abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2019 @ 23:22:39 #101
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_186022191
verwarmingselementen en verwarmingsbuizen verven blijft wel een dingetje zelfs met radiator lak van de gamma blijft het bladeren, wie heeft de gouden tip?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_186032459
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2019 23:22 schreef cherrycoke het volgende:
verwarmingselementen en verwarmingsbuizen verven blijft wel een dingetje zelfs met radiator lak van de gamma blijft het bladeren, wie heeft de gouden tip?
Als je voldoende schuurt en goed ontvet zou het geen probleem moeten zijn.
Anders mss. een hittebestendige Hammerite proberen.
pi_186034274
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 21:04 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een schuur die zwart is geverfd/gebeitst. Wss gebeitst aangezien ik geen grondverf zie zitten.

Dit moet weer gedaan worden want hij zit slecht in de lak.
Alleen zijn het van die planken die een kromming hebben, dus ik weet niet of dit wel met een schuurmachine lukt? En met de hand is een pokke karwei aangezien de schuur een wat grotere afmeting heeft dan een standaard huurgarage.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?
En zou je de schuur verven of beitsen?
Ff foto’s erbij.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_186035209
Het is gelukt (zie hieronder). Meteen nog een vraag: onze binnenschilder heeft de rand tussen muur en plafond gekit en daar zitten allemaal barsten in. Hoe zou dat kunnen komen en hoe voorkom ik dat hetzelfde gebeurt als ik opnieuw kit?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_186035492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:21 schreef Claudia_x het volgende:
Het is gelukt (zie hieronder). Meteen nog een vraag: onze binnenschilder heeft de rand tussen muur en plafond gekit en daar zitten allemaal barsten in. Hoe zou dat kunnen komen en hoe voorkom ik dat hetzelfde gebeurt als ik opnieuw kit?

[ afbeelding ]
Kit was nog niet volledig uitgehard alvorens te schilderen..
pi_186035702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Kit was nog niet volledig uitgehard alvorens te schilderen..
-O-

En nu weghalen en opnieuw kitten? Is er een handige manier om het weg te halen? Ik meen er wel eens gereedschap voor te hebben gezien.
pi_186035850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

-O-

En nu weghalen en opnieuw kitten? Is er een handige manier om het weg te halen? Ik meen er wel eens gereedschap voor te hebben gezien.
Uitsnijden en opnieuw kitten.. Bison kitlepeltje heeft ook een kant ervoor geloof ik.
pi_186035993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:47 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Uitsnijden en opnieuw kitten.. Bison kitlepeltje heeft ook een kant ervoor geloof ik.
Of gewoon even overheen kitten. Waarschijnlijk is er iets te dun gekit. Was bij ons ook. Door het werken gingen het hier en daar een beetje scheuren. Wij hebben het opgelost door er overheen te kitten en weer te verven. Nu is het al weer tijdje prima.

Die lampjes van Ikea zijn idd onhandig. Wij hadden precies het zelfde probleem, ook na de stucadoor. Toen maar nieuwe lampen gekocht die over de inbouwboos passen. Beetje suf van de Ikea dat wel!
pi_186037943
Die zwarte schuur: planken zijn geschoteld, vrij normaal voor brede planken, zeker buiten. Die blijven zelden plat. Ik zou de losse stukken er af krabben. Schoonmaken. Dan lekker schuren, maar niet alles weghalen, weer goed schoonmaken en er met een vergelijkbare beits overheen gaan.
pi_186038188
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:12 schreef seekelot het volgende:
Die zwarte schuur: planken zijn geschoteld, vrij normaal voor brede planken, zeker buiten. Die blijven zelden plat. Ik zou de losse stukken er af krabben. Schoonmaken. Dan lekker schuren, maar niet alles weghalen, weer goed schoonmaken en er met een vergelijkbare beits overheen gaan.
Hoe schuren? Met een schuurmachine is denk ik lastig aangezien die planken krom zijn. Met de hand is nogal wat werk...
pi_186043857
Met het handje. Alleen een beetje opschuren. Maar ik ben erg van handwerk, heb bijster weinig verstand van machines. Probeer het anders even met de machine die je hebt.
pi_186048854
Ik weet niks van klussen, dus vergeef me als ik domme vragen stel.

Ik ben bezig muren voor te bereiden om te sauzen. Ze zijn gestuukt en dat is over het algemeen goed gebeurd, maar hier en daar zitten er slechtere delen in. Ik wil graag superstrakke muren als basis voor het sauzen (ik ga rollen). Nu heb ik schuurgaas gekocht en dat werkt super. Maar met welk spul en welk gereedschap kan ik de slechte delen het beste opvullen? Moet ik dan denken aan Roodband in combinatie met een spackmes? Of kan ik mezelf de moeite besparen omdat de verf de oneffenheden (op de wat grotere butsen na) opvult?
pi_186049056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niks van klussen, dus vergeef me als ik domme vragen stel.

Ik ben bezig muren voor te bereiden om te sauzen. Ze zijn gestuukt en dat is over het algemeen goed gebeurd, maar hier en daar zitten er slechtere delen in. Ik wil graag superstrakke muren als basis voor het sauzen (ik ga rollen). Nu heb ik schuurgaas gekocht en dat werkt super. Maar met welk spul en welk gereedschap kan ik de slechte delen het beste opvullen? Moet ik dan denken aan Roodband in combinatie met een spackmes? Of kan ik mezelf de moeite besparen omdat de verf de oneffenheden (op de wat grotere butsen na) opvult?
Ligt beetje aan de mate van 'slechte delen' (met name diepte)

Fix & Finish.

Of nog beter: finish pasta :) (dan wel gyproc stuc pasta, die vind ik eigenlijk nog fijner verwerken dan de knauf finish pasta)
pi_186049092
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:06 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ligt beetje aan de mate van 'slechte delen' (met name diepte)

Fix & Finish.

Of nog beter: finish pasta :) (dan wel gyproc stuc pasta, die vind ik eigenlijk nog fijner verwerken dan de knauf finish pasta)
De diepte is echt heel minimaal en het gaat ook maar om een beperkt aantal delen, bijvoorbeeld stukken aan de onderkant van een muur.

Gyproc vulpasta ziet er goed uit. Scheelt me ook weer mengen (waar ik een hekel aan heb). Het is wel aan de prijs.
pi_186049109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De diepte is echt heel minimaal en het gaat ook maar om een beperkt aantal delen, bijvoorbeeld stukken aan de onderkant van een muur.

Gyproc vulpasta ziet er goed uit. Scheelt me ook weer mengen (waar ik een hekel aan heb). Het is wel aan de prijs.
https://www.gamma.nl/assortiment/gyproc-stuc-pasta-5-kg/p/B538749 deze heb ik gebruikt voor hetzelfde doel.. mengen blijft ook kut om exact de juiste verhoudingen te krijgen dan wel de klonten eruit te krijgen.
pi_186049135
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:10 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

https://www.gamma.nl/assortiment/gyproc-stuc-pasta-5-kg/p/B538749 deze heb ik gebruikt voor hetzelfde doel.. mengen blijft ook kut om exact de juiste verhoudingen te krijgen dan wel de klonten eruit te krijgen.
Oh kijk, dat ziet er veel beter uit, 5 kg. En wat voor handgereedschap gebruik je erbij? Met m'n plamuurmes ben ik wel even bezig (of ik moet een grotere kopen).
pi_186049141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh kijk, dat ziet er veel beter uit, 5 kg. En wat voor handgereedschap gebruik je erbij? Met m'n plamuurmes ben ik wel even bezig (of ik moet een grotere kopen).
spackmes.
pi_186049175
En meteen nog meer vragen:

- Ideale verf voor de badkamer? Ik heb begrepen dat die dampdoorlatend moet zijn. Zo kwam ik uit op Sikkens Alpha Humitex en die is lekker prijzig. Kan het goedkoper of moet je dat niet willen?
- Ideale roller voor een strakke muur? (Was er niet ooit een verftopic?)
pi_186050119
De ED van sikkens is daar prima voor
pi_186055995
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 07:50 schreef seekelot het volgende:
Met het handje. Alleen een beetje opschuren. Maar ik ben erg van handwerk, heb bijster weinig verstand van machines. Probeer het anders even met de machine die je hebt.
Zal het proberen.
Handwerk is niet te doen. Zeker als het kaal moet.
pi_186056091
Waarmee ga ik dit dichten?
Knauf goudband ofzo?

pi_186056168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:14 schreef Miniem het volgende:
Waarmee ga ik dit dichten?
Knauf goudband ofzo?

[ afbeelding ]
Hoe diep is het?

Lijkt op een cementgebonden onderlaag iig.
pi_186056303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:18 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hoe diep is het?

Lijkt op een cementgebonden onderlaag iig.
Paar cm. 2 ofzo.
Heel die laag brokkelt af, je ziet de bakstenen al.
Of kan ik beter alles eraf beitelen?
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:28:12 #124
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186056431
Beter alles eraf het is helemaal verzand zo te zien. Dan blijf je dweilen met de kraan open.
Laat die handjes wapperen!
pi_186056441
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 21:23 schreef Miniem het volgende:

[..]

Paar cm. 2 ofzo.
Heel die laag brokkelt af, je ziet de bakstenen al.
Of kan ik beter alles eraf beitelen?
Als het afbrokkelt, er af halen ja.. Want anders sta je over een paar maanden een andere plek te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')