abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186056484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:28 schreef Gieliovd het volgende:
Beter alles eraf het is helemaal verzand zo te zien. Dan blijf je dweilen met de kraan open.
Daarna een nieuwe laag erop? Of zo laten?
Verzand? Hoe komt dat?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_186056548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:30 schreef Miniem het volgende:

[..]

Daarna een nieuwe laag erop? Of zo laten?
Verzand? Hoe komt dat?
optrekkend vocht/zout ophoping.. trillingen.. ouderdom..

kan van alles zijn. ik gok op vocht, gezien de rest van de muur.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 21:34:03 #128
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186056583
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:23 schreef Miniem het volgende:

[..]

Paar cm. 2 ofzo.
Heel die laag brokkelt af, je ziet de bakstenen al.
Of kan ik beter alles eraf beitelen?
Ben bang dat je daar niks moois meer van kan maken; behalve alles er af en nieuws opzetten.
pi_186056706
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:33 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

optrekkend vocht/zout ophoping.. trillingen.. ouderdom..

kan van alles zijn. ik gok op vocht, gezien de rest van de muur.
Vocht ja :Y
Ik wil het overigens gaan isoleren en OSB plaat er tegen aan zetten.
Zou ik die laag dan af kunnen bikken en rechtstreeks verticale latten tegen de bakstenen muur zetten? Dan kan ik er gewoon glaswol oid tussen plaatsen en daar OSB overheen.
pi_186056733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

Vocht ja :Y
Ik wil het overigens gaan isoleren en OSB plaat er tegen aan zetten.
Zou ik die laag dan af kunnen bikken en rechtstreeks verticale latten tegen de bakstenen muur zetten? Dan kan ik er gewoon glaswol oid tussen plaatsen en daar OSB overheen.
Zou kunnen.. Maar je moet iets aan vochtwering (er tussen) gaan doen. Anders gaat je OSB lekker opzwellen als een uitgeknepen steenpuist.. Daarbij moet de boel wel ventileren als je niks aan t vocht in de muur doet.

Schimmel enzo is niet fijn. Ik had optrekkend vocht dat tegen een vochtdichte ondervloer condenseerde waardoor OSB onderplaten onder een oude parket vloer (onder de ondervloer voor 't laminaat) ging zwellen/rotten/schimmelen.

Das niet best voor de gezondheid :7
pi_186056800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:39 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zou kunnen.. Maar je moet iets als vochtwering gaan doen. Anders gaat je OSB lekker opzwellen als een uitgeknepen steenpuist..
Dat is een moeilijke...
Het is een enkelsteensmuur. Vocht komt nu van het dak en de grond denk ik.
Dakpannen moet ik nakijken want daar lekt er wat. En optrekkend vocht wss.
Wat kun je daar aan doen?
pi_186056836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:41 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat is een moeilijke...
Het is een enkelsteensmuur. Vocht komt nu van het dak en de grond denk ik.
Dakpannen moet ik nakijken want daar lekt er wat. En optrekkend vocht wss.
Wat kun je daar aan doen?
Injecteren.. binnenkant vd muur eventueel impregneren zodat het vocht alleen naar buiten kan..?
Nieuw trasraam aan brengen (serieuze klus hoor..)..

Ik heb mijn binnenmuren zelf geïnjecteerd. Volgens mij wel foto's van in mijn topic. Ws in totaal 180 euro kwijt voor die reut. Al zou ik 't tegenwoordig wel anders aanbrengen dan hoe ik 't nu gedaan heb.
pi_186056949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Injecteren.. binnenkant vd muur eventueel impregneren zodat het vocht alleen naar buiten kan..?

Ik heb mijn binnenmuren zelf geïnjecteerd. Volgens mij wel foto's van in mijn topic. Ws in totaal 180 euro kwijt voor die reut. Al zou ik 't tegenwoordig wel anders aanbrengen dan hoe ik 't nu gedaan heb.
Hmm ja, het is een simpel oud schuurtje waar de vorige bewoners niks aan gedaan/ onderhouden hebben. Weet ff niet wat slim is om te doen.
Wil het gewoon netjes hebben zodat ik er spullen in kan zetten zonder dat alles onder de zooi ligt van het afbrokkelen, maar vocht schimmel is ook niet echt fijn.
Ik ga ff je topic checken.
pi_186058174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dus een boorhamer met 30mm boor nodig. Klopboor lukt denk ik niet?
Op welke hoogte moeten de gaten ongeveer? En hoe diep? Er stond min 8 maar, het is maar enkelsteens...
pi_186058212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:34 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dus een boorhamer met 30mm boor nodig. Klopboor lukt denk ik niet?
Op welke hoogte moeten de gaten ongeveer? En hoe diep? Er stond min 8 maar, het is maar enkelsteens...
Muurdikte -8 cm.. zo heb ik 't begrepen.. Ik heb m'n GBH 28 misbruikt ervoor.. Die had er aardig moeite mee. En gaten die zitten op 't maaiveld. bij mij vallen ze weg onder 't stucwerk en de plinten van m'n vloer.

Al zou ik tegenwoordig kleinere gaten boren en een injectiepomp huren. En de reut er onder druk in pompen tot verzadiging. Heb alleen in NL nog geen enkel adres gevonden die zulke pompen verhuurt. In België ondertussen wel een paar (maar goed, ik woon op de grens dusja :7)

Ben er intussen wel achter dat de vochtproblemen bij mij zijn ontstaan doordat vorige eigenaren de tuin hebben opgehoogd en daarbij de ventilatieroosters van de ruimte onder de balkenvloer dicht was gesmeerd met stabilisé.
pi_186058323
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Muurdikte -8 cm.. zo heb ik 't begrepen.. Ik heb m'n GBH 28 misbruikt ervoor.. Die had er aardig moeite mee. En gaten die zitten op 't maaiveld. bij mij vallen ze weg onder 't stucwerk en de plinten van m'n vloer.

Al zou ik tegenwoordig kleinere gaten boren en een injectiepomp huren. En de reut er onder druk in pompen tot verzadiging. Heb alleen in NL nog geen enkel adres gevonden die zulke pompen verhuurt. In België ondertussen wel een paar (maar goed, ik woon op de grens dusja :7)

Ben er intussen wel achter dat de vochtproblemen bij mij zijn ontstaan doordat vorige eigenaren de tuin hebben opgehoogd en daarbij de ventilatieroosters van de ruimte onder de balkenvloer dicht was gesmeerd met stabilisé.
Thnx voor de info iig :) ff bekijken wat ik ga doen.
pi_186058384
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Thnx voor de info iig :) ff bekijken wat ik ga doen.
^O^ succes
pi_186064215
Ik moet straks 34 gipsplaten naar zolder naar tillen en daar voor 2 maanden opslaan. Kan ik ze zonder probleem op een schone droge zandcement vloer leggen of moet er iets tussen?
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:44:17 #139
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_186064329
Dat zou geen probleem op moeten leveren.
pi_186082119
Zijn er eigenlijk overgangen van 15mm koper naar alupex die je in de muur kan wegwerken?

M'n ouders gaan de badkamer renoveren, maar er is eigenlijk geen andere mogelijkheid om het netjes weg te werken dan in de muur (dan wel vloer) in te smeren. Ik weet dat een koppeling met snijring niet in de muur gesmeerd mag worden..
  zondag 7 april 2019 @ 14:46:07 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186082891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:35 schreef Wooldoor het volgende:
Ik moet straks 34 gipsplaten naar zolder naar tillen en daar voor 2 maanden opslaan. Kan ik ze zonder probleem op een schone droge zandcement vloer leggen of moet er iets tussen?
Platleggen zou ik er een aantal latjes onder leggen. Rechtop kan het nog een beetje ventileren als je er wat ruimte tussen laat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 april 2019 @ 14:49:45 #142
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_186082955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 10:35 schreef Wooldoor het volgende:
Ik zou ze zo neerleggen. Op een pallet ligt er ook niets tussen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_186082970
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:49 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik zou ze zo neerleggen. Op een pallet ligt er ook niets tussen.
Maar ligt het wel op een pallet :7
  zondag 7 april 2019 @ 14:52:32 #144
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_186083006
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:50 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn er eigenlijk overgangen van 15mm koper naar alupex die je in de muur kan wegwerken?

M'n ouders gaan de badkamer renoveren, maar er is eigenlijk geen andere mogelijkheid om het netjes weg te werken dan in de muur (dan wel vloer) in te smeren. Ik weet dat een koppeling met snijring niet in de muur gesmeerd mag worden..
Dan zoek je dus een pers-pers overgang.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_186083022
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:52 schreef lipje het volgende:

[..]

Dan zoek je dus een pers-pers overgang.
Hm er bestaan pers overgangen die op koper buis gaan? Weer wat geleerd.

(had ik dat maar eerder geweten trouwens :') )

edit: toko waar ik al mn spullen haal heeft het gewoon onderaan de pagina staan... _O- godver als ik dat eerder had geweten haha.

[ Bericht 7% gewijzigd door FranticDJ op 07-04-2019 16:30:07 ]
  zondag 7 april 2019 @ 16:29:24 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186084648
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:50 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Maar ligt het wel op een pallet :7
Psies, het gaat niet over het op elkáár liggen, het gaat erom dat de onderste geen optrekkend vocht uit de vloer opneemt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186084737
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 14:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hm er bestaan pers overgangen die op koper buis gaan? Weer wat geleerd.

(had ik dat maar eerder geweten trouwens :') )

edit: toko waar ik al mn spullen haal heeft het gewoon onderaan de pagina staan... _O- godver als ik dat eerder had geweten haha.
Viegapress bestond eerder dan de slangen denk ik zelfs
pi_186084752
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:33 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Viegapress bestond eerder dan de slangen denk ik zelfs
Mogelijk :7

doe dit dan ook niet voor de kost :+

Achja, goed dat ik 't nu weet iig _O-
pi_186086752
Moet bij een inloopdouche (met zo'n drain goot) de vloer van de douche nog gecoat worden ofzo, om te voorkomen dat het water in heel de vloer van je badkamer trekt? Vloer komt sowieso op afschot naar de drain.

Zo ja, wat voor meuk gebruik je daarvoor?
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 17:54:01 #150
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186086783
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2019 16:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Psies, het gaat niet over het op elkáár liggen, het gaat erom dat de onderste geen optrekkend vocht uit de vloer opneemt.
Daarom zou ik er wel een latje onderleggen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')