abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185894533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Of je stemt op een partij die wat aan immigratie wil doen. Nadat de randstad helemaal volgeplempt is, is de provincie natuurlijk aan de beurt. Ik zie het nu al trouwens als ik van Utrecht naar Breda moet. Steeds meer groen dat verdwijnt en vervangen wordt door van die mooie dozen van bedrijven. Het maakt de rit er allerminst plezieriger op.
Diezelfde rit wordt ook steeds langer. Hier komen plaatsen nu al tegen elkaar aan te liggen. Waar je eerst een weg had met 3x een stoplicht heb je straks een weg met 6 keer (of vaker nog) een stoplicht. Omdat overal de industrieterreinen worden uitgebreid krijg je overal zijwegen en staan dezelfde stoplichten ook vaker op rood. Het duurt elke keer echt lang voordat je daar voorbij bent.
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:39:14 #102
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185902404
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoezo?
Welvaart is luxe; beter voedsel, mobiliteit, technologie, meer consumptie. Dus een grotere ecologische voetafdruk. Je ziet het nu in China. Dat vermenigvuldigt met het aantal mensen in Afrika en opgeteld bij wat we nu al verbruiken is niet te rijmen met de resources die we nog hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:48:04 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185902627
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Welvaart is luxe; beter voedsel, mobiliteit, technologie, meer consumptie. Dus een grotere ecologische voetafdruk.
Onzin. 'Ecologische voetafdruk' bestaat niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 maart 2019 @ 19:54:57 #104
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185902813
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. 'Ecologische voetafdruk' bestaat niet.
Oké. Mensen bestaan ook niet.

Ziezo, overbevolking opgelost ^O^ Viel dat even mee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:37:48 #105
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185910327
quote:
Ruim 80 procent minder vlinders dan eind 19e eeuw

© Hollandse Hoogte

Tussen 1890 en 2017 zijn de vlinderpopulaties in Nederland met minstens 84 procent afgenomen, 15 soorten zijn helemaal uit het land verdwenen. Dit blijkt uit een analyse van langetermijngegevens door het CBS en De Vlinderstichting, gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Biological Conservation.

Voor het eerst is de historische trend in de verspreiding van vlinders vastgesteld. Sinds 1992 worden vlinderwaarnemingen systematisch verzameld op basis van het Landelijk Meetprogramma Vlinders, ontwikkeld door De Vlinderstichting en het CBS. De laatste decennia is de verspreiding van vlinders hetzelfde gebleven, maar de afname van de vlinderstand gaat nog door, zo blijkt uit de nieuwste cijfers gepubliceerd op het Compendium voor de Leefomgeving.

Afname verspreiding stabiliseert, aantallen blijven dalen

De trend in verspreiding over gebieden in Nederland van alle vlindersoorten is samengevat in een Multi-Species Indicator (MSI). Tussen 1890 en 1990 daalde de MSI met 67 procent, waarna de verspreiding is gestabiliseerd. Van 42 soorten is de verspreiding afgenomen, waarvan er 15 volledig uit Nederland verdwenen.

Sinds 1992 stellen het CBS en De Vlinderstichting niet alleen de verspreiding van soorten vast, maar ook het aantal vlinders. De gecombineerde trends in verspreiding en populatieaantal leveren een geschatte totale daling in vlinderpopulaties op van minimaal 84 procent tussen 1890 en 2017. Omdat een achteruitgang in populatie altijd groter zal zijn dan die in verspreiding (bij een populatieafname van 100 naar 10 vlinders is de soort immers nog steeds aanwezig) is het aannemelijk dat de afname op populatieniveau nog groter is geweest.

Drie jaar geleden nog meldden het CBS en De Vlinderstichting dat voor het eerst sinds het begin van de populatiemonitoring begin jaren negentig iets meer soorten dagvlinders in aantal voor- dan achteruit gingen. Met name enkele zeldzame soorten, zoals de grote parelmoervlinder, de kleine heivlinder en de zilveren maan namen weer licht toe door specifiek gericht beheer. De nieuwste cijfers, gepubliceerd op het Compendium voor de Leefomgeving, laten echter zien dat de afname doorgaat, ook bij de zeldzame soorten. Van de 50 gevolgde soorten nemen er over de hele periode gerekend 25 soorten af en 14 soorten toe in populatieaantal, met in de laatste 10 jaar 31 soorten af- en 9 soorten toenemend.

Stabilisatie vlinders in grasland en bos, verdere afname heidevlinders

De verspreiding van vlinders daalde sterk in alle drie belangrijke vlinderhabitattypen in Nederland: grasland, bos en heide, vooral tot 1980. De verspreiding is daarna gestabiliseerd in grasland en bos, maar de achteruitgang zet zich voort op de heide.

Een eeuw geleden waren bijna alle graslanden in Nederland rijk aan kruidensoorten. Sindsdien is de landbouwpraktijk geïntensiveerd, waarbij graslandkruiden nauwelijks tot niet meer voorkomen. Een kruidenrijkdom die vergelijkbaar is met de situatie van weleer wordt tegenwoordig alleen nog gevonden in natuurreservaten. De afgelopen jaren is door natuurherstel het areaal halfnatuurlijk graslandgebied iets vergroot, en is lokaal ook een toename van zeldzame vlindersoorten zichtbaar.

Verbeterde omstandigheden bosvlinders

De recente uitbreiding van enkele zeldzame bosvlinders (boswitje, kleine ijsvogelvlinder, grote weerschijnvlinder en keizermantel) geeft aan dat de habitatomstandigheden aan het verbeteren zijn, waarschijnlijk gestimuleerd door klimatologische opwarming in combinatie met toenemende variatie in de bossen. In de loop van de twintigste eeuw is er meer bos bij gekomen. Ook is het aandeel volwassen bos toegenomen, en is er daardoor meer variatie in structuur en samenstelling van de bossen.

Afname heidevlinders blijft doorgaan

De afname in verspreiding van vlindersoorten in heidegebieden tot 2000 was minder sterk dan die voor graslanden en bosgebieden. Specifiek op locaties waar heide na de grote ontginningen bleef bestaan, bleef de stand van de typische vlinders van heide lange tijd stabiel, maar tegenwoordig neemt het aantal heidevlinders overal af. Dit heeft te maken met zowel fragmentatie van het overgebleven heidegebied, als bodemverzuring en eutrofiëring (voedselrijker worden) van de bodem door neerslag van stikstof vanuit de lucht.

Ook afname in andere Europese landen

Ook in andere Europese landen (bijvoorbeeld België, Finland en het Verenigd Koninkrijk) is de vlinderstand sterk gedaald, maar weinig onderzoeken gaan zo ver terug als hier gepresenteerd. In het zuidoosten van Beieren is op een vergelijkbare tijdschaal (1840-2013) eveneens een sterke afname geconstateerd (van de 117 soorten verdwenen er 46 uit de regio). Een vergelijkbare achteruitgang in soortenrijkdom voor vlinders als in Nederland wordt gemeld in België en het Verenigd Koninkrijk voor de periode 1950-2009. Op Europese schaal laat de Europese Rode Lijst met Dagvlinders voor 1998-2008 veel meer afnemende (31 procent) dan toenemende soorten (4 procent) zien. Ongeveer 9 procent van de Europese soorten wordt beschouwd als bedreigd.

Het Landelijk Meetprogramma Vlinders wordt uitgevoerd in opdracht van het ministerie van LNV en is onderdeel van het Netwerk Ecologische Monitoring

Bronnen
Artikel - Over a century of data reveal more than 80% decline in butterflies in the Netherlands
Compendium voor de Leefomgeving - Trend van vlinders, 1991-2018
Jaarverslag vlinders en libellen 2018 - De Vlinderstichting & CBS

Relevante links
Nieuwsbericht - Voorzichtig herstel vlinderstand
Compendium voor de Leefomgeving - Vliegperiode vlinders, 1999-2018
Website - De Vlinderstichting
Website - Netwerk Ecologische Monitoring

[ Bericht 4% gewijzigd door Eendenkooi op 29-03-2019 07:47:35 ]
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:27:28 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_185910754
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

En landbouwgrond hebben we verder helemaal niet nodig?
daar kan best 10% vanaf

We hebben grond nodig om te bouwen , ruim maar een zwik koeien op
een koe neemt te veel ruimte in

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-03-2019 08:45:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_185910935
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:37 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik heb vier vlinderstruiken in mijn tuin. Maar er komen inderdaad bijna geen vlinders (meer) op af. En als er vlinders komen is het nu altijd dezelfde soort, een witte vlinder. Eerder zag je de dagpauwoog nog heel vaak. Ik heb die vorig jaar een enkele keer gezien.

15-20 jaar geleden hadden mijn ouders ook één zo'n struik en ik herinner me nog goed hoe vol dat ding op mooie zomerdagen zat. Er waren toen ook meer soorten dan nu, zo lijkt het.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:54:11 #109
323876 michaelmoore
pi_185910988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:46 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb vier vlinderstruiken in mijn tuin. Maar er komen inderdaad bijna geen vlinders (meer) op af. En als er vlinders komen is het nu altijd dezelfde soort, een witte vlinder. Eerder zag je de dagpauwoog nog heel vaak. Ik heb die vorig jaar een enkele keer gezien.

15-20 jaar geleden hadden mijn ouders ook één zo'n struik en ik herinner me nog goed hoe vol dat ding op mooie zomerdagen zat. Er waren toen ook meer soorten dan nu, zo lijkt het.
lijkt niet zo dat is zo

komt door de land en tuinbouw en hun spuiten voor ziekte preventie

we moeten land en tuinbouw 25 % minder en bouwen buiten de stad

https://www.omroepwest.nl(...)-raken-ze-oververhit
quote:
Verdamping vergroten
Steden in Nederland vragen om een andere oplossing. 'Meer vegetatie en water', stelt Solcerova. 'Want zonder die twee kunnen steden niet zweten. En als je niet kunt zweten, raak je oververhit.' Deze overhitting van steden wordt ook wel het 'Urban Heat Island'-effect (UHI) genoemd. Volgens Solcerova is het UHI-effect tegen te gaan door met de herintroductie van planten en open water in stedelijke gebieden.

Open water zorgt namelijk voor meer verdamping, waardoor de luchttemperatuur daalt: 'Water kan zelf warmte opslaan én energie onttrekken door water te laten verdampen', legt Solcerova uit. 'Natuurlijk oplossingen als vegetatie en water zijn bovendien multifunctioneel: ze brengen koelte en schaduw, maar het ziet er ook nog eens mooi ui
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:55:04 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185911005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:46 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik heb in mijn tuin expres ruimte gemaakt voor vlinders (en andere insecten) door stukken wild te laten (brandnetels, andere waardplanten), een paar stapels met dood hout te laten liggen, omgevallen bomen te laten liggen etc. En ik heb al heel veel tegels opgeruimd. Ik heb ook 30 vlinderstruiken. Gelukkig zie ik nog wel veel insecten.
Van die mensen met een tegelstoep en een plastic grasmat, dat vind ik echt afschuwelijk. Ga dan op een appartement wonen en geef die grond aan mij.
The End Times are wild
pi_185912284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lijkt niet zo dat is zo

komt door de land en tuinbouw en hun spuiten voor ziekte preventie

we moeten land en tuinbouw 25 % minder en bouwen buiten de stad

https://www.omroepwest.nl(...)-raken-ze-oververhit
[..]

Zie liever onze bevolking wat teruglopen en dat de land en tuinbouw teruggegeven wordt aan de natuur.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 12:12:00 #112
323876 michaelmoore
pi_185913616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 10:38 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zie liever onze bevolking wat teruglopen en dat de land en tuinbouw teruggegeven wordt aan de natuur.
kunnen 75% teruggeven aan de natuur en 5% gebruiken voor infrastructuur en bouwen en 20% voor recreatie
  dinsdag 2 april 2019 @ 23:35:58 #113
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186001097
quote:
dinsdag, 2. april 2019 - 7:56 Update: 02-04-2019 8:05

Aantal wegvoertuigen blijft stijgen

Den Haag - Nederland telde begin van dit jaar 12,7 miljoen wegvoertuigen, 227 duizend meer dan een jaar eerder.

Op 1 januari 2019 stonden er 1,8 procent meer voertuigen geregistreerd dan begin 2018. Het aantal trekkers voor oplegger en bestelauto’s nam naar verhouding het afgelopen jaar het meeste toe. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers over het motorvoertuigenpark.

Het Nederlandse bedrijfsmotorvoertuigenpark is in één jaar tijd met ruim 3 procent gegroeid naar 1,1 miljoen voertuigen op 1 januari 2019. Hiervan vormen bestelauto’s met ruim 900 duizend voertuigen de grootste groep (81 procent). Ten opzichte van een jaar eerder nam het aantal bestelauto’s, net als het jaar daarvoor, met 3,6 procent toe.

Van alle bedrijfsmotorvoertuigen groeide het aantal trekkers voor oplegger het laatste jaar het hardst, namelijk met 4 procent naar ruim 80 duizend. Trekkers voor oplegger vormen, na de bestelauto’s, binnen het bedrijfsmotorvoertuigenpark de grootste groep bedrijfsmotorvoertuigen.

8,5 miljoen personenauto’s

Begin 2019 bestond twee derde van de Nederlandse wegvoertuigen uit personenauto’s. In totaal waren er op 1 januari ruim 8,5 miljoen personenauto’s, 1,9 procent meer dan een jaar eerder. Van deze personenauto’s was 88 procent eigendom van een particulier. Het aantal auto’s van particulieren nam met 1,5 procent toe ten opzichte van een jaar eerder, terwijl het aantal auto’s op naam van bedrijven met 4,4 procent toenam.

De helft van de Nederlanders van 18 jaar of ouder had een auto op naam staan. De meeste autobezitters (88 procent) hadden één personenauto, de rest bezat er twee of meer.

Grijs meest populaire kleur personenauto’s

Een derde van alle personenauto’s is grijs, de meest voorkomende kleur. Na grijs volgen zwart en blauw. In 2003 warenauto’s nog relatief het vaakst blauw, gevolgd door grijs en rood. De kleuren rood en groen komen steeds minder voor. Het aandeel groene auto’s liep tussen 2003 en 2019 terug van 14 naar 4 procent, het aandeel rode auto’s van 19 naar 7 procent.

Zowel bij personenauto’s van particulieren als bij auto’s op naam van bedrijven zijn grijs en zwart de meest voorkomende kleuren. Op de derde plaats staat bij particulieren blauw en bij auto’s op naam van bedrijven wit. Van de personenauto’s op naam van bedrijven is 20 procent wit, bij auto’s van particulieren is dat 9 procent.

Motorfiets gemiddeld oudste wegvoertuig

Van de wegvoertuigen had de motorfiets begin dit jaar de hoogste leeftijd, gemiddeld 21 jaar. Dat is twee keer zo oud als de gemiddelde leeftijd van personenauto’s. Trekkers voor oplegger waren met 6 jaar gemiddeld het jongste. Alle voertuigsoorten waren begin 2019 gemiddeld ouder dan 10 jaar geleden. Zo steeg de gemiddelde leeftijd van personenauto’s van 9 jaar begin 2009 naar 11 jaar begin dit jaar.
pi_186001174
Ebola my lord, ebola :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zaterdag 6 april 2019 @ 00:58:04 #115
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186061090
Elk taboe wordt doorbroken behalve het taboe op overbevolking (/ immigratie).

quote:
Hollandse hoogbouw: grote steden zetten in op woontorens

Het aantal stedelingen dat wil verhuizen naar de regio is gestegen en het aantal mensen dat juist naar de stad wil, is afgenomen. Dat blijkt uit het driejaarlijkse WoonOnderzoek van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Toch rekenen de vier grote steden er nog op dat ze de komende twintig jaar een half miljoen woningen moeten bijbouwen. De meest in het oog springende: woontorens.

Zo verrijst in Rotterdam nu de hoogste woontoren van Nederland: de 'Zalmhaventoren' wordt met 215 meter hoger dan de Euromast. De bouw duurt nog drie jaar maar de prijzige appartementen gaan al als warme broodjes over de toonbank.

In het Utrechtse Leidsche Rijn wordt de 140 meter hoge 'MARK'-woontoren hoger dan de Dom. En dat was lang een taboe. "Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland en heeft dus veel nieuwe woningen nodig", zegt wethouder Klaas Verschuure. "En dan moet je de hoogte in."

Ook in het centrum, naast de Jaarbeurs, worden woontorens gebouwd. Voor de doorgang naar dit zogenaamde 'Beurskwartier' moet een blok jaren 30-woningen wijken.

"Ik hoopte mijn kinderen hier te laten opgroeien", zegt Thijs de Bekker die in één van de sociale huurwoningen in het blok woont. "Maar nu komen er van die dure torens voor tweeverdieners zonder kinderen." Hij vreest dat de buurt overdag een doodse sfeer zal krijgen. Ook huurder Hans Borsboom is boos. "Ik woon hier al dertig jaar, en nu dit."

Volgens de stichting Hoogbouw is er "echt een hausse" aan hoogbouw in de grote steden. De stichting organiseerde woensdag een symposium waar futuristische projecten werden gepresenteerd. "Hoe hoger, hoe beter", vindt Gideon Maasland van het vermaarde architectenbureau MVRDV. Hij werkt mee aan The Valley. Dat ontwerp, met organische vormen en verticale tuinen, oogst als science fiction maar wordt echt gebouwd op de Amsterdamse Zuidas.

Elders in de stad klinkt aan het IJ de grond in voor de Sluisbuurt, gemodelleerd naar een wijk in het Canadese Vancouver. Pal tegenover een pittoresk dijkje met oude visserhuisjes worden woontorens van 125 meter gebouwd.

Eigenlijk zouden de flats nog 18 meter hoger worden, bijna net zo hoog als de Rembrandtoren. Maar binnenstadbewoners wisten de maximale hoogte omlaag te krijgen, met hulp van Sjoerd Soeters. Deze architect is fel tegen woontorens. "De gemeente zegt dat die torens nodig zijn om onderwijzers, politiemensen en verplegers in de stad te houden. Maar gezinnen willen niet zo hoog wonen, die willen hun kinderen beneden kunnen zien spelen."

Soeters noemt het "bedrog" dat woontorens nodig zijn om het aantal woningen afdoende uit te breiden. Volgens hem kan door lager maar compacter te bouwen hetzelfde aantal mensen worden gehuisvest. De architect wijst op nieuwbouwwijk 'Holland Park' in Diemen, waar hij het brein achter is. Daar staan bonte gebouwen van vijf tot zeven ) verdiepingen, met af en toe een toren van vijftien verdiepingen, dicht op elkaar en afgescheiden door grachtjes.

Alternatief

"Mensen willen niet wonen op nummer 543b", zegt Soeters. "Ze willen zeggen: 'Ik woon in dat witte gebouw op de derde verdieping'. Dan hoor je ergens." Ook voor de hoogbouw in de Sluisbuurt maakte hij een alternatief plan, maar de gemeente Amsterdam heeft dat naast zich neergelegd.

Volgens Soeters zijn woontorens alleen maar goed voor het ego van architecten en niet voor het geluk van de bewoners. Maar dat betwist architect Diederik Dam van de Rotterdamse Zalmhaventoren. "Misschien dat Sjoerd het bouwen van een woontoren als een prestigeproject ervaart, maar het gaat gewoon om goede woningen. En die kunnen best omhoog."

Deze week werd ook bekend dat de NS met de grote steden praat over bouwen over het spoor. Er wordt in veel steden nu al ingezet op hoogbouw rond stations. Volgens de Haagse wethouder Boudewijn Revis is bouwen rond een OV-knooppunt dé manier om files tegen te gaan. "Ook kan de gemeente door gecontreerd bouwen het groen in de huidige laagbouwwijken onaangetast te laten". Pal voor Station Den Haag Centraal komen twee imposante gebouwen en ook rond Holland Spoor groeit een woud aan woontorens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eendenkooi op 06-04-2019 01:09:05 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 01:31:21 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186061518
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 00:58 schreef Eendenkooi het volgende:
Elk taboe wordt doorbroken behalve het taboe op overbevolking (/ immigratie).
[..]
Niets is een mens vreemd want je gaat niet je eigen voltallige aanwezigheid ter discussie stellen, dus het is een ander(e oorzaak).

Wel goed artikel inzake hoogbouw. Ik denk dat mensen "graag" hoog wonen omdat het een gevoel van onaantastbaarheid geeft. Ook is extreem hoog wonen, veelal een synoniem voor status.
Verder, met het SF boek "de TorenFlat" wiki in gedachten, denk ik dat een compact hoogtegebouw een gevoel van geborgenheid geeft.
Veel architecten hebben dat imho volstrekt verkeerd ingeschat om het te kunnen gebruiken om hun gebouwen te creëren. Waar ze wel gelijk in hebben dat een mens wil kunnen uitkijken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 6 april 2019 @ 03:13:43 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186062241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kunnen 75% teruggeven aan de natuur en 5% gebruiken voor infrastructuur en bouwen en 20% voor recreatie
Daarom lab vlees en kassen stapelen met kunstmatige belichting. Kan je nagaan hoeveel ruimte dat bespaard.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 6 april 2019 @ 05:50:04 #118
323876 michaelmoore
pi_186062540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 03:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarom lab vlees en kassen stapelen met kunstmatige belichting. Kan je nagaan hoeveel ruimte dat bespaard.
en mensen kweken in plaats van geboren laten worden, scheelt werknemers tijd
pi_186063463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 01:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niets is een mens vreemd want je gaat niet je eigen voltallige aanwezigheid ter discussie stellen, dus het is een ander(e oorzaak).
Heeft denk ik meer met de focus op economie te maken. Zou Nederland geen immigranten toelaten dan zou de bevolking namelijk vrij vlot dalen. Maar immigratie is nodig voor economische groei, dus komt dit onderwerp nauwelijks ter sprake.
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:51:45 #120
323876 michaelmoore
pi_186063707
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 09:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heeft denk ik meer met de focus op economie te maken. Zou Nederland geen immigranten toelaten dan zou de bevolking namelijk vrij vlot dalen. Maar immigratie is nodig voor economische groei, dus komt dit onderwerp nauwelijks ter sprake.
uiteraard en hoogopgeleide immigranten uit Azie zijn goedkoop en simpel ie binnen te halen met de expat regeling

en expats binnenhalen scheelt de kosten van opgroeien en basis scholing van 0 tot 20 jaar
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:15:21 #121
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_186063968
quote:

[..]

Dit verband is gewoon overduidelijk.

Alles draait om BNP. Niet BNP per hoofd van de bevolking, maar gewoon álles bij elkaar opgeteld.

En vanwege de bevolkingsgroei stijgt het BNP per hoofd een flink stuk minder.

Het BNP model is te simplistisch en heeft op de lange termijn steeds minder waarde. Maar probeer dat eens uit te leggen aan de kritiekloze journalisten die het klootjesvolk moeten informeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:10:53 #122
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186064688
quote:

[..]

Klopt. Maar dat vind ik persoonlijk extravagante onzin:

1. De welvaart per hoofd binnen een land hangt niet af van de grote van de bevolking. Dat zou betekenen dat Denemarken, Singapore en Luxemburg heel arm zouden zijn en Brazilië en Rusland heel rijk. Niets is minder waar.

2. Op dit moment durf ik zelfs te beweren dat migranten ons meer gekost hebben dan opgeleverd. Complete wijken verloederen, enorme druk op de verzorgingsstaat.

3. Talloze andere manieren om de econ te laten groeien. Waarom zo dogmatisch er van uitgaan dat het alleen door bevolkingsgroei kan?

4. Je verliest je land, je cultuur en je identiteit. Waarom geven we dat zo makkelijk op?
pi_186064822
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:10 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat vind ik persoonlijk extravagante onzin:

1. De welvaart per hoofd binnen een land hangt niet af van de grote van de bevolking. Dat zou betekenen dat Denemarken, Singapore en Luxemburg heel arm zouden zijn en Brazilië en Rusland heel rijk. Niets is minder waar.

2. Op dit moment durf ik zelfs te beweren dat migranten ons meer gekost hebben dan opgeleverd. Complete wijken verloederen, enorme druk op de verzorgingsstaat.

3. Talloze andere manieren om de econ te laten groeien. Waarom zo dogmatisch er van uitgaan dat het alleen door bevolkingsgroei kan?

4. Je verliest je land, je cultuur en je identiteit. Waarom geven we dat zo makkelijk op?
Ik stem gewoon anti-migratie. Zonder een of andere psychopatische grens over te gaan valt er voor mij niet heel veel meer te doen. Ja, zelf ooit de politiek in gaan, maar dat doe ik wel wanneer ik levensmoe ben.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:26:48 #124
323876 michaelmoore
pi_186064943
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik stem gewoon anti-migratie.
anti emigratie ?
pi_186064987
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

anti emigratie ?
immigratie ;) .
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:31:07 #126
323876 michaelmoore
pi_186065008
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

immigratie ;) .
dus ze mogen er wel uit, maar niet erin

soort fuik
raar
pi_186065022
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dus ze mogen er wel uit, maar niet erin

soort fuik
raar
Ze mogen er wat mij betreft heel selectief in. Op werkvisas, dan over langere tijd laten zien dat je een toegevoegde waarde bent en je kunt eventueel burger worden.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:34:06 #128
323876 michaelmoore
pi_186065040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ze mogen er wat mij betreft heel selectief in. Op werkvisas, dan over langere tijd laten zien dat je een toegevoegde waarde bent en je kunt eventueel burger worden.
dat zijn expats.

dus je bent wel voor immigratie en ook voor emigratie
pi_186065056
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat zijn expats.

dus je bent wel voor immigratie en voor emigratie
Beperkte immigratie, zoals je wellicht uit de vorige post al had kunnen halen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 11:37:35 #130
323876 michaelmoore
pi_186065087
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Beperkte immigratie, zoals je wellicht uit de vorige post al had kunnen halen.
o, criterium is grote tieten of zeer vriendelijk of wat ??

buitenlandse vrouwen hierheen halen mag dat wel ?
pi_186065269
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

o, criterium is grote tieten of zeer vriendelijk of wat ??

buitenlandse vrouwen hierheen halen mag dat wel ?
Toegevoegde waarde. Dus hooggeschoold, liefst in IT of techniek. Het ideaal is voor mij wel dat we naar een wereld toegaan dat je iig binnen de "rijkere" werelddelen niet meer hoeven te verhuizen. Geautomatiseerd werk, basisinkomen, veel vrije tijd.
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:09:33 #132
323876 michaelmoore
pi_186065525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 11:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Toegevoegde waarde. Dus hooggeschoold, liefst in IT of techniek. Het ideaal is voor mij wel dat we naar een wereld toegaan dat je iig binnen de "rijkere" werelddelen niet meer hoeven te verhuizen. Geautomatiseerd werk, basisinkomen, veel vrije tijd.
EU heft vrij verkeer van personen dus die mogen hierheen en hier wonen zoveel men wil
ook armere landen als Bulgarije , Roemenië en Kroatië

100 miljoen mensen
pi_186067004
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

EU heft vrij verkeer van personen dus die mogen hierheen en hier wonen zoveel men wil
ook armere landen als Bulgarije , Roemenië en Kroatië

100 miljoen mensen
No shit.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:25:09 #134
323876 michaelmoore
pi_186067167
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:09 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

No shit.
en er zullen er vele van gaan komen
pi_186067533
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en er zullen er vele van gaan komen
Opnieuw, no shit.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:15:30 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186069092
quote:

[..]

Hmmmm, ook hier hanteer je (onbedoeld) het "in zichzelf" tegengestelde argument. Dat we meer mensen nodig om zo onze economie te laten (mee)groeien. Wanneer je de, uiterst verwarrende focus van vervaagde landsgrenzen weglaat, is dat argument voor een NL groei imo invalide.

De economie kan alleen maar groeien bij meer globale verdeeldheid is waarbij een relatief kleine(re) selecte groep zich meer kan toeëigenen dan de rest. Dat we nu een (kunstmatige) groei zien, is meer schijn en een (tijdelijke) inhalige/compensatieslag. In een normale status quo situatie, past een economie zich aan het gebruik daarvan en zal dus per saldo gelijk blijven. Helaas is ons ingepeperde denken, gebaseerd op constante groei; wat (buiten)gewoon idioot is.

Los daarvan zijn "wij" met onze technologie prima in staat om met hooguit 10% van onze huidige inspanningen, de totale wereld(bevolking) in comfort te laten baden. Kwestie van efficiëntie, effectiviteit en vooral een keuze.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 14 april 2019 @ 12:31:51 #137
323876 michaelmoore
pi_186208531
zuidelijke europa trekt naar het noorden om te werken

wat iis overbevolking ?/

binnen europa of per land ??
  woensdag 17 april 2019 @ 09:54:15 #138
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186268563
quote:
Vitens waarschuwt voor sterk toenemend drinkwaterverbruik

Drinkwaterbedrijf Vitens waarschuwt woensdag voor het verder toenemen van het drinkwaterverbruik. Volgens het bedrijf groeit de vraag naar water te sterk.

Consumenten denken dat ze dagelijks gemiddeld 60 liter drinkwater verbruiken, maar ze verbruiken twee keer zoveel, blijkt volgens Vitens uit onderzoek onder 2.200 Nederlanders.

Naar verwachting zal in 2050 in ons land 30 procent meer drinkwater worden verbruikt dan nu, terwijl het winnen ervan steeds lastiger wordt door bodemschaarste.

Vitens wil consumenten bewuster maken van hun verbruik. Alleen al het plaatsen van een regenton om de tuin mee te besproeien kan helpen.

Het bedrijf noemt verder een minuut korter douchen en het gebruiken van de spoelonderbreker op het toilet als voornaamste manieren om minder drinkwater te verbruiken.

"Tijdens een gemiddelde douchebeurt van 8,3 minuten verbruik je ongeveer 70 liter drinkwater", schrijft het bedrijf. "Door een minuut korter te douchen, bespaar je al zo 42,5 liter per persoon per week. Dat is ruim 2.200 liter per jaar."

Vraag naar drinkwater groeit
Afgelopen zomer was er wekenlang 30 procent meer vraag naar drinkwater dan gemiddeld. Vooral in Oost-Nederland was de vraag flink toegenomen. Twente behoorde tot de droogste gebieden.

Waterschappen in Overijssel en Gelderland willen met aanvullende maatregelen watertekorten in de zomer voorkomen.

Afgelopen winter sloot waterschap Vechtstromen doorlaten in sloten om water vast te houden. Toch kampt de regio nog altijd met een regenwatertekort. Daarom kunnen boeren voortaan tot 10.000 euro krijgen voor maatregelen tegen verdroging.

Bos planten om water vast te houden
Particulieren en landgoederen beheren er veel meer watergangen dan het waterschap. Waterschap Vechtstromen wil dat zij in tijden van droogte stuwen hoger zetten en drainagesystemen afdoppen. Het waterschap wil zo voorkomen dat het water via rivieren wordt afgevoerd.

Waterschap Vallei en Veluwe meldde eerder deze maand al met het aanplanten van bos het water in het gebied langer te willen vasthouden. Ook het waterschap Vechtstromen doet dat: in Twente worden tienduizenden bomen geplant.
pi_186271779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 09:54 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dat het hier in het topic past was mijn eerste gedachte toen ik de titel van het artikel las.
  maandag 22 april 2019 @ 22:21:25 #140
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186371344
Welkom in de eeuw van de overbevolking ...

quote:
MAANDAG 22 APRIL 2019, 18:23

Bewoners Müllerpier faliekant tegen woonwijk aan voet van Euromast

Bewoners van de Müllerpier in Rotterdam zijn onaangenaam verrast door de bouwplannen bij hen aan de overkant. Op de groenstrook aan de voet van de Euromast hebben projectontwikkelaars plannen voor een nieuwe woonwijk voor 700 huishoudens. De woonblokken worden negen verdiepingen hoog. Dat verpest het uitzicht van de bewoners op de Müllerpier op de bomen en Het Park.

"Het Park wordt geweld aangedaan en voor ons resulteert het in een grote stenen muur", zegt bewoner en VVE-voorzitter Coen Klooster.

Nacht niet geslapen

Drie dagen geleden hebben de bewoners een brief van de gemeente Rotterdam ontvangen, waarin de bouwplannen worden ontvouwd. De boodschap is rauw op het dak gevallen van de bewoners.

"Ik ben hier puur komen wonen vanwege het uitzicht, het groen en het water. En ik heb er een nacht niet van geslapen dat er aan de overkant gebouwd gaat worden", zegt bewoner Allard Grijseels op de vierde etage aan de Müllerkade.

"Natuurlijk staat het behoud van je uitzicht niet in je koopcontract", vult de buurman en VVE-voorzitter aan, "maar je zou verwachten dat het park gehandhaafd blijft. Ontwikkelaars zijn van mening dat ze Het Park in waarde laten, maar wij vinden van niet. Het Park loopt over het tracé van de Maastunnel heen en sommige van de grootste bomen staan in het gebied waar straks woningen komen."

Vertrekken

Ook horeca-ondernemers rondom de Euromast zijn niet blij met de plannen. Voor Midget Golfbaan Parkhaven betekent het zelfs dat ze zouden moeten vertrekken. "Heel onverwachts en het zou heel erg zonde zijn als we weg moeten. Het zou mooi voor de woningbouw zijn, maar wij willen hier niet weg", zegt Brian de Jong, medewerker van de midgetgolfbaan.

De gemeente Rotterdam verwelkomt de bouwplannen om de woningnood in de stad te verlichten. Maar bewoners van de Müllerpier en horeca-ondernemers gaan niet zonder slag of stoot akkoord.

"We gaan zeker met elkaar om de tafel zitten welke acties we kunnen ondernemen om dit te voorkomen. Het is niet alleen slecht voor ons als bewoners, maar ook de functie van Het Park verandert en ik denk dat heel veel Rotterdammers hier wrange vruchten van gaan plukken als dit plan doorgezet wordt", zegt VVE-voorzitter Klooster.

Verzet

"Deze plannen zijn in het diepste geheim gesmeed. Ik denk dat de buurt ertegen in verzet komt en ik sluit me daar zeker bij aan", zegt Müllerpier-bewoner Piet van der Linden.

De midgetgolfbaan overweegt een petitie starten onder liefhebbers om een gedwongen vertrek te voorkomen. "We willen in ieder geval een petitie starten en gaan we proberen zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen om dit plekje te laten blijven bestaan."
  maandag 6 mei 2019 @ 22:26:53 #141
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186661160
Heeft allemaal geen zin. 90% van de wereldbevolking is arm en heeft wel wat anders aan het hoofd dan de toekomst van de aarde.
  maandag 6 mei 2019 @ 23:08:28 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_186661207
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Heeft allemaal geen zin. 90% van de wereldbevolking is arm en heeft wel wat anders aan het hoofd dan de toekomst van de aarde.
De theorie is dat als ze ook in grotere weelde leven dat ze zich dan minder snel voortplanten.

Maarja, waar moet die weelde vandaan komen?

We raken nu al allerlei grenzen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_186661427
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 23:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

De theorie is dat als ze ook in grotere weelde leven dat ze zich dan minder snel voortplanten.

Maarja, waar moet die weelde vandaan komen?

We raken nu al allerlei grenzen.
Ja. Daarom denk ik dat vroeg of laat de mensheid zelf het loodje legt..in ieder geval een groot gedeelte.
  maandag 6 mei 2019 @ 23:18:40 #145
38496 Perrin
pi_186661472
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 23:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja. Daarom denk ik dat vroeg of laat de mensheid zelf het loodje legt..in ieder geval een groot gedeelte.
Als we het probleem niet oplossen dan gaat het geheid een berg ellende opleveren de komende decennia ja.
pi_186664459
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:45 schreef wollah het volgende:
Nederland is nog lang niet vol. Genoeg platteland in Groningen Friesland Drenthe en Limburg die we vol kunnne gooien met flatgebouwen.
Dat is vooral akkerbouw. Het gaat om natuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 07-05-2019 09:59:54 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 7 mei 2019 @ 08:59:40 #147
323876 michaelmoore
pi_186665025
quote:
Nederland is nog lang niet vol. Genoeg platteland in Groningen Friesland Drenthe en Limburg die we vol kunnne gooien met flatgebouwen.
tussen utrecht en amsterdam is ook ruimte zat ,voor mooie woningbouw en recreatie, geen jaren 50 flats
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:03:20 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186665096
quote:
Kunnen. En dan vullen met Derde Wereldbewoners... Maar waarom zouden we dat in hemelsnaam willen?
The End Times are wild
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:07:03 #149
38496 Perrin
pi_186665161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kunnen. En dan vullen met Derde Wereldbewoners... Maar waarom zouden we dat in hemelsnaam willen?
Voortplanten tot de planeet bedekt is met mensen en hun woningen.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:16:19 #150
323876 michaelmoore
pi_186665320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voortplanten tot de planeet bedekt is met mensen en hun woningen.
Oudere nederlanders vragen om naar Spanje te verhuizen kan ook
https://www.halloonline.e(...)izen-gaan-reguleren/
quote:
3,4 miljoen lege woningen
Naar schatting staan er in Spanje 3,4 miljoen woningen leeg, zo blijkt uit de bevolkings- en woningtelling van het Nationale Instituut voor de Statistiek van het jaar 2011 – de meest recente.
Het mobiliseren van lege woningen is één van de belangrijkste doelen die door het ministerie van Ontwikkeling werden gesteld.
In het rapport, daterend van 11 september, dat al werd gepresenteerd in de ministerraad, zegt het ministerie dat alleen op deze manier de huidige situatie van ‘ongelijkheid’ kan worden aangepakt.
Er zijn regio’s waar al maatregelen werden ingevoerd als sancties, gedwongen overdracht en -verhuur, en zelfs de tijdelijke onteigening van woningen zodat deze kunnen worden gebruikt.
Dergelijke maatregelen werden niet alleen getroffen voor banken die woningen bezitten en woningeigenaren, maar ook voor gemeentes die publieke woningparken hebben verkocht aan investeerders.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:54:10 #151
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_186665981
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 08:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat is vooral akkerbouw. He gaat om natuur.
:')
#KICKOUTZP
pi_186671066
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Nieuwsdump voor al het nieuws wat direct met overbevolking in Nederland te maken heeft.

Toestemming van de mods voor dit topic is verkregen.

Dadelijk wat dumps, maar eerst ......... een liedje:

Als dan zijn die anti vaxxers toch niet eens zo verkeerd of niet?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:13:48 #153
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_186742644
Niet minder bouwen, niet verder van aanvliegroutes bouwen, niet minder vluchten op Schiphol ... nee niks van dit alles ... herrie bestendig bouwen. Ze zijn bezig met een Guinness Book of Records poging zoveel mogelijk mensen in een land te laten wonen. Deze idioterie wil ik niet aan meedoen.

bron: telegraaf van vandaag
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:19:42 #154
323876 michaelmoore
pi_186742737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:13 schreef Eendenkooi het volgende:
Niet minder bouwen, niet verder van aanvliegroutes bouwen, niet minder vluchten op Schiphol ... nee niks van dit alles ... herrie bestendig bouwen. Ze zijn bezig met een Guinness Book of Records poging zoveel mogelijk mensen in een land te laten wonen. Deze idioterie wil ik niet aan meedoen.

[ afbeelding ]

bron: telegraaf van vandaag
men moet gewoon 100.000 stinkkoeien opruimen
dan is er ruimte zat
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:22:13 #155
286575 Roces18
Chef de party
pi_186742770
Ach overbevolking is bijna onvermijdelijk.
De mens zal zich vermenigvuldigen en zal meer en meer consumeren.
Dat is biologie.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186745582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:22 schreef Roces18 het volgende:
Dat is biologie.
Zonder migratie zou de bevolking hier teruglopen.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:04:33 #157
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_186745667
quote:
Dat is biologie.
En net als bij het beroemde rattenexperiment sterft uiteindelijk de complete populatie uit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:07:33 #158
38496 Perrin
pi_186745724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En net als bij het beroemde rattenexperiment sterft uiteindelijk de complete populatie uit.
Dat denk ik niet, maar ik verwacht wel dat dankzij deze problematiek binnen enkele decennia de hoeveelheid ellende flink zal toenemen op veel plekken.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:21:29 #159
286575 Roces18
Chef de party
pi_186746027
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zonder migratie zou de bevolking hier teruglopen.
dus moeten we immigranten binnenhalen?
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:22:19 #160
286575 Roces18
Chef de party
pi_186746041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, maar ik verwacht wel dat dankzij deze problematiek binnen enkele decennia de hoeveelheid ellende flink zal toenemen op veel plekken.
uiteindelijk krijgt de aarde een griepje van ons 'de ziekte', en zal een groot deel zelf uitroeien.

maar hey, dan hoeven wij de keus in elk geval niet te maken
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:42:04 #161
323876 michaelmoore
pi_186746507
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

uiteindelijk krijgt de aarde een griepje van ons 'de ziekte', en zal een groot deel zelf uitroeien.

maar hey, dan hoeven wij de keus in elk geval niet te maken
en over .1.500.000 jaar krijgt er een ander dier iets wat op hersens lijkt
maakt
het is de vraag of we voor die tijd zelflerende robots hebben gemaakt, zodat die ons kunnen laten voortleven
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:42:25 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186746515
quote:
Dat is biologie.
Kort door de bocht. Volgens de regels van de biologie zouden we hier in Nederland en elders allemaal 6 kinderen moeten krijgen. Toch gebeurd dat alleen nog in centraal Afrika.

Je hebt gemiddeld 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie op pijl te houden.

China zit op 1,6
USA zit op 1,8
Europa zit op 1,6
Bangladesh zit op 2,1
India zit op 2,3 maar rap dalend. (was nog 6 veertig jaar geleden)
Zuid-Afrika zit op 2,5 maar ook rap dalend.

Japan zit op 1,4 en Zuid-Korea zit zelfs op 1,17. Echt bizar laag.

Enige is dus Afrika en delen van het MO. Maar ook daar rap dalend...

Populatie blijft nog even stijgen door betere gezondheidzorg (mensen worden ouder) maar de grootste explosie is al achter ons.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 16:49:54 #163
38496 Perrin
pi_186746664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is de vraag of we voor die tijd zelflerende robots hebben gemaakt, zodat die ons kunnen laten voortleven
Noem één reden waarom zelflerende robots mensen gaan verzorgen en beschermen en niet hun eigen koers zullen uitzetten onafhankelijk van ons mensen..
pi_186746805
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Noem één reden waarom zelflerende robots mensen gaan verzorgen en beschermen en niet hun eigen koers zullen uitzetten onafhankelijk van ons mensen..
Misschien besluiten ze wel om de mens te ruimen i.v.m. het milieu.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:00:36 #165
323876 michaelmoore
pi_186746914
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:56 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Misschien besluiten ze wel om de mens te ruimen i.v.m. het milieu.
Beslissingen zullen in ieder geval meer rationeel genomen worden en niet uit religieuze overwegingen ,.

Alle mensen met een slecht karakter en ongezonde mensen steriliseren en zo
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:02:20 #166
323876 michaelmoore
pi_186746954
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je Asimov hebt gelezen dan weet je dat de eerste wet is het beschermen van de mens

https://www.theguardian.c(...),5753,-21259,00.html
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:02:59 #167
38496 Perrin
pi_186746976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als je Asimov hebt gelezen dan weet je dat de eerste wet is het beschermen van de mens
Uiteraard. Maar dat is fictie.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:22:02 #168
286575 Roces18
Chef de party
pi_186747348
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Kort door de bocht. Volgens de regels van de biologie zouden we hier in Nederland en elders allemaal 6 kinderen moeten krijgen. Toch gebeurd dat alleen nog in centraal Afrika.

Je hebt gemiddeld 2,1 kinderen per vrouw nodig om de populatie op pijl te houden.

China zit op 1,6
USA zit op 1,8
Europa zit op 1,6
Bangladesh zit op 2,1

Populatie blijft nog even stijgen door betere gezondheidzorg (mensen worden ouder) maar de grootste explosie is al achter ons.
om de populatie op pijl te houden hoeft een vrouw maar 2 kinderen te nemen?
er zijn tenslotte meer vrouwen dan mannen.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:24:34 #169
38496 Perrin
pi_186747408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Peil. Een pijl is zoiets: -->
pi_186747451
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Nieuwsdump voor al het nieuws wat direct met overbevolking in Nederland te maken heeft.

Toestemming van de mods voor dit topic is verkregen.

Dadelijk wat dumps, maar eerst ......... een liedje:

15 miljoen is nu al 17 miljoen. Waar komen die 3 miljoen vandaan met een geboortecijfer van minder dan 2?
.
pi_186747517
Waar ook vandaan komt dat de Nederlander vermogend is.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:36:05 #172
323876 michaelmoore
pi_186747590
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:26 schreef Fer het volgende:

[..]

15 miljoen is nu al 17 miljoen. Waar komen die 3 miljoen vandaan met een geboortecijfer van minder dan 2?
uit onze zuidelijke EU landen
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:44:37 #173
323876 michaelmoore
pi_186747736
quote:

[..]

vuurpijl

of peil
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:47:56 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186747792
quote:

[..]

2,1 gemiddeld, ja. In de meeste landen is het aantal mannen en vrouwen vrijwel gelijk. Misschien 1 of 2% verschil. (China is daarin wil een uitzondering.)
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:51:11 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186747841
Grappig, ik lees nu net dat Japan de peuter/kleur klas (preschool) gratis wil gaan maken in een poging om het aantrekkelijker te maken om kinderen te krijgen. Laatst ookal een een bericht dat ze duizenden immigranten willen binnen gaan halen (hoogopgeleid)

https://www.japantimes.co(...)y-rate/#.XNVEKR7lI0M
  vrijdag 10 mei 2019 @ 17:55:37 #176
323876 michaelmoore
pi_186747919
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Grappig, ik lees nu net dat Japan de peuter/kleur klas (preschool) gratis wil gaan maken in een poging om het aantrekkelijker te maken om kinderen te krijgen. Laatst ookal een een bericht dat ze duizenden immigranten willen binnen gaan halen (hoogopgeleid)

is ook gestoord dat vrouwen hier meten werken en de kinderopvang zo duur is
en jonge mensne geen woning krijgen

binnenkort worden er geen Nederlandse kinderen meer geboren , alleen import uit EU landen
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:12:54 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186748196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

binnenkort worden er geen Nederlandse kinderen meer geboren , alleen import uit EU landen
Ben wel benieuwd hoeveel kinderen Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld tegenwoordig. Het ligt nu op 1,6, wat al heel erg laag is. Maar dat is wel met immigranten erbij die vaak nog 3-4 kinderen krijgen. Kan helaas nergens vinden wat het cijfer is onder autochtonen.

Meende een keer gelezen te hebben dat Duitsland zonder immigratie nu al een sterke krimp zou hebben.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:46:02 #178
323876 michaelmoore
pi_186748691
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoeveel kinderen Nederlandse vrouwen krijgen gemiddeld tegenwoordig. Het ligt nu op 1,6, wat al heel erg laag is. Maar dat is wel met immigranten erbij die vaak nog 3-4 kinderen krijgen. Kan helaas nergens vinden wat het cijfer is onder autochtonen.

Meende een keer gelezen te hebben dat Duitsland zonder immigratie nu al een sterke krimp zou hebben.
Het wordt jonge mensen in Nederland onmogelijk genaakt kinderen te krijgen
Door studieschulden , geen woning, , onderbetaling , dure kinderopvang, wonen is veel te duur in Nederland
pi_186748707
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het wordt jonge mensen in Nederland onmogelijk genaakt kinderen te krijgen
Door studieschulden , geen woning, , onderbetaling , wonen is veel te duur in Nederland
Wat heeft een ouder en of de overheid de jeugd dan nog te bieden, alles wordt toch om zeep geholpen waar onze voorouders voor gevochten hebben.
pi_186748731
En dan vraag ik mij oprecht af waarvoor, voor een fijn veilig Europa?

Volgens mij is men in Nederland zijn leven nog niet veilig laat staan heel Europa?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2019 18:48:55 ]
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:55:00 #181
286575 Roces18
Chef de party
pi_186748849
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

ja immigranten zijn allen hooggeleid G.

Immigratie is het meest nutteloze wat er is.
Leuk op papier om immigranten binnen te halen

Maar op de lange termijn zijn ze werkloos, zorgen ze voor criminaliteit en spreken ze de taal nooit.
Kost je uiteindelijk alleen maar geld.

Expats daarentegen heb je wel wat aan.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:55:55 #182
286575 Roces18
Chef de party
pi_186748865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als ze ervoor zorgen dat een man de kost kan verdienen, kan de vrouw mooi kinderen baren zoals het vroeger ging. Maar voor corporate politiek (LEES: VVD) moest iedereen aan het werk.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 19:02:17 #183
323876 michaelmoore
pi_186748986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Als ze ervoor zorgen dat een man de kost kan verdienen, kan de vrouw mooi kinderen baren zoals het vroeger ging. Maar voor corporate politiek (LEES: VVD) moest iedereen aan het werk.
en 100% hypotheek op ieder inkomen, zodat iedereen nu dik in de schulden zit en de banken zich rot lachen
  vrijdag 10 mei 2019 @ 19:03:38 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_186749004
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 19:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en 100% hypotheek op ieder inkomen, zodat iedereen nu dik in de schulden zit en de banken zich rot lachen
mooi he, en die vrouwen maar roepen: FEMINISME!!
:')
  vrijdag 10 mei 2019 @ 23:45:55 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186755188
quote:

[..]

Maar op de lange termijn zijn ze werkloos, zorgen ze voor criminaliteit en spreken ze de taal nooit.

Nee, ik bedoel. Japan gaat immigranten binnen halen die hoogopgeleid zijn. Anders kom je niet binnen. Denk aan Nederlanders en Duitsers.

De grap is juist dat wij over het algemeen geen zin hebben om in Japan te gaan werken, mede omdat je nooit volledig kan integreren (je zal nooit mogen stemmen) en omdat je de taal moet kunnen. Dat gaan ze nu versoepelen door meer info in het engels te verstrekken.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 02:01:39 #186
117098 Hathor
Effe niet
pi_186757058
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 23:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel. Japan gaat immigranten binnen halen die hoogopgeleid zijn. Anders kom je niet binnen. Denk aan Nederlanders en Duitsers.

De grap is juist dat wij over het algemeen geen zin hebben om in Japan te gaan werken, mede omdat je nooit volledig kan integreren (je zal nooit mogen stemmen) en omdat je de taal moet kunnen. Dat gaan ze nu versoepelen door meer info in het engels te verstrekken.
Zou het jou iets kunnen interesseren of je wel of niet mag stemmen in Japan terwijl je daar een dikbelegde boterham kan verdienen? Mij zou het namelijk geen reet kunnen schelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † zaterdag 11 mei 2019 @ 04:10:04 #187
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_186757653
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

En landbouwgrond hebben we verder helemaal niet nodig?
Gewoon heel Nederland volbouwen met pauperbuurten, zal een gezellige boel worden :') nooit meer in een bos wandelen. :{
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 11 mei 2019 @ 11:03:53 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186760538
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 02:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zou het jou iets kunnen interesseren of je wel of niet mag stemmen in Japan terwijl je daar een dikbelegde boterham kan verdienen? Mij zou het namelijk geen reet kunnen schelen.
Blijkbaar wel, want dit is 1 van de redenen (nooit echt onderdeel van de maatschappij kunnen zijn) waarom westerse mensen geen zin hebben om in Japan te werken voor langere tijd. Ook de taal is een groot probleem natuurlijk.

Japan voert al deze maatregelen door om het aantrekkelijker te maken om daar langere tijd te werken. Dat zouden ze niet doen als ze geen probleem hadden nu. Geld is niet alles. Je kan in Saudi Arabie ook als arts of zuster werken voor 5 keer het maandsalaris hier, maar ook daar hebben veel mensen geen zin in.
pi_186763022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat heeft een ouder en of de overheid de jeugd dan nog te bieden, alles wordt toch om zeep geholpen waar onze voorouders voor gevochten hebben.
Ik ben in de leeftijd om eraan te beginnen en mijn partner wil eigenlijk ook wel kinderen. Maar als ik er nu aan zou beginnen heb ik het vooruitzicht dat mijn kinderen worden opgevoed door iemand anders (kinderopvang) die niet mijn normen en waarden hanteren en ik daar zelf belachelijk veel geld voor moet betalen ook nog. De koopkracht moet weer flink omhoog zodat zelfs als je 3 of 4 dagen werkt je samen meer dan genoeg geld binnen kunt harken om van alles mee te doen. Dan heb je de vrijheid om samen met je partner (om de beurt) tijd vrij te maken voor kinderen. Nu zit gewoon iedereen vast of stellen ze het maar uit zoals wij. Daarbij komt ook nog dat de Nederlandse infrastructuur compleet vast loopt. Overal files het kost veel te veel tijd om ergens te komen en dan moet je ook nog in die drukke dag met veel te veel reistijd ergens kinderen gaan ophalen/ wegbrengen bij een school of kinderopvang. Hoe moet ik dat nog inpassen in mijn dag?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 13:08:06 #190
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_186763270
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:58 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Ik ben in de leeftijd om eraan te beginnen en mijn partner wil eigenlijk ook wel kinderen. Maar als ik er nu aan zou beginnen heb ik het vooruitzicht dat mijn kinderen worden opgevoed door iemand anders (kinderopvang) die niet mijn normen en waarden hanteren en ik daar zelf belachelijk veel geld voor moet betalen ook nog. De koopkracht moet weer flink omhoog zodat zelfs als je 3 of 4 dagen werkt je samen meer dan genoeg geld binnen kunt harken om van alles mee te doen. Dan heb je de vrijheid om samen met je partner (om de beurt) tijd vrij te maken voor kinderen. Nu zit gewoon iedereen vast of stellen ze het maar uit zoals wij. Daarbij komt ook nog dat de Nederlandse infrastructuur compleet vast loopt. Overal files het kost veel te veel tijd om ergens te komen en dan moet je ook nog in die drukke dag met veel te veel reistijd ergens kinderen gaan ophalen/ wegbrengen bij een school of kinderopvang. Hoe moet ik dat nog inpassen in mijn dag?
6-urige werkdag invoeren zou veel schelen. Gaat je loon wel omlaag natuurlijk, maar als dat bij iedereen het geval is, dalen de huizenprijzen/huren navenand en mis je dat stukje loon ook niet.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:44:38 #191
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_186765731
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin?

Waar haal je vandaan dat immigranten die werkelijk goed opgeleid zijn (of hun kinderen) op de lange termijn zorgen voor criminaliteit? :?
Krekker is de bom!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:46:15 #192
286575 Roces18
Chef de party
pi_186765757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin?

Waar haal je vandaan dat immigranten die werkelijk goed opgeleid zijn (of hun kinderen) op de lange termijn zorgen voor criminaliteit? :?
immigranten die werkelijk goed opgeleid zijn heten expats
_O- _O- _O-
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:51:12 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_186765863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:46 schreef Roces18 het volgende:

[..]

immigranten die werkelijk goed opgeleid zijn heten expats
_O- _O- _O-
Het verschil tussen immigrant en expat is subjectief en onduidelijk. En jij probeert dit te onduidelijke verschil te gebruiken om op basis van jouw persoonlijk interpretatie v/h woord expats, een punt te maken. Komt de discussie niet ten goede.

Kun je beter duidelijk omschrijven waar je op doelt, aan welke criteria deze immigranten volgens jou moeten voldoen, etc.
Krekker is de bom!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 15:59:01 #194
286575 Roces18
Chef de party
pi_186766007
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het verschil tussen immigrant en expat is subjectief en onduidelijk. En jij probeert dit te onduidelijke verschil te gebruiken om op basis van jouw persoonlijk interpretatie v/h woord expats, een punt te maken. Komt de discussie niet ten goede.

Kun je beter duidelijk omschrijven waar je op doelt, aan welke criteria deze immigranten volgens jou moeten voldoen, etc.
expat=iemand die een bijdrage levert
immigrant=iemand die niets bijdraagt
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:02:40 #195
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_186766090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 15:59 schreef Roces18 het volgende:

[..]

expat=iemand die een bijdrage levert
immigrant=iemand die niets bijdraagt
Je begrijpt neem ik aan ook dat dit JOUW persoonlijke definitie is hè?

En volgens deze definitie kan een expat dus toch ook een immigrant worden en omgekeerd.
En we hebben dus in NL zowel niet-westerse (Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, etc) expats, als immigranten volgens jouw definitie.
Krekker is de bom!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:14:43 #196
286575 Roces18
Chef de party
pi_186766285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je begrijpt neem ik aan ook dat dit JOUW persoonlijke definitie is hè?

En volgens deze definitie kan een expat dus toch ook een immigrant worden en omgekeerd.
En we hebben dus in NL zowel niet-westerse (Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, etc) expats, als immigranten volgens jouw definitie.
de status expat of immigrant , de stempel if you will. krijg upon arrival.
dus wat je later in je leven doet is niet zo interessant.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:37:31 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_186766640
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

de status expat of immigrant , de stempel if you will. krijg upon arrival.
dus wat je later in je leven doet is niet zo interessant.
Oké sure. Maar je begrijpt dat dit JOUW persoonlijke definitie is hè?
Krekker is de bom!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:40:27 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_186766684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Oké sure. Maar je begrijpt dat dit JOUW persoonlijke definitie is hè?
definities zijn niet zo interessant
ik deal in de waarheid
wat het politiek correcte woordenboek zegt interesseert me niet
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:47:29 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_186766817
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 16:40 schreef Roces18 het volgende:

[..]

definities zijn niet zo interessant
ik deal in de waarheid
wat het politiek correcte woordenboek zegt interesseert me niet
Maar iets gewoon duidelijk omschrijven zodat er geen misverstanden ontstaan door de vele interpretaties van een woord, dat is toch vele malen effectiever?
Krekker is de bom!
  zaterdag 11 mei 2019 @ 18:21:50 #200
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186768978
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

China zit op 1,6
USA zit op 1,8
Europa zit op 1,6
Bangladesh zit op 2,1

Die lagere geboortecijfers in Japan en Zuid-Korea komt voort uit de sterkere mate van verstedelijking. Verstedelijking en dichtheid van steden zijn belangrijke factoren in bevolkingsgroei.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')