SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Ik heb daar eens in één keer 2 paar sidi ergo3 en 2 paar sidi wire besteld om te passen. Beide modellen in 2 maten. Denk dat ik iets van 1000 euro moest afrekenen. Na het passen 3 paar teruggestuurd. Achteraf is dat best wel een risicootje geweestquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het was altijd een beetje vaag ja. Al heb ik dat nooit meegemaakt.
Lekker risico wel jaquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb daar eens in één keer 2 paar sidi ergo3 en 2 paar sidi wire besteld om te passen. Beide modellen in 2 maten. Denk dat ik iets van 1000 euro moest afrekenen. Na het passen 3 paar teruggestuurd. Achteraf is dat best wel een risicootje geweest
Helemaal lit als je op zondagochtend met je koersmakkers bij de raphawinkel meet om een epic gravelgranfondo te gaan rijden. #werideallweatherquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:53 schreef Fretwork het volgende:
Zijn er hier mensen die een voorkeur hebben voor veterschoenen? En waarom?
Maar ik moet zo ver voor de Raphawinkelquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Helemaal lit als je op zondagochtend met je koersmakkers bij de raphawinkel meet om een epic gravelgranfondo te gaan rijden. #werideallweather
En daarom moet je dus geen schoenen met veters kopen. Of gewoon DDX'enquote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar ik moet zo ver voor de Raphawinkel
Aero en gewicht.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:53 schreef Fretwork het volgende:
Ik geloof niet dat veters meer aero zijn. En ook niet lichter in gewicht. Waarom zou die nieuwe specialized schoen dan nog een boa hebben? En Adam Hansen gebruikt ook alleen boa's meen ik.quote:
Sterk argument, besloten om gewoon boa's te gebruiken om m'n harige poten in te snoeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daarom moet je dus geen schoenen met veters kopen. Of gewoon DDX'en
Mocht dit al zo zijn dan is het marginaal. Maar geloof het überhaupt al nietquote:
Zijn mooi en overschoenen gaan makkelijk aan daar overheen. En volgens mij hebben meerdere mensen hier Giro Empires gehaald toen ze goedkoop bij Hopmans warenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:53 schreef Fretwork het volgende:
Welkom bij de klub💪quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:22 schreef Fretwork het volgende:
Maar kennelijk heb ik brede voeten, dus een mooi setje Lake's gevonden
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat veters meer aero zijn. En ook niet lichter in gewicht. Waarom zou die nieuwe specialized schoen dan nog een boa hebben? En Adam Hansen gebruikt ook alleen boa's meen ik.
Aero sowieso. Veters steken niet uit zoals boa's dat doen. En met een aero overschoen er overheen al helemaal.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mocht dit al zo zijn dan is het marginaal. Maar geloof het überhaupt al niet
Confirmation bias, je wilt te graag je gelijk halen. Ja, veters zijn ietsje lichter. Maar ik quote uit je artikel:quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Aero sowieso. Veters steken niet uit zoals boa's dat doen. En met een aero overschoen er overheen al helemaal.
En gewicht:
https://cyclingtips.com/2(...)shoes-lightest-ever/
Volgens mij is het toch echt de veterschoen die lichter is. Slechts 198 gram voor een paar. Daar waar de BOA versie toch echt 300 gram weegt.
Je hoeft het verder niet te geloven hoor, maar toch is het zo.
Oh, even een foto van tijdrijders op de baan, allemaal veters, en dat is niet zonder reden hoor #marginalgains:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Confirmation bias, je wilt te graag je gelijk halen. Ja, veters zijn ietsje lichter. Maar ik quote uit je artikel:
Taking a few lessons learned from Specialized’s previously lightest shoe, the Sub6, the EXOS 99 offers laced retention and a carbon outer sole that’s a further 20% lighter than that of the standard EXOS. It also ditches the small sections of thermoplastic polyurethane (TPU) and uses a different (replaceable) heel gripper.
Maar laat het vooral lijken alsof veters 50 gram per schoen schelen
Je tijdritfoto is al helemaal belachelijk. Zoek eens op Google images naar WK baanwielrennen 2019, ik zie gewoon boa's en clips.
Via: https://www.cyclingweekly(...)-here-to-stay-206684quote:In addition to the claimed comfort, lace-up shoes are said to offer other benefits. “Currently, laces are a suitable closure for building an aerodynamic and lighter shoe,” says Rob Cook, design director of footwear and soft goods at Specialized.
He explains that by removing the buckle or dial, the size of the shoe is reduced: “The smaller the shoe volume, the less air needs to be disturbed.” A lace-up shoe could be as much as 35 seconds faster over 40km compared to the dial shoe equivalent, Cook claims.
enkel voor tubes.. Niet zo handig voor de meeste bolle toerders hierquote:Op zondag 17 maart 2019 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
https://vanbon-sport.nl/o(...)50-mat-zwart-wielset
Volgens eigen zeggen is hij niet failliet en laat hij volgende week weten wat er "werkelijk'' gebeurd isquote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:55 schreef Patroon het volgende:
Maar ff niets bij Bakker Racing Products bestellen: https://www.faillissement(...)/1473350/bakker.aspx
Oké. Kvk is wel exact gelijk als die op zijn site..quote:Op zondag 17 maart 2019 21:04 schreef Najieto het volgende:
[..]
Volgens eigen zeggen is hij niet failliet en laat hij volgende week weten wat er "werkelijk'' gebeurd is
Van waaruit vertrek je? Dan maak ik wel een paar routes voor je vanavond. En anders kun je altijd mijn ritjes op strava bekijken voor inspiratie.quote:Op maandag 18 maart 2019 08:44 schreef Stoffa het volgende:
Bizkit ik zit de komende dagen in Limburg. Heb jij nog wat mooie ritjes voor me van een uurtje of twee a drie?
Ik zit in Center Parcs Meerdal. Dank ook @critic.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Van waaruit vertrek je? Dan maak ik wel een paar routes voor je vanavond. En anders kun je altijd mijn ritjes op strava bekijken voor inspiratie.
Waarom niet Campagnolo Potenza?quote:Op maandag 18 maart 2019 10:25 schreef Z het volgende:
Ik ben bezig met ene nieuwe fiets (hoera). Zit nu naar groepsets (velgremmen) te kijken. Ik twijfel tussen 105, Ultegra of SRAM Force 22. De force groepset vind ik aansprekend want een keer wat anders. Maar dat is best al weer een oude groep. 105 en Ultegra zijn net ge-update. Wat vinden jullie? Als je heel nuchter kijkt naar hoe ik fiets, is 105 in principe voldoende. Heb ik nu ook, doet het altijd, ziet er goed uit, et cetera.
Dat is Noord-Limburg, daar weet ik geen mooie wegen.quote:Op maandag 18 maart 2019 10:41 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Ik zit in Center Parcs Meerdal. Dank ook @:critic.
Mooi zeg! Ik vind SRAM Force mooier, daarom heb ik er zelf ook voor gekozen. Het schakelt ook heerlijk! Qua duurzaamheid heb ik een beter gevoel bij Shimano.quote:
Doe maar iets zuidelijker dan rij ik er wel heen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is Noord-Limburg, daar weet ik geen mooie wegen.
Daar heb je een heel mooie MTB-route om de hoek liggen, in de Schadijkse bossen.quote:Op maandag 18 maart 2019 10:41 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Ik zit in Center Parcs Meerdal. Dank ook @:critic.
Ik heb vanaf valkenburg gepakt:quote:Op maandag 18 maart 2019 13:42 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Doe maar iets zuidelijker dan rij ik er wel heen.
Je zal wel moeten werken, maar mocht je vrij zijn kunnen we samen rijden.
Middelstum?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:18 schreef Patroon het volgende:
Ik ben er zondag in een stevige waaiers koers vieshard afgereden. Van de 2e, naar de 3e, naar de mongolen, naar geen waaier...na 30min was het gedaan...
Stukje over afgelopen zondag:
http://www.debuikvanhetpe(...)S-jcNuJms9HKvt6y3xKE
Gram of 100. En ja, dat scheelt wat. Net zoals 'n stuurlintje of geen bidon.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Mocht dit al zo zijn dan is het marginaal. Maar geloof het überhaupt al niet
Patroon en ik zijn een keer met Odwin Bink op trainingsweek geweest. Doen veel (jeugd)wedstrijdrenners mee aan zijn reizen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 00:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iets anders: iemand hier ervaring met fietsgroepen op Mallorca?
Je zegt het nog heel vriendelijk en netjesquote:Op woensdag 20 maart 2019 07:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij Fred Rompelberg lijken toch wat meer senioren en te ruim zittende shirtjes het peloton te bevolken als je de fotos ziet.
welk wereldrecord?quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:18 schreef dop het volgende:
[..]
Je zegt het nog heel vriendelijk en netjes
Zelf nooit op Mallorca geweest maar wel fietsvriendjes die daar vaker bij Odwin Bink zijn geweest. Allen met positieve ervaringen.
Het imago van Rompelberg is volgens mij zo stoffig als zijn wereldrecord oud is.
De mensen die vaker naar Mallorca gaan regelen zelf een appartementje met een groep dat is ook prima te doen.
de man stelt zich voor als Fred Rompelberg 268.quote:
Wat kostte dat ons toen ook alweer? Iets van 500 ¤ pp voor de hele week incl hotel en halfpension toch?quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:09 schreef Patroon het volgende:
Nu ken ik het daar aardig goed en zou ik gewoon met een paar renners een appartement huren, scheelt toch veel geld.
Bij Odwin kan je er wel vanuit gaan dat de meesten aardig kunnen doorfietsen. Bijna iedereen die daar komt heeft een KNWU licentie of kan zelf aardig fietsen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:56 schreef ddx het volgende:
Als je aansluit bij een groep ben je ook beetje afhankelijk wat het niveau is van de overige mensen die er die week zijn.
Ik had vorige week wel geluk dat het allemaal mensen waren die konden doorfietsen, dus dan sta je niet heel lang te wachten bovenop de berg. (alhoewel je dat ook nog wel kan oplossen door stukje af te dalen en nog een stukje te klimmen)
En met grote groep kunnen koffie/lunchstops nog wel wat tijd kosten.
Maar het is natuurlijk wel gezellig met een leuk groepje fietsen.
Dank je wel. Ik ben er 1 keer geweest, toen op eigen houtje gefietst. Ik zou nu wel dag of 2 aan willen sluiten bij 'n groep.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Patroon en ik zijn een keer met Odwin Bink op trainingsweek geweest. Doen veel (jeugd)wedstrijdrenners mee aan zijn reizen.
Goede organisatie, wel een Amsterdams “mannetje”
Bij Fred Rompelberg lijken toch wat meer senioren en te ruim zittende shirtjes het peloton te bevolken als je de fotos ziet. Dus even goed kijken naar ervaringen met de betreffende organisatie om uit te vinden wat bij jouw behoeften past.
En natuurlijk ben je niet verplicht om elke dag samen te rijden met zo’n groep. Je kan ook best eens solo gaan fietsen.
Volgens mij was het zelfs bijna 800 euro ppquote:Op woensdag 20 maart 2019 10:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat kostte dat ons toen ook alweer? Iets van 500 ¤ pp voor de hele week incl hotel en halfpension toch?
Nu zitten wij straks in Girona voor 700 ¤ met zn vieren 10 dagen in een appartement, dus je kan nog voor 1300 ¤ boodschappen doen / uit eten gaan. Das toch riant eten, en waarschijnlijk lekkerder dan dat All-in hotel waar de bejaarde Duitsers voordrongen om als eerste een bord vol uitgedroogde pannekoekjes te pikken 's ochtends
Als je een gebied niet kent, in je eentje bent of graag volledig ontzorgd wil fietsen, dan is zo'n groepsreis prima, maar als je een gebied kent is zelf regelen inderdaad goedkoper en waarschijnlijk leuker ook nog!
Ja, precies. Hoeft van mij niet elke dag, maar paar keer lijkt me dat wel leuk. Op een berg kan ik dan eventueel wel stukje dalen en weer klimmen, al ben ik zelf ook alles behalve een klimmer.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:56 schreef ddx het volgende:
Als je aansluit bij een groep ben je ook beetje afhankelijk wat het niveau is van de overige mensen die er die week zijn.
Ik had vorige week wel geluk dat het allemaal mensen waren die konden doorfietsen, dus dan sta je niet heel lang te wachten bovenop de berg. (alhoewel je dat ook nog wel kan oplossen door stukje af te dalen en nog een stukje te klimmen)
En met grote groep kunnen koffie/lunchstops nog wel wat tijd kosten.
Maar het is natuurlijk wel gezellig met een leuk groepje fietsen.
Ik zal hem onthouden voor als ik weer eens solo naar Mallorca ga.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij Odwin kan je er wel vanuit gaan dat de meesten aardig kunnen doorfietsen. Bijna iedereen die daar komt heeft een KNWU licentie of kan zelf aardig fietsen.
Dat is inderdaad het mooie van Mallorca, vooral in het voorseizoen wil je niet elke rit intensief bergop, maar ook gewoon lekker uurtjes maken.quote:Op woensdag 20 maart 2019 11:18 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zal hem onthouden voor als ik weer eens solo naar Mallorca ga.
Mocht je naar zuid spanje gaan is http://www.sierranevada.cc/ wel een aanrader.
Alleen is daar niets vlak, waar je op Mallorca nog wel het binnenland in kan is het daar minimaal 1000hm als je rondje gaat fietsen. (zelfs langs de kust gaat het op en neer met 100m klimmetjes)
Fred Rompelberg is 'n apart figuur inderdaad. Maar neem aan dat hij niet in elk groepje meefietst. Rijden zoveel van die Fred Rompelberg-groepjes rond.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:59 schreef dop het volgende:
[..]
de man stelt zich voor als Fred Rompelberg 268.
Hij reed ooit 268km op een fiets achter een speciale auto. Ergens in de jaren 90 geloof ik.
De Jacques Herb van het fietsen
Ow jammer wacht, je vertelt me dat hij zijn record kwijt is. Arme Fred hij zal nooit meer kunnen slapen 😭
Als het regent of de wegen nat zijn kan je beter niet gaan fietsen...quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:00 schreef Mykonos het volgende:
Ik ga toevallig volgende week ook poosje op Mallorca fietsen - voor het eerst. Ben benieuwd hoe het bevalt. Nog cruciale dingen die ik moet weten? Volgens mij wordt het redelijk weer, maar misschien 's ochtends nog wel een beetje fris.
Goed om te weten ja... Ben sowieso benieuwd hoeveel dagen ik het volhoud om achter elkaar te fietsen. Ben fit genoeg, maar fiets meestal alleen in het weekend met genoeg rust tussendoor (en een beetje sportschool). Maar weerbericht ziet er overigens wel vrij droog uit.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als het regent of de wegen nat zijn kan je beter niet gaan fietsen...
Wij hadden 1 dag een beetje regen en ik dacht dat het wel meeviel, maar het was net of lag er groene zeep op de weg.
Mooie ritjes op Mallorca.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:20 schreef the_critic het volgende:
Wat routes in Mallorca, girona, etc..
https://www.bicycling.com(...)e-mallorca-tenerife/
Thnx. Ze hebben een mooie aanbieding.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:13 schreef the_critic het volgende:
1x iets besteld.. Probleemloos..
Volgens mij gewoon bekende winkel uit België
Nou, delen!quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als het regent of de wegen nat zijn kan je beter niet gaan fietsen...
Wij hadden 1 dag een beetje regen en ik dacht dat het wel meeviel, maar het was net of lag er groene zeep op de weg.
Hangt er denk vanaf hoe lang het al droog is ervoor.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:09 schreef Zelva het volgende:
[..]![]()
Ik heb vorig jaar 160 kilometer in de regen gefietst, zowel binnenland als Tramuntana. Nergens last van gehad.
Die ja. Mooie prijs toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 11:20 schreef dop het volgende:
[..]
https://www.vaneycksport.(...)-r8000-groepset.html
Iets meer keuze ook bij de Belg.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 12:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toch wel 20 euro goedkoper dan bij bike-components inderdaad.
Als ik de informatie van de website moet geloven, dan staat er ook bij de Belg niet bij dat je een BB krijgt (staat niet bij de inhoud groepset), dus daar zou ik zeker naar informeren eerst.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 14:02 schreef Z het volgende:
[..]
Iets meer keuze ook bij de Belg.
Op de plaatjes van een groepset zie je eigenlijk nooit kabels of bottom bracket staan. Krijg je die er doorgaans bij? Bij de Belg moet je aangeven wat je voor bb wil, dus daar zit er één bij.
Het is niet omdat Gripper er niet aan getrokken heeftquote:Op zaterdag 23 maart 2019 18:21 schreef the_critic het volgende:
Ja.. Het einde van een mooie traditie
Ben je ook in zijn tipi geweest?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is niet omdat Gripper er niet aan getrokken heeft
Nou nou nou dat klinkt wel meteen heel definitief zoquote:Op zaterdag 23 maart 2019 18:21 schreef the_critic het volgende:
Ja.. Het einde van een mooie traditie
Dat is heul niet slecht. Tenzij het one-way Eemskanaal was met de wind in de rug...quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag trouwens voor ‘t eerst boven de 44 gemiddeld in een tijdrit
Sterk hoor.. 💪🏼!lquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Klasse qua wind was Warns ook wel gunstig volgens mij.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Sow koekoek. Hoe snel was de nr. 1?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Lekker manquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:03 schreef Tommeke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |