Tweakeruser omschrijft het prima:quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En jij denkt:
a. dat de partijen die in de TK vóór gestemd hebben (waaronder de CU met klimaat als één van de belangrijkste speerpunten), in de EK tegen gaan stemmen?
b. andere partijen (bv. de D66) vervolgens in de TK doen alsof dat niet gebeurd is en rustig doorgaan met de coalitie in de TK?
Juist ja.
Je vroeg toch om bronnen. Ik heb ze gegeven. Dan moet je ook accepteren dat ze bestaan.quote:
Dat doet niets af dat de speech zelf volstrekt pseudo-intellectuel gewauwel was dat kant nog wal raakte. Het deed mij een beetje denken aan Hans Teeuwen die een "diepzinnig gedicht" voordraagt wat volstrekte lariekoek is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:42 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik denk dat je de boel aardig probeert te relativeren.
We moeten de feiten onder ogen zien. Hij is een intellectueel, is gepromoveerd en begeeft zich ook in intellectuele rechtse kringen.
Je kan zijn speech afdoen als pochen, en semi-intellectueel interessant doenerij, maar daarmee bagatelliseer je wel heel erg wat hij zegt. Hij is slim, en weet deksels goed welke terminologie hij bezigt en hoe dit kan vallen in Nederland en het buitenland. Hij komt zelfs in het buitenland en begeeft zich ook daar in de rechtse intellectuele kringen.
Waar Wilders in het extreem-rechtse verdomhoekje zat, is Thierry salonfähig. Wiegel en Scheffer willen nu met hem samenwerken. Dus je mag zijn woorden best serieus nemen en hem zeker niet afdoen als de eerste de beste gymnasiast.
Iets zien is geen bron teringquote:Op donderdag 21 maart 2019 17:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je vroeg toch om bronnen. Ik heb ze gegeven. Dan moet je ook accepteren dat ze bestaan.
Ze gaan natuurlijk het kabinet niet laten vallen om daarna met FvD en PVV door te gaan... Huidig kabinet is een waar VVD overhand heeft en kan krijgen wat zij willen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tweakeruser omschrijft het prima:
Er kan op meerdere manieren iets gedaan worden aan het klimaat, echter zijn er zat terechte bedenkingen bij de manier waarop men dat op dit moment wil doen (volgens de klimaatwet). Daarnaast wil ik de houding van de VVD nog wel eens zien als ze samen met de FvD (en met de PVV) een aanzienlijk dikkere vinger in de pap hebben. Ik heb een beetje het gevoel dat de VVD niet anders kon dan grotendeels instemmen. Nee zeggen zou waarschijnlijk einde kabinet betekend hebben...
En vervolgens lekker met 55 zetels in de TK gaan zitten. Succes daarmee.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarnaast wil ik de houding van de VVD nog wel eens zien als ze samen met de FvD (en met de PVV) een aanzienlijk dikkere vinger in de pap hebben.
Ik kwam met teksten uit toespraken van Thierry Baudet. Die zijn zoals ze zijn, de woorden die hij kiest, kiest hij zelf. Toevalligerwijs citeert hij nogal graag racisten. Lijkt mij tenminste een aanwijzing voor racisme van zijn kant.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Iets zien is geen bron teringIk wil resultaat zien, niets iets wat jij denkt te zien.
Wel meteen de ultieme test van loyaliteit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:50 schreef Monolith het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)evoland-te-voorkomen
Verhuizen naar Flevoland, eerlijk is eerlijk, dan heb je wel hart voor de zaak.
En terecht. Verkiesbaar = plaatsnemen, vind ik.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:50 schreef Monolith het volgende:
Er staat niet dat iemand dat heeft toegezegd toch? Henk Otten zegt dat het moet gaan gebeuren, maar nog niet dat ze iemand dit ook daadwerkelijk wil doen... Ik denk dat het op lootjestrekken aan gaat komen :p.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:50 schreef Monolith het volgende:
Ik lees dit toch anders: "Partijoprichter Henk Otten laat weten dat één van de kandidaten gaat verhuizen om te voorkomen dat FvD een zetel kwijtraakt."quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er staat niet dat iemand dat heeft toegezegd toch? Henk Otten zegt dat het moet gaan gebeuren, maar nog niet dat ze iemand dit ook daadwerkelijk wil doen... Ik denk dat het op lootjestrekken aan gaat komen :p.
Van tevoren had je ook wel kunnen weten dat deze derde plek een zetel op zou gaan leveren, dus lijkt me dat dit al ingecalculeerd was.quote:Om die reden zou de nummer drie van Forum voor Democratie moeten verhuizen naar Zuid-Holland. Deze kandidaat woont in het Gelderse Hattem.
Zou ook zomaar een brievenbusfirma kunnen worden toch? Gewoon bij iemand inschrijven en verder lekker in Hattem blijven wonen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees dit toch anders: "Partijoprichter Henk Otten laat weten dat één van de kandidaten gaat verhuizen om te voorkomen dat FvD een zetel kwijtraakt."
Als ze incapabel waren hadden ze de lijst met willekeurige mensen aangevuld. Hier is echt wel over nagedacht. Alleen Flevoland zal een ander verhaal zijn denk ik zo.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Van tevoren had je ook wel kunnen weten dat deze derde plek een zetel op zou gaan leveren, dus lijkt me dat dit al ingecalculeerd was.
Hoewel ik ook best geloof dat ze daar zo incapabel zijn dat ze niet bedacht hadden dat je er dan ook daadwerkelijk moest wonen.
Dus een lijst voor de provinciale verkiezingen vullen met mensen die daadwerkelijk in de provincie wonen is volgens jou al een teken dat je capabel bent? Die lat ligt wel erg laag.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze incapabel waren hadden ze de lijst met willekeurige mensen aangevuld. Hier is echt wel over nagedacht. Alleen Flevoland zal een ander verhaal zijn denk ik zo.
https://www.volkskrant.nl(...)vandalisme~b0fdb96e/quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Iets zien is geen bron teringIk wil resultaat zien, niets iets wat jij denkt te zien.
Een meerderheid van die commissie was vóór het rechtstreeks kiezen van de Eerste Kamer. Via de bevolking dus. Dat voorstel werd begin jaren zeventig na veel debat afgeschoten, want de Eerste Kamer zou dan een politieke kamer worden, net als de Tweede.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:59 schreef Monolith het volgende:
Overigens heeft het FvD haar grote aantal zetels in de eerste kamer te danken aan D66:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eke-stelsel-a3954124
quote:
Ik las het. Idiote tweet, zeker van een wethouder van alle Tilburgers.quote:Op donderdag 21 maart 2019 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.google.com/am(...)e-Provinciale-Staten
https://www.bd.nl/tilburg(...)x-moet-weg~af381322/
SmoldersGod
Die tweet ook van wethouder van D66:
'Ik hoop dat mensen in Tilburg zich realiseren dat een stem op Hans Smolders, lijstduwer Forum v Democratie, een stem tegen onze inclusieve stad is. Het is een stem voor racisme, afbraak rechtsstaat, haat & verdeeldheid. Dat heeft Baudet afgelopen weken weer duidelijk laten zien.’
Hoe kan je denken dat het verstandig is om deze Tweet te plaatsen?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus een lijst voor de provinciale verkiezingen vullen met mensen die daadwerkelijk in de provincie wonen is volgens jou al een teken dat je capabel bent? Die lat ligt wel erg laag.
Niet voor het eerst gaat Rutte langs het randje van draagvlak om zoveel mogelijk van zijn extremistische economische beleid er doorheen te rammen. Het was helemaal nooit zo gebruikelijk om de 76 zetels als norm te nemen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, als je de FvD / PVV stemmers tevreden had willen houden, dan had je volgens mij zo ongeveer morgen een migratiestop moeten invoeren, waarmee je weer de partijen ter linkerzijde en in je coalitie op de kast hebt zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |