Ja of van die dikke witte besjes.quote:
Alleen seizoensgebondenquote:Op donderdag 18 april 2019 13:36 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja of van die dikke witte besjes.
De Wehkmamp of Neckermann...quote:Op donderdag 18 april 2019 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Gecoat papier maakte de beste pijltjes.
Jep, of de AVRO bode, de Libelle, Elsevierquote:
Er worden tegenwoordig echt nog wel pijlenblazer gemaakt gebruikt. Dat wij dat konden doen met een Wehkamp-boek en dat de huidige jeugd daar iets anders voor moet gebruiken, lijkt me niet echt een enorm probleemquote:Op vrijdag 19 april 2019 11:05 schreef Lyrebird het volgende:
Zo’n stapel op maat geknipte Wehkamp velletjes, tussen je broek en je shirt in geklemd, waarbij je zeer geconcentreerd een pijltje om je vinger aan het draaien was. Iets wat je binnen een dag had afgekeken van de grotere jongens.
Wat hebben we toch een prachtige jeugd gehad, en wat missen onze kinderen veel.
Ja en dan handhaving op je dak krijgen wegens milieuvervuiling.quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Er worden tegenwoordig echt nog wel pijlenblazer gemaakt gebruikt. Dat wij dat konden doen met een Wehkamp-boek en dat de huidige jeugd daar iets anders voor moet gebruiken, lijkt me niet echt een enorm probleem
Ik ben al een tijdje weg uit Nederland, en de laatste keer dat ik iemand pijltjes heb zien blazen is toch meer dan 20 jaar geleden. Kan zijn dat er in het buitenland minder leeft.quote:Op vrijdag 19 april 2019 11:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Er worden tegenwoordig echt nog wel pijlenblazer gemaakt gebruikt. Dat wij dat konden doen met een Wehkamp-boek en dat de huidige jeugd daar iets anders voor moet gebruiken, lijkt me niet echt een enorm probleem
Ergens vind ik het wel een goed teken. Als een product met zo'n gedateerd uiterlijk blijkbaar nog steeds verkoopt, moet het wel iets goed doenquote:Op zaterdag 13 april 2019 20:46 schreef Eightyone het volgende:
[..]
(Late reactie)
Zelfs de verpakking lijkt sinds 1985 niet meer veranderd.
Spul dat op de automatische piloot geproduceerd word, zonder dat de fabrikant zich er nog bewust van lijkt dat ook dát nog uit zijn fabriek komt.
groeide altijd rondom de basisschool van mij o.a. nu praktisch nergens meer, lijkt wel uitgeroeid te zijnquote:Op donderdag 18 april 2019 14:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Alleen seizoensgebonden![]()
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwbes
Jamin zit ook nog in Zutphen, de opzet koekjes worden overigens nog steeds gemaakt door LU prince.quote:Op zaterdag 6 april 2019 23:47 schreef Charmian het volgende:
wie was er ook weer op zoek naar opzetkoekjes? Bij Jamin stond er als beschrijving bij...dus wie weet is het er nog. Bestaat Jamin nog?
[ afbeelding ]
komt mij ook bekend voor ...quote:Op maandag 22 april 2019 21:49 schreef Charmian het volgende:
Die prullenbak hadden wij op zeker
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |