Zo werkt het niet.quote:
Oh nee, inderdaad, dat wist ik niet.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:39 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Maar hij zit niet in jullie FPCL team.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 maart 2019 16:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Oh nee, inderdaad, dat wist ik niet.Laat mij nou even in m'n element.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put these foolish ambitions to rest.
De familie Boom weigert voor de player te betalen?twitter:Niketimmermans twitterde op zondag 24-03-2019 om 15:22:01Is er ergens een werkende livestream van de #GPDeDenain #gpdenain geen eurosportplayer aub
reageer retweet
Franse mama.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:41 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Hij kan ook een prima woordje frans.
Waar heb je die uitslag al zo snel?quote:Op zondag 24 maart 2019 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Baptiest 27e, bedankt Baptiest.
Je zou toch zeggen dat Lars genoeg heeft verdiend in zijn Astana-jaren. Misschien loopt de salon van Niekee niet zo goedquote:Op zondag 24 maart 2019 16:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
De familie Boom weigert voor de player te betalen?twitter:Niketimmermans twitterde op zondag 24-03-2019 om 15:22:01Is er ergens een werkende livestream van de #GPDeDenain #gpdenain geen eurosportplayer aub
reageer retweet
De top 30 verscheen kort in beeld.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waar heb je die uitslag al zo snel?
Niké is wellicht net zo principieel als @El-Stinhoquote:Op zondag 24 maart 2019 16:57 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat Lars genoeg heeft verdiend in zijn Astana-jaren. Misschien loopt de salon van Niekee niet zo goed
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 11:34 schreef Mani89 het volgende:
En wat is er ooit gekomen van Yoann Offredo?
twitter:FRETSIN twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:05:47@OffredoYoann sérieusement blessé dans sa chute au #GPDenain. Héliporté au CHR de Lille reageer retweet
Het gaat niet zo goed met de familie Van Poppel. Bram moet de eer hoog gaan houden.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:13 schreef wimderon het volgende:
Boy van Poppel op de 24e plaats zo ongeveer laatste van degenen die daadwerkelijk sprintten, lekker Boy!
Ik vind dit leuk.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het gaat niet zo goed met de familie Van Poppel. Bram moet de eer hoog gaan houden.
Zijn grootste probleem is dat hij bij een waardeloze ploeg rijdt. Daarom is het ook erg onverstandig geweest om z'n contract te verlengen tot 2020.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind dit leuk.
Al weet ik niet zo goed hoe ik zijn talent in moet schatten. Zie er een paar die zich sneller ontwikkelen.
Hij kan en mag in principe voor zijn eigen kans rijden in bijna elke kutkoers in België en Frankrijk. Rijdt ook bijna nooit samen met Greipel. Al zou hij heel misschien nog een grote ronde doen met hem.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Zijn grootste probleem is dat hij bij een waardeloze ploeg rijdt. Daarom is het ook erg onverstandig geweest om z'n contract te verlengen tot 2020.
Mag ik mijn Boy nog verdedigen? Hij reed zich al leeg tegen de Trofeo Baracchi Hansen-Jansen. Leek me overduidelijk dat Lars het moest doen vandaag.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:13 schreef wimderon het volgende:
Boy van Poppel op de 24e plaats zo ongeveer laatste van degenen die daadwerkelijk sprintten, lekker Boy!
Slimme meid.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Niké is wellicht net zo principieel als @:El-Stinho
quote:
Miku heeft een alibi.twitter:mihkelraim twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:47:53Apparently puncture on the last cobble section cost me the result.... maybe but we never know that. Gave it all ! #GPDENAIN reageer retweet
Had anders in het wiel van Thieu gezeten. 100%quote:Op zondag 24 maart 2019 18:01 schreef showtimer het volgende:
[..]Miku heeft een alibi.twitter:mihkelraim twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:47:53Apparently puncture on the last cobble section cost me the result.... maybe but we never know that. Gave it all ! #GPDENAIN reageer retweet
Hé wat toevallig, Lars ook!quote:Op zondag 24 maart 2019 18:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Had anders in het wiel van Thieu gezeten. 100%
twitter:roompot_charles twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:06:08🇫🇷 #GPDenain"I'm gutted that I couldn't reward the team for their hard work. I blame myself for not being able to react on van der Poel's attack. I felt good enough but was in position 20 or so and couldn't get through on the cobbles."🎙️ @lars_boom#ROC #RoompotCharles https://t.co/eeBAgkRbJ3 reageer retweet
In Colombia was hij nochtans in orde. Ik denk dat Raim nog wel een keer gaat uithalen. Als ze bij Israël ook eens beseffen dat hij sterkste mannetje is in de Belgische koersjes.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:01 schreef showtimer het volgende:
[..]Miku heeft een alibi.twitter:mihkelraim twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:47:53Apparently puncture on the last cobble section cost me the result.... maybe but we never know that. Gave it all ! #GPDENAIN reageer retweet
quote:Op zondag 24 maart 2019 18:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hé wat toevallig, Lars ook!twitter:roompot_charles twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:06:08🇫🇷 #GPDenain"I'm gutted that I couldn't reward the team for their hard work. I blame myself for not being able to react on van der Poel's attack. I felt good enough but was in position 20 or so and couldn't get through on the cobbles."🎙️ @:lars_boom#ROC #RoompotCharles https://t.co/eeBAgkRbJ3 reageer retweet
twitter:yuriran85 twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:18:49@roompot_charles @lars_boom @GPDenainPDH @EKOIcycling @36cycling @Roompot @zlm Smoesjes smoesjes smoesjes! Waardeloze investering van de ploeg! 😡 reageer retweet
loltwitter:roompot_charles twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:24:29@yuriran85 @lars_boom @GPDenainPDH @EKOIcycling @36cycling @Roompot @zlm Neen, het tegendeel van smoesjes. Een kopman die zijn verantwoordelijkheid opneemt en eerlijk is in zijn analyse na een teleurstellend resultaat. Dat siert hem. reageer retweet
Dit klinkt alsof Nuyens persoonlijk dat account bijhoudt.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:10 schreef showtimer het volgende:
[..]twitter:yuriran85 twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:18:49@:roompot_charles @:lars_boom @:GPDenainPDH @:EKOIcycling @:36cycling @:Roompot @:zlm Smoesjes smoesjes smoesjes! Waardeloze investering van de ploeg! 😡 reageer retweet
loltwitter:roompot_charles twitterde op zondag 24-03-2019 om 17:24:29@:yuriran85 @:lars_boom @:GPDenainPDH @:EKOIcycling @:36cycling @:Roompot @:zlm Neen, het tegendeel van smoesjes. Een kopman die zijn verantwoordelijkheid opneemt en eerlijk is in zijn analyse na een teleurstellend resultaat. Dat siert hem. reageer retweet
Jammer. Ik ga Plugge eens tippen over deze jongen, volgend jaar Dannie deruit en Raim derin.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als ze bij Israël ook eens beseffen
En Michel Wuyts die andere.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof Nuyens persoonlijk dat account bijhoudt.
quote:Op zondag 24 maart 2019 16:59 schreef Evertjan het volgende:
NOS gaat nu MVDP helemaal kapot jynxen richting de RVV
Het jinxen begint al...quote:
Kun je streamablen?quote:Op zondag 24 maart 2019 19:23 schreef showtimer het volgende:
[..]
Lekker actueel ook.
Sportweekend straks wel met een reportage over vandaag.
Gegoogled, ja dat is zonder twijfel een zoon van.quote:Op zondag 24 maart 2019 19:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben nu al fan van nummer 13.
Zoon van?quote:Op zondag 24 maart 2019 19:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
3 Letse en 4 Poolse renners in de top-20, opvallend. Maar 3 Belgen in eigen land. Wisseling van de wacht?quote:Op zondag 24 maart 2019 19:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
De Belgen hebben wel een probleem ja, hoor je af en toe. Weinig nieuwe leden bij de jeugd, onder meer omdat ouders de wegen te onveilig achten voor hun kroost.quote:Op zondag 24 maart 2019 20:37 schreef Mykonos het volgende:
[..]
3 Letse en 4 Poolse renners in de top-20, opvallend. Maar 3 Belgen in eigen land. Wisseling van de wacht?
ze zijn dan ook jaloers op onze fietspadenquote:Op zondag 24 maart 2019 20:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Belgen hebben wel een probleem ja, hoor je af en toe. Weinig nieuwe leden bij de jeugd, onder meer omdat ouders de wegen te onveilig achten voor hun kroost.
Barman Luis wordt een gevaarlijke klant voor de Volta.quote:
Even resumeren: Egan gaat naar de Tour, en dat is niet leuk. (Tevens zou ik mensen die Froome in hun Catalunya FC hebben staan aanraden om hem er zo snel mogelijk uit te gooien, want Egan is hier de kopman (@DeeBee in shambles).quote:«Egan est en parfaite condition depuis sa victoire sur Paris- Nice, et je pense que le Tour de Catalogne lui convient encore mieux, estime Portal. Après, il rentrera en Colombie pendant quatre semaines où il s’entraînera en altitude. Ensuite, il existe la possibilité qu’il fasse à nouveau le Tour dans un rôle d’équipier. Il a goûté à ça l’année dernière, et c’est une course qu’il respire. Tout va aussi dépendre de comment il va terminer le Giro, mais on peut penser que sa présence au Tour est pratiquement acquise.»
Niet met Puck hè, niet met Puck.quote:“Dan zit je daar te sterven in een bergrit. En dan hoor je iemand roepen: ‘Die zou ik wel eens willen neuken’. Komaan zeg!”
Vrouwenwielrennen mag dan al in de lift zitten, de vooroordelen blijven groot. Tegenover Puck Moonen (23) bijvoorbeeld, die meer als Instagrammodel dan als wielrenster wordt beschouwd. De Nederlandse prof van Lotto-Soudal is dat beu. “Mensen die dat denken, mogen eens met me mee gaan trainen. Eens zien hoelang ze het volhouden”, zei ze na de kritiek op haar mindere prestaties in de eerste voorjaarswedstrijden. Wij gingen in op haar uitnodiging, in naam van alle mannen die haar en het vrouwenwielrennen laag inschatten.
Eerst iets over mezelf. Het vrouwenwielrennen? Eerlijk, ik volg het niet zo goed. Al heb ik het wel nooit onderschat. Tijdens fietstochten ben ik al meermaals voorbijgevlamd door een vlechtje dat van onder een helm komt piepen. Puck Moonen kende ik vooral uit de krant. Als Lotto-Soudal nieuwe truitjes voorstelt, komt het Nederlandse ‘leuke koppie’ vaak in beeld. Of van Instagram, waar ze 325.000 volgers heeft. Ter info: Greg Van Avermaet heeft er 229.000. Om maar te zeggen dat het bij Puck niet allemaal koersliefhebbers zijn. Maar haar prestaties op de weg waren me vreemd. Wat niet zo abnormaal is: bij de uitslagen staat vaak: DNF, ofte Did Not Finish. Veel heeft ze nog niet bij elkaar gereden. Puck weet dat, geeft zelfs grif toe dat ze nog geen topper is. Al vindt ze dat dat én haar aanwezigheid op sociale media vooral geen redenen mogen zijn om te onderschatten wat zij en haar collega’s doen.
Daarom gaan we dus vandaag fietsen. Er staat ‘recuperatietraining’ op het programma, langs de Leie. “Ik noem het losrijden of wandelen”, zegt ze. “Niet vergelijkbaar met de zware trainingen. Maar je wou onderweg ook een interview hé.” Anders gezegd: nu zul je nog kunnen praten en naast me blijven. Ze vertrekt met een soepele tred. Dertig per uur en we zijn de straat nog niet uit. Het zal het komende uur niet veranderen, met pieken tot 37. We passeren Kortrijk en twee bouwvakkers kijken. De mond ietwat open, de blik op ‘staren’. “Die mannen staan er vaak. Soms fluiten ze. Ik vind het wel grappig.”
“Die kleine kan niet rijden”
Het is ook maar klein bier bij wat ze in koersen te horen krijgt. “Het ergste was in de Tour de France. Een helling van 10 procent: dat is sterven. En dan hoor je iemand roepen: Die zou ik wel eens willen neuken. Komaan zeg.”
Toch is het niet dat wat haar het meeste frustreert. Het zijn vooral de vooroordelen die haar storen. “Mannen met een buikje kijken vanachter hun computer naar de uitslagen en denken dat wat wij doen, niets voorstelt. In plaats van eens echt te komen kijken naar een wedstrijd. Dan zouden ze het wel weten. Dan zouden ze zien dat wij ook snel rijden, dat ik vaak kilometerslang aan de kop sleur voor Lotte Kopecky (Belgische topwielrenster, nvdr.), dat ik in Strade Bianchi mijn wiel afgeef aan een ploeggenote en zo mijn kansen verknal. Maar dat zien ze niet en dan zeggen ze: Die kleine kan niet rijden. Er is ook altijd wel commentaar. Vroeger was het van: Vrouwenwielrennen is voor manvrouwen met een dik achterwerk. En als je er nu goed uit probeert te zien en wat mascara gebruikt, klinkt het plots dat je te veel bezig bent met je uiterlijk. Hallo? Terwijl er ook best wel wat mannelijke renners zijn die hun wenkbrauwen trimmen om er goed uit te zien hoor. Niemand die daar iets over zegt. Hetzelfde met Instagram. Als een man iets post: Cool! Als ik iets post: Moet die niet trainen?”
“Was ik maar arts geworden”
Met elk woord lijkt ze nog iets harder op de pedalen te duwen. Op mijn teller staat als gemiddelde snelheid 30,7. Ter info: bij de gewone wielertoerist ligt de psychologische grens van een oké rit bij een gemiddelde van 27. Ik kijk naar ‘die kleine’ naast me en zie mascara, maar geen spoor van inspanning. Ze kijkt terug. “Nu en dan eens drinken hè. Dat doe je te weinig.” Ik bedank haar voor de bezorgdheid, zoek mijn adem en vraag haar of betere wielrensters niet jaloers zijn dat zij met zoveel aandacht gaat lopen. “Mogelijk. Maar binnen de ploeg zit de sfeer goed. Ik heb tijdens de contractonderhandelingen ook zelf wel gezegd dat ik volgens mijn prestaties betaald wil worden en niet voor de aandacht die ik hen oplever. Anders zou dat inderdaad voor wrevel kunnen zorgen. Ik wil als renster groeien door mijn kunnen, niet door mijn uitstraling. Over dit en vijf jaar wil ik een topper zijn. Dat is mijn ambitie. Want ik geef best wel veel op. Ik kon voor arts gaan studeren, maar heb alles laten schieten. Soms denk ik wel eens: was ik maar arts geworden. Dan verdiende ik nu veel meer en was er al dat gezeur en gedoe niet. Maar ik doe het te graag.”
We draaien. Meewind, dat praat makkelijker. Zeker als het over centen gaat. “Hoeveel een profrenster verdient? Gemiddeld 100 euro per maand.” Ze ziet mijn blik vol ongeloof. “Ik zeg geen nul te weinig hoor. Veel mensen beseffen dat niet. En als je daarnaast geen borg moet geven voor je fiets en gratis kledij krijgt, mag je blij zijn. Het is om te lachen als je het naast de mannen zet. Hypocriet zelfs. Misschien dat het ooit gelijk wordt, bij tennis lukt dat toch stilaan. Maar tot het zover is, moeten vrouwen zorgen dat ze naast het wielrennen nog geld verdienen. Waarom denk je dat ik mijn pr zo hard verzorg? Heus niet alleen omdat ik Instagram plezant vind hoor. Om persoonlijke sponsors te hebben. Zonder hen kan ik geen renster zijn.”
Snot en speek
We passeren Kortrijk, de werkmannen hervallen in hun gestaar van daarnet. Puck lacht. Iets verder slaan we af. Ze recht de rug, beweegt haar wijsvinger naar haar rechterneusgat en er klinkt een ‘fszzzzz’. Snot landt op het tarmac. Ik schrik even. Weg laatste vooroordeel dat vrouwenwielrennen ver van mannenwielrennen staat. Weg gene ook. Ik volg haar voorbeeld. ‘Fszzzzzz’. Iets verder drinkt ze van haar bidon en volgt er nog een fluim. Gezellig, ‘mannen’ onder elkaar.
Einde rit. Zweet parelt op mijn voorhoofd. Zij hield het droog en zegt dat wie nog niet overtuigd is, gerust ook wel eens mee mag gaan “wandelen langs de Leie”. Eén raad voor wie ervan droomt: train wat vooraf. En zorg dat je ego tegen een deukje kan.
Mag hopen dat Eli genoeg verdiend dan.quote:Ik heb tijdens de contractonderhandelingen ook zelf wel gezegd dat ik volgens mijn prestaties betaald wil worden en niet voor de aandacht die ik hen oplever.
Met een mixed relay. Vast op verzoek van @heywooduquote:Op maandag 25 maart 2019 09:57 schreef tdrone het volgende:
Deze zomer ek wielrennen nu dus ook officieel in Alkmaar.
Geweldig parcours hebben ze weer neergelegd in de Girobio. O.a. sterrati, twee keer de Mortirolo en de Fedaia.quote:Questo l’elenco delle tappe
– giovedì 13 giugno, prologo, Riccione-Riccione, 3.6 km
– venerdì 14 giugno, 1a tappa, Riccione-Santa Sofia, 143.2 km
– sabato 15 giugno, 2a tappa, Bagno di Romagna-Pescia, 174 km
– domenica 16 giugno, 3a tappa, Sesto Fiorentino-Gaiole in Chianti, 145.5 km
– lunedì 17 giugno, 4a tappa, Buonconvento-Monte Amiata, 163.7 km
– martedì 18 giugno, giorno di riposo
– mercoledì 19 giugno, 5a tappa, Sorbolo Mezzani-Passo Maniva, 155.2 km
– giovedì 20 giugno, 6a tappa, Aprica-Aprica, 94.8 km
– venerdì 21 giugno, 7a tappa, Dimaro Folgarida-Levico Terme, 119.9 km
– sabato 22 giugno, 8a tappa, Rosà-Falcade, 134.2 km
– domenica 23 giugno, 9a tappa, Agordo-Passo Fedaia, 35.8 km
https://www.instagram.com/p/Bvbp84Sn8Ryquote:Op maandag 25 maart 2019 13:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Geweldig parcours hebben ze weer neergelegd in de Girobio. O.a. sterrati, twee keer de Mortirolo en de Fedaia.
Onze Marco. To support, dat is wel een tikje lachwekkend. Ballerstedt en Uhlig hebben misschien wat meer ervaring, maar dat zijn geen jongens waarvan ik uit m'n stoel val. Nee, ondanks zijn 16 jaar gewoon alle ballen op Brenner als het aan mij ligt. Ik ben echt benieuwd wat hij al kan dit weekend, maar het zal geen abc worden. Er staan een aantal vreselijke sterke landen aan de start.quote:Op maandag 25 maart 2019 15:21 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/Bvbp84Sn8Ry
Jouw Marco is het seizoen alvast perfect begonnen.
quote:
Maar niet te dicht op de Finish gaan kijken want dan zie je Puck niet meer.quote:Mannen met een buikje kijken vanachter hun computer naar de uitslagen en denken dat wat wij doen, niets voorstelt. In plaats van eens echt te komen kijken naar een wedstrijd. Dan zouden ze het wel weten. Dan zouden ze zien dat wij ook snel rijden
Ja maar jullie zien helemaal niet dat ze dan heel veel op kop heeft gereden!!quote:Op maandag 25 maart 2019 17:56 schreef tdrone het volgende:
[..]
[..]
Maar niet te dicht op de Finish gaan kijken want dan zie je Puck niet meer.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zamora de beste van de Argentijntjes, zoek het uit met je hele handel.
twitter:inrng twitterde op maandag 25-03-2019 om 21:04:17Vuelta a San Juan mountains jersey winner Daniel Zamora (Agrupacion Virgen De Fatima) provisionally suspended following EPO test from the race in January https://t.co/PhzweDmQlo reageer retweet
Behoorlijk voorspelbaar wel.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:07 schreef showtimer het volgende:
[..]twitter:inrng twitterde op maandag 25-03-2019 om 21:04:17Vuelta a San Juan mountains jersey winner Daniel Zamora (Agrupacion Virgen De Fatima) provisionally suspended following EPO test from the race in January https://t.co/PhzweDmQlo reageer retweet
Odd hiervoor was 1.01quote:Op maandag 25 maart 2019 21:07 schreef showtimer het volgende:
[..]twitter:inrng twitterde op maandag 25-03-2019 om 21:04:17Vuelta a San Juan mountains jersey winner Daniel Zamora (Agrupacion Virgen De Fatima) provisionally suspended following EPO test from the race in January https://t.co/PhzweDmQlo reageer retweet
quote:Op het prachtige wijndomein Entre-Deux-Monts, gelegen op de flank van de Rodeberg, kijken Patrick Lefevere, Dirk Nachtergaele, Wilfried Peeters en Nico Mattan terug op het leven van Frank Vandenbroucke (VDB) en de Mapei-heerschappij.
twitter:DigitalNomadPCS twitterde op maandag 25-03-2019 om 21:14:46@hetiskoers Ah een dopingaflevering, leuk. gaan ze alle grootgebruikers uitzenden? reageer retweet
Wat gebeurde er toen dan?quote:Op maandag 25 maart 2019 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Plouay 2000 blijft nog steeds wel pijnlijk.
"En wat heeft Rumsas nu weer bereikt?!"
Waren de legendarische woorden van Karl Vannieuwkerke na afloop.
Rumsas reed als Litouwer het gat dicht op Tchmill voor de Let Vainsteins, anders was Tchmill zeker WK kampioen geworden.quote:
Ah oké, bedankt.quote:Op maandag 25 maart 2019 21:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Rumsas reed als Litouwer het gat dicht op Tchmill voor de Let Vainsteins, anders was Tchmill zeker WK kampioen geworden.
Ralf mag de kastanjes uit het vuur halen.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Zouden ze aan tafel ook nog over doping gaan praten?
Lekker veilig, voor je het weet heb je een rechtszaak van Patrick aan je broek.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ralf mag de kastanjes uit het vuur halen.
Jep maar verrassend is dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:07 schreef Szura het volgende:
Don Pat heeft alleen maar zitten vertellen wat Don Pat allemaal goed heeft gedaan in z’n carrière
Wil friet Peetersquote:Op maandag 25 maart 2019 21:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tegenwoordig is 'ie ook meer de vette dan de fitte.
Logisch ook wel. Gilbert moet afgelopen voorjaar toch ook veel gebaald hebben.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:43 schreef Slobeend het volgende:
Niki was dus chagrijnig na de winst van Lampaert.
quote:Op maandag 25 maart 2019 22:57 schreef Mani89 het volgende:
Mogen we ook nog in de vriezer en de koelkast kijken?
Die is al wel in beeld geweest.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:57 schreef Mani89 het volgende:
Niki is gehaaid he, niet zo'n sulletje als Marc Lotz.quote:Op maandag 25 maart 2019 22:57 schreef Mani89 het volgende:
Best wel ja, stel dat hij het voorjaar van Stybar reed. Heb je helemaal niets.quote:Op maandag 25 maart 2019 23:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Eigenlijk was dit echt heel erg slecht en nietszeggend.
Kom op he, kom op. Taktaktak.quote:Op maandag 25 maart 2019 23:10 schreef Slobeend het volgende:
De docu's van Belkin en Sunweb waren beter.
Zou hij dat dit jaar ook over Woutje gezegd hebben?quote:Op maandag 25 maart 2019 21:43 schreef Mani89 het volgende:
Plouay 2000 blijft nog steeds wel pijnlijk.
"En wat heeft Rumsas nu weer bereikt?!"
Waren de legendarische woorden van Karl Vannieuwkerke na afloop.
Ze hadden best wel iets meer over de voorbereiding mogen laten zien. Dan had je bij tegenvallende prestaties nog iets om op terug te vallen. Nu zag je 'm een keer door de duinen fietsen en een paar fragmentjes van een trainingskamp. Nou, het is wat.quote:Op maandag 25 maart 2019 23:09 schreef showtimer het volgende:
[..]
Best wel ja, stel dat hij het voorjaar van Stybar reed. Heb je helemaal niets.
Wout is een Belg, dus dat lijkt me niet.quote:Op maandag 25 maart 2019 23:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zou hij dat dit jaar ook over Woutje gezegd hebben?
Dit was een retorische vraagquote:Op maandag 25 maart 2019 23:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wout is een Belg, dus dat lijkt me niet.
Remco is viesdik.quote:Niets dan lof voor Remco Evenepoel, maar Patrick Lefevere verrast: “Hij staat te dik”
De voorbije weken kreeg debutant Remco Evenepoel niets dan lof: het 19-jarige toptalent stelde niet teleur in zijn eerste profkoersen bij Deceuninck-Quick Step. Ook Patrick Lefevere is onder de indruk maar in Humo pakt de manager eveneens uit met een verrassende constatatie: “Remco staat te dik.”
“Hij maakte al een zéér goede indruk”, zegt Patrick Lefevere (64) over zijn jongste pupil. “Tijdens de ploegentijdrit van de Ronde van de Emiraten heeft Remco iedereen verbaasd. Bij ons maakt iedere renner beurten van 15 seconden op kop. Kún je langer, dan mag dat, op voorwaarde dat je de snelheid niet laat zakken. Wel, Remco maakte beurten van 30 seconden!”
Op trainingskamp was hij bovendien de enige die Alaphilippe bergop kon volgen, maar dat interesseert de ervaren manager niet. “Weet je hoeveel waarde ik daaraan hecht? Nul komma nul. Ik zal je eens iets vertellen: Remco staat te dik. Met hetzelfde gewicht als op het WK vorig jaar, was hij in Emiraten in de top vijf geëindigd. Maar wie 4 kilo te veel weegt, krijgt de rekening gepresenteerd. Hij was ontgoocheld. Hij zégt van niet, maar ik zag hem zitten op een bankje en ik zit al lang genoeg in de stiel om te weten dat ik hem dan beter met rust laat. Remco is nu hard aan het werken. Hij heeft een beetje tegen zijn zin Nokere Koerse en de Bredene Koksijde Classic gereden, zijn grote test wordt de Ronde van Romandië. Twee tijdritten en aankomsten bergop: daar zullen we zien waar hij staat.”
Ook co-commentator José De Cauwer hecht meer belang aan de prestaties van Evenepoel in Bredene en Nokere, waar hij in dienst van de ploeg reed. “Die koersen hebben hem deugd gedaan. Het is een andere manier van koersen, meer wringen. Dat moet hij ook leren.” Maar De Cauwer waarschuwt: net als Tom Boonen verwacht hij nog een terugval. “Natuurlijk: Remco móét zichzelf nog tegenkomen.”
“De vraag zal zijn: hoe gaat hij ermee om?”, besluit Lefevere.
De Cauwer vond Boonen destijds te dik...
De uitspraak van Lefevere is opvallend hard, maar wellicht doordacht. Deze koersen zijn immers louter een leerschool voor Evenepoel, die vooral een grote toekomst wordt voorspeld in rondekoersen. En daar telt elke gram.
En deed uitgerekend De Cauwer destijds ook niet zo’n uitspraak over een zekere Tom Boonen? Ondanks enkele knappe resultaten mocht Boonen van (toenmalig bondscoach) De Cauwer niet mee naar het WK “omdat zijn gat te dik was”. Iets wat toen heel hard aankwam bij de jonge Boonen.
“Ik heb toen misschien een foutieve uitspraak gedaan, maar nadien is hij wel vermagerd”, sloeg De Cauwer later mea culpa. En daarna heeft Boonen op z’n zachtst gezegd toch nog wel een aardig palmares bij elkaar gereden. Moeten we de uitspraak van Lefevere dus ook in die context plaatsen...?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:06 schreef showtimer het volgende:
Vermakelijk interview wel.Heerlijk interviewtje inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aubquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Prima interview.
Iemand ook deze volledig beschikbaar?
https://www.hln.be/sport/(...)nt-mathieu~a0f6a7db/
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:57 schreef showtimer het volgende:
[..]
aubMerciSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat krijg je toch altijd als je 2 renners gaat vergelijken waarvan de 1 een paar voorjaarsklassiekers heeft gereden en de andere nog geen enkele?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:03 schreef Slobeend het volgende:
De analyse van Nys heeft een hoog nattevingerwerk-gehalte.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat krijg je toch altijd als je 2 renners gaat vergelijken waarvan de 1 een paar voorjaarsklassiekers heeft gereden en de andere nog geen enkele?
Vermakelijk interview wel.Wat een feest van een interview.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Mijn advies zou zijn om er überhaupt niet je tijd aan te verspillen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Waar kan ik de docu van Niki terugkijken?
Ik vond het lekker wegkijken.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:52 schreef Zwansen het volgende:
Waar kan ik de docu van Niki terugkijken?
Uitstekende update uit de krochten van het jongerencircuit.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 16:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Fijne startlijst met veel jong talent en een paar mooie ritten in Coppi e Bartali deze week. Axeon brengt João Almeida als kopman, die dit jaar, nu de rest eigenlijk allemaal prof is geworden, stiekem toch wel de te kloppen man moet zijn bij de beloften als het om eindklassementen gaat. Hij krijgt Bjerg, Vacek en de nieuwste schroeiende yank Vermaerke met zich mee. Vermaerke is de jongste prof van allemaal dit jaar en won dit jaar al een rit in de Redlands Classic. We gaan zien of hij het in tegenstelling tot een heleboel anderen wél waar kan maken.
De door Rellende_Thijs verguisde Italiaantjes bij Africa's Team zijn dit jaar al best goed onderweg. Sobrero werd zelfs al derde bij de profs in Laigueglia en won de Strade Bianche. Battistella won dit jaar ook al een koers en reed bijna overal podium, waaronder in de eerder genoemde Strade Bianche en ook Konychev is aardig bezig, hoewel het aan een overwinning ontbreekt. Colpack brengt Andrea Bagioli en Allesandro Covi. Die eerste mag gaan laten zien dat zijn 2018 geen fluke was, want daar deed hij behoorlijk indrukwekkende dingen voor een eerstejaars belofte. Hij reed Vlasov het snot voor de ogen in Toscane, werd tweede in Luik en tweede in Lombardije. Helaas moest hij forfait geven voor de Girobio omdat hij moest afstuderen, maar over drie maanden komt hij ongetwijfeld als een van de favorieten aan de start.
Alejandro Osorio en Robbert Stannard mogen de eer hoog gaan houden namens Nippo en Mitchelton, ook niet verkeerd.
Vermakelijk interview wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pat is ziedend.quote:Lefevere is niet gelukkig met hoe die uitspraak is weergegeven. “Het gesprek ging anderhalve minuut over Evenepoel en van die quote maken ze dan meteen de titel. Blijkbaar werken de media zo: eerst een renner groot maken en dan afbreken.”
Inhoudelijk wil Lefevere graag verduidelijken wat hij heeft bedoeld: “Wat ik gezegd heb, klopt. Remco is nu zwaarder dan hij vorig jaar was op het WK. En voor een renner van 1m70 maakt drie kilo meer ook een gigantisch verschil. Zeker bij de profs. Een renner van 22 zou ik daarvoor op de vingers tikken, maar Remco is amper 19. Dan mag je nog wat te zwaar zijn.Put these foolish ambitions to rest.
Heb je die aankomst bergop in Turkije al gezien?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel iets anders dan Selcuk.
R.EV-KUDUS showdown? Of komt W52 het feestje verstoren?
HLN met een al dan niet onbewuste steek onder water richting Boom.quote:Lars Boom (Ned, 33 jaar, Roompot-Charles)
Wereldkampioen in drie categorieën
Topveldrijder in zijn jonge(re) jaren, met wereldtitels bij de junioren (2003), de U23 (2007) en de elite (2008) en een Europese titel bij de U23 (2004). Koos vanaf 2009 fulltime voor de weg. Won meteen de Ronde van België en een rit in de Vuelta. Ook de prologen van Parijs-Nice (2010) en de Dauphiné (2011) en de Eneco Tour (2012) belandden op zijn palmares. Ritwinst in de Tour 2014 was zijn absolute hoogtepunt. Probeerde ook in het (Vlaams-)klassieke werk te scoren, maar bleef steken op ereplaatsen in de Ronde en Roubaix. Vijfde op het WK 2012. Nam eind 2017 afscheid van het WorldTourniveau.
Nando ontloopt een confrontatie met zijn voornaamste concurrenten?quote:Op de Kemmelberg zijn 5 renners wat weggereden van het peloton: Gaviria, Theuns, Haller, Danny van Poppel en Pöstlberger.
Zit de stagaire weer te kloten?quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:13 schreef showtimer het volgende:
[..]
Nando ontloopt een confrontatie met zijn voornaamste concurrenten?
Hep gestaan op Twitter.quote:
Geen uitleg helaas.twitter:Driedaagse_ twitterde op woensdag 27-03-2019 om 14:17:33It's game over for @lars_boom (@roompot_charles). He does not continue his race. #AG3daagse #3daagse #driedaagse reageer retweet
Ah oké, wacht het even af.quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hep gestaan op Twitter.Geen uitleg helaas.twitter:Driedaagse_ twitterde op woensdag 27-03-2019 om 14:17:33It's game over for @:lars_boom (@:roompot_charles). He does not continue his race. #AG3daagse #3daagse #driedaagse reageer retweet
quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:33 schreef showtimer het volgende:
[..]
Heb je die aankomst bergop in Turkije al gezien?Met die aankomst is echt helemaal niks mis. Verder heb ik nog niet echt zicht op wat er allemaal aan de start verschijnt. Steph heeft het over João Rodrigues, dan kan de rest al preventief de ambities opbergen. Echter ga ik toch wel bijzonder teleurgesteld zijn als we geen duel tussen Balarcón en De Rem te zien krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel iets anders dan Selcuk.
R.EV-KUDUS showdown? Of komt W52 het feestje verstoren?Put these foolish ambitions to rest.
Dit komt natuurlijk allemaal van Bert Lip. Steef doet al jaren alleen maar de uitslagen en de tweetjes. #leefalssteefquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Amai, Steph heeft ondertussen zelfs al een live ticker/timer/situatie/whatever geïnstalleerd. Hij is wel lekker innovatief die knul.
Renaat zat het nochtans helemaal op te hemelen. Koers op z'n best.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Toch is dat maar een matige vertoning vergeleken met de echte driedaagse.
Ook vreemd dat ze de naam niet hebben veranderd.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Toch is dat maar een matige vertoning vergeleken met de echte driedaagse.
quote:
Nieuwe plek op schema.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook vreemd dat ze de naam niet hebben veranderd.
Er is geen simpeler maatschappij dan de wielerwereld: wit is wit, zwart is zwart.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ook vreemd dat ze de naam niet hebben veranderd.
Mijn moeder heeft em afgepakt.quote:
Luguber dik.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:41 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb een XXL zak met pinda M&M's en zo'n plastic pot vol met Haribo snoepjes. Jezus wat lekker.
Hebben ze dit ook WorldTour gemaakt ja?quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:41 schreef showtimer het volgende:
Die slotkilometer blijft tamelijk belachelijk. Alleen daarvoor hadden ze de Worldtour status al mogen weigeren imo.
Derdewereldlandquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
België is een levensgevaarlijk land.
Nergens meer van opkijken joh. De Cadel Evans Great Ocean Road Race is ook WorldTour geworden nadat kleppers Meersman, Arndt, Kennaugh en McCarthy de eerste 4 edities hadden gewonnen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Hebben ze dit ook WorldTour gemaakt ja?
UCI
Nando ook, maar ze sluiten nu allebei weer aan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:59 schreef Slobeend het volgende:
Volgens mij moest Bouhanni ook even in de remmen.
Coppi&Bartaliquote:Op woensdag 27 maart 2019 16:01 schreef VoMy het volgende:
Staat de DigitalNomad hier in West-Vlaanderen, of is ie van het leven aan het genieten onder de Spaanse zon?
Nu wel erbij , zat in kleine groepje dat terugkwamquote:
Als het altijd walgelijke Flanders Classics er niet heel lomp Dwars door Vlaanderen doorheen had willen drukken hadden we nu nog de echte DDP gehad.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Hebben ze dit ook WorldTour gemaakt ja?
UCI
“We won’t be lining up with a team leader for this race. Instead, everyone will be able to look for opportunities throughout the day. The weather is always a big factor at Driedaagse Brugge-De Panne and the wind can decide the race but, for the moment, the forecast looks good. I think on the finishing circuit we will be looking to race aggressively and jump in the various moves. Most of the guys will be coming here after Danilith Nokere Koerse and Bredene Koksijde Classic, and I was encouraged by the team performance at both of those races. If the race comes down to a bunch sprint, we will have both Jakub Mareczko and Szymon Sajnok, who showed that he is racing well and that he can be up there with some of the best at our last two outings in Belgium,” Piva explained.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De werken van CCC voor de 10e plaats van Kuba.
Always gebruiken voor een koers die voor het eerst in deze vorm gereden wordt?quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
“W The weather is always a big factor at Driedaagse Brugge-De Panne and the wind can decide the race but, for the moment, the forecast looks good
2e keer toch?quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Always gebruiken voor een koers die voor het eerst in deze vorm gereden wordt?
Vorig jaar ook al.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Always gebruiken voor een koers die voor het eerst in deze vorm gereden wordt?
Nouquote:Op woensdag 27 maart 2019 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Djumbo is echt volledig aan het falen.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Djumbo is echt volledig aan het falen.
En dat in de herhaling ook hequote:Op woensdag 27 maart 2019 16:12 schreef Steven184 het volgende:
Wie is de co-commentator die elke Jumbo voor Dylan aanziet behalve Dylan zelf?
Kansen spreiden?quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waarom heb je hem dan niet als kopman? [ afbeelding ]
Ja nee dat is niet zo slim.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waarom heb je hem dan niet als kopman? [ afbeelding ]
Waar sloeg dat op überhaupt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:15 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hij heeft nog een half uur in de chasse gereden hè.
Ik vind Sajnok wel een talentje.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind dat we CCC moeten opheffen.
Prachtige werken van Jumbo-Visma. Daar moeten we als Nederlanders trots op zijn. Hier heeft bergen werk ingezeten; van de oefenstages tot het harde werk van de koks in de keuken. Dan kunnen we hier allemaal denigrerend gaan doen, maar ik sta op en applaudisseer een aantal minuten voor deze prestaties. Ik krijg er welhaast tranen van in de ogen. Wat is het mooi om in een land te wonen waar de ploeg Jumbo-Visma van afkomstig is. Ik kan het nauwelijks geloven. Een zwevend gevoel.quote:
Ik proef enig sarcasme. Ploeg doet het gewoon fantastisch op meerdere gebieden laatste jaren. Absoluut chapeau.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:36 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Prachtige werken van Jumbo-Visma. Daar moeten we als Nederlanders trots op zijn. Hier heeft bergen werk ingezeten; van de oefenstages tot het harde werk van de koks in de keuken. Dan kunnen we hier allemaal denigrerend gaan doen, maar ik sta op en applaudisseer een aantal minuten voor deze prestaties. Ik krijg er welhaast tranen van in de ogen. Wat is het mooi om in een land te wonen waar de ploeg Jumbo-Visma van afkomstig is. Ik kan het nauwelijks geloven. Een zwevend gevoel.
Sneu.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zag op Twitter al weer mafkezen die over motortje begonnen
Toch eentje in de familie Boom die presteert.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:36 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Prachtige werken van Jumbo-Visma. Daar moeten we als Nederlanders trots op zijn. Hier heeft bergen werk ingezeten; van de oefenstages tot het harde werk van de koks in de keuken. Dan kunnen we hier allemaal denigrerend gaan doen, maar ik sta op en applaudisseer een aantal minuten voor deze prestaties. Ik krijg er welhaast tranen van in de ogen. Wat is het mooi om in een land te wonen waar de ploeg Jumbo-Visma van afkomstig is. Ik kan het nauwelijks geloven. Een zwevend gevoel.
twitter:rvangucht twitterde op woensdag 27-03-2019 om 15:55:27Vanavond! Een nieuwe Extra Time Koers. Tom Boonen is terug boven water gekomen en brengt in zijn kielzog @sergepauwels, @sven_nys & @Vannieuwkerke mee. Afspraak om 22u05 @canvastv | @sporza | @tomboonen1 👊 https://t.co/Zc1n4O9xK7 reageer retweet
quote:Op woensdag 27 maart 2019 17:29 schreef maxi-mus het volgende:
twitter:rvangucht twitterde op woensdag 27-03-2019 om 15:55:27Vanavond! Een nieuwe Extra Time Koers. Tom Boonen is terug boven water gekomen en brengt in zijn kielzog @:sergepauwels, @:sven_nys & @:Vannieuwkerke mee. Afspraak om 22u05 @:canvastv | @:sporza | @:tomboonen1 👊 https://t.co/Zc1n4O9xK7 reageer retweet
quote:Op woensdag 27 maart 2019 17:29 schreef maxi-mus het volgende:
twitter:rvangucht twitterde op woensdag 27-03-2019 om 15:55:27Vanavond! Een nieuwe Extra Time Koers. Tom Boonen is terug boven water gekomen en brengt in zijn kielzog @:sergepauwels, @:sven_nys & @:Vannieuwkerke mee. Afspraak om 22u05 @:canvastv | @:sporza | @:tomboonen1 👊 https://t.co/Zc1n4O9xK7 reageer retweet
Die zit niet meer bij Jumboquote:Op woensdag 27 maart 2019 17:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch eentje in de familie Boom die presteert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |