abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185841231
Ik vind dat ze de goede weg zijn ingeslagen onder Jetten. Ze krijgen ijn stem bij de PS verkiezingen. Op sommige thema's zijn ze links en andere weer rechts. Prima partij.
pi_185841251
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 05:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jetten is zo dom als stront. Nog nooit heb ik iets zinnigs uit zijn mond gehoord. Hij kan nog geeneens vragen normaal beantwoorden. Elke keer als iemand een vraag stelt zie je hem voorgeprogrammeerde teksten uitspreken die totaal niks te maken hebben met de vraag. Jetten is een savant die goed teksten kan onthouden. Dat is zijn enige gave.
Oke dat heb je nu een paar keer gezegd.

Nogmaals mijn vraag naar jou, Jetten heeft bestuurskunde gedaan en is vervolgens hoog op de ladder geklommen bij ProRail. Wat heb jij bereikt?
pi_185841280
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:25 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Oke dat heb je nu een paar keer gezegd.

Nogmaals mijn vraag naar jou, Jetten heeft bestuurskunde gedaan en is vervolgens hoog op de ladder geklommen bij ProRail. Wat heb jij bereikt?
Niet relevant.
pi_185841322
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet relevant.
Ik denk van wel. Als je iemand dom noemt ben ik best benieuwd wat jij dan bereikt hebt.
pi_185841359
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:29 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ik denk van wel. Als je iemand dom noemt ben ik best benieuwd wat jij dan bereikt hebt.
Kan je benieuwd naar zijn, maar is hiervoor niet relevant.

Ik vind Jetten een waardeloze politicus, maar mag ik dat niet vinden omdat ik nooit wat heb bereikt in de politiek?

Overigens vind ik zijn carrière niet echt spectaculair. 6 jaar over 1 studie doen en vervolgens bij 1 bedrijf een beetje jezelf opwerken.
pi_185841394
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kan je benieuwd naar zijn, maar is hiervoor niet relevant.

Ik vind Jetten een waardeloze politicus, maar mag ik dat niet vinden omdat ik nooit wat heb bereikt in de politiek?

Overigens vind ik zijn carrière niet echt spectaculair. 6 jaar over 1 studie doen en vervolgens bij 1 bedrijf een beetje jezelf opwerken.
Natuurlijk mag je dat vinden maar iemand beledigen en dom noemen is toch wel iets anders.

Wat vind je daar moeilijk aan te begrijpen?
pi_185841410
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:33 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat vinden maar iemand beledigen en dom noemen is toch wel iets anders.

Wat vind je daar moeilijk aan te begrijpen?
Ik vind het debiel dat je in jouw ogen alleen iemand dom mag noemen als je zelf carrière hebt gemaakt.
pi_185841588
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het debiel dat je in jouw ogen alleen iemand dom mag noemen als je zelf carrière hebt gemaakt.
Nee dat is niet debiel, dat noemen ze intelligent. Iemand dom noemen omdat die een andere mening heeft is hoe ironisch het ook is, zelf dom.

Stel je eens voor, een tweede kamer waar er bij elk discussie, iedereen persoonlijk wordt aangevallen en iedereen dom wordt genoemd.
  maandag 25 maart 2019 @ 14:19:54 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185842245
Je kunt het niet met hem eens zijn, maar hij is niet dom.
Ik denk dat hij Dijkhoff niet verslaat op een IQ-test, maar dat doet Baudet ook niet.... dus als het IQ van Dijkhoff de grens voor dom/niet-dom is dan voldoet nagenoeg de volledige kamer aan het label "dom".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185842333
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:19 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het niet met hem eens zijn, maar hij is niet dom.
Ik denk dat hij Dijkhoff niet verslaat op een IQ-test, maar dat doet Baudet ook niet.... dus als het IQ van Dijkhoff de grens voor dom/niet-dom is dan voldoet nagenoeg de volledige kamer aan het label "dom".
Oké, hij heeft op een hele domme manier campagne gevoerd. Maar hij is niet dom!

Wat jij wil. :)
pi_185842764
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:25 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Oke dat heb je nu een paar keer gezegd.

Nogmaals mijn vraag naar jou, Jetten heeft bestuurskunde gedaan en is vervolgens hoog op de ladder geklommen bij ProRail. Wat heb jij bereikt?
Het oog wil ook wat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 25 maart 2019 @ 14:58:09 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185842791
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oké, hij heeft op een hele domme manier campagne gevoerd. Maar hij is niet dom!

Wat jij wil. :)
Je denkt werkelijk dat hij ook nog eens de campagne van D66 alleen bepaalt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185842801
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat hij ook nog eens de campagne van D66 alleen bepaalt?
Nee. Wat een domme vraag
  maandag 25 maart 2019 @ 15:00:47 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185842837
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee. Wat een domme vraag
Waarom dan doen alsof het "dom zijn" van de manier van campagne voeren hem (alleen) aan te rekenen is?

Al even afgezien van het feit dat hij zich in de verkiezingsdebatten prima staande wist te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185842877
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:00 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ] Op maandag 25 maart 2019 14:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee. Wat een domme vraag
Waarom dan doen alsof het "dom zijn" van de manier van campagne voeren hem (alleen) aan te rekenen is?

Al even afgezien van het feit dat hij zich in de verkiezingsdebatten prima staande wist te houden.
[/quote]


Dat zeg ik niet. Maar hij staat natuurlijk wel voor dat beleid. Hij heeft wel degelijk invloed op het beleid en op de campagne.

En dat laatste is subjectief. Ik vond hem heel erg zwak. Vooral omdat de helft van wat hij presenteerde als feiten gewoon verzonnen was.
pi_185843316
quote:
16s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies, zelf twee maal D66 gestemd maar ik vind het maar lastig momenteel. Groen Links vind ik weer te ver door slaan in veel dingen, FvD eigenlijk hetzelfde in een andere koers... Christelijke partijen wil ik niet op stemmen. :{
Ik kon in Overijssel kiezen uit dezelfde 13 partijen als in de Tweede Kamer, maar geen enkele daarvan is precies wat ik zoek. Uit nood heb ik maar SP gestemd.

D66 staat bij mij tegenwoordig stijf onderaan als ik de Stemwijzer invul. Ze zijn rechts waar ze links moeten zijn en links waar ze rechts moeten zijn.
pi_185843409
Het klimaatakkoord is de reden dat ik FVD heb gestemd. Ik ben het zeker niet eens met alle standpunten van FVD. Ik sta ook achter een energietransitie, maar er moet meer worden nagedacht over de invulling ervan. Ik streef ook niet naar een Nexit, maar naar een EEG samenwerking.
Check it out
pi_185844055
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:35 schreef hjansen82 het volgende:
Het klimaatakkoord is de reden dat ik FVD heb gestemd. Ik ben het zeker niet eens met alle standpunten van FVD. Ik sta ook achter een energietransitie, maar er moet meer worden nagedacht over de invulling ervan. Ik streef ook niet naar een Nexit, maar naar een EEG samenwerking.
Het ironische is dat Jetten op een populistische manier campagne heeft gevoerd. (het dragen van T-shirts met Klimaatdrammer erop geschreven, poseren met een opstekende duim en aanverwante tekst voor een te sluiten kolencentrale, etc)

Allemaal prachtig en zijn goed recht, maar het heeft hem geen windeieren gelegd. Jette richt zijn pijlen teveel op de eigen parochie maar beseft niet dat hij hiermee het overgrote deel eromheen weg jaagt.
  maandag 25 maart 2019 @ 16:16:14 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185844150
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het ironische is dat Jetten op een populistische manier campagne heeft gevoerd. (het dragen van T-shirts met Klimaatdrammer erop geschreven, poseren met een opstekende duim en aanverwante tekst voor een te sluiten kolencentrale, etc)

Allemaal prachtig en zijn goed recht, maar het heeft hem geen windeieren gelegd. Jette richt zijn pijlen teveel op de eigen parochie maar beseft niet dat hij hiermee het overgrote deel eromheen weg jaagt.
Oh ja, de klimaatdrammer trui.. die moest ik een dezer dagen nog bestellen.

Het heeft hem geen windeieren gelegd?
Really?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185844710
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:35 schreef hjansen82 het volgende:
Het klimaatakkoord is de reden dat ik FVD heb gestemd. Ik ben het zeker niet eens met alle standpunten van FVD. Ik sta ook achter een energietransitie, maar er moet meer worden nagedacht over de invulling ervan. Ik streef ook niet naar een Nexit, maar naar een EEG samenwerking.
Het is een misvatting - en tevens een frame/angstbeeld van D66 - dat Forum voorstander is van een Nexit.

Wat ze werkelijk vinden:
quote:
Wij willen:

Een referendum over voortzetting van Nederlands lidmaatschap aan de Eurozone.
Een referendum over voortzetting van de open grenzen en het vrije, ongecontroleerde verkeer van personen binnen de Unie.
Een referendum over het lidmaatschap van de Europese Unie.
Bron: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/europese-unie
pi_185844752
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is een misvatting - en tevens een frame/angstbeeld van D66 - dat Forum voorstander is van een Nexit.

Wat ze werkelijk vinden:
[..]

Bron: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/europese-unie
Uit hun verkiezingsprogramma:

‘Europa’, de Europese beschaving en Europese samenwerking zijn zeer belangrijk en Forum voor
Democratie is daar dan ook erg voor. Precies daarom zijn we tegen de Europese Unie. Deze organisatie
is grenzeloos uitgedijd en verworden tot een volstrekt ondemocratische moloch. Het is een achterhaald
bestuursmodel; een kartel bovenop het kartel. Forum voor Democratie is van mening dat de EU
onhervormbaar is en is daarom voorstander van een NEXIT.

Wij willen:
a) Een referendum over voortzetting van Nederlands lidmaatschap aan de Eurozone.
b) Een referendum over voortzetting van de open grenzen en het vrije, ongecontroleerde verkeer
van personen binnen de Unie.
c) Een NEXIT-referendum zoals in het Verenigd Koninkrijk.


Geen D66 frame dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 25 maart 2019 @ 17:03:39 #22
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185844820
Expliciet ook:
quote:
Het is tijd om te stoppen met de muntunie en de open grenzen, en daarna de EU te verlaten.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/europese-unie
pi_185845960
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Uit hun verkiezingsprogramma:

‘Europa’, de Europese beschaving en Europese samenwerking zijn zeer belangrijk en Forum voor
Democratie is daar dan ook erg voor. Precies daarom zijn we tegen de Europese Unie. Deze organisatie
is grenzeloos uitgedijd en verworden tot een volstrekt ondemocratische moloch. Het is een achterhaald
bestuursmodel; een kartel bovenop het kartel. Forum voor Democratie is van mening dat de EU
onhervormbaar is en is daarom voorstander van een NEXIT.

Wij willen:
a) Een referendum over voortzetting van Nederlands lidmaatschap aan de Eurozone.
b) Een referendum over voortzetting van de open grenzen en het vrije, ongecontroleerde verkeer
van personen binnen de Unie.
c) Een NEXIT-referendum zoals in het Verenigd Koninkrijk.

Geen D66 frame dus.
Wel een D66-frame, want Forum wil een referendum over die onderwerpen. Dat is wat anders dan een rechtstreeks vertrek bepleiten.

Ironisch genoeg is juist D66, ooit opgericht als partij die democratische vernieuwing zou bewerkstelligen en die het referendum als kroonjuweel had, nu zo faliekant tegen.

D66 staat tegenwoordig voor:

• afschaffing raadplegend referendum
• meer macht naar Brussel
• gemeentelijke en provinciale herindelingen
• alsmaar minder invloed van burgers op de democratie
pi_185846004
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wel een D66-frame, want Forum wil een referendum over die onderwerpen. Dat is wat anders dan een rechtstreeks vertrek bepleiten.

Ironisch genoeg is juist D66, ooit opgericht als partij die democratische vernieuwing zou bewerkstelligen en die het referendum als kroonjuweel had, nu zo faliekant tegen.

D66 staat tegenwoordig voor:

• afschaffing raadplegend referendum
• meer macht naar Brussel
• gemeentelijke en provinciale herindelingen
• alsmaar minder invloed van burgers op de democratie
D66 is dan ook een partij zonder filosofie die alles schaamteloos kopieren van de grootste partijen.
pi_185846084
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wel een D66-frame, want Forum wil een referendum over die onderwerpen. Dat is wat anders dan een rechtstreeks vertrek bepleiten.

Ironisch genoeg is juist D66, ooit opgericht als partij die democratische vernieuwing zou bewerkstelligen en die het referendum als kroonjuweel had, nu zo faliekant tegen.

D66 staat tegenwoordig voor:

• afschaffing raadplegend referendum
• meer macht naar Brussel
• gemeentelijke en provinciale herindelingen
• alsmaar minder invloed van burgers op de democratie
Lees jij bewust het verkiezingsprogramma niet?


Forum voor Democratie is van mening dat de EU onhervormbaar is en is daarom voorstander van een NEXIT.


Die zin is toch niet zo moeilijk?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 18:24:43 #26
236264 crew  capricia
pi_185846108
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:03 schreef Iblardi het volgende:
Expliciet ook:
[..]

Correct. En daarom willen ze (forum) het referendum invoeren. Alleen is op dit moment de NLse bevolking niet voor uittreding.
Dus dat referendum over uittreding zal nu geen prio hebben.
Dat komt wel weer op de agenda als er een crisis is.
Definitely not CIA
pi_185846119
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lees jij bewust het verkiezingsprogramma niet?

Forum voor Democratie is van mening dat de EU onhervormbaar is en is daarom voorstander van een NEXIT.

Die zin is toch niet zo moeilijk?
Die zin is glashelder. Net als de zin: "Wij willen: Een referendum over het lidmaatschap van de Europese Unie."

Men is dus voorstander van een Nexit, maar dat is niet iets dat ze zomaar doorvoeren. Ze willen een referendum over die kwestie. Een referendum waar het eens zo democratische D66 als de dood voor is.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 18:27:59 #28
236264 crew  capricia
pi_185846153
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die zin is glashelder. Net als de zin: "Wij willen: Een referendum over het lidmaatschap van de Europese Unie."

Men is dus voorstander van een Nexit, maar dat is niet iets dat ze zomaar doorvoeren. Ze willen een referendum over die kwestie. Een referendum waar het eens zo democratische D66 als de dood voor is.
Dus het doel is uittreden. Het referendum enkel een middel.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 maart 2019 @ 18:42:52 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185846378
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus het doel is uittreden. Het referendum enkel een middel.
Ik meen me te herinneren dat Baudet iets gezegd heeft over dat een meerderheid nu nog tegen is en dat het dus geen zin heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 25 maart 2019 @ 18:46:09 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185846428
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat Baudet iets gezegd heeft over dat een meerderheid nu nog tegen is en dat het dus geen zin heeft.
Dat verandert niets aan het doel natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 maart 2019 @ 18:47:18 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185846447
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat verandert niets aan het doel natuurlijk.
Het geeft wel aan dat ie bereid is zijn eigen mening opzij te zetten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185846456
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat Baudet iets gezegd heeft over dat een meerderheid nu nog tegen is en dat het dus geen zin heeft.
Klopt. Dat geeft ook aan dat hij geen interesse heeft in het referendum op zich, hij heeft pas interesse in het referendum als de uitkomst hem bevalt. Het referendum zelf interesseert hem dus weinig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 maart 2019 @ 18:48:20 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185846472
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. Dat geeft ook aan dat hij geen interesse heeft in het referendum op zich, hij heeft pas interesse in het referendum als de uitkomst hem bevalt.
Een referendum waarvan de uitkomst al vast staat heeft natuurlijk ook geen zin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185846593
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het geeft wel aan dat ie bereid is zijn eigen mening opzij te zetten.
Het geeft vooral aan dat hij realistisch inziet dat een referendum geen zin heeft, omdat er geen meerderheid voor is. Dat is wat anders dan 'zijn mening op zij zetten'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185846606
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een referendum waarvan de uitkomst al vast staat heeft natuurlijk ook geen zin.
Wel als je gewoon interesse hebt in de mening van het volk over een belangrijk onderwerp. Maar blijkbaar is die interesse er alleen bij een mening gelijk aan die van Baudet.

Maar goed, dit is behoorlijk offtopic en zwaar theoretisch: het referendum is afgeschaft dus kan niet worden gehouden. Als er al een nieuw referendum gaat komen wordt dat bindend: dan moet je de grondwet wijzigen. Voorlopig is er geen zicht op een 2/3e meerderheid daarvoor. En als dat bindende referendum er komt, is best kans dat EU een onderwerp is dat niet referendabel wordt beschouwd (dat is de inzet van D66).

En dit topic ging eigenlijk over Jetten, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 maart 2019 @ 18:56:08 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185846607
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat hij realistisch inziet dat een referendum geen zin heeft, omdat er geen meerderheid voor is. Dat is wat anders dan 'zijn mening op zij zetten'.
Zijn mening is 'er moet een referendum komen'. Dat kan er nog steeds doorheen geramd worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 18:57:47 #37
236264 crew  capricia
pi_185846641
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het geeft wel aan dat ie bereid is zijn eigen mening opzij te zetten.
Nee. Dat geeft aan dat hij opportunistisch is. En het referendum enkel als instrument ziet om zijn eigen plannen door te voeren. Niet om het volk meer democratische middelen te geven.
Definitely not CIA
pi_185846649
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verkiezingsretoriek = stemmentrekkende nonsens roepen?
En dat vindt iedereen maar best.... dan mag je niet aan half jaar later nog janken dat het niet echt was?
Misschien moet je dat even uitleggen aan al die "Ik krijg nog ¤ 1.000 van Rutte" roepers.
Ik ben het met je eens, maar dat soort mensen zijn, met alle respect, onnavolgbaar in hun politieke keuzes. Mensen die dat soort dingen roepen schuiven al hun problemen af op de zittende macht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 18:58:23 #39
236264 crew  capricia
pi_185846651
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wel als je gewoon interesse hebt in de mening van het volk over een belangrijk onderwerp. Maar blijkbaar is die interesse er alleen bij een mening gelijk aan die van Baudet.

Maar goed, dit is behoorlijk offtopic en zwaar theoretisch: het referendum is afgeschaft dus kan niet worden gehouden. Als er al een nieuw referendum gaat komen wordt dat bindend: dan moet je de grondwet wijzigen. Voorlopig is er geen zicht op een 2/3e meerderheid daarvoor. En als dat bindende referendum er komt, is best kans dat EU een onderwerp is dat niet referendabel wordt beschouwd (dat is de inzet van D66).

En dit topic ging eigenlijk over Jetten, toch?
Eens.
Definitely not CIA
pi_185846678
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zijn mening is 'er moet een referendum komen'. Dat kan er nog steeds doorheen geramd worden.
Zijn mening is 'er moet een referendum komen als ik daarmee mijn eigen mening kracht kan bijzetten'.

Dat hebben ze bij D66 (om maar even bij het onderwerp te blijven) goed gezien en wmb terecht het raadgevend referendum afgeschaft. Het werd alleen maar gekaapt door mensen als Baudet om hun eigen zin door te drijven i.p.v. een oprechte volksinteresse.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 25 maart 2019 @ 19:45:26 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185847457
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Dat geeft aan dat hij opportunistisch is. En het referendum enkel als instrument ziet om zijn eigen plannen door te voeren. Niet om het volk meer democratische middelen te geven.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185847586
Maar goed. Jetten dus. Hoe zeker is het dat hij de komende verkiezingen ook mag doen?

Als ik Ollongren of Kaag (of Koolmees?) was zou ik hem lekker de komende tweede kamer verkiezingen laten doen. De kans is vrij groot dat D66 dan weer verliest, dus misschien kun je het dan daarna overnemen. Zo niet, dan kun je misschien minister blijven omdat een middenpartij als D66 met deze samenstellingen van de kamers er al vrij snel bij zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185849265
Ik vraag me af of de namen die jij noemt Jetten op willen volgen.

Bovendien vermoed ik:
- Ollongren is te veel het gezicht geworden van een aantal maatregelen, waaronder niet onbelangrijk: afschaffing raadgevend referendum
- Kaag is een diplomaat, kan die ook een partij leiden (naar een verkiezingsoverwinning?)
- Koolmees is verstandig, maar is hij alfaman genoeg om mensen naar de stembus te roepen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 25 maart 2019 @ 21:20:08 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185849392
Koolmees zal best goed zijn in de dingen waar hij goed in is, maar als lijsttrekker is hij denk ik niet op z'n plek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185849827
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vraag me af of de namen die jij noemt Jetten op willen volgen.

Bovendien vermoed ik:
- Ollongren is te veel het gezicht geworden van een aantal maatregelen, waaronder niet onbelangrijk: afschaffing raadgevend referendum
- Kaag is een diplomaat, kan die ook een partij leiden (naar een verkiezingsoverwinning?)
- Koolmees is verstandig, maar is hij alfaman genoeg om mensen naar de stembus te roepen?
Het lijken me op het moment de enige kandidaten, de anderen verloren de verkiezing voor fractievoorzitter van Jetten. Vooral Kaag schijnt wel populair te zijn onder de leden, aldus Hexagon.

Koolmees was trouwens een heel goed kamerlid, maar ik denk inderdaad wat te technocratisch voor een lijsttrekker. Geef hem een dossier en hij bijt zich vast, maar een adrem reactie in een scherp debat zie ik minder. Bij Kaag trouwens al helemaal niet, daarbij vind ik dat Kaag haar uitstraling niet mee heeft (ze komt over alsof ze uit de hoogte doet, ook al is dat helemaal niet zo). Maar ze schijnt nog steeds kandidaat te zijn.

Als deze drie het niet worden, doet Jetten sowieso de komende tweedekamer verkiezing, neem ik aan. Maar dat staat niet vast: Jetten is fractievoorzitter, maar nog geen partijleider. Daar gaan de leden over. Misschien dat Salima Belhaj nog een gooi naar die plek doet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185851485
ElisevanZeeland twitterde op maandag 25-03-2019 om 16:54:11 NIEUWS Bezig aan mijn laatste week als politiek adviseur van Rob Jetten. Vanaf 1 mei begin ik als Government Relations Advisor New Energies bij Shell. Dankbaar voor vier mooie en leerzame jaren Binnenhof. En ontzettend veel zin in m’n nieuwe baan in geheel nieuwe omgeving! reageer retweet
_O- _O- Van adviseur van klimaatdrammer Jetten naar 'Government Relations' adviseur van Shell.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2019 23:01:26 ]
pi_185851524
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een referendum waarvan de uitkomst al vast staat heeft natuurlijk ook geen zin.
Jawel, als je zit te wachten op een bepaalde uitkomst. Zoals bijvoorbeeld de Zweden over invoering van de euro.

Ik denk dat voor iedereen het referendum een middel is. Ook voor D'66. Dat hebben ze wel bewezen ondertussen.
pi_185851730
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 22:59 schreef EipNiC het volgende:
ElisevanZeeland twitterde op maandag 25-03-2019 om 16:54:11 NIEUWS Bezig aan mijn laatste week als politiek adviseur van Rob Jetten. Vanaf 1 mei begin ik als Government Relations Advisor New Energies bij Shell. Dankbaar voor vier mooie en leerzame jaren Binnenhof. En ontzettend veel zin in m’n nieuwe baan in geheel nieuwe omgeving! reageer retweet
_O- _O- Van adviseur van klimaatdrammer Jetten naar 'Government Relations' adviseur van Shell.
Links lullen, rechts vullen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2019 23:14:43 ]
pi_185851864
quote:
9s.gif Op maandag 25 maart 2019 23:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Links lullen, rechts vullen?
D66 is toch gewoon een ondernemerspartij?

En wie weet, misschien gaat ze wel naar de schone energie tak van Shell?
https://www.shell.nl/energy-and-innovation/wind.html


Edit: ja dus, dat staat zelfs in de tweet, ze gaat werken bij "New Energies", dat is gewoon de duurzame poot die doet aan windenergie e.d. en Shell klaar maakt voor de energietransitie.
https://www.shell.com/energy-and-innovation/new-energies.html

Van klimaatdrammer naar klimaatakkoorduitvoerder, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185852485
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 23:21 schreef Hanca het volgende:
Edit: ja dus, dat staat zelfs in de tweet, ze gaat werken bij "New Energies", dat is gewoon de duurzame poot die doet aan windenergie e.d. en Shell klaar maakt voor de energietransitie.
https://www.shell.com/energy-and-innovation/new-energies.html

Even coördineren hoe de burger dat voor Shell kan gaan financieren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')