toen al wel een broertje dood aan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb zelf wat ervaring met wat eigenlijk onacceptabel docentengedrag zou moeten zijn op mijn middelbare school mbt politiek. Is alweer 18 jaartjes terug maar ik zie wel waarom men hier mee aan komt zetten.
Als dit je doel is, roep je de minister op om te zorgen dat er meer controle hierop is door de inspectie. Kun je met een motie doen. Als je het heel belangrijk vindt, kun je zelfs kijken of het ergens in een wet kan worden gehangen en maak je een initiatiefwet. Maar je gaat nooit, ook echt nooit, als politieke partij zelf een meldpunt over leraren beginnen en beheren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:27 schreef SpecialK het volgende:
Niet per se een slecht plan mits.
1. De focus vooral ligt op politiek beladen lesstof of a-wetenschappelijke lesstof gebracht als feit en wetenschap.
2. Docenten die hun meningen op bijzonder intimiderende wijze overbrengen of zware sociale druk gebruiken bij het uiten van hun meningen.
3. Er ook ruimte is voor datzelfde maar dan rechtse meningen.
4. Dit vooral bedoeld is als dossieropbouw om de scholen aan te sporen dit gedrag aan te pakken. Niet om individuele docenten aan de schandpaal te nagelen.
Als je als docent een beetje linksig bent en studenten vragen je mening en die geef je gewoon dan heb je wat mij betreft niks te zoeken in deze dossieropbouw. Zelfs niet als je een keertje buiten de les om wat verhitte discussies hebt met leerlingen die jou opzoeken. Maar ben je een stuk vreten die zijn positie van macht misbruikt om je leerlingen vooral niet kritisch te leren denken... en steeds maar blijft rammen op je rare politieke meningen... tsja dan heb ik niks goeds over je te zeggen.
Als ik jouw postgedrag hier zie dan maak ik me meer zorgen over de kwaliteit van het onderwijs dan over de politieke signatuur ervan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou gaat het in sommige gevallen nog een flinke stap verder, en daar is het meldpunt voor bedoeld. Ik snap heel die ophef echt niet. Weet je waarover ophef moet zijn? Enkele van de docenten in kwestie.
Baudet beschreef dat klasje van Cliteur als een soort Gallisch dorpje dat dapper weerstand bood. Maar volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ik begrijp dus dat de universiteit van Leiden(met Paul Cliteuris) een links bolwerk is?
Beetje doorschemeren met ruimte voor andere meningen is ok. Glashard verkondigen dat FvD het pure kwaad is met een ietwat intimiderende toon kan niet.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Muh politics.
Beetje onmogelijke eis.
Er valt niks te onderzoeken want er is niks illegaals of onethisch aan onderwijzers die hun mening mogen uiten. We hebben in Nederland vrij onderwijs. Als je je kind naar een school wil sturen waar alleen de dwaze racistische theorieën van Baudet worden onderwezen moet je maar je eigen Napola beginnen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef capricia het volgende:
Als je dit wil onderzoeken, dan stel je daar een onafhankelijk onderzoek naar in. Niet dmv een kliklijn bij een politieke partij met een tegenovergestelde mening.
Dat instituut komt ook niet echt wetenschappelijk over. Er staat bijv ook niets over het verwerken van persoonsgegevens.
Dan laat je daar onafhankelijk onderzoek naar doen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou gaat het in sommige gevallen nog een flinke stap verder, en daar is het meldpunt voor bedoeld. Ik snap heel die ophef echt niet. Weet je waarover ophef moet zijn? Enkele van de docenten in kwestie.
Gewoon weer die ewige slachtofferrol waar populisten zo goed in zijn dus.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beetje doorschemeren met ruimte voor andere meningen is ok. Glashard verkondigen dat FvD het pure kwaad is met een ietwat intimiderende toon kan niet.
Toevallig dingen die al heel lang spelen. Weet niet wat het FvD ermee te maken heeft.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:35 schreef Hawk123 het volgende:
FvD is verantwoordelijk voor:
1) Het grote lerarentekort welke nu door dit soort aso praktijken alleen maar verder toeneemt
2) De dreigbrieven die windmolen ondernemers ontvangen waardoor ze stoppen met bouwen
Zo!
Jij keurt hersenspoeling dus goed. En dat noemt Baudet een nazi.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon weer die ewige slachtofferrol waar populisten zo goed in zijn dus.
Dat waren ze al bij oprichtingquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:02 schreef Hanca het volgende:
Dit zet FvD toch in dezelfde hoek als de PVV met hun Polenmeldpunt, ik had verwacht dat ze daar vandaan zouden willen blijven.
Ik hoor de laatste tijd steeds meer over massale linkse indoctrinatie en stemmingmakerij op scholen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een gekke reactie. Voel je je persoonlijk aangevallen door Nattekat dat je zo kinderachtig reageert? Bijzonder.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik jouw postgedrag hier zie dan maak ik me meer zorgen over de kwaliteit van het onderwijs dan over de politieke signatuur ervan.
Dat laatste is een fabeltje als je naar de verhoudingen van afgelopen verkiezingen kijkt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoor de laatste tijd steeds meer over massale linkse indoctrinatie en stemmingmakerij op scholen.
Schijnbaar is het schering en inslag en is het verschrikkelijk. De jeugd groeit op voor galg en rad.
Desondanks zijn jongeren tegenwoordig rechtser dan ooit (en degene die het hardste roepen over die vermeende indoctrinatie zijn ook altijd overtuigd rechts volk), dus met die indoctrinatie zal het allemaal wel meevallen.
Je hebt 2 uiterste wat steeds meer wordt uitvergrootquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik hoor de laatste tijd steeds meer over massale linkse indoctrinatie en stemmingmakerij op scholen.
Schijnbaar is het schering en inslag en is het verschrikkelijk. De jeugd groeit op voor galg en rad.
Desondanks zijn jongeren tegenwoordig rechtser dan ooit (en degene die het hardste roepen over die vermeende indoctrinatie zijn ook altijd overtuigd rechts volk), dus met die indoctrinatie zal het allemaal wel meevallen.
Dat de resultaten teleurstellend zijn wil niet zeggen dat er geen indoctrinatie kan plaatsvinden hequote:Op woensdag 27 maart 2019 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als dat hersenspoeling is, is dit gewelddadige intimidatie van het grondvest van de samenleving.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij keurt hersenspoeling dus goed. En dat noemt Baudet een nazi.
Vrije meningsuiting heeft hier vrij weinig mee te maken.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:28 schreef westwoodblvd het volgende:
Of het feit dat jongeren rechtser zijn dan ooit zorgt ervoor dat de kaart doorgestoken wordt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat de resultaten teleurstellend zijn wil niet zeggen dat er geen indoctrinatie kan plaatsvinden he
Lerarentekort, ja... maar zoals ik vermeld zal alleen maar toenemen. Thierry kan het gewoon niet verteren dat studenten GL de meest populaire partij vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toevallig dingen die al heel lang spelen. Weet niet wat het FvD ermee te maken heeft.
Zal wel gedaan zijn door bewoners.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:41 schreef Hawk123 het volgende:
[..]
Lerarentekort, ja... maar zoals ik vermeld zal alleen maar toenemen. Thierry kan het gewoon niet verteren dat studenten GL de meest populaire partij vinden.
Windmolen ondernemers, toch wel toevallig dat het vandaag in het RTL nieuws kwam.. toch! Zal ook alleen maar toenemen.
D66 is populairder om vage redenen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:41 schreef Hawk123 het volgende:
[..]
Lerarentekort, ja... maar zoals ik vermeld zal alleen maar toenemen. Thierry kan het gewoon niet verteren dat studenten GL de meest populaire partij vinden.
Windmolen ondernemers, toch wel toevallig dat het vandaag in het RTL nieuws kwam.. toch! Zal ook alleen maar toenemen.
Ik heb het niet zo op figuren die te dom zijn om zelfstandig te schijten maar wel met heel veel kabaal wat ongefundeerde beweringen blijven herhalen, net alsof ze daarmee waar zouden zijn. Indoctrinatie in 'het onderwijs', van welke signatuur dan ook, is een verzinsel. Dat betekent overigens niet dat iedere les neutraal is, maar dat kan ook niet. Het betekent zelfs niet dat er geen docenten zijn die soms te ver gaan, maar uiteindelijk is het gewoon heel erg veel selectieve verontwaardiging.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wat een gekke reactie. Voel je je persoonlijk aangevallen door Nattekat dat je zo kinderachtig reageert? Bijzonder.
Gefeliciteerd dit is echt de domste post van vandaag.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:41 schreef Hawk123 het volgende:
[..]
Een callcenter is iets anders dan een onderwijzer. Ik hoef je toch niet uit te leggen waarom het significant anders is om ambtenaren te muilkorven zodat ze alleen nog maar het gewenste rechtse geluid mogen laten horen?quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vrije meningsuiting heeft hier vrij weinig mee te maken.
Als jij voor een callcenter werkt dan mag een werkgever bepalen wat wel of niet acceptabele aanspreekvormen zijn richting zijn klanten door jou. Hou je je dat niet aam dan zijn er consequenties. Er zijn zat restricties mbt hoe docenten leerlingen behandelen en aanspreken. Niemand die dat ooit heeft aangemerkt als het ontnemen van iemands rechten.
Probleem is dat er op veel scholen een cultuurtje is ontstaan waarin men zich allerhande raar politiek beladen gedrag denkt te kunnen permitteren. Allemaal omdat het einddoel zogenaamd nobel is.
Er moet iets aan gebeuren. Denk niet dat dit lijstje een keerpunt wordt maar misschien verhoogt het wat besef een reflectie
Meldpunt hè, er zal vast nog wel het één en ander gefilterd worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:42 schreef capricia het volgende:
Pubers die gaan bepalen welke leraar op een lijstje moet..lijkt me een groot succes..![]()
Kan niet fout gaan.
Is er ooit wel eens onderzoek naar gedaan, dat indoctrinatie verhaal? Ben geen ingewijde namelijk.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op figuren die te dom zijn om zelfstandig te schijten maar wel met heel veel kabaal wat ongefundeerde beweringen blijven herhalen, net alsof ze daarmee waar zouden zijn. Indoctrinatie in 'het onderwijs', van welke signatuur dan ook, is een verzinsel. Dat betekent overigens niet dat iedere les neutraal is, maar dat kan ook niet. Het betekent zelfs niet dat er geen docenten zijn die soms te ver gaan, maar uiteindelijk is het gewoon heel erg veel selectieve verontwaardiging.
Aangezien degene die dit meldpunt opgezet heeft een duidelijk belang heeft bij een zo lang mogelijke lijst, namelijk ter bevestiging van zijn eigen stelling, zou ik daar maar niet op rekenen. Ik verwacht ook niet dat je als docent in beroep kan gaan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meldpunt hè, er zal vast nog wel het één en ander gefilterd worden.
Ik zou niet weten hoe dat moet.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Is er ooit wel eens onderzoek naar gedaan, dat indoctrinatie verhaal? Ben geen ingewijde namelijk.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 is populairder om vage redenen.
En drie keer raden waar dat meldpunt voor bedoeld is.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het betekent zelfs niet dat er geen docenten zijn die soms te ver gaan, maar uiteindelijk is het gewoon heel erg veel selectieve verontwaardiging.
quote:Any teacher considered disloyal was sacked. Many attended classes during school holidays in which the Nazi curriculum was spelled out and 97% of all teachers joined the Nazi Teachers’ Association. All teachers had to be careful about what they said as children were encouraged to inform the authorities if a teacher said something that did not fit in with the Nazi’s curriculum for schools.
Bron: C. N. Trueman, "Nazi Education"
Bok zelf op, flapdrol. En vraag je lesgeld terug.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En drie keer raden waar dat meldpunt voor bedoeld is.
En met dat gigantisch kinderachtige gezeik mag je opbokken.
Zeer wetenschappelijk onderbouwd.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Meldpunt hè, er zal vast nog wel het één en ander gefilterd worden.
Onzin, 30 jaar geleden had ik al leraren die de vvd nazi's vonden en dat ook zeer regelmatig meldden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo op figuren die te dom zijn om zelfstandig te schijten maar wel met heel veel kabaal wat ongefundeerde beweringen blijven herhalen, net alsof ze daarmee waar zouden zijn. Indoctrinatie in 'het onderwijs', van welke signatuur dan ook, is een verzinsel. Dat betekent overigens niet dat iedere les neutraal is, maar dat kan ook niet. Het betekent zelfs niet dat er geen docenten zijn die soms te ver gaan, maar uiteindelijk is het gewoon heel erg veel selectieve verontwaardiging.
Nu moet je de ANC en hem ook niet gaan verheerlijkenquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
De met de SGP flirtende Baudet vindt normaal gesproken vrijheid van onderwijs enorm belangrijk (plus de publieke bekostiging er van), behalve nu.
Typisch. Je mag wel gewoon met de Bijbel in de hand de Apartheid van de Afrikaners op een voetstuk zetten. Bah
Ome Erdo heeft ook goeie ideeën over wat je met docenten kan doen die niet het juiste geluid vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:45 schreef westwoodblvd het volgende:
Ter vergelijking waarom velen dit (terecht) fascistoïde noemen:
[..]
Tsja, ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat indoctrinatie een fabeltje is toch ? Ik verwacht ook niet dat het er is, noch dat een meldpunt een goed idee is, maar om met gestrekt been dan in te vliegen op iemand die het beweerde zonder onderbouwing vind ik dan wel bijzonderquote:
Kinderen een mening opdringen is fascistisch. Niet het kinderen behoeden van dat feit.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:45 schreef westwoodblvd het volgende:
Ter vergelijking waarom velen dit (terecht) fascistoïde noemen:
[..]
Zoals ik al zei ik hoop dat dit dossieropbouw is. Zo'n motie wat je net noemt is een perfect stukje "ja knikken vervolgens halfslachtig een paar controles doen, constateren dat je het probleem eigenlijk niet zo ziet en vervolgens dood laten bloeden".quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dit je doel is, roep je de minister op om te zorgen dat er meer controle hierop is door de inspectie. Kun je met een motie doen. Als je het heel belangrijk vindt, kun je zelfs kijken of het ergens in een wet kan worden gehangen en maak je een initiatiefwet. Maar je gaat nooit, ook echt nooit, als politieke partij zelf een meldpunt over leraren beginnen en beheren.
Meestal wordt er weinig losgelaten over een onderzoek als deze nog gaande is, dat is niet zo raar.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeer wetenschappelijk onderbouwd.
Er staat niet eens beschreven hoe ze de persoonsgegevens gaan verwerken.
Laat het gewoon onderzoeken door een onafhankelijk bureau. Niet dmv een kliklijn.
Wie eist, bewijst. Of ik een onderzoek kan produceren dat de stelling van Baudet, Nattekat en nog wat van die figuren ontkracht is niet zo relevant, Baudet mag zelf bewijzen dat er zoiets is als 'linkse indoctrinatie in het onderwijs'. Maar hij probeert dat te doen met exemplarisch bewijs, en dat is natuurlijk niet hoe het werkt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Tsja, ik ook niet. Maar dat wil niet zeggen dat indoctrinatie een fabeltje is toch ? Ik verwacht ook niet dat het er is, noch dat een meldpunt een goed idee is, maar om met gestrekt been dan in te vliegen op iemand die het beweerde zonder onderbouwing vind ik dan wel bijzonder
Het doel is het creëren van een generatie kinderen met loyaliteit aan het gedachtegoed van Baudet. Daarom ook het verlangen om kinderen te "behoeden" voor ieder ander geluid. Dat is de facto het opdringen van een mening.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kinderen een mening opdringen is fascistisch. Niet het kinderen behoeden van dat feit.
's lands belangrijkste intellectueel zou beter moeten weten inderdaad.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie eist, bewijst. Of ik een onderzoek kan produceren dat de stelling van Baudet, Nattekat en nog wat van die figuren ontkracht is niet zo relevant, Baudet mag zelf bewijzen dat er zoiets is als 'linkse indoctrinatie in het onderwijs'. Maar hij probeert dat te doen met exemplarisch bewijs, en dat is natuurlijk niet hoe het werkt.
Baudet verkondigt geen meningen, slechts feiten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:49 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het doel is het creëren van een generatie kinderen met loyaliteit aan het gedachtegoed van Baudet. Daarom ook het verlangen om kinderen te "behoeden" voor ieder ander geluid. Dat is de facto het opdringen van een mening.
Ik heb ergens al gelezen dat het idd voor dossieropbouw is. Nog voordat dit in het nieuws kwam.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ik hoop dat dit dossieropbouw is. Zo'n motie wat je net noemt is een perfect stukje "ja knikken vervolgens halfslachtig een paar controles doen, constateren dat je het probleem eigenlijk niet zo ziet en vervolgens dood laten bloeden".
Stap 1 is denk ik vooral onomstotelijk vaststellen dat dit een dingetje is. En een verzameling rapportages en overleveringen doet dan meer.
Wutquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:49 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het doel is het creëren van een generatie kinderen met loyaliteit aan het gedachtegoed van Baudet. Daarom ook het verlangen om kinderen te "behoeden" voor ieder ander geluid. Dat is de facto het opdringen van een mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |