Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.
Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. pic.twitter.com/a9o7Wyyeyz
— Tommy Derksen (@tommy_derksen) 23 maart 2019
Het Renaissance Instituut. Cliteur is de baas daar, geloof ik.quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:51 schreef HPoi het volgende:
Eh, FvD is een wetenschappelijk bureau? Verder: Nazipraktijken.
Oh godquote:Op woensdag 27 maart 2019 19:50 schreef Sapstengel het volgende:
een docent
[...]
Blijkbaar is dat meldpunt hard nodig
Het onderwijs willen zuiveren.. het zijn vreemde tijden als je methoden van de culturele revolutie hier in wil zetten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:03 schreef Confetti het volgende:
Dit heeft niets met verklikken te maken, maar met constateren. De lerarenkliek moet nodig gezuiverd worden van het extreem-linkse gedachtegoed. Ze hebben veel teveel macht om volledig met rust gelaten te worden. Er moet meer controle en verantwoording komen.
Een hele goede reden om je kind van die school te halen, ongeacht tegen wie ze boe moeten roepen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een meldpunt voor dit soort indoctrinatie dus: NWS / Basisschooldocent leert kinderen boe te roepen als ze Baudet zien.
Maar dit moet je niet melden aan FvD, maar aan de schoolleiding en hooguit aan de inspectie. Ik zou het belachelijk vinden als basisschoolleerlingen wordt verteld welke politieke partij wel en niet goed is. Maar ik vind het nog belachelijker (en ook veel gevaarlijker) als een politieke partij zich met de inhoud van de lessen gaat bemoeien.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een meldpunt voor dit soort indoctrinatie dus: NWS / Basisschooldocent leert kinderen boe te roepen als ze Baudet zien.
Ja, het klinkt erg naar heropvoedingskampen, als je gaat 'zuiveren'.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het onderwijs willen zuiveren.. het zijn vreemde tijden als je methoden van de culturele revolutie hier in wil zetten.
Begonnen als 'Denktank' in welke mate ze daar opdrachten hebben gedaan, vraag ik me af.quote:Op woensdag 27 maart 2019 19:51 schreef HPoi het volgende:
Eh, FvD is een wetenschappelijk bureau? Verder: Nazipraktijken.
Daar heb je een punt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dit moet je niet melden aan FvD, maar aan de schoolleiding en hooguit aan de inspectie. Ik zou het belachelijk vinden als basisschoolleerlingen wordt verteld welke politieke partij wel en niet goed is.
Dat is helemaal niet aan de orde.quote:Maar ik vind het nog belachelijker (en ook veel gevaarlijker) als een politieke partij zich met de inhoud van de lessen gaat bemoeien.
Same here. Nah, ik denk het eigenlijk ook wel. Toch?quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik hoop maar dat dit één of andere vroege 1 april grap betreft
Zo is dat. Erdogan is het met ons eensquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:03 schreef Confetti het volgende:
Dit heeft niets met verklikken te maken, maar met constateren. De lerarenkliek moet nodig gezuiverd worden van het extreem-linkse gedachtegoed. Ze hebben veel teveel macht om volledig met rust gelaten te worden. Er moet meer controle en verantwoording komen.
Nou, dat doen ze dus indirect wel. Als je dreigt dat mensen worden gemeld bij bepaalde gedragingen, is de bedoeling dat het gedrag wordt aangepast. En dus in dit geval dat de lessen worden aangepast. En daarvan moet elke politieke partij ver blijven.quote:Op woensdag 27 maart 2019 20:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
[..]
Dat is helemaal niet aan de orde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |