Ik kreeg CU als partij toen ik de kiezwijzer voor PS (Utrecht) ingevuld hadquote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Idem hier. Wat ook niet mee werkt is de afschaffing van de stufi.
Ik zoek eigenlijk een partij die het wel goed voorheeft met onderwijs, kenniseconomie, vertrutting maatschappij en defensie.
Echter zou ik niet weten welke ik moet hebben. Misschien CU maar daar krijg je weer andere rare dingen voor terug.
Dat zijn sowieso de linkse partijen, met uitzondering van defensie. Waarvan zij zeggen dat er relatief veel geld naar defensie gaat tov soortgelijke landen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Idem hier. Wat ook niet mee werkt is de afschaffing van de stufi.
Ik zoek eigenlijk een partij die het wel goed voorheeft met onderwijs, kenniseconomie, vertrutting maatschappij en defensie.
Klopt, de stap D66 --> FvD is zo onlogisch, dan ben je alleen maar een populariteitsstemmer geweest.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:05 schreef archito het volgende:
[..]
Want D66 is voor verwaarlozing van defensie, tegen innovatie en onderwijs?Wie heeft jou dat aangepraat?
Daarnaast is FvD met name tegen duurzaamheid en diversiteit en spuwt over het algemeen irrationele ideeën de wereld in. Gisteren bleek ook maar weer dat ze over lijken gaan.
Als je als vroegere D66'er nu op FvD stemt dan word je voor de gek gehouden of heb je er weinig van begrepen.
Als je als regeringspartij het onderwijs zo laat verloederen, kan ik je met alle wil van de wereld niet serieus nemen als je claimt de onderwijspartij te zijn. Dat is nog wel het meest overduidelijke punt waarop D66 afgerekend dient te worden, naast het compleet laten vallen van het referendum.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:05 schreef archito het volgende:
[..]
Want D66 is voor verwaarlozing van defensie, tegen innovatie en onderwijs?Wie heeft jou dat aangepraat?
Daarnaast is FvD met name tegen duurzaamheid en diversiteit en spuwt over het algemeen irrationele ideeën de wereld in. Gisteren bleek ook maar weer dat ze over lijken gaan.
Als je als vroegere D66'er nu op FvD stemt dan word je voor de gek gehouden of heb je er weinig van begrepen.
Dat het nu feitelijk tegenpolen zijn, betekent nog niet automatisch dat het D66 van 10 jaar geleden en het FvD nu tegenpolen zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, de stap D66 --> FvD is zo onlogisch, dan ben je alleen maar een populariteitsstemmer geweest.
Ehm.... jawel. Het enige onderwerp wat ze verbindt is het referendum. En D66 is nog steeds voor een correctief referendum, daarvoor hoef je niet bij D66 weg te gaan. En dat het referendum zoals het was weg moest is toch eigenlijk praktisch iedereen het wel over eens?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het nu feitelijk tegenpolen zijn, betekent nog niet automatisch dat het D66 van 10 jaar geleden en het FvD nu tegenpolen zijn.
Ik krijg voor Brabant: Forum, CDA en VVD. Forum en VVD worden hem niet en CDA is een twijfelgeval en lijkt hier in de provincie met name voor de boeren en de ouderen op te komen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kreeg CU als partij toen ik de kiezwijzer voor PS (Utrecht) ingevuld had
Maar nee, religie heeft niets in de politiek te zoeken dus ik zal nooit op een partij stemmen die religieus is.
Terwijl we juist relatief als absoluut echt erg weinig uitgeven. Zeker gezien de belangen die we hebben. Wat mij betreft wordt het bijna verdubbeld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zijn sowieso de linkse partijen, met uitzondering van defensie. Waarvan zij zeggen dat er relatief veel geld naar defensie gaat tov soortgelijke landen.
Probleem is dat veel Nederlanders een allergie tegen 'links' hebben gekregen, ook al delen ze de standpunten (en VVD staat altijd klaar om met loze beloftes als '2 miljard naar de zorg' stemmen weg te nemen)
Het D66 heeft helemaal niks gedaan voor het referendum. Als je dan claimt voor het referendum te zijn en je krijgt de kans in de regering om je ervoor hard te maken, dan laat je het niet maar compleet verdwijnen zonder enige vorm van toezegging.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ehm.... jawel. Het enige onderwerp wat ze verbindt is het referendum. En D66 is nog steeds voor een correctief referendum, daarvoor hoef je niet bij D66 weg te gaan. En dat het referendum zoals het was weg moest is toch eigenlijk praktisch iedereen het wel over eens?
Let wel: ik vind beide partijen helemaal niets. Dus mij maakt het niet uit als je kiest tussen FvD en D66. Misschien zelfs liever FvD, die partij gaat toch geen invloed hebben.
Haha iemand met een hoge intelligentie en goede ideeën een robot noemen.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Niet weten dat Jetten een algoritme is.
Jawel. Ook dan zijn het tegenpolen. Het D66 van vroeger is totaal niet het FvD van nu. En die directe democratie standpunten heeft D66 nog steeds.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het nu feitelijk tegenpolen zijn, betekent nog niet automatisch dat het D66 van 10 jaar geleden en het FvD nu tegenpolen zijn.
Waarom dan? Ik somde net op waar de overeenkomsten en verschillen liggen, maar tegenpolen...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:32 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Jawel. Ook dan zijn het tegenpolen. Het D66 van vroeger is totaal niet het FvD van nu. En die directe democratie standpunten heeft D66 nog steeds.
Jawel, het D66 van vroeger leek sterk op het FvD van nu. D66 was niet altijd zo neurotisch pro-Europese federale superstaat. D66 stond onder Van Mierlo voor bestuurlijke vernieuwing en de burger (''het volk'') weer een stem geven tussen het geweld van CDA, PvdA en VVD. Het was een frisse wind, dezelfde frisse wind die FvD nu vertegenwoordigt. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua positie in het politieke landschap toen en nu hadden de partijen veel gemeen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:32 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Jawel. Ook dan zijn het tegenpolen. Het D66 van vroeger is totaal niet het FvD van nu.
Ik kom van D66 en dit is niet waar wat je nu zegt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, de stap D66 --> FvD is zo onlogisch, dan ben je alleen maar een populariteitsstemmer geweest.
Sorry, maar nee, de meerderheid van de bevolking wilde het behouden. 59% van Nederland was het er NIET mee eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat het referendum zoals het was weg moest is toch eigenlijk praktisch iedereen het wel over eens?
quote:'Nederland zou tegen stemmen bij referendum over afschaffing'
Nederlanders blijken het niet helemaal eens te zijn met het afschaffen van het raadgevend referendum. Dat blijkt uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. 59 procent van de ondervraagden gaf aan het geen juist besluit te vinden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)fschaffing~acd46546/
Pro defensie en herinvoeren stufi is in elk geval de CU, alleen de SGP wil nog meer in defensie investeren als de CU. De andere twee punten weet ik niet uit mijn hoofd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Terwijl we juist relatief als absoluut echt erg weinig uitgeven. Zeker gezien de belangen die we hebben. Wat mij betreft wordt het bijna verdubbeld.
Een partij welke het defensiebudget fors opschroeft naar Navo-norm, investeert in onderwijs door stufi weer herintevoeren, en de numerus fixus voor artsen flink verhoogd. En welke strijdt voor privacy heeft mijn stem.
Ik ben geen student meer maar de tweedeling die nu ook op onderwijsgebied aan het ontstaan is gaat problemen geven.
Je hebt wat gemist, ze hebben een reuzenstap genomen richting gekozen burgemeester deze kabinetsperiode.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En jij kunt niet met droge ogen beweren dat D66 nog steeds voor directe democratie staat na het afschaffen van het referendum en tig keer deelnemen aan een kabinet zonder dat we ook maar een stap dichter bij een gekozen burgemeester komen.
Reuzenstap? Er zijn nog steeds geen gekozen burgermeesters.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt wat gemist, ze hebben een reuzenstap genomen richting gekozen burgemeester deze kabinetsperiode.
En dat referendum? Volgens mij hebben ze hun meest recente partijcongres nog verkondigd voor het echte referendum te zijn (niet dat mislukte slappe aftreksel wat we hadden, wat niet werkte).
Je weet dat dat een grondwetswijziging moet zijn? Meteen gaat dus niet. Zouden ze het nu proberen, heb je kans dat het sowieso de meerderheid niet haalt. Maar zelfs al haalt hij dat wel, dan is er na de volgende verkiezingen waarschijnlijk geen 2/3e meerderheid en is die kans verkeken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Reuzenstap? Er zijn nog steeds geen gekozen burgermeesters.
Echte referendum zijn ze niet voor, buhnegelul. Baudet confronteerde Ollongren ermee in de kamer en toen was het: Ja we zijn wel voor maar dit dat zus zo.
Als ze ECHT voor zijn dan hadden ze TOEN direct moeten zeggen; U heeft gelijk en we gaan het NU invoeren.
Oneens:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Terwijl we juist relatief als absoluut echt erg weinig uitgeven. Zeker gezien de belangen die we hebben.
Ah het argument wijziging grondwet. Duurt dat 20 jaar ofzo? Je weet dat D66 dit al in de jaren 90 riep he?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat dat een grondwetswijziging moet zijn? Meteen gaat dus niet. Zouden ze het nu proberen, heb je kans dat het sowieso de meerderheid niet haalt. Maar zelfs al haalt hij dat wel, dan is er na de volgende verkiezingen waarschijnlijk geen 2/3e meerderheid en is die kans verkeken.
Jetten intelligent.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 14:27 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Haha iemand met een hoge intelligentie en goede ideeën een robot noemen.
Snel op Baudet of Wilders stemmen, die zijn tenminste wel simpel en met simpelheid los je politieke maatschappelijke problemen op zoals het klimaatprobleem.
En jij denkt dat er ook maar sinds de jaren 90 een kans is geweest op een 2/3e meerderheid voor een correctief referendum? Dus tussendoor hebben ze dat vage aftreksel geprobeerd, maar dat experiment is gewoon mislukt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ah het argument wijziging grondwet. Duurt dat 20 jaar ofzo? Je weet dat D66 dit al in de jaren 90 riep he?
Dat duurt minimaal 5 jaar, vorige kabinetsperiode is het D66 eindelijk gelukt om er een meerderheid voor te krijgen. Deze kabinetsperiode is dat weer gelukt en daardoor gaat de grondwet gewijzigd worden. Ja ze willen het al sinds de jaren 90, maar toen hadden ze geen meerderheid.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ah het argument wijziging grondwet. Duurt dat 20 jaar ofzo? Je weet dat D66 dit al in de jaren 90 riep he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |