de jongen was ook zichtbaar aangedaan door de vuistslag van deze ex-profbokserquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ja, want ik ga even met NSA precisie een arm lopen photoshoppen van een nobody die een nobody bitch slapt
't is gewoon een capture van de youtube video uit de OP, op 1/2 speed, Hans.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:21 schreef Iblardi het volgende:
fysiek geweld (want een ei kapotslaan tegen iemands hoofd is dat)
Leg jij maar uit waarom het wel zo zou zijn, het is immers jouw (lachwekkende) stelling.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een ei kapotslaan is geen fysiek geweld? Leg uit.
Ik zal maar meteen bekennen: ook ik heb wel eens fysiek geweld gebruikt tegen mijn medemens.quote:
Nee?quote:
Je snapt het begrip context niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zal maar meteen bekennen: ook ik heb wel eens fysiek geweld gebruikt tegen mijn medemens.
Ooit (en ik weet dat ik fout zat) heb ik een teamgenoot uit mijn voetbalteam twintig euro beloofd als ik drie eieren op zijn hoofd kapot mocht slaan. Ik heb, tot mijn grote schaamte, toen tweemaal daadwerkelijk een ei op zijn hoofd kapot geslagen. Het derde ei kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik heb mijzelf inmiddels terstond aangegeven bij de politie.
Dat kan welquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee?
Dan ga ik mijzelf ook terstond aangeven bij de taalpolitie.
Ik mag toch niet hopen dat je dat laatste deed voordat jij grienend en vol berouw aanbood om een uppercut te ontvangen en gewurgd te worden door je teamgenoot, iets wat in het geval van een zo ernstige uiting van fysiek geweld jouwerzijds de enige gepaste reactie was?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zal maar meteen bekennen: ook ik heb wel eens fysiek geweld gebruikt tegen mijn medemens.
Ooit (en ik weet dat ik fout zat) heb ik een teamgenoot uit mijn voetbalteam twintig euro beloofd als ik drie eieren op zijn hoofd kapot mocht slaan. Ik heb, tot mijn grote schaamte, toen tweemaal daadwerkelijk een ei op zijn hoofd kapot geslagen. Het derde ei kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik heb mijzelf inmiddels terstond aangegeven bij de politie.
Dan is het ene een gewenste intimiteit en het andere een ongewenste intimiteit?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Je snapt het begrip context niet?
Zoals wanneer je je vriendin op haar mond zoent en wanneer je hetzelfde probeert te doen bij Maxima?
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom het wel zo zou zijn, het is immers jouw (lachwekkende) stelling.
Je kunt toch zelf zien dat hij die man tegen zijn hoofd slaat?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom het wel zo zou zijn, het is immers jouw (lachwekkende) stelling.
Iemand aanraken = fysiek geweld vind ik vrij ver gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt
Iemand met een ei op zijn hoofd slaan is gewoon fysiek geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Iemand aanraken = fysiek geweld vind ik vrij ver gaan.
Doet er niet toe. De senator heeft iets naars gezegd over immigratie, dan mag alle logica de deur uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.
Daarbij werd deze man nog eens in zijn rug aangevallen. Hij wist niet dat het om een geintje met een ei ging. Maar voelde dus wel een klap, hoorde een bepaald geluid en voelde iets lekken.
Ik heb ook wel eens een verwonding gehad die ik niet voelde, ik begrijp de reactie van deze man dus ook.
Gewoon een aai over zijn eierdopje, wat een OPHEF om niks.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef CrashO het volgende:
Nog een slomo trouwens, van allebei de "klappen" vanaf achteren. Gewon een bitchslap en daarna het wegdrukken van het hoofd, ook gewoon met de vlakke hand.
[ afbeelding ]
Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken en niet dat het fysiek geweld is 'omdat je iemand aanraakt'.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand met een ei op zijn hoofd slaan is gewoon fysiek geweld.
in dit geval keur ik dit geweld wel goedquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Jij keurt geweld van een volwassen man jegens een kind goed?
Iemand aanraken is toch wel een belangrijk onderdeel van fysiek geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken en niet dat het fysiek geweld is 'omdat je iemand aanraakt'.
Volgens mij had dat betrekking op het element 'fysiek'.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken en niet dat het fysiek geweld is 'omdat je iemand aanraakt'.
Ja, maar iemand aanraken maakt iets nog geen fysiek geweld. Dus als je stelt 'het is fysiek geweld omdat hij iemand aanraakt' mis je nog een deel, namelijk het geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand aanraken is toch wel een belangrijk onderdeel van fysiek geweld.
Dat behandelde hij in het tweede deel van zijn toelichting.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar iemand aanraken maakt iets nog geen fysiek geweld. Dus als je stelt 'het is fysiek geweld omdat hij iemand aanraakt' mis je nog een deel, namelijk het geweld.
Iemand aanraken is een uiting van fysiek geweld?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.
Daarbij werd deze man nog eens in zijn rug aangevallen. Hij wist niet dat het om een geintje met een ei ging. Maar voelde dus wel een klap, hoorde een bepaald geluid en voelde iets lekken.
Ik heb ook wel eens een verwonding gehad die ik niet voelde, ik begrijp de reactie van deze man dus ook.
En dan lees je een klein stukje verder.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar iemand aanraken maakt iets nog geen fysiek geweld. Dus als je stelt 'het is fysiek geweld omdat hij iemand aanraakt' mis je nog een deel, namelijk het geweld.
Dat zeg ik:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan lees je een klein stukje verder.
''Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.''
Het eerste deel van je post is mijns inziens overbodig, het is geen fysiek geweld omdat je iemand aanraakt, het is fysiek geweld omdat je iemand op een bepaalde manier aanraakt.quote:Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken
Een “kind” van 17 valt een 70-jarige man in zijn rug aan en krijgt een corrigerende tik terug. Het is allemaal wat.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Jij keurt geweld van een volwassen man jegens een kind goed?
Hoe kan je in vredesnaam beweren dat iemand op het hoofd slaan geen fysiek geweld zou zijn.quote:De jongen sloeg tijdens een rechtse bijeenkomst een ei stuk op het hoofd
Ik leg het uit, om het duidelijk te maken benoem ik het.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik:
[..]
Het eerste deel van je post is mijns inziens overbodig, het is geen fysiek geweld omdat je iemand aanraakt, het is fysiek geweld omdat je iemand op een bepaalde manier aanraakt.
Ik heb nog steeds niemand zien onderbouwen waarom dat wel zo is behalve degene die zei dat iedere fysieke aanraking geweld is.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:48 schreef Woelwater het volgende:
Zelfs in het nieuwsbericht staat het:
[..]
Hoe kan je in vredesnaam beweren dat iemand op het hoofd slaan geen fysiek geweld zou zijn.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niemand zien onderbouwen waarom dat wel zo is behalve degene die zei dat iedere fysieke aanraking geweld is.
Ieder weldenkend mens die een ei op zijn kop zou krijgen uitgedrukt zou een corrigerende tik terug geven. Dan moet je daar achteraf ook niet over gaan jammerklagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een “kind” van 17 valt een 70-jarige man in zijn rug aan en krijgt een corrigerende tik terug. Het is allemaal wat.
Gooi eens een ei tegen het hoofd van een politieagent en kijk wat er gebeurd. Bij voorkeur in de VSquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niemand zien onderbouwen waarom dat wel zo is behalve degene die zei dat iedere fysieke aanraking geweld is.
Het ei komt nog steeds op zijn hoofd (= fysiek).quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik leg het uit, om het duidelijk te maken benoem ik het.
Het zijn namelijk twee begrippen, geweld en fysiek.
Als egg-man hem niet aangeraakt had, was het ook geen fysiek geweld geweest.
Ja, hem aanraken, dat kan ook met een ei zijn, of met een ander voorwerp.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het ei komt nog steeds op zijn hoofd (= fysiek).
Misschien een kwestie van het gezonde verstand gebruiken? Maar goed:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij evident dat dat laatste hier het geval is, nl. het schenden van de integriteit (pijn doen, besmeuren) door middel van een fysieke handeling (slaan).quote:‘Geweld is een verbale, fysieke en/of seksuele handeling gericht tegen mens of dier en
tegen de wil van het slachtoffer, waardoor lichamelijk en/of psychisch letsel kan ontstaan dan wel de integriteit van een persoon kan worden geschonden.’
https://www.bureaubeke.nl(...)ers_gedefinieerd.pdf
Slaan kan als geweld kwalificeren zonder dat er zichtbare verwondingen zijn. Of ben je ook van mening dat je je partner "corrigerende tikken" mag geven zolang die geen ziekenhuisopname tot gevolg hebben?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:06 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik hoop maar dat ze in het ziekenhuis de verwondingen van meneer Anning nog netjes hebben kunnen hechten. Arme man.
Bij de meeste mensen veroorzaakt een klap tegen het hoofd pijn. Bij trollen is dat misschien anders.quote:
Zo'n ongekookt ei komt natuurlijk heel hard aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bij de meeste mensen veroorzaakt een klap tegen het hoofd pijn. Bij trollen is dat misschien anders.
Oh als het geen pijn doet dan is het ook geen geweld. Dan was de aai die de senator gaf dus ook geen geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:15 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zo'n ongekookt ei komt natuurlijk heel hard aan.
Dat ei kwam niet uit zichzelf aanrollen. Dat moest met enige kracht tegen de hersenpan worden geslagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:15 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zo'n ongekookt ei komt natuurlijk heel hard aan.
Context?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Je snapt het begrip context niet?
Zoals wanneer je je vriendin op haar mond zoent en wanneer je hetzelfde probeert te doen bij Maxima?
Dat moet wel een beste klap geweest zijn, eieren staan immers bekend om hun grote bestendigheid tegen blootstelling aan krachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat ei kwam niet uit zichzelf aanrollen. Dat moest met enige kracht tegen de hersenpan worden geslagen.
Je moet eigenlijk aan diegenen die het geen fysiek geweld vinden, of je dit dan ook bij hen mag doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand met een ei op zijn hoofd slaan is gewoon fysiek geweld.
Diepe zucht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik leg het uit, om het duidelijk te maken benoem ik het.
Het zijn namelijk twee begrippen, geweld en fysiek.
Als egg-man hem niet aangeraakt had, was het ook geen fysiek geweld geweest.
Diepe zucht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diepe zucht.
Als ik iemand met een shotgun helemaal verrot schiet, dan is dat dus geen fysiek geweld?
Wat is dat dan?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, hem aanraken, dat kan ook met een ei zijn, of met een ander voorwerp.
Een eitje is gemakkelijk te breken, maar die jongen moest wel zeker weten dat het ding goed aankwam en zorgde dus dat er wat kracht achter zat. De beelden spreken wat dat betreft voor zichzelf.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moet wel een beste klap geweest zijn, eieren staan immers bekend om hun grote bestendigheid tegen blootstelling aan krachten.
Aan de andere kant: als het in sommige kringen echt normaal is dat communicatie door middel van klappen tegen het hoofd plaatsvindt zou dat wel het een en ander kunnen verklaren...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk aan diegenen die het geen fysiek geweld vinden, of je dit dan ook bij hen mag doen.
En indien niet, waarom niet?
Sterker nog; waarom eigenlijk vragen? Gewoon doen!
Ik keur het eitje niet goed hoor, maar laten we de grootte van deze 'aanslag' ook niet overdrijven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Een eitje is gemakkelijk te breken, maar die jongen moest wel zeker weten dat het ding goed aankwam en zorgde dus dat er wat kracht achter zat. De beelden spreken wat dat betreft voor zichzelf.
Je kunt wel proberen dat feit te omzeilen door het standpunt van de opponent in het belachelijke te trekken, maar het is natuurlijk onzinnig om de definitie van geweld te beperken tot enkel die handelingen die tot gevolg hebben dat het slachtoffer met ernstig letsel in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Als iemand zijn partner slaat heet dat ook geweld, ook als het met de vlakke hand gebeurt en geen permanent letsel tot gevolg heeft.
Hoe werkt dat precies?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef Woelwater het volgende:
De mensen die hier vinden dat een eitje kapot slaan op iemands hoofd geen probleem is omdat hij een onwelgevallige mening heeft zijn hetzelfde soort figuren waardoor Wilders niet zonder beveiliging over straat kan.
Wilders heeft zelf om die kogel gevraagd hoor, had hij maar niet zo'n enge mening moeten hebben.quote:
Nu begrijp ik het volledig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wilders heeft zelf om die kogel gevraagd hoor, had hij maar niet zo'n enge mening moeten hebben.
Nee, laten we in plaats daarvan de reactie erop en de kinderlijkheid van die mafkees overdrijven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik keur het eitje niet goed hoor, maar laten we de grootte van deze 'aanslag' ook niet overdrijven.
Oké, is goed. Begin jij ermee?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee, laten we in plaats daarvan de reactie erop en de kinderlijkheid van die mafkees overdrijven.
Laten we de klap op z’n muil dat dat joch krijgt, óók niet overdrijven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik keur het eitje niet goed hoor, maar laten we de grootte van deze 'aanslag' ook niet overdrijven.
Dat geld stuurt hij overigens direct naar de slachtoffers van de aanslag:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:46 schreef havanagila het volgende:
Dat is het hele punt, die jongen krijgt massaal steun, gratis concertkaartjes, en er is al geld voor hem ingezameld. Bizar.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Deze jongen is een ware held. Mag wat mij betreft een lintje krijgen.
Welk lesje eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:43 schreef Mariocash het volgende:
Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd.
Hij is inderdaad een held. Mogen er meer volgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:17 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat geld stuurt hij overigens direct naar de slachtoffers van de aanslag:
https://www.huffingtonpos(...)4b0d50544ff57f4?ncid
Deze jongen is een ware held. Mag wat mij betreft een lintje krijgen. En dat op die leeftijd.
Dat als je een ei op iemand zijn hoofd gooit, je een paar kan klappen kan verwachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welk lesje eigenlijk?
Dat je kankerverwekkende klootzakken zoals deze senator maar beter hun goddelijke gang kunt laten gaan?
Belhamelstreek. Dat er meer mogen volgen!
Gewoon van een afstand gooien, moet nog zien of die ouwe lul wil rennen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:54 schreef Mariocash het volgende:
Dat als je een ei op iemand zijn hoofd gooit, je een paar kan klappen kan verwachten.
Dat is vast ook gewoon onderdeel van de senatorenopleiding, net als het stoïcijns incasseren van klappen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
moet nog zien of die ouwe lul wil rennen.
Jij had liever gewild dat het een lege drankfles was?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:18 schreef BoneThugss het volgende:
Een ei op iemand z'n hersenpan stuk slaan maakt je een 'held' dezer dagen. Wat een mongolen heb je toch op deze wereld.
Belachelijk tot en met inderdaad. Durf overigens te wedden dat 9/10 fans niet eens weten wat die senator uberhaupt gezegd heeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:18 schreef BoneThugss het volgende:
Een ei op iemand z'n hersenpan stuk slaan maakt je een 'held' dezer dagen. Wat een mongolen heb je toch op deze wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |