Gewone mandjes zijn er niet bij de Lidl en geen zin om een munt te zoeken voor een karquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:40 schreef Soury het volgende:
Die sleepmandjes zij de kutste uitvinding. Heb je veel neem een kar, niet veel draag die zooi ipv dat ding te slepen en tien minuten kijken in een gangpad en de teringzooi blokkeren. Ook daar duw ik wel eens tegenaan
quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:43 schreef Marsani het volgende:
Ergste ruzie was met ex-man, we waren 7 maanden gestopt met roken en ik hield het niet meer vol. Ik ging een pakje halen en hij: doe je dat dan zet ik je hondje met bench en al op de snelweg. Maar kon dat niet geloven en ging toch. Kwam ik thuis hondje weg.
Had hij hem bij de buren bij de buurhond laten spelen. Jakkes, niet meer aan denken.
Ik ga vrolijker doen, beloofd.
Ohhhhquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:43 schreef Marsani het volgende:
Ergste ruzie was met ex-man, we waren 7 maanden gestopt met roken en ik hield het niet meer vol. Ik ging een pakje halen en hij: doe je dat dan zet ik je hondje met bench en al op de snelweg. Maar kon dat niet geloven en ging toch. Kwam ik thuis hondje weg.
Had hij hem bij de buren bij de buurhond laten spelen. Jakkes, niet meer aan denken.
Flink in de rondte zwaaien en dan lanceren.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb soms wel eens de neiging om die miniwinkelkarretjes bij de vlaggenpaal vast te pakken en ermee te slaan.
Heb altijd een muntje in mijn zak.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Gewone mandjes zijn er niet bij de Lidl en geen zin om een munt te zoeken voor een kar
Ik neem bij de Lidl altijd een kar. En ik heb muntjes aan mijn sleutelbosquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Gewone mandjes zijn er niet bij de Lidl en geen zin om een munt te zoeken voor een kar
Ja en tijdens het lanceren moeder en kind mee slingeren,quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Flink in de rondte zwaaien en dan lanceren.
Maak die karren altijd open met mijn huissleutel.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem bij de Lidl altijd een kar. En ik heb muntjes aan mijn sleutelbos
Wat een lelijke truc. Ik hoop dat je er snel achter kwam.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:43 schreef Marsani het volgende:
Ik neem aan dat je iemand wel kent en dat dat niet serieus wasquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een lelijke truc. Ik hoop dat je er snel achter kwam.
Ja, paar uur later. Maar hij was altijd zo, was het op het laatst gewend. Niet voor niks dat ik nooit een relatie meer wil.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een lelijke truc. Ik hoop dat je er snel achter kwam.
Het is volkomen terecht dat mensen zich ergeren aan zulke dingen. Sommige mensen doen net of het een vakantieoord is of zo. Lazer op en laat me mijn boodschappen grijpen. Hoe eerder ik buiten sta met mijn zooi, hoe liever.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:44 schreef Marsani het volgende:
[..]
Lach maar jij.Kan er ook bijna om lachen trouwens.
Niet alle mannen zijn zo gelukkig. Op een dag kom je een lieverd tegen, hoop ik voor je.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:48 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ja, paar uur later. Maar hij was altijd zo, was het op het laatst gewend. Niet voor niks dat ik nooit een relatie meer wil.
Daar heb ik een reserve.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem bij de Lidl altijd een kar. En ik heb muntjes aan mijn sleutelbos
Nee, maar niet uit te leggen en niet geschikt voor hier.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je iemand wel kent en dat dat niet serieus was
Wat hij deed is ronduit schofterig.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:48 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ja, paar uur later. Maar hij was altijd zo, was het op het laatst gewend. Niet voor niks dat ik nooit een relatie meer wil.
Precies! Ik ben één van die schatjes.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet alle mannen zijn zo gelukkig. Op een dag kom je een lieverd tegen, hoop ik voor je.
Ik ook.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet alle mannen zijn zo gelukkig. Op een dag kom je een lieverd tegen, hoop ik voor je.
Alle mannen zijn hetzelfde.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:48 schreef Marsani het volgende:
[..]
Nou, ik heb gewoon geduld en ga niet om een laatste minuut boodschapje.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het is volkomen terecht dat mensen zich ergeren aan zulke dingen. Sommige mensen doen net of het een vakantieoord is of zo. Lazer op en laat me mijn boodschappen grijpen. Hoe eerder ik buiten sta met mijn zooi, hoe liever.
Ook bloed ende zenuwslopend irritant: gaan ze IN de deuropening staan wauwelen en kijken niet op of om. Sja dan moet je wéér TINGELINGELING!!! blèren. Je kan zo langzamerhand om de 5 seconden wel vriendelijk blijven vragen of je er alsjeblieft even langs mag, kom ff zeg.
Tijd dat er borgen geplaatst worden in supermarkten net 'klep dicht en doorlopen!'
Wel lekker dichtbijquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:50 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Precies! Ik ben één van die schatjes.
Blijkbaar, dan ben je beter afquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:49 schreef Marsani het volgende:
[..]
Nee, maar niet uit te leggen en niet geschikt voor hier.
Maar als je bedenkt dat hij de internetkabel meenam naar zijn werk zodat ik niet online kon en ik dat normaal vond.
Nu denk ik ook: man, wat was ik en idioot en meer.
Ik niet, ik ben best wel lief.quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Het is volkomen terecht dat mensen zich ergeren aan zulke dingen. Sommige mensen doen net of het een vakantieoord is of zo. Lazer op en laat me mijn boodschappen grijpen. Hoe eerder ik buiten sta met mijn zooi, hoe liever.
Ook bloed ende zenuwslopend irritant: gaan ze IN de deuropening staan wauwelen en kijken niet op of om. Sja dan moet je wéér TINGELINGELING!!! blèren. Je kan zo langzamerhand om de 5 seconden wel vriendelijk blijven vragen of je er alsjeblieft even langs mag, kom ff zeg.
Tijd dat er borgen geplaatst worden in supermarkten net 'klep dicht en doorlopen!'
Rot van die plank in je gezicht, hoop dat alles snel herstelt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:49 schreef Marsani het volgende:
[..]
Nee, maar niet uit te leggen en niet geschikt voor hier.
Maar als je bedenkt dat hij de internetkabel meenam naar zijn werk zodat ik niet online kon en ik dat normaal vond.
Nu denk ik ook: man, wat was ik en idioot en meer.
Nee Mo dat is niet zo, weet ik, maar genoeg meegemaakt dat ik niet meer durf. En ben nu heel gelukkig in mijn eentje.quote:
TOP TIPquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:52 schreef Charmian het volgende:
TIP VAN FLIP: je kunt tegenwoordig je boodschappen laten bezorgen
Binnen een kwartier uiterlijk ben ik klaar met die boodschappen. Als je geduld op moet brengen minimaal een half uur. Weet je hoeveel posts je dan terug moet lezen hier? Daar houden ze allemaal geen rekening mee.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:50 schreef Marsani het volgende:
[..]
Nou, ik heb gewoon geduld en ga niet om een laatste minuut boodschapje.
Begrijp het voor mij niet verkeerd, ben je bejaard of gehandicapt ofzo dan heb ik daar alle begrip voor.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:51 schreef ChocoFan het volgende:
Godver, als jullie zo'n hekel hebben aan andere mensen zou ik jullie adviseren het thuis te laten bezorgen, als dat bij jullie mogelijk is.
Ik heb trouwens altijd last van hoog bejaarde. Lijkt iedere keer wel of ze net een bus gelost hebben met die krengen, die staan pas in de weg en lopen in de weg.
Ieder zijn ergernis.
Heb ik het vorige week thuis laten bezorgen, echt. Durfde hij de oprit niet op om zijn bumper.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:51 schreef ChocoFan het volgende:
Godver, als jullie zo'n hekel hebben aan andere mensen zou ik jullie adviseren het thuis te laten bezorgen, als dat bij jullie mogelijk is.
Ik heb trouwens altijd last van hoog bejaarde. Lijkt iedere keer wel of ze net een bus gelost hebben met die krengen, die staan pas in de weg en lopen in de weg.
Ieder zijn ergernis.
Ja klopt maar ik heb daar wat minder moeite mee dan ouders die hun kids met een step en of kar door de supermarkt los laten. Het is geen speeltuinquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:51 schreef ChocoFan het volgende:
Ieder zijn ergernis.
Ik vind ergeren een lekker gevoel.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:51 schreef ChocoFan het volgende:
Ieder zijn ergernis.
En kleine kinderen moeten nog alles leren en pubers leven in hun eigen wereld door hun hersens.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Begrijp het voor mij niet verkeerd, ben je bejaard of gehandicapt ofzo dan heb ik daar alle begrip voor.
Wij jou ook niet.quote:
Ja doeg he?quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:55 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En kleine kinderen moeten nog alles leren en pubers leven in hun eigen wereld door hun hersens.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Binnen een kwartier uiterlijk ben ik klaar met die boodschappen. Als je geduld op moet brengen minimaal een half uur. Weet je hoeveel posts je dan terug moet lezen hier? Daar houden ze allemaal geen rekening mee.
Oh, dat is wel een rot ervaring dan gelijk. Jumbo heb ik een paar keer gedaan maar van de 4 keer ging het 2 keer fout, doe het nu via de picnic en dat gaat goed. 3 keer nu.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:54 schreef Marsani het volgende:
[..]
Heb ik het vorige week thuis laten bezorgen, echt. Durfde hij de oprit niet op om zijn bumper.![]()
Daarna geholpen met uitladen want hij kon de volgorde niet vinden. Krijg ik een zak met een wasmiddel die open is en eentje waarvan de kwark open is. Niet erg, maar het was juist die aardbeienvruchtenkwark! Zegt hij ook nog: niet zeggen hoor, want het is mijn eerste dag bij de Jumbo.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:35 schreef sacha het volgende:
[..]
dat deed de Aap ook, ik ging er naast liggen
ja, dat stemt tot nadenkenquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja kunst. Jullie verloten drie drie pakkies boter op het hele eiland gewoon.
Ja bij Jumbo gaat het vaak fout, maar hun klantenservice is wel weer perfect.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:57 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Oh, dat is wel een rot ervaring dan gelijk. Jumbo heb ik een paar keer gedaan maar van de 4 keer ging het 2 keer fout, doe het nu via de picnic en dat gaat goed. 3 keer nu.
Ik moet helaas toegeven dat zelfs Baardaap ooit gedurende twee jaar een eikelige puber was, gelukkig duurde het maar relatief kort en zaten we snel weer op 1 lijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:55 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
En kleine kinderen moeten nog alles leren en pubers leven in hun eigen wereld door hun hersens.
Een step is niet handig nee en als ze met een karretje van de winkel rijden moet je ze wel in de gaten houden en eventueel corrigeren. Klopt dat veel ouders dat niet doen nee.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja klopt maar ik heb daar wat minder moeite mee dan ouders die hun kids met een step en of kar door de supermarkt los laten. Het is geen speeltuin
Geweldige opmerking idd.quote:
Ik niet zo hoor.quote:
Puber zijn is een fase waar ze doorheen moeten.quote:
Ja ok opvoeding is ook wel handig, het puntje van die werkende ouders ben ik met je eens.quote:
Kinderen die zakjes opentrekken en er van gaat eten, of al van blikjes van drinken. En de paniek in de ogen van die ouders. Ik leef wel met de laatste mee. Lijkt me niet makkelijk. Je moet al alles, kinderen opvoeden, werken, iedereen tevreden houden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:58 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Een step is niet handig nee en als ze met een karretje van de winkel rijden moet je ze wel in de gaten houden en eventueel corrigeren. Klopt dat veel ouders dat niet doen nee.
mijn moeder van 84 is zo'n aso oudje. Die heeft schijt en een 'nou en?'-attitude als ze met d'r boodschappenkar een heel gangpad blokkeertquote:Op woensdag 20 maart 2019 19:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Begrijp het voor mij niet verkeerd, ben je bejaard of gehandicapt ofzo dan heb ik daar alle begrip voor.
Toch jammer van de jumbo, de winkel zelf vind ik erg prettig. Klantenservice was goed inderdaad, beide problemen werden gelijk opgelost.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:58 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ja bij Jumbo gaat het vaak fout, maar hun klantenservice is wel weer perfect.
En ach, het zijn maar boodschappen.
Ik ging boodschappen doen met 3 st. en dat ging altijd vrij goed, zoals je ze trekt heb je ze, dat gaat toch wel op.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:00 schreef Marsani het volgende:
[..]
Kinderen die zakjes opentrekken en er van gaat eten, of al van blikjes van drinken. En de paniek in de ogen van die ouders. Ik leef wel met de laatste mee. Lijkt me niet makkelijk. Je moet al alles, kinderen opvoeden, werken, iedereen tevreden houden.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:01 schreef Charmian het volgende:
[..]
mijn moeder van 84 is zo'n aso oudje. Die heeft schijt en een 'nou en?'-attitude als ze met d'r boodschappenkar een heel gangpad blokkeert
Mijne kan ook af en toe vrij lomp zijn dat ik er iets van zeg.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:01 schreef Charmian het volgende:
[..]
mijn moeder van 84 is zo'n aso oudje. Die heeft schijt en een 'nou en?'-attitude als ze met d'r boodschappenkar een heel gangpad blokkeert
Kinderen zijn allemaal kut, zegt Soury.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Er waren net mensen die het hele stemforrmulier stonden te lezen, geloof ik. Er stond een flinke rij. Gelukkig was er een grappig kindje die de boel daar op stelten zette.
Wat heb jij gestemd Scrut? Als het prive is dan snap ik het.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Er waren net mensen die het hele stemforrmulier stonden te lezen, geloof ik. Er stond een flinke rij. Gelukkig was er een grappig kindje die de boel daar op stelten zette.
Sja, dat zijn de consequenties van de keuze kinderen te nemen. Ik ken zat mensen die zich pas achteraf afvragen hoe ze het allemaal moeten bolwerken. Petje af voor alle moeders die 's morgens vroeg hun bed uit gaan om hun kroost te voeden en op het rechte pad zien te houden, naar school brengen en ophalen, het gejank om niets aanhoren en dergelijke. Maar dat wéét je.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:00 schreef Marsani het volgende:
[..]
Kinderen die zakjes opentrekken en er van gaat eten, of al van blikjes van drinken. En de paniek in de ogen van die ouders. Ik leef wel met de laatste mee. Lijkt me niet makkelijk. Je moet al alles, kinderen opvoeden, werken, iedereen tevreden houden.
Ja en al het eten van een ander Gadverdamme.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:03 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Kinderen zijn allemaal kut, zegt Soury.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn dochter heeft inmiddels gezegd dat ze zich schaamt voor haar gedrag tijdens haar puberteit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:58 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik moet helaas toegeven dat zelfs Baardaap ooit gedurende twee jaar een eikelige puber was, gelukkig duurde het maar relatief kort en zaten we snel weer op 1 lijn.
Preventief ruimen bij 60 jaar dat tuig!quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
Net als bejaarden, die zijn ook allemaal kut.
Zodra ze boven de 40 zijn zijn het kutmensen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:04 schreef Mo_Muffin het volgende:
Net als bejaarden, die zijn ook allemaal kut.
Opvoeden is pokkezwaar ja en als je zelf geen kinderen heb is het makkelijk praten over hoe het moet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:00 schreef Marsani het volgende:
[..]
ja true, maar ik trek haar dan toch wel ff mee. Geen idee hoe het gaat als ik er niet bij benquote:Op woensdag 20 maart 2019 20:02 schreef Marsani het volgende:
[..]![]()
Dan denk ik: ik hoop dat ik op mijn 84e nog mijn eigen boodschappen kan doen.
Oh ik dacht dat je het gevoel zelf fijn vond, relativeren doe ik wel vaak want zo erg is het inderdaad niet. En nu dus de thuisbezorging.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:00 schreef Marsani het volgende:
[..]
Kan je denken: waarom erger ik me zo? En alles relativeren, want zo erg is het niet.
Baardaap en ik koesteren het feit dat we eigenlijk ook altijd vrienden zijn geweest, en hij zegt nu ook dat zijn bezoek aan mij altijd weer zijn hoogtepunt van 'thuiskomen' is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:05 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft inmiddels gezegd dat ze zich schaamt voor haar gedrag tijdens haar puberteit.
Weet ik, wilde zelf geen kinderen, heb er ook weinig mee. Dat gevoel van een kinderwens ontbrak bij mij altijd al.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Sja, dat zijn de consequenties van de keuze kinderen te nemen. Ik ken zat mensen die zich pas achteraf afvragen hoe ze het allemaal moeten bolwerken. Petje af voor alle moeders die 's morgens vroeg hun bed uit gaan om hun kroost te voeden en op het rechte pad zien te houden, naar school brengen en ophalen, het gejank om niets aanhoren en dergelijke. Maar dat wéét je.
Arme Piet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Preventief ruimen bij 60 jaar dat tuig!
Ik vind bij 50+ al met die kutflappiesquote:Op woensdag 20 maart 2019 20:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Preventief ruimen bij 60 jaar dat tuig!
Ooh wat leuk! Heb ik ook nog gezegd tegen mijn moeder.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:05 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft inmiddels gezegd dat ze zich schaamt voor haar gedrag tijdens haar puberteit.
Mijn dochter en ik zijn nog niet zo ver denk ik. Verloopt allemaal nog niet zo lekker en ze heeft haar eigen leven nu. Dat vind ik wel fijn voor haar.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Baardaap en ik koesteren het feit dat we eigenlijk ook altijd vrienden zijn geweest, en hij zegt nu ook dat zijn bezoek aan mij altijd weer zijn hoogtepunt van thuiskomen is.
Ik heb mijn moeder meer opgevoed dan zij mij....quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:08 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ooh wat leuk! Heb ik ook nog gezegd tegen mijn moeder.
Dat hoor je niet vaak.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:07 schreef Marsani het volgende:
[..]
Weet ik, wilde zelf geen kinderen, heb er ook weinig mee. Dat gevoel van een kinderwens ontbrak bij mij altijd al.
Ja, ik was er wel blij mee, toch een beetje erkenning of zo en ook knap van jou hoor, zal je moeder echt blij mee zijn geweest, vanuit mezelf gaand dan he.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:08 schreef Marsani het volgende:
[..]
Ooh wat leuk! Heb ik ook nog gezegd tegen mijn moeder.
Nooit gehad, morgen ga ik ook weer naar mijn lieve moedertje.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb absoluut geen spijt van wat ik als puber uitgehaald heb. Dat hoort gewoon bij die leeftijd. Ik had ook hekel aan mijn ouders en zij aan mij.
Klopt hoor, ik heb geen kinderen maar de kinderen van mijn ex woonden bij ons. Ze waren toen 9 maanden en 2.5 jaar. Was niet makkelijk, maar waren lieverds. De problemen begreep ik wel. Van de kinderen dan, alsof zij hierom gevraagd hebben. Deze zomer ga ik met beiden een weekje naar de Ardennen. Hebben ze mij cadeau gegeven.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:06 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Opvoeden is pokkezwaar ja en als je zelf geen kinderen heb is het makkelijk praten over hoe het moet.
*bestelling ongedaan maakt*quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:08 schreef Charmian het volgende:
[..]
Ik vind bij 50+ al met die kutflappies
Die laatste zin ook. Maar denk wel dat het meestal zo gaat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb absoluut geen spijt van wat ik als puber uitgehaald heb. Dat hoort gewoon bij die leeftijd. Ik had ook een hekel aan mijn ouders en zij aan mij.
Dat is heel lang, veel te jong.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
Mijn vader heeft een heel speciale plek in mijn hart, mis hem al 38 jaar.
Ben inmiddels zelf ouder dan hij ooit geworden is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |