Ja zoiets blijft altijd staan he..quote:
Door de uitgang naar binnen lopen?quote:Op zondag 24 maart 2019 10:16 schreef derLudolf het volgende: [..] Het ergste is dat je (voor zover ik weet) niet direct naar het magazijn kunt dus dan moet je de hele winkel door slalommen. Extra kut is je een kar hebt waarvan een wiel niet lekker draait
![]()
Gisteren gegetenquote:Op zondag 24 maart 2019 09:28 schreef Molo het volgende:
Vanavond asperges, ham, eitje en hollandaise
Behalve de hollandaise staat dat hier ook op het menu vanavond.quote:Op zondag 24 maart 2019 09:28 schreef Molo het volgende:
Vanavond asperges, ham, eitje en hollandaise
Ezelopvang?quote:Op zondag 24 maart 2019 13:06 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt goed Piet, dat lijkt me echt het heerlijkst aan een hond hebben. Zo samen wandelen/spelen.![]()
Wij gaan zo ezeltjes knuffelen bij de ezelopvang in ZeistEven lekker naar buiten en dan zie ik ook nog eens andere dieren, dan enkel mijn eigen 2 konijnen
.
Soort Fok voor dieren.quote:
Ik was ook nieuwsgierigquote:
Zeg ik het of zeg ik het niet?quote:Op zondag 24 maart 2019 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door de uitgang naar binnen lopen?
Hier mijn achtertuin gister goed in de korrels gezet, en toen ff gesproeidquote:
Ik kan voorlopig niet met korrels strooien, want er ligt net kalk op.quote:Op zondag 24 maart 2019 13:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier mijn achtertuin gister goed in de korrels gezet, en toen ff gesproeid![]()
Smells like spring
Kalk doe ik als ze weer goed wat regenuren opgeven.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan voorlopig niet met korrels strooien, want er ligt net kalk op.
Na het verticuteren maar doen.
Die hebben we afgelopen tijd wel gehadquote:Op zondag 24 maart 2019 14:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kalk doe ik als ze weer goed wat regenuren opgeven.
Koemest (fijn) in het gras. Een mix van koe en kip ingespit in de kas. En koemest (grof) op de moestuin, die gaat volgende week om.quote:Op zondag 24 maart 2019 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die hebben we afgelopen tijd wel gehad
Wat heb jij gestrooid? Koemest neem ik aan?
Zag er tof uit! Misschien dat mijn smurf volgend jaar wel mee wil doen. Het is vertrouwd terrein in ieder gevalquote:Op zondag 24 maart 2019 15:32 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Halverwege de run m'n bandje opgegeven. Denk dat toen het meeste van de oxazepam weg was: ineens praatte iedereen weer veel te hard en waren de hindernissen weer veel te hoog
Wel nog de hele afstand gerend/gehobbeld zodat er geen Did Not Finish achter m'n naam staat.
@:Clubsoda ze plannen survivalruns zo min mogelijk overlappend (iedere run claimt z'n eigen weekend - Zeist heeft altijd dit weekend in maart) dus als je een survivalrun zag was het mijne
Ze organiseren de run idd ook voor kinderen vanaf 8 jaar. Je hebt er wel echt ervaring met de sport voor nodig, dus ik zou smurf niet mee laten doen als hij/zij nog nooit gesurvivald heeft. Je moet bv voetklem, apenhang, swingover allemaal wel kennen. En de juiste kleren hebben. Vandaag niet nodig, maar vaak heb je wel een thermoshirt nodig, zeker als je klein en niet zo stevig bent.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zag er tof uit! Misschien dat mijn smurf volgend jaar wel mee wil doen. Het is vertrouwd terrein in ieder gevalJammer dat je niet helemaal mee kon doen maar superstoer dat je gegaan bent.
Maar je bent wel mooi gegaan en de helft volbracht!quote:Op zondag 24 maart 2019 15:32 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Halverwege de run m'n bandje opgegeven. Denk dat toen het meeste van de oxazepam weg was: ineens praatte iedereen weer veel te hard en waren de hindernissen weer veel te hoog
Wel nog de hele afstand gerend/gehobbeld zodat er geen Did Not Finish achter m'n naam staat.
@:Clubsoda ze plannen survivalruns zo min mogelijk overlappend (iedere run claimt z'n eigen weekend - Zeist heeft altijd dit weekend in maart) dus als je een survivalrun zag was het mijne
Jaquote:Op zondag 24 maart 2019 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar je bent wel mooi gegaan en de helft volbracht!
Je bent gegaan en ik denk dat veel mensen dat niet gedaan zouden hebben (incl ikke) en je bent ook nog eens op de helft gekomen terwijl je je ellendig voelde. Da’s een enorme doorzetting wat je aan je zelf kunt laten zien (wij zien het wel). Ik zeg het niet goed maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 24 maart 2019 16:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja
Ik weet niet of het de moeite waard was, want erg leuk heb ik het niet gehad, maar ik kan misschien wel gewoon een beetje trots zijn dat ik zo ver gekomen ben
Ah, goed dat je het zegt. Hij atletiekt en zijn vereniging en de survivalrunvereniging werken nogal nauw samen dus ik zal me er het komende jaar eens in verdiepen. Hij gaat binnenkort weer de baan op dus (warme) sportkleding hebben we wel.quote:Op zondag 24 maart 2019 16:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze organiseren de run idd ook voor kinderen vanaf 8 jaar. Je hebt er wel echt ervaring met de sport voor nodig, dus ik zou smurf niet mee laten doen als hij/zij nog nooit gesurvivald heeft. Je moet bv voetklem, apenhang, swingover allemaal wel kennen. En de juiste kleren hebben. Vandaag niet nodig, maar vaak heb je wel een thermoshirt nodig, zeker als je klein en niet zo stevig bent.
Ik voorzie veel pilavs jaren 70 stijlquote:Op zondag 24 maart 2019 17:33 schreef z80 het volgende:
Perzik boompjes die vorig jaar geplant zijn staan in bloei. Stammetje met links en rechts wat takjes. geen blad te bekennen maar wel helemaal vol met bloesem. Als dat allemaal fruit moet gaan worden heeft het boompje een zwaar jaar.
Tof! Hier is dankzij een overenthousiaste perzikboom momenteel ook de halve tuin felroze!quote:Op zondag 24 maart 2019 17:33 schreef z80 het volgende:
Perzik boompjes die vorig jaar geplant zijn staan in bloei. Stammetje met links en rechts wat takjes. geen blad te bekennen maar wel helemaal vol met bloesem. Als dat allemaal fruit moet gaan worden heeft het boompje een zwaar jaar.
Club Haug, echt een aanrader.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:31 schreef minilot het volgende:
@:Myraela, hoe heet die nieuwe conedyclub? Leuk dat je het leuk had!
Ilja?quote:Op zondag 24 maart 2019 17:39 schreef derLudolf het volgende:
Zo de grens over en uit eten. Bij toch wel m'n een van m'n favoriete restaurants. Goed eten en een geweldige Kroatische gastheer.
Wat doe je ermee, wat doe je ermee?quote:
Jij vraagt of hij Ilja heet toch? Hij heet Besimquote:Op zondag 24 maart 2019 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doe je ermee, wat doe je ermee?
De bezem de bezemquote:Op zondag 24 maart 2019 18:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij vraagt of hij Ilja heet toch? Hij heet Besim
Iets teveel apfelkorn op?quote:Op zondag 24 maart 2019 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bezem de bezem
Wat doe je ermee, wat doe je ermee\
De vloer de vloer
Ja, de Ezel Sociëteit heet het. Een soort bejaardenhuis voor ezels, hoewel er ook wel wat jongere dieren tussen lopen. (Indien die gezond zijn, worden die vaak weer uitgeplaatst). Dieren komen zowel vanuit inbeslagnname's, als van mensen die er niet meer voor konden zorgen of zagen dat het niet goed ging met hun ezel. (NL is eigenlijk een verschrikkelijk land voor ezels qua klimaat, en ze worden vaak gehouden als paarden en dat gaat dus vaker fout dan goed.)quote:
Klinkt leukquote:Op zondag 24 maart 2019 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, de Ezel Sociëteit heet het. Een soort bejaardenhuis voor ezels, hoewel er ook wel wat jongere dieren tussen lopen. (Indien die gezond zijn, worden die vaak weer uitgeplaatst). Dieren komen zowel vanuit inbeslagnname's, als van mensen die er niet meer voor konden zorgen of zagen dat het niet goed ging met hun ezel. (NL is eigenlijk een verschrikkelijk land voor ezels qua klimaat, en ze worden vaak gehouden als paarden en dat gaat dus vaker fout dan goed.)
Het is kleinschalig, (26 dieren op dit moment, plus wat aangewaaide kippen en een haan), draait volledig op vrijwilligers en in samenwerking met faculteit Diergeneeskunde lappen ze de ezels op. Je kunt er gewoon lekker tussen de ezels gaan zitten. Heel ontspannend.
Ezels zijn leuk, hier bij slot anholt staan ook héél lieve ezeltjes die je langzaam maar zeker naar de voerautomaten duwenquote:Op zondag 24 maart 2019 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, de Ezel Sociëteit heet het. Een soort bejaardenhuis voor ezels, hoewel er ook wel wat jongere dieren tussen lopen. (Indien die gezond zijn, worden die vaak weer uitgeplaatst). Dieren komen zowel vanuit inbeslagnname's, als van mensen die er niet meer voor konden zorgen of zagen dat het niet goed ging met hun ezel. (NL is eigenlijk een verschrikkelijk land voor ezels qua klimaat, en ze worden vaak gehouden als paarden en dat gaat dus vaker fout dan goed.)
Het is kleinschalig, (26 dieren op dit moment, plus wat aangewaaide kippen en een haan), draait volledig op vrijwilligers en in samenwerking met faculteit Diergeneeskunde lappen ze de ezels op. Je kunt er gewoon lekker tussen de ezels gaan zitten. Heel ontspannend.
Dankje, klinkt leuk. Zal er eens een kijkje nemen.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh wauwie! Ik was een aantal jaar geleden met m'n vader door de polder aan het fietsen toen we ineens een schapenbevalling tegenkwamen. Langer stilgestaan dan op de fiets gezetenquote:Op zondag 24 maart 2019 15:02 schreef minilot het volgende:
Ha! Wij waren al halverwege op weg naar de Efteling (drie kwartier rijden) toen we erachter kwamen dat ons abonnement vandaag helemaal niet geldig is.![]()
In plaats ervan maar langs de gratis kinderboerderij in het Kralingse Bos gehobbeld en dat was maar goed ook: paar babygeitjes geboren zien worden! Zo cute!
#lente
Nu ook overal lammetjes, heeel kleintjes die wankel op hun benen staan en ook wat groterequote:Op zondag 24 maart 2019 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oh wauwie! Ik was een aantal jaar geleden met m'n vader door de polder aan het fietsen toen we ineens een schapenbevalling tegenkwamen. Langer stilgestaan dan op de fiets gezeten
De carnavalsverenigingquote:Op zondag 24 maart 2019 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk stukje over Numansdorp midden jaren 70, er dreigde een Chinees-Indisch restaurant te komen
https://indebuurt.nl/hoek(...)es-restaurant~57607/
Wat een werkquote:Op zondag 24 maart 2019 20:18 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een heerlijke zondagsheid allemaal!
Ik heb lekker zitten knutselen vandaag. Ben aan t haken aan een vrij hysterische dekendeze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je veegt ermee je veegt ermeequote:Op zondag 24 maart 2019 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bezem de bezem
Wat doe je ermee, wat doe je ermee\
De vloer de vloer
Deze kleuren ook?quote:Op zondag 24 maart 2019 20:18 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een heerlijke zondagsheid allemaal!
Ik heb lekker zitten knutselen vandaag. Ben aan t haken aan een vrij hysterische dekendeze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Yup! Kleuren van de tweede foto zijn meer zoals in t echt.quote:
Ja man! Het zag er alleen zo on engels uit, maar t is in wales opgenomen blijkbaar.quote:Op zondag 24 maart 2019 20:23 schreef Molo het volgende:
Ik kijk de serie Sex Education, en ik wil dat huis hebben waar Otis woont, mét zo'n hysterische delen erbij en alles wat er in dat huis staat ook![]()
Soms wilde ik dat ik ook zulke dingen kon. Ik heb maar een gehaakte deken op Etsy gekocht voor Miep hier, want ik kan echt niks, behalve dingen kopenquote:Op zondag 24 maart 2019 20:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Yup! Kleuren van de tweede foto zijn meer zoals in t echt.
Ik hou zo van dekens hakenworden ook allemaal intensief gebruikt hier thuis. Ofwel want koud, ofwel voor huttenbouw
Ik zie meerdere dingen in dat huis die ik ook heb of wil kopen/hebbenquote:Op zondag 24 maart 2019 20:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja man! Het zag er alleen zo on engels uit, maar t is in wales opgenomen blijkbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Molo check die zitkuil in het bijbehorende restaurant!
Let me see you stripped down to the bone
Als hij het een beetje gauw oppikt ben je er al met een keer of vier een uurtje, denk ik. Ik geef zelf training en soms ook clinics aan kinderen en ik sta er vaak versteld van hoe snel ze dingen oppikken. En hoe weinig besef ze hebben van hoe hoog ze eigenlijk aan het klimmen zijnquote:Op zondag 24 maart 2019 17:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ah, goed dat je het zegt. Hij atletiekt en zijn vereniging en de survivalrunvereniging werken nogal nauw samen dus ik zal me er het komende jaar eens in verdiepen. Hij gaat binnenkort weer de baan op dus (warme) sportkleding hebben we wel.
quote:Op zondag 24 maart 2019 20:40 schreef Tele6 het volgende:
het is ook voor andere dingen wel handig om wat aapjes-vaardigheden te hebben
Wat fijn dat er zoiets is voor die ezelsquote:Op zondag 24 maart 2019 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 maart 2019 20:39 schreef minilot het volgende:
Aangaande retro, ik ben zeer in mijn nopjes met ons jongste lemma, over een bungalowpark dat de Efteling vroeger (1960-1985) hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Molo check die zitkuil in het bijbehorende restaurant!![]()
Mijn beste vriendin heeft tot twee jaar terug in haar ouderlijk huis gewoond (laatste jaren uiteraard zonder ouders). Alwaar een zitkuil nog steeds aanwezig is. Heerlijk wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zondag 24 maart 2019 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je bent gegaan en ik denk dat veel mensen dat niet gedaan zouden hebben (incl ikke) en je bent ook nog eens op de helft gekomen terwijl je je ellendig voelde. Da’s een enorme doorzetting wat je aan je zelf kunt laten zien (wij zien het wel). Ik zeg het niet goed maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Zijn geiten op te voeden?quote:Op zondag 24 maart 2019 20:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat fijn dat er zoiets is voor die ezels
Ik weet helaas wat van hoe moeilijk het is om goed met ezels om te gaan. Van de zomer paste m'n vriend op het huis en de beestenbende van familie van hem, en daar waren ook twee niet-heel-happy ezels. Een langharige, helemaal in de klit, en doodsbang om geborsteld te worden. Ze leken zich dood te vervelen in het kleine weitje, en ze konden slecht opschieten met de slecht opgevoede geiten die er ook stonden. Gelukkig hadden ze iig elkaar. (De kortharige ezel beschermde de langharige tegen het borstelen)
Het past helemaal niet bij het soort rijtjeshuis waar ik in woon, maar afgezien daarvan zou ik best een zitkuil willenquote:Op zondag 24 maart 2019 20:45 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Mijn beste vriendin heeft tot twee jaar terug in haar ouderlijk huis gewoond (laatste jaren uiteraard zonder ouders). Alwaar een zitkuil nog steeds aanwezig is. Heerlijk wel
Ezels zijn nogal, als ik antropoformismen mag gebruiken, "koppig"quote:Op zondag 24 maart 2019 20:46 schreef minilot het volgende:
Wat zijn dan eigenlijk de verschillen in hoe je ezels en paarden moet houden, vraag ik mij als n00b af?
Statig herenhuis in chique stukje Den Haag dat, ik zie het hier ook niet zo voor mequote:Op zondag 24 maart 2019 20:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Het past helemaal niet bij het soort rijtjeshuis waar ik in woon, maar afgezien daarvan zou ik best een zitkuil willen
Pics!quote:Op zondag 24 maart 2019 20:49 schreef FranticDJ het volgende:
Bloedworst gebeuren met een soort bladerdeegachtige bodem. Appelstukjes en bessensaus.
Heb me ziek gegeten
Ik weet het niet goed. Ik denk dat dit wel de beste oplossing was. Ik had anders niet echt geweten wat ik de hele dag met mezelf moest. Ik was welkom geweest bij m'n partners, maar die waren met een hoop opruim-klus-dingen bezig en dan had ik ofwel in de weg gelopen ofwel zelf toch maar wat moeten doen in m'n eentje.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:31 schreef minilot het volgende:
@:Myraela, hoe heet die nieuwe conedyclub? Leuk dat je het leuk had!
@:Tele6! Uiteindelijk wel blij dat je gegaan bent?
Je kunt ze wel een paar basisdingen aanleren door op de goede manier te straffen en belonen. Deze geiten werden gestraft door water op ze te gooien, maar toen ze dus een of andere vloeistof tegen beestjes in hun vacht moesten hebben was het drama. Zoek dan een andere manier om ze te straffen.quote:
Afspraken afschmakenquote:Op zondag 24 maart 2019 20:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet het niet goed. Ik denk dat dit wel de beste oplossing was. Ik had anders niet echt geweten wat ik de hele dag met mezelf moest. Ik was welkom geweest bij m'n partners, maar die waren met een hoop opruim-klus-dingen bezig en dan had ik ofwel in de weg gelopen ofwel zelf toch maar wat moeten doen in m'n eentje.
Ik had oorspronkelijk afgesproken dat ik alleen zou gaan als ik dacht dat het leuk zou worden, maar daar is niks van terechtgekomen. Ik dacht niet dat het leuk werd en het werd niet leuk. Dus ik heb me niet aan die afspraak gehouden, en daar baal ik wel van.
<backspacet hetzelfde>quote:
Oeh! Benieuwd waar? Of geeft de naam het al weg?quote:Op zondag 24 maart 2019 20:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Statig herenhuis in chique stukje Den Haag dat, ik zie het hier ook niet zo voor me
Ooit in mijn Zweedse vakantiehuisje ofzo
Ja hèquote:Op zondag 24 maart 2019 20:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Zou er bijna zin in krijgen als ik jou zo hoor!
Geinig, da's precies wat ik hier thuis de halve dag zeg!quote:Op zondag 24 maart 2019 21:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
"probeer eens daarop te komen?" "kun je daar overheen?" "wat nou als je het eens op die manier probeert?"
quote:Op zondag 24 maart 2019 20:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als hij het een beetje gauw oppikt ben je er al met een keer of vier een uurtje, denk ik. Ik geef zelf training en soms ook clinics aan kinderen en ik sta er vaak versteld van hoe snel ze dingen oppikken. En hoe weinig besef ze hebben van hoe hoog ze eigenlijk aan het klimmen zijn![]()
Wel superleuk als hij dat zou willen gaan doen! Kan het zeker aanraden, het is ook voor andere dingen wel handig om wat aapjes-vaardigheden te hebben
Dat is punt één op het lijstje van dingen die de psycholoog me probeert te leren, geloof ikquote:Op zondag 24 maart 2019 20:59 schreef minilot het volgende:
[..]
<backspacet hetzelfde>
Tele6, denk je dat je van je behandelaars wat handvatten kunt krijgen om minder streng voor jezelf te wezen?
Haha, jij hebt ook een aapje-in-opleiding dusquote:Op zondag 24 maart 2019 21:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Geinig, da's precies wat ik hier thuis de halve dag zeg!
quote:Op zondag 24 maart 2019 21:02 schreef Tele6 het volgende:
Dus als we afspreken dat ik minder streng ben voor mezelf (dus alleen iets doe als ik denk dat het leuk wordt...) kan ik het erg slecht hebben als ik me daar niet aan kan houdenterwijl het ook een vorm van minder streng zijn is als ik die afspraak kan negeren als het uitkomt
Absoluut!quote:Op zondag 24 maart 2019 21:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Haha, jij hebt ook een aapje-in-opleiding dus
Mooi stukje Laan van NOIquote:Op zondag 24 maart 2019 20:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oeh! Benieuwd waar? Of geeft de naam het al weg?
Had je in ieder geval gelijk, dat is ook wat waardquote:Op zondag 24 maart 2019 20:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik dacht niet dat het leuk werd en het werd niet leuk. Dus ik heb me niet aan die afspraak gehouden, en daar baal ik wel van.
quote:Op zondag 24 maart 2019 21:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb geen foto’s. Gemaakt door ma van E.
Heb jij dan misschien wél pics?quote:Op zondag 24 maart 2019 21:03 schreef Lonaa het volgende:
Koud, moe. Vreemd dat Alex er over een week niet meer is.
Ik kom morgen wel weer meekletsen.
Wel nog even zeggen dat ik een fantastische hamburger gemaakt heb.
Barrel daar binnenkort overal vanuit de voortuin door het raam naar binnen loeren, op zitkuiljachtquote:
*kijkt op site van survivalbondquote:Op zondag 24 maart 2019 21:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik ga eens rustig kijken komend jaar (hij is nog geen 8). Het zou wel bij hem passen, rennen, springen, op dingen klimmen, eraf donderen en ranzig worden zijn wel ongeveer de modi operandi hier
En weet je, als je thuis was gebleven had je je ook niet top gevoeld. Nu heb je in ieder geval beweging, zonlicht en frisse lucht gehad en weet je wat er gebeurt als je iets doet waar je tegenop ziet. Misschien was vandaag niet leuk, maar wel nuttig en leerzaam.
Als ex-therapeut zijnde jeuken mijn handen nog steeds bij dit soort afspraken hoorquote:Op zondag 24 maart 2019 21:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is punt één op het lijstje van dingen die de psycholoog me probeert te leren, geloof ik![]()
Stomme is wel dat ik de neiging heb om me heel erg vast te klampen aan afspraken, planningen, regels, lijstjes... Dus als we afspreken dat ik minder streng ben voor mezelf (dus alleen iets doe als ik denk dat het leuk wordt...) kan ik het erg slecht hebben als ik me daar niet aan kan houdenterwijl het ook een vorm van minder streng zijn is als ik die afspraak kan negeren als het uitkomt
Woonkamer zit op de derde etagequote:Op zondag 24 maart 2019 21:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Barrel daar binnenkort overal vanuit de voortuin door het raam naar binnen loeren, op zitkuiljacht
*knuffelquote:Op zondag 24 maart 2019 21:03 schreef Lonaa het volgende:
Wat zat er op je burger?quote:Op zondag 24 maart 2019 21:03 schreef Lonaa het volgende:
Als taal-nazi jeuken mijn handen nu ookquote:Op zondag 24 maart 2019 21:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ex-therapeut zijnde jeuken mijn handen nog steeds bij dit soort afspraken hoor![]()
![]()
Ja? Denk je dat het niet goed is dat ik dat doe? Wat zou jij doen?quote:Op zondag 24 maart 2019 21:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ex-therapeut zijnde jeuken mijn handen nog steeds bij dit soort afspraken hoor![]()
![]()
holy shit, kan jij me misschien helpen?quote:Op zondag 24 maart 2019 21:08 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
Hehe, als je nog behoefte zou hebben aan wat zelfdiscipline, ik heb nog over hoorquote:Op zondag 24 maart 2019 21:06 schreef minilot het volgende:
Overigens, als iemand met een weerzinwekkend gebrek aan zelfdiscipline vind ik het wel machtig interessant te lezen hoe het in jouw hoofd gaat, Tele! Dank voor het delen
Mijn excuus is dat ik probeer mijn op mijn schoot springende koter richting bed te bonjourenquote:
Hamburgersaus van de Sauce Guru, burger met knoflook, paprikapoeder en goed gehakt op een Italiaanse bol. Sla,, komkommer, augurk,, bacon, van die smelt cheddar 'kaas' en gecarameliseerde uien met rode wijn.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat zat er op je burger?
Enneh, denk je dat je vlug weer een pleeghond in huis neemt?
Dat is een (slap) excuus voor tikfouten, niet voor taalfouten.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn excuus is dat ik probeer mijn op mijn schoot springende koter richting bed te bonjouren![]()
Lief dat je zo meedenkt! Er zijn vast mensen op de vereniging die me er meer over kunnen vertellen. Hij mag eerst maar een mee gaan doen aan een hardloopwedstrijd(je) met zijn opa binnenkort, dat vind ik zo tof, mijn 70-jarige vader aan het hollen met zijn 10x jongere kleinzoonquote:Op zondag 24 maart 2019 21:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
*kijkt op site van survivalbond
Er zijn twee wedstrijden waar je mee kunt doen vanaf 6 (Steenbergen en Nijverdal), maar een stuk meer opties vanaf 8
Klinkt wel alsof het een match kan zijn! Ik verwacht eigenlijk wel dat ze een leuke jeugdgroep hebben in Zeist, want ze organiseren ook een wedstrijd voor alle jeugdcategorieën vanaf 8 jaar, dus dan hebben ze wel affiniteit met survival voor kinderen lijkt me.
En je hebt helemaal gelijk over vandaag. Mooi geformuleerd
quote:
Da's om de hoek bij mn werk.mooi lunch avontuur!quote:Op zondag 24 maart 2019 21:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Barrel daar binnenkort overal vanuit de voortuin door het raam naar binnen loeren, op zitkuiljacht
het gaat zeker weer over in en uit ademen, dat ik heel rustig op mijn ademhaling moet focussenquote:Op zondag 24 maart 2019 21:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hehe, als je nog behoefte zou hebben aan wat zelfdiscipline, ik heb nog over hoor
Jouw binnenkant-van-hoofd zou voor mij ook wel wonderlijk lijken, denk ik
Die verdomde oliemaatschappijen ook altijd..quote:Op zondag 24 maart 2019 21:17 schreef minilot het volgende:
Mijn Oost-Europese dreumesyogajuf heeft één of andere high end-baan bij Shell opgeduikeld en nou is er geen dreumesyoga meer.
Ik ben geen therapeut enzo.. maar ik vind het altijd zo'n dooddoener is mensen zeggen dat het leven niet " leuk" of niet " eerlijk " is..quote:Op zondag 24 maart 2019 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Niet specifiek voor Tele, omdat ik niet wil poeren in een lopende therapie (en bovendien werd de vraag niet aan mij gesteld), maar ik zou zelf de focus niet leggen op 'leuk'. Het leven is niet altijd leuk (heel vaak niet zelfs) en dat gaat het ook niet worden. Dat aanvaarden en verdragen dat er kutdagen en -mensen en -momenten bestaan is volgens mij zinvoller dan streven naar happy-de- peppy-nooit-meer-down.
Ja nee joh, ga ik me niet mee bemoeien. Maar ik denk dat je het jezelf veel makkelijker kunt gaan maken als je ermee aan de slag gaat.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat het niet goed is dat ik dat doe? Wat zou jij doen?
/nieuwsgierig
Super voor d'r dat ze nu een serieus beroep heeft tochquote:Op zondag 24 maart 2019 21:17 schreef minilot het volgende:
Mijn Oost-Europese dreumesyogajuf heeft één of andere high end-baan bij Shell opgeduikeld en nou is er geen dreumesyoga meer.
Heb je de sleutel al van je nieuwe huis?quote:Op zondag 24 maart 2019 21:21 schreef mjan het volgende:
Ik snap niet waar mijn weekend heen is. Ik ging even klussen en ineens zijn binnen een paar uur twee dagen verdwenen
Stond eerst iets anders, dan klopte het wel. Maar boeiendquote:Op zondag 24 maart 2019 21:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is een (slap) excuus voor tikfouten, niet voor taalfouten.
Maar is het daarmee ook onwaar?quote:Op zondag 24 maart 2019 21:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ben geen therapeut enzo.. maar ik vind het altijd zo'n dooddoener is mensen zeggen dat het leven niet " leuk" of niet " eerlijk " is..
Tuurlijk nietquote:Op zondag 24 maart 2019 21:10 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
holy shit, kan jij me misschien helpen?
Maar wel reëel. Denken dat je alleen maar leuke dingen kunt doen is naïef, vind ik.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik ben geen therapeut enzo.. maar ik vind het altijd zo'n dooddoener is mensen zeggen dat het leven niet " leuk" of niet " eerlijk " is..
Tja, hier ging het over mijn hobby's. Ik dwing mezelf vaak om iets te gaan doen wat andere mensen als ontspanning zien omdat ik denk dat het hoort/moet, dat het goed voor me zou zijn, en dan heb ik er helemaal geen zin in, is het iets wat helemaal niet bij me past of wat niet uitkomt. Dan kan het best goed zijn om het eens te laten schieten lijkt me. Om me eens af te vragen "lijkt het me wel leuk om te gaan doen?".quote:Op zondag 24 maart 2019 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Niet specifiek voor Tele, omdat ik niet wil poeren in een lopende therapie (en bovendien werd de vraag niet aan mij gesteld), maar ik zou zelf de focus niet leggen op 'leuk'. Het leven is niet altijd leuk (heel vaak niet zelfs) en dat gaat het ook niet worden. Dat aanvaarden en verdragen dat er kutdagen en -mensen en -momenten bestaan is volgens mij zinvoller dan streven naar happy-de- peppy-nooit-meer-down.
Daarom is zulke tekst op een forum ofzo ook vrij ruk, want de context mist.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 maart 2019 21:19 schreef Clubsoda het volgende:
Niet haten op yoga. Megaveel tofs mee te doen.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Super voor d'r dat ze nu een serieus beroep heeft toch
ik werk om vervolgens leuke dingen te kunnen doenquote:Op zondag 24 maart 2019 21:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar wel reëel. Denken dat je alleen maar leuke dingen kunt doen is naïef, vind ik.
Prima. Ik ben natuurlijk ook nog maar helemaal aan het begin van therapie en ze zijn nog meer in me aan het porren dan dat ze me echt wat kunnen leren. Ik ga er zeker mee aan de slag allemaalquote:Op zondag 24 maart 2019 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja nee joh, ga ik me niet mee bemoeien. Maar ik denk dat je het jezelf veel makkelijker kunt gaan maken als je ermee aan de slag gaat.
Leven is veel te leuk en zeker niet serieus genoeg voor al dat soort narigheid en strengheid.
Sterkte iig!
Jep, sinds woensdag!quote:Op zondag 24 maart 2019 21:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Heb je de sleutel al van je nieuwe huis?
Tof! Wanneer ben je can plan te gaan verhuizen? Heb je net zo'n moordend tempo als loon?quote:
Ik snap hetquote:Op zondag 24 maart 2019 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tja, hier ging het over mijn hobby's. Ik dwing mezelf vaak om iets te gaan doen wat andere mensen als ontspanning zien omdat ik denk dat het hoort/moet, dat het goed voor me zou zijn, en dan heb ik er helemaal geen zin in, is het iets wat helemaal niet bij me past of wat niet uitkomt. Dan kan het best goed zijn om het eens te laten schieten lijkt me. Om me eens af te vragen "lijkt het me wel leuk om te gaan doen?".
Ja, er zijn zat dingen kut/saai/irritant. Vind ik prima. Jammer alleen als m'n hobby's dat allemaal ook zijn en ik mezelf erheen blijf schoppen, lijkt me
(Ik weet niet of ik nu goed begrepen heb wat je bedoelde, maar ik dacht dat het zinnig was om te nuanceren wat ik eerder zei. Zo niet, laat vooral maar)
Je hebt gelijk hoor en ik druk me ook niet helemaal lekker uit vandaag geloof ikquote:Op zondag 24 maart 2019 21:25 schreef mjan het volgende:
[..]Ik val er ook maar even middenin hoor, maar dat is toch ook niet de algemene insteek van Tele? Volgens mij probeerde ze juist wat relaxter met 'dingen doen omdat ik gezegd had het te zullen doen' om te gaan, door bijvoorbeeld als criterium te stellen dat het leuk moet zijn. Maar het idee is niet dat 'leuk' het nieuwe adagium wordt, bij mijn weten.
Edit: laat maar, ik ben een langzame telefoon-typer![]()
Enige leuke vind ik die yoga broeken indien juiste lichaam er in zitquote:Op zondag 24 maart 2019 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet haten op yoga. Megaveel tofs mee te doen.
Mike Tyson die boxer zei dat het leven niet eerlijk is en dat ie een kut jeugd had gehad, hij zei dat niemand hem had verteld dat het makkelijk zou worden of hem zou helpenquote:Op zondag 24 maart 2019 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom is zulke tekst op een forum ofzo ook vrij ruk, want de context mist.
Verder wel eens met die boodschap trouwens, maar dag behoeft soms wat meer uitleg erbij en die verschilt per persoon
Geen idee hoe snel Lonaa verhuisd is, maar ik werk 5.5 dag in de week en het kost me een krap uurtje om van huisje1 naar huisje2 te komen, dus ik heb weinig tijd, maar wel véél dingen te doen. Dit weekend hebben we alle draagbalken geschuurd en alles weer weten te ontstoffen (het brandalarm ging gisteren af vanwege de hoeveelheid stofquote:Op zondag 24 maart 2019 21:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Tof! Wanneer ben je can plan te gaan verhuizen? Heb je net zo'n moordend tempo als loon?
Het gaat hier om peuteryoga.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Enige leuke vind ik die yoga broeken indien juiste lichaam er in zit
Klinkt realistisch en verstandig en zo maar dat neemt niet weg dat je nu volgens mij wel veel moeilijke dagen hebt.quote:Op zondag 24 maart 2019 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Prima. Ik ben natuurlijk ook nog maar helemaal aan het begin van therapie en ze zijn nog meer in me aan het porren dan dat ze me echt wat kunnen leren. Ik ga er zeker mee aan de slag allemaal
Dankje
Zijn dingen te halen. Dat is altijd mooiquote:Op zondag 24 maart 2019 21:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Prima. Ik ben natuurlijk ook nog maar helemaal aan het begin van therapie en ze zijn nog meer in me aan het porren dan dat ze me echt wat kunnen leren. Ik ga er zeker mee aan de slag allemaal
Dankje
Ja jij, verbaast me nietquote:Op zondag 24 maart 2019 21:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Enige leuke vind ik die yoga broeken indien juiste lichaam er in zit
B1 tekortquote:Op zondag 24 maart 2019 21:39 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Mike Tyson die boxer zei dat het leven niet eerlijk is en dat ie een kut jeugd had gehad, hij zei dat niemand hem had verteld dat het makkelijk zou worden of hem zou helpen
ik ben niet zo, maar mijn geschiedenis is waarschijnlijk erger
toen ie iemands oor er af beet (evander holyfield)na een kuur met amfitamines
vroeg iedereen zich af, hoe fucked up is that?
Groeien weet ik niet, volgende week komt het consultatie bureau op bezoek. De kraamzorg is inmiddels weg en zijn laatste meting is zijn geboortegewicht (in een week). Hij eet wel flink. Bodemloze putquote:Op zondag 24 maart 2019 21:44 schreef derLudolf het volgende:
Hoe gaat het met de kleine trouwens? Flink groeiende met flessenmelk?
Eatquote:Op zondag 24 maart 2019 21:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Groeien weet ik niet, volgende week komt het consultatie bureau op bezoek. De kraamzorg is inmiddels weg en zijn laatste meting is zijn geboortegewicht (in een week). Hij eet wel flink. Bodemloze put.
quote:Op zondag 24 maart 2019 21:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vergeet het belangrijkste niet: gekke bekken trekken naar alles en iedereen
Pics!!!quote:Op zondag 24 maart 2019 21:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 maart 2019 21:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het eerst moeilijker wordt, omdat je je realiseert hoe veel niet-helpende gedachten en copingsstrategieën hebt en hoeveel er dus eigenlijk "mis is", en daarna pas makkelijker, wanneer je betere gedachten en strategieën leert. Dus ik moet maar even door deze rotdagen heen, denk ikquote:Op zondag 24 maart 2019 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt realistisch en verstandig en zo maar dat neemt niet weg dat je nu volgens mij wel veel moeilijke dagen hebt.![]()
Toen ik je posts las kwam bij me op dat je, voor iemand die van de lijstjes en afspraken is, best een moeilijk criterium hebt gekozen om te toetsen of je je aan de afspraak hebt gehouden.
Want wanneer is iets ‘leuk’? Kun je daar een cijfer aan hangen? Heb je je aan je afspraak met jezelf gehouden als er momenten zijn waarop het niet ‘leuk’ was? Etc.
Geen kritiek, ik verwacht ook geen antwoord of zo want het is puur een blurp die bij me opkwam. En misschien kun je er niks mee en dan laat je hem maar lekker links liggen. Of rechts, of achter je, wat je wil
Haphaphapquote:Op zondag 24 maart 2019 21:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja jij, verbaast me niet
Dat maakt yoga nog niet niet-serieus
Haha, zo jong al. Mooi manquote:Op zondag 24 maart 2019 21:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Lastige shizzlequote:Op zondag 24 maart 2019 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het eerst moeilijker wordt, omdat je je realiseert hoe veel niet-helpende gedachten en copingsstrategieën hebt en hoeveel er dus eigenlijk "mis is", en daarna pas makkelijker, wanneer je betere gedachten en strategieën leert. Dus ik moet maar even door deze rotdagen heen, denk iken nee, daar word ik niet blij van
Ik ben meestal wel redelijk in staat om "okee, kan wel een prima dagje worden daar" te onderscheiden van "er zijn echt tien dingen die ik liever zou doen dan dat". Die eerste categorie is "wel leuk" en de tweede is "niet leuk". Eerder maakte het me meestal niet uit in welke categorie een bezigheid viel: als ik had gepland om het te gaan doen, ging ik ook, punt. Dat probeer ik nu te veranderen.
Vorige week vroeg de psychiater wat voor cijfer ik aan m'n dagen zou geven. Zoiets kan ik dan echt nietdan is het "moet ik een gemiddelde geven, of moet ik aangeven waar de minima en maxima ongeveer liggen, en hoe voel je je dan bij een 1 of bij een 10, en valt een 5 nog onder prima?"
Lekker Cat!quote:Op zondag 24 maart 2019 22:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik dacht dat ik morgen om 9.00 uur op een congres moest zijn. Recht door de spits op het drukste stuk snelweg hier in de buurt dus dubbele reistijd
Nu zie ik dat het programma pas om 9.30 uur startScheelt me een stuk file ergernis en reistijd.
Hoeveel bakken hadden jullie staan?quote:Op zondag 24 maart 2019 22:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Complexe situatie hoor Tele. Het lijktel me zwaar om steeds zo met je eigen gedachten en gevoel bezig te zijn, zoiets is moeilijk te negeren.
![]()
Mijn dag was leuk, ik heb zeer weinig sjoeltalent.
2 Bakken, 10 personen per bak. Iedereen mocht drie keer. Ik ben één na laatste gewordenquote:Op zondag 24 maart 2019 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoeveel bakken hadden jullie staan?
Volle bak dusquote:Op zondag 24 maart 2019 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
2 Bakken, 10 personen per bak. Iedereen mocht drie keer. Ik ben één na laatste geworden
Dat moest ik ook bij therapie, maar ging er dan vooral om dat ik aangaf wat ik nu vond, waar ik zou willen zijn, en wat er een kwart puntje verbetering zou kunnen geven. Progressiegericht zeg maar.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het eerst moeilijker wordt, omdat je je realiseert hoe veel niet-helpende gedachten en copingsstrategieën hebt en hoeveel er dus eigenlijk "mis is", en daarna pas makkelijker, wanneer je betere gedachten en strategieën leert. Dus ik moet maar even door deze rotdagen heen, denk iken nee, daar word ik niet blij van
Ik ben meestal wel redelijk in staat om "okee, kan wel een prima dagje worden daar" te onderscheiden van "er zijn echt tien dingen die ik liever zou doen dan dat". Die eerste categorie is "wel leuk" en de tweede is "niet leuk". Eerder maakte het me meestal niet uit in welke categorie een bezigheid viel: als ik had gepland om het te gaan doen, ging ik ook, punt. Dat probeer ik nu te veranderen.
Vorige week vroeg de psychiater wat voor cijfer ik aan m'n dagen zou geven. Zoiets kan ik dan echt nietdan is het "moet ik een gemiddelde geven, of moet ik aangeven waar de minima en maxima ongeveer liggen, en hoe voel je je dan bij een 1 of bij een 10, en valt een 5 nog onder prima?"
Ja, dat zijn al die mensen die niet de Nederlandse, maar wel de EU nationaliteit hebben die 2 stembiljetten kregen ipv 1quote:Partij voor de Dieren wil hertelling van de statenverkiezing in Groningen
-
De Partij voor de Dieren wil dat alle stemmen van de provinciale verkiezingen van afgelopen week in Groningen opnieuw worden geteld. De partij heeft het over onverklaarbare verschillen tussen het aantal uitgereikte stembiljetten en de uitgebrachte stemmen.
Fractievoorzitter Ankie Voerman zegt dat de uitslag boven alle twijfel verheven moet zijn en dat dit nu niet het geval is. Alleen al in de stad Groningen zouden er 70 onverklaarde verschillen zijn tussen de aantallen stembiljetten en uitgebrachte stemmen.
"Zo zijn er op 16 stembureaus in totaal 21 stembiljetten meer geteld dan er kiezers zijn toegelaten tot de stemming. Een stembiljet te weinig is nog te verklaren, maar een teveel betekent dat mensen meer dan één stem hebben uitgebracht."
Dat klinkt wel nuttig iddquote:Op zondag 24 maart 2019 23:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat moest ik ook bij therapie, maar ging er dan vooral om dat ik aangaf wat ik nu vond, waar ik zou willen zijn, en wat er een kwart puntje verbetering zou kunnen geven. Progressiegericht zeg maar.
er is een kans dat die pillen aanslaan en nog werken ook, maar hou er dan reklening dat je er nooit meer vanaf komt, dat zeggen ze er nooit bijquote:Op zondag 24 maart 2019 23:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel nuttig idd
Hier ging het geloof ik vooral om het bepalen of ik depressief ben of niet, omdat ze erover denken om me antidepressiva te gaan geven. Maar ik denk niet dat die cijfers daar echt zinnig voor warenje referentiekader verschuift ook enorm als je basis-blijheidsniveau verschuift. Nu vind ik een dag zonder al te heftige paniek/angst/stress/huilbuien/zelfhaat al gauw een zes
Gewoon het beste wensen en hem de deur wijzenquote:Op maandag 25 maart 2019 09:35 schreef TAV74 het volgende:
Straks tijdens mijn volgende treinreis moet ik even bijlezen geloof ik![]()
Nu zo eerst een poging om collega waar ik zo bij ontploft ben nog op een normale manier gedag te zeggen voor zijn vertrek. Jason Isbell op staan om relaxed worden
Zijn verzoek en ik heb vooralsnog niet zoveel te zeggen, dus hoe dit gaat lopen is niet aan mij.quote:Op maandag 25 maart 2019 09:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Gewoon het beste wensen en hem de deur wijzen
Grote bergschoenen aangetrokken?quote:Op maandag 25 maart 2019 09:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zijn verzoek en ik heb vooralsnog niet zoveel te zeggen, dus hoe dit gaat lopen is niet aan mij.
Er zijn zoveel mensen die tijdelijk ad slikken hoor.quote:Op maandag 25 maart 2019 09:02 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
er is een kans dat die pillen aanslaan en nog werken ook, maar hou er dan reklening dat je er nooit meer vanaf komt, dat zeggen ze er nooit bij
Wat naarquote:Op maandag 25 maart 2019 08:58 schreef Barreltje het volgende:
Morguh.. slechte nacht gehad met de toiletpot..![]()
Vandaag maar rustig aan doen..
Zijn gangetje. Geen paniek en erg ontspannenquote:Op maandag 25 maart 2019 10:14 schreef AnneX het volgende:
Wat een heftige tijd voor je, Tele!
En ik bewonder, dat je je alsmaar staande houdt met studie, sport en treinreizen.
En met name met mensen die je helpen uitpuzzelen.
En ik stel mij TAV voor met bergschoenen op kantoor en in de trein...
Hoe gaat het met de familie Anthraxx zónder kraamhulp?
Gewoón zoals het hoort? Ben je ook al weer gaan werken, Anthraxx?
Een mooie recensie voor het concert afgelopen donderdag in vk., dat wij hebben georganiseerd.
Vooral de moeite om p.r. te doen op een doordeweekse avond had wel resultaat.
Barrel, beterschap! op de berg (?) ...
Grote knul, grote lepelquote:Op maandag 25 maart 2019 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
beterschap Barrel!
Ik heb vannacht samen met mijn peuter in het logeerbed geslapen. Hij werd om half 3 in een keer heeeel erg boos wakker. Het duurde lang voordat hij gekalmeerd was, maar toen hij eindelijk verder wou slapen wou hij alleen knuffelend slapen. Lepeltje lepeltje, waarbij hij de grote lepel was. Ik wou graag slapen, maar heb daar ook wel van genoten, zo’n klein armpje om me heen...
Goed zo 👍quote:Op maandag 25 maart 2019 10:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zijn gangetje. Geen paniek en erg ontspannen. Voor ons allemaal het beste
Ik begin 8 April pas weer met werken.
die ervaring heb ik ook hoor, dat ze na een jaar ofzo, gewoon hardstikke goed werkten en toen ik weer een normaal slaappatroon had, kon ik heel makkelijk afbouwenquote:Op maandag 25 maart 2019 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen die tijdelijk ad slikken hoor.
Het was niet nodig. Keurig gesprek, nette excuses gekregen, koffie gedronken en omgekocht met een gebakje . Het is goed zo, we hoeven niet meer samen te werken en mochten we elkaar nog tegen het lijf lopen dan kunnen we normaal doen.quote:
Fijn!quote:Op maandag 25 maart 2019 10:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het was niet nodig. Keurig gesprek, nette excuses gekregen, koffie gedronken en omgekocht met een gebakje . Het is goed zo, we hoeven niet meer samen te werken en mochten we elkaar nog tegen het lijf lopen dan kunnen we normaal doen.
Moest 8 minuten van station naar kantoor. Liep droog maar bewolkt weg, kreeg een stortbui en kwam met zonneschijn aanquote:Op maandag 25 maart 2019 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Gelukkig maar 4 buien over me heen gehad tijdens het wandelen.
Ik heb inderdaad ook lekker inde zon gelopen. Moeilijk weer.quote:Op maandag 25 maart 2019 11:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Moest 8 minuten van station naar kantoor. Liep droog maar bewolkt weg, kreeg een stortbui en kwam met zonneschijn aan
Aww, superliefquote:Op maandag 25 maart 2019 10:13 schreef Jagärtrut het volgende:
beterschap Barrel!
En tele, ik vind het knap om te lezen hoe je met jezelf bezig bent!
Mijn enige riem is gister kapot gegaan, dus ik moet zo maar eens naar de stad om een nieuwe te kopen.
Ik heb vannacht samen met mijn peuter in het logeerbed geslapen. Hij werd om half 3 in een keer heeeel erg boos wakker. Het duurde lang voordat hij gekalmeerd was, maar toen hij eindelijk verder wou slapen wou hij alleen knuffelend slapen. Lepeltje lepeltje, waarbij hij de grote lepel was. Ik wou graag slapen, maar heb daar ook wel van genoten, zo’n klein armpje om me heen...
Stukje van de onderkant van de tulpen afknippen?quote:Op maandag 25 maart 2019 12:27 schreef AnneX het volgende:
Zaterdag kocht ik tulpen, die zondag al in een hogere vaas gingen, want groeiden hard.
Zie ik zojuist, dat de bloemen al weer >5 cm boven uitsteken.
Geen hogere vazen meer óf te joekel achtig.
Mogelijk dan nog 5 cm wachten.
Smart thinking.quote:Op maandag 25 maart 2019 12:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Stukje van de onderkant van de tulpen afknippen?
Minder water geven!quote:Op maandag 25 maart 2019 12:27 schreef AnneX het volgende:
Zaterdag kocht ik tulpen, die zondag al in een hogere vaas gingen, want groeiden hard.
Zie ik zojuist, dat de bloemen al weer >5 cm boven uitsteken.
Geen hogere vazen meer óf te joekel achtig.
Mogelijk dan nog 5 cm wachten.
Goed poetsen is dus goedkoperquote:Op maandag 25 maart 2019 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy crap. J is net klaar bij de parodontoloog en heeft een offerte van 1400 euro gekregen
Is dat veel/weinig?quote:Op maandag 25 maart 2019 14:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy crap. J is net klaar bij de parodontoloog en heeft een offerte van 1400 euro gekregen
Correct, maar helpt veel heb ik gemerktquote:Op maandag 25 maart 2019 14:34 schreef FranticDJ het volgende:
Goed poetsen helpt niet overal tegen Piet.
Het is alleen nogal een dooddoener om dat (standaard) als antwoord te geven als je de aard van t probleem niet weetquote:Op maandag 25 maart 2019 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, maar helpt veel heb ik gemerkt
Oh, is dat het? Wat een goede tip. Ik zal het doorgeven en gelijk een tandenborstel voor hem kopen.quote:
Het helpt niet tegen alles, maar onder tandartsen worden gaatjes gewoon gezien als een gewoonteziekte. Dat zeggen ze niet tegen je, maar ze denken wel dat je niet dagelijks 2x goed poetst.quote:
Ja, dat is veel. Sowieso veel geld voor ons. Maar ja, beter dan bacteriën veroorzaakt door een ontsteking in je kaakbot op je hartklep.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Is dat veel/weinig?
Ik ben 3500 kwijt voor mijn hele (ortho weliswaar) riedeltje.
Wat dan weer wel vergoed wordt door de zorgverzekering. Nooit goed begrepen waarom 'je gebit' los staat van 'de rest van je lijf'. Problemen in je gebit + niet kunnen betalen + daaruit voortvloeiende ernstige hartproblemen lijken mij een stuk duurder dan dat de zorgverzekering ook de tandarts betaalt. Ja, zal wel niet, want dat heeft vast iemand berekend en hartproblemen zijn een stuk zeldzamer dan al die gaatjes en kronen en zenuwbehandelingen.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat is veel. Sowieso veel geld voor ons. Maar ja, beter dan bacteriën veroorzaakt door een ontsteking in je kaakbot op je hartklep.
Als je jezelf ervoor verzekerd wordt het gewoon vergoed.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat dan weer wel vergoed wordt door de zorgverzekering. Nooit goed begrepen waarom 'je gebit' los staat van 'de rest van je lijf'. Problemen in je gebit + niet kunnen betalen + daaruit voortvloeiende ernstige hartproblemen lijken mij een stuk duurder dan dat de zorgverzekering ook de tandarts betaalt. Ja, zal wel niet, want dat heeft vast iemand berekend en hartproblemen zijn een stuk zeldzamer dan al die gaatjes en kronen en zenuwbehandelingen.
Maar dat is voor veel mensen geen optie natuurlijk.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je jezelf ervoor verzekerd wordt het gewoon vergoed.
Nee hoor, zitten max bedragen aan de vergoeding. En de verzekering is voor mensen met een laag inkomen nog best fors elke maand.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je jezelf ervoor verzekerd wordt het gewoon vergoed.
Ja sowieso veel geld, vind het bij dit soort dingen altijd lastig in perspectief te zien.. In verhouding met wat er moet gebeuren/wat het elders zou kosten.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat is veel. Sowieso veel geld voor ons. Maar ja, beter dan bacteriën veroorzaakt door een ontsteking in je kaakbot op je hartklep.
Idd ja..quote:Op maandag 25 maart 2019 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat dan weer wel vergoed wordt door de zorgverzekering. Nooit goed begrepen waarom 'je gebit' los staat van 'de rest van je lijf'.
wou ik ent zeggenquote:Op maandag 25 maart 2019 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, zitten max bedragen aan de vergoeding. En de verzekering is voor mensen met een laag inkomen nog best fors elke maand.
De kosten van datgeen wat verzekerd wordt ook.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, zitten max bedragen aan de vergoeding. En de verzekering is voor mensen met een laag inkomen nog best fors elke maand.
Zijn we het daar in ieder geval over eensquote:Op maandag 25 maart 2019 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed. Ik vind een systeem als de NHS veel beter waar verzekeraar en dienstverlener één zijn beter omdat die veel inherenter sturen op kostenbesparing
moet je eens aan die engelsen vragen wat die er van vinden!quote:Op maandag 25 maart 2019 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De kosten van datgeen wat verzekerd wordt ook.
Maar goed. Ik vind een systeem als de NHS veel beter waar verzekeraar en dienstverlener één zijn beter omdat die veel inherenter sturen op kostenbesparing
Alsof die weten wat goed voor ze isquote:Op maandag 25 maart 2019 15:09 schreef liedetector het volgende:
moet je eens aan die engelsen vragen wat die er van vinden!
Engelsen moet je vooral niet vragen wat ze vinden..quote:Op maandag 25 maart 2019 15:09 schreef liedetector het volgende:
[..]
moet je eens aan die engelsen vragen wat die er van vinden!
Hallo!quote:Op maandag 25 maart 2019 14:53 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar dat is voor veel mensen geen optie natuurlijk.
Het is een lastige keuze. Na het uitgeven van dat geld, is er nog een vervolgtraject nodig. Het is niet eens zeker of wat er in het behandelplan staat de problemen wel echt verhelpt. Maar ja, zonder behandeling is de kans op serieuze problemen wel groot.quote:Op maandag 25 maart 2019 14:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja sowieso veel geld, vind het bij dit soort dingen altijd lastig in perspectief te zien.. In verhouding met wat er moet gebeuren/wat het elders zou kosten.
Qua beugel voor mij zou 't bijv of 2.5k zijn en 4 jaar.. of 3.5k en 10 maanden. naja dan is de keuze sowieso snel gemaakt.. Maar goed, beetje appels & peren vergelijken.
Nog last van een sjoel-arm?quote:
ik kom bij jou eten!quote:Op maandag 25 maart 2019 15:31 schreef minilot het volgende:
![]()
Moggeh luitjes! Vanavond Captain Marvel in de bios en avondeten van de afhaal-Maleisiër
Nee, dat valt reuze mee. Ik heb met links en rechts gegooid dus de last was goed verdeeld. Jij?quote:
*snapt een na laatste plek steeds beterquote:Op maandag 25 maart 2019 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat valt reuze mee. Ik heb met links en rechts gegooid dus de last was goed verdeeld. Jij?
Circa 18:00 @ Kampong Kita te Rotterdam-zuid, tot dan!quote:
quote:Op zondag 24 maart 2019 21:20 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die verdomde oliemaatschappijen ook altijd..
cool!quote:Op maandag 25 maart 2019 15:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Circa 18:00 @ Kampong Kita te Rotterdam-zuid, tot dan!
Waarom heb ik na deze post zin in oliebollen?quote:Op maandag 25 maart 2019 15:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Circa 18:00 @ Kampong Kita te Rotterdam-zuid, tot dan!
Avondeten wordt wel in tien minuten naar binnen gepropt ten behoeve van op tijd klaar zitten voor de film, een deur verderop. Dan weet je datquote:
tssssk daar ga ik niet een uur voor in de file staanquote:Op maandag 25 maart 2019 15:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Avondeten wordt wel in tien minuten naar binnen gepropt ten behoeve van op tijd klaar zitten voor de film, een deur verderop. Dan weet je dat
zag ze vandaag ook liggen, maar bij stoofvlees niet echt een toffe combo, misschien morgenquote:Op maandag 25 maart 2019 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij eten gegrilde groene asperges, gebakken krieltjes en een speklap. Ik heb er al 2 dagen trek in.
viel me in de Uk op dat die daar ALLEMANSRÄTTEN heten, kom ik hier bij de IKEA is dat hier nu ook zo....snap er niks vanquote:
Oh? Zal wel met de uitspraak zijnquote:Op maandag 25 maart 2019 16:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
viel me in de Uk op dat die daar ALLEMANSRÄTTEN heten, kom ik hier bij de IKEA is dat hier nu ook zo....snap er niks van
Was het niet zo dat ze verschillende versies / uitvoeringen / samenstellingen hebben, met verschillende namen?quote:Op maandag 25 maart 2019 16:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
viel me in de Uk op dat die daar ALLEMANSRÄTTEN heten, kom ik hier bij de IKEA is dat hier nu ook zo....snap er niks van
maar köttbullar staat er niet meer op wat ik zo ff zagquote:Op maandag 25 maart 2019 16:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Oh? Zal wel met de uitspraak zijnDie is nogal anders dan hoe je 't schrijft
En volgens de site van Ikea is allemansräten een serie/merk..?
Geen idee.. Ik kom niet bij Ikea voor de culinaire hoogstandjesquote:Op maandag 25 maart 2019 16:04 schreef liedetector het volgende:
[..]
maar köttbullar staat er niet meer op wat ik zo ff zag
https://www.ikea.com/nl/n(...)artments/food/25217/quote:Op maandag 25 maart 2019 16:04 schreef liedetector het volgende:
[..]
maar köttbullar staat er niet meer op wat ik zo ff zag
zit vage aardappel shit bij, was nooit zoquote:Op maandag 25 maart 2019 16:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)artments/food/25217/
[ afbeelding ]
Is de complete diepvriesmaaltijd dat.. volgens die link van fiets. Maar dat alleman gebeuren ziet er eerder uit als een labeltje a la 'kapitein iglo'quote:Op maandag 25 maart 2019 16:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
zit vage aardappel shit bij, was nooit zo
wat ze eerst hadden hebben ze ieg niet meerquote:Op maandag 25 maart 2019 16:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Is de complete diepvriesmaaltijd dat.. volgens die link van fiets. Maar dat alleman gebeuren ziet er eerder uit als een labeltje a la 'kapitein iglo'
Geen flauw ideequote:Op maandag 25 maart 2019 16:15 schreef liedetector het volgende:
[..]
wat ze eerst hadden hebben ze ieg niet meer
ALLEMANSRÄTTEN Is recht voor iedereen in de natuur te lopen, wat in de UK right to roam is, het recht vrij te kunnen lopen ook over privaat land.quote:Op maandag 25 maart 2019 16:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 25-03-2019 17:02:04 ]In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Interessant, is dat fout handelen?quote:Op maandag 25 maart 2019 16:51 schreef FranticDJ het volgende:
Net deze gezien. De track van dat cruise schip.
Wat ik afleid uit deze track:
- Ze zijn moedwillig naar de kust gevaren (0:01) waarschijnlijk omdat er machine problemen (ik gok brandstof/elektrisch als alles uit valt, maar dat valt lastig te zeggen zonder een idee te hebben van de voortstuwingssystemen bij hun aan boord) en de voortstuwing gestopt diende te worden om dit op te lossen. Logischerwijs ga je, bij slecht weer, dan ten anker (0:03) onder de kust in de hoop op beschutting. Bij goed weer zet je de boel gewoon stop en ga je drijven.
- Het anker is gaan krabben (zo heet het als een anker het schip niet in positie houdt) en daarbij zijn ze op drift geraakt (vanaf 0:04) en zijn ze hierbij steeds verder naar open zee afgedreven. Ok, ze zijn hierbij wel precies de goede richting op gedreven, iets zuidelijker en ze zaten op eilandjes. Hierbij zijn ze een speelbal op de golven en deining geworden.
Logisch dat een anker niet gaat houden met deze weersomstandigheden. Als dit weer voorspelt is en je ligt al ten anker, ga je normaliter anker op en naar open zee om vervolgens te gaan steken. Op lage snelheid de golven een beetje schuin van voren in laten komen en het 'uit zitten'. Daarbij moet je je voorstellen dat voor een (beladen) schip met een totaalgewicht van 37000 ton, een anker slechts 2000kg (2 ton) weegt. Daarbij komt nog het gewicht van de ketting natuurlijk, maar goed. Je kan je afvragen of je je volledige ketting moet uit gooien in dit weer. Dit heeft met heel veel factoren te maken.
Als je je anker bijvoorbeeld laat vallen op 100 meter diepte: no way dat je die ooit terug binnen gaat kunnen halen. Daar is je anker winch simpelweg niet sterk genoeg voor. Maximale waterdiepte waarbij wij normaliter ten anker gaan is zon 30-40 meter..
Je anker graaft zich normaliter wat in, maar je rust normaliter niet op het anker. Je rust meer op het totaal gewicht van de ketting en het anker zelf.
Daar durf ik geen uitspraken over te doen zonder te weten wat de feitelijke reden was van de machineproblemen. En dan nog blijft het lullen van de zijlijn in dat geval.quote:Op maandag 25 maart 2019 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Interessant, is dat fout handelen?
Okay, dus niet perse verkeerd handelen.quote:Op maandag 25 maart 2019 16:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Daar durf ik geen uitspraken over te doen zonder te weten wat de feitelijke reden was van de machineproblemen. En dan nog blijft het lullen van de zijlijn in dat geval.
Niet handelen is fout handelen volgens de wetgeving die voor de scheepvaart geldt.
In mijn ogen niet. Los daarvan is het daar vlak buiten de kust moeilijk diep en kan het weer er zeer snel omslaan. Het is ook een gebied waar freak waves voor kunnen komen.quote:Op maandag 25 maart 2019 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay, dus niet perse verkeerd handelen.
Tja, grens Noordzee en Noord Atlantische oceaan is ook geen eendenvijver.quote:Op maandag 25 maart 2019 17:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
In mijn ogen niet. Los daarvan is het daar vlak buiten de kust moeilijk diep en kan het weer er zeer snel omslaan. Het is ook een gebied waar freak waves voor kunnen komen.
quote:
Holy buttcrack, dat is nogal een fuckload aan geld! Maarja, je gebit en de daaruit voortvloeiende gezondheidsrisico's... Superkut van de vakantie...quote:Op maandag 25 maart 2019 15:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is een lastige keuze. Na het uitgeven van dat geld, is er nog een vervolgtraject nodig. Het is niet eens zeker of wat er in het behandelplan staat de problemen wel echt verhelpt. Maar ja, zonder behandeling is de kans op serieuze problemen wel groot.
J gaat nog overleggen met de tandarts over wat die vindt van het behandelplan. Maar ik hou er we rekening mee dat we niet op vakantie gaan dit jaar.
Wij haricots verts, hertenbiefstuk en frietjesquote:Op maandag 25 maart 2019 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij eten gegrilde groene asperges, gebakken krieltjes en een speklap. Ik heb er al 2 dagen trek in.
Ik volg een FB groep van Hurtigruten. Daar wordt gezegd dat het onverantwoord was om te gaan varen ivm het weer. Zelf Hurtigruten bleef in de haven.quote:Op maandag 25 maart 2019 17:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
In mijn ogen niet. Los daarvan is het daar vlak buiten de kust moeilijk diep en kan het weer er zeer snel omslaan. Het is ook een gebied waar freak waves voor kunnen komen.
Kraamzorgloos én teruglezen en mega update. Respectquote:Op maandag 25 maart 2019 17:48 schreef Leintjeuh het volgende:
Doet een dappere poging tot teruglezen
Tele6, ik heb even geen woorden voor jou en je struggles, maar je krijgt een dikke zoen en een hele zachte knuffel van me
[..]Isa
[..]
Holy buttcrack, dat is nogal een fuckload aan geld! Maarja, je gebit en de daaruit voortvloeiende gezondheidsrisico's... Superkut van de vakantie...
[..]
Wij haricots verts, hertenbiefstuk en frietjesMaar ik zou ook zo bij jou aan tafel aan willen schuiven
Zo, tijd voor een baby-update!
Vandaag is A. precies 1 week oud, en daar horen allerlei mijlpalen bij! Zo mochten we vandaag echt naar buiten! Heerlijk wezen wandelen en koffie gedronken hier verderop, was fijn. Verder hadden we gister de eerste pakje-kakje (overstromende poepluier) en vanochtend de eerste pieshelicopter (plassen tijdens verschonen, en vanwege de druk achter het plassen vliegt de pies heen en weer als uit een tuinslang op een helicopterwiek). Over mama, de vloer, de comode, het aankleedkussen, de kleertjes.....
En de moeilijkste mijlpaal waar mijn hormonen keihard van gingen stijgeren: de laatste dag kraamzorgIk hikte er al sinds eergister tegenaan, want hormonen en sowieso een emotrut... Maar wat is het lastig als je 8 dagen lang twee (een leerling en een ervaren) kraamzusters om je heen gehad hebt, die je van alles geleerd hebben en waar je hoogte- en dieptepunten mee gedeeld hebt, je ineens gaan ' verlaten'. Ik heb een goeie week lang 2 hele lieve vrouwen om me heen gehad die gewoon als vriendinnen voelden, en nu komen ze morgen niet meer terug. Gaat echt wennen worden hoor, pffffft. Moest echt even 8 zakdoekjes vol snotteren rondom hun vertrek. Gelukkig produceerde A. 2 enorme poepluiers tijdens en na hun vertrek dus had ik iets om me druk mee bezig te houden
1 week oud en nu al zo ontzettend zorgzaam naar z'n moeder toe...
Zo. Poging (redelijk) geslaagd, al zeg ik t zelf
Awwquote:Op maandag 25 maart 2019 17:48 schreef Leintjeuh het volgende:
Doet een dappere poging tot teruglezen
Zo, tijd voor een baby-update!
Vandaag is A. precies 1 week oud, en daar horen allerlei mijlpalen bij! Zo mochten we vandaag echt naar buiten! Heerlijk wezen wandelen en koffie gedronken hier verderop, was fijn. Verder hadden we gister de eerste pakje-kakje (overstromende poepluier) en vanochtend de eerste pieshelicopter (plassen tijdens verschonen, en vanwege de druk achter het plassen vliegt de pies heen en weer als uit een tuinslang op een helicopterwiek). Over mama, de vloer, de comode, het aankleedkussen, de kleertjes.....
En de moeilijkste mijlpaal waar mijn hormonen keihard van gingen stijgeren: de laatste dag kraamzorgIk hikte er al sinds eergister tegenaan, want hormonen en sowieso een emotrut... Maar wat is het lastig als je 8 dagen lang twee (een leerling en een ervaren) kraamzusters om je heen gehad hebt, die je van alles geleerd hebben en waar je hoogte- en dieptepunten mee gedeeld hebt, je ineens gaan ' verlaten'. Ik heb een goeie week lang 2 hele lieve vrouwen om me heen gehad die gewoon als vriendinnen voelden, en nu komen ze morgen niet meer terug. Gaat echt wennen worden hoor, pffffft. Moest echt even 8 zakdoekjes vol snotteren rondom hun vertrek. Gelukkig produceerde A. 2 enorme poepluiers tijdens en na hun vertrek dus had ik iets om me druk mee bezig te houden
1 week oud en nu al zo ontzettend zorgzaam naar z'n moeder toe...
Zo. Poging (redelijk) geslaagd, al zeg ik t zelf
Het is eerder richting de Noorse Zeequote:Op maandag 25 maart 2019 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, grens Noordzee en Noord Atlantische oceaan is ook geen eendenvijver.
Tja, makkelijk lullen van de zijlijnquote:Op maandag 25 maart 2019 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik volg een FB groep van Hurtigruten. Daar wordt gezegd dat het onverantwoord was om te gaan varen ivm het weer. Zelf Hurtigruten bleef in de haven.
Maar dat komt van passagiers dus neem ik met een korrel zout.
Jij hebt daar misschien meer zicht op.
Die benaming hoor ik voor het eerst, goegel, blijkt ie algemeen te zijn..quote:
quote:Op maandag 25 maart 2019 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik volg een FB groep van Hurtigruten. Daar wordt gezegd dat het onverantwoord was om te gaan varen ivm het weer. Zelf Hurtigruten bleef in de haven.
Maar dat komt van passagiers dus neem ik met een korrel zout.
Jij hebt daar misschien meer zicht op.
Dat klinkt goed zo met die cattage cheese.quote:Op maandag 25 maart 2019 17:58 schreef Myraela het volgende:
Ik had gnocchi met courgette, tomaatjes en rode pesto. En dan wat cottage cheese met bieslook en knoflook er overheen. Was keilekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |