abonnement Unibet Coolblue
pi_185757116
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_185757216
Wat fijn jagar dat het relatief makkelijk gaat!

Oh jongens, ik ben zojuist begonnen aan mijn eerste werknacht na ruim 10 maanden thuis. Ik ben de hele dag al overal om aan het huilen _O-
T valt me dus best zwaar om weer te werken, gelukkig is vriend gewoon lekker thuis met de kindjes. Eens even kijken of ik het nog red, de hele nacht wakker blijven.
pi_185758804
Ooh Aapie! Lijkt me pittig, gelijk zo’n nachtdienst!

Het is geen dinsdag; maar ik kreeg de foto’s van Bollie van de fotograaf (op het kdv gemaakt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185758822
:z

Hier een kleine meid die erg veel last van krampjes heeft en als ze gaat liggen, hier erg veel last van heeft. In kikkerhouding op onze borst gaat het goed, maar zodra we haar in bed leggen, begint het weer. Hadden al gelezen dat het bij 2/3 weken erger wordt en als hoogtepunt bij 6 weken ongeveer....wordt nog wat. Het werken is zwaar overdag met zo weinig slaap iig :{
pi_185758844
Aapie, dat zal wel wennen zijn ja. Hoe is het nog gegaan?

Mooie foto's van bollie O+

Het gaat over Peejtur :*

Jullie gaan het niet geloven maar Jip sliep van 01.00 tot 06.30 :o daarvoor wel iets van 3 keer wakker, maar toch! Het is alweer een hele tijd terug dat hij zo lang achter elkaar sliep! O+
pi_185758851
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 06:48 schreef Peejtur het volgende:
:z

Hier een kleine meid die erg veel last van krampjes heeft en als ze gaat liggen, hier erg veel last van heeft. In kikkerhouding op onze borst gaat het goed, maar zodra we haar in bed leggen, begint het weer. Hadden al gelezen dat het bij 2/3 weken erger wordt en als hoogtepunt bij 6 weken ongeveer....wordt nog wat. Het werken is zwaar overdag met zo weinig slaap iig :{
Hier ook nog steeds heel veel last van krampjes :( zo sneu! Heb nog niet kunnen achterhalen of er een voedingssoort is die het bij hem veroorzaakt want het is gewoon elke dag en niet soms erger of minder erg helaas :N

Lijkt me ook zwaar, korte nachten en werken!
pi_185759300
We overleven het wel en uiteraard is het voor L erger want zij voelt het. Hopelijk wordt het idd snel minder.
pi_185759556
Krampjes zijn zo vreselijk naar ;( En je kan er zo weinig mee... :* Ik hoop dat het bij jullie vanaf 6 weken beter gaat; hier was het echt het keerpunt :Y

Jagär echt fijn; ik hoop dat het zo mag blijven en oh euh.. om 21.30 naar bed is hier ook redelijk standaard hoor O-) En wij hebben een goeie slaper.... :+ Ik hou het gewoon niet veel langer meer vol :D Wij hebben ons er aan toegegeven. Op tijd naar bed; fit om 6u30/7u bed weer uit :Y

Tijn lijkt wat last te hebben van een waterig oogje (zie verder geen prut, maar ene oogje is vochtig en af en toe dus traantje). Behalve wat afspoelen met afgekoeld gekookt water, nog tips...?

En we kregen gisteren bericht van schoonbroer dat ons nichtje waterpokken heeft. Even in de gaten houden dus. Vooralsnog kan ik bij Tijn niks ontdekken.....
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 21 maart 2019 @ 08:39:58 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185759697
Krampjes zijn echt onwijs rot. Stomme fout van de natuur: die darmpjes zijn helemaal nog niet af als baby's geboren worden. Prul heeft er af en toe (nu 17 weken) nog last van, maar het was hier met 14-15 weken wel echt zo goed als voorbij. De piek lag hier bij 8 weken ongeveer... sterkte Peejtur en Krijgertje, het is een faaaaaaase!

Jongens, ik heb een emo-week. Niet alleen was het maandag precies een jaar geleden dat ik met trillende handjes samen met mijn man naar twee streepjes zat te staren, maar prul was gisteren ook nog eens precies vier maanden. Ze groeit zo hard! En soms mis ik dat hele kleine ieniemienibabytje dat alles goed vond, als ze maar bovenop mij mocht liggen. Nu heeft ze echt een eigen willetje en ik ben beretrots, maar ook een beetje verdrietig. Ik heb me - achteraf gezien terecht, maar toch - zo veel zorgen gemaakt die eerste twee maanden... -O-

En volledig offtopic: mijn huisje heeft in 3,5 jaar een overwaarde van ¤ 50.000 gekregen/gemaakt/hoejedatooknoemt... Da's 30% van de prijs. We gaan dus écht verhuizen! :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185760641
Oooooh Sillie! Wat een leuke foto's en die mogen natuurlijke elke dag!
Krampjes moeten echt verboden worden, pffff, ik vond dat bij Juul ook echt heftig. Maar het gaat over, echt.
Woehoeeeee Tink! Die woonmarkt is nog steeds best debiel he? Onze overburen hebben hun huis te koop staan voor een belachelijk bedrag en ze hebben zondag een inloop, er komen 14 mensen! Ik ga samen met de andere buurvrouw vanaf ons tuinbankje kijken en keuren :Y) ;)

Juul was vannacht alleen even om 02:00 wakker, voor uiteraard haar speen. Ik durf het hier niet te roepen maar ze slaapt 75% van de nachten van 7 tot 7 maar alleen soms wakker vanwege een verdwenen speen. Dus we gaan volgende week starten met in slaap vallen zonder speen, kijken wat dat 's nachts gaat doen. Ze kan namelijk gewoon slapen zonder speen, sterker nog, vaak spuugt ze hem uit bij in slaap vallen.

Ons droppie is gewoon bijna 9 maanden, echt, hoe snel gaat dit?! Niet normaal. Ik vond (en vind) het bij B al belachelijk snel gaan, maar de cliches zijn waar, bij een tweede gaat het voor je gevoel nog sneller.
pi_185760720
Echt hè, exode? Phi ontbijt tegenwoordig al gewoon met een boterham, daardoor vind ik haar ineens heel hard baby-af gaan. Gemengde gevoelens daarbij: heerlijk dat we haar beter leren kennen, beter kunnen lezen. Tegelijk: dit was het dan, de babytijd. Raar wel.
pi_185761166
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:42 schreef Jentin het volgende:
Echt hè, exode? Phi ontbijt tegenwoordig al gewoon met een boterham, daardoor vind ik haar ineens heel hard baby-af gaan. Gemengde gevoelens daarbij: heerlijk dat we haar beter leren kennen, beter kunnen lezen. Tegelijk: dit was het dan, de babytijd. Raar wel.
Ja....ook omdat we 100% zeker weten dat er geen derde komt. Onze tweede en laatste baby. :@
Ze zit nu ook best vaak (als wij haar zittend neerzetten, mevrouw vindt plat op haar buik liggen nog steeds prima), dan vind ik haar zo groot.

Gisteren waren we in een speeltuin hier in de buurt, het wemelde er van de jongens want er was een enorme berg zand gestort. B rende er ook tussendoor. Juul keek vermaakt vanaf de wandelwagen naar al dat gedoe. En steeds als ze B voorbij zag komen, reageerde ze heel bewust, zo mooi. Ze riep hem echt, zo van 'uuuh uuuh, uuuuuuuuuuuuuuh, UUUUUUHHH' en dan keek hij even en had ze een enorme smile op haar gezicht.
Ik had haar even op de wipkip gezet en op de glijbaan (strak vastgehouden door mij, we hebben geen wonderkind >:) ), hilarisch vond ze dat.

Kortom, ze wordt veel te snel groot.
pi_185761339
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:42 schreef Jentin het volgende:
Echt hè, exode? Phi ontbijt tegenwoordig al gewoon met een boterham, daardoor vind ik haar ineens heel hard baby-af gaan. Gemengde gevoelens daarbij: heerlijk dat we haar beter leren kennen, beter kunnen lezen. Tegelijk: dit was het dan, de babytijd. Raar wel.
Ik kan me dit zo goed voorstellen :D Ik vind het nu al gek om dit weekend met groentehapjes te beginnen.. Is echt het begin van 'groot worden' en minder-baby zijn in mijn ogen :o
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 10:25:06 #14
382129 crew  Donna
pi_185761517
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:42 schreef Jentin het volgende:
Echt hè, exode? Phi ontbijt tegenwoordig al gewoon met een boterham, daardoor vind ik haar ineens heel hard baby-af gaan. Gemengde gevoelens daarbij: heerlijk dat we haar beter leren kennen, beter kunnen lezen. Tegelijk: dit was het dan, de babytijd. Raar wel.
Ik vind het ook zo snel gaan met G. Volgende week vrijdag is ze al 1. En ze leert steeds meer en gisterenavond zat ze bij me op schoot, tv te kijken, knuffel stevig in de armpjes, staartje in het haar. Toen dacht ik; OMG waar is m'n baby heen? :'(
pi_185762866
Ja, dat dus. En in dit geval is het niet alleen het einde van haar babytijd, maar ook van een levensfase voor mezelf. Nooit meer een baby, verder bouwen aan de toekomst met grotere kinderen. Ik kijk daar erg naar uit, maar het is ook vreemd. Sowieso vind ik het wel eens gek dat alles al zo 'af' is voor me. Alsof ik het lijstje wel zo'n beetje afgevinkt heb: studeren, samenwonen, trouwen, kinderen, droomhuis, vaste baan. Wat moet ik nou nog met m'n leven :+ ?

@PriemGirl, wel een ding, hè, die hapjes :D Ik vond het ook zo raar om ineens echt eten in m'n baby's te stoppen. Maar het is ook wel weer leuk, spaghetti aan je plafond en zulks.
pi_185763069
Jaa hapjes! En voor je het weet eten ze opeens voor een groot deel met de pot mee. Bizar hoe hard dat opeens gaat!

Net zoals dat je baby opeens kruipt en dan gaat staan en stapjes zijwaarts doet (alleen nog aan de bank, dat dan weer wel) :o Stop. De. Tijd.

Jip is momenteel ook de pincetgreep aan het perfectioneren en stopt elke kruimel die ie vindt in zijn mond. Ik pluk hem de hele dag weg uit de keuken en bijkeuken. Ik ben gestopt met hem weghouden van de krabpaal, dus die lebbert ie af zodra ie de kans krijgt :') De gang naar de deur moet dicht, want anders probeert ie op de trap te klimmen. Hij zwaait als je dag zegt en begint in zijn handen te klappen zodra je "Klap eens in je handjes" begint te zingen :D Mijn baby wordt zo grooooooot O+ oO< Over anderhalve week alweer 10 maanden O+
pi_185766256
@Tink89
Spannend! Succes en veel plezier met huizen kijken!

@Jentin
Oje, midlifecrisis komt eraan dus?! Compleet leven, snel nieuwe bucket-list maken. :9
pi_185767980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 14:42 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Jentin
Oje, midlifecrisis komt eraan dus?! Compleet leven, snel nieuwe bucket-list maken. :9
}:| }:| }:| }:|

Dude. Ik ben 34. :6

:+
pi_185768506
Sillie wat een heerlijke foto's van Bollie O+

Aure wat een goede nacht van Jip! En pincetgreep oefenen, zolang ze het niet op je wang oefenen is het leuk haha!

Tijn aan de groente hap dit weekend, wat gaan jullie geven? Hier is bloemkool favoriet bij Vin, en Jer is gek op pompoen met rijst!

Tink de tijd gaat echt snel he, gelukkig dat het nu goed gaat met prul. Ik vind je een hele sterke moeder!
En wat fijn van de overwaarde op je huis!

Exode wat leuk dat Juul zo gek is op B en naar hem "roept" vanuit de wagen! Vond ze het wel wat op de wipkip?

Peejtur krampjes zijn rot! Hou vol, het gaat echt over!

Mn eerste werknacht is goed gegaan, ik was eigenlijk nog best fris toen ik thuis kwam. Nu lekker met de jongens aan het wakker worden en straks op voor nacht 2, van de 6..
pi_185768606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:43 schreef Jentin het volgende:
Ja, dat dus. En in dit geval is het niet alleen het einde van haar babytijd, maar ook van een levensfase voor mezelf. Nooit meer een baby, verder bouwen aan de toekomst met grotere kinderen. Ik kijk daar erg naar uit, maar het is ook vreemd. Sowieso vind ik het wel eens gek dat alles al zo 'af' is voor me. Alsof ik het lijstje wel zo'n beetje afgevinkt heb: studeren, samenwonen, trouwen, kinderen, droomhuis, vaste baan. Wat moet ik nou nog met m'n leven :+ ?

@:Priemgirl, wel een ding, hè, die hapjes :D Ik vond het ook zo raar om ineens echt eten in m'n baby's te stoppen. Maar het is ook wel weer leuk, spaghetti aan je plafond en zulks.
Niks :+

Haha nee grapje, maar het is zo herkenbaar.
T huisje boompje beestje is compleet, en nu dan...

Hier regelmatig gesprekken over met vriend maar voor nu genieten we gewoon van elke dag en we zien het over 20 jaar wel weer verder. We hebben nog een heel leven voor ons ( over 20 Jaar zijn we 46 en 50 ) en we zien teveel om ons heen dat het zomaar afgelopen kan zijn. Ik kan wel zeggen dat we dus heel bewust leven samen.
pi_185769156
Idd als ik dat dan allemaal lees dan denk ik ja maar dat is nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet; en dan besef ik dat jullie ook nog allemaal wel baby's hebben en dit gewoon even in 1 jaar tijd gebeurt. Absurd gewoon :D

Ik begin met wortel en daarna bloemkool en daarna brocolli ofzo.. en daarna.... weet ik het nog niet haha.. maar dit haal ik zondag in huis om alvast te maken in te vriezen :+

Oh hier heb ik ook het 'scheiden' aan m'n lijstje kunnen toevoegen, maar ik raad die toch echt niet aan :') Toen was het wel even een 'oh shit en nu' moment :X Want na 10 jaar had ik plots geen huis; stond ik er alleen voor; had ik geen vriend; en dat voelde wel weer even als opnieuw moeten beginnen... Daarentegen is het nu in 4 jaar tijd wel heel hard gegaan :D Vriend, samenwonen, samen huis gekocht, samen een hond, en nu een baby O+ En we hopen hier nog een 2de baby aan toe te kunnen voegen, maar wat mij betreft mag het nog even wachten... Mijn vriend daarentegen kan echt niet wachten _O- Die is 40 dus ik snap wel waar het vandaan komt :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 18:10:47 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185770398
Oke, onze dochter van iets meer dan 8 maanden heeft (als het morgenvroeg is) dan 4 dagen niet meer gepoept. Daar maak ik me nogal zorgen om, en mijn vrouw ook.

Ze laat wel veel scheetjes, dat is duidelijk te horen, ze krijgt nog steeds de borst, die drinkt ze gretig, maar het tussen-de-middag-hapje wil ze niet. Kan ook liggen aan wat het is, maar toch. Verder is ze wel vrolijk, al is ze vandaag wat aan het mekkeren, maar ze lacht, speelt, is blij, etc, dus ze lijkt vooralsnog niet echt ergens last van te hebben.

Nu weet ik wel dat ze zeggen tot 12 dagen niet poepen ofzo bij borstvoeding, maar dit is dus niet meer alleen maar borstvoeding, maar daar krijgt ze nog wat dingen bij, dus ik weet niet of die regel nog steeds op gaat.

Iemand daar ervaring mee...?

Edit: na wat zoeken lees ik dat 'gemiddeld' bij een baby van 6 tot 12 maanden 1.8 per dag poept. Dat is leuk, maar dat heeft ze nog nooit gedaan, want meestal is het gewoon 1x per dag. Nou, dan heeft ze dus nu al 3,5x over geslagen.

Dan lees ik wel dat 'obstipatie' het meest voorkomende kwaaltje is, maar dat lijkt me vooral te gaan over echt kleine babies, maar met haar ruim 8 maanden is het geen 'kleine' baby meer.

[ Bericht 21% gewijzigd door CoolGuy op 21-03-2019 18:26:01 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185770702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, onze dochter van iets meer dan 8 maanden heeft (als het morgenvroeg is) dan 4 dagen niet meer gepoept. Daar maak ik me nogal zorgen om, en mijn vrouw ook.

Ze laat wel veel scheetjes, dat is duidelijk te horen, ze krijgt nog steeds de borst, die drinkt ze gretig, maar het tussen-de-middag-hapje wil ze niet. Kan ook liggen aan wat het is, maar toch. Verder is ze wel vrolijk, al is ze vandaag wat aan het mekkeren, maar ze lacht, speelt, is blij, etc, dus ze lijkt vooralsnog niet echt ergens last van te hebben.

Nu weet ik wel dat ze zeggen tot 12 dagen niet poepen ofzo bij borstvoeding, maar dit is dus niet meer alleen maar borstvoeding, maar daar krijgt ze nog wat dingen bij, dus ik weet niet of die regel nog steeds op gaat.

Iemand daar ervaring mee...?

Edit: na wat zoeken lees ik dat 'gemiddeld' bij een baby van 6 tot 12 maanden 1.8 per dag poept. Dat is leuk, maar dat heeft ze nog nooit gedaan, want meestal is het gewoon 1x per dag. Nou, dan heeft ze dus nu al 3,5x over geslagen.

Dan lees ik wel dat 'obstipatie' het meest voorkomende kwaaltje is, maar dat lijkt me vooral te gaan over echt kleine babies, maar met haar ruim 8 maanden is het geen 'kleine' baby meer.
Ze is een baby tot 1 jaar hè, ook al voelt het voor jou anders.

Hebben jullie iets veranderd aan haar eten of drinken?

Heb je 6 diensten achter elkaar Annie? Pittig meteen!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 21 maart 2019 @ 18:36:13 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185770768
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:33 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ze is een baby tot 1 jaar hè, ook al voelt het voor jou anders.

Hebben jullie iets veranderd aan haar eten of drinken?

Heb je 6 diensten achter elkaar Annie? Pittig meteen!
Nee wat ik bedoel, alles wat ik lees qua obstipatie gaat over babies tot 3 maanden. Dat is zij niet meer, zo bedoel ik dat.

Nee, wij hebben niets verandert. Afgelopen zondag heeft ze voor het laatst echt gepoept.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 19:19:12 #25
74056 crew  ToT
pi_185771490
Fijn, kan ik Berenburg uit het kinderstoeltje van mini-ToT gaan spoelen! :')

Niet dat ik hem dat aan het voeren was, natuurlijk! _O- Ik tilde hem uit het stoeltje en toen greep hij naar het glas vloeibare toetje van papa, met alle gevolgen van dien.
pi_185772343
Goedgekeurd op het CB *O*

Met 5 weken nu 5575 gram en 57,5 CM :o Mijn beer O+

Verder was ook alles goed, ze zag ‘m al lachen O+ en volgen met z’n hoofdje, tilt z’n hoofdje al goed op en was heel sterk en helder. Dag newborn :')
  donderdag 21 maart 2019 @ 20:00:55 #27
342418 VKV
Plausibel
pi_185772357
Morgen voor het eerst op vakantie met J., naar Centerparcs! :D

Kijk enorm uit naar zwemmen in de Aqua Mundo en gewoon het lekker veel buiten zijn.

Maar zie nog wel een beetje op tegen dat hij moet slapen in het bedje van het huisje, volgens mij slapen baby's dan wel laag bij de grond. Aangezien we J. nog vaak in slaap moeten wiegen, wordt dat dan wel héél voorzichtig héél diep bukken om hem weg te leggen in vergelijking met thuis _O-
  vrijdag 22 maart 2019 @ 08:04:21 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185780866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:00 schreef VKV het volgende:
Morgen voor het eerst op vakantie met J., naar Centerparcs! :D

Kijk enorm uit naar zwemmen in de Aqua Mundo en gewoon het lekker veel buiten zijn.

Maar zie nog wel een beetje op tegen dat hij moet slapen in het bedje van het huisje, volgens mij slapen baby's dan wel laag bij de grond. Aangezien we J. nog vaak in slaap moeten wiegen, wordt dat dan wel héél voorzichtig héél diep bukken om hem weg te leggen in vergelijking met thuis _O-
Ik weet niet welke CP je zit, maar wij hadden hetzelfde probleem. We hebben de nachtkastjes en kussens gebruikt om het matrasje op hoogte te leggen en dat werkte helemaal prima!

Edit: Dat was in port zelande btw. Twee nachtkastjes en 2 overgebleven dekbedden (we hadden spullen voor 8 volwassenen, maar waren maar met 5) in het bedje gepropt en daar het matrasje op. Vergeet je je beddengoed niet btw? Als je dat niet bijgeboekt hebt tenminste.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Goedgekeurd op het CB *O*

Met 5 weken nu 5575 gram en 57,5 CM :o Mijn beer O+

Verder was ook alles goed, ze zag ‘m al lachen O+ en volgen met z’n hoofdje, tilt z’n hoofdje al goed op en was heel sterk en helder. Dag newborn :')
Oh wow, da's echt een beer. Prul weegt nu met precies 4 maanden 5755 gram en is daarmee niet eens meer echt heel licht (dat was ze wel ooit).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 08:43:59 #29
342418 VKV
Plausibel
pi_185781194
Hahaha dat is wel creatief Tink! We zitten met z'n vijven in een 4 persoonshuisje dus we moeten het denk met de situatie doen :P Beddengoed staat op m'n lijstje #lastminuteinpakken
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:06:30 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185781457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:43 schreef VKV het volgende:
Hahaha dat is wel creatief Tink! We zitten met z'n vijven in een 4 persoonshuisje dus we moeten het denk met de situatie doen :P Beddengoed staat op m'n lijstje #lastminuteinpakken
Ik ben blij dat wij een slaapkamer overhadden. In PZ was er namelijk geen een slaapkamer waar het babybed bij in paste en als het op de overloop stond, konden we één badkamer niet gebruiken. Echt niet handig...

Heel veel plezier! Onze prul was toen 12 weken en die kreeg ik echt niet op de grond weggelegd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185781546
@VKV
Wij slapen samen met U, dus dat is niet helemaal hetzelfde. Maar toen wij op vakantie waren hadden we het campingbedje tegen ons bed aangeschoven. Dat diende als bedhekje zodat U. er niet uit zou rollen. :)

Dus

Man - ik- U. | campingbedje.

Werkte voor ons prima. O+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:35:32 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185781883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, onze dochter van iets meer dan 8 maanden heeft (als het morgenvroeg is) dan 4 dagen niet meer gepoept. Daar maak ik me nogal zorgen om, en mijn vrouw ook.

Ze laat wel veel scheetjes, dat is duidelijk te horen, ze krijgt nog steeds de borst, die drinkt ze gretig, maar het tussen-de-middag-hapje wil ze niet. Kan ook liggen aan wat het is, maar toch. Verder is ze wel vrolijk, al is ze vandaag wat aan het mekkeren, maar ze lacht, speelt, is blij, etc, dus ze lijkt vooralsnog niet echt ergens last van te hebben.

Nu weet ik wel dat ze zeggen tot 12 dagen niet poepen ofzo bij borstvoeding, maar dit is dus niet meer alleen maar borstvoeding, maar daar krijgt ze nog wat dingen bij, dus ik weet niet of die regel nog steeds op gaat.

Iemand daar ervaring mee...?

Edit: na wat zoeken lees ik dat 'gemiddeld' bij een baby van 6 tot 12 maanden 1.8 per dag poept. Dat is leuk, maar dat heeft ze nog nooit gedaan, want meestal is het gewoon 1x per dag. Nou, dan heeft ze dus nu al 3,5x over geslagen.

Dan lees ik wel dat 'obstipatie' het meest voorkomende kwaaltje is, maar dat lijkt me vooral te gaan over echt kleine babies, maar met haar ruim 8 maanden is het geen 'kleine' baby meer.
O heeft dat ook wel eens ja. Eerst poepte hij elke 3-4 dagen, dat is langzaamaan veranderd in dagelijks, en soms ineens dagen niet en ook van die stinkscheten :X. Misschien kan je eens proberen of het helpt om haar in een warm badje te doen en daarna met wat babyolie voorzichtig haar buik met de klok mee masseren?

Als ze verder gewoon vrolijk is en er geen last van lijkt te hebben, kun je het ook gewoon zo laten. Soms helpt het trouwens ook om een klein beetje olie door de hapjes te doen.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 09:46:32 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185782070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O heeft dat ook wel eens ja. Eerst poepte hij elke 3-4 dagen, dat is langzaamaan veranderd in dagelijks, en soms ineens dagen niet en ook van die stinkscheten :X. Misschien kan je eens proberen of het helpt om haar in een warm badje te doen en daarna met wat babyolie voorzichtig haar buik met de klok mee masseren?

Als ze verder gewoon vrolijk is en er geen last van lijkt te hebben, kun je het ook gewoon zo laten. Soms helpt het trouwens ook om een klein beetje olie door de hapjes te doen.
Nou, volgens mij is het opgelost want ze heeft zich 30 min geleden volledig bescheten, dus het lijkt er op dat alles goed is.

Maar godskolere... :X :X :X :r
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 22 maart 2019 @ 09:48:45 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185782102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, volgens mij is het opgelost want ze heeft zich 30 min geleden volledig bescheten, dus het lijkt er op dat alles goed is.

Maar godskolere... :X :X :X :r
Fokwet *O*

Ja, de luier na meerdere dagen niet poepen is altijd een waar feest :')
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 09:50:46 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185782142
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Fokwet *O*

Ja, de luier na meerdere dagen niet poepen is altijd een waar feest :')
De luier? :{ Die was niet meer als zodanig te herkennen. Kleding in het water gesmeten, en dochterlief hebben we maar in bad gezet want allejezus :r :r

Maar wel blij dat ze gepoept heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185782281
Herkenbaar :D

Ik merk wel dat Jip zijn darmen nu beter aan het vaste voedsel zijn gewend. Hij poept nu minstens 2 keer per dag (en eerst was dat dus ook soms 4 dagen niet) en het liefst tijdens het eten :')
pi_185782323
Oh en Jip sliep vannacht weer helemaal ruk. Elk anderhalf uur krijsend wakker, alleen snel stil te krijgen aan de borst, om vervolgens te gaan bijten :X ik denk dat hij last heeft van tandjes. Ik zie boven wel weer 2 bobbels zitten die er uit zien alsof er binnenkort iets door gaat komen..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 10:12:54 #38
342418 VKV
Plausibel
pi_185782508
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 09:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:vkv
Wij slapen samen met U, dus dat is niet helemaal hetzelfde. Maar toen wij op vakantie waren hadden we het campingbedje tegen ons bed aangeschoven. Dat diende als bedhekje zodat U. er niet uit zou rollen. :)

Dus

Man - ik- U. | campingbedje.

Werkte voor ons prima. O+
Dat is wel een supergoede backup tip! Thnx!
pi_185782528
KOFFIE!
Na een aantal goede nachten (1x wakker of 0x wakker) vannacht een waardeloze nacht. Juul werd om 03:00 wakker en geen idee wat er was, maar slapen wilde ze pas weer om 04:15. Ik ben 5x terug gegaan en steeds sliep ze als ik wegging. Om 04:20 deed mijn vrouw de deur achter zich dicht want die is een weekend naar Spanje met vriendinnen. Om 04:25 werd B in paniek wakker. Of mama E.v.a. nog thuis was want hij wilde nog een kuuuuusssss. Na 10 minuten kletsen en troosten hem bij mij in bed genomen. Echt geslapen heb ik niet meer, B was ook enorm onrustig. En om 06:30 was Juul wakker.
Ik heb ze nog tot 07:15 in het grote bed kunnen houden zodat ik nog een beetje heb kunnen doezelen.

Ik ben moe en B ook, die kan erg slecht tegen slaaptekort.....Gelukkig komt rond 12 uur een goede vriend van mij en daar verheugt B zich al de hele week op. Die 2 zijn dikke mik, dus die wordt wel vermaakt.

Had ik al KOFFIE gezegd?

YEAH krijgertje, goede stats *O*
CoolGuy, Juul poepte altijd rond de 2x per dag. Met overgang naar hapjes zat er wel eens een aantal dagen tussen. Ze is nu bijna 9 maanden en poept 3 keer per dag. Haar darmen lijken zich dus aangepast te hebben.
VKV, wij hadden het matrasje van ons eigen babybedje meegenomen. Ik vind dat een fijn idee en het is meteen wat hoger.
Juul sliep in CP trouwens beter dan thuis, ze was toen net 3 maanden. Buiten zijn en veel zien, maakten blijkbaar erg moe.

Haha ToT, MiniToT dacht, die wil ik ook wel!
pi_185782555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 08:04 schreef Tink89 het volgende:

Oh wow, da's echt een beer. Prul weegt nu met precies 4 maanden 5755 gram en is daarmee niet eens meer echt heel licht (dat was ze wel ooit).
:D hij zit ook boven de +2 :') Maar hij is ongeveer een kilo aangekomen in 5 weken tijd en da’s prima gemiddeld geloof ik :P


Oef CG fijn dat het is opgelost, maar blij dat ik niet in jullie schoenen stond :P komt hier vast ook nog wel eens :')

Vakantie naar CP! O+ ik wil ook zo graag haha. Waarschijnlijk gaan we over een paar maanden eens met m’n ouders, dan hebben we oppas bij ons coor als we uit eten willen met z’n twee O+ _O-
pi_185782747
Oh en vakantie, zoveeeeeel zin in. Ik heb vanaf Pasen 2 weken vrij (net zoals mijn vrouw en B). En we gaan in de tweede week naar Zeeland in een chalet. Zoveel zin in, lekker met zijn 4tjes. Op een camping waar we al geweest zijn toen B 1,5 was, toen met de vouwwagen. Ze hebben veeeeel te doen voor kleine kinderen en een binnenzwembadje. Genoeg vermaak maar geen massaal park en lekker dichtbij het strand.

CP is in de schoolvakanties helaas echt onbetaalbaar, tenminste ik geef mijn geld dan liever ergens anders aan uit.
pi_185784140
De rust is hier voorgoed voorbij, Welpje is semi-mobiel! *O* Hij was al wel een paar keer per ongeluk van rug naar buik gerold, maar sinds twee dagen doet hij het echt actief. Bijvoorbeeld om bij een speeltje te komen. Dus ineens rolt hij de halve kamer door en kan ik er echt niet meer op rekenen dat hij blijft liggen waar ik hem neergelegd had. Hij is er wel heel blij mee. O+
pi_185784334
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2019 20:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Goedgekeurd op het CB *O*

Met 5 weken nu 5575 gram en 57,5 CM :o Mijn beer O+

Verder was ook alles goed, ze zag ‘m al lachen O+ en volgen met z’n hoofdje, tilt z’n hoofdje al goed op en was heel sterk en helder. Dag newborn :')
Oh herkenbaar krijger!
L. Is nu met 7 weken 5990gr hallo beertje!
En dat lachen is weer zo heerlijk he!

Hier isbhet hectisch, L heeft reflux net als dat J had. Veel onrust en zoeken naar de juiste dosering van de medicatie, gelukkkig diet het wel wat dus geen baby meer die heel verdrietig is. In combinatie met de zorg van S en J wel druk en aanpoten zo’n ongelukkige baby vandaar dat ik er nu nog minder ben hier dan ik dacht vooraf.
Zodra het weer wat rustiger is en ik niet meer om 21.00 op bed lig kom ik weer actiever hier!
:W O+
♥ J & S
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:06:49 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185786199
Mijn meisje is vandaag alleen maar te troosten met de draagzak. Ze zit er serieus al vijf uur in ofzo (met tussenpozen om te eten en te spelen, maar zodra ze ook maar een beetje moe wordt, gaat ze krijsen... -O- ) We vermoeden tandjes (twee witte bobbeltjes onderin haar mond), maar het is vooral heel erg sneu allemaal.

Ennuhm, wij gaan een nieuwbouwhuis kopen :D De vraag is alleen nog welke van twee projecten het wordt. Heeft er hier iemand ervaring met verhuizen van een heel groot dorp met alle voorzieningen (5 supermarkten, zwembad, 5 basisscholen, kdv's, speeltuinen enzovoorts) op loopafstand naar the-middle-of-nowhere met alleen een bakker, kdv, basisschool en kerk? Ik vind het een eng en heel fijn idee tegelijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185786404
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met verhuizen van een heel groot dorp met alle voorzieningen (5 supermarkten, zwembad, 5 basisscholen, kdv's, speeltuinen enzovoorts) op loopafstand naar the-middle-of-nowhere met alleen een bakker, kdv, basisschool en kerk?
Check. Van een stad met 73.000 inwoners naar een stadje met nipt iets meer dan 11.000 inwoners. We hebben hier alles, maar in beperkte mate. Uitgebreid shoppen kan hier niet, bijvoorbeeld.

Ik mis het eigenlijk nooit. Het geeft me ook wel rust en stukken minder keuzestress :+ De rust, ruimte en veiligheid die ik de kinderen hier kan bieden, is me veel meer waard dan een derde H&M om de hoek.

Maar zo te lezen is jullie bestemming nog iets kleiner? Wel leuk dat jullie de stap gaan wagen. Terug naar je roots, toch?

En supersneu voor Prul.

:W @klaprooss Fijn dat L. in elk geval niet meer zo verdrietig is. Het klinkt wel pittig zo, hopelijk breken die rustiger tijden spoedig aan!

@lunapuella, wat een stoere welp! Hoe oud is hij nu ook weer, hij is wel vlot, geloof ik?
pi_185786673
Jip ook maar weer es laten wegen, 9.11 kg nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dip was dus na het ziekenhuis en nu zit ie zo rond het gemiddelde lijntje. Lijkt nu wel weer iets af te buigen, maar ik maak me nog geen zorgen. Hij is vrolijk, eet goed, beweegt veel. En dan zie ik het over een maand wel weer :P
pi_185786987
@Jentin hij is zondag 6 maanden. Voor mijn gevoel is hij in elk geval een stuk sneller dan zijn broer. Hij is veel actiever en wil overal op af.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 15:16:03 #48
74056 crew  ToT
pi_185787077
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:47 schreef Aure het volgende:
Jip ook maar weer es laten wegen, 9.11 kg nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dip was dus na het ziekenhuis en nu zit ie zo rond het gemiddelde lijntje. Lijkt nu wel weer iets af te buigen, maar ik maak me nog geen zorgen. Hij is vrolijk, eet goed, beweegt veel. En dan zie ik het over een maand wel weer :P
Ow, krijg je die grafieken toegestuurd? :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 15:26:39 #49
74056 crew  ToT
pi_185787271
Mini-ToT heeft een speelkameraadje gevonden in de tuin! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is niet blauw, anders hadden we hem Sonic kunnen noemen! :T

(In de bramenstruiken bij een vijvertje losgelaten.)
pi_185787278
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ow, krijg je die grafieken toegestuurd? :D
kan je zelf bijhouden in de groeigids app.
:]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 15:36:00 #51
74056 crew  ToT
pi_185787381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:27 schreef wootahH het volgende:

[..]

kan je zelf bijhouden in de groeigids app.
Okee, cool.:) Ja dan moet je de gegevens noteren die je bij het consultatiebureau te horen krijgt?
pi_185787537
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, cool.:) Ja dan moet je de gegevens noteren die je bij het consultatiebureau te horen krijgt?
hmmm. tja ik hou t vanaf t begin bij. maar ze schrijven het ook elke keer op een kaartje die we mee krijgen. misschien heb je zelf ook wel een boekje waar je het 1e jaar alles in schrijft.

[ Bericht 5% gewijzigd door wootahH op 22-03-2019 15:51:46 ]
:]
pi_185787605
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, cool.:) Ja dan moet je de gegevens noteren die je bij het consultatiebureau te horen krijgt?
Krijg je die gegevens niet ergens genoteerd? in het groeiboekje of online in het mijnkinddossier? ons CB gebruikt dat laatste dus de grafiek staat al digitaal
pi_185787673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met verhuizen van een heel groot dorp met alle voorzieningen (5 supermarkten, zwembad, 5 basisscholen, kdv's, speeltuinen enzovoorts) op loopafstand naar the-middle-of-nowhere met alleen een bakker, kdv, basisschool en kerk? Ik vind het een eng en heel fijn idee tegelijk...
Check! 1.5 jaar geleden verhuist van een dorp met 30.000 inwoners naar net buiten een dorpje in een provincie verderop met maar 5000 inwoners. In het dorpje alleen een bakker, slager, school, kdv, supermarkt en een kerk.
Ik zou niet meer anders willen! Meer ruimte en rust om ons heen.
Als ik winkels wil zien pak ik de auto en in 15-20 min ben ik in een stad.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 15:57:55 #55
74056 crew  ToT
pi_185787742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:50 schreef Elleska het volgende:

[..]

Krijg je die gegevens niet ergens genoteerd? in het groeiboekje of online in het mijnkinddossier? ons CB gebruikt dat laatste dus de grafiek staat al digitaal
Nee, het wordt daar ter plekke in de computer geklopt door de assistente en bij het gesprek zelf wordt er ff op de computer gekeken. Als je geluk hebt laten ze je de grafiek ff zien.
pi_185788013
Hier zetten ze ze ook in het groeiboekje en als ik hem vergeet dan krijg ik het op een blaadje mee. Ik zet ze vervolgens zelf in een WHO curve.
pi_185789016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Mijn meisje is vandaag alleen maar te troosten met de draagzak. Ze zit er serieus al vijf uur in ofzo (met tussenpozen om te eten en te spelen, maar zodra ze ook maar een beetje moe wordt, gaat ze krijsen... -O- ) We vermoeden tandjes (twee witte bobbeltjes onderin haar mond), maar het is vooral heel erg sneu allemaal.

Ennuhm, wij gaan een nieuwbouwhuis kopen :D De vraag is alleen nog welke van twee projecten het wordt. Heeft er hier iemand ervaring met verhuizen van een heel groot dorp met alle voorzieningen (5 supermarkten, zwembad, 5 basisscholen, kdv's, speeltuinen enzovoorts) op loopafstand naar the-middle-of-nowhere met alleen een bakker, kdv, basisschool en kerk? Ik vind het een eng en heel fijn idee tegelijk...
Yup wij ook! Van de stad naar klein dorp en het is heerlijk O+ De oudste komt overal klasgenootjes tegen, speeltuinen om de hoek, RUST O+ Ik vind het zo fijn en knus. Met kinderen heb je al vrij snel aanspraak en leer je zo een heleboel mensen en buren kennen :)
pi_185789170
Zelfde ervaring als krijgerrtje, Jentin en Takkie! Nooit spijt gehad eigenlijk, wel een beetje heimwee. Maar eerlijk gezegd is dat meer heimwee naar het wonen in de stad zonder een kind, want met een kind is het hier in het dorp heerlijk wonen! Mijn zus woont nog wel in de stad, en voor hen is het wel perfect: ze werken allebei binnen een straal van 500 meter van hun huis! Dan zou ik het ook hebben overwogen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 17:29:14 #59
74056 crew  ToT
pi_185789339
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:09 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Yup wij ook! Van de stad naar klein dorp en het is heerlijk O+ De oudste komt overal klasgenootjes tegen, speeltuinen om de hoek, RUST O+ Ik vind het zo fijn en knus. Met kinderen heb je al vrij snel aanspraak en leer je zo een heleboel mensen en buren kennen :)
Ik ben in een klein dorp geboren, ben toen naar een grote stad verhuisd waar ik veel heimwee naar het dorp kreeg.
Vele jaren later naar een ontiegelijk klein kutgehucht verhuisd waar echt helemaal niets was. (Het huis daar was heel goedkoop.) Daar kreeg ik weer heimwee naar de grote stad! _O- :')
Van daar uit 2x naar een ander kutgehucht verhuisd wat wel wat dichter de bewoonde wereld was.
En nu woon ik weer in een leuk stadje waar vrijwel alles te vinden is.
An sich had ik wel in dat laatste gehucht kunnen blijven wonen, maar ik wilde weer een huis kopen, en dat is dus in dit stadje geworden. :)
Maar een gehucht hoeft echt geen probleem te zijn, als het maar op een redelijke afstand is van een woonplaats waar je meer kunt vinden, en je hebt het vervoer er ook voor. :)
Je moet alleen niet in een woonplaats terecht komen waar iedereen vreselijk ons kent ons is en niet open staat voor mensen van buiten.
pi_185789443
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, het wordt daar ter plekke in de computer geklopt door de assistente en bij het gesprek zelf wordt er ff op de computer gekeken. Als je geluk hebt laten ze je de grafiek ff zien.
Dat is precies zoals ze het hier ook doen. Ik kan vervolgens alle gegevens inzien bij mijnkinddossier.nl waar ik met DigiD kan inloggen. Je kan proberen of je daar ook iets ziet? Daarin kan ik ook afspraken aanpassen en info teruglezen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 17:37:38 #61
74056 crew  ToT
pi_185789458
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is precies zoals ze het hier ook doen. Ik kan vervolgens alle gegevens inzien bij mijnkinddossier.nl waar ik met DigiD kan inloggen. Je kan proberen of je daar ook iets ziet? Daarin kan ik ook afspraken aanpassen en info teruglezen.
Ahhh okee! :D Ja nog nooit naar gekeken eigenlijk. Ga ik doen! :Y ^O^

En verrek: grafiekjes! *O*
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:22:14 #62
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185791232
Grafiekjes O+

En txs voor de ervaringen! Het dorp in kwestie is zo klein dat er niet eens een supermarktje is, dus we twijfelen wel of het ons niet gaat storen dat we niet gewoon even naar de winkel kunnen wandelen...dat soort dingen, zegmaar. Nu wonen we in een dorp met 16.000 inwoners waar echt alles binnen handbereik is.

Morgen gaan we weer kijken en ervaren en dan zitten we woensdag bij de makelaar... Tenminste, als prul dan wat beter in haar vel zit. Ze is echt zichzelf niet vandaag. Huilt en eet en slaapt en verder niks. M'n man is haar nu in bed leggen, ik kon gewoon echt even niet meer. Zo zelf ook maar m'n bedje in, denk ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185793262
Ik ben van een dorp met 26.000 inwoners verhuisd naar een afgelegen dorp met 500 inwoners. Hier is het echt ons kent ons.3 keer per week komt er een srv wagen en als je naar een dorp wilt met supermarkt ben je minimaal 10 minuten onderweg. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar vriend woonde hier al. Vooral net na de geboorte van Bikkel vond ik het echt verschrikkelijk omdat ik redelijk lang niet echt mobiel was en geen kant op kon. Iedere dag hetzelfde rondje lopen is na een week ook niet meer leuk. Maar goed, dan woon ik wel in een heeel klein dorpje. Voordeel is is dat je een nieuwtje maar aan 1 iemand hoeft te vertellen zodat het hele dorp op de hoogte is ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 21:15:01 #64
74056 crew  ToT
pi_185793410
Oh en @ grafiekjes: mini-ToT had eerst een bizar grote kop! _O- (Geen waterhoofd hoor! ;) )
Nu is het wel aan het bijtrekken tot gewoon bovengemiddeld. :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 21:17:58 #65
74056 crew  ToT
pi_185793458
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:08 schreef Wolken het volgende:
Ik ben van een dorp met 26.000 inwoners verhuisd naar een afgelegen dorp met 500 inwoners. Hier is het echt ons kent ons.3 keer per week komt er een srv wagen en als je naar een dorp wilt met supermarkt ben je minimaal 10 minuten onderweg. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar vriend woonde hier al. Vooral net na de geboorte van Bikkel vond ik het echt verschrikkelijk omdat ik redelijk lang niet echt mobiel was en geen kant op kon. Iedere dag hetzelfde rondje lopen is na een week ook niet meer leuk. Maar goed, dan woon ik wel in een heeel klein dorpje. Voordeel is is dat je een nieuwtje maar aan 1 iemand hoeft te vertellen zodat het hele dorp op de hoogte is ;) .
_O- 1 van de gehuchten waar ik gewoond heb was ook maar 500 man groot. Het had geen SRV-wagen en de supermarkt was ook iets van 10 minuten verderop.
Iedereen wist idd echt alles van elkaar en toen ik een keer de politie belde voor een klacht over iemand, zei de persoon aan de telefoon dat het geen dorp was maar meer een wooncommune! _O- Ze leek er een beetje de kriebels van te krijgen zelfs en suggereerde in bedekte woorden dat je er beter niet kon wonen! :D

Ik moest daar ook echt weg voordat mevrouw ToT bij mij kwam wonen. Toen was er nog geen sprake van een mini-ToT, maar die had ik er echt absoluut niet op willen laten groeien! :N

Alles met een kleurtje wordt daar echt met open mond nagestaard en in een dorp daar vlakbij (met amper meer bewoners) belde iemand zelfs de politie op toen ze een moslim over straat zag lopen! _O- En de politie kwam er goftedomme nog voor aanrijden ook!!!! :D :'( :D (En nu is daar een noodopvang voor vluchtelingen! :') )
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:23:08 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185793554
Wij wonen in een klein dorp (<1500) waar ik het echt heerlijk wonen vind, maar hier is de cultuur dan ook wel echt weer anders dan het buurdorp waar je er niet zomaar tussenkomt als je er niet geboren bent. Waar wij wonen is een historie van mensen die van buitenaf komen, en dat merk je wel. Ik zou zeker proberen na te gaan hoe het in het dorp zit wat je nu overweegt, Tink.

Wij hebben overigens in het dorp wel een supermarkt(je), meerdere speeltuinen, een café, twee restaurants en een snackbar ( :7 ), en er wonen veel jonge gezinnen. Dat allemaal bij elkaar, naast nog wat andere dingen, zorgt er wel voor dat we hier heel erg fijn wonen, ik zou dat niet kunnen missen.
pi_185793635
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:22 schreef Tink89 het volgende:
Grafiekjes O+

En txs voor de ervaringen! Het dorp in kwestie is zo klein dat er niet eens een supermarktje is, dus we twijfelen wel of het ons niet gaat storen dat we niet gewoon even naar de winkel kunnen wandelen...dat soort dingen, zegmaar. Nu wonen we in een dorp met 16.000 inwoners waar echt alles binnen handbereik is.

Morgen gaan we weer kijken en ervaren en dan zitten we woensdag bij de makelaar... Tenminste, als prul dan wat beter in haar vel zit. Ze is echt zichzelf niet vandaag. Huilt en eet en slaapt en verder niks. M'n man is haar nu in bed leggen, ik kon gewoon echt even niet meer. Zo zelf ook maar m'n bedje in, denk ik.
Verhuisd naar een gehucht vanuit de stad en niet eens zoveel spijt. Woon nu in een gehucht met drie huizen en een koe en kan nu wel zeggen dat ik me gelukkig voel hier. Lekker rustig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185793649
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Mijn meisje is vandaag alleen maar te troosten met de draagzak. Ze zit er serieus al vijf uur in ofzo (met tussenpozen om te eten en te spelen, maar zodra ze ook maar een beetje moe wordt, gaat ze krijsen... -O- ) We vermoeden tandjes (twee witte bobbeltjes onderin haar mond), maar het is vooral heel erg sneu allemaal.

Ennuhm, wij gaan een nieuwbouwhuis kopen :D De vraag is alleen nog welke van twee projecten het wordt. Heeft er hier iemand ervaring met verhuizen van een heel groot dorp met alle voorzieningen (5 supermarkten, zwembad, 5 basisscholen, kdv's, speeltuinen enzovoorts) op loopafstand naar the-middle-of-nowhere met alleen een bakker, kdv, basisschool en kerk? Ik vind het een eng en heel fijn idee tegelijk...
Check!

Van Utrecht (350.000 inwoners) naar een stad van ~ 50.000 inwoners naar nu een 'dorp' met 500 inwoners. :9

Geen supermarkt, geen KDV, geen srv. Nagenoeg niets eigenlijk.
Maar genoeg 'in de buurt'. Weet niet of het voor jullie eventueel te fietsen is? (Op termijn dan)..

Verder genoeg ervaringen hier las ik, klinkt niet verkeerd toch? :9
pi_185793698
Hier trouwens een spierwit Spookje. Ziek opgehaald op de KDV. Weigert de fles, eten, water, alles. Spuugt wel alles onder, luiers houden niets binnen (Zonder drinken, HOE DAN?!). Dus we hebben weer feest het weekend.Gek genoeg is ze geregeld nog wel vrolijk, dus het is nog te doen..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:32:22 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185793733
Ik ben verhuisd van 66.712 randstad naar 36.233 kleine stad. Ons kent ons lijkt me verschrikkelijk :D ik ben ook iemand die bijvoorbeeld geen buren over de vloer zou willen oid. Ik woon ergens graag met plezier & goed burencontact enzo, maar niet binnen in mijn huis, krijg je alleen maar rottigheid van (denk ik?).

Eigenlijk is dit waar we nu wonen perfect qua scholen, winkels & groen :P toch zou ik nog wel rustiger willen wonen en dan wel vrijstaand oid en geen ons kent ons. Groetjes Remi :') graag alleen op de wereld.
pi_185793859
Hier wordt nog alles versierd bij baby's, 25/50/huwelijksjubelea .. van alles. Super actieve buurt, bijna wekelijks tikkies voor dingen die weer zijn ondernomen. Totaal niet mijn ding @SacreCoeur maar het heeft ook wel iets. :9
pi_185793917
Ons kent ons, check. Dat heeft nadelen, maar ook voordelen. Kinderen spelen hier vrij op straat, iedereen let op iedereens kinderen en we weten elkaar allemaal te vinden als er wat opdoet. Ik zou dan ook niet echt anders willen..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 22:17:33 #73
74056 crew  ToT
pi_185794676
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:27 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Verhuisd naar een gehucht vanuit de stad en niet eens zoveel spijt. Woon nu in een gehucht met drie huizen en een koe en kan nu wel zeggen dat ik me gelukkig voel hier. Lekker rustig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Egeltjes! *O*
Zie mijn post met de foto's van vandaag! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 22:18:46 #74
74056 crew  ToT
pi_185794696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier trouwens een spierwit Spookje. Ziek opgehaald op de KDV. Weigert de fles, eten, water, alles. Spuugt wel alles onder, luiers houden niets binnen (Zonder drinken, HOE DAN?!). Dus we hebben weer feest het weekend.Gek genoeg is ze geregeld nog wel vrolijk, dus het is nog te doen..
-O- Owwww kut zeg.... -O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 maart 2019 @ 22:20:29 #75
74056 crew  ToT
pi_185794730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben verhuisd van 66.712 randstad naar 36.233 kleine stad. Ons kent ons lijkt me verschrikkelijk :D ik ben ook iemand die bijvoorbeeld geen buren over de vloer zou willen oid. Ik woon ergens graag met plezier & goed burencontact enzo, maar niet binnen in mijn huis, krijg je alleen maar rottigheid van (denk ik?).

Eigenlijk is dit waar we nu wonen perfect qua scholen, winkels & groen :P toch zou ik nog wel rustiger willen wonen en dan wel vrijstaand oid en geen ons kent ons. Groetjes Remi :') graag alleen op de wereld.
@ buren over de vloer; ik ben best vaak verhuisd en heb gemerkt dat dat een redelijke zeldzaamheid is als je niet ergens geboren en getogen bent, tenzij je buren zelf ook nieuw in de omgeving zijn. Anders is het snel van: "Nee, wij zijn niet zo", terwijl je op straat echt een heel leuk babbeltje met hen aan kunt gaan.
pi_185794856
Na de geboorte van Bikkel heb ik redelijk veel cadeaus en kaartjes gehad van dorpsgenoten. Die kwamen gewoon aan de deur om dat af te geven.

Het is hier niet dat import niet welkom is. Komt denk ik ook omdat het nogal een exclusief dorp is ( woon op een eilandje ) en dus juist veel import komt omdat het niet te betalen is. Dat maakt het ook wel weer relatief veilig om je kinderen op te laten groeien.

Bikkel is ook weer bijna een week ziek. Met 7,5 maand voor de vierde keer een oorontsteking die lang aan blijft houden. Dus slechte nachten en een hele jengelend en klevende baby.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_185795284
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ahhh okee! :D Ja nog nooit naar gekeken eigenlijk. Ga ik doen! :Y ^O^

En verrek: grafiekjes! *O*
*O* Stom dat ze jullie dat niet hebben uitgelegd bij het CB

ik zit ook met een heel sneu jochie. vorige week al ziek. gisteren weer koorts, vandaag overdag leek het oke maar nu toch weer een jochie dat heel moe is maar niet kan slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 22-03-2019 22:53:43 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 23:32:07 #78
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_185796118
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:08 schreef Wolken het volgende:
Ik ben van een dorp met 26.000 inwoners verhuisd naar een afgelegen dorp met 500 inwoners. Hier is het echt ons kent ons.3 keer per week komt er een srv wagen en als je naar een dorp wilt met supermarkt ben je minimaal 10 minuten onderweg. Ik zou er zelf nooit voor kiezen maar vriend woonde hier al. Vooral net na de geboorte van Bikkel vond ik het echt verschrikkelijk omdat ik redelijk lang niet echt mobiel was en geen kant op kon. Iedere dag hetzelfde rondje lopen is na een week ook niet meer leuk. Maar goed, dan woon ik wel in een heeel klein dorpje. Voordeel is is dat je een nieuwtje maar aan 1 iemand hoeft te vertellen zodat het hele dorp op de hoogte is ;) .
Precies hetzelfde hier... :)

Na de geboorte van Emma liep ik behoorlijk tegen een ‘muur’ op hier, ik werd gek dat ik niet zomaar de deur uit kon. Nu met Daan ben ik daar al aan gewend.

Ooh ja, we hebben hier alleen geen srv wagen, wel een basisschool..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_185799096
Dat is inderdaad wel waar, we hebben hier een winkel, snackbar, bakker en scholen, maar voor iets groters moeten we met de auto naar het dorp verderop. Fietsen kan ook, maar met baby niet natuurlijk. Gelukkig gaat vriend met het mooie weer met de scooter naar het werk en heb ik de auto, zo heb ik meer vrijheid met een baby :).
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 07:37:59 #80
382129 crew  Donna
pi_185799563
Ik woon buitenaf. Tegen de rand van een groter dorp (13.000).
Het is 20 minuten wandelen naar een supermarkt en de eerste weken na m'n KS was daar geen beginnen aan natuurlijk. Dat was soms wel eens lastig, want ik mocht ook niet de maxi cosi met haar erin tillen. Na 5 weken heb ik dat wel gedaan, werd gek thuis.
Toen miste ik het echt om in dat dorp te wonen en lekker even naar de winkels te lopen.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 08:38:31 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185799842
Txs voor alle ervaringen! Het is een heel nieuw straatje (22 woningen), dus vast meer import. We gaan komende week nog maar eens kijken, ook op het kdv.

En ik ben aan het overwegen om prul vandaag haar eerste hapje te geven, maar twijfel omdat ze gisteren zo'n moeilijke dag had...

En beterschap voor de oorontsteking en voor spookje :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185800844
Spannend hoor Tink!

Ik zou er zelf niet aan moeten denken, wonen in een dorp. Ik woon midden in een grote stad en vind het nu nog heerlijk. Wel willen we ooit een keer het centrum uit, richting een andere wijk voor een huis met tuin. En misschien ooit ook wel de stad uit, maar voor nu geniet ik volop hier O+ Het is wel slecht voor mijn portemonnee omdat ik altijd langs 3000 winkels kom en het ook heel makkelijk is om even buiten de deur koffie te gaan drinken :')

Jip had weer een baggernacht, sliep uiteindelijk weer bij ons in bed :') stiekem vind ik dat wel gezellig, maar we zouden eigenlijk een groter bed moeten hebben. En mijn vriend wil eigenlijk niet dat hij standaard bij ons slaapt.

Spees hoe gaat het nu bij jullie?
pi_185801136
Ok, ik heb meteen de inwonersaantallen erbij gepakt :D En heb het vanwege langdradigheid maar in een spoiler gegoten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Back on topic
Juul was gisteren om 22:15 ineens wakker en was niet te troosten, ze zit ook ineens vol met slijm en bleef maar hoesten. Ze greep ook steeds naar haar oren en had zichtbaar pijn. Na 30 minuten wiegen en troosten, maar een zetpil gegeven. Na 30 minuten tegen me aan in de stoel is ze in slaap gevallen en werd om 05:30 wakker, bij mij in bed nog geslapen tot 07:15.
Ze is echt snotverkouden maar huilt niet meer bij hoesten en grijpt niet meer naar haar oren. Ik ging eigenlijk al uit van een oorontsteking maar dat lijkt het toch niet te zijn.

Ai Aure, dat is naar. Die arme Jip (en jullie).
Wij hebben een 140 bed dus als Juul ertussen ligt, hangen wij bijna uit bed _O-
pi_185801246
Arme Juul, beterschap! Dat hoesten bij die kleintjes is toch zo naar..

Hier inderdaad ook 140 :') die van ons staat wel met een zijkant tegen een muur, dus ik lig dan daar tegen aan, Jip tussen ons in en vriend op het randje :D
pi_185801277
Ik prijs me altijd héél gelukkig met ons 180x220 bed. Zeker als we op vakantie zijn geweest met een smaller bed. Zo heerlijk om gewoon alle ruimte te hebben voor onszelf én Welpje (en 's ochtends past Ketel er ook nog bij).
pi_185801412
Wij zijn best raar, wij willen eigenlijk geen groter bed, dan zijn we elkaar steeds kwijt :@ Bij onze tripjes door Amerika vroegen we altijd om 2 Queen bedden omdat we zo'n King bed veel te groot vonden _O-
In onze huidige slaapkamer past een groter bed wel, in theorie, in de praktijk kan dan 1 van de 2 amper het bed meer uit. :D
pi_185804932
Ik heb nav dit topic ook een Gulliver via mp op de kop getikt en het is echt ideaal. Vriend heeft nog een klein randje getimmerd zodat Bikkel er niet zomaar uit kan rollen en met de vierde oorontsteking is het wel fijn dat ik hem gelijk bij me kan nemen zodra hij last krijgt. Een familiebed kan hier niet omdat vriend heel diep slaapt, die zal niet merken als hij op Bikkel rolt. Maar zo kunnen we iig weer een poosje vooruit.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 23 maart 2019 @ 17:18:01 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185806067
Fijn wolken! Ik mis prul naast me in de gulliver, maar we slapen echt allemaal beter zo.

Arm kind heeft vandaag 3 keer een half uur geslapen, ze krijgt serieus 4 tanden tegelijk en jammert de hele dag. Paracetamol erin en hopen dat ze snel door zijn -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185817142
4 tanden tink!?! Wauw, hoop dat ze snel door zijn en dat ze er geen last meer van heeft.

Hier nog geen tanden te bekennen bij beide heren.
pi_185817326
Zou zo graag een groter bed willen :D als we eens gaan upgraden naar een fatsoenlijk niet-Ikea bed dan wordt ‘ie minstens 180 :P

Oef tink, korte nacht ;( arme prul, hopelijk snel door!

Mijn baby liet weer een nachtvoeding achterwege, had er maar 1! *O* was ik ook wel aan toe want ben zo ziek als een hond weer :')
pi_185817355
Jaa, grote bedden zijn zo fijn! Wij hebben ook een 180. Al regelmatig met het hele spul erin geslapen zonder elkaar echt in de weg te zitten.
En straks heb ik hem lekker voor mij alleen, haha! Voordeel van nachtdiensten draaien.
pi_185817569
Hier een dorp met 30.000 inwoners en op 5 min loopafstand de scholen en op 8 min de winkels. Echt prima dus.

Toevallig waren we ingeloot voor een supermooi nieuwbouwhuis in een dorpje met 8000 inwoners. Prima op zich, alleen kwamen we er vandaag achter dat het 10 min fietsen is naar de dichtstbijzijnde school en 15 min naar de winkels. Dusnu toch maar besloten er niet voor te gaan.

Wat fijn van 1 nachtvoeding Krijger!

En samen in bed slapen, niet de bedoeling, maar ik ben er niet zo moeilijk in.

Ik heb hier een baby die opeens veel minder drinkt.. stom
pi_185817708
Ah al die zieke kindjes ;( Beterschap :* Draakje is nu voor de eerste echte keer ziek geweest (koorts, oortjes rood van binnen en heel sneu) en sinds gister weer helemaal beter. Ik vond het zo zielig en vermoeiend, maar dat kwam vooral omdat ik zelf ook ziek werd

4e keer oorontsteking al voor Bikkel :o Heftig zeg! Hoe gaat het nu? En fijn van de Gulliver naast je bed.
Draakje past nu nog in de co-sleeper. Kan hij ook niet zo draaien :7 Willen in april/mei wel over naar eigen kamer (15 stappen zetten). Ben benieuwd hoe dat bevalt. En anders komt er hier ook een Gulliver. Dat weet mijn man alleen nog niet :D

Elleska is de koorts weggebleven en heeft hij nog goed kunnen slapen?

exode hoe gaat t nu met Juul en hoe was jullie nacht?

En Prul met 4 tanden tegelijkertijd! Waarom zo’n haast?! Had je nog het 1e hapje gegeven Tink? En hoera voor jullie nieuwe stap *O*

Stom van het drinken ja Loj. Hoeveel minder is veel minder?

Fijn krijgertje! Ivm fokwet zeg ik even niks O-)

Ik heb heel mijn jeugd in een buitenwijk van een dorp vrij gewoond op 10/15 minuten fietsen van school/winkels/busstation. Nu woon ik aan de rand van het dorp, net uit de drukte, op 5/10 minuten loopafstand en ik vind het heerlijk om dat gemak dichtbij te hebben. De vrijheid was ook heel fijn als kind om lekker in te spelen, maar weegt voor mij niet op tegen het gemak van alles in de buurt te hebben.
Dus ik snap je Loj!

Draakje heeft de update van zelf spelen ontdekt, waar ik al over las na 6+ maand *O* Gister heel de huiskamer door en óveral speelgoed, maar wat een genot om mn Draakje weer vrolijk te zien O+

En voor de statistieken 180x200 bed en team los dekbed. Wil echt niet anders, want ik wil niet aangeraakt worden als ik slaap, zelfs niet met een teen. Van mijn partner dan he ;) Met Draakje ben ik al zo vaak voedend in slaap gevallen :+ O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 maart 2019 @ 08:40:04 #94
74056 crew  ToT
pi_185817783
Mini-ToT drinkt overdag amper melk meer (tenzij hij half slaapt), maar we hebben dat Nestlé pyjamapapje gekocht en mengen dat met de voeding, en dat gaat er prima in! *O*
Natuurlijk voeren we 'm dat niet de hele dag door, maar het is toch al wel mooi 1 maaltijd! ^O^
pi_185817904
Je kunt ook nog proberen of een fles met een grotere speen helpt, of miniToT laten drinken uit een tuit-/rietjesbeker of een gewoon bekertje als je per se wil dat er meer melk ingaat. Dan hoef je niet zo te klooien met allerhande mengacties. Of accepteren dat het even niet wil, is ook een optie. Phi drinkt ook al tijden matig, maar ze eet goed en voor de vochtinname krijgt ze water of sappig fruit zoals een peer. Ze groeit er prima op en is tevreden, dus die flessen houden me niet meer zo bezig. (Maar Phi is ook ietsje ouder dan miniToT.)

@Fuchsia_roze, toffe update is dat! Fijn dat draakje weer up and running is.

@Loj, jammer dat Li zo matig drinkt. Faaaaaase, of eet ze er al veel naast? (Even kwijt hoe oud ze precies is :@)

@Tink89, víer tanden gaat wel heel ver. Arme prul. Phi is nog steeds Toos Tandloos, ik vrees massa-doorbraken straks :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 maart 2019 @ 09:01:19 #96
74056 crew  ToT
pi_185817920
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:58 schreef Jentin het volgende:
Je kunt ook nog proberen of een fles met een grotere speen helpt, of miniToT laten drinken uit een tuit-/rietjesbeker of een gewoon bekertje als je per se wil dat er meer melk ingaat. Dan hoef je niet zo te klooien met allerhande mengacties.

@:fuchsia_roze, toffe update is dat! Fijn dat draakje weer up and running is.

@:loj, jammer dat Li zo matig drinkt. Faaaaaase, of eet ze er al veel naast? (Even kwijt hoe oud ze precies is :@)

@:tink89, víer tanden gaat wel heel ver. Arme prul. Phi is nog steeds Toos Tandloos, ik vrees massa-doorbraken straks :X
Goede ideeën! :Y Alleen de pest is dat het lijkt dat de smaak van melk alleen al hem compleet overstuur maakt. Sinds gisteren is dat gelukkig weer minder, maar hij HEEFT me zitten krijsen zeg! -O-
@ je toevoeging; met sapjes willen we nog even wachten. Fruit is wel een goed idee. :)
Hij eet wel potjes groenten en maaltijden die soms wel HEEL erg waterig zijn, dus krijgt hij daarmee ook wel vocht binnen. En 's nachts gaat er ook wel een half litertje aan melk z'n buikje in. :)
Op 2 - 3 dagen afgelopen week na heeft hij verder wel gewoon goede volle plasluiers.
pi_185817938
Zou dat echt in de smaak zitten? Lijkt me zo raar :? Misschien doet de speen zeer in z’n mond? Is het hem te warm of juist te koud?

Edit: sapjes? Die krijgt Phi ook niet hoor. Maar een goed rijpe peer bevat veel vocht, dat bedoelde ik. Ze krijgt alleen water verder :)
En een halve liter melk ‘s nachts :o Dat is best een sloot toch? En dan is de smaak dus ‘s nachts geen probleem :P? Bijzonder ToTje is ‘t :D

Nouja, als het voor jullie allemaal werkt, waar bemoei ik me dan eigenlijk mee _O- ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 maart 2019 @ 09:05:36 #98
74056 crew  ToT
pi_185817951
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:03 schreef Jentin het volgende:
Zou dat echt in de smaak zitten? Lijkt me zo raar :? Misschien doet de speen zeer in z’n mond? Is het hem te warm of juist te koud?

Nouja, als het voor jullie werkt, waar benoei ik me dan eigenlijk mee _O- ?
Haha, nee tips zijn altijd welkom hoor!

Het kan best zijn dat het speentje hem pijn doet aangezien er 2 tandjes aan het groeien zijn en we de indruk hebben dat er nog een paar door aan het komen zijn, maar hij houdt wel van zijn fopspeentje.
@ temperatuur; we doen de fles altijd 10 seconden in de magnetron (vollere flessen 13 seconden), en als het uit de koelkast komt doen we het sowieso 13 seconden.
  zondag 24 maart 2019 @ 10:18:05 #99
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185818795
Hier was de melk een minder groot succes toen de tandjes kwamen (het soort flesje/bekertje maakte toen niet uit).
Zolang ze vrolijk zijn, plassen/poepen & goed slapen zou ik geen pyjamapapjes oid mengen.
pi_185819716
Gisteren dagje naar mijn moeder geweest. Waar het altijd een zoete inval is, dat is Juul duidelijk niet gewend. Die keek vooral verbaasd rond, toen op een gegeven moment alle bezoek weg was, werd ze druk en vrolijk.
Maar ze voelde zich ook niet zo lekker. Ze at en dronk wel goed, maar wat hangerig. Eenmaal thuis getempt en bleek ze lichte koorts te hebben. Ze hoest ook zoveel nu, van die slijmerige hoest. En ik heb nu ook keel en oorpijn, leuk dat staartje van de winter hoor.
Vannacht meerdere keren wakker, ze hoest zichzelf steeds wakker, maar gelukkig voldeed een kroel en de speen steeds om weer in slaap te vallen en ze slaapt nu ook alweer 2 uur.

Ik heb net entertainment geregeld, het overbuurmeisje komt zodra Juul wakker is. ze is 8 jaar en is depressief (echt heel sneu), heeft maanden in therapie gezeten en is nu weer helemaal thuis. Gaat steeds wat beter. Ze is gek op Juul en Juul vindt die aandacht ook reuze interessant, kortom die komt zo spelen. Ze is het oudere zusje van B zijn voetbalvriendje, B heeft met haar afgesproken dat ze Juul gaan leren kruipen zo, dus dan weten jullie dat _O-

Ah nee Loj, misschien een virusje wat eraan komt of is het al wat langer?
Gelukkig weer beter Fuchsia! Zo naar he dat ziek zijn.

Vanavond komt mijn vrouw weer thuis, ben benieuwd, 2 avonden gestapt met cocktails en blijkbaar een beroerd bed. Subtiel de nacht overdragen aan haar :D
pi_185821294
Welpje is vandaag 6 maanden! Wat vliegt de tijd. Voor de lol hem maar een trui in maat 80 aangetrokken - past gewoon. 8)7

Hij is zo leuk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185822303
De mooie Welpje O+ en wel een hele gave (kleinvallende? :')) trui!

Ik wil even komem jompelen want mijn baby van nog geen 10 maanden liep vandaag opeens voor het eerst met het loopwagentje *O* baby, welke baby? :X

Ik lees en schrijf morgen even bij, zo eerst naar de speeltuin en kinderboerderij.
pi_185822969
Whooo @Schanu, je kleine aan de wandel! *O* Inderdaad, welke baby? :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 maart 2019 @ 16:10:10 #104
74056 crew  ToT
pi_185823845
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:53 schreef lunapuella het volgende:
Welpje is vandaag 6 maanden! Wat vliegt de tijd. Voor de lol hem maar een trui in maat 80 aangetrokken - past gewoon. 8)7

Hij is zo leuk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo dan! :D
De onze zit nog op maatje 68 of zo. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  zondag 24 maart 2019 @ 17:50:22 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185825614
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Zo dan! :D
De onze zit nog op maatje 68 of zo. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Haha, maar dat past ook niet meer echt ruim, zegmaar. Heb je 74 al geprobeerd?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 maart 2019 @ 17:52:58 #106
74056 crew  ToT
pi_185825687
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Haha, maar dat past ook niet meer echt ruim, zegmaar. Heb je 74 al geprobeerd?
Ja ik vroeg het net aan mijn vrouw. 68 past alleen nog maar als het stretchmateriaal is. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 24 maart 2019 @ 20:20:41 #107
74056 crew  ToT
pi_185828437
_O- Geen idee hoe je hier filmpjes met gelid kunt posten zonder ze naar Youtube te uploaden, maar mini-ToT heeft een aparte hobby: de hele tijd "Da! Da! Da! Da! Da! Da! Da! Da! Da!" en dan ineens vanuit het niets een KEIharde krijs laten, gevolgd door nog meer "Da! Da! Da! Da! Da! Da! Da! Da!" en dan weer een keiharde krijs, enz enz enz. _O- :') Echt, wat???? _O-
pi_185837778
Aapie, wat naar dat je eerste werknacht zo slecht begon, het lijkt me ook vreselijk moeilijk om meteen met een nachtdienst te moeten starten. Hoe gaat het nu?

Sillie, wat een prachtige foto's van Bollie O+ O+

Tink, wat heerlijk dat jullie kunnen en gaan verhuizen! Spannende stap! Wij willen ook heel graag verhuizen, van de stad naar juist wat meer buitenaf. Aangezien we hier pas 2,5 jaar wonen en enorm veel geïnvesteerd hebben in dit huis (hele zolderetage verbouwd met dakkapel, tuin verlengd, overkapping gemaakt bij de voordeur, etc) stellen we het sowieso nog een jaartje uit, maar het lijkt mij fijn om wat meer de rust van een dorp te hebben dan de hectiek van een stad. Anderzijds lijkt een klein dorp mij dan weer niets, ik ben gewend alles binnen handbereik te hebben, ook voor de kinderen. Alleen al als ik kijk naar afgelopen dagen, zijn we naar de stadsbibliotheek geweest met een complete speelafdeling voor de kinderen, naar het zwembad, 2 kinderboerderijen, speeltuinen, peutergym. Die keuze wordt aanzienlijk beperkter als we hier weg gaan, dan val je steeds terug op dezelfde dingen ben ik bang of moet ik verder willen rijden waardoor ik steeds afhankelijk ben van de auto waar we nu alles op de fiets kunnen doen. Best een lastige afweging dus, heel herkenbaar, ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit :+

VKV, heel veel plezier op vakantie! Lekker samen zwemmen O+

*O* voor een rollende Welpje!

Klaproos, wat sneu dat L reflux heeft, zo zielig om je kindje met zoveel pijn te zien. Fijn dat de medicatie de pijn wel verzacht. Sterkte daar en doe rustig aan! :*

Wat een leuke foto's van mini-Tot met zijn nieuwe egel-vriendje :D En briljant zijn die leuke geluidjes he! Alleen jammer dat ze de volumeknop naar beneden vaak niet meer kunnen vinden :') Die van mij roept steeds 'JA, JA, JA, JA', wat best een positieve tegenhanger is van het constante NEE gebrul van peuter, maar een tandje minder zou ik toch niet zo erg vinden.

Die groeigrafieken kan ik hier ook terugvinden in mijn kinddossier trouwens, daar heb ik geen app voor nodig. Alle gegevens van het CB worden daar automatisch geüpload.

:* voor alle zieke kindjes en hun ouders, en heel veel beterschap!

Prul vier tandjes tegelijk, dat is wel heel erg veel :o Hopelijk zijn ze er snel door en heeft ze er daarna geen last meer van :*

Fuchsia, wat een fijne update van Draakje dat hij nu alleen kan spelen O+

Exode, heeft je vrouw haar weekendje en vooral haar eerste nacht thuis weer overleefd? Fijn dat jij er nu niet meer alleen voor staat :)

Hier zijn beide kindjes weer beter en is de rust weer teruggekeerd. Drukke maar hele leuke dagen gehad, maar iets teveel voor Vlokje vermoed ik want ze is weer vreselijk onrustig. En nog steeds mopperig, maar ik begin ondertussen te geloven dat ik gewoon een beetje een mopperbaby heb :+ Fles drinken wil ze alleen zelluf doen, want dan kan ze zelf bepalen wanneer en hoe snel. Als ik haar hoofdje aai en dat wil ze niet, dan slaat ze mijn hand letterlijk weg of tilt ze mijn hand op en legt hem daar waar ze wel geaaid wil worden. Ze weigert alles nors en resoluut als ze iets niet wil. Gaat met haar armen slaan als je toch probeert door te zetten en heel boos met haar hoofdje schudden. Kijkt over het algemeen ook heel serieus, laatst probeerde een vriendin haar te imponeren met kiekeboe spelletjes en andere gekkigheden maar Vlokje gaf werkelijk geen krimp. Onze dwarse wannabe-peuter, ik begin me wel wat zorgen te maken over de daadwerkelijke peuterpubertijd :')
pi_185838599
Shanu, kind met een sterke wil :D

Vrouw is weer thuis, die heeft een erg leuk weekend gehad. Ik eigenlijk ook, wel hard werken hoor 3 dagen en nachten met 2 kleintjes, respect voor wie dat vaker of zelfs altijd doet.
Juul is nog strontverkouden maar koorts is niet meer teruggekomen.
Vannacht paar keer wakker geweest door het hoesten en daardoor speen kwijt etc. Cirkeltje dus. Stootte mijn vrouw mij aan...ja hallo, ik heb 4 nachten Juul dienst gehad. Nu mag jij weer even.
Vanochtend heeft ze nog even bij ons in bed gelegen, dat gezicht toen ze mijn vrouw zag, verbazing, klein lachje, grote lach O+ En maar aan haar gezicht voelen of ze het wel echt was.

Gezellig dat kletsen ToT! Hij wil gewoon van alles vertellen.
pi_185838726
Nou hier van vrijdag op zaterdagnacht een heel onrustige/zieke Tijn... Van 3u tot 6u lopen spoken en toen heb ik hem maar bij ons in bed gepakt (dat is niet meer voorgekomen van zijn 2 maand ofzo..) zodat we toch nog iets van rust/slaap hadden; maar om 7u was het eigenlijk wel klaar. Had 38,8 graden en was duidelijk niet fit -O- Hele dag was hij wat dufjes en niet zijn vrolijke zelf. Wou ook merkelijk wat slaap inhalen; gelukkig hielpen de zetpillen wel.. Savonds was de koorts al wat gezakt naar 37,8. En gisteren merkte ik wat rode stipjes op zijn buik.. Nu kregen we vorige week te horen dat nichtje waterpokken had; dus misschien ook....? Geen idee.. Het lijken er niet meer te worden en (nog) geen blaasjes. Gisteren ging het al een stuk beter; nog een klein beetje koorts maar tegen de avond was die helemaal weg en was ie weer een stuk vrolijker. Vandaag niks te merken, behalve een flink verstopte neus. Geen meer stipjes ontdekt, maar ik hou het maar even in de gaten.

En gisteren het groentehapje (worteltjes) was enooooorm vreemd :D Hij deed heel gretig zijn mondje open voor de lepel; tot ie merkte dat er iets op zat wat wel een rare smaak en textuur had _O- Toen zat hij ons heel verwarrend aan te kijken en wist hij niet zo goed wat ie er mee aan moest.. Half kokhalzend, half happend heeft hij toch wel iets binnen gekregen :+ Al bij al viel het mij niet tegen dat ie niet gelijk zijn hoofdje weg draaide of heel erg alles uitspuugde... :D
Ik vind dit stiekem wel een dingetje hoor; mijn baby met grote mensen eten :D

En hij heeft ook volop zijn voeten ontdekt. Ik loop de hele dag zijn sokken weer aan te doen :') En oh wat is dat toch leuk als het weer gelukt is en de sok in zijn mond kan stoppen _O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 maart 2019 @ 13:31:31 #111
74056 crew  ToT
pi_185841357
Goed, ik WÉÉT dat ik nogal traditioneel aangelegd ben, maar ben ik de enige die zich er aan stoort als mensen bij je zoontje van 6 maanden oud het al hebben over of hij later een relatie met een vriendje of een vriendinnetje krijgt?
Ja het geluk van je kind staat natuurlijk voorop en je moet je kind natuurlijk in alles steunen, maar als ik dit lieve brabbelende mannetje zie dat nog niet eens kan kruipen, dan vind ik niet dat ik nu al rekening zou moeten houden dat hij later een relatie met een man zou kunnen gaan krijgen.
Laat me nou gewoon lekker fantaseren over dat-ie later een heel lief vriendinnetje krijgt en een gezinnetje gaat stichten en wij opa en oma worden en hen op bezoek krijgen enz.
Vooralsnog is dat nog wel de meest voorkomende situatie en ik voel me gewoon het prettigst bij dat idee. Ik vind het echt bizar dat het tegenwoordig al zo normaal is dat mensen er in deze fase al over beginnen.
Ik zal hem in de toekomst geen strobreed in de weg leggen met wat hij allemaal wil, maar moet het je als kersverse ouder zijnde nu al helemaal niets uit maken met hoe zijn toekomst er uit zal zien? Dat het gewoon prima moet zijn dat hij later met een man door het leven gaat?
Kunnen kersverse ouders er echt zo makkelijk over denken? Of ben ik gewoon hopeloos ouderwets en stug in deze dingen?
pi_185841413
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 09:37 schreef Schanu het volgende:
Aapie, wat naar dat je eerste werknacht zo slecht begon, het lijkt me ook vreselijk moeilijk om meteen met een nachtdienst te moeten starten. Hoe gaat het nu?

Vanavond mn laatste nacht en dan weer lekker 8 dagen vrij. Zo achteraf is het me eigenlijk best meegevallen. De nachten zijn rustig op het werk dus alle tijd om veel te lezen wat er allemaal is gebeurd.

Vriend moest gister toen ik uit bed kwam toch wel toegeven dat hele dagen alleen met alle 3 en dan ook nog iets in huis proberen te doen echt wel even pittig is. En hoe lullig ook, daar ben ik wel blij om haha!

Zo mn jongens eens even uit bed plukken en lekker knuffelen!
pi_185841553
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef ToT het volgende:
Goed, ik WÉÉT dat ik nogal traditioneel aangelegd ben, maar ben ik de enige die zich er aan stoort als mensen bij je zoontje van 6 maanden oud het al hebben over of hij later een relatie met een vriendje of een vriendinnetje krijgt?
Ja het geluk van je kind staat natuurlijk voorop en je moet je kind natuurlijk in alles steunen, maar als ik dit lieve brabbelende mannetje zie dat nog niet eens kan kruipen, dan vind ik niet dat ik nu al rekening zou moeten houden dat hij later een relatie met een man zou kunnen gaan krijgen.
Laat me nou gewoon lekker fantaseren over dat-ie later een heel lief vriendinnetje krijgt en een gezinnetje gaat stichten en wij opa en oma worden en hen op bezoek krijgen enz.
Vooralsnog is dat nog wel de meest voorkomende situatie en ik voel me gewoon het prettigst bij dat idee. Ik vind het echt bizar dat het tegenwoordig al zo normaal is dat mensen er in deze fase al over beginnen.
Ik zal hem in de toekomst geen strobreed in de weg leggen met wat hij allemaal wil, maar moet het je als kersverse ouder zijnde nu al helemaal niets uit maken met hoe zijn toekomst er uit zal zien? Dat het gewoon prima moet zijn dat hij later met een man door het leven gaat?
Kunnen kersverse ouders er echt zo makkelijk over denken? Of ben ik gewoon hopeloos ouderwets en stug in deze dingen?
Ik moet uberhaupt nog niet denken aan het moment waarop mijn meiden oud genoeg zijn om een relatie te krijgen, ongeacht met wie en van welk geslacht :') Maar als ik wel denk aan dat moment, dan stel ik mij nergens op in. Immers is het onmogelijk om op voorhand te weten of je kind hetero is, bi- of homoseksueel. Of je kind uberhaupt ooit met iemand oud wil en gaat worden, of je kind zelf kinderen wil en kan krijgen, enzovoort. Toch een beeld proberen te vormen gaat mijn inziens voor teleurstelling zorgen als dat beeld niet uitkomt, ook al zeg je overal voor open te staan. En het laatste wat ik wil, is mijn kind het gevoel geven dat de keuzes die zij maakt niet de juiste zouden zijn.
pi_185841594
Fijn dat Juul geen koorts meer heeft Exode, en dat ze zo blij is dat het gezinnetje weer compleet is O+

Priem, hopelijk heeft Stijn geen waterpokken :{ Wat leuk om te lezen over die eerste hapjes, geweldig is dat moment, en leuk dat hij zijn voeten heeft ontdekt O+

Aapie, fijn dat je het vooruitzicht hebt van een vrije dag! En mooi stukje erkenning dat je man het toch wel zwaar vindt met drie kinderen thuis, dat heb jij daarvoor non stop gedaan dus alle respect voor jou!
pi_185841602
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef ToT het volgende:
Laat me nou gewoon lekker fantaseren over dat-ie later een heel lief vriendinnetje krijgt en een gezinnetje gaat stichten en wij opa en oma worden en hen op bezoek krijgen enz.
En als ie later een heel lief vriendje krijgt dan kunnen ze nog steeds een gezinnetje stichten en kunnen jullie nog steeds opa en oma worden he ;)

Ik ben er zelf niet zo mee bezig, kan me er ook niet druk om maken als anderen er mee bezig zijn, en het maakt me al helemaal niet uit of hij later met een jongen of meisje thuis komt. Dat zien we dan wel weer en ja, lekker cliché, maar als hij maar gelukkig is ;)
  maandag 25 maart 2019 @ 13:48:39 #116
342418 VKV
Plausibel
pi_185841690
Nog niet bijgelezen, maar het zwemmen bevalt hier supergoed! :D


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door VKV op 26-03-2019 11:30:12 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 maart 2019 @ 13:50:45 #117
74056 crew  ToT
pi_185841733
Ja ik snap dat iedereen gewoon wil dat z'n kind gelukkig zal worden ongeacht of het met een jongen of met een meisje zal worden, maar blijkbaar ben ik een slechte ouder als ik nu 6 maanden na zijn geboorte niet al open wil staan voor het idee dat hij later misschien met een kerel verder door het leven wil gaan.
Laat me toch gewoon lekker aan het geijkte huisje boompje beestje verhaal denken.
En natuurlijk zal ik in de loop der tijd wel aanvoelen welke richting het uit zal gaan en zal ik proberen geen teleurstelling te laten merken of whatever.
Maar het stoort me gewoon ontzettend dat het NU al je door de strot geramd wordt.
pi_185841766
Ik zeg nu dus juist al bewust vriendje/vriendinnetje voor mijn kinderen en benoem altijd dat er meerdere opties mogelijk zijn later. Hoe eerder je daarmee begint, hoe normaler het voor ze wordt. Zo wil ik zowel tegen mijn kinderen als mijn omgeving aangeven dat het allemaal oké en normaal is, en hoop ik dat mijn kinderen zich later vrij voelen hun verliefdheden met mij te delen, ongeacht het geslacht van het object van hun affectie. Want fuck heteronormativiteit. :P
pi_185841775
Aaaaaaah VKV! Wat een fijne en vrolijke foto!

Zijn er dan serieus mensen die daarover beginnen ToT? Uhm ok.
Ik denk daar echt nooit aan. Ik vind het al heel wat dat ik de komende week voor mijn kinderen kan plannen.
Ik heb sowieso geen toekomstbeeld voor mijn kinderen, ik wil dat ze gelukkig zijn. En hoe, waar, waarom en wanneer dat zien we vanzelf allemaal wel.
pi_185841849
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:50 schreef ToT het volgende:
Ja ik snap dat iedereen gewoon wil dat z'n kind gelukkig zal worden ongeacht of het met een jongen of met een meisje zal worden, maar blijkbaar ben ik een slechte ouder als ik nu 6 maanden na zijn geboorte niet al open wil staan voor het idee dat hij later misschien met een kerel verder door het leven wil gaan.
Laat me toch gewoon lekker aan het geijkte huisje boompje beestje verhaal denken.
En natuurlijk zal ik in de loop der tijd wel aanvoelen welke richting het uit zal gaan en zal ik proberen geen teleurstelling te laten merken of whatever.
Maar het stoort me gewoon ontzettend dat het NU al je door de strot geramd wordt.
Ik snap je ergens wel hoor, maar ik zie het niet als door de strot rammen. Ik vind het juist een teken van acceptatie, dat er al vanaf het 1e moment geen verwachtingen zijn maar dat een kind de vrijheid krijgt om die kant op te gaan die het zelf op wil gaan. Zonder vooroordelen, zonder verwachtingen van ouders kapot te maken. Juist die verwachtingen is iets waar je als kind en volwassene tegenop moet boksen als je bijvoorbeeld wel homoseksueel blijkt, juist dat maakt dat het nooit volledig wordt geaccepteerd. Want middels jouw bericht laat je wel degelijk merken er eigenlijk niet volledig achter te staan.

Zelf ben ik lesbisch, iets waar ik pas heel laat achter kwam maar wat mijn moeder kennelijk al heeft aangevoeld toen ik nog maar een klein meisje was. Zij heeft mij altijd volledig geaccepteerd, ook toen ik trouwde met een vrouw, sterker nog ze was enorm blij voor mij omdat ik eindelijk het geluk had gevonden. Dat was heel anders geweest als zij had verwacht dat ik thuis zou komen met een man, en dat zou het voor mij veel moeilijker hebben gemaakt.

Waarom fantaseren over een voor jou ideaalplaatje als je kind volwassen is, laat je kind zelf bepalen wat zijn ideaalplaatje is en hem daar volledig vrij in laten. Waarom uberhaupt nu al bezig zijn met dat moment wat nog zo ver in de toekomst ligt, geniet juist van die kindertijd, het gaat al snel genoeg.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 14:02:13 #121
382129 crew  Donna
pi_185841933
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef ToT het volgende:
Goed, ik WÉÉT dat ik nogal traditioneel aangelegd ben, maar ben ik de enige die zich er aan stoort als mensen bij je zoontje van 6 maanden oud het al hebben over of hij later een relatie met een vriendje of een vriendinnetje krijgt?
Ja het geluk van je kind staat natuurlijk voorop en je moet je kind natuurlijk in alles steunen, maar als ik dit lieve brabbelende mannetje zie dat nog niet eens kan kruipen, dan vind ik niet dat ik nu al rekening zou moeten houden dat hij later een relatie met een man zou kunnen gaan krijgen.
Laat me nou gewoon lekker fantaseren over dat-ie later een heel lief vriendinnetje krijgt en een gezinnetje gaat stichten en wij opa en oma worden en hen op bezoek krijgen enz.
Vooralsnog is dat nog wel de meest voorkomende situatie en ik voel me gewoon het prettigst bij dat idee. Ik vind het echt bizar dat het tegenwoordig al zo normaal is dat mensen er in deze fase al over beginnen.
Ik zal hem in de toekomst geen strobreed in de weg leggen met wat hij allemaal wil, maar moet het je als kersverse ouder zijnde nu al helemaal niets uit maken met hoe zijn toekomst er uit zal zien? Dat het gewoon prima moet zijn dat hij later met een man door het leven gaat?
Kunnen kersverse ouders er echt zo makkelijk over denken? Of ben ik gewoon hopeloos ouderwets en stug in deze dingen?
Ik vind het ook wel een beetje irritant. Laatst ging het ook over onze dochter en 'een vriendje' waarop dan iemand moet zeggen dat een vriendinnetje ook kan.
Ja kan ook, prima. Moet dat steeds benoemd worden?
pi_185841942
Schanu, wat verwoord je het toch mooi, helemaal eens met jou :) O+
pi_185842096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier trouwens een spierwit Spookje. Ziek opgehaald op de KDV. Weigert de fles, eten, water, alles. Spuugt wel alles onder, luiers houden niets binnen (Zonder drinken, HOE DAN?!). Dus we hebben weer feest het weekend.Gek genoeg is ze geregeld nog wel vrolijk, dus het is nog te doen..
Dit zieke Spookje was de opmars voor een hels weekend. :9

Zaterdag ging het best aardig eigenlijk. Zelf vrijdag op zaterdag amper geslapen door buikpijn, maar we overleefden het. Lange dag gewerkt, vriendin de hele dag met Spookje in de weer.. 's avonds late fles erin bij Spookje en toen begon het ... bij ons. :X

We hebben de hele nacht op het toilet gezeten met een emmer in onze handen. Wisten niet meer waar we het moesten zoeken van de ellende. Of het nu een griep iets was of dat we verkeerd hebben gegeten? Maar bwoh, nog nooit meegemaakt dat we allebei tegelijk zó slecht waren.

Om 05:00 heb ik m'n ouders gebeld of ze alsjeblieft onze kleine baby wilden ophalen want we konden niets.. Gisterenavond laat hebben we haar weer opgehaald en vandaag is ze naar de opvang. Zelf een beetje gewerkt, met pijn en moeite, maar nu weer op de bank.

Ik lees altijd wel dat moeders nooit ziek mogen/kunnen zijn, maar wat heb ik een respect voor zieke/zwakke/misselijke moeders die het dan even alleen rooien. We konden echt echt niets.
pi_185842140
Spookje drinkt trouwens erg weinig momenteel..

Ze laat normaal nooit wat staan, elke fles gaat leeg.. maar momenteel is het 130/205 op, 190/205 op.
Gisteren totaal maar 485 ml, eergisteren 755 ml, daarvoor 580 ml, 1095 ml (wel normaal).

Hapjes blieft ze ook al een paar dagen niet. Maar vooral het halverwege de fles stoppen met drinken is hier echt onbekend. Zou dit met tandjes te maken kunnen hebben? Heb namelijk wel het idee iets te voelen..
pi_185842272
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:53 schreef exode het volgende:
Aaaaaaah VKV! Wat een fijne en vrolijke foto!

Zijn er dan serieus mensen die daarover beginnen ToT? Uhm ok.
Ik denk daar echt nooit aan. Ik vind het al heel wat dat ik de komende week voor mijn kinderen kan plannen.
Ik heb sowieso geen toekomstbeeld voor mijn kinderen, ik wil dat ze gelukkig zijn. En hoe, waar, waarom en wanneer dat zien we vanzelf allemaal wel.
Precies dit. Ik maak me ook weinig voorstelling van “later”, ik ben te druk met het hier en nu.. Het enige wat ik bedenk is dat ik wil dat ze gelukkig zijn én blijven. Maar hoe dat er dan concreet uit ziet heb ik geen voorstelling bij.
pi_185842292
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:02 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel een beetje irritant. Laatst ging het ook over onze dochter en 'een vriendje' waarop dan iemand moet zeggen dat een vriendinnetje ook kan.
Ja kan ook, prima. Moet dat steeds benoemd worden?
Dat benoemen doe je toch ook constant als je ‘een vriendje’ zegt? Ik sluit me helemaal aan bij Schanu en luna, fuck heteronormativiteit O+

Verder ontken ik dat ik een dreumes heb, maar zal ik nu weer wegsluipen ;)
Make your own kind of music.
pi_185842300
Jeetje NJ, wat een weekend. Beterschap nog! Het slechte eten en drinken kan bij tandjes horen ja. Zie je ook wat bobbels zitten?
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 14:28:40 #128
382129 crew  Donna
pi_185842378
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:22 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Dat benoemen doe je toch ook constant als je ‘een vriendje’ zegt? Ik sluit me helemaal aan bij Schanu en luna, fuck heteronormativiteit O+

Verder ontken ik dat ik een dreumes heb, maar zal ik nu weer wegsluipen ;)
Het is meestal de negatieve versie. 'Denk er maar om, straks komt ze met een meisje thuis'.

Ja ik zal er om denken. :X
Het maakt mij echt geen bal uit, maar als je het hebt over je gezondheid dan krijg je toch ook niet 'denk er maar om, het kan zo anders hoor' opmerkingen. Het is gewoon irritant vind ik, welke kant het ook uit gaat.
pi_185842380
Dankjewel @Aure .. De zondag ging snel voorbij zeg maar. :9

Bovenin schijnt het wit door, maar niet echt bobbels en lijkt meer kaakbot te zijn dan tandjes als ik zo kijk/voel. Onderin heb ik het idee dat er een bobbel/iets scherps zit, maar daar mag ik niet aanzitten. Madam wil graag dat we haar niet te veel in haar gezicht poetsen, aanraken en alles. :6
pi_185842387
Ik hoop dat ons Spookje ooit met iemand thuis komt. Man, vrouw.. Het zal me wat.

Maar zeker nu je toch ook meer mensen in je omgeving hoort die bewust alleen blijven.. Hoop ik toch stiekem dat ze haar leven wel met iemand wil delen.
pi_185842474
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Dankjewel @:aure .. De zondag ging snel voorbij zeg maar. :9

Bovenin schijnt het wit door, maar niet echt bobbels en lijkt meer kaakbot te zijn dan tandjes als ik zo kijk/voel. Onderin heb ik het idee dat er een bobbel/iets scherps zit, maar daar mag ik niet aanzitten. Madam wil graag dat we haar niet te veel in haar gezicht poetsen, aanraken en alles. :6
Is ze wel helemaal opgeknapt? Bollie dronk ook nog een paar dagen prut nadat ze ziek was.
pi_185842501
90% fit denk ik. Geen spuitluiers meer, maar vind haar nog niet helemaal zichzelf.

Vannacht ook niet doorgeslapen, maar echt wakker van honger. Maar ook die fles weer niet leeggemaakt..
pi_185842530
Hier idd ook 2 kinderen die na ziekte altijd nog even blijven 'door kwakkelen', in de zin van minder willen eten/drinken, hangeriger in gedrag, sneller uit hun hum. Heeft hier bij beide meiden soms nadat ze beter zijn nog wel een week nodig voordat ze weer echt helemaal zichzelf zijn.
pi_185843198
Misschien inderdaad nog niet helemaal fit NJ. Wat vaker kleinere flesjes aanbieden zodat ze toch genoeg binnen krijgt?

Ik krijg net een berichtje van de opvang dat Jip best veel heeft overgegeven in bed :{ Hopelijk geen voorbode op ziek zijn. Ik ben daar eigenlijk wel even klaar mee :')
pi_185843407
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:23 schreef Aure het volgende:
Misschien inderdaad nog niet helemaal fit NJ. Wat vaker kleinere flesjes aanbieden zodat ze toch genoeg binnen krijgt?

Ik krijg net een berichtje van de opvang dat Jip best veel heeft overgegeven in bed :{ Hopelijk geen voorbode op ziek zijn. Ik ben daar eigenlijk wel even klaar mee :')
Ach nee ik hoop het ook niet, jullie hebben je portie nu toch echt wel ruimschoots gehad :{ :*
  maandag 25 maart 2019 @ 15:43:04 #136
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185843550
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:31 schreef ToT het volgende:
maar ben ik de enige die zich er aan stoort als mensen bij je zoontje van 6 maanden oud het al hebben over of hij later een relatie met een vriendje of een vriendinnetje krijgt?

maar moet het je als kersverse ouder zijnde nu al helemaal niets uit maken met hoe zijn toekomst er uit zal zien? Dat het gewoon prima moet zijn dat hij later met een man door het leven gaat?
Kunnen kersverse ouders er echt zo makkelijk over denken? Of ben ik gewoon hopeloos ouderwets en stug in deze dingen?
Nee, je bent niet de enige begrijp ik volkomen.

Ja, je bent ik vind dat stug & ouderwets. :D
Mij kan het niet interesseren & als het mijn vriend wel zou interesseren zou ik hem waarschijnlijk een stomp of 3 verkopen.
  maandag 25 maart 2019 @ 15:49:21 #137
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185843666
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:53 schreef lunapuella het volgende:
Ik zeg nu dus juist al bewust vriendje/vriendinnetje voor mijn kinderen en benoem altijd dat er meerdere opties mogelijk zijn later. Hoe eerder je daarmee begint, hoe normaler het voor ze wordt. Zo wil ik zowel tegen mijn kinderen als mijn omgeving aangeven dat het allemaal oké en normaal is, en hoop ik dat mijn kinderen zich later vrij voelen hun verliefdheden met mij te delen, ongeacht het geslacht van het object van hun affectie. Want fuck heteronormativiteit. :P
Dit. Zo ging het ook met m'n zusje (schelen 15 jaar, zij is nu 13) tot grote ergernis van mijn moeder :'). Maar ook zij is er nu wel aan gewend geloof ik. En I. snapt er nog niets van maar dat maakt me niet uit.

Straks even bijlezen. Al heb ik het gevoel dat ik enorm achterloop :+.
pi_185843870
Wij voeden de hele klas van B meteen op, begrijp ik al ;) Die vinden het heel normaal dat B twee moeders heeft.

Ik heb zoals gezegd gewoon geen toekomstbeeld van mijn kinderen. Niet wat betreft baan, uiterlijk, vrienden, relatie, kleinkinderen. Ik maak me druk over wat we vanavond eten, of de verkoudheid snel overgaat bij Juul, of kamperen wel een goed idee is met een dreumes die nog steeds 's nachts wakker wordt omdat haar speen verdwenen is etc.

Mijn ouders hadden niet verwacht dat ik op vrouwen viel en konden er in het begin niet zo goed mee omgaan. Dat was behoorlijk moeilijk voor mij. Totdat mijn zus met mijn ouders sprak en sindsdien ging het meer dan perfect. Ik heb het ze pas verteld toen ik mijn huidige vrouw had leren kennen, ik was al 24.
Het was geen onwil van mijn ouders, maar het onbekende. Ik kom dus uit een klein Brabants dorp, daar is geen minderheid te vinden, witte, hetero mensen all over.

En laten we eerlijk zijn: statistisch gezien zullen de meeste baby's hier gewoon hartstikke hetero zijn. Maar sta open voor andere mogelijkheden, ook op andere gebieden. Zoals Shanu al zegt, het is als kind lastig om aan het beeld van je ouders te voldoen.
Je hoeft het niet steeds te benoemen, maar wees gewoon open, ook naar jezelf.

Maar vooral, geniet van het nu, of je kind bi, hetero, lesbisch, homo, trans etc etc is, wordt pas duidelijk in de pubertijd. :D
pi_185844542
Ik kom ook weer eens binnenvallen :W

Onwijs leuk om weer over al jullie leuke (niet meer zo-)baby's te lezen O+
pi_185845464
Wij grappen samen wel eens van oh straks hebben we 3 schoondochters, of 3 schoonzoons of welke combi dan ook.
Het maakt ons geen drol uit, als hij/zij maar lief is.

Zo ging het bij kleuter op school natuurlijk laatst over valentijnsdag. Iedereen mocht een hart knutselen en aan je vriendje/vriendinnetje geven.
Alle andere meiden in de klas gaven het aan een ander jongetje. Kleuter gaf die van haar aan haar vriendin vertelde ze aan tafel. Ze zei daarbij ook ja ik vind haar lief en de jongens niet. Nou helemaal prima hoor meid!
pi_185845904
Ik benoem het idd ook steeds, dat een vriendinnetje ook kan, dat mocht het zo zijn dat S. zich hopelijk geaccepteerd voelt en het durft te delen.

Op school stonden ze laatst te vertellen dat ze dat zo’n ingewikkeld verhaal vonden en dat nog niet aan hun kleuters uit wilden leggen. Dat leerden ze later wel. Terwijl: wat is er simpeler dan liefde? Je mag trouwen met wie je maar wil, mits volwassen en ze ook met jou willen trouwen, hoef je helemaal geen geslacht aan vast te plakken. Maar da’s voor een ander topic :’)
pi_185846014
Hoe eerder ze het leren, hoe minder ingewikkeld het is juist. En menig kind kan überhaupt niet wachten tot later, omdat het zelf ouders van hetzelfde geslacht heeft, of vriendjes waar dat het geval is. In mijn eigen kennissenkring heb ik al meerdere gezinnen met twee moeders. Dat is echt niet ingewikkelder dan een vader en een moeder.
pi_185847371
Precies mijn gedachte idd Luna :Y
pi_185850147
Oeh, ik haak aan tijdens een interessante discussie.
Nou, hier is één ding heel duidelijk: al komen ze thuis met Koekiemonster, als dat hen gelukkig maakt, ben ik het ook.

Ik had net een blauwe maandag verkering met mijn nu echtgenoot toen ik met zijn gezin mee op wintersport mocht. Ik had geen cent te makken dus ik bedankte vriendelijk. Maar nee, het was een uitnodiging op hun kosten. Ik twijfelde lang en accepteerde. Ik kreeg skiles en alles en had de vakantie van mijn leven. We spraken erover hoe lastig ik het vond dat ik zo maar mee mocht en de uitspraak die zijn vader toen deed, is me altijd bijgebleven:
“Lieve Malteser, voor ons ben jij goud want jij maakt onze zoon gelukkig.”
Ik zal je zeggen, als je uit een totaal ontwricht en versplinterd gezin komt zonder enig gevoel van liefde en veiligheid, raakt zo’n opmerking je nog meer.
Zo hoop ik zelf ook te zijn en te blijven. Mijn jongetjes mogen zijn wie ze zijn en thuiskomen met wie zij gelukkig zijn.
pi_185853530
Als ie maar gelukkig is...

Nou koorts is gezakt maar de verkoudheid is een stuk erger geworden... werd anderhalf uur geleden wakker en hij heeft enorme moeite met ademen, ik vrees dat slapen er niet meer in zit. Neusspray vindt ie maar niks maar ja hopelijk zorgt het dat z’n neusje weer wat open gaat... dan maar zoveel mogelijk proberen te troosten ;( ocherm m’n baby.... zieke baby’s zouden verboden moeten worden....
Papa heeft hem net van me overgenomen zodat ik nog even kan slapen (alhoewel ik te alert ben, vrees ik..), maar wel lief...
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_185854001
Ach priem, wat vervelend voor hem. Als het lukt kun je proberen zijn neusje te spoelen met zoutoplossing (je hebt bijvoorbeeld otrivin monodose bij de apotheek, maar het is er ook van andere merken, zijn kleine 'flesjes' die je leeg kunt spuiten in zijn neus, ik spuit ongeveer 1/3e deel leeg per neusgat) en dan daarna leegzuigen met een neuspompje of dat otrivingeval waarbij je zelf door een slangetje moet zuigen. Wij moeten Jip dan altijd in de houdgreep nemen, maar het werkt wel goed als hij zo erg verkouden is. We doen het 3 keer per dag als het heel erg is en als hij wat minder vol zit alleen in de ochtend en avond. Totdat we denken dat hij geen last meer heeft van zijn verkoudheid.

En goed in de gaten houden, als hij neusvleugelt zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan. Die kunnen als het nodig is ook betere neusdruppels voorschrijven.
pi_185854428
Hier geen koorts meer (weet niet meer wie het vroeg) maar we zijn nog niet uit de slechte nachten. Ik vermoed dat de beruchte 11maanden sprong ons al heeft bereikt. Niet ziekig maar wel zwaakleefaan en werkelijk alles is brullen. Als hij iets op de grond laat vallen is het brullen, het toetje op is brullen, verhaaltje uit brullen.
En 100x per dag dingen doen die niet mogen want wie weet mag je 5min later wel het behang van de muur scheuren.

Gelukkig tussendoor ook leuke momenten en wat nieuwe dingen zoals gericht mamamamamam zeggen O+, uit een rietjesbeker drinken en bij het boekjes lezen de kartonnen bladzijden omslaan.
Dit weekend buiten buiten gelopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 26-03-2019 09:22:14 ]
  dinsdag 26 maart 2019 @ 08:45:17 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185854447
#teamalszemaargelukkigis. Wij benoemen ook altijd 'vriendje of vriendinnetje. Omdat het wat ons betreft allemaal normaal is, als haar partner maar lief voor haar is.

En beterschap! Prul is *ik klop dit even heel, heel, heel hard af * nog nooit verkouden geweest, maar het lijkt me echt naar.

Wij zitten in een combi van de 4 maanden dip qua slapen en een sprongetje (al geloof ik daar niet echt in, maar prul ontwikkelt zich echt keihard nu) en ik ben doodmoe. Extra respect voor de mama's en papa's die dit elke nacht doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185854956
Kijk hem gaan Elleska! Pfoeh is die 11 maanden sprong zo heftig?
Priem, lekker stom, ziek zijn, moet verboden worden.

B heeft hier stiekem meegelezen denk ik. Hij begon onder de douche over baby's en dat hij een eitje van ons wilt, zodat hij ook een baby kan krijgen. Hij wil geen vriendin maar een vriend want jongens voetballen. (ja hij is erg genderneutraal onze B ;) )

In de categorie, Juul heeft net haar fruithap op, is moe en alles is grappig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185855057
Omg, @exode, die foto O+ O+ O+ O+

Ik ga voor één keertje kortstondig ook mijn Phi'tje delen, want wat ik nou toch aantrof vanmorgen... Je kon me opvegen.

Edit: foto weer weg :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Jentin op 26-03-2019 11:56:52 ]
  dinsdag 26 maart 2019 @ 09:46:28 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185855120
Ohhhh dat mondje Jentin O+

Exode wat een pret! En Jamie heeft aan jullie een weekendje weg verdiend zie ik :+
pi_185855126
Ooh Exode O+

Ik doe er 1 in de categorie: “eten is leuk!”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185855183
Vita, dat is lang geleden, hoe is het met Catootje? O+

Priem, wat zielig zo'n zieke kleine, heel veel beterschap! ;( :*

Ik zie de mooie L aan de wandel, wat een knapperdje O+

En wat een geweldig leuke foto van de mooie Juul O+

Jentin, wat een prachtig meisje heb je daar en wat slaapt ze vredig O+

Ooh en het mooie lachebekje Bollie, dat snoetje O+ O+

Hier dit keer een filmpje van mijn kleine wandelaartje. Alleen geen idee hoe ik het filmpje er rechtstreeks op kan zetten dus ik link even door naar Imgur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185855306
@silliegirl, wat een lekker moppie. En zo'n heul kapsel ook al :D

@Schanu, ze kijkt heel trots, zo lief. Wel echt een bizar gezicht, zo'n hummeltje dat al stapt :o Exit baby, inderdaad.

@Malteser, wat een mooi verhaal over jouw schoonfamilie. Heel waardevol als je zo ontvangen wordt. Het maakt mij niks uit met wie mijn kinderen thuiskomen, maar omdat ik zelf gewoon zo ontzettend Centerparcs-cliché ben, is dat wel min of meer waar ik aan denk als ik denk aan later. Ik ga niet steeds heel geforceerd 'vriendinnetje, maar een vriendje is natuurlijk ook goed' zeggen. Soms doe ik dat wel, soms niet. Zelf ben ik ook prima tolerant grootgebracht zonder al te expliciete aandacht daarvoor. Nu had ik wel twee buurmannen, dus ik vond en vind dat doodnormaal.

Caesar zit in de klas bij meerdere kinderen die twee moeders hebben en hij vindt dat ook volstrekt oninteressant. Zo hoort het denk ik ook: het zou geen "ding" moeten zijn, gewoon een gegeven, zoals het ook een gegeven is dat Caesars mama blond is en die van zijn klasgenoot een brunette.

Volgens mij is het iedereen het wel gewoon eens met elkaar :+

[ Bericht 49% gewijzigd door Jentin op 26-03-2019 10:05:17 ]
pi_185855367
Oooh @Jentin O+ O+ Wat een zoet slapend kindje zo.

En wat een vrolijke lekkerbek @exode O+ :9

:* voor de sprong bij @Tink89

Ook :* voor de ziekenboeg bij @PriemGirl. Verkoudheid bij baby's is zo sneu.

@Aure, gaat het alweer beter met Jip?

Hier zo'n nacht die me doet overwegen toch maar koffie te gaan drinken. Man kwam om half 1 's nachts thuis van een oefensessie met zijn band. Peuter werd om 5 uur wakker, verhaaltje verteld, ging weer slapen, en toen was het vanaf 6 uur feest met Welpje die het wel tijd vond voor de dag. Normaal is hij nooit zo vroeg al echt wakker, maar hij wilde nu echt niet drinken of weer slapen. Uiteindelijk om kwart voor 7 toch weer in slaap gekregen, en toen moest ik zelf opstaan. }:|
pi_185855380
Oh ik had nog een pagina gemist zie ik! @silliegirl ook al zo'n leuke lekkerbek O+ En een knappe stapper van @Schanu ^O^
pi_185855405
Whaaa al jullie baby;s zijn leuk, maar even een extra O+ voor Phi! Leuk om haar eens te zien.

Wauw, Vlokje al aan de wandel! Wij zijn nog op zoek naar een leuke houten loopwagen, want Jip probeert nu te wandelen met een stoel maar die stoel werkt maar half mee :')

Jip zijn overgeefbui was gewoon iets wat even niet lekker zat, verder niks van gemerkt. En, belangrijker, hij sliep vannacht weer best prima! Om 12 uur en om half 6 wakker O+ Daarna sliep ie nog tot half 8 O+ O+ Ik voel me zo uitgeslapen. Ik hoop dat ie dit door zet, maar ik ga uit van niet :') Deze afgelopen 2 nachten zie ik als cadeautje :D

Spees hoe gaan de nachten nu bij jullie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185855500
Luna, c_/ vervelend van je slechte nacht, hopelijk hou je het vandaag een beetje vol!

Aure juist hele goede nachten! *O* En wat fijn dat hij niet ziek blijkt te zijn. Die foto's O+ wat een mannetje wordt het al zeg!

Vergeet ik gewoon helemaal te zeggen net dat Vlokje gisteren van een uurtje of 8 tot 3 's nachts in haar eigen bed (ledikant!) heeft geslapen! :D Dat ik constant wakker werd in de veronderstelling dat ik haar hoorde, en het feit dat ze om 3 uur 's nachts hartstikke was was, laat ik even achterwege :') Een prutnacht dus, maar juist ook een hele goede nacht, want zo lang heeft Vlokje het nog nooit volgehouden en wat was het fijn om de avond voor het eerst sinds zo'n lange tijd weer even alleen met vrouwlief door te kunnen brengen O+ We gaan nu maar gewoon elke avond proberen om Vlokje tegelijkertijd met Jewel naar bed te brengen zodat de kans het minst groot is dat ze elkaar wakker gaan huilen, hopelijk blijft er een stijgende lijn in zitten en anders is elke goede avond toch weer een avond winst O+
pi_185855600
Luna :* c_/

En nog even een :* voor Vita, leuk dat je hier weer bent! Maar gelukkig zie ik af en toe iets op insta voorbij komen :D Net zoals Songeur, die is hier ook niet meer heel vaak geloof ik? Als er nog meer mensen zijn die hun instagram willen delen, DM m naar mij :P
pi_185855631
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:22 schreef Aure het volgende:
Luna :* c_/

En nog even een :* voor Vita, leuk dat je hier weer bent! Maar gelukkig zie ik af en toe iets op insta voorbij komen :D Net zoals Songeur, die is hier ook niet meer heel vaak geloof ik? Als er nog meer mensen zijn die hun instagram willen delen, DM m naar mij :P
Oooh leuk, je mag mij wel toevoegen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:26:40 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185855663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:07 schreef Aure het volgende:
Whaaa al jullie baby;s zijn leuk, maar even een extra O+ voor Phi! Leuk om haar eens te zien.

Wauw, Vlokje al aan de wandel! Wij zijn nog op zoek naar een leuke houten loopwagen, want Jip probeert nu te wandelen met een stoel maar die stoel werkt maar half mee :')

Jip zijn overgeefbui was gewoon iets wat even niet lekker zat, verder niks van gemerkt. En, belangrijker, hij sliep vannacht weer best prima! Om 12 uur en om half 6 wakker O+ Daarna sliep ie nog tot half 8 O+ O+ Ik voel me zo uitgeslapen. Ik hoop dat ie dit door zet, maar ik ga uit van niet :') Deze afgelopen 2 nachten zie ik als cadeautje :D

Spees hoe gaan de nachten nu bij jullie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha die eerste foto van Jip, geweldig _O-

Sillie, wat een postuur en kapsel O+

Lief dat je het vraagt van de nachten :). Het gaat medium. Dat wil zeggen, hij slaapt* van 18:30 - 00:00 ongeveer in zijn eigen bed, meestal wordt hij rond die tijd wakker en dan leg ik hem naast mij in bed. Met mijn arm om hem heen en / of hand op zijn rug of buik slaapt hij dan redelijk. Hij wordt dan een keer of 2 nog wakker in de rest van de nacht. Ik kon het niet meer opbrengen om hem op zijn kamer te voeden, een hele tijd te wachten om hem weg te leggen, terug in mn bed te kruipen en vervolgens na 5 minuten "WEHHH" te horen :') dus we zijn weer terug naar deze methode. Het is voor mij niet ideaal want ik lig behoorlijk verkrampt, maar ik slaap wel redelijk wat en dat geniet toch de voorkeur :+.

Vannacht was het weer voor het eerst sinds een tijdje dat mijn wederhelft hem s nachts maar mee naar beneden heeft genomen, omdat hij al zo lang wakker was wegens benauwdheid (verstopte neus)

*de helft van de tijd wordt hij ergens in de avond wel wakker en slaapt vervolgens alleen op de arm beneden verder :+


Bij jullie gaat het af en aan, las ik?
pi_185855795
Ik heet op insta hetzelfde als hier :)
pi_185855813
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hahaha die eerste foto van Jip, geweldig _O-

Sillie, wat een postuur en kapsel O+

Lief dat je het vraagt van de nachten :). Het gaat medium. Dat wil zeggen, hij slaapt* van 18:30 - 00:00 ongeveer in zijn eigen bed, meestal wordt hij rond die tijd wakker en dan leg ik hem naast mij in bed. Met mijn arm om hem heen en / of hand op zijn rug of buik slaapt hij dan redelijk. Hij wordt dan een keer of 2 nog wakker in de rest van de nacht. Ik kon het niet meer opbrengen om hem op zijn kamer te voeden, een hele tijd te wachten om hem weg te leggen, terug in mn bed te kruipen en vervolgens na 5 minuten "WEHHH" te horen :') dus we zijn weer terug naar deze methode. Het is voor mij niet ideaal want ik lig behoorlijk verkrampt, maar ik slaap wel redelijk wat en dat geniet toch de voorkeur :+.

Vannacht was het weer voor het eerst sinds een tijdje dat mijn wederhelft hem s nachts maar mee naar beneden heeft genomen, omdat hij al zo lang wakker was wegens benauwdheid (verstopte neus)

*de helft van de tijd wordt hij ergens in de avond wel wakker en slaapt vervolgens alleen op de arm beneden verder :+

Bij jullie gaat het af en aan, las ik?
Ja we hebben nachten zoals die van jullie, soms wat beter, soms nog erger. Vorige week hadden we ook nog nachten dat hij wel zeker 6 keer wakker werd, maar de afgelopen twee nachten waren dus juist heel goed voor zijn doen. Hij eindigt wel steevast bij ons in bed hoor, maar dat was vanochtend pas om half 6.

Dat verkrampt slapen herken ik wel ja, inmiddels hebben we allemaal wel een redelijke houding in bed gevonden en gaat dat wel beter als hij een hele nacht bij ons ligt.

Het is pittig, maar ik hou me maar vast aan dat het ooit beter gaat worden, en misschien zitten wij inmiddels in de stijgende lijn... Ik hoop dat dat bij jullie ook snel is :*
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:39:04 #164
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185855859
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet uitgebreid gelezen. Zit nu bij de bedrijfsarts te wachten tot ik word opgehaald.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 11:22:00 #165
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185856467
Ik voeg jullie ook gewoon toe. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_185856486
Op insta zelfde naam als hier :)

Thx aapie; hij is vandaag bij kdv.. Straks maar eens vragen hoe het is geweest en anders rij ik zo nog even langs de drogist.
Thx schanu :* Heb je ook even toegevoegd en ik moest stiekem een beetje lachen om je continue alertheid haha _O- Ik heb dit een beetje afgeleerd als in: Als ik zoooo extreem moet luisteren om hem 'eventueel' te horen; dan zal hij wel slapen/tevreden zijn ;) Tot nu toe klopt de stelling; want ik word wel meteen wakker zodra hij jengelt/huilerig is oid :Y Maar kan me voorstellen dat het wel even heeeeel erg wennen is :D Duim met je mee ^O^

Hier uiteindelijk nog ruim een half uur kunnen slapen vanmorgen maar oh wat was het toch zielig... Uiteindelijk wel een zetpil gegeven en die leek te werken dat hij zelf ook nog even sliep.. Vriend heeft nog een uur bij hem gezeten en pas terug in zijn bedje gelegd toen hij echt leek te slapen *; En vanmorgen werd Tijn wel weer heeeeeel vrolijk wakker O+

En omdat het dinsdag is; Tijn vindt de lepel in ieder geval wel heel interessant :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 11:47:24 #167
382129 crew  Donna
pi_185856819
Laatste BFD hier, vrijdag wordt ze 1!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en ik ben op Insta
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185856853
Spees, jouw nachten klinken herkenbaar, maar pas en let je wel een beetje op jezelf? Ik loop nu bij een manueel therapeut omdat mijn lijf behoorlijk te lijden heeft onder die verkrampte houding. Het werkt(e) voor ons zo ook het beste, ik wil(de) die strijd echt niet aangaan, maar we proberen nu toch weer toe te werken naar een andere manier die voor mij wat minder belastend is. Ik snap je hoor en je moet echt doen waar jij je goed bij voelt, maar ik hoop dat je er zelf niet aan onderdoor gaat want als mama verlies je jezelf zo makkelijk (onterecht) uit het oog :*

Bovenstaande gaat dus ook op voor jou Aure :*

Helsinki, hoe ging het bij de bedrijfsarts? En hoe voel je je nu?

De mooie Tijn O+ Wat fijn dat hij vrolijk wakker werd vanochtend!

Donna, de laatste BFD :o Wat een mooi koppie, en dat staartje O+

Leuk en gezellig trouwens, al die mensen op Instagram, ik weet nu niet meer zo goed wie wie is maar daar kom ik vast nog wel achter :')
pi_185857256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:33 schreef exode het volgende:
Kijk hem gaan Elleska! Pfoeh is die 11 maanden sprong zo heftig?
Hij was er inderdaad zo vandoor en dan af en toe omkijken om te zien of wij wel kijken. alleen sturen gaat met dit karretje niet dus hij zat een paar keer vast tegen de rand of in het gras.

Als ik google mag geloven wel, had ik misschien beter niet op kunnen zoeken maar aan de andere kant fijn om een verklaring te hebben waarbij ik weet dat het vanzelf over gaat.

Geweldige foto van Juul!
Jentin wat een heerlijk slaapkoppie
Bollie geniet ook al zo lekker van het eten.
Schanu wat gaat vlokje al snel! en netjes het bochtje om, dat gaat hier een stuk lomper haha.
Jip in slaap O+ en handige speelbroek in de zandbak, is dat op het kdv?

nu ik dat zo zie, wat is handige kleding met buitenspelen?

Edit: er was inmiddels nog meer gepost zie ik nu
PriemGirl zo te zien was niet alleen de lepel interessant maar is er ook smakelijk gegeten
Donna laatste BFD alweer :o mooi meisje heb je daar


Instagram heb ik wel maar ik post daar niets dus dan zou ik alleen gluren.

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 26-03-2019 12:50:40 ]
pi_185857559
Ik geniet zo van jullie babyfoto’s en de gedachte dat me dat allemaal gewoon ook nog te wachten staat O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185857739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hij was er inderdaad zo vandoor en dan af en toe omkijken om te zien of wij wel kijken. alleen sturen gaat met dit karretje niet dus hij zat een paar keer vast tegen de rand of in het gras.

Als ik google mag geloven wel, had ik misschien beter niet op kunnen zoeken maar aan de andere kant fijn om een verklaring te hebben waarbij ik weet dat het vanzelf over gaat.

Geweldige foto van Juul!
Jentin wat een heerlijk slaapkoppie
Bollie geniet ook al zo lekker van het eten.
Schanu wat gaat vlokje al snel! en netjes het bochtje om, dat gaat hier een stuk lomper haha.
Jip in slaap O+ en handige speelbroek in de zandbak, is dat op het kdv?

nu ik dat zo zie, wat is handige kleding met buitenspelen?
Niet op het kdv, maar die hebben ze daar ook ja :)

Ik heb hem van H&M. Maar ik zie deze er niet meer tussen, ze hebben alleen nog voor grote kinderen of kleintjes die gewatteerd zijn en dat leek mij met het oog op het komende weer niet zo relaxt. Ze noemen het daar een overbroek trouwens. Super handig!
pi_185857765
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ohhhh dat mondje Jentin O+

Exode wat een pret! En Jamie heeft aan jullie een weekendje weg verdiend zie ik :+
Haha ja, Jamie rules :)
pi_185859373
Yessh, ik heb iedereen hier toegevoegd op instaa *;
pi_185859443
Zo iedereen op 'volgen' gezet op IG.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185860518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 12:12 schreef Elleska het volgende:

Jip in slaap O+ en handige speelbroek in de zandbak, is dat op het kdv?

nu ik dat zo zie, wat is handige kleding met buitenspelen?

Oeh, deze heette toch anders, heb hem gevonden maar dan in het blauw:
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0689964001.html
pi_185860654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:41 schreef Jentin het volgende:
Omg, @:exode, die foto O+ O+ O+ O+

Ik ga voor één keertje kortstondig ook mijn Phi'tje delen, want wat ik nou toch aantrof vanmorgen... Je kon me opvegen.

Edit: foto weer weg :)
Foto gemist! :(
pi_185860657
Wow, angry smiley i.p.v. sip. :9
pi_185860691
Even aantekeningen gemaakt van de Instagram linkjes, vanavond naar kijken. Stiekem iedereen volgen natuurlijk. O+

Nadat ik gisteren redelijk optimistisch was hoe het ging ging het hier weer mis. :9 Van 16:00-06:00 elk uur ziek zeg maar. Nu dus op het werk uren aan het inhalen..

Maar op BDF is even snel meelezen en meekijken niet erg. O-)
pi_185863675
De ochtend was een voorbode, Welpje zit al de hele nacht niet lekker in zijn vel. Veel gezeur en gejammer. Ik denk tandjesleed, want er zitten dikke witte bobbels in zijn bovenkaak. En op álles moet gekauwd worden.

BFD-bijdrage:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 20:22:30 #180
447051 crew  Peejtur
pi_185865159
Kleine zit duidelijk in haar eerste sprongetje. Veel wakker, vraagt vaker om voeding. Ben benieuw hoe ze verder eruit komt :D
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:32:24 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185865356
Donna dat staartje O+

Luna wat gaat die van jou hard (in alle opzichten, zo groot ook :o)

Priem wat een leuke baby, wat heeft ie al duidelijke wenkbrauwen!

Van O ook nog even een BFD tje :7


En Instagram... Dat is mijn voor- en achternaam dus die ga ik hier niet neerzetten, de sherlock met skills mag me volgen als ie wil :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Spees_Eend op 27-03-2019 14:07:43 ]
pi_185865602
O+
pi_185866211
Ohh die O. O+ Wat een ogen! (En wat een walvispakje O+ )

En nou inderdaad Spees, het is een snelle! Hij doet ook al tijgerpogingen. Hij wil constant overal heen en vindt alles interessant. Dat ben ik niet gewend eigenlijk, Ketel was wat meer aan de luie kant. Ik vind het wel heel leuk maar vrees ook dat we nog heel wat met hem te stellen krijgen.
pi_185867179
Nou idd die ogen van O mnohhhh O+
Keileuk pakke ! En Luna die van jou heeft ook al zo’n leuk pakje aan :D
Hopelijk komen de tandjes snel en daardoor de last een stuk minder ;( herkenbaar wel dat echt op alles gekauwd moet worden, zelfs mama’s hand is heerlijk om op te kauwen :+ hier voel ik (nog) niks, ben benieuwd wanneer ons dat te wachten staat :o
Lekker knuffelen en hopelijk heeft welpje een betere nacht/dag morgen :*

En Elleska Jup het valt erg goed mee :D op kdv heeft ie gewoon z’n complete hapje op :D hij vindt het nog steeds gek en weet niet wat er van te denken, maar spuugt het niet gelijk uit of draait z’n hoofd niet dus ik ben een zeer trotse mama :@ :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 26 maart 2019 @ 22:42:41 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185867987
Sneu, die tandjes ;(. O werd een uurtje geleden ook huilend wakker en dat huilen werd al snel een soort zacht schor gillen, zo zielig ;(. Er zit een bobbel in zijn bovenkaak en onderin zie ik ook een puntje doorschijnen, dus ik denk dat hij ook de jackpot heeft. Half uurtje geleden een paracetamol gegeven en hij is uiteindelijk aan de borst rustig geworden.

Sterkte voor alle tandenkrijgers!
pi_185869507


Eigenlijk is het al woensdag...
Maar toch even mn trio showen! Ze is zo trots op haar broertjes!
De interactie onderling is ook zo mooi om te zien.
Ze moeten altijd breeduit lachen als ze haar zien, en zij moet altijd ff knuffelen en kusjes geven.

Hier nog geen tandjes leed, gelukkig. Sterkte voor degene die dat nodig hebben.

Ig heb ik wel maar doe er niet zoveel mee... voor wie wil: annetjjk
pi_185869535
Ahw al die tandjes... Bij Jip zie ik ook al een paar dagen nummer 5 en 6 tevoorschijn komen. Die zitten nu echt op dat punt van dat ze door het tandvlees heen breken :X Dentinox smeren lijkt hier wel te helpen.
pi_185870221
Oh lekker stel aapie O+

Jip was wakķer tussen half 1 en half 2. We hebben duizend pogingen gedaan om hem steeds weer in slaap te krijgen, en na een uur sliep ie dan eindelijk weer. En nu net hoorden we hem lekker brabbelen in bed :D Ik kan hier wel aan wennen geloof ik. Zelfs als we steeds een uur met hem bezig moeten zou ik hier voor tekenen. Ik hoop zo dat dit zijn nieuwe slaapstandaard is O+ O+
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:05:45 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185875642
Ik jaag even heel, heel hard de fokwet weg met boze gezichtjes enzo :( :( :( :( en vertel jullie dan dat Prul van half negen tot 5 (!!) geslapen heeft en daarna van half zes tot 7:15. Ik ben eindelijk eens een beetje uitgeslapen O+ O+

En nu op weg naar de makelaar. Bijlezen doe ik later!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185875815
Juul heeft een meer dan prima nacht achter de rug maar vanochtend was 45 minuten slaap wel genoeg. Doodop zijn, maar slapen, ho maar.
Ligt nu ook alweer een half uur op bed, ze is net in slaap gevallen. Toen ik na 10 minuten ging kijken omdat het kletsen in jengelen was overgaan lag mevrouw volledig dwars in bed op haar buik. Ons meisje wat tot op de mm nauwkeurig blijft liggen in bed, is even weg denk ik :D

Verder is het een rare dag, B is naar een kinderfeestje en wordt pas om 16:00 thuisgebracht. Juul vindt het ook maar stil in huis.

Succes bij de makelaar Tink!
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:45:40 #191
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185876552
Zo, ben ik weer :W. 
Nog niet het gevoel dat ik echt bij ben, maar we doen het er maar mee.

Tink, wat spannend van de aankomende verhuizing *O*. Ik heb jarenlang in een stad gewoond met (in 2018) 41.465 aantal inwoners. Toen ben ik naar een dorp gegaan met 1.115 (in 2018) inwoners. We hadden daar een buurtsuper en een snackbar. Een basisschool en een kerk. O ja, en een autogarage. Verder niets. Ik heb het heerlijk gevonden want een huis vrij dicht in de buurt van de dijk (mooi, heerlijk wandelen), veel groen, rust en zo in Utrecht of in Den Bosch, bijvoorbeeld. Ik had niet het idee dat ik iets tekort kwam. Nu woon ik weer in de stad waar ik dus al heel lang heb gewoond en wil ik graag naar Arnhem (of omgeving van) maar een dorp is daarbij zeker niet uitgesloten. Als ik maar wel snel in de stad kan zijn als ik dat zou willen.

Een :* voor alle zieken en tandjes die doorkomen. Hier ook veel bijten en jengelen/jammeren, maar echt nog steeds niets te zien. 

Schanu, een loop-update :D. Wat goed!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Donna, bijna een dreumes in huis joh O+.

Verder weer genoten van alle foto's die ik voorbij zag komen! En leuk dat ik nu ook gezichten bij een aantal van jullie heb :). 



Wij hebben gereageerd op een woning (particuliere huur) maar er zijn helaas al wat reacties geweest dus ik denk dat de kans erg klein is dat we gaan verhuizen. Wel jammer want dan zouden we een tuin hebben en drie slaapkamers. Maar ja, dan wonen we dus wel opeens in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al is dat volgens mij wel prima wonen daar.

Nou ja, alles op z'n tijd! I. is dus veel aan het jammeren en erg verkouden, maar heeft het erg leuk op het KDV. Gisteren hebben ze z'n eerste knutselwerkje opgehangen en aan me laten zien O+:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(in verband met grootte in spoiler)

[ Bericht 6% gewijzigd door Helsinki op 27-03-2019 14:21:29 ]
pi_185892219
Wat een lief knutselwerkje @Helsinki O+

Hoe ging het bij de makelaar @Tink89? En slaap! *O*

Welpje werd vannacht 3 keer wakker en dat voelde als een redelijk goede nacht. :') Wel vooral jammer dat hij om half 7 wel echt klaar was voor de dag. Ik kijk wat dat betreft wel uit naar de zomertijd, hopelijk kan ik dan 's ochtends weer even douchen voor hij echt wakker wordt. :P

En gisteren weer goedgekeurd bij het CB. Inmiddels 8,9 kilo schoon aan de haak. O+
pi_185893263
Hoppa Luna!

Bij Juul komt tand 4 nu echt door en tand 5 lijkt er meteen achteraan te komen. Ze doet aan estafette tanden denk ik. Ze kwijlt als een dolle en bijt weer op alles.
Tink, ging vannacht weer zo goed?
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 10:43:39 #194
382129 crew  Donna
pi_185893674
Trip down memory lane vandaag.

Precies een jaar geleden zat ik nu al met weeën die toen nog prima te doen waren. Owhhh, mijn hart. Morgen een dreumes in huis!
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:03:37 #195
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185893960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:12 schreef lunapuella het volgende:
Wat een lief knutselwerkje @:Helsinki O+

Hoe ging het bij de makelaar @:Tink89? En slaap! *O*

Welpje werd vannacht 3 keer wakker en dat voelde als een redelijk goede nacht. :') Wel vooral jammer dat hij om half 7 wel echt klaar was voor de dag. Ik kijk wat dat betreft wel uit naar de zomertijd, hopelijk kan ik dan 's ochtends weer even douchen voor hij echt wakker wordt. :P

En gisteren weer goedgekeurd bij het CB. Inmiddels 8,9 kilo schoon aan de haak. O+
Netjes zeg!
Ik ben ook zeer benieuwd naar hoe I. is gegroeid. Had hem pas wel op de weegschaal thuis gezet, kwam boven de 8 kg uit maar hij was te beweeglijk om echt goed te kunnen zeggen wat hij weegt. Had al het idee dat maat 3 van de luiers (pampers) niet zo heel lang meer kan :+.
pi_185894403
Oeh Donna, de laatste dag een baby in huis!
pi_185894679
Donna, time flies!

Juul gaat lekker met haar tandjes zeg.

Zo leuk he die knutsels van het kdv Helsinki O+

Hier weer shitnacht, maarja. Toch 3 redelijk goede nachten gehad deze week oO<
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:08:59 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185895051
Ik doe echt mijn best om bij te blijven, maar hier gaat alles in sneltreinvaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:44:25 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185895651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik doe echt mijn best om bij te blijven, maar hier gaat alles in sneltreinvaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het niet nog mogelijk om een (telefonische) afspraak te maken voor de zaken die je nu niet weet? Zo kan je toch geen beslissing maken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:44:55 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185896632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef pinquit het volgende:

[..]

Is het niet nog mogelijk om een (telefonische) afspraak te maken voor de zaken die je nu niet weet? Zo kan je toch geen beslissing maken?
Nee, de specs zijn er gewoon nog niet, aldus de bouwer en projectontwikkelaar...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185896682
Tja, Tink, ik vind dat nogal wat om zo hapsnap over te moeten beslissen. Het is vast allemaal heel gaaf, maar er zijn meer huizen. Misschien is dit dan gewoon niet meant to be. Ik zou me niet laten dwingen tot zo’n enorme beslissing als er nog zo veel van zulke grote dingen onduidelijk zijn.
pi_185897163
Persoonlijk zou ik ook echt meer duidelijkheid willen voordat ik mij er echt aan verbind. Of je moet keuze kunnen maken nu en (kosteloos) toch nog afstand kunnen doen...

Maar goed, ik wil ook altijd wel de touwtjes in handen hebben bij zoiets. :9
pi_185897619
Ik ben het wel met @Jentin en @NicolasJoy eens @Tink89 ...
Je beslist niet over het kopen van een auto, maar als je die koopt wil je ook eerst weten wat voor kleur en accessoires etc je krijgt voor je geld. Dat is met een huis nog destemeer zo. Dus leuk dat ze al beginnen met bouwen, maar als er nog geen specs zijn kan je geen keuzes maken.. Ik zou dat ook zo terugleggen bij de makelaar; nu beslis je als het ware over een type auto, maar moet je maar hopen dat hij straks toch wel naar wens en werkend wordt geleverd..
  donderdag 28 maart 2019 @ 15:32:24 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185898180
Txs voor de meningen :D Wij vinden het ook raar, maar toch heeft deze werkwijze ook wel voordelen. We weten precies wanneer ze gaan bouwen enzo, dus niet wachten tot een bepaald deel verkocht is... maar toch twijfelen wij nog heel erg. Ik bel zo even met mijn man, maar ik denk haast dat we het gaan laten schieten.

On topic: prul deed 19:30, 03:00 en 5:25. Daar kan ik prima mee leven. En sinds we maandag bij de osteopaat geweest zijn, poept ze weer *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 29 maart 2019 @ 09:05:52 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185911120
Tink volgens mij was mijn droom vannacht door jouw verhaal geïnspireerd want dat heb ik gisteravond gelezen _O-

Wij gaan ws. een huis bouwen en die kavels zijn helemaal nog niet in de verkoop, maar in mijn droom kreeg ik een pushbericht op mijn telefoon dat ze NU in de verkoop waren en toen stonden we ineens met 20 andere geïnteresseerden op de kavels en kochten we binnen een paar seconden het eerste de beste kavel wat we in handen konden krijgen. Toen bleek het een heel schraal kavel met als enige voordeel een soort poort naar een straat in een dorp verderop, waardoor we voortaan wel een hele lange weg konden overslaan als we naar ons nieuwe huis zouden rijden. :').
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:19:20 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185912865
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 09:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Tink volgens mij was mijn droom vannacht door jouw verhaal geïnspireerd want dat heb ik gisteravond gelezen _O-

Wij gaan ws. een huis bouwen en die kavels zijn helemaal nog niet in de verkoop, maar in mijn droom kreeg ik een pushbericht op mijn telefoon dat ze NU in de verkoop waren en toen stonden we ineens met 20 andere geïnteresseerden op de kavels en kochten we binnen een paar seconden het eerste de beste kavel wat we in handen konden krijgen. Toen bleek het een heel schraal kavel met als enige voordeel een soort poort naar een straat in een dorp verderop, waardoor we voortaan wel een hele lange weg konden overslaan als we naar ons nieuwe huis zouden rijden. :').
_O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185912882
Spees :D Wel handig zo'n shortcut :D

Wederom prutnacht hier én hij begon de dag om 6 uur }:| Dat je eigenlijk echt nog wel even wil slapen, maar er dan van die priemende vingertjes in je neus/ogen/oren/mond geprikt worden. En dat je je dan uit ellende omdraait en je dan bedenkt dat dat de grootste fout is die je op dat moment kan maken, maar dan is het al te laat, en wordt er met twee handen al kraaiend van plezier heel hard aan je haar getrokken. En dan ben je echt wakker. :')
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:25:15 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185912952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:20 schreef Aure het volgende:
Spees :D Wel handig zo'n shortcut :D

Wederom prutnacht hier én hij begon de dag om 6 uur }:| Dat je eigenlijk echt nog wel even wil slapen, maar er dan van die priemende vingertjes in je neus/ogen/oren/mond geprikt worden. En dat je je dan uit ellende omdraait en je dan bedenkt dat dat de grootste fout is die je op dat moment kan maken, maar dan is het al te laat, en wordt er met twee handen al kraaiend van plezier heel hard aan je haar getrokken. En dan ben je echt wakker. :')
Dit is echt van de eerste tot laatste letter herkenbaar _O-

Doei haar ;(

O heeft juist echt heel erg goed geslapen vannacht :o. Hij sliep van 19:45 tot 02:45 (!!!), heb hem toen bij me in bed gepakt en daar heeft ie even bij me gedronken en een half uurtje gekeet, en toen tot 6:15 naast me geslapen :o

Dat geeft de burger moed :7
pi_185913012
Ah heerlijk Spees! Ja dat geeft de burger inderdaad moed. Ik ben nog steeds dankbaar voor de 3 relatief goede nachten van deze week :D En vannacht was ook weer niet zo erg als, zeg, een week geleden. Er zit geloof ik daadwerkelijk vooruitgang in. Hopelijk gaat O. het slapen nu ook steeds beter snappen O+
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:32:02 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185913047
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:29 schreef Aure het volgende:
Ah heerlijk Spees! Ja dat geeft de burger inderdaad moed. Ik ben nog steeds dankbaar voor de 3 relatief goede nachten van deze week :D En vannacht was ook weer niet zo erg als, zeg, een week geleden. Er zit geloof ik daadwerkelijk vooruitgang in. Hopelijk gaat O. het slapen nu ook steeds beter snappen O+
Nou echt he, ook gewoon al de wetenschap dat het kán.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:14:24 #211
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185915386
Donna *O* Van harte gefeliciteerd met de dreumes :+ O+.

Hier de laatste nachten weer rond 04:00 wakker voor de fles. De laatste voeding was om 23:00u. Hij kan langer slapen, maar dat is nu meestal niet aan de orde. Gelukkig wel weer vrij snel verder slapen daarna en dan komt hij echt pas rond half 9, 9 uur. Soms nog later.
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 14:28:40 #212
382129 crew  Donna
pi_185915671
Dankje!!

De hele ochtend lekker gespeeld. Nu liggen zowel vriend als G te slapen en straks komt m'n broer met z'n vrouw en m'n neefjes. De jongste is 3 weken oud.
Wij gaan een mooie dag hebben en ik zwaai jullie uit!
Tot gauw in het dreumestopic, het gaat sneller dan jullie denken! :W
pi_185915869
Gefeliciteerd Donna! :*
pi_185916453
Gefeliciteerd Donna *O* :*
pi_185924321
Gefeliciteerd Donna!!
pi_185924455
Gefeliciteerd Donna! Hopelijk was het een leuke dag!
  zaterdag 30 maart 2019 @ 07:23:37 #217
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185929511
Geslapen van 22:00 - 07:15 *O*
  zaterdag 30 maart 2019 @ 16:11:23 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_185935216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 07:23 schreef Helsinki het volgende:
Geslapen van 22:00 - 07:15 *O*
Wat heerlijk O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_185939130
Te laat, maar gefeliciteerd met je dreumes Donna!

Helsinki, wat heerlijk *O*

Hier heeft T een beetje een baaldagje. :{ vooral heel veel krijsen, krampjes denk ik -O- vannacht sliep hij ook al onrustig door de krampjes, dus ik hoop op een iets betere nacht vanavond. :{
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 09:48:20 #220
447051 crew  Peejtur
pi_185944909
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 20:29 schreef krijgerrtje het volgende:
Te laat, maar gefeliciteerd met je dreumes Donna!

Helsinki, wat heerlijk *O*

Hier heeft T een beetje een baaldagje. :{ vooral heel veel krijsen, krampjes denk ik -O- vannacht sliep hij ook al onrustig door de krampjes, dus ik hoop op een iets betere nacht vanavond. :{
Wij hadden dit ook nacht van vrijdag op zaterdag. Gisteren waren mijn vrouw ook heel erg gezellig :') :N
pi_185945441
Ja akelig is dat he? Wat voor invloed zo’n baggernacht dan heeft op de algehele sfeer. Voel me ook schuldig richting S. want het is regelmatig helemaal niet gezellig thuis :'(
  Moderator zondag 31 maart 2019 @ 10:50:20 #222
382129 crew  Donna
pi_185945762
Dankje! Het was een hele leuke dag en gisteren nog een feestje gevierd bij opa&oma! Schoonzusje woont nog thuis en die moest vrijdag werken en toen ze klaar was, sliep G alweer. Dus gisterenmiddag gebracht voor haar 'feestje' en blijven logeren.
We halen haar straks weer op.
Tot gauw in het dreumestopic! :W
pi_185946432
In voorbereiding op mijn verhuizing van zwanger naar hier, lees ik alvast mee en ik heb net alle insta's toegevoegd als een echte creeper. Dus als je een verzoek hebt van een vreemde, itsaaa meeee!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185946433
Gefeliciteerd Donna!

Gisteren was Juul precies 9 maanden. Het is zo'n heerlijke vrolijkerd nu. Ze eet als een bouwvakker, slaapt ineens weer heel goed. Op naar de volgende sprong ;)

Ah krijgertje en peetjur, stomme krampjes. Het is zo sneu en je kan zo weinig doen.
pi_185951074
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2019 11:30 schreef Rebubbled het volgende:
In voorbereiding op mijn verhuizing van zwanger naar hier, lees ik alvast mee en ik heb net alle insta's toegevoegd als een echte creeper. Dus als je een verzoek hebt van een vreemde, itsaaa meeee!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oja! Dat wilde ik nog doen. :9
pi_185955359
Ik was twee nachtjes weg met mijn lief. Opa en oma pasten op. Alles is zó goed gegaan! Phi sliep beide nachten keurig door, was supervrolijk en Caesar was ook happy. En mijn lief en ik hadden echt een ouderwets weekendje samen, inclusief een middag terras in de zon (het was twintig graden :D)

En thuiskomen is ook zo heerlijk, met gelijk zo’n koalakleuter om je nek en een straaaaaaaalende Phi O+
pi_185965259
Wat heerlijk Jentin! En geboft met het weekend inderdaad.

De afgelopen week heeft Jip denk ik 3 slechte nachten en 4 goede nachten gehad. Dat is wel vooruitgang. Deze week zijn we wel meteen weer begonnen met een slechte nacht dus ben benieuwd :P

Maar verder is het wel echt een lekker kind. Eet momenteel als een bootwerker, is lekker eigenwijs en grappig :D hij stopt wel alles in zijn mond wat hij op de grond tegen komt. Van kattenbakgrit }:| tot stukjes karton, oud brood en knoflook :+ (bij die laatste was ie héél boos dat ik het uit zijn mond haalde, het viel kennelijk goed in de smaak :D maar tot het moment van uit zijn mond vissen wist ik nog niet precies wat hij had, hoewel de geur die uit zijn mond kwam wel iets deed vermoeden)
  maandag 1 april 2019 @ 09:57:53 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185965707
Aure, ik moest even hardop lachen om het kattengrit en de knoflook. Wat zal hij gestonken hebben!

Jentin, wat heerlijk. Ik kan me er echt nog niks bij voorstellen dat prul ergens gaat logeren, maar het klinkt wel fijn, zo even samen.

Spees: wat een heerlijke nacht had je! Dan voel je je zo'n ander mens, als je een beetje lekker geslapen hebt. Ik duim voor meer goede nachten!

Ontzettend spuit11: Donna, van harte! *O*

En we hebben de stekker uit de nieuwbouw getrokken. Het voelde te veel als de 'doe maar een huisje' uit de royal club reclame _O- Jullie hadden dus allemaal gewoon hartstikke gelijk.

En prul lag om 19:30 in bed, is voor 21:00 uur twee keer wakker geweest, waarvan de laatste keer wat langer (manlief heeft haar mee naar beneden genomen, maar was een kwartier later met een slapende baby weer terug) en sliep vervolgens tot 5:45. Toen heb ik haar slapend aangelegd, dronk ze prima, ben ik gaan werken en heeft zij nog lekker doorgeslapen. Voelde me wel een vreselijke moeder dat ik haar uit bed plukte, omdat ik zo nodig zo vroeg moet gaan werken, maar ze had er geen last van, geloof ik.
Ik kan hier aan de ene kant wel aan wennen en aan de andere kant (en moeders met slechtslapende kindjes, jullie mogen dit belachelijk vinden, ik vind het ook een beetje raar om toe te geven) ga ik die nachtvoedingen nog missen. Zo'n heerlijk klein halfslapend hoopje lievelingsmens tegen je aan. In het donker, met z'n tweetjes, ultiem samen... Ik word er een beetje verdrietig van dat dit ooit ophoudt.

Oh, en we zagen afgelopen weekend wel nog een ander huis, waar we wrs deze week nog eens gaan kijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185965970
Aure, knoflook :D kan je de gerechten aan gaan passen vanaf nu ;)

Wat fijn Jentin, even weg. We gaan ook eindelijk wat plannen, maar dan gewoon uit eten. Juul reageert erg goed op mijn schoonzus. Die ziet ze vaak op het schoolplein (10 seconden in de wagen, maar dat is blijkbaar genoeg) en mijn schoonzus (en neefje en nichtje) wil erg graag oppassen. Mijn nichtje zit in de klas bij B en die vinden elkaar ook erg leuk, dus dat moet goedkomen.

Tink, oeh spannend een huis kijken!

Juul heeft ineens ontdekt dat als ze van buik naar rug rolt en weer naar buik en weer naar rug, ze de hele kamer door kan. Wat ze dus ook doet. Het tijgeren vindt ze totaal niet interessant, zitten, staan op je schoot en haar knieen onder zich duwen tot kruiphouding wel. B heeft kruipen overgeslagen, wie weet gaat Juul tijgeren overslaan.

En spoiler wat schoonfamilie gedoe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  maandag 1 april 2019 @ 10:39:42 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185966337
Exode, het is heel herkenbaar. Mijn moeder is ook een... uhm... wat moeilijker mens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185966414
Ik loop weer wat achter, heb thuis gewoon niet de rust om de laptop erbij te pakken en alles bij te houden :X

Maar ik zag nog een reuzeleuke foto voorbij komen van de rijkdom van Aapie O+ En mooie Tijn met lepel O+ Welpje in een schattig berenpakje O+ Een heel mooi kunstwerk van I! O+

Helsinki,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een tandenestafette voor Juul, het voordeel is dat ze er dan ook in één keer vanaf is maar ze zal er wel flink last van hebben :{

Donna, gefeliciteerd me je mooie dreumes, we gaan je missen hier!

Krijgertje, wat naar dat T zoveel last heeft van krampjes, arme T en arme jij :{ :*

Rebubbles, alvast welkom en succes met de laatste loodjes!

Jentin, wat fijn dat het goed is gegaan en heerlijk dat jullie samen even echt hebben kunnen genieten O+

Aure, ik hoop dat er uiteindelijk alleen nog maar goede nachten zullen zijn want het klinkt pittig voor je. Maar wat een heerlijk kind is Jip O+

Tink, ik snap heel goed dat je die nachtelijke drinkmomenten wel gaat missen, hoe vermoeiend en vervelend het ook kan zijn, het kunnen tegelijkertijd ook ultieme genietmomentjes zijn samen met je kleintje O+

Een rollende Juul, haha zo bewoog Jewel zich ook altijd voort en snel dat ze was :o Leuk om te zien hoe alle kindjes op hun eigen wijze de wereld ontdekken O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlokje heeft gisteren volgens mij voor het eerst mama gezegd. Ik twijfel nog, want daarna weigerde ze het te zeggen en het kan een toevallige samenkomst van klanken zijn geweest, maar ik verstond echt mama :') En de nachten zijn weer ruk, maar ze doet het verder zo goed en ze geniet zo van alles dat dat me al niet eens meer uitmaakt O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 1 april 2019 @ 10:47:56 #232
74056 crew  ToT
pi_185966475

1 april, kikker op je bil! :P

-O- Hij heeft vandaag zijn TBC vaccinatie gehad. Ik wist niet dat je daar vrijwel altijd een nare dikke ontsteking van zult krijgen die herhaaldelijk open zal barsten waar je uiteindelijk een litteken aan over zult houden. -O- De komende paar weken gaan echt naar worden.....
pi_185966678
TBC vaccinatie tot? Waarom? Of heb ik dat gemist? Klinkt wel naar, hopelijk valt het mee! :*

Wat verdrietig zoveel struggles met (schoon)familie hier!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 1 april 2019 @ 11:17:22 #234
74056 crew  ToT
pi_185966867
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:04 schreef krijgerrtje het volgende:
TBC vaccinatie tot? Waarom? Of heb ik dat gemist? Klinkt wel naar, hopelijk valt het mee! :*

Wat verdrietig zoveel struggles met (schoon)familie hier!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat mevrouw ToT uit de Filipijnen komt en het gebied waar haar familie woont 1 van de grootste hotspots van TBC ter wereld is, en we deze zomer daar haar familie gaan bezoeken.
Uiteraard zorgen we dat mini-ToT zo min mogelijk in contact met andere mensen komt daar, maar 100% voorkomen kun je het niet.
Ik heb aan diverse instanties gevraagd of het wel verstandig was om überhaupt met hem daar naar toe te gaan, maar dat was op zich verder geen probleem. Gewoon voorkomen dat mensen hem in z'n gezichtje gaan hoesten en wat voorzorgsmaatregelen nemen tegen de muggen daar omdat je daar ook knokkelkoorts e.d. hebt.
Mevrouw ToT kent wel mensen daar die TBC hebben, maar knokkelkoorts en die andere ziektes heeft ze nog geen enkel geval van meegekregen.

Ik kreeg vandaag wel het advies mee om na thuiskomst wel ons alledrie even voor de zekerheid na te laten kijken op mogelijke besmetting, maar ondanks dat het daar een hotspot is, is het echt niet zo dat mensen daar rochelend over straat lopen.
De stiefvader van mijn vrouw had het ook (en beweert het nog steeds te hebben wat onmogelijk is na al die medicatie), maar van de rest van de familie heeft niemand het terwijl iedereen daar naast elkaar op de grond slaapt in een piepklein hokje.
pi_185967284
Ja, dat gedoe met schoonmoeder vindt ik extra lastig omdat we in de buurt wonen en 2 jaar geleden ook bewust de keuze gemaakt hebben in deze omgeving te blijven wonen ipv naar Brabant, bij mijn familie. Daar was mijn schoonmoeder zooooo blij mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door exode op 01-04-2019 11:57:45 ]
pi_185969889
Jullie verhalen lijken wel een beetje op de verhalen over de overgrootouders hier. :+ Typisch.

Qua schoonouders prijs ik mij redelijk gelukkig. De rest van de familie... Maar die zitten allemaal dichter bij jullie dan bij mij. :9

Hier lopen de dagen een beetje in elkaar over. Tandjespijn, spuitluiers, maar vooral ook heel veel gelach, spelen en ontdekken. Als er maar andere kindjes, dieren of gewoon mensen ter vermaak zijn dan komen we de dagen wel door. O+ Nu ik steeds meer met Spookje op pad kan zien natuurlijk ook veel meer mensen ons.. en schatten ze mij in alsof ik net wel of net niet als tiener al vader ben geworden. Ik weet dat ik er jong uit zie, maar dit ... :6
pi_185975565
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 14:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Jullie verhalen lijken wel een beetje op de verhalen over de overgrootouders hier. :+ Typisch.

Qua schoonouders prijs ik mij redelijk gelukkig. De rest van de familie... Maar die zitten allemaal dichter bij jullie dan bij mij. :9

Hier lopen de dagen een beetje in elkaar over. Tandjespijn, spuitluiers, maar vooral ook heel veel gelach, spelen en ontdekken. Als er maar andere kindjes, dieren of gewoon mensen ter vermaak zijn dan komen we de dagen wel door. O+ Nu ik steeds meer met Spookje op pad kan zien natuurlijk ook veel meer mensen ons.. en schatten ze mij in alsof ik net wel of net niet als tiener al vader ben geworden. Ik weet dat ik er jong uit zie, maar dit ... :6
Hahaha, valt wel mee toch. Straks noemen ze je nog de oppas. Heb ik al gehad. Van alle 3...
pi_185979210
quote:
6s.gif Op maandag 1 april 2019 19:20 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Hahaha, valt wel mee toch. Straks noemen ze je nog de oppas. Heb ik al gehad. Van alle 3...
Ik vind dat 't nog wel meevalt inderdaad, maar werd laatst alweer 20-21 geschat..

Schandalig!
pi_185979242
Ik neem alvast een voorproefje op morgen.. O+



Slapen is tegenwoordig zo... Net zo lang op de buik draaien en spelen totdat je helemaal uitgeput op je buik in slaap valt.

pi_185983886
Mijn Spookje heeft de stilte gebracht hier. :9

In het topic dan, in huis niet.. Krijsen tussen 23 en 01. "Geslapen" tussen 02 en 04. Overdag gisteren misschien een uurtje. Geloof dat ze last heeft van tandjes.
  dinsdag 2 april 2019 @ 07:33:26 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185984025
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 07:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Mijn Spookje heeft de stilte gebracht hier. :9

In het topic dan, in huis niet.. Krijsen tussen 23 en 01. "Geslapen" tussen 02 en 04. Overdag gisteren misschien een uurtje. Geloof dat ze last heeft van tandjes.
👊. Hier ook ja. Heel veel last van doorkomende tanden en al een paar nachten nauwelijks slaap. Ik ben inmiddels fulltime duizelig :')

Sterkte ermee!
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:31:02 #242
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185984508
Ugh 11m vaccinatie vandaag :'(
Heb vernomen dat de reactie heftig kan zijn? of was dat alleen met 14m?
pi_185984799
Volgens mij is dat die van 14 mnd. Sterkte, altijd stom, zo’n prik. Ik heb de 11mnd-prik mooi bij Phi’s vader op de agenda gezet :+

Zusje van een vriendin is drie weken geleden bevallen en spreekt sindsdien alleen nog in koninklijk meervoud: ‘Wij weten nog niet wat we daarvan vinden’, ‘Wij vinden dat niet nodig’ etc. Toppunt was ‘Wij weten nog niet of we gaan vaccineren. Wij denken dat dat niet per se hoeft. Wij hebben gelezen dat er veel rommel in die prikken zit.’

“Gelukkig” kwam daar nu de mazelenuitbraak op een kdv in Den Haag, nu ‘vinden wij dat we de baby toch graag willen beschermen waar dat kan’. :+

Spees en NJ, wat een schijtnachten weer. :{ Wel superlieve foto van je spookje, NJ!

Ik vrees De Tanden, want het zijn er nog steeds precies nul, dus als ze komen, gaat het loos, ben ik bang :X
pi_185984879
Aahh de mooie Spookje! O+

Succes vandaag met de vaccinatie Sacre! Ik weet even niet meer welke zwaar valt, er is er inderdaad 1 waar ze last van kunnen krijgen, idd die van 14 maanden of anders die van 11 maanden? Ik weet van Jewel nog wel dat ze wat koortsig werd maar er verder geen tot weinig last van had dus niet alle kindjes worden er echt ziek van gelukkig.

Jentin, dat ge-wij, verschrikkelijk :') Ik had ook vrienden die na de geboorte van hun kind nog niet wisten of ze zouden vaccineren, waar ik mij over verbaasde want daar denk je toch zeker over na voordat je kind geboren wordt... Uiteindelijk hadden ze het over prikjes bij hun kind die gelukkig goed vielen dus ze zijn overstag gegaan om toch te vaccineren, waar ik stiekem wel heel blij mee was :+

En heel erg die uitbraak, maar ik zei vanmorgen al tegen vrouwlief dat het hopelijk wel een signaal is dat dit in een grote stad gebeurt en dat het mensen wat meer stof tot nadenken geeft...
pi_185984988
Succes vandaag Sacre! Altijd naar zo'n prik. Hopelijk valt de reactie mee.
Ah die foto NJ van je mooie meisje, heerlijke blik.
Jentin, mijn vrouw zei toen ze zwanger was van B altijd 'we zijn zwanger' totdat ik aangaf dat dat bij ons extra raar is. Het kan namelijk letterlijk. EN ik ben ben niet bepaald slank en zij wel dus iedereen keek automatisch naar mij als ze dat zei. _O-

Juul was vannacht voor het eerst in 1,5 week weer eens wakker. 2x, want mevrouw was haar speen kwijt. Natuurlijk had ik nachtdienst en gisteren had ik B dienst en die werd om 01:00 wakker van jeuk, dorst, niet kunnen slapen, kortom algehele malaise. Ik heb vandaag allemaal vergaderingen waar ik ook echt actief aan mee moet doen. Kortom c_/
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 09:25:49 #246
74056 crew  ToT
pi_185985047
_O- Zo dan; mini-ToT was gisternacht flink aan het krijsen (wat-ie normaal 's nachts echt nooit doet) dus was ik gisteren echt finaal kapot.
Vandaag wat langer doorgeslapen terwijl mevrouw ToT voor hem zorgde en toen ik de kamer binnen kwam, keek hij me aan, grote glimlach op zijn mondje, huilen, maakte bewegingen van dat ik hem in mijn armen moest nemen en toen was het knuffelen, spartelen en vrolijk gillen! O+
Tijdje later weer neergezet omdat ik naar de wc moest, kom ik terug de kamer in; zelfde reactie weer! _O- :D
pi_185985166
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:21 schreef exode het volgende:
Jentin, mijn vrouw zei toen ze zwanger was van B altijd 'we zijn zwanger' totdat ik aangaf dat dat bij ons extra raar is. Het kan namelijk letterlijk. EN ik ben ben niet bepaald slank en zij wel dus iedereen keek automatisch naar mij als ze dat zei. _O-
_O- Vrouwlief zei dat ook altijd, ik verbeterde haar vervolgens altijd met 'IK ben zwanger, WIJ zijn in verwachting'. Dat maakte weinig indruk, na de geboorte ging ze naadloos over in 'wij zijn bevallen' :')

En c_/ voor jou na je rotnacht, hopelijk wordt het komende nacht beter!

ToT ook een c_/ Wat een heerlijke reactie van je mini O+

Sowieso, die armpjes omhoog, ik smelt elk moment weer als die van mij dat doet O+ O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 09:43:37 #248
74056 crew  ToT
pi_185985330
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:32 schreef Schanu het volgende:

[..]

_O- Vrouwlief zei dat ook altijd, ik verbeterde haar vervolgens altijd met 'IK ben zwanger, WIJ zijn in verwachting'. Dat maakte weinig indruk, na de geboorte ging ze naadloos over in 'wij zijn bevallen' :')

En c_/ voor jou na je rotnacht, hopelijk wordt het komende nacht beter!

ToT ook een c_/ Wat een heerlijke reactie van je mini O+

Sowieso, die armpjes omhoog, ik smelt elk moment weer als die van mij dat doet O+ O+
Haha, ja echt heerlijk als je zoiets meemaakt! :D O+ Edit: armpjes omhoog idd, en als hij ÉCHT snel opgepakt wil worden, duwt hij zijn bovenrug naar achteren zodat zijn onderlichaam al meer naar voren komt zodat je hem makkelijker kunt pakken! :P Dat doet hij meestal in de huil-fase als je niet snel genoeg bent.

Gisteren trouwens ook grappig; ik was gras aan het maaien en liet hem dat ruiken door de opvangbak wat te schudden. Hij snoof de geur diep in en slaakte een heel vrolijk kreetje! :D

[ Bericht 7% gewijzigd door ToT op 02-04-2019 10:12:16 ]
pi_185985483
Ik probeer ook weer eens mee te posten. Kijken of ik aangehaakt kan blijven in het tempo hier :P

Dat “wij zijn zwanger” vind ik zo ergerlijk! We krijgen samen een kind maar zwanger was ik toch echt de enige. Hierin was ik volgens mij hormonaal duidelijk genoeg >:) in dus vriend heeft het ook nooit zo benoemd.

c_/ voor degene met slaapgebrek. Ik sluit met een flinke bak thee aan.
Sofie is flink verkouden en heeft hoestbuien waar je akelig van wordt. Dit in combinatie met krampjes zorgde ervoor dat ze wakker en huilerig was van 23.30 tot 3. Uiteraard ligt ze nu nog heerlijk te slapen. Zij wel... :O

@Sacre; de 14maanden enting kan heftig zijn. De 11maanden is dezelfde als de keer daarvoor. Succes bij het cb! En daarna lekker knuffelen.

Wat een heerlijk popje is spookje! Je weet haar blik mooi te vangen in foto’s NJ!

Sofie is bijna 8 maanden oud. Nog geen tanden in zicht. Past ze nog steeds ruim in maatje 68. Ze tijgert en kruipt al bijna 2 maanden achteruit. Maar ging van het weekend wel meerdere keren in berenstand staan, doet verwoede pogingen om tot zit te komen, ze staat korte momenten stabiel los en wanneer ik haar minimaal bij haar schouder vasthoudt maakt ze stapjes naar voren. Kortom ze twijfelt of ze nog een poosje een kleine baby blijft of toch maar al richting de dreumessen wil :P

BFD! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185985521
Mijn O laat zich rustig uit je handen vallen als hij wat wil. Best gevaarlijk, want hij doet het ook op de trap. Ik kan echt niet meer met hem en nog iets in m’n handen de trap oplopen.

Het slapen gaat hier zozo, maar meneer is flink verkouden, dat zal niet helpen. Verder is het gewoon een lekker ding.
pi_185985547
In het kader van BFD, het nieuwste grapje wat de mannen bedacht hebben...

pi_185985644
Takkie, wat gaat Sofie hard en wat een knapperd! O+ En thee met flink veel cafeïne voor jou, beterschap voor Sofie en hopelijk zijn de komende nachten beter zodat je wat meer uitrust!

Jagar, eng herkenbaar wat je schrijft, Vlokje kan zich ook achterover gooien als ze overstuur of heel boos is, wat een kracht kan zo'n kleintje hebben he? :o
Maar wat een leuke foto, lekker samen spelen O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 10:06:31 #253
74056 crew  ToT
pi_185985657
Sow, ja dat "Wij zijn zwanger" vind ik echt zo'n geforceerde uit Amerika overgewaaide term! :X
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:17:19 #254
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185985806
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 09:03 schreef Jentin het volgende:
Volgens mij is dat die van 14 mnd. Sterkte, altijd stom, zo’n prik. Ik heb de 11mnd-prik mooi bij Phi’s vader op de agenda gezet :+

:D

Haha, dat kan hier helaas niet :P
Neem wel grote zus mee, die mag mooi even voor clown spelen en dan incl een Ella's melty stick verwacht ik geen gegil.
  dinsdag 2 april 2019 @ 10:38:02 #255
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185986099
Een man die "wij zijn zwanger" zegt, vind ik zo ongeveer het minst mannelijke dat bestaat :+

Jagar ze lijken zo best veel op elkaar vind ik!

Takkie, wat een lief zachtaardig snoetje heeft ze, vooral die laatste foto O+

Ik heb geloof ik niet echt een foto bijdrage voor BFD, alleen deze still uit een filmpje, zo ligt Meneertje Tandenleed er grotendeels bij:

pi_185987057
:W Ik kom hier aansluiten met Fred*. Vorige week maandag met een keizersnede geboren en gisteren zat hij weer boven zijn geboortegewicht. Vooralsnog is het een hele andere baby dan zijn grote broer. Er zit veel meer rust in dit hummeltje. We weten dat dat over vijf minuten weer anders kan zijn dus we koesteren het voor nu.

Frits, zijn broer, is dolgelukkig en zou het liefste de hele dag bij hem zijn. O+

Ik lig nog wat in de kreukels na de keizersnede, maar langzaam maar zeker gaat het beter. Hopelijk kan ik morgen even naar buiten voor een frisse neus.

* Dat is zijn fok!naam, in het echt heeft hij een andere naam.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 11:46:56 #257
74056 crew  ToT
pi_185987085
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:45 schreef Cholula het volgende:
:W Ik kom hier aansluiten met Fred*. Vorige week maandag met een keizersnede geboren en gisteren zat hij weer boven zijn geboortegewicht. Vooralsnog is het een hele andere baby dan zijn grote broer. Er zit veel meer rust in dit hummeltje. We weten dat dat over vijf minuten weer anders kan zijn dus we koesteren het voor nu.

Frits, zijn broer, is dolgelukkig en zou het liefste de hele dag bij hem zijn. O+

Ik lig nog wat in de kreukels na de keizersnede, maar langzaam maar zeker gaat het beter. Hopelijk kan ik morgen even naar buiten voor een frisse neus.

* Dat is zijn fok!naam, in het echt heeft hij een andere naam.
*O* Welkom, gefeliciteerd en beterschap allemaal tegelijk! :D
pi_185989322
@Spees_Eend
Sterkte dan ook! Hoop dat het snel beter gaat en dat dat een teken is dat het hier ook beter wordt. :9 Je ligt nog steeds iets voor toch? :P

@SacreCoeur
Veel "prikplezier!" Hoop dat het meevalt..

@Jentin
Steeds als je denkt dat de nachten goed zijn of worden :9 De natuur heeft er nog niet zo goed over nagedacht geloof ik.. Thanks!

@Schanu
<3

Hoop inderdaad dat dit zorgt dat men toch weer meer gaat vaccineren, want de dekkingsgraad is echt schrikbarend laag op sommige plekken zeg..

@exode
Ze kan zo mooi kijken. :D
Slaapt madam bij jullie met speen dan wel direct weer goed in? Succes met de vergaderingen!

@Takkie88
Succes dan met je baby/dreumes :9 Identiteitscrisis nu. :P Wel fijn als ze wat langer in een maat blijft zitten!
Mooie foto's!

@Cholula
Gefeliciteerd en welkom! :D
pi_185989788
Spees, wat een knap maar zielig snoetje zo, hopelijk is het leed snel voorbij!

Cholula, welkom en gefeliciteerd met Fred O+ Wat fijn dat hij het goed doet en dat Frits een grote trotse broer is. Voor jou volgt nu hopelijk een snel en goed herstel.

Sacre, zijn de prikjes al achter de rug?
pi_185990248
Welkom @Cholula! *O*

Succes met het tandjesleed @Spees_Eend. :* Hij ligt er wel heel zoet bij zo.

De waaghalzen van @Jagärtrut. O+ Gaat dat goed tot nu toe?

BFD! *O* Het gaat hier vandaag wat anders dan gepland, want de gastouder meldde zich vanochtend ziek. Gelukkig heb ik redelijk flexibel werk, dus een dagje met de jongens. We hebben al boodschappen gedaan, boekjes gelezen en gekleurd, dus nu hangen we lekker even op de bank met Netflix. ;) Oh, en Welpje heeft zijn eerste hapjes ei op! Ging er goed in, ik vermoed een vreetbeertje in de maak. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185991121
BFD-bonusgifje! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185992593
NJ, ja het is speen erin en ze slaapt weer. Het is nu ook net ongelukkig getimed. B slaapt van 19:00 tot we hem wakker maken om 07:15. 1 a 2 x per maand wordt hij wakker 's nachts omdat ie snot heeft, wilt drinken, nachtmerrie, dst soort dingen. En we wisselen Juul dienst af,dus ik had gisteren B en vannacht Juul. En Juul besloot na 8 perfecte nachten weer eens 's nachts wakker te worden. Bad luck 4 me.
Vannacht krijgt mijn vrouw beide babyfoons :)
pi_185992600
Wat een leuke foto's allemaal!!
pi_185993093
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:10 schreef exode het volgende:
NJ, ja het is speen erin en ze slaapt weer. Het is nu ook net ongelukkig getimed. B slaapt van 19:00 tot we hem wakker maken om 07:15. 1 a 2 x per maand wordt hij wakker 's nachts omdat ie snot heeft, wilt drinken, nachtmerrie, dst soort dingen. En we wisselen Juul dienst af,dus ik had gisteren B en vannacht Juul. En Juul besloot na 8 perfecte nachten weer eens 's nachts wakker te worden. Bad luck 4 me.
Vannacht krijgt mijn vrouw beide babyfoons :)
De kinderen wilden je gewoon heel erg graag zien. O+
pi_185993109
Gossie Spees :* trek je het nog een beetje?

En luna wat een lekker ding O+

Ik liep net met mijn baby in de draagzak weg bij de opvang. Gaat het keihard regenen }:| geen paraplu bij me natuurlijk. Tijdje geschuild en op een gegeven moment toch maar lopen met een deel van mijn jas over Jip zijn hoofd heen. Kreeg ik allemaal commentaar van een paar chicks op een overdekt terras :') Ik hoorde iets in de trant van dat ik dit echt wel had kunnen weten en dat ik niet zo met mijn kind naar buiten had moeten gaan :+ Jip vond het trouwens allemaal hilarisch en is maar een klein beetje nat geworden in zijn gezicht. En vond dat uiteraard al helemaal fantastisch :D luid lachen en hoge gilletjes maken. Ik geloof niet dat ik hem heb getraumatiseerd :+
pi_185993124
Zojuist met heel veel 35% korting Ella's Kitchen gehaald bij de AH. Gaat daar veel uit het assortiment.

Voel me alleen wel een prutouder dat ik die dingen dan niet zelf maar, maar het zelfgemaakte blieft madam steeds niet. :{
pi_185993202
Heb ik laatst ook gedaan NJ! Prima toch. Ze gaat het vast wel een keer ook vers eten :9
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 17:41:36 #268
74056 crew  ToT
pi_185993271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Zojuist met heel veel 35% korting Ella's Kitchen gehaald bij de AH. Gaat daar veel uit het assortiment.

Voel me alleen wel een prutouder dat ik die dingen dan niet zelf maar, maar het zelfgemaakte blieft madam steeds niet. :{
Zelfgemaakt spul met potjesvoeding mengen om te laten wennen misschien? Dat hebben wij ook gedaan, maar zijn op een gegeven moment voor het gemak weer tijdelijk op gewoon potjesvoeding overgegaan en mevrouw ToT heeft toevallig vandaag een hele hoop potjes met kalkoen, aardappel, paksoi en broccoli gemaakt. De groenten gestoomd, de kalkoen gekookt in water, alles flink vermalen en vermengd, en invriezen maar! ^O^
Hopelijk dat mini-ToT al deze moeite kan waarderen, anders mengen we het gewoon weer met een potje Kruidvatvoeding. :)

Edit: ow fuck, ik lees net dat paksoi nitraatrijk is. Niet te vaak geven dus.
pi_185993387
Mocht men ineens een volgverzoek hebben op Instagram :W Heb even alles wat hier genoemd is toegevoegd. O-)
pi_185993445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:39 schreef Aure het volgende:
Heb ik laatst ook gedaan NJ! Prima toch. Ze gaat het vast wel een keer ook vers eten :9
Zo eet ze tenminste iets anders dan alleen melk. :@
En het helpt ook niet mee dat je je steeds staat uit te sloven en dat ze niets wil hebben. :9
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Zelfgemaakt spul met potjesvoeding mengen om te laten wennen misschien? Dat hebben wij ook gedaan, maar zijn op een gegeven moment voor het gemak weer tijdelijk op gewoon potjesvoeding overgegaan en mevrouw ToT heeft toevallig vandaag een hele hoop potjes met kalkoen, aardappel, paksoi en broccoli gemaakt. De groenten gestoomd, de kalkoen gekookt in water, alles flink vermalen en vermengd, en invriezen maar! ^O^
Hopelijk dat mini-ToT al deze moeite kan waarderen, anders mengen we het gewoon weer met een potje Kruidvatvoeding. :)

Edit: ow fuck, ik lees net dat paksoi nitraatrijk is. Niet te vaak geven dus.
Wie weet dat als dit weer op is dat we het aandurven. :9
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 17:56:02 #271
74056 crew  ToT
pi_185993571
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:49 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zo eet ze tenminste iets anders dan alleen melk. :@
En het helpt ook niet mee dat je je steeds staat uit te sloven en dat ze niets wil hebben. :9
[..]

Wie weet dat als dit weer op is dat we het aandurven. :9
Ik ben me nu aan het inlezen over nitraatrijke groentes en opnieuw opwarmen enzo.
Baby's kunnen in principe ademhalingsproblemen krijgen en het ZOU kankerverwekkend kunnen zijn, maar die informatie schijnt ook al weer achterhaald te zijn, en tja; het gebeurt volgens mij vaak zat dat mensen onbewust bietjes enzo opnieuw opwarmen.
De combinatie vis + nitraatrijke groente schijnt ook niet goed te zijn, maar ook dat is blijkbaar weer achterhaald. Volgens mij heb je van Iglo ook visburgers die met spinazie gevuld zijn, of visfilet met een spinazie-laagje er op enzo.

Zal dus wel loslopen, maar toch hou ik die "maximaal 2x per week"-regel wel ff aan. :)

Anyway, mevrouw ToT zegt dat het errug lekker smaakt! :Y
  dinsdag 2 april 2019 @ 18:49:46 #272
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185994578
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Zojuist met heel veel 35% korting Ella's Kitchen gehaald bij de AH. Gaat daar veel uit het assortiment.

De verpakkingen zijn veranderd, was hier afgelopen maand al :P
En er komen juist heel veel dingen bij!

Ook AH bio eigen merk veranderd van verpakking.
Ik had de standaard 3 :D voor 5 euro per pak (nog ruim een jaar houdbaar).
pi_185994638
Hier helemaal geen potjes-aanbiedingen gezien. ;( Jammer, heb vanmiddag juist nog wat ingeslagen. Welpje lust er wel pap van. :P Ook zelfgemaakt trouwens, maar elke dag zoete aardappel of broccoli wordt ook zo saai hè.
pi_185994725
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:49 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

De verpakkingen zijn veranderd, was hier afgelopen maand al :P
En er komen juist heel veel dingen bij!

Ook AH bio eigen merk veranderd van verpakking.
Ik had de standaard 3 :D voor 5 euro per pak (nog ruim een jaar houdbaar).
Waarschijnlijk hier later in de uithoek van 't land. :9
  dinsdag 2 april 2019 @ 19:51:56 #275
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_185996050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:56 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hier later in de uithoek van 't land. :9
Ja kan, al ben ik ook vaak in Rotterdam en daar is helemaal niets in de aanbieding geweest.
Hier waren alle oude etiket potjes 1+1 gratis (van AH) en de Ella's 50%.
En bij het Kruidvat alleen de Ella's yoghurt 50% en zag dat vandaag bij Etos ook (de mango variant) :P maar elke keer als ik iets zag heb ik in 1x alles gekocht, dus we hebben aardige voorraad nu.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 20:09:02 #276
74056 crew  ToT
pi_185996540
De tering! :')
Mini-ToT heeft altijd tijdens het eten wel minstens 1 keer (soms 2 of 3 keer) dat hij met volle mond moet niezen, met alle gevolgen van dien! :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 april 2019 @ 20:51:16 #277
74056 crew  ToT
pi_185997623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:49 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zo eet ze tenminste iets anders dan alleen melk. :@
En het helpt ook niet mee dat je je steeds staat uit te sloven en dat ze niets wil hebben. :9
[..]

Wie weet dat als dit weer op is dat we het aandurven. :9
*O* Groot succes, dit prutje! *O*
Mini-ToT krijste het meerdere keren uit van plezier tussen het eten door! :D
pi_185997696
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:51 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja kan, al ben ik ook vaak in Rotterdam en daar is helemaal niets in de aanbieding geweest.
Hier waren alle oude etiket potjes 1+1 gratis (van AH) en de Ella's 50%.
En bij het Kruidvat alleen de Ella's yoghurt 50% en zag dat vandaag bij Etos ook (de mango variant) :P maar elke keer als ik iets zag heb ik in 1x alles gekocht, dus we hebben aardige voorraad nu.
Ik had het filiaal aan de Lijnbaan redelijk leeg gekocht toen die stickers er op kwamen :+ met name organix en ella's kitchen was hier met korting. En wat AH eigen merk dingen inderdaad. Super chill :D
pi_185999574
Hier lag het een poos terug ook met korting maar heb het niet meegenomen. De heren blieven geen potjes |:(

Ik doe er wel mn inspiratie mee op met wat ik speciaal voor ze kan maken trouwens haha. Vanavond hadden ze sperziebonen met gekookte aardappel erdoor. Vin vond het heerlijk, Jer vond het niet te vreten dus die heb ik maar bloemkool gegeven want dat lust hij wel graag!
Baby's met een mening :{w haha!

En omdat het bfd is!
Vrolijke Jer.emy


En pretletter Vin.cent
pi_186005003
Aaaaah Aapie! Wat lief!

Juul eet alles, echt alles, behalve als het uit een potje komt. B was exact zo, dus het zal wel in de genen zitten ;)
Maandag wat stukjes pangasiusfilet op, zo geven we steeds iets van ons bord om aan de structuur en smaak te wennen. Vindt ze allemaal lekker. Nadeel is alleen dat ze enorm gulzig is, dus we moeten uitkijken met verslikken.

We hadden haar skipak al klaarliggen voor Marktplaats cq kledingcontainer, maar jeetje wat is het 's ochtends koud. Vanochtend naar school toch maar weer haar skipak aangedaan.

En ons 3tandenmonstertje heeft nu officieel 4 tandjes, hij is door. Ze lijkt zo meteen een stuk groter/ouder met die 4 tandjes. Heel ander gezicht.
pi_186005045
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:50 schreef exode het volgende:
Aaaaah Aapie! Wat lief!

Juul eet alles, echt alles, behalve als het uit een potje komt. B was exact zo, dus het zal wel in de genen zitten ;)
Maandag wat stukjes pangasiusfilet op, zo geven we steeds iets van ons bord om aan de structuur en smaak te wennen. Vindt ze allemaal lekker. Nadeel is alleen dat ze enorm gulzig is, dus we moeten uitkijken met verslikken.

We hadden haar skipak al klaarliggen voor Marktplaats cq kledingcontainer, maar jeetje wat is het 's ochtends koud. Vanochtend naar school toch maar weer haar skipak aangedaan.

En ons 3tandenmonstertje heeft nu officieel 4 tandjes, hij is door. Ze lijkt zo meteen een stuk groter/ouder met die 4 tandjes. Heel ander gezicht.
Ha, we noemen O steeds ons 5-tandenmonster! Verder houd ik van de zomertijd, O werd vanmorgen pas om half 7 wakker, dat is volledig acceptabel.
pi_186005209
Oh wat fijn jagär!

Hier weer nachten van 6 keer er uit :') op een gegeven moment maar weer tussen ons in gelegd. Ik denk dat ie weer last heeft van zijn tanden. 5 en 6 zijn nog steeds aan het doorkomen, al deels door het tandvlees heen maar nog net niet helemaal lekker door lijkt het.
  woensdag 3 april 2019 @ 10:14:01 #283
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186005282
Ah sneu aure! Meerdere tanden tegelijk is ook zo zielig he... En nachten van zes keer eruit is ook zielig voor jou ;)


Ik ga vanmiddag toch maar even met O naar de huisarts. Ik heb al dagenlang een pcm spiegel bij hem omdat zijn tanden lijken door te komen en hij er veel pijn van heeft, en zowel overdag als s nachts wil hij Niet Slapen. Maar afgelopen nacht was hij zo lang en zielig aan het gilhuilen en deed hij alleen dutjes rechtop tegen mij aan met mijn armen stevig om hem heen geklemd ;(, dat ik toch even wil laten kijken of hij niet een oorontsteking heeft ofzo -O-. Zou ook wat zijn, roep ik al tijden dat ie een doorkomende tand heeft, laat ik m gewoon met een oorontsteking rondlopen kruipen zitten :')
pi_186005792
Oeh wat fijn Jagar!
Mijn vrouw is er vannacht 1 keer uitgeweest voor Juul, uiteraard speen kwijt.

En nu hoor ik door de babyfoon 'jajajajaaaaaa,jaaaaajaaaaajaaaaa' ik denk dat ze wakker is :D
pi_186005912
Wat sneu voor O, @Spees_Eend ;( Ik vind oorontstekingen zo nasty. Zoals jij het omschrijft, zou ik daar ook aan denken.

@Aure, zes keer... oef. Ik was vannacht wakker van 2.30 tot 4.15 (wel met :D :D :D :D -baby :')) en dat vond ik al belachelijk :')

@exode: een keer is netjes. Klinkt gezellig zo door de babyfoon :D

Ik wil zo graag met Phi gaan fietsen, maar het is echt nog wankelwiebel. Zelf zitten gaat, maar gáán zitten nog lang niet, op een enkele toevalstreffer na. Het zou me enorm veel tijd (en brandstof :+) schelen als ze mee kan op de fiets, dan kan ik voortaan haar en Caesar op de fiets wegbrengen en dan doorfietsen naar m'n werk. Ik woon op amper 5 minuten fietsen van m'n werk, maar ga nu noodgedwongen toch met de auto, omdat ik de kinderen altijd moet halen en brengen.
  woensdag 3 april 2019 @ 12:19:33 #286
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186007273
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:54 schreef Aure het volgende:

[..]

Ik had het filiaal aan de Lijnbaan redelijk leeg gekocht toen die stickers er op kwamen :+ met name organix en ella's kitchen was hier met korting. En wat AH eigen merk dingen inderdaad. Super chill :D
Organix is hier helemaal niet in de aanbieding geweest :D wel vaak bij Kruidvat 4+1 ofzo en bij de Dirk ook wel (alleen bij de laatste hebben ze maar weinig smaakjes). Lijnbaan filiaal kom ik eigenlijk nooit :D
pi_186009234
Jentin, ik kan ook niet wachten. Juul is nu 9 maanden en 3 dagen. Als je haar zittend neerzet gaat dat een tijdje aardig, maar op een gegeven moment valt ze om. En zelf gaan zitten zit er nog lang niet in :D
Ik kan haar nu niet naar KDV brengen en ophalen en dat is soms best lastig als mijn vrouw bijvoorbeeld ouderavond heeft. Dan moet ze eerst Juul halen en naar huis brengen en dan weer terug naar haar werk.

En ik ben op woensdag altijd thuis, ons bewegingdveld wordt een stuk groter als we kunnen fietsen.
pi_186009325
Wat een verschil toch in die ontwikkeling.

Mijn Marsje van 11 maanden kan al twee maanden prima mee op de fiets, gaat namelijk al sinds hij 8 maanden is zelf zitten, weer staan, kruipen en weer zitten. Stapt acher een loopkarretje de hele kamer rond.
Daarentegen klapte hij nog niet in zijn handjes oid. Dat komt nu pas. En dan ook ineens. Dus we oefenen nu in rap tempo ook nog even ‘hiep hiep hoera’.
Ik blijf die verschillen zo bijzonder vinden. En dan ook tussen kinderen in hetzelfde gezin die dus in principe ‘dezelfde’ opvoeding krijgen.

Potje versus vers: Mars eet liever geen potjes. Tenzij ik het buiten zijn zicht op een bordje doe. Dan eet hij prima. Grapjas. :P
  woensdag 3 april 2019 @ 14:25:14 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186009651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:09 schreef Malteser het volgende:
Wat een verschil toch in die ontwikkeling.

Mijn Marsje van 11 maanden kan al twee maanden prima mee op de fiets, gaat namelijk al sinds hij 8 maanden is zelf zitten, weer staan, kruipen en weer zitten. Stapt acher een loopkarretje de hele kamer rond.
Daarentegen klapte hij nog niet in zijn handjes oid. Dat komt nu pas. En dan ook ineens. Dus we oefenen nu in rap tempo ook nog even ‘hiep hiep hoera’.
Ik blijf die verschillen zo bijzonder vinden. En dan ook tussen kinderen in hetzelfde gezin die dus in principe ‘dezelfde’ opvoeding krijgen.

Potje versus vers: Mars eet liever geen potjes. Tenzij ik het buiten zijn zicht op een bordje doe. Dan eet hij prima. Grapjas. :P
Ik lachte even hardop tussen de strakke deadlines op m'n werk door. Deze week ook nog even een sollicitatie de deur uit gedaan en een ontzettend hangerige baby die 4 keer per nacht wil eten. Ik ben kapot en wil gewoon even een paar uur in bad gaan liggen slapen, maar werk...enzo.

Dinsdag is prul 2 uurtjes gaan wennen op het kdv. Ze heeft daar 20 minuten in bed geslapen, knap kind. Wel dure grap dit: ze willen voor elke fles die ze daar krijgt een nieuwe fles, omdat ze tussendoor niet willen afwassen. Ik ga dus nog even 3 nieuwe dr. Brownflessen en nummer 2 spenen scoren -O- Gelukkig is de eerste kinderbijslag binnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 3 april 2019 @ 14:39:24 #290
74056 crew  ToT
pi_186009920
-O- Mini-ToT is vandaag helemaal uit z'n hum; enorm vermoeid, veel huilen, heeft duidelijk behoefte aan veel slaap en tot overmaat van ramp zijn ze hier direct om de hoek met graafmachines bezig, zitten die werklui tegen elkaar dingen te roepen en staat soms de muziek hard aan.
Het hummeltje schrikt dus steeds weer wakker en is weer helemaal van streek.
Ik heb hem net weer aan het slapen gekregen en ik hoor ineens weer harde muziek buiten, maar volgens mij slaapt hij nog steeds.
Maar zelfs zonder het geschreeuw en de muziek heb je nog dat er hier klinkers uit de grond in metalen containers gegooid worden en zware machines graven.
Ik heb een straalkacheltje op ventilatiestand naast hem neergezet (natuurlijk niet op hem gericht).
Dat gesuis overstemt veel geluid van buitenaf. Hopelijk helpt dat. Voor mij helpt het in ieder geval altijd wel in zulke gevallen.
pi_186010009
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:25 schreef Tink89 het volgende:
Wel dure grap dit: ze willen voor elke fles die ze daar krijgt een nieuwe fles, omdat ze tussendoor niet willen afwassen. Ik ga dus nog even 3 nieuwe dr. Brownflessen en nummer 2 spenen scoren -O-
Jee, wat een onzin van dat kdv zeg. Gewoon even omspoelen is goed zat, en zoveel tijd en moeite is dat niet.
pi_186011722
Ik vind dat ook echt gezwets. Op de drie kdv’s waar ik inmiddels een kind gestald heb (gehad) is dit ook echt nog nooit gevraagd. Inderdaad, gewoon even koud omspoelen tussendoor en aan het einde van de dag gaat de hele zwik in de magnetronsterilisator. Ik zou het even bespreken voor je al die dingen gaat aanschaffen. Krijg je dan ook alle vieze flessen van de hele dag mee naar huis ofzo?

@lunapuella, ik moest nog even een shoutout doen voor de epic Welpje-gif _O_

@Malteser, wat is Mars toch een rappe! Lijkt me zo gek om zo’n kleine baby verticaal te zien :D Nog maar even een baby :o
Ik vind Phi al razendsnel vergeleken met haar broer, maar verder dan tijgeren en even los zitten komt ze nog niet, hoor. Dat fietsen komt ook wel weer, maar ook voor m’n eigen spekkies zou wat meer beweging geen overbodige luxe zijn :Y)

@ToT, wat sneu voor mini. En je doet er zo weinig aan. Slimme vondst, die ventilator.

@Tink89 leuk, solliciteren! Er staat me iets van bij dat je daar al eens over schreef (stapje omhoog bij je huidige werk?) of is dit iets heel anders? In de buurt van jullie eventuele nieuwe woonplaats misschien?

Phi werd net hier door Caesar in de wandelwagen rondgereden in de stad. Lag ze daar, als de koningin van Lombardijen een beetje te grijnzen en te schateren, en dan die lange wapper erachter in het zonnetje met een morsig ijsje in z’n hand O+ En ik volslagen gelukzalig ernaast dus.
pi_186012195
Wat gek zeg Tink. Hier doen ze inderdaad ook gewoon even spoelen en aan het einde van de dag gaat alles in de vaatwasser.

Jip weigerde net te slapen dus heb hem uiteindelijk in slaap gevoed en meteen maar een dutje mee gedaan :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 3 april 2019 @ 16:45:54 #294
74056 crew  ToT
pi_186012878
Zo, zijn humeur is nu een stuk beter! *O*
pi_186017020
Jentin, dat klinkt ook heel gezellig! En morsig ijsje :D
Gelukkig ToT weer wat gezelligheid in huis.

Spees, nou he, het is dat Juul en B wat betreft uiterlijk op elkaar lijken maar verder gewoon niet. Niet in karakter en niet in ontwikkeling. Nou was B in groffe moteriek een snelle. Hij is van tijgeren naar lopen gegaan en kon met 14 maanden volledig los lopen en nog stabiel ook. Hij was ook nog eens groot dus hij werd (en wordt) standaard ouder ingeschat. Maar je ziet dat de ontwikkeling dan bij andere dingen langzamer gaat. Zo is zijn fijne moteriek tot zijn 4e belabberd geweest en is zindelijk worden wel een intensieve weg geweest.

Juul is duidelijk meer van de fijne moteriek en waarom zou je tijgeren als je grote broer alles brengt. En ze vindt dingen sneller best. Als ze ergens niet bij kan, rekt ze zich uit, doet halfslachtig moeite er te komen. Vervolgens kijkt ze rond of er iets is wat dichterbij ligt en focust zich daarop. B is altijd veel koppiger geweest. Die doet alles om iets voor elkaar te krijgen.

Wij hadden bij B een babyboom om ons heen en nu ook weer dus je kan goed de verschillen zien.
pi_186020689
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:44 schreef exode het volgende:
Juul is duidelijk meer van de fijne motoriek en waarom zou je tijgeren als je grote broer alles brengt. En ze vindt dingen sneller best. Als ze ergens niet bij kan, rekt ze zich uit, doet halfslachtig moeite er te komen. Vervolgens kijkt ze rond of er iets is wat dichterbij ligt en focust zich daarop. B is altijd veel koppiger geweest. Die doet alles om iets voor elkaar te krijgen.
Phi is B en Caesar is Juul :D Zo herkenbaar. Caesar liep pas toen ie al bijna twee was, we waren daarvoor bezig bij een kinderfysio. Die zei: ‘We gaan ‘m motiveren met speeltjes. Dan geven we hem iets wat ie leuk vindt, pakken dat af en leggen het buiten bereik. Nou, dan gaat ie wel.’
Nou, not a single fuck was given door Caesar. Dat ging zo:
‘Woeiiiii, een autootje, dat is cool, speeluuuh *O* *O* .’
Fysio pakt auto af.
‘Dude, wat is deze :? Wil jij ‘m? Kun je ook gewoon vragen op zich :{ . Nou, neem jij ‘m toch lekker ^O^ . Ik heb hier toevallig een te gekke broodkruimel binnen handbereik gevonden O+ .’
Nul beweging :+

Phi kan van de ene kant van het huis naar de andere tijgeren terwijl ze het volledige speelkleed + zesduizend speeltjes onder haar buik meesleept, vastberaden op weg naar De Schakelaar van de lamp. Die wokkelt ook net zo lang tot ze iets te pakken heeft wat ze hebben wil. En nijdig als je iets afpakt, met schreeuwen en alles :o
pi_186024102
Zo herkenbaar. :|W

Als je toevallig met iets bezig bent dat Spookje wil hebben is het huis te klein..

Gisteren iets uitgepakt en dat zat in een knisperend zakje. Geïntrigeerd tot en met. Vervolgens gooi ik het weg, want geen speelgoed. Krijsen. Overstuur. Boos. Moest nog zoiets uitpakken en begin weer te knisperen: baby weer vrolijk. Of inderdaad juist op het speelkleed met 100.000 speeltjes tegelijk spelen. Steeds als er iets nieuws in het gezichtsveld komt moet daarmee gespeeld worden, ook als het geen speelgoed is. Ze kruipt sinds een paar dagen, of ja, tijgert, of ja, wokkelt past misschien beter inderdaad... de kat achterna. Arme poes, ze weet niet wat haar overkomt, dat nare mensje volgt haar nu de kamer door. :9
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 08:40:37 #298
74056 crew  ToT
pi_186024575
Mini-ToT had gistermiddag zo veel geslapen dat het gisteravond natuurlijk weer ellende was. :')
Maar gelukkig, uiteindelijk toch:

  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 08:43:46 #299
74056 crew  ToT
pi_186024597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Zo herkenbaar. :|W

Als je toevallig met iets bezig bent dat Spookje wil hebben is het huis te klein..

Gisteren iets uitgepakt en dat zat in een knisperend zakje. Geïntrigeerd tot en met. Vervolgens gooi ik het weg, want geen speelgoed. Krijsen. Overstuur. Boos. Moest nog zoiets uitpakken en begin weer te knisperen: baby weer vrolijk. Of inderdaad juist op het speelkleed met 100.000 speeltjes tegelijk spelen. Steeds als er iets nieuws in het gezichtsveld komt moet daarmee gespeeld worden, ook als het geen speelgoed is. Ze kruipt sinds een paar dagen, of ja, tijgert, of ja, wokkelt past misschien beter inderdaad... de kat achterna. Arme poes, ze weet niet wat haar overkomt, dat nare mensje volgt haar nu de kamer door. :9
Knisperende geluidjes houdt mini-ToT ook wel van. Niet altijd overigens, maar deze is goud waard:

https://www.speelgoedwink(...)eerste-knisperboekje


Verder _O- @ je post! :') Ik zie het al helemaal voor me!
pi_186024926
Hahaha Jentin, ik zag het helemaal voor me, hoe ze de kamer doorgaat met van alles onder haar buik _O- _O- _O-

Wat een enorm voordeel van luie/relaxte/chille Juul is dat je haar gewoon in de stoel kan zetten en ze blijft zitten en vermaakt zich. Ze kan ook best lang op schoot zitten.
Bij B hadden we 2 (!) tuigjes aan zijn Stokke gemaakt en was op schoot zitten geen optie. Die zat (en zit) nooit stil. Hoe vaak die niet bijna uit de Stokke is gedonderd als baby en dreumes, ook op de commode, die moest in een houdgreep met verkleden en verschonen. Juul lacht wat, pakt iets van de commode en wacht tot je klaar bent.
Ze gaat nu inmiddels wel een groot deel van de woonkamer door, ik kan het geen tijgeren noemen. Het is rollen, trekken aan obstakels om vooruit te komen, kwartslag draaien, uitstrekken etc.

Ik ben een uitje voor morgen aan het bedenken. B is morgen vrij, mijn vrouw en ik ook. Het wordt lekker weer dus we willen naar buiten. We twijfelen tussen de Efteling, Lineaushof of gewoon full on aan zee iets huren. (we hebben zaterdag een babyshower waar we totaal geen zin in hebben van kennissen waar tientallen (!) mensen komen, maar verder een afspraakloos weekend *O* )
Ik denk dat Lineaushof voor Juul leuker is, omdat ze daar in zand en gras kan zitten, rollen en spelen. In de Efteling is het toch bijna continu in de wandelwagen zitten voor haar.
pi_186024936
EN DICHT.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')