Waar moet je dat ding anders ophangen?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:04 schreef Victoriaatje het volgende:
Ja, dat mag.
https://nl.hellolaw.com/j(...)telantenne-verbieden
Nou, niet dus. Zorgen voor een andere manier van ontvangst.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar moet je dat ding anders ophangen?
Hoe dan?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:07 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Nou, niet dus. Zorgen voor een andere manier van ontvangst.
tegenwoordig kan alles via IPtv(internet). legaal zal het wat kosten. illegaal zal t enkele euros zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoe dan?
Ik heb serieus geen idee hoe dit soort dingen weken
Ik heb Netflix, Videoland en NPO en sinds december zelfs een tv.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:13 schreef wootahH het volgende:
[..]
tegenwoordig kan alles via IPtv(internet). legaal zal het wat kosten. illegaal zal t enkele euros zijn.
Dat je op de 3e verdieping kan wonen en de flat 20 verdiepingen hoog is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:20 schreef Roces18 het volgende:
dan zet je het op het dak??? wat is het probleem
maakt toch niet uit? gewoon kabeltje leggenquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je op de 3e verdieping kan wonen en de flat 20 verdiepingen hoog is.
Dat was mijn gedachte dus ook in eerste instantie.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:22 schreef pvdplanet het volgende:
Op het balkon mag je ophangen wat je wilt zolang het niet uitsteekt
En dan woon ik nog in een kleinschalig complex. 6 huizen op een etage en 9 hoog.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je op de 3e verdieping kan wonen en de flat 20 verdiepingen hoog is.
Ik denk dat de eigenaar van dat pand zelf mag bepalen wat iemand wel of niet aan de gevel hangt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:22 schreef pvdplanet het volgende:
Op het balkon mag je ophangen wat je wilt zolang het niet uitsteekt
Elke Turk, ook de geintegreerden, hebben zo'n afzichtelijke schotel die 18/24 gebruikt wordt....quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:29 schreef Kreator het volgende:
Wie will er anno 2019 nog een schotel? Kun je niet gewoon alles wat je wil via het internet bekijken?
Ja, een schotel op het dak (en een kabel trekken langs de gevel) mag ongetwijfeld welquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:20 schreef Roces18 het volgende:
dan zet je het op het dak??? wat is het probleem
Ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:58 schreef valentijn101 het volgende:
Is dit een regel die nu ineen nieuw is of staat dit ook in het huurcontact dat getekend is toen de huur begon?
Hoezo racistisch?quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten.
Ik krijg inmiddels apps binnen dat zo’n briefje behoorlijk racistisch is. Dat was mijn gedachte ook.
Maar ik wilde het zo niet noemen.
Inderdaad, beelden komen nu rechtstreeks vanuit het kalifaat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:29 schreef Kreator het volgende:
Wie will er anno 2019 nog een schotel? Kun je niet gewoon alles wat je wil via het internet bekijken?
Waarom is dit nou weer racistischquote:Op woensdag 20 maart 2019 13:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten.
Ik krijg inmiddels apps binnen dat zo’n briefje behoorlijk racistisch is. Dat was mijn gedachte ook.
Maar ik wilde het zo niet noemen.
Klopt. Maar mijn eerste gedachte was wel.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoezo racistisch?
Er staat toch niet dat alleen Turken of Marokkanen geen schotel op mogen hangen?
Alleen de gedachte al .....quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Klopt. Maar mijn eerste gedachte was wel.
En blijkbaar niet alleen van mij.
Verder ben ik met alle redelijke uitspraken over recht hier.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Verder ben ik het met alle redelijke uitspraken over recht hier overeens
Edit: ik denk sneller dan dat ik typ.
Dat mag dus ook niet. Daarom staat er ook "(aan de gevel) of op het balkon"quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:27 schreef HPoi het volgende:
Ik snap best dat sommige mensen schotel tv hebben, niks mis mee. Ik als Nederlander heb het ook overwogen, helaas toch wat duur. Overigens heb je ook schotels die je op een standaard kan zetten op je balkon, of aan de reling kan klemmen, hoef je niet in de muur te boren.
En té gemakkelijk.quote:
Wellicht zit dhr. Rutgrink voor de VVD in de gemeenteraad en heeft-ie even het format geleend ...quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:31 schreef HPoi het volgende:
Dit foldertje heeft overigens erg veel weg van de VVD kleurstelling.
Ik heb voor de zoveelste keer op Jezus Leeft gestemdquote:Op woensdag 20 maart 2019 13:31 schreef HPoi het volgende:
Dit foldertje heeft overigens erg veel weg van de VVD kleurstelling.
in de meeste huurregelementen staat dat een huurder toesteming van de eigenaar nodig heeft als hij bepaalde objecten permanent aan de gevel wil bevestigen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:58 schreef valentijn101 het volgende:
Is dit een regel die nu ineen nieuw is of staat dit ook in het huurcontact dat getekend is toen de huur begon?
Ik ben niet van complottheorieën maar het zou me nieteens verbazen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Wellicht zit dhr. Rutgrink voor de VVD in de gemeenteraad en heeft-ie even het format geleend ...
Als het goed is, hebben die "racisme"-roepers hier ook voor getekend bij het aangaan van de huur.quote:De verhuurder verleent geen toestemming voor het plaatsen van een (schotel)antenne aan of op het gehuurde zolang er, naar maatschappelijke opvatting, voldoende alternatieven zijn om internationale televisiezenders te ontvangen.
Misschien moeten jullie jezelf dan eens laten nakijken danquote:Op woensdag 20 maart 2019 13:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk over het hoofd gezien door dat enorme bord schotel voor hun kop.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:46 schreef r_one het volgende:
Uit de huurvoorwaarden van Vidomes, artikel 12.7:
[..]
Als het goed is, hebben die "racisme"-roepers hier ook voor getekend bij het aangaan van de huur.
Gelukkig hebben we de flyer uit de OP dan nog .... extra service van Vidomesquote:Op woensdag 20 maart 2019 13:49 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk over het hoofd gezien door dat enorme bord schotel voor hun kop.
't is me toch wat.. dat dit kán in Nederland!!!quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:38 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Elke Turk, ook de geintegreerden, hebben zo'n afzichtelijke schotel die 18/24 gebruikt wordt....
Misschien gaat het niet alléén om schade aan de gevel, maar óók om het aangezicht?quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:36 schreef Seven. het volgende:
En dat is dan ook gelijk waarom een verbod als racistisch beschouwd wordt. Men gaat er vanuit dat alleen Turken hiermee benadeeld worden.
Ik persoonlijk vind het niet racistisch om een verbod in te stellen, maar ik vind het wel bijzonder kinderachtig om het te verbieden. Ik snap best dat gevelschade geen optie is, maar dan moet je dat aanpakken in plaats van een algemeen verbod.
Neerzetten op het balkon geeft géén schade, maar valt naar ik aanneem onder "op het gehuurde".quote:[...] aan of op het gehuurde [...]
Ik vind dat je, wat betreft het aangezicht van het (huur)huis van de buren, je je lekker met je eigen zaken moet bemoeien.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:44 schreef baskick het volgende:
[..]
Misschien gaat het niet alléén om schade aan de gevel, maar óók om het aangezicht?
[..]
Neerzetten op het balkon geeft géén schade, maar valt naar ik aanneem onder "op het gehuurde".
Tja, het huis is eigendom van de verhuurder. De verhuurder heeft regels opgesteld. De regels bepalen dat een schotel niet is toegestaan. De opgestelde regels maken deel uit van de overeenkomst tussen verhuurder en eigenaar. Als je als potentiële huurder een schotel wilt, dan zoek je een verhuurder die dat toestaat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind dat je, wat betreft het aangezicht van het (huur)huis van de buren, je je lekker met je eigen zaken moet bemoeien.
Wat is het volgende, mag je je container dan ook niet meer tegen de voorgevel zetten? Of de fiets? Of mag je alleen okergele gordijen omdat je anders niet in het rijtje past?
Edit: je = men
Ik snap wel waarom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens benquote:Op woensdag 20 maart 2019 14:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Tja, het huis is eigendom van de verhuurder. De verhuurder heeft regels opgesteld. De regels bepalen dat een schotel niet is toegestaan. De opgestelde regels maken deel uit van de overeenkomst tussen verhuurder en eigenaar. Als je als potentiële huurder een schotel wilt, dan zoek je een verhuurder die dat toestaat.
Toen ik huurde, mocht ik containers inderdaad niet tegen de gevel zetten. Had te maken met inbraak.
Ik moet als huiseigenaar toestemming vragen om qua kleurstelling van buitenschilderwerk af te wijken van de rest van de rij (en daarmee dus okergeel tegen kunnen houden).
Ah, oke!quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik zal dan ook nooit wonen in een wijk waarin de buren denken mee te kunnen beslissen over wat ik op mijn oprit zet.
20 jaar geleden gold eenzelfde verbod voor (gewone TV-) antennes als er CAI beschikbaar was.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:00 schreef FF het volgende:
20 jaar geleden kon het nog niet verboden worden. Recht op vrije informatiegaring.
Dat kan tegenwoordig ook op andere manieren
Waarom zou je een schotel niet mogen zien. Je wasgoed en je stoelen zie je toch ook?quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:23 schreef Digi2 het volgende:
In mijn huurcontract werd het niet uitdrukkelijk genoemd als niet toegestaan maar ik werd jaren geleden toch verzocht de schotel te verwijderen van de rand van het balkon. Na wat jurisprudentie te hebben nagetrokken heb ik de schotel op het balkon geplaatst en er een dekzijl overheen getrokken. Het dekzijl beperkte de ontvangst niet erg en omdat je vanaf de straat niet kon zien dat het om een schotel gaat en je zelf mag weten wat je op het balkon zet heb ik zo jarenlang ontvangst gehad. Met de introductie van glasvezel heb ik de schotel en ontvanger verkocht.
Een losse schotel op een stafief op het balkon was het uiteindelijk. Om te voorkomen dat er evt. alsnog onenigheid of een rechtzaak zou volgen heb ik het met een dekzeil afgedekt en dientengevolge geen opmerkingen of last gehad.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:55 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarom zou je een schotel niet mogen zien.
Een losse schotel op een statief kan natuurlijk geen probleem zijn.
Je druk maken om wat je buren aan de muur hebben hangen...quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:29 schreef Linkse_krijger het volgende:
In een flat willen wonen waarvan de buitenkant behangen is met schotels
Wel als het de waarde van je eigen huis beïnvloedt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 12:43 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je druk maken om wat je buren aan de muur hebben hangen...
Het is wel meteen echt +10 verpaupering als mensen schotels plaatsen hoor dus ik snap een verbod echt wel.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:36 schreef Seven. het volgende:
En dat is dan ook gelijk waarom een verbod als racistisch beschouwd wordt. Men gaat er vanuit dat alleen Turken hiermee benadeeld worden.
Ik persoonlijk vind het niet racistisch om een verbod in te stellen, maar ik vind het wel bijzonder kinderachtig om het te verbieden. Ik snap best dat gevelschade geen optie is, maar dan moet je dat aanpakken in plaats van een algemeen verbod.
Dat is toch echt zo een nederlands gedachte. De rest van de wereld maalt niet om een schotel aan de muur. Maar in Nederland zie we het als verpaupering.quote:Op donderdag 21 maart 2019 14:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel meteen echt +10 verpaupering als mensen schotels plaatsen hoor dus ik snap een verbod echt wel.
Misschien wel idd maar ik vind het ook totaal geen gezicht, waar ik woon mag je ook geen was er overheen hangen of een rare doek ofzo.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat is toch echt zo een nederlands gedachte. De rest van de wereld maalt niet om een schotel aan de muur. Maar in Nederland zie we het als verpaupering.
Ik ben een rasechte hollander maar ik heb toch echt een schotel aan de muur.
Die hangt er uit de tijd dat alleen canaldigitaal nog digitale televisie had en het beeld van casema niet om aan te gluren was. Ik heb hem nog steeds (denk nu wel na over iptv).
Als je zo'n verbod zo uitleggen aan iemand van buiten nederland dan zullen ze je echt met glazen ogen staan aankijken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 16:55 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Misschien wel idd maar ik vind het ook totaal geen gezicht, waar ik woon mag je ook geen was er overheen hangen of een rare doek ofzo.
Kijkt wel veel mooier als het 1 geheel is.
Goed argument wel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je zo'n verbod zo uitleggen aan iemand van buiten nederland dan zullen ze je echt met glazen ogen staan aankijken.
De meeste landen hebben sowieso hele lelijke huizen en de manier hoe ze staan is vaak ook niets.quote:Op donderdag 21 maart 2019 17:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je zo'n verbod zo uitleggen aan iemand van buiten nederland dan zullen ze je echt met glazen ogen staan aankijken.
Gevelschade herstellen kost woningcorporaties en VvE's veel geld. Daarom mag je geen gevel aan de gevel schroeven, ook niet binnen je 'eigen' balkon. Alles wat aan de buitenzijde van het pand aan de gevel geschroefd wordt, wordt gezien als 'onroerend goed'.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:14 schreef Strani het volgende:
Ik vind het nogal kinderachtig eigenlijk. Maar goed, ik ben dan ook een Nederlander in Spanje met een schotel.
Je hebt gelijk hoor, dat wel. Er bestaan ook nog wel andere manieren. Verder kan een optie zijn dat er gemeenschappelijke schotelantennes op het dak komen, waar iedereen op aangesloten kan worden. Dit gebeurt bijvoorbeeld in Spanje veel; je hebt dan Nederlandse TV maar ook Engelse en Italiaanse.quote:Op donderdag 21 maart 2019 20:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gevelschade herstellen kost woningcorporaties en VvE's veel geld. Daarom mag je geen gevel aan de gevel schroeven, ook niet binnen je 'eigen' balkon. Alles wat aan de buitenzijde van het pand aan de gevel geschroefd wordt, wordt gezien als 'onroerend goed'.
Een schotel op een statief, wat 'los' op het balkon staat, zullen ze niet zomaar kunnen verbieden. Voor semi-permanente plaatsing bestaan er statieven die je aan de voet kunt verzwaren met 30x30cm stoeptegels. Zo'n schotel behoort namelijk tot het roerend goed wat eigendom is van de
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |